Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

ECOisti

On siellä ainakin seuraavaksi aamuksi ollut ajastus olemassa.
Ja taas mennään muistin varassa, mutta väittäisin, ettei ole kyse siitä, mikä on lataus on viimeksi ollut käytössä...

Mikav

Joo ei sillä edellisellä tilalla pitäisi olla mitään merkitystä jos on ajastus aktiivisena. Näin se mulla ainakin pelasi. Joskus se saattoi tehdä omiaan, mutta 99% teki aina oikein.
Polestar 2 LRDM

makelja

Ei muista. Vaan ajastuksen mukaan menee, jos sitä ei erikseen paina.

duke7

Sellainen muistikuva että joskus se ylempi valo saattanut palaa painamattakin. Ihan yksittäisiä kertoja

ECOisti

Jes. Tuntuu, että näihin ajastuksiin, lataukseen ja lämmitykseen liittyvät asiat pääosin toimii ok itselläkin, mutta silloin tällöin tekee jotain outouksia. Kuulunee ATK:hon satunnaiset bugit. :)


zäbää

Varmaan kysytyt kysymykset mutta kysyn silti.

Onko esim gte 2016-18 n.150tkm ajettu uhka vai mahdollisuus?
Minkä hintaisia seuraavat: DSG remppaa? Latausportti? Akusto? Mitä tulis ottaa huomioon? DSG öljyt vissiin olis hyvä olla vaihdettu 60tkm välein?

Immunity

Lainaus käyttäjältä: zäbää - 18.02.23 - klo:15:36
Varmaan kysytyt kysymykset mutta kysyn silti.

Onko esim gte 2016-18 n.150tkm ajettu uhka vai mahdollisuus?
Minkä hintaisia seuraavat: DSG remppaa? Latausportti? Akusto? Mitä tulis ottaa huomioon? DSG öljyt vissiin olis hyvä olla vaihdettu 60tkm välein?

Jos huoltohistoria kunnossa, niin eniten miettisin kysymystä,  mitä jos akut hajoaa. Sen todennäköisyys on kaiketi pieni, mutta auton arvo menee kerrasta, jos osuu kohdalle. DSG taitaa olla 4-8ke, riippuen missä sen tekee. Merkkiliike tietenkin kallein. Latausportista en tiedä, mutta akusto taisi olla viime vuoden puolella yli 20ke.

Jos ostaa liikkeestä ja saa jonkun 3. osapuolen takuun, joka sisältää akuston, niin riski pienenee. Tuollaista minullekin tarjottiin, olisi ollut extrahinta, jos akusto olisi myös kuulunut takuun piiriin.
Ennakkotapausta ei taida olla, että mikä on myyjäliikkeen vastuu, kun akkutakuu on umpeutunut. Se tiedetään, että akut ei loputtomia kestä ja takuu on kuitenkin 160tkm/ 8v, mikä on paljon.

zäbää

#5767
Akku tarvii näihin kokonaan vaihtaa?

Jos esim ostais jonkun missä Akun kunto vaikka 80% vielä niin tippuuko se pikkuhiljaa heikommaksi vai voiko mennä esim yössä akkku rikki?

Immunity

Lainaus käyttäjältä: zäbää - 18.02.23 - klo:17:25
Akku tarvii näihin kokonaan vaihtaa?

Jos esim ostais jonkun missä Akun kunto vaikka 80% vielä niin tippuuko se pikkuhiljaa heikommaksi vai voiko mennä esim yössä akkku rikki?

Tällä hetkellä koko akusto täytyy vaihtaa. Viisaammat kommentoikaa, jos joku paja on jo näihin erikoistunut ja pystyisi korjaamaan ilman täydellistä uusimista.

Normaalisti akku heikkenee pikku hiljaa, mutta noita tapauksiahan on myös, että akusto mennyt kerrasta. Mutta on hyvin epätodennäköistä.

zäbää

Onkos näissä niinkun v60d6 että jos akku sökö niin edes polttiksena voi ajaa?

duke7

Lainaus käyttäjältä: zäbää - 20.02.23 - klo:16:59
Onkos näissä niinkun v60d6 että jos akku sökö niin edes polttiksena voi ajaa?
Lienee noin koska sillä samalla sähkömoottorilla käynnistetään polttis.
Olen joskus täällä nähnyt ihan akun moduulin (joita siis koko akussa reilu 10 kpl) numeron ja hinnan mutta eipä noiden vaihdosta ole juttua näkynyt. Vähän outoa ettei marmorikaan sitä tee.

Immunity

Tuli vaihdettua 2016 GTE kahden vuoden ajon jälkeen 2020 GTE:hen. Sinänsä paljon uutta ja positiivista, mutta jossain menty huonompaan suuntaan omasta mielestä myös.

Digimittaristosta kaipaisi sähkörangen jatkuvaa näyttöä, nyt vain palkit, mitkä ei kerro kilsoista mitään. Täytyy kaivaa erillistä näyttöä infotainmentista.

Missä tuo hybridi näyttö sijaitsee vai onko enää ollenkaan? Eli kuinka paljon voi polkea kaasupoljinta kylmällä kelillä, ettei lähde polttis käyntiin.

Eikö tosiaan tässä faceliftissa saa personoitua kuskia ja liitettyä sille avainta? Vehicle-valikon asetuksista puuttuu tuo kohta kokonaan. Usersin kautta saa rekisteröityä käyttäjiä eli pakko ladata we connect äpit, mutta miten saa paritettua avaimen ja profiilin? Muistipenkkien asetus ja peilien asetukset kai tallentuu käyttäjän profiiliin.

Latauksista ja niiden ajatusten/ lataustehojen vähyydestä kyselinkin jo aiemmin Arteonin koeajon yhteydessä. Sitä vaan en ymmärrä, kun akkua ei pitäisi täytenä seisottaa, niin ei voi ladata akkua 80 %:iin, jos tulisikin suunnitellusta ajastetusta lähdöstä poikkeava äkkilähtö. Olisi edes se 80% virtaa, kun nyt se ylin alempi lataustaso 50% fl:ssä.

Niin paljon haukuttiin täällä we connectia, etten edellisessä autossa siihen koskenut lainkaan. Nyt jo 4pv perusteella ymmärrän ihmisten tuskan kyseisen palvelun kanssa  :D ;D :-X

Noh,  paljon on hyvääkin. Ja tuohon avain paritukseen on pakko olla joku juttu. Se on noista se merkittävin, kun kuski vaihtuu monta kertaa päivässä...

akk

Vastaan Arteonin pohjalta, mutta oletan että systeemi on samanlainen passatin kanssa.
Sähkörangen (ja kokonaisrangen) saa näkyviin keskelle mittaristoa valitsemalla ratista "Kokonaistoimintamatka". Näyttö jossa on vasemmalla hybriditilan (sähkö/bensa-käyttö pyöreä mittari ja oikealla nopeusmittari, saa kyllä näkyviin. Jos se ei näy, niin pitää vaihtaa mittarinäkymää (kts. ohjekirja). Tuokin onnistuu ratista.
We Connect on tässä toiminut miltei erinomaisesti (puhelimena iphone), ja suosittelen käyttämään sitä.


Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

Immunity

Lainaus käyttäjältä: akk - 21.02.23 - klo:05:50
Vastaan Arteonin pohjalta, mutta oletan että systeemi on samanlainen passatin kanssa.
Sähkörangen (ja kokonaisrangen) saa näkyviin keskelle mittaristoa valitsemalla ratista "Kokonaistoimintamatka". Näyttö jossa on vasemmalla hybriditilan (sähkö/bensa-käyttö pyöreä mittari ja oikealla nopeusmittari, saa kyllä näkyviin. Jos se ei näy, niin pitää vaihtaa mittarinäkymää (kts. ohjekirja). Tuokin onnistuu ratista.
We Connect on tässä toiminut miltei erinomaisesti (puhelimena iphone), ja suosittelen käyttämään sitä.

Samat systeemit pitäisi olla Arteonissa/ Passatissa. Selitin vaan itse ehkä huonosti, mitä hain takaa. Rangen saa toki keskelle mittaristoa, mutta kaipaisin sen jatkuvana vakiotietona mittarinäkymästä huolimatta, ja kilometreinä. Nyt ei ole kuin ne palkit vasemmalla. Pre-fl:ssä (ei ollut toki digimittaristo) ne rangekilsat paloi aina mittaristossa.

Myös tuo pyöreä hybriditila on vasemmalla. Joko en osaa tulkita sitä tai sitten se on muualla tai ei ollenkaan, kuinka paljon sähköajossa voi milloinkin antaa kaasua ilman polttiksen heräämistä. Se oli sellaisella sinisellä palkilla kuvattu vanhassa. Lainaan Carl0sin aiemmin laittamaa kuvaa tähän samaan ketjuun



Mikav

Siinä vasemmalla digimittaristossa on yhtä lailla se sininen palkki vasemmalla kaarella ja kun se nousee klo 12 menee polttis päälle. Tai jos akku on kylmä se palkki ei ole ihan 12 asti ja silloin aikaisemmin.
Polestar 2 LRDM

Immunity

Lainaus käyttäjältä: Mikav - 21.02.23 - klo:08:22
Siinä vasemmalla digimittaristossa on yhtä lailla se sininen palkki vasemmalla kaarella ja kun se nousee klo 12 menee polttis päälle. Tai jos akku on kylmä se palkki ei ole ihan 12 asti ja silloin aikaisemmin.

Hienoa, kiitos tiedosta! Olleet kelit nollissa ja ajoon lähtenyt aina juuri akut ladattuina niin ei ole mitään eroa tuossa palkissa ollut.  Aina klo 12 asti ollut palkki. Ajattelin siinä sen näkyvän, mutta ei ole olleet sitten akut vielä kertaakaan niin kylmänä, että olisin havainnut.  :)

makelja

Yleensä on siihen klo 12:een se sininen palkki. Nyt ollut parina aamuna klo 11:een omassa autossa. Pakkasta oli eilen -12 ja tänään -8. Nousee kyllä aika nopeasti sinne 12:een asti se palkki kun liikkeellee lähtee.

Immunity

Lainaus käyttäjältä: Immunity - 20.02.23 - klo:23:25

Eikö tosiaan tässä faceliftissa saa personoitua kuskia ja liitettyä sille avainta? Vehicle-valikon asetuksista puuttuu tuo kohta kokonaan. Usersin kautta saa rekisteröityä käyttäjiä eli pakko ladata we connect äpit, mutta miten saa paritettua avaimen ja profiilin? Muistipenkkien asetus ja peilien asetukset kai tallentuu käyttäjän profiiliin.


Itse itselleni vastaten - avaimen ja Usersiin luodun profiilin paritus tapahtui lopulta sillä periaatteella, että mikä profiili oli ollut käytössä, kun auto sammutettiin ja millä avaimella sitten ovet lukittiin, niin näistä tuli pari. Pari kertaa joutuu rämppäämään, mutta lopulta meni kohdalleen. Usersin Settings-valikosta vielä täppä "Assign key...", niin pelaa. Säätää luonnollisesti myös penkin kohdalleen oven avauksessa sekä peilien asetukset.

Up089

Nyt on vaihdettu 2017 vuoden Passat GTE alle. Ajettu 135000km. Ensimmäiset lataukset takana, ja sähköllä on päässyt reilu 10km matka-ajoa ennenkuin range menee 0km. Sisälämmön pyynti on 21c ja esilämmitys käytössä. Pitäiskö käyttää auto akkutesterissä vai onko normaali? Lähtiessä range on näyttänyt 28-32km.

Wiiseli

Lainaus käyttäjältä: Up089 - 23.02.23 - klo:15:43
Nyt on vaihdettu 2017 vuoden Passat GTE alle. Ajettu 135000km. Ensimmäiset lataukset takana, ja sähköllä on päässyt reilu 10km matka-ajoa ennenkuin range menee 0km. Sisälämmön pyynti on 21c ja esilämmitys käytössä. Pitäiskö käyttää auto akkutesterissä vai onko normaali? Lähtiessä range on näyttänyt 28-32km.
Range on range. Millä esilämmitit webastolla vai vastuksella? Latasitko akut juuri ennen lähtöä tayteen, jotta ovat mahdollisimman lämpimät? 10 kilsaa on tosi lyhyt matka, mutta kannattaa nyt muutama viikko ajella, että opit miten kulutusta saa pienemmäksi. Näillä pakkaskeleillä fl:n isommallakin akulla on haastavaa päästä 30km.
PASSAT GTE VM. 2020

Up089

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 23.02.23 - klo:16:04
Range on range. Millä esilämmitit webastolla vai vastuksella? Latasitko akut juuri ennen lähtöä tayteen, jotta ovat mahdollisimman lämpimät? 10 kilsaa on tosi lyhyt matka, mutta kannattaa nyt muutama viikko ajella, että opit miten kulutusta saa pienemmäksi. Näillä pakkaskeleillä fl:n isommallakin akulla on haastavaa päästä 30km.

Webasto ajastettu lähtöaikaan. Samoin akkujen lataus on laitettu lähtöajalle. Kyllähän tuossa on oppimista miten saa pienemmäksi, mietitytti vain tuo matka että ompa lyhyt tuo sähkön range.

Bablo87

Lataako auto kylmässä ulkona / kylmässä katoksessa, jos lataa tuo pitää aikalailla paikkaansa.
Akut ovat kylmät, niin rangea lähtee ihan mukavasti.
Jos auto olisi yön latauksesa lämpöisessä talissa / hallissa, niin akuston powerit ovat täydessä iskussa, niin silloin range olisi parempi.

duke7

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 15.02.23 - klo:15:55
Sellainen muistikuva että joskus se ylempi valo saattanut palaa painamattakin. Ihan yksittäisiä kertoja
Itseäni lainaten, nyt selvisi miksi se ylempi valo on joskus oletuksena päällä.
Se jää oletukseksi jos sitä on käyttänyt mutta on lähtenyt ajamaan (varmaan muukin latauksen keskeytys käy) ennen kuin akku ollut täynnä. Sitten kun laitat taas laturiin niin jatkaa sitä täyteen lataamista.

pegre

Moi kaikki,

Uusi jäsen täällä. Ei ole omaa volkkaria vielä, tosin tyttärelle hankittiin Polo viime vuonna, ja senkin takia ollut tarkoitus rekisteröityä ja esittää muutama kysymys. Niihin myöhemmin, nut omaa asiaa.

Eli Audi A4 voisi vaihtua aika vastaavaan, mutta hybridiin.

Elikkäs.

1: Minä vuonna tapahtuivat faceliftit ja mitä pääasiassa tapahtui

Käsittääkseni 2018 tuli isompi akku ja keskusnöäöyttö muuttui hieman, oliko muita muutoksia?
2020 (vai 2019) pieniä ulkonäkömuutoksia ja analoginen kello katosi?

2: Onko näissä kaikissa seisontalämmitys vakiona?

3: Saako Car Playn kytkettyä langattomasti, vai pitääkö olla USB piuha

4: Ilmeisesti remmikone, mikä on vaihtoväli?

5: Onko huoltovälit samat kuin bensavehkeessä, vaikka ajetaankin aika iso osa ajoista (riippuu tietenkin) sähköllä, jolloin esim. öljynvaihtoväli voisi olla pidempi  (tosin fiksu vaihtaa max 10tkm välein)

Audi A4 on aivan mahtava auto, ja tätä foorumia selaillessa tuntuu, että olisin vaihtamassa yhtä mahtavaan!!

/Pete





ZimKork

Lainaus käyttäjältä: pegre - 27.02.23 - klo:23:55
1: Minä vuonna tapahtuivat faceliftit ja mitä pääasiassa tapahtui

Käsittääkseni 2018 tuli isompi akku ja keskusnöäöyttö muuttui hieman, oliko muita muutoksia?
2020 (vai 2019) pieniä ulkonäkömuutoksia ja analoginen kello katosi?

2: Onko näissä kaikissa seisontalämmitys vakiona?

3: Saako Car Playn kytkettyä langattomasti, vai pitääkö olla USB piuha

4: Ilmeisesti remmikone, mikä on vaihtoväli?

5: Onko huoltovälit samat kuin bensavehkeessä, vaikka ajetaankin aika iso osa ajoista (riippuu tietenkin) sähköllä, jolloin esim. öljynvaihtoväli voisi olla pidempi  (tosin fiksu vaihtaa max 10tkm välein)

1. Tietääkseni facelift jossa akku nousi 9,9 -> 13 kWh oli mallivuosi 2019. Vanhaa myytiin noin 50 km rangella vanhan laskutavan mukaan, uudelle  luvattiin lähestulkoon samaa rangea (55 km) koska mittaustapa muuttui (realistisemmaksi, eli vanhalla harvemmin pääsi niin pitkälle tosielämässä).

2. Sähköllä toimiva on vakiona, Webasto on lisävaruste.

3. Ainakin ennen faceliftia vaadittiin USB. Ilmeisesti langaton tuli jossain vaiheessa myöhempiin malleihin.

4. Suomessa 6 vuotta.

5. Huoltoväli ei ole yhtä pitkä kuin long life bensakoneessa. Toisin kuin voisi kuvitella, hybridiys itseasiassa vaatii lyhemmät vaihtovälit (1 vuosi tai 15 tkm) koska auto käy niin paljon "pätkäajoa", eli moottori käynnistyy hetkeksi ja taas sammuu, että kertyy kosteutta öljyn sekaan.

dwntime

Lainaus käyttäjältä: ZimKork - 28.02.23 - klo:08:45
3. Ainakin ennen faceliftia vaadittiin USB. Ilmeisesti langaton tuli jossain vaiheessa myöhempiin malleihin.

Langaton vaatii MIB3 yksikön, joita näyttäisi olevan autoissa heinäkuusta 2019 eteenpäin perhealbumin perusteella.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 28.02.23 - klo:09:18
Langaton vaatii MIB3 yksikön, joita näyttäisi olevan autoissa heinäkuusta 2019 eteenpäin perhealbumin perusteella.

Ja ensimmäisissä MIB3 laitteissa oli vain Apple Car Play langattomana ja sitten Android Auto toimi kaapelilla. Omaani saatiin kyllä softapäivityksellä myös Android Auto toimimaan langattomasti.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

pegre

Moi,

Kiitos vastauksista. Hiukan tuota langatonta Car Playtä "pelkäsinkin". No johdolla tähänkin asti menty...

Tällainen taitaa nyt tulla kotiintoimitettuna Suomen Turusta.
https://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/13310809

Mitä mieltä olette akun kunnosta noilla kilsoilla? Miten sen kuntoa pystyy tarkistamaan?

Onko muita kommentteja kyseisestä yksilöstä? Ruotsin tuonti, siellä ollut liisarina.

Miten muuten pääsee sähköiseen huoltokirjaan käsiksi?

/Pete


a_jaba

Lainaus käyttäjältä: pegre - 28.02.23 - klo:12:25
Moi,

Kiitos vastauksista. Hiukan tuota langatonta Car Playtä "pelkäsinkin". No johdolla tähänkin asti menty...

Tällainen taitaa nyt tulla kotiintoimitettuna Suomen Turusta.
https://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/13310809

Mitä mieltä olette akun kunnosta noilla kilsoilla? Miten sen kuntoa pystyy tarkistamaan?

Onko muita kommentteja kyseisestä yksilöstä? Ruotsin tuonti, siellä ollut liisarina.

Miten muuten pääsee sähköiseen huoltokirjaan käsiksi?

/Pete

Jos tuohon ei vielä ole korjattu vaihteiston mekatroniikkaa (vikaantuu siis niin että bensamoottorin ja sähkömoottorin välinen kytkin jää auki eikä näin ollen bensalla ajaminen onnistu) sekä vaihteiston ja moottorin välistä öljyvuotoa korjattu niin jättäisin kauppaan.

Noi siis kaksi aika yleistä ja korjaukseltaan kallista vikaa tuon ikäisissä GTE Passateissa.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

jaripetteri

Myyjältä ehdottomasti huoltotiedot ennen kauppoja.

Itsellä 2016/185tkm eikä akku tunnu vajaalta. Toki se noilla kilsoilla jo vähän on ikääntynyt ja menettänyt varausta. Passatin akun käytettävissä oleva varaustaso taitaa olla 8,7kWh uutena joten ajaa akun tyhjäksi ja katsoo kWh mittarilla paljonko sinne saa ladattua. Lataus häviöt ilman lämmityksiä varmaan 5% (?) luokkaa. Itse latailen näköjään 7,9kWh mutta siinä on lämmitystäkin mukana. Tosta karkeasti laskettuna 80% kunnossa. Tiedä sitten onko, tuon jo luulisi huomaavan käyhössä. 2019 eGolf 40tkm ajettuna muistaakseni 87% mutta se auton kertomaa, GTE:ssä ei testerillä akun kuntoa näe.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy