Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

b1mpo

Öljyä tiellä jos normaalissa kurvailussa alkaa lipsumaan. Efficient gripit  on pärjänneet sateella hyvin testeissä, eikä itelläkään oo tullu raja vastaan, edes työmatkaliikenteessä. Järkevillä nopeuksilla en oo kyllä yhtäkään rengasta saanu lipsumaan. Pitäisi päästä radalle, jotta voisi turvallisesti testata kesärenkaiden ääripitoa.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

jaripetteri

Lainaus käyttäjältä: mattix - 14.07.20 - klo:14:49
No jopas nyt. Autohuolto ilmoitti, että vm 2016 GTE:hen ei tule laittaa ostamaani VW 504/507 luokiteltua öljyä (Mobil 1 ESP 5W-30) vaan VW 502 luokiteltua. Väänsin tästä vastaan, niin varmistivat maahantuojalta näin olevan. Eli huonompaa ölpää pitää laittaa, jotta ajoturva toimii.

Ai miten niin huonompaa, katso tämä viesti:
https://www.vagarena.fi/index.php?topic=25828.msg649317#msg649317

Onko muilla torpattu merkkihuolloissa VW 504/507 luokiteltu öljy tai vaihtoehtoisesti laitettu sitä koneeseen? Hauskinta tässä on, että auton ohjekirja (ruotsalainen) hyväksyy eu-alueella 504/507 öljyn ja kaikki öljyhaut suosittaa tätä luokitusta.

Noh ei tästä isoa numeroa kannata tehdä, kun moottori ei 5000-10000km enempää öljynvaihtovälillä ole käytössä. Varmaan sama vaikka ajaisi halvimmalla litkulla, mitä kaupasta saa. Mottiin laitettiin sitten Mobilin 3000:sta.

Itsellä kanssa pyytää öljynvaihtoon ja Castrol Edge Long Life III:sta olisi varastossa vaikka kuinka paljon. Ei vaan näy 502  luokitusta sille. Harmi, jos tarvii jotain huonompaa litkua tuonne laittaa.

Mitäs VW:llä pelkkä öljynvaihtohuolto näihin kustantaa? Tarjosi k-kaaran sivujen kautta 120tkm isoa huoltoa vaikka se on jo tehtynä.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

m4x1mu5

Lainaus käyttäjältä: VG - 17.07.20 - klo:16:20Siltikin, noi nyt alla olevat mustat ja pyöreät on ihan oikeasti kostealla/märällä aivan hirvittävät renkaat. Ei paljoo naurata, kun muun työmatkaliikenteen mukana ajaessa kehäykkösen rampissa pito alkaa karkaamaan etupäästä ja auto puskee kohti kaidetta... Mutta pitää funtsata, tossa talouden toisessa volkkarissa on GY eagle F1 asym alla ja niistä olen tykännyt, tarvii vissiin käydä myös vannekaupoilla jos sellaiset haluaa Passattiin alle.

Mitkä "saippuavale Good Yearit" sulle oikein on myyty jos normiliikenteessä alkaa etupää puskemaan kohti kaidetta? Sait halvalla varaston pahnan pohjat, ikivanhat jotka kovettuneet piloille? Minkä vuoden gummit? 

Kyllä vauhtien pitäisi olla tuplat normeista kuivalla että tuollaista tapahtuu.
Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

V60

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 17.07.20 - klo:16:34
Öljyä tiellä jos normaalissa kurvailussa alkaa lipsumaan. Efficient gripit  on pärjänneet sateella hyvin testeissä, eikä itelläkään oo tullu raja vastaan, edes työmatkaliikenteessä. Järkevillä nopeuksilla en oo kyllä yhtäkään rengasta saanu lipsumaan. Pitäisi päästä radalle, jotta voisi turvallisesti testata kesärenkaiden ääripitoa.
No kyllä ainoa sähkiskokeilu eli Kona, tuntui hieman luistelevan märällä kelillä, kun kaasua antoi tiukemmassa kanttailussa.
BMW G21 330d xDrive
Ex. Seat Leon Cupra 300 ST
Ex. Volvo V60 D5

b1mpo

Mutkassa nyt muutenkaan tule painaa kaasua samalla tavalla, kuin suoralla osuudella. Eli on ihan suotavaa ajella nätimmällä kaasulla kurvit. Eikä efficient gripit ole edes kovin sporttiseen ajoon suunniteltu, vaan siihen tarkoitukseen löytyy parempiakin renkaita.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

-karppa-

Kaksi sarjaa efficient grip performancea ollut vajaa 250 heppaisen nelivedon alla eikä ole ollut mitään ongelmia missään olosuhteissa. Ei kaatosateessa saati Palokan rampilla, vaikka hieman vauhdikkaammin ajanut.

Vajaavetoisella toki, jos tarkoituksella polkee ajoratamaalausten yli, niin saa sutimaan  ;D.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

V60

Autothan tulee testata ;D ja kun vajaavetoisen sähköauton kaasua runttaa kunnolla kostealla kelillä niin vähän sutii. Niin kuin PV544 meni herkästi sladissa jäällä 35 v. sitten  ::) Perä oli aika kevyt. En edes tiedä mitkä renkaat sähkärissä oli.
BMW G21 330d xDrive
Ex. Seat Leon Cupra 300 ST
Ex. Volvo V60 D5

duke7

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 16.07.20 - klo:13:11
Mitenkäs näissä onnistuu 12 V pistokkeiden muutos jatkuvalle virralle? Muistelen täältä lukeneeni asian joskus mutta en haulla löytänyt mitään järkevää..
Lähinnä kontin pistoke saisi olla jatkuva jääkaapin takia.
Vastaan itselleni eli tämän ohjeen mukaan (no, sulakkeet meillä toki sen ratin vasemmalla puolella olevan lokeron takana) onnistuu vain yhden sulakkeen paikkaa vaihtamalla: http://www.vwwatercooled.com.au/forums/f197/permanent-12v-supply-power-socket-99113.html

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: V60 - 18.07.20 - klo:16:53
Autothan tulee testata ;D ja kun vajaavetoisen sähköauton kaasua runttaa kunnolla kostealla kelillä niin vähän sutii. Niin kuin PV544 meni herkästi sladissa jäällä 35 v. sitten  ::) Perä oli aika kevyt. En edes tiedä mitkä renkaat sähkärissä oli.

Jos auto silloin sutii, niin onko vika renkaissa vai kuskissa? Voihan se auton luistonestossakin olla? Kyllä kytkin pommilla auton, kuin auton saa sutimaan, mutta en mä siitä silloin renkaita syyttäisi! Jopa nelivedon...
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

villeyli

Lainaus käyttäjältä: kattoauki - 16.07.20 - klo:22:29
Mulla laukesi -16 mallissa se lukitus mekanismi. Maskia on turha yrittää purkaa irti. Ei lähde kun latausluukku kiinni. Minulla korjasivat siten, että ujuttivat rautasahan terän välistä ja sahasivat tapin poikki. Sitten maski irti ja uusi lukitusmekanismi. Joko saa sahattua sen tapin poikki tai purkaa koko keulan. Sitä luukkua ei kannata murjoa rikki. Tämän ketjun sivulla 70 laitoin juttua siitä omani korjaamisesta.
Otin ja kampesin nyt kuitenkin sen luukun auki, ei siihen itse läppään mitään vikaa tullut mutta siitä tapista naksahti pieni muovinpalanen toiselta puolen. Jos tuon mekanismin jotenkin saisi ehjättyä niin pysyisi se vielä kiinnikin. Ongelma vaan on etten keksi miten tuon maskin saisi nyt pois että voisi katsoa saisiko sitä lukitusmekanismia jotenkin korjattua tai jos vaihtaisi uuden. En löydä oikein netistä ulkomaan kielilläkään minkäänlaista korjausohjetta tuolle, tai edes maskin irroittamiselle. Onko kellään tullut vastaan? ,,kkiseltään tuntuisi että on tämä ongelma jokseenkin yleinen kun täälläkin kuitenkin useammalla ollut sama vika.

VG

Lainaus käyttäjältä: m4x1mu5 - 17.07.20 - klo:20:01
Mitkä "saippuavale Good Yearit" sulle oikein on myyty jos normiliikenteessä alkaa etupää puskemaan kohti kaidetta? Sait halvalla varaston pahnan pohjat, ikivanhat jotka kovettuneet piloille? Minkä vuoden gummit? 
No tätä mäkin ajattelin alkuun, mutta DOT leima on tosiaan 1119 eli keväältä 2019. Made in Slovenia, kun muut Goodyaarit kotitallilla näyttäis olevan Made in Germany... Toki en tiedä mitä renkaille on tapahtunut ensimmäisen elinvuotensa aikana, auto tuli tänne jobbarilta keväällä 2020. Myös se vähän ihmetyttää, että 60t ajetussa vuoden 2018 autossa (käyttöönotto Ruotsissa -17 lopulla ja talvikitkatkin löytyy) on jo toiset kesärenkaat pitkällä menossa. Omilla ~35t vuosikilsoilla renkaat kestää yleensä sen kaksi-kaksi ja puoli kautta ennenkuin ovat vaihtokunnossa.

Ehkä näiden eco-vierintävastus renkaiden suorituskyky vaan on jotain muuta mihin minä olen autoissani tottunut, mut ei mulla näin liukkaita saippuoita ole ollut sitten 90-luvun ja pinnoitettujen Eko-turbojen. Enkä edes ole ainoa, joka asiaan on kiinnittänyt huomiota, vaan perheen muutkin kuskit ovat kommentoineet lipsumisesta sateella verattuna talouden muihin autoihin. :(

Jos joku haluaa näillä myyntipuheilla ostaa hyvät mustat pyöreät, niin YV. Toisessa parissa 5,0 - 5,5 milliä ja toisessa parissa 5,5 - 6,5 milliä pintaa jäljellä. :D

m4x1mu5

Lainaus käyttäjältä: VG - 19.07.20 - klo:19:41
Ehkä näiden eco-vierintävastus renkaiden suorituskyky vaan on jotain muuta mihin minä olen autoissani tottunut, mut ei mulla näin liukkaita saippuoita ole ollut sitten 90-luvun ja pinnoitettujen Eko-turbojen. Enkä edes ole ainoa, joka asiaan on kiinnittänyt huomiota, vaan perheen muutkin kuskit ovat kommentoineet lipsumisesta sateella verattuna talouden muihin autoihin. :(


Oliko nää "saippuat" tavalliset Efficientgrip:t  vai Efficientgrip performance:t? 
Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

kattoauki

Lainaus käyttäjältä: villeyli - 19.07.20 - klo:19:13
Otin ja kampesin nyt kuitenkin sen luukun auki, ei siihen itse läppään mitään vikaa tullut mutta siitä tapista naksahti pieni muovinpalanen toiselta puolen. Jos tuon mekanismin jotenkin saisi ehjättyä niin pysyisi se vielä kiinnikin. Ongelma vaan on etten keksi miten tuon maskin saisi nyt pois että voisi katsoa saisiko sitä lukitusmekanismia jotenkin korjattua tai jos vaihtaisi uuden. En löydä oikein netistä ulkomaan kielilläkään minkäänlaista korjausohjetta tuolle, tai edes maskin irroittamiselle. Onko kellään tullut vastaan? ,,kkiseltään tuntuisi että on tämä ongelma jokseenkin yleinen kun täälläkin kuitenkin useammalla ollut sama vika.

Jos luukku aukeaa niin maskin irroittamiseen ei tarvittaisi kuin ne 4 ruuvia maskin yläreunasta irti ja vetää suoraan eteenpäin kun luukku on auki. Näin mulle huollossa kerrottiin.

töpselinenä

Lainaus käyttäjältä: kattoauki - 19.07.20 - klo:23:54
Jos luukku aukeaa niin maskin irroittamiseen ei tarvittaisi kuin ne 4 ruuvia maskin yläreunasta irti ja vetää suoraan eteenpäin kun luukku on auki. Näin mulle huollossa kerrottiin.
Kokeilinpa minäkin irrottaa maskin, mutta se on minua rohkeampi, joka sen alhaalta repii irti. Irtoamisesta ei ollut merkkiäkään, vaikka koko auto heilui.

töpselinenä

Lainaus käyttäjältä: töpselinenä - 20.07.20 - klo:15:03
Kokeilinpa minäkin irrottaa maskin, mutta se on minua rohkeampi, joka sen alhaalta repii irti. Irtoamisesta ei ollut merkkiäkään, vaikka koko auto heilui.
Lähtipäs se, kun aikansa sitä repi! Turhaa irroitin. Otin GTE-badgen irti, mutta sitten maskiin jää näkyville ruma muovilirpake johon kyltit kiinnitetään. Niin paljon en ole valmis sitoutumaan de-badgingiin, että olisin pysyvästi sahaillut badgen paikan pois maskista.

ArskaT

Onko ketään joka on vaihtanut nelivetoisesta GTE:n? Tällä hetkellä on neliveto alla, ja koe ajolla näin kesäkelillä kiihdyttäessä meinasi sutia ihan kunnolla. jäi auto vielä kauppaan kun en missään nimessä halua autoa joka hyppää talvella puolimetriä sivuun ennen kuin matka jatkuu. Muuten auto tuntui oikein hyvälle. Saa vajakkeihin tottuneetkin kommentoida.

Pääsisin sähköllä suurimman osan ajoistani.

mattix

Lainaus käyttäjältä: ArskaT - 20.07.20 - klo:21:11
Onko ketään joka on vaihtanut nelivetoisesta GTE:n? Tällä hetkellä on neliveto alla, ja koe ajolla näin kesäkelillä kiihdyttäessä meinasi sutia ihan kunnolla. jäi auto vielä kauppaan kun en missään nimessä halua autoa joka hyppää talvella puolimetriä sivuun ennen kuin matka jatkuu.
On kokemusta nelivedosta ennen gte:tä. Aiemmin on ollut 240-320hp / 500-700Nm nelivetovehkeitä ja nämä eivät sutineet paikaltaan lähtiessä tai vedelleet rajusti kiihdyttäessä kuten gte. Syynä lienee niin vajaavetoisuus kuin sähkömoottorin välitön vääntö.

Ei lähde gte talvella kuten nelikot, se nyt on aivan selvä. Kaasun käyttöön kuitenkin oppii ja kyllä gte:llä pystyy rauhallisesti lähtemään.

Ikinä ei pitänyt nelivedosta luopua, mutta gte:n ominaisuudet ja hintalaatusuhde vei voiton.

passo_s

Minusta alustan ominaisuudet heikkenee kun nopeutta nostaa Suomen rajojen ulkopuolelle. Tämä tuli Suomen rajojen ulkopuolella mutkatiellä testattua. Alusta on vaan näissä uudemmissa, joissa ei ole DCC:tä vakiona, liian löysä. Kyllähän se näpeissä pysyy mutta hitusen liikaa keinuu reippaammin kaistan vaihtoja tehdessä ja kiihdytyksissä kovemmissa nopeuksissakin vetelee. Minua ei haittaa, ajan Suomessa 95%:a vuotuisesta kilometri määrästäni ja tykkään kun alusta muistuttaa Suomen nopeuksissa aiemmin omistamiani citikoita.

FreeZ

Lataus luukku ja ”Keyless entry”. Onko mahdollista koodata niin, että latauskaapelin lukitus poistuu samalla kun ovet aukeaa kahvaa koskettaessa eikä vain avaimesta?

Wagner

Lainaus käyttäjältä: FreeZ - 20.07.20 - klo:23:34
Lataus luukku ja ”Keyless entry”. Onko mahdollista koodata niin, että latauskaapelin lukitus poistuu samalla kun ovet aukeaa kahvaa koskettaessa eikä vain avaimesta?

Luulisin koodaamalla korjautuvan, koska ite ei tarvii avaimeen koskea, että saa myös latauskaapelin irti. Luulis olevan defaulttina tommonen asetus, että miks joku ois varta vasten koodannu sen niin, että aukee vaan avaimella?  :o Tai sit siun GTE on särki tolta osalta...
Sikamaista menoa since 1975

658136

Lainaus käyttäjältä: Wagner - 21.07.20 - klo:00:06
Luulisin koodaamalla korjautuvan, koska ite ei tarvii avaimeen koskea, että saa myös latauskaapelin irti. Luulis olevan defaulttina tommonen asetus, että miks joku ois varta vasten koodannu sen niin, että aukee vaan avaimella?  :o Tai sit siun GTE on särki tolta osalta...

Meidän Superb IV toimii ihan samalla tavalla. Kahvan hipaisu avaa kyllä ovet, mutta latauskaapelin lukitus poistuu vain avaimesta.

passo_s

Passat GTE-19
Tulipa lopulta latausluukun aukioloaikaan liittyen K Caaralta tieto että ovat saaneet maahantuojalta ohjeet kuinka aukioloajan pidennys onnistuu. Mulla käy aina niin että reppua ja läppäriä takakonttiin laittaessa, ja siitä sitten kädet vapaana latausjohtoa irroittamaan, niin taas pitää avata lukitusta että saa latausjohdon irti.

teraja

Lainaus käyttäjältä: ArskaT - 20.07.20 - klo:21:11
Onko ketään joka on vaihtanut nelivetoisesta GTE:n? Tällä hetkellä on neliveto alla, ja koe ajolla näin kesäkelillä kiihdyttäessä meinasi sutia ihan kunnolla. jäi auto vielä kauppaan kun en missään nimessä halua autoa joka hyppää talvella puolimetriä sivuun ennen kuin matka jatkuu. Muuten auto tuntui oikein hyvälle. Saa vajakkeihin tottuneetkin kommentoida.

Pääsisin sähköllä suurimman osan ajoistani.
GTE:llä melko paljon ajaneena, kyllä se vaan keulii ja pompottaa kovemmissa kiihdytyksissä helposti. Volkkarilla haluttu nimetä malli urheilullisesti (GTE vs GTI), mutta kyllä tää ihan perus perhepirssi on ajettavuudeltaan :)

jopo

Lainaus käyttäjältä: 658136 - 21.07.20 - klo:06:22
Meidän Superb IV toimii ihan samalla tavalla. Kahvan hipaisu avaa kyllä ovet, mutta latauskaapelin lukitus poistuu vain avaimesta.
Ehkä käsitin jotain väärin, mutta itse lähden aina ajoon niin, että hipaisen ohimennessä kahvaa ja käyn sitten vetämässä kaapelin autosta irti. Avainta tarttee käyttää vasta sitten jos kaapelia ei irrota tietyn ajan sisällä. Tämä siis iV kans.

m4x1mu5

Lainaus käyttäjältä: teraja - 21.07.20 - klo:07:48
GTE:llä melko paljon ajaneena, kyllä se vaan keulii ja pompottaa kovemmissa kiihdytyksissä helposti. Volkkarilla haluttu nimetä malli urheilullisesti (GTE vs GTI), mutta kyllä tää ihan perus perhepirssi on ajettavuudeltaan :)

Ilmeisesti yksilökohtaista koska en ole omaani saanut pompottamaan yhdessäkään kiihdytyksessä. Pirellit luistaa tasaisest 1 ja 2 vaihteilla lappu pohjassa mutta VAG:ineen niin tyypillistä pompotusta ei esiinny lainkaan.

Vetely kyllä rupee olemaan todellinen ongelma, varsinkin nyt vajaan 2 tkm kesälomareissun jälkeen, rupes ketuttamaan lähes jokainen ohituskiihdytys kun haluaisi ettei turhaan notku siinä rinnalla...
Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

Nifa

Lainaus käyttäjältä: ArskaT - 20.07.20 - klo:21:11
Onko ketään joka on vaihtanut nelivetoisesta GTE:n? Tällä hetkellä on neliveto alla, ja koe ajolla näin kesäkelillä kiihdyttäessä meinasi sutia ihan kunnolla. jäi auto vielä kauppaan kun en missään nimessä halua autoa joka hyppää talvella puolimetriä sivuun ennen kuin matka jatkuu. Muuten auto tuntui oikein hyvälle. Saa vajakkeihin tottuneetkin kommentoida.

Pääsisin sähköllä suurimman osan ajoistani.

Nilkan asennosta toi on 100% kiinni. Minuakin jos lapsettaa, niin mun skeida sutii ykkösellä (ja kakkosella) talla pohjassa kuivalla asfaltilla paikaltaan lähdettäessä, vaikka vääntöhuippu on 600rpm ylempänä vrt GTE ja kokonaisvääntöä on karvan alle vähemmän. Ja sama 1.4 ea211 pohjalla. Liukkaalla vajaavetoiset on aina vajaavetoisia, jos tykkäät floorata peedaalia kesät ja talvet, niin GTE ei olisi mun valinta. ;)
"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

duke7

,,sken piti kokeilla niin nämähän sutii hitosti pelkällä sähkölläkin 😅
Toki noi renkaat on nyt jotain halpista edessä.

velim

Lainaus käyttäjältä: VG - 19.07.20 - klo:19:41
... Myös se vähän ihmetyttää, että 60t ajetussa vuoden 2018 autossa (käyttöönotto Ruotsissa -17 lopulla ja talvikitkatkin löytyy) on jo toiset kesärenkaat pitkällä menossa. Omilla ~35t vuosikilsoilla renkaat kestää yleensä sen kaksi-kaksi ja puoli kautta ennenkuin ovat vaihtokunnossa...
Olisikkoon jobbari tai ruotsijobbari myynyt (?) alkuperäiset renkaat valsseineen hyvään hintaan ja laittanut "korvikkeet" tilalle ??? Itse epäilen omalla kohdalla talvirenkaitten kanssa käyneen niin ...
VW Passat variant GTE 2016
VW Golf variant TSI 2013

Mikko81

Hakeeko muilla GTE urissa/polanteissa puolelta toiselle levottomasti?

Käytiin tossa Tampereella ja 3-tiellä motarilla on urat ja auto hakee koko ajan puolelta toiselle. Varsin veemäistä ja tommoista ei oo esiintynyt talvirenkailla tai aikasemmin.
Paineet renkaissa on ollut 2.7-2.8bar. Toinen mitä mietin on et voisko pyörän kulmat olla pielessä? Parkkihallissa hiljattain takarengas halasi kanttaria silleen et auto heilahti voimakkaasti niin oisko siinä menny ja nyt sit aiheuttaa tommoista.

TWBE

Lainaus käyttäjältä: mattix - 14.07.20 - klo:14:49
No jopas nyt. Autohuolto ilmoitti, että vm 2016 GTE:hen ei tule laittaa ostamaani VW 504/507 luokiteltua öljyä (Mobil 1 ESP 5W-30) vaan VW 502 luokiteltua. Väänsin tästä vastaan, niin varmistivat maahantuojalta näin olevan. Eli huonompaa ölpää pitää laittaa, jotta ajoturva toimii.

Ai miten niin huonompaa, katso tämä viesti:
https://www.vagarena.fi/index.php?topic=25828.msg649317#msg649317

Onko muilla torpattu merkkihuolloissa VW 504/507 luokiteltu öljy tai vaihtoehtoisesti laitettu sitä koneeseen? Hauskinta tässä on, että auton ohjekirja (ruotsalainen) hyväksyy eu-alueella 504/507 öljyn ja kaikki öljyhaut suosittaa tätä luokitusta.

Noh ei tästä isoa numeroa kannata tehdä, kun moottori ei 5000-10000km enempää öljynvaihtovälillä ole käytössä. Varmaan sama vaikka ajaisi halvimmalla litkulla, mitä kaupasta saa. Mottiin laitettiin sitten Mobilin 3000:sta.

Mulla 2017 GTE Passat, moottoritunnus CUKC ja 502 öljyä täytetty VW huollossa. En kyseenalaistanut. Hyvin toimii ja 3000km jälkeen kirkasta on öljyt vielä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy