Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

MMracing

Pitääkö muilla auto latautuessa ääniä? Meillä hurisee ja surisee

Banned

Joku flekti siellä välillä hurisee, lienee siis ok.
Passat GTE

duke7

Kuuluu vähän kaikenlaista ääntä.

töpselinenä

Lainaus käyttäjältä: m4x1mu5 - 11.07.20 - klo:07:26
Latausvirran säädöt tehdään aina elektroniikalla, ei ohjelmistolla.
Alla on viesti Superb PHEV -keskustelusta. Ainakin siinä latausta säädetään ohjelmistolla. Onko tilanne erilainen VW:llä?

Lainaus käyttäjältä: en8545 - 26.06.20 - klo:20:20
Kuten muutkin ovat kirjoittaneet on latausongelmaan nyt lupailtu korjausta.
Ohessa kirjallisena vastaus maahantuojalta:

"Aiemmin informoimaamme suko- eli Mode 2-latausasiaan on nyt saatu valmistajalta lisätietoa.

Vuosimallin 2021 Superb iV-malleissa (tuotantoviikko 30>) pitäisi olla jo auton latauksen ohjauksessa uusi ohjelmistoversio, jolla Mode 2-latauksena (suko) lataus voi olla maksimi mahdollinen, eli 8A.
Tällä hetkellähän latausvirta on auton latausasetusten kautta tullut muuttaa rajoitettuun, eli 6A tasolle suko -latauksen toimivuuden varmistamiseksi.

Vastaavaan aikaan kyseinen ohjelmisto pitäisi olla saatavilla myös jo aiemmin valmistettuihin autoihin, jotka voidaan päivittää uudelle ohjelmistolle ODIS-merkkitesterin avulla ŠKODA-huollon toimesta.

Kun saamme tarkempaa tietoa asian osalta sekä ohjeet jälkikäteen testerillä tehtävään ohjelmistoversion päivitykseen, informoimme asiasta tarkemmin.
"

passo_s

Passat GTE-19
Auton virransäästö on vähintäänkin hämärä. Auto parkissa, virrat yhden pykälän päällä, että sain sähkölaseja ajeltua sateen ajoittaisen tihku sateen takia. Luukuttelin metsätiellä työmaalla poppia paarmojen ja itseni iloksi. No poppi seis. Starttasin auton,heti käynnistyi bensamoottori. Jätin piruuttaan sen käymää, sehän kävi 15 min kunnes sammutin sen itse. Ilmastointi oli off ja auto ei ilmoittanut tarpeesta ladata akkuja. No ei se sitten sammutuksen jälkeen uudestaan käynnistynyt moottoria kun virrat ajotilaan laitoin. Askarrutti vain että kai tässä oikeasti on akun säästö ettei poppia luukutellen akkua tyhjäksi saa? Auto kun virrat katkaisee se ei infoa siihen syytä, kaikki mun muut autot on virtojen automaattikatkaisuun syyn infonneet.

mattix

No jopas nyt. Autohuolto ilmoitti, että vm 2016 GTE:hen ei tule laittaa ostamaani VW 504/507 luokiteltua öljyä (Mobil 1 ESP 5W-30) vaan VW 502 luokiteltua. Väänsin tästä vastaan, niin varmistivat maahantuojalta näin olevan. Eli huonompaa ölpää pitää laittaa, jotta ajoturva toimii.

Ai miten niin huonompaa, katso tämä viesti:
https://www.vagarena.fi/index.php?topic=25828.msg649317#msg649317

Onko muilla torpattu merkkihuolloissa VW 504/507 luokiteltu öljy tai vaihtoehtoisesti laitettu sitä koneeseen? Hauskinta tässä on, että auton ohjekirja (ruotsalainen) hyväksyy eu-alueella 504/507 öljyn ja kaikki öljyhaut suosittaa tätä luokitusta.

Noh ei tästä isoa numeroa kannata tehdä, kun moottori ei 5000-10000km enempää öljynvaihtovälillä ole käytössä. Varmaan sama vaikka ajaisi halvimmalla litkulla, mitä kaupasta saa. Mottiin laitettiin sitten Mobilin 3000:sta.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: mattix - 14.07.20 - klo:14:49
No jopas nyt. Autohuolto ilmoitti, että vm 2016 GTE:hen ei tule laittaa ostamaani VW 504/507 luokiteltua öljyä (Mobil 1 ESP 5W-30) vaan VW 502 luokiteltua. Väänsin tästä vastaan, niin varmistivat maahantuojalta näin olevan. Eli huonompaa ölpää pitää laittaa, jotta ajoturva toimii.

Ai miten niin huonompaa, katso tämä viesti:
https://www.vagarena.fi/index.php?topic=25828.msg649317#msg649317

Onko muilla torpattu merkkihuolloissa VW 504/507 luokiteltu öljy tai vaihtoehtoisesti laitettu sitä koneeseen? Hauskinta tässä on, että auton ohjekirja (ruotsalainen) hyväksyy eu-alueella 504/507 öljyn ja kaikki öljyhaut suosittaa tätä luokitusta.

Noh ei tästä isoa numeroa kannata tehdä, kun moottori ei 5000-10000km enempää öljynvaihtovälillä ole käytössä. Varmaan sama vaikka ajaisi halvimmalla litkulla, mitä kaupasta saa. Mottiin laitettiin sitten Mobilin 3000:sta.
Joo ekassa öljynvaihdossa väänsin tuosta jo pari vuotta sitten. Herttoniemen merkkiliikkeen järkkymätön kanta on silloin, että vain halvin on kyllin hyvää. Sitten löysin Mobililta öljyn, joka oli 504 hyväksytty, mutta sen lisäksi Mobil vakuutti, että se täyttää myös 502:n vaatimukset. Tuo kelpasi mestareille. Tuo öljy taisi olla muuten juuri tuo ESP, josta sittemmin on otettu pois tuo Mobilin oma vakuutus helpomman standardin täyttämisestä.

passo_s

Olenko väärässä kun minusta Mobilin öljyssä se ESP tarkoittaa soveltuvuutta dieselmoottorin yhteydessä käytettävälle partikkelisuodattimelle? Diesel sitikkaani tuota öljyä siitä syystä käytin että sen lisäaineistus on sellainen, ilmeisesti minimaalinen, ettei se tuki partikkelisuodatinta. En ko öljyä bensamoottoriin laittaisi.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 14.07.20 - klo:15:06
Olenko väärässä kun minusta Mobilin öljyssä se ESP tarkoittaa soveltuvuutta dieselmoottorin yhteydessä käytettävälle partikkelisuodattimelle? Diesel sitikkaani tuota öljyä siitä syystä käytin että sen lisäaineistus on sellainen, ilmeisesti minimaalinen, ettei se tuki partikkelisuodatinta. En ko öljyä bensamoottoriin laittaisi.
Mobilin sivuilta poimittua:
"Mobil 1 ESP 5W-30 -öljyä suositellaan kaikentyyppisille uudenaikaisille autonmoottoreille, erityisesti uusimpien henkilöautojen, citymaastureiden ja kevyiden pakettiautojen suorituskykyisille bensiini- ja dieselmoottoreille."

Anita Hirvosen hiukset

-17 vuosimallin ja 142000km ajettu ruotsintuonti GTE ilmoitti tänä aamuna töihin ajellessa ensin vaihteistoviasta ja heti perään viasta hybridijärjestelmässä. Ajoa voi jatkaa, suorituskykyä rajoitettu sanoi auto. Volkkarin huolto epäili puhelimitse DSG-vaihteiston mekatroniikkavikaa, joten korjattavaksihan tuo toki on vietävä.

Onnekseni ostin tämän vasta juurikin toukokuun alussa ja otin vielä tuolloin lisäturvatakuuta myyjäliikkeeltä, niin maksajan suhteen ei pitäisi olla mitään ihmeellistä. Se nyt ehkä on vähän ihmeellistä, että heti aamulla myyjälle asiasta ilmoitettuani, ohjasi hän minut liikkeensä reklamointiosaston puoleen, mistä ei sitten koko päivänä ole mulle vastattu mitään.

Noh pitää huomenna tiedustella asian perään. Lähinnä siis, että kertovat mulle mihin haluavat minun vievän auton?

No mutta se on toinen asia se. Lähinnä ajattelin kysellä, että onkohan täällä muille sattunut tämmöistä vikaa ja oliko arvokasta/aikaa vievää puuhaa selvittää, sekä korjata vika?

mattix

#2500
Tuleeko ilmoitus joka startissa? Oletko kokeillut ladata autoa tai vaikka kokeilla GTE modea? Toimiiko vaihdelaatikko kuitenkin ok? Tuollainen ilmoitus voi tulla vaikka bitin mennessä poikittainen ihan viattomasta syystä tai 12V akun ollessa finito.

Edit: nämä nykyautot vilauttelevat välillä vaikka mitä. F11 bemari ilmoitteli suurinpiirtein moottorin sulamisesta ja vaihdelaatikon putoamisesta tielle, kun akussa oli potku vähissä. Muistelen tuon sinun ilmoituksen käyneen allekirjoitaneella tilanteessa, jossa kytkin pakin hyvin nopeasti auton käynnistyksen jälkeen ja yritin pakittaa. Ei ollut hybridijärjestelmä vielä iskussa siinä vaiheessa. Sammutus, uudelleen kännistys ja herjaa ei ole sen jälkeen näkynyt.

Anita Hirvosen hiukset

Lainaus käyttäjältä: mattix - 14.07.20 - klo:19:30
Tuleeko ilmoitus joka startissa? Oletko kokeillut ladata autoa tai vaikka kokeilla GTE modea? Toimiiko vaihdelaatikko kuitenkin ok? Tuollainen ilmoitus voi tulla vaikka bitin mennessä poikittainen ihan viattomasta syystä tai 12V akun ollessa finito.

Edit: nämä nykyautot vilauttelevat välillä vaikka mitä. F11 bemari ilmoitteli suurinpiirtein moottorin sulamisesta ja vaihdelaatikon putoamisesta tielle, kun akussa oli potku vähissä. Muistelen tuon sinun ilmoituksen käyneen allekirjoitaneella tilanteessa, jossa kytkin pakin hyvin nopeasti auton käynnistyksen jälkeen ja yritin pakittaa. Ei ollut hybridijärjestelmä vielä iskussa siinä vaiheessa. Sammutus, uudelleen kännistys ja herjaa ei ole sen jälkeen näkynyt.

Käytännössä ajelin aamulla töihin. Nuo ilmoitukset tuli peräkanaa. Mulla oli tuolloin range nollissa ja olin ajellut auton pakottamalla hybridimodilla jo kymmenisen kilsaa. Huomasin, ettei polttomoottori enää starttaillut siinä ajellessa (kaupungissa). Sitte ei enää piisannut potku sähkövoimalla, vaan auto vain hyytyi. Kurvasin bussipysäkille, sammutin auton. Starttailin sitä useamman kerran. Se koitti käynnistellä polttomoottoria, mutta se ei käynnistynyt. Sitte jollain kuudennella yrittämällä polttomoottori käynnistyi, asetin battery charge modin päälle ja ajoin töihin.

Töistä lähtiessä pelasi kaikki taas ok (auto käynnistyi polttomoottorin kera ja ajoin battery charge modilla kotiin). Mitään tekstejä ei enää tullut näyttöön. Palaa vain se huollon vikavalo näytössä. Volkkarin huoltoukko epäili puhelimitse vaihteiston mekatroniikkaa ja duunikaveri taasen tuota sunkin mainitsemaa normiakkua.

Mutta joo äsken töistä kotiin ajaessa (oli pitkä päivä) niin sitä huollon vikavaloa lukuunottamatta ei ollut mitään vialla autossa. Vaihteisto toimi mallikkaasti ja Kehätielläkin mentiin ihan normi liikenteen mukana.

mattix

Ja kun lataat akun yön yli, niin aamulla kaikki voi olla ok ja vikavalo kadoksissa. Tosin tuo sinun case useine startteineen voi kertoa jostain oikeasta viastakin. Silti eniten epäilen akkua/bittiä vinottain.

Anita Hirvosen hiukset

Lainaus käyttäjältä: mattix - 14.07.20 - klo:20:08
Ja kun lataat akun yön yli, niin aamulla kaikki voi olla ok ja vikavalo kadoksissa. Tosin tuo sinun case useine startteineen voi kertoa jostain oikeasta viastakin. Silti eniten epäilen akkua/bittiä vinottain.

No joo toivotaan, että aamulla olis akku täynnä taas kaikki ok, mutta tuskimpa se huollon valo sammuu kun oli senverta kumminkin tehtävää aamusella, jotta peli liikkui :)

Jussi 69:n hiukset

Lainaus käyttäjältä: Anita Hirvosen hiukset - 14.07.20 - klo:20:14
No joo toivotaan, että aamulla olis akku täynnä taas kaikki ok, mutta tuskimpa se huollon valo sammuu kun oli senverta kumminkin tehtävää aamusella, jotta peli liikkui :)

Mulla teki tänään saman homman kello 10 aamulla aivan samoilla oireilla, 0-km ajoakussa ei lähtenyt  bensamoottori pyörimään ja hyytyi tien varteen. 🙃
Kerroppa miten sulla tämä homma jatkuu kun saat lisää tietoa. Mulla lähti Passatti volkkarikorjaamolle hinurin kyydillä hoitoon. Iltapäivällä kuulin että oli suostunut starttaamaan bensamoottorin mutta vaihteistovikaa vielä valittaa. Jotenkin tuntuu että 12v akku on tyhjentynyt tai sökönä. Mutta luultavasti volkkarihuolto laittaa parilla tonnilla uusia bokseja 🥴😳😖😖

Anita Hirvosen hiukset

Lainaus käyttäjältä: Jussi 69:n hiukset - 14.07.20 - klo:23:33
Mulla teki tänään saman homman kello 10 aamulla aivan samoilla oireilla, 0-km ajoakussa ei lähtenyt  bensamoottori pyörimään ja hyytyi tien varteen. 🙃
Kerroppa miten sulla tämä homma jatkuu kun saat lisää tietoa. Mulla lähti Passatti volkkarikorjaamolle hinurin kyydillä hoitoon. Iltapäivällä kuulin että oli suostunut starttaamaan bensamoottorin mutta vaihteistovikaa vielä valittaa. Jotenkin tuntuu että 12v akku on tyhjentynyt tai sökönä. Mutta luultavasti volkkarihuolto laittaa parilla tonnilla uusia bokseja 🥴😳😖😖

Ok, no hyvä tietää että en oo ainut tämmöisen probleeman kanssa, mutta toisaalta toki osanottoni tuuhean hiuskuontalon omaavalle kohtalotoverille :D

Joo mä koitan tämän päivän aikana saada myyjäliikkeltäni tietoa, että mihin haluavat mun kiikuttavan Passatin ehjättäväksi ja kerron toki sitte lisää kun saan pajalta diagnoosia. Tänä aamuna oli ajoakku taas täynnä ja kuljin sähköllä töihin ilman ongelmia.

Jussi 69:n hiukset

Lainaus käyttäjältä: Anita Hirvosen hiukset - 15.07.20 - klo:07:39
Ok, no hyvä tietää että en oo ainut tämmöisen probleeman kanssa, mutta toisaalta toki osanottoni tuuhean hiuskuontalon omaavalle kohtalotoverille :D

Joo mä koitan tämän päivän aikana saada myyjäliikkeltäni tietoa, että mihin haluavat mun kiikuttavan Passatin ehjättäväksi ja kerron toki sitte lisää kun saan pajalta diagnoosia. Tänä aamuna oli ajoakku taas täynnä ja kuljin sähköllä töihin ilman ongelmia.


Kävin hakemassa auton korjaamolta. Olivat ladanneet akut ja poistaneet vikakoodit, koeajelleet ja tarkastelleet vaikka mitä. Nyt pitänee vaan ajella ja muistaa pistää roikan päähän ahkerasti. Epäilivät korjaamolla että syksyllä kannattaisi vaihtaa 12v akku uuteen. Nyt oli ollut akku tyhjä ja latauksen jälkeen testeissä oli ilmoittanut että akku on OK. Hintaa tulee akun vaihdolle noin 450 ekua. Helpotuksen huokaus kuitenkin ettei DSG-laatikossa ollut vikaa.
Tosiaan 2017 vuosimalli ja 63 000 mittarissa..

duke7

Ilmeisesti näissä voi 12 V akku päästä tavallaan salaa tosi huonoon kuntoon koska ajoakku lataa sitä automaattisesti (jos siis on virtaa) ja kun ei sitä käytetä starttiin joka paljastaisi akun heikkouden. Sitten jos ajoakku pääsee tyhjäksi niin 12 V virrat alkaa hävitä ja moni asia ilmoittaa sitten viasta.
Onko ongelma-autoissa muuten webastoja?

Wagner

Mystisiä nuo akkuongelmat...  :o

Koputetaan puuta, eli omaa päätä, mut so far so good. Isoin riesa tällä hetkellä on ettei vasen takaovi aukea. kotva sitten aukeemis % oli aboot 95%, nyt tuntuu että on jossai 50% kieppeillä.
Muuten pelaa ihan nätisti (edelleen kop kop). Just tuli suhattua ruuhkasuomesta maaseudun rauhaan noin 350km ja kompuutteri kehveli menee väittämään, että bentsiiniä kulu reissulla 5,0 ltr satasella. Muista en tiijä, mutta itellein kuulostaa ihan kohtuulliselta lukemalta, ku aboot samoilla jerkuilla varustettu exä (Audi A4 2.0T 155kw) sain saman pätkän kulkemaan jotain 6 alkavan lukeman ja olin silloinkii jo vallan tyytyväinen, että meneepäs tääs vähällä koneen potentiaaliin nähden.

Kaikki tietty suhteellista. Eka kulkineen sain kerran kulkemaan alle kympin satasella ja se oli jo iso ihme sillon. (75vm esko poratulla sierran lohkolla jne... )  ;D Mooooonta vuotta sitten tuli kans yks viikonloppu tehtyä reissua noin 1000km Jaggen (tai Daimler se itseasiassa oli) Super V8:lla. 4 litranen ahdettu V8 & noin 400 pollea ja perkule sekin reissu meni alle kympin per satku.  8)
Sikamaista menoa since 1975

töpselinenä

Onkohan tuo uudempi 13 kWh:n akku sellainen että sen voisi joskus vaihtaa vanhemman 9,9 kWh akun tilalle? Ei sillä että olisi ajankohtaista, mutta ihan kivan lisän saisi sillä rangeen.

VG

Olisko vinkkejä pitävistä kesärenkaista alkuperäiskoossa (215/55R17) tai ainakin OG vanteille sopivina?
Tossa keksinnössä on nyt alla suht tuoreet (11/19) GY efficient grip performancet, ja vohooooi vittu noi on liukkaat. Kuivalla kaarteissa ulvoo ja puskee suht maltillisissa vauhdeissa, risteyksestä tai valoista lähtiessä sutii kun yrittää vähänkään rivakammin liikkeelle, ja sateella noi on suorastaan vaarallisen huonot.

Enkä mä nyt odota mitään rata-automaista tuntumaa, täähän on lähtökohtaisesti saakelin painava möhkö perhevankkuriksi naamioituna. Mut tää mekaaninen pito on oikeasti surkeinta millä on vuosikausiin tullut ajettua kesäolosuhteissa.

mattix

GTE:n sähkömoottorin, auton painon ja etuvetoisuuden takia renkaat sutivat hyvin helposti liikkeelle lähtiessä. Samoin vetelyä riittää, kun kiihdyttelee. Itselläni sutii myös vaikka alla on 235 levyiset 18" Pirellit.

Tuo ulina mutkissa on kyllä outoa. Ihanko oikeasti "maltillisissa vauhdeissa" tekee tuota?

Laita contit alle, isonna rengaskokoa tai ota ajaminen rauhallisemmin. Siinäpä ne lääkkeet ovat. Epäilen kuitenkin, että ei tilanne conteilla parane vaikka parhaat mahdolliset renkaat ovat.

Jussi 69:n hiukset

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 15.07.20 - klo:23:18
Ilmeisesti näissä voi 12 V akku päästä tavallaan salaa tosi huonoon kuntoon koska ajoakku lataa sitä automaattisesti (jos siis on virtaa) ja kun ei sitä käytetä starttiin joka paljastaisi akun heikkouden. Sitten jos ajoakku pääsee tyhjäksi niin 12 V virrat alkaa hävitä ja moni asia ilmoittaa sitten viasta.
Onko ongelma-autoissa muuten webastoja?

Meillä webasto.. lie se kuluttanut akkua, vaikkakin harvakseltaan käytetty.
Mutta käytännössä koko kevät ajeltiin sähköllä koska kotona koska korona.( ei työmatkoja) viimeksi tankattu helmikuun alussa.

duke7

Mitenkäs näissä onnistuu 12 V pistokkeiden muutos jatkuvalle virralle? Muistelen täältä lukeneeni asian joskus mutta en haulla löytänyt mitään järkevää..
Lähinnä kontin pistoke saisi olla jatkuva jääkaapin takia.

villeyli

Tervehdys! Onko muilla ollut ongelmia GTE -17 latauspistokkeen luukun kanssa? Ittellä pariin kertaan herjannut tarkistamaan latauspistokkeen luukun vaikka ollut kiinni, korjaantunut sillä että avaa luukun ja pyöräyttää sen "tapin" mikä sitä luukkua vasten lukittuu niin kunnolla auki. Eilen oli vaimo sitten laittanut luukun ns. normaalisti kiinni ja auto oli taas herjannut tarkistamaan luukun, no luukkupa ei enää aukea ollenkaan vaikka painaa ja kevyesti koitettu nitkutella, ränkätty keskuslukkoa auki/kiinni jne.. Olisiko lie painautunut sen lukitsin tappi jotenkin väärään väliin tai asentoon kun onhan tuo luukku nyt käsittämätön muovirimpula olemassa. Ei voi käsittää miksei tuo voi olla jämäkkä niinku tankin luukkukin  :-\

Daatta

Luukkua on varmaan paineltu eri kohdista, samalla rämpäten avausnappia? Kokeile muovityökalulla vääntää auki. Jos se on vaan kevyessä pännissä niin voi auetakin. Sitten liikkuvien osien voitelu, spray vaseliini tai teflonpohjainen aine. Samanlaisia rimpuloita nuo luukut tuntuu olevan kaikilla, eikä tuo tankkausluukkukaan mikään erityisen vakuuttava toteutus ole...
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

kattoauki

Lainaus käyttäjältä: villeyli - 16.07.20 - klo:15:47
Tervehdys! Onko muilla ollut ongelmia GTE -17 latauspistokkeen luukun kanssa? Ittellä pariin kertaan herjannut tarkistamaan latauspistokkeen luukun vaikka ollut kiinni, korjaantunut sillä että avaa luukun ja pyöräyttää sen "tapin" mikä sitä luukkua vasten lukittuu niin kunnolla auki. Eilen oli vaimo sitten laittanut luukun ns. normaalisti kiinni ja auto oli taas herjannut tarkistamaan luukun, no luukkupa ei enää aukea ollenkaan vaikka painaa ja kevyesti koitettu nitkutella, ränkätty keskuslukkoa auki/kiinni jne.. Olisiko lie painautunut sen lukitsin tappi jotenkin väärään väliin tai asentoon kun onhan tuo luukku nyt käsittämätön muovirimpula olemassa. Ei voi käsittää miksei tuo voi olla jämäkkä niinku tankin luukkukin  :-\

Mulla laukesi -16 mallissa se lukitus mekanismi. Maskia on turha yrittää purkaa irti. Ei lähde kun latausluukku kiinni. Minulla korjasivat siten, että ujuttivat rautasahan terän välistä ja sahasivat tapin poikki. Sitten maski irti ja uusi lukitusmekanismi. Joko saa sahattua sen tapin poikki tai purkaa koko keulan. Sitä luukkua ei kannata murjoa rikki. Tämän ketjun sivulla 70 laitoin juttua siitä omani korjaamisesta.

mattix

Sama täällä -17 mallin autosta. Moottori/lukituslaite + kansi vaihdettiin.

jaripetteri

Lainaus käyttäjältä: VG - 16.07.20 - klo:09:19
Olisko vinkkejä pitävistä kesärenkaista alkuperäiskoossa (215/55R17) tai ainakin OG vanteille sopivina?
Tossa keksinnössä on nyt alla suht tuoreet (11/19) GY efficient grip performancet, ja vohooooi vittu noi on liukkaat. Kuivalla kaarteissa ulvoo ja puskee suht maltillisissa vauhdeissa, risteyksestä tai valoista lähtiessä sutii kun yrittää vähänkään rivakammin liikkeelle, ja sateella noi on suorastaan vaarallisen huonot.

Enkä mä nyt odota mitään rata-automaista tuntumaa, täähän on lähtökohtaisesti saakelin painava möhkö perhevankkuriksi naamioituna. Mut tää mekaaninen pito on oikeasti surkeinta millä on vuosikausiin tullut ajettua kesäolosuhteissa.

Itsellä 225/45-18" GY Efficient Grip Performancet ja ei nuo minusta mitenkään liukkaat ole, tosin ajelen kyllä suurimman osan ajoista pelkällä sähköllä. Hyvät renkaat, rullaa hyvin, hiljaiset eikä enää järjettömän hintaiset. Ei viimeaikoina kyllä juuri muita ole alla ollutkaan, nytkin molemmissa autoissa tollaset, toisessa tosin 40 profiiliset.

GTE:ssä oli ostettaessa jotkut Bridgestonet, ne oli tosi huonosti rullaavat renkaat. Väitän että todellinen range kasvoi vaikka vanteet vaihtui samalla tuumaa isommiksi.

Lähdössä kun sähkömotti vääntää heti täysillä niin saahan nuo suttaamaan. Vääntävä etuveto tolla painolla tekee tehtävänsä. Kitkat oli omassani hassusti kuluneet, toinen etunen 6,3 mm, toinen 7,5 ja takana molemmat 8,3. Tarvii kulmat tarkistaa mutta syy todennäköisesti sama.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

VG

Noh, voi olla että toi paikallaan sutimisen fiilis tulee siitä, että edellinen auto oli Volvo T8 voimalinjalla, ja se kyllä lähti eteenpäin joka tilanteessa empimättä. :D Eikä ollut muutenkaan pito-ongelmia, mut renkaat nyt olikin läskit 19" Contit. Välillä mietin miksi ihmeessä tuli vaihdettua tähän mopoon, mutta Volvo vietti niin paljon aikaa pajalla että meni hermot siihen...

Siltikin, noi nyt alla olevat mustat ja pyöreät on ihan oikeasti kostealla/märällä aivan hirvittävät renkaat. Ei paljoo naurata, kun muun työmatkaliikenteen mukana ajaessa kehäykkösen rampissa pito alkaa karkaamaan etupäästä ja auto puskee kohti kaidetta... Mutta pitää funtsata, tossa talouden toisessa volkkarissa on GY eagle F1 asym alla ja niistä olen tykännyt, tarvii vissiin käydä myös vannekaupoilla jos sellaiset haluaa Passattiin alle.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy