BMW 5 -sarja

Aloittaja Vice, 11.01.14 - klo:22:31

« edellinen - seuraava »

Vice

Nyt reilu 2v kokemusta 5-srj BMW:stä ja kohtuullisesta määrästä varusteista autossani. DDC mielestäni edelleen ehkä se paras varuste omassa autossani. Ollut sitä alusta asti ja on edelleen.

Koska sillä tilanteen mukaan saa kovuutta ja tukevuutta menoon (mistä Kvee mainitsi), mutta toisaalta myös mukavuutta halutessaan (mistä jusape mainitsi). Eritoten, kun erot ovat sen verran selkeät Comfort vs Sport+ välillä, jossa siis välissä asetukset Normal ja Sport. Toki tätä vaikutusta lisää myös se, että samalla ohjaus, vaihteisto ja kaasuvaste säätyy. Edelleen lähes päivittäin tulee säädettyä asetusta sen mukaan missä ajan, joinakin päivinä useammankin kerran.

Eniten Normal-asetuksen lisäksi tulee käytettyä Sport asetusta motarilla ja auto kuormattuna ja Comfort asetusta mukulakivillä / epätasaisilla alustoilla kaupungissa hiljaisissa nopeuksissa. Asetukset saa halutessaan vaikuttamaan vain alustaan eli silloin esim. Sport asetuksella ei ole vaihteiston S-moodi käytössä.

Sport+ asetuksella aina on vaihteisto S-moodissa ja peränluistoa sallitaan hiukan normaalia enemmän. Tätä tulee vähiten käytettyä, mutta silloin tällöin ihan mukava mutkatiellä nautiskellessa menosta ;)

jusape

Itse koitin järkibudjettini rajoissa pysyä erossa ainakin noista 2000e ja siitä eteenpäin varusteista, koska viimeistään 2v päästä tämä on kierrossa ja halusin tämän ekan Bmw:n katsoa maltillisesti, jos tuleekin äkkivaihto.

Vaikka en kaipaa yhtään tuosta sporttisempaa/jämäkämpää, menee nimittäin uskomattoman hienosti maantiellä, niin mukavuuspuolen juttuna tuo DDC pitää päästä koittamaan vielä. Jos Bmw-ura jatkuu niin seuraavassa sitten.

Minulle tämä on mahtava auto sillä hinnalla mitä tästä piti pulittaa. Nettona tapauksessani sama kuin ex A6 -12, mutta paljon enemmän substanssia.

Kvee

Kyllä tuo DDC hyvältä kuulostaa. HUD olisi myös oiva varuste numeroitten tihrustamista helpottamaan.

Itse voisin nykyisestä luopua
- sähkötakaluukusta, vaikka se erinomainen onkin
- paremmasta soittimesta, ja toki senkin ottaisin uudelleen
- lämmitettävästä ratista, halpa ja kiva
- Eberistä kaukolla, erinomainen mutta ilmankin varmaan pärjäisi

Mutta en mistään hinnasta luopuisi sähköpenkeistä ristiseläntuen säädöillä...ovat siis ihan normijakkarat. Tämä on kyllä 5-sarjan topik, mutta uskoisin että noiden varusteiden osalta autot ovat yhteneväisiä.

Vice

DDC:stä kiinnostuneiden kannattanee käydä BMW kiertueen autot katsomassa. Luulisi niissä jossain edes olevan ko varuste. Itse meinaan Bavarialla käydä tutustumassa niihin, kun kiertue tänne kulmille asti pääsee. Samoin maahantuojalta pitäisi sellaisia saada koeajoon, joskin itse en saanut. Ei kuulemma ollut silloin tarjolla. Netistä luin kokemuksia ja "sokkona" sen lopulta otin ja tyytyväinen olen ollut. Onneksi BMW:n perus ja sport alusta ovat hyviä molemmat joten ei huolta sen osalta. Autonne (jusape ja Kvee) ovat varmasti erinomaisia ajaa.

Multa kanssa Kvee puuttuu tuo HUD autostani. Ainut varuste, jonka puuttuminen jäänyt harmittamaan. Olisin ottanut jos olisin tiennyt kuinka kätevä se on. Pääsin autoni luovutuksen jälkeen kutos cabriolla ajelemaan, jossa sellainen oli ja heti tykästyin. Sanoikin myyjälle, joka koeajon järkkäsi, että olisi sen etukäteen järkännyt niin olisin HUD:kin tilannut...

Omassani ei ole "täys"sähköpenkkejä (vakio, eli puolisähköiset), mutta se on sport penkeillä ja niistä pidän paljon samoin verhoilusta, joka M-Sportin yhteydessä on alcantara. Mietin ensi nahkoja, mutta onneksi otin tällä verhoilulla. Uskon, että täyssähköpenkit ovat hyvät säätää ja jos useampia ajajia niin muistiominaisuudet kanssa ovat hyväksi.

Itse en voisi luopua juuri mistään varusteesta mitä tullut otettua eli toisin sanoen paljoa turhia varusteita ei siis osunut. Samoilla linjoilla olen Kvee, että sähkötakaluukku ja Webasto (omassani jälkiasenteinen) + kaukosäätö ovat todella hyviä ja niihin tottuneina voisi vaikea ilman olla. Vaimon A3:ssa aina kaipaan etenkin tuota sähkötakaluukkua.

Paljonhan näihin saa kivoja varusteita, joita olisi mukava ruksia (enemmänkin vielä), mutta niihin saa helposti Audin ja BMW:n tapauksessa yhden RäSän verran rahaa upotettua. Jusapen mainitsema järkibudjetissa pysyminen on aina vaikeaa.

jusape

Näitä positiivisia asioita alkaa itsellä karttua autosta päivittäin, vaikka olenkin taipuvainen aina löytämän vaan ne huonot puolet....

Nimittäin moottorin ja myös sisätilan lämpeneminen! Tänään vein pojan päiväkotiin ja samalla käynti leipomossa ja yhteensä ajoa 8km, pari stoppia, ja pakkasta -14. Alkulähtö oli n. 1,5h letkun päässä ja sisätilanlämppärissä.

Ja mitä, auto kotipihaan tullessa liki 100c moottorinlämmöissä ja kabiiniin tulvi lämmintä! Voin kertoa, että toisin oli Exä A6 Audissa...  ja Bemari kuluttaa vähemmän, eli minne hemmettiin se Audin lämpö valuu?

jusape

No nyt on 2500km mittarissa. Muuten loistava auto, mutta: pirun ddc kun jäi ruksimatta... Lci 520xd alustaan on kyllä eksynyt aika tiukkaa palikkaa, jonka huomaa huonommilla teillä.

Vice

Onkohan LCI:n alustaa muokattu jäykempään suuntaan..? Eskarilla ajoin vuonna 2011, kun omaani olin ostamassa ja siinä vakio alusta ei tuntunut kovalta. Mietinkin silloin urheilualustaa ennen kuin päädyin DDC:n. Olen foorumilta lukenut muidenkin LCI:n tilanneiden kommentteja ja ovat sitä jäykkänä pitäneet. Täytynee käydä joskus LCI ajamassa ja verrata omiin muistoihin sitä...

Ajelin viime talvena F11 M550d:llä missä oli urheilualusta eikä sekään tuntunut liian jäykältä/pintakovalta vaikka oli talvikelissä paikoin "nimismiehen kiharaa" tarjolla.

Tota jäykempään suuntaan modausta voisi puoltaa se, että pre-LCI sai useammassa testissä moitteitta ajettavuudesta isolla kuormalla.
Eikös tossa edelleen kuitenkin ole tasonsäätö ilmajousin taka-akselilla? Se mielestäni tuo vielä ainakin tässä pre-LCI:ssä hiukan pehmeyttä takapenkkiläisille. Isolla kuormalla tulee DDC:n kanssa käytettyä aina sport-asetusta koska normal ja etenkin comfort asetuksilla perä tuntuu suuremmissa nopeuksissa aavistuksen levottomalta.

nemos

Lainaus käyttäjältä: Vice - 16.01.14 - klo:22:10
Onkohan LCI:n alustaa muokattu jäykempään suuntaan..? Eskarilla ajoin vuonna 2011, kun omaani olin ostamassa ja siinä vakio alusta ei tuntunut kovalta. Mietinkin silloin urheilualustaa ennen kuin päädyin DDC:n. Olen foorumilta lukenut muidenkin LCI:n tilanneiden kommentteja ja ovat sitä jäykkänä pitäneet. Täytynee käydä joskus LCI ajamassa ja verrata omiin muistoihin sitä...

Ajelin viime talvena F11 M550d:llä missä oli urheilualusta eikä sekään tuntunut liian jäykältä/pintakovalta vaikka oli talvikelissä paikoin "nimismiehen kiharaa" tarjolla.

Tota jäykempään suuntaan modausta voisi puoltaa se, että pre-LCI sai useammassa testissä moitteitta ajettavuudesta isolla kuormalla.
Eikös tossa edelleen kuitenkin ole tasonsäätö ilmajousin taka-akselilla? Se mielestäni tuo vielä ainakin tässä pre-LCI:ssä hiukan pehmeyttä takapenkkiläisille. Isolla kuormalla tulee DDC:n kanssa käytettyä aina sport-asetusta koska normal ja etenkin comfort asetuksilla perä tuntuu suuremmissa nopeuksissa aavistuksen levottomalta.

Tuolla M550d:n säädettävällä iskunvaimennuksella saa todella hyvän alustan aikaan. Vakiomalli pre-LCI voidaan myös luokitella BMW:n asteikolla mukavaksi, mutta jotenkin turhankin kimmoisaksi ja laajaliikkeiseksi.
Volvo XC60 T8 Inscription

Vice

Lainaus käyttäjältä: nemos - 16.01.14 - klo:22:31
Tuolla M550d:n säädettävällä iskunvaimennuksella saa todella hyvän alustan aikaan. ...

Tarkoitat siihen lisävarusteena saatavaa Adaptive Drive -alustaa. Jossa DDC:n lisäksi tulee vielä aktiiviset kallistuksenvakaajat.

Nyt kun kaivelin muistiinpanoja omasta ajostani M550d:llä niin siinä oli tuo säädettävä iskunvaimennus eikä urheilualusta, jonka aiemmin muistelin siinä olleen. Samaa mieltä siitä, että Adaptive Drive -alusta on todella hyvä. Sen tosin saa vain isompien bensa ja diesel koneiden kanssa.

M550d:n voima yhdistettynä x-driven ja automaatin toimintaan tekee siitä todella hienon ja nautinnollisen ajettavan :)
Paras "perheauto" millä olen ajanut, so far...

jusape

Täytyypä käydä tuo M550d kurkkaamassa ja testaamassa jos on kiertueella mukana.

Ulkomaisilta saiteilta olen löytänyt infoa, että jousitusta olisi "parannettu". Tuohan on älyttömän hyvä sileillä teillä niin mutkissa kuin suorilla (Saksa, Usa jne.). Ostajalle tuli vaan puskasta hieman koska koeajot oli pre-Lci:llä tehty ja Suomimyyjäthän ei tuollaista tietoa edes varmaan tiedä.

Korostan vielä, että uskoisin tuon olevan valtaosalle hvä alusta jos tykkää yhtään sporttisesta, eikä tarvii sivuteitä ajella. Mukavuutta arvostavalle sitten ei oikein se paras.

jusape

Nyt heräsin aamun ajolenkillä vielä; se on tuo F11 perä joka on kimmoisa ja topakka aiheuttaen tunteen napakkuudesta ehkä. Eli asia voi olla F10:ssä toisinkin kun siellä perän jousitus eri. Ehkä se nivomaatti tuosta pehmenee kilsojen myötä. Toki tuo varmaan kantaa hyvin, Audissahan perä oli tontissa kun kamaa kontissa reippaasti.

Torsti

Pitääpä pitkästä aikaa kommentoida. Vaihdoin 1,5v sitten B8 Avantin (myyty foorumin jäsenelle, joten varovaisesti...) Saksasta haettuun F11 530xd:hen. Nyt mittarissa 56tkm eikä mitään vikaa. Alunperin piti suomi-520d hankkia mutta koska omalla rahalla, omaan käyttöön, ajatuksella jotta nyt pidetään kauan sekä pyrkimys välttää "kunpa olisin ruksannut tuon" fiilistä, Saksa alkoi kiinnostaa yhä enemmän. Järkibudjetti ohitettiin kaukaa mutta ei ole kaduttanut. 

Pari huomiota varusteista:
- pre-LCI:n vakio-alusta tuntuisi olevan Adaptive Driven normal ja sportin välissä jäykkyydeltä mutta vakio huomattavasti pintakireämpi. Suosittelen DDC:tä tai Adaptivea, napilla saa muokattua haluttuun moodiin ja erot totisesti huomaa. Ainakin minulle paras varuste; mukava matka-auto muuttuu railakkaaksi mutkamenijäksi. Siltikin, vakio-alusta on myös varsin hyvä ja Adaptiven hinnalla saisi paljon muutakin kivaa.
- Professional-navi. Meille (minulle) yllättävän tärkeä sisäilmeen osalta. Kun kerran näkee profnavin, perusnäyttö näyttää, noh, pieneltä näin hienossa autossa.
- HUD on mukava mutta en maksaisi normihintaa missään nimessä. Mukava kun navin tiedot myös tuulilasissa.
- Adaptiivinen vakkari. Aivan ehdoton valinta, käyttökelpoinen jopa kehän ruuhkissa.
- Comfort-penkit. Paljon pintapehmeämmät kuin sport-penkit. Säätöjä miltei liiaksi.
- Soft-close -ovet! Ei kovin kalliit eikä absoluuttisesti hyödyllisetkään mutta on ne ihanat.. Tuo hienostuneisuutta!












V-O

Kyllä "kamalan" hyvin pysyy bensa-bemarissa hinta. 523 farkku, 2012 malli. Hinta uutena 77 Kâ,¬ ja nyt hintalapussa 65 Kâ,¬ - ei huonommin.

http://www.nettiauto.com/bmw/523/5992908

jusape

Lainaus käyttäjältä: Torsti - 21.01.14 - klo:15:06

Pari huomiota varusteista:
- pre-LCI:n vakio-alusta tuntuisi olevan Adaptive Driven normal ja sportin välissä jäykkyydeltä mutta vakio huomattavasti pintakireämpi. Suosittelen DDC:tä tai Adaptivea, napilla saa muokattua haluttuun moodiin ja erot totisesti huomaa. Ainakin minulle paras varuste; mukava matka-auto muuttuu railakkaaksi mutkamenijäksi. Siltikin, vakio-alusta on myös varsin hyvä ja Adaptiven hinnalla saisi paljon muutakin kivaa.

No tuli käytyä ajamassa M550d F11 -14 lci adaptive drivella. Autossa kitkat Hakka R2 245/45/18 non-rf. En kyllä investoisi adaptive driveen kun en juuri eroja huomannut sport-normal välillä. Ihan hitusen se comfort-asennossa oli mukavampi kuin oma vakio, mutta hyvin pieni on ero. Toki itsella kitka 225/50/17. Pitäisi ddc ajaa vielä erikseen, jos se nyt olisi jotain mullistavampaa. Ehkä olen tottunut Audin ilma-alustan säätöihin, siinä asetukset todella eroavat toisistaan kun alustan korkeuskin muuttuu (A6 C7).

tapanixxx

Lainaus käyttäjältä: V-O - 25.01.14 - klo:19:32
Kyllä "kamalan" hyvin pysyy bensa-bemarissa hinta. 523 farkku, 2012 malli. Hinta uutena 77 Kâ,¬ ja nyt hintalapussa 65 Kâ,¬ - ei huonommin.

http://www.nettiauto.com/bmw/523/5992908

No jaa. Kaikki on suhteellista.

Tuosta on hyvitetty luokkaa 55 ke. Kahdessa vuodessa n 20ke arvonalennus.
Onko se paljon vai ei, se onkin visainen kymysys :)

jusape

#15
Lainaus käyttäjältä: V-O - 25.01.14 - klo:19:32
Kyllä "kamalan" hyvin pysyy bensa-bemarissa hinta. 523 farkku, 2012 malli. Hinta uutena 77 Kâ,¬ ja nyt hintalapussa 65 Kâ,¬ - ei huonommin.

http://www.nettiauto.com/bmw/523/5992908

Tuolla hinnalla on tehty kauppaa saman ikäisistä ja vähillä kilsoilla olevista 530xd F11 autoista. Hinta rätkäisty vaan, kun on välimallin väri ja bensavapari, onnenpotku ylipäänsä jos tollaselle ostaja joskus löytys... Sitä odotellessa menneekin tovi...


Varsin mielenkiintoinen tuo 77teur uushinta muuten!

V-O

Kyllä pikkasen lienee tosiaan hinnoittelu lipsahtanut. Onhan se vähän ajettu mutta aika kallis... Tota hintaa uutena en tarkemmin edes kyseenalaistanut.

Tässä ehkä sopivampi : http://www.nettiauto.com/bmw/528/5576420


Ninjago

Tuo bemu on ollut liikkeessä uudesta asti. Kilometrit ovat tulleet ilmeisesti liikkeen omassa käytössä. Hinta oli pitkään 69k ja kilometrejä nolla. Vuosimallikin on muuten todellisuudessa 2011. Onnea vaan myyntiin...

Vice

Lainaus käyttäjältä: jusape - 25.01.14 - klo:21:14
No tuli käytyä ajamassa M550d F11 -14 lci adaptive drivella. Autossa kitkat Hakka R2 245/45/18 non-rf. En kyllä investoisi adaptive driveen kun en juuri eroja huomannut sport-normal välillä. Ihan hitusen se comfort-asennossa oli mukavampi kuin oma vakio, mutta hyvin pieni on ero. Toki itsella kitka 225/50/17. Pitäisi ddc ajaa vielä erikseen, jos se nyt olisi jotain mullistavampaa. Ehkä olen tottunut Audin ilma-alustan säätöihin, siinä asetukset todella eroavat toisistaan kun alustan korkeuskin muuttuu (A6 C7).

Luin jo kommenttejasi BMW Forumilta M550d:n ajosta. Adaptiven ja DDC:n eron eli ne kallistuksen vakaajat lähinnä huomaa mutkissa (tai itse en eroa muuten huomannut). Erikoista ettei alustan säädöistä löytynyt testissäsi eroja. Itse pidän eroa Comfort -> Sport+ erittäin selkeänä. Esim. Sport+ ei tekisi mieli ajaa missään, jossa on enemmänkin epätasaisuutta (esim. mukulakivet, nimismiehenkiharat) ja puolestaan Comfortilla ei tulisi mieleenkään ajaa mutkatiellä reippaasti. Normal ja Sport ero ei tietysti ole yhtä selkeä kuin näillä ääripäillä. Toki voi myös vaikuttaa minkälaisilla pinnoilla ajoit ja mitä sitten rengastus tekee. Omassani nastat RF 17" ja kesällä non-RF 18" (hetken alla ollut 19" non-RF).

Toki myös koemme jokainen asioita eritavalla. Oma fiilikseni on, että BMW:n DDC on muuten parempi kuin Audin adaptive air suspension paitsi sen korkeuden säädön kannalta (, jota suuresti kaipaisin mökkitiellä ja minkä takia BMW:ssäni on pohjapanssarointi taka-akselille asti..). Se on parempi nimenoman siltä kannalta, että erot tässä DDC:ssä tulevat selvemmin esille, kuin Audin ilma-alustassa. Mutta sitä en kiistä etteikö korkeuden säätö silti tee Audin alusta kaikkiin paremman. Itse ottaisin BMW:n ehdottomasta DDC:n ja Audiin ilmajousituksen.

Mutta jokaisella asioihin on oma mielipiteensä eli en tällä kirjoituksella halua kokemuksia mitenkään arvostella kerroin vain omiani.
Mikä parasta omalta kannaltasi, että koska DDC (tai siis adaptive) ei herättänyt omistamisen halua voit nyt olla alustan osalta tyytyväinen valintaasi.

jusape

Joo nuo alusta-asiat tuntee jokainen persaus eri tavalla, samoinhan rengasmelu on monesti subjektiivista. Pitäisi olla samat renkaat ja paineet autoissa ja ajella pitkään. Itsellä kun oli A6 normialustalla ja otin päiväksi A6:n ilmajousilla, en oikein ensin huomannut eroa mukavuudessa. 500km ajon jälkeen omaan palatessa olin ihmeissäni kun rytki montut läpi ja tien katkot tuntuivat.

Tänään tuli ajettua kunnon kelirikkotietä. Bemun vakioalusta nielee kyllä mahtavasti montut verraten Audiin, mistään kolosta ei rytkähdä kuten Audi. Oikeastaan Bemun jämun alustan heikkouskin piilee juuri tarkkuudessa, hieman huonommalla maantiellä se on jotenkinhermostuneen oloinen keräillen kaikki tienpinnan nypyt.

pizza_delivery

Meillä tuo adaptive drive, edc, jne.  Hyväksi todettu!  Sport+ saa alustan melkein yhtä kovaksi kuin entisen 3 sarjan sportin. 

Ursus

Onko kellään tietoa hiljentäkää climate comfort tuulilasi yhtään 5-sarjan melua?

3.6 V6

Lainaus käyttäjältä: Ursus - 14.04.15 - klo:19:48
Onko kellään tietoa hiljentäkää climate comfort tuulilasi yhtään 5-sarjan melua?
Mitä melua?   ::) Eiköhän tuon tehtävä ole estää lämpeämistä kesällä ja eristää talvella ja näyttää lilan väriseltä vastaatulijan puolelta katseltuna. Ongelmiakin on, se ei  läpäise esim. GPS-sateliittien signaalia.

Jos saksa taipuu, niin:

Die Klimakomfort-Frontscheibe mit Grünkeil verhindert eine unangenehme Aufheizung des Innenraums und schützt Sie vor Blendung durch direkte Sonneneinstrahlung.

Mittels einer speziellen Schutzschicht selektiert die Klimakomfort-Frontscheibe die einfallenden Sonnenstrahlen anhand ihrer Wellenlänge: Die für die Aufheizung verantwortlichen Infrarot-Strahlen werden größtenteils reflektiert. Ein hoher Anteil natürlichen Tageslichts hingegen kann passieren.
Für Sie bedeutet das: bis zu 10 °C weniger Wärmebelastung bei direkter Sonneneinstrahlung. Die gewünschte Innenraumtemperatur wird so mehrere Minuten früher erreicht und gleichzeitig eine helle und angenehme Atmosphäre im Innenraum geschaffen.
Der Grünkeil am oberen Scheibenrand verhindert eine direkte Blendung durch die Sonne, ohne dabei den für Sie wichtigen Sichtbereich zu beeinträchtigen.

Estää infrapunaista säteilyä jne...


Ursus

Toki tuo lämpö juttu oli tiedossa. Eräs "tietäjä" vaan väitti, että tuossa lasissa on joku kalvo joka auttaa hiukan meluunkin.

Oli miten oli niin nyt on tilauksessa f10 520da. Iski vaan taas joka vuotinen autokuume ja a6 ultra lähtee vaihtoon.  Luultavasti auto menee huonompaan suuntaan, mutta mitään ei ollut tehtävissä kun polte iski😄

V-O

Maukas on F10 ajella. Ã,,lä pety jos vaikka ei mennykkään huonompaan suuntaan  ;)

Tuulilasin kautta tulevan melun osuus kabiinissa on minun mielestä kun kärpäsen sittaa hangella. En usko sekunttiakaan että tolla kelmulla olis merkitystä sisämeluun.

Mutta jos desibelimittari eron huomaa, niin seison korjattuna.

V-O

No eipä ole Buimurinkaan nettitiedot vissiin ihan oikein kohdillaan...

Tässä: http://www.bmw.fi/fi/fi/newvehicles/5series/sedan/2013/showroom/business_exclusive/index.html#t=s  sanotaan mainoskuvassa että Business Exclusive maksaa alkaen 46 763 â,¬.

Sivun alalaidassa olevan PDF-hinnaston mukaan tuommoinen kapistus kuitenkin maksaa 49 598 â,¬. Se on se pelkkä Busines-kapistus joka ton 46 763 â,¬ hinnaston mukaan kustantaa.

Ylläripylläri, kaikilla automerkeillä lienee petrattavaa näiden tietojen ja hintojen osalta. Tai sitten itse mokailin ja sekoilin mallien kanssa...

Mutta olkoon, tuossa voisi olla seuraava oma autoni. Buimuri 518 mahdollisimman iso auto mahdollisimman pienellä koneella...

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: V-O - 05.05.15 - klo:22:52
No eipä ole Buimurinkaan nettitiedot vissiin ihan oikein kohdillaan...

Tässä: http://www.bmw.fi/fi/fi/newvehicles/5series/sedan/2013/showroom/business_exclusive/index.html#t=s  sanotaan mainoskuvassa että Business Exclusive maksaa alkaen 46 763 â,¬.

Sivun alalaidassa olevan PDF-hinnaston mukaan tuommoinen kapistus kuitenkin maksaa 49 598 â,¬. Se on se pelkkä Busines-kapistus joka ton 46 763 â,¬ hinnaston mukaan kustantaa.

Ylläripylläri, kaikilla automerkeillä lienee petrattavaa näiden tietojen ja hintojen osalta. Tai sitten itse mokailin ja sekoilin mallien kanssa...



Mutta olkoon, tuossa voisi olla seuraava oma autoni. Buimuri 518 mahdollisimman iso auto mahdollisimman pienellä koneella...

Kylläpäs maksaa alle 47 donaa

518d A Business Exclusive Edition 46 762,78

Katoit väärää hinnastoa, pitää olla edition-hinnasto!

http://www.bmw.fi/fi/fi/insights/prices/datasheets.html

Tuolta ja kohta edition

V-O

No olipas, melkein jäi kauppaan  ;)

Nyt löytyi, tattis vaan!

V-O

Hauska yhteensattuma: peräkkäiset rekkarinumenot nettiautossa myytävissä 5-sarjalaisissa  :)

BRR-665: http://www.nettiauto.com/bmw/518/7170560
BRR-666: http://www.nettiauto.com/bmw/518/7368453

V-O

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 08.05.15 - klo:20:00
518d A Business Exclusive Edition 46 762,78
Mussutetaan nyt vaikk atässäketjussa, kun liittyy edelliseen kirjoitteluuni. Joo, minulla on nyt huono säkä tässä autokuumeen kanssa.

Nyt saatavana halvimmillaan 518 dA Business Exclusive hintaan 49 598 â,¬. Nyt siis 3 000 â,¬ kalliimpi kun toukokuussa  :(

Sama homma A6:n land of quattro-kamppiksen päättymisen kohdalla. Sekin nyt 7000 â,¬ kalliimpi  :(

Vanhan mallin uusi V60 D4A AWD Business Summumko sen nyt pitää olla...?  Bemun 3-sarjalainen 320dA:na on paljon kallimpi, mutta kai se kehittyneempi vaihdelaatikko jotain hinnassakin tuntuu.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy