Mussutetaan nyt vaikk atässäketjussa, kun liittyy edelliseen kirjoitteluuni. Joo, minulla on nyt huono säkä tässä autokuumeen kanssa.Nyt saatavana halvimmillaan 518 dA Business Exclusive hintaan 49 598 €. Nyt siis 3 000 € kalliimpi kun toukokuussa Sama homma A6:n land of quattro-kamppiksen päättymisen kohdalla. Sekin nyt 7000 € kalliimpi Vanhan mallin uusi V60 D4A AWD Business Summumko sen nyt pitää olla...? Bemun 3-sarjalainen 320dA:na on paljon kallimpi, mutta kai se kehittyneempi vaihdelaatikko jotain hinnassakin tuntuu.
Niin, viimeistä talvea myydään vanhaa mallia, siitä vain tilaamaan poistomallia "halvalla"... Kerkeät jonkun kuukauden nauttimaan, sitten harmittaa kun kaverilla on uusi, moderni ja paljon hienompi.
Ja kun ostat sen uudemman mallin, niin saat ne "ominaisuudet" (Lue: tyyppiviat) mitkä viimeisimmästä mallista on hiottu pois. Minusta tuo hinta on houkutteleva tuolle 500 bemarille. Se on kumminkin ajajan auto.
Mitäs mieltä täällä ollaan talven xDrive-kampanjasta? Mun silmiin vaikuttaa jopa melko edulliselta. Onko nää kamppikset yleensä kestäny koko nelivetokiertueen ajan?
Hinnalla ja valmistajalle puoli-ilmaisilla lisävarusteillahan näitä viimeisiään vetäviä malleja on aina myyty. Itseäni kiinnostaa uusi tekniikka ja kehityksen viimeinen taso niin paljon, etten oikein mistään hinnasta haluaisi ostaa ihan pian uusiutuvaa mallia. Joku toinen arvostaa hintaa enemmän. Valinta on laskujen maksajasta itsestään kiinni.
F10/11 verrattuna Volvon XC60 (tulossa myös uusi malli, missä huomattavia parannuksia) ja V60 ihan eri maailmasta. Skodissakin tuntuu auton arvo laskevan aika lailla, joten ei tuo välttämättä paria kolmea tonnia 4x4 Skodaa kalliimmaksi vuodessa tule. Vai olenko täysin väärässä?