Octavia lV uuden auton ongelmia

Aloittaja Atsii, 30.10.20 - klo:20:36

« edellinen - seuraava »

Eekolffi

Näin se taitaa olla. Ja yhdyn täsmälleen edelliseen. Eilen kun lähdin töihin ihmettelin että miksi auto on aivan paska ajaa. Sitten tajusin että olin unohtanut poistaa kaistavahdin. Täällä pohjoisessa kun on jäätä ja lunta tiellä tuo on täysin kelvoton.

PietarinLumitykki

Mulla on tarkistuslista aina ennen liikkeellelähtöä:

1) kaistavahti pois
2) start / stop pois
3) mode sportille

ja säästä ja kellonajasta riippuen

4) valoautomatiikka pois

Lisänä tietty ratin-, perseen- ja tuulilasinlämmittimet.

Tonzu

Lainaus käyttäjältä: PietarinLumitykki - 18.12.23 - klo:10:43Mulla on tarkistuslista aina ennen liikkeellelähtöä:

1) kaistavahti pois
2) start / stop pois
3) mode sportille

ja säästä ja kellonajasta riippuen

4) valoautomatiikka pois

Lisänä tietty ratin-, perseen- ja tuulilasinlämmittimet.

Mistäs tuon star/stop toiminnon saa pois skodasta?
Ajoakku ku on tyhjä nii sillon rämppää aika usein tuota et pysähdyksis sammuttaa ja sit menee vähän matkaa sähköllä.

heller

Lainaus käyttäjältä: Tunumppi - 18.12.23 - klo:07:35Mulle myyjä sanoi, että olisi uusissa autoissa pakollinen (laki?). Talvella käyttökelvoton ja mielestäni jopa vaarallinen.
Mielestäni hyvä varuste, enkä ikinä kytkisi sitä pois. Enkä koe tälle tarvettakaan.
Että meitä on moneen metsään. Jos vaan ajat kaistalla, niin ei se sinua juuri heittele. Vilkulla pääsee kaistaviivojen yli ;)
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

PietarinLumitykki

Lainaus käyttäjältä: Tonzu - 18.12.23 - klo:13:04Mistäs tuon star/stop toiminnon saa pois skodasta?
Ajoakku ku on tyhjä nii sillon rämppää aika usein tuota et pysähdyksis sammuttaa ja sit menee vähän matkaa sähköllä.

Mulla ei oo plugaria, mutta bensavehkeessä menee näytön alla olevan "SET"-napin kautta pois ja päälle.

Tartsani

Puoltoista kuukautta sitten tuli 1941 OTAna ja sen jälkeen ei olekaan ongelmia ollut. Nyt sitten auto keksi, että räpsytelläänpä välillä kuskinpuolen kattovaloa kuin discopalloa konsanaan. Varmaan hyvältä näyttää vastaantulijan silmin pimeällä. Huhtikuun loppuun kestää leasing ja onneksi on huoltosopimus. On kyllä viimenen Skoda tähän talouteen.

heller

Lainaus käyttäjältä: Tartsani - 18.12.23 - klo:19:57Puoltoista kuukautta sitten tuli 1941 OTAna ja sen jälkeen ei olekaan ongelmia ollut. Nyt sitten auto keksi, että räpsytelläänpä välillä kuskinpuolen kattovaloa kuin discopalloa konsanaan. Varmaan hyvältä näyttää vastaantulijan silmin pimeällä. Huhtikuun loppuun kestää leasing ja onneksi on huoltosopimus. On kyllä viimenen Skoda tähän talouteen.
Ei toikaan ihan perus ongelma ole. Eikö tuo ole ihan simppeli keissi viedä vain huoltoon, varsinkin kun on huolenpitosoppari.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

JARGE040292

Onko muilla sellasta et auto ollut vaikka yön seinässä lataus. Lähdet ajamaan ja polttomoottori lähtee päälle ja sanoo viestiä "moottori oltava käynnissä pitkään" ?. Ulkona 1 aste pakkanen, ladattu yö niin mistä voi johtua ? Akku vaihdettu 3 viikkoa sitten, käyttöakku siis.

heller

Lainaus käyttäjältä: JARGE040292 - 22.12.23 - klo:12:55Onko muilla sellasta et auto ollut vaikka yön seinässä lataus. Lähdet ajamaan ja polttomoottori lähtee päälle ja sanoo viestiä "moottori oltava käynnissä pitkään" ?. Ulkona 1 aste pakkanen, ladattu yö niin mistä voi johtua ? Akku vaihdettu 3 viikkoa sitten, käyttöakku siis.
Jos se akku on latautunut yön aikana, on se ehtinyt viilentyä niin paljon ettei auto tahdo saada siitä virtaan ajoon + lämmitykseen.

Ajoita lataaminen niin, että se loppuu mahdollisimman lähelle ajoon lähtöä. Lataus lämmittää akkua sen verran että auto saa siitä virtaa ajoon ja lämmitykseen.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

ToAkPa

Lainaus käyttäjältä: JARGE040292 - 22.12.23 - klo:12:55Onko muilla sellasta et auto ollut vaikka yön seinässä lataus. Lähdet ajamaan ja polttomoottori lähtee päälle ja sanoo viestiä "moottori oltava käynnissä pitkään" ?. Ulkona 1 aste pakkanen, ladattu yö niin mistä voi johtua ? Akku vaihdettu 3 viikkoa sitten, käyttöakku siis.

Ei käsitykseni mukaan liity ollenkaan akkuun, sillä omassa Seatissa tuo teksti "moottori oltava käynnissä pitkään" tarkoitti sitä että öljyn sekaan oli kertynyt liikaa polttoainetta. Tilanteen korjaamiseksi piti ajaa pitkään, jotta öljyn lämpötila nousee 96 asteeseen polttoaineen haihduttamiseksi öljyn seasta.
Seat Leon Sportstourer 1.4 PHEV 204 eHybrid FR DGS Desire red 2021

R-N

Lainaus käyttäjältä: R-N - 12.12.23 - klo:20:39Tänään syttyi keltainen moottorin varoitusvalo, mutta auto ei näytä mitään virheilmoituksia ja "Auto --> Tila" -näyttö on OK. Ajoin 400 km ja pidin useamman tauon, varoitusvalo syttyi sitkeästi jokaisella käynnistyksellä ja paloi taulussa koko matkan kotiin.

Ajattelin vielä viedä lämpimään talliin pariksi tunniksi sulamaan, ja jos ei tällä tokene, niin huoltokäynti edessä. Moottorina 1.0 eTec.

Tässä kävi lopulta niin, että lyhyt sulattelu parkkihallissa ei auttanut ja varasin ajan korjaamolle. Valo kuitenkin lopulta sammui kolmen päivän jälkeen ja peruin sitten varatun korjausajan. Ei ole syttynyt vielä uudestaan.  Ehkä kuitenkin oli jokin anturi jäässä tai vettä polttoaineen seassa.


heller

Lykkäsipä erikoisen vian päälle. Toinen takapenkin sisävalo ei tahdo aina reagoida kosketukseen. Ei vakavaa, mutta vähän ikävää :D
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Tomppa76

>:( 3 vkoa omistuksessa ollut Octavia IV nordic edition nakkas pakkaskelissä (-31) moottorin häiriövalon sekä tekstin; moottorin käyntinopeus max 3000r/min. Käytättääkö heti pajalla vai olisiko konstia, jolla ton valon sais sammumaan? Nim.ensimmäinen ja viimeinenkö plugari taloudessa

heller

Lainaus käyttäjältä: Tomppa76 - 03.01.24 - klo:16:48>:( 3 vkoa omistuksessa ollut Octavia IV nordic edition nakkas pakkaskelissä (-31) moottorin häiriövalon sekä tekstin; moottorin käyntinopeus max 3000r/min. Käytättääkö heti pajalla vai olisiko konstia, jolla ton valon sais sammumaan? Nim.ensimmäinen ja viimeinenkö plugari taloudessa
Eikai toi juuri plugariin edes liity välttämättä. Suosittelen ajamaan koneen lämpöiseksi.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Wiiseli

Lainaus käyttäjältä: ToyoCorolla - 17.12.23 - klo:13:33Tämä ei ole mikään vika, mutta millä saa tuon kaistaohjauksen pois päältä muuten, kuin manuaalisesti liikkeelle lähtiessä. Tämä vie keskittymisen ajamisesta minulta ja on ärsyttävä, joten on vaarallinen lisävaruste. Onko joku valikko mistä sen saa pois päältä, ettei tarvitse joka kerta tehdä manuaalisesti.
Onnistuu esim. obd11: llä laittaa oletuksena pois päältä, jos kaistaohjauksella tarkoitetaan kaistavahtia.
PASSAT GTE VM. 2020

pumo

#2505
pari päivää pakkasessa lojunu octavia rs iv phev, ainoastaan kuskin ovi aukesi, arvasin että nyt on vähän 12volttia huonossa hapessa. virrat päälle ja sieltähän se tuli.
ajoakku lataukseen yöksi n. 2h kun oli melkein täysi akku. aamulla sama. päivän oli ctekki, ja iltasella käyntiin. vaikeasti lähti mutta lopulta lähti, 3000rpm herja mittarissa. ajoin 20km lenkin vähän taukoa ja toinen samanlainen, ei häipynyt. ei mitään muuta herjaa kolmio ja moottori valo mittarissa ja se 3000rpm infossa.
kotia tullessa mittasin 12,45V. ovista ei mene lukot päälle muutakuin kuskinovesta, oikeanpuoleinen peili ei suostu avautumaan auki asentoon.
soitin sitten aamulla huoltoon, kyseli onkohan siellä se joku motoroitu luukku jäässä niitä on näissä ollut. no tästä ei ollut tietoa missä seon ja en löytänyt ja enpä sille uskalla mitään tehdä. voisi koittaa johonkin halliin saada sulamaan mutta ei nyt ole semmosia tarjolla.
ctekkiin laitoin kun on niin halpaa pörssiä tarjolla  ;D

pumo

Akku tuli ctekin mielestä täyteen, 13,2v näyttää eli on.
Outoa on vaan ettei peili aukea, ja vasen takaovi ei mene lukkoon, sen avasin sisäkautta toissapäivänä kun ei muuten auennut.

roosperi

Kaksi kuukautta vanha patteri-Octavia sai siipeensä pakkasista. Infotainment näyttö pimeänä ja luonnollisesti kaikki sen kautta ohjattavat asetukset pois käytöstä. Lisäksi mittaristossa seuraavat vikailmoitukset:

  • Vika: peruutusavustin
  • Poistumisvaroitus ja peruutusavustin eivät ole tällä hetkellä käytettävissä
  • Vika: liikennemerkkien tunnistus
  • Vika: pysäköintitutka
  • Hätäpuhelutoiminto on rajoittunut. Hakeudu korjaamolle
  • ACC:n ennakoiva säätely ei ole tällä hetkellä käytettävissä.

Maanantaina soittoa pajalle, niin katsotaan milloin saa korjaukseen.
Octavia 1.4 TSI PHEV Style Nordic Edition -23
Ex. Octavia 1,5 tsi Style dsg -19

octaani

Oli ilmeisesti pakkanen iskenyt octaviaan ja jäädyttänyt lasinpesunesteen, kun antoi ilmoituksen lasinpesunesteen lisäämisen tarpeesta. Onko muilla kokemusta lasinpesunesteen jäätymisestä ja jos on niin hajottiko mitään? Toinen mikä kiinnostaisi tietää, millähän pakkasenkestolla tuo lasinpesuneste tulee tehtaalta?

pumo

Lainaus käyttäjältä: pumo - 05.01.24 - klo:16:52Akku tuli ctekin mielestä täyteen, 13,2v näyttää eli on.
Outoa on vaan ettei peili aukea, ja vasen takaovi ei mene lukkoon, sen avasin sisäkautta toissapäivänä kun ei muuten auennut.

Saanut nyt joka päivä ladata tuota eli kyllä se kypsä on, 2,5v vanha akku.

ninzaa

Menihän tässä taas pari kuukautta Octavialla ilman suurempia vikoja. Eilen lopetti  puhaltamasta lämmintä ilmaa kokonaan. Ei akkuvirralla eikä bensakone käynnissä. Ihan sama vaikka laittoi pyynnin täysille. Aika kylmää kyytiä näillä pakkasilla. Tänään aamulla puolivälissä reilun 50 km työmatkaa alkoi yhtäkkiä tulla lämmintä. Auto siis -23 mallinen IV. Onko jollain muulla osunut vastaavaa kohdalle? Toivottavasti olisi joku satunnainen bugi, ei jaksaisi taas aloittaa huollossa ramppaamista. Puoleen vuoteen siellä onkin saanut erilaisten ohjelmabugien kanssa käydä melkoisen tiuhaan.

Jamboraama

#2511
Lainaus käyttäjältä: Tomppa76 - 03.01.24 - klo:16:48>:( 3 vkoa omistuksessa ollut Octavia IV nordic edition nakkas pakkaskelissä (-31) moottorin häiriövalon sekä tekstin; moottorin käyntinopeus max 3000r/min. Käytättääkö heti pajalla vai olisiko konstia, jolla ton valon sais sammumaan? Nim.ensimmäinen ja viimeinenkö plugari taloudessa


Itsellä golf gte:ssä heitti saman. Sen ajon aikana paloi kolmio, seuraavassakin käynnistyksessä moottorin vikavalo.  Laitoin obd lukijaan ja muistissä oli polttoaineensyöttö häiriö.

Kuittasin pois ja kovaa ajoa.
Golf Mk8 GTE

Jamboraama

Voinen myös sanoa, että uusimman sukupolven octaviat, golfit ja varmaan leonitkin. Järjestelmä ja koodaus aivan täyttä kuraa. Julkaisu samanlaisena kuin uudet pelit, keskeneräisinä, bugisina paskoina.

Vaihtanen takaisin Toyotaan joskus
Golf Mk8 GTE

ninzaa

Lainaus käyttäjältä: ninzaa - 08.01.24 - klo:08:41Menihän tässä taas pari kuukautta Octavialla ilman suurempia vikoja. Eilen lopetti  puhaltamasta lämmintä ilmaa kokonaan. Ei akkuvirralla eikä bensakone käynnissä. Ihan sama vaikka laittoi pyynnin täysille. Aika kylmää kyytiä näillä pakkasilla. Tänään aamulla puolivälissä reilun 50 km työmatkaa alkoi yhtäkkiä tulla lämmintä. Auto siis -23 mallinen IV. Onko jollain muulla osunut vastaavaa kohdalle? Toivottavasti olisi joku satunnainen bugi, ei jaksaisi taas aloittaa huollossa ramppaamista. Puoleen vuoteen siellä onkin saanut erilaisten ohjelmabugien kanssa käydä melkoisen tiuhaan.

Sama jatkuu edelleen. Puhaltaa kylmää ensimmäisen vartin. Eilen pysähdyin tankkaamaan jonka jälkeen puhalsi taas vartin kylmää vaikka ennen sitä puhalsi lämmintä. Täysin mystinen ongelma. Ensimmäinen vapaa huoltoaika meni noin 1,5 viikon päähän. On tämä hieno auto  >:(

heller

Lainaus käyttäjältä: Jamboraama - 09.01.24 - klo:13:35Voinen myös sanoa, että uusimman sukupolven octaviat, golfit ja varmaan leonitkin. Järjestelmä ja koodaus aivan täyttä kuraa. Julkaisu samanlaisena kuin uudet pelit, keskeneräisinä, bugisina paskoina.

Vaihtanen takaisin Toyotaan joskus
Perustele toki?
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Tunumppi

Kyllä nyt kysytään tahtoa. Eilen pimeni infotaiment ja oikeastaan mikään auton aputoiminta ei toimi.  Webastolla kun pakko lämmittää, menee istuinlämmitys pakotettuna päälle (asetuksissa pois päältä) ja edes sitä et saa pois. Nyt sit ajan autolla perse kuumana, jossa on toimintoja vähemmän kuin 90-luvun autossa. Parasta et paikallisella Hedinillä viikkojen jonot.
Skoda Octavia IV 2023
Volkswagen Golf 1.5 eTSI 2020
ex. Volvo XC60 T8 2019
ex. Skoda Superb sedan 1.8 TSI 2016
ex. Skoda Octavia sedan 2.0 TDI 2018
ex. Skoda Octavia sedan 1.8 TSI 2008
ex. Skoda Octavia 1.6 FSI 2006

Tomppa76

Octavia IV polttomoottorista kuului lähes heti käynnistyksen jälkeen räjähdys jonka kuuli myös naapuri kahden talon päässä. Niinku painekattila ois haljennut. Auto hinurilla huoltoon ja nyt ootellaan tuomiota, et mikä siellä laukes. Autolla ajettu 1kk ja noin 1000km. Hyviä vehkeitä! valistuneita arvauksia aiheuttajasta?

Tos®

Se oli exodus moottorille, mutta mikä kone oli kyseessä?
edit: aa hybrid, eli 1.4TSI

Kerro toki tuomiosta...
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

heller

Lainaus käyttäjältä: Tomppa76 - 13.01.24 - klo:20:24Octavia IV polttomoottorista kuului lähes heti käynnistyksen jälkeen räjähdys jonka kuuli myös naapuri kahden talon päässä. Niinku painekattila ois haljennut. Auto hinurilla huoltoon ja nyt ootellaan tuomiota, et mikä siellä laukes. Autolla ajettu 1kk ja noin 1000km. Hyviä vehkeitä! valistuneita arvauksia aiheuttajasta?
Oho. No tuo kuulostaa aika eksoottiselta.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Tomppa76

Lainaus käyttäjältä: heller - 14.01.24 - klo:13:56Oho. No tuo kuulostaa aika eksoottiselta.
Pakoputkessa / äänenvaimentimessa ollut vesi jäätyny ja käynnistyksen jälkeen tullut paine halkaisi äänenvaimentimen. Rakennetta en tunne enkä tiedä, mutta paineen purkautuminen oli todella iso pamaus.

Pohjoisen ongelma, etelässä ei tällaista ole vielä ollut. Mitähän lie maahantuoja tai tehdas aikoo tuolle sitte tehdä ku normi talvikelejähän nämä on. Pari vkoa arvioitu korjausaika. Jee jee

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy