Octavia lV uuden auton ongelmia

Aloittaja Atsii, 30.10.20 - klo:20:36

« edellinen - seuraava »

samifr

Lainaus käyttäjältä: tanu - 27.11.23 - klo:10:28Yksi uusi ongelma on löytynyt vielä.. Mittariston valot välkkyvät toisinaan, ei paneeli, mutta polttoainemittari ja akun varauksen palkit. Ratissa toimii kaikki toiminnot.

Tästä on aiempaa keskustelua, mutta en päässyt kiinni, mikä tähän on auttanut. Vai onko mikään auttanut?

Minulla oli samaa vikaa joka esiintyi hyvin harvoin. Mainitsin tästä viedessäni autoa toisen vian korjaukseen ja korjaus mittariston vilkummiseen oli ohjelmistopäivitys. Sen jälkeen ei ole esiintynyt kertaakaan.

heller

Lainaus käyttäjältä: tanu - 27.11.23 - klo:10:28Yksi uusi ongelma on löytynyt vielä.. Mittariston valot välkkyvät toisinaan, ei paneeli, mutta polttoainemittari ja akun varauksen palkit. Ratissa toimii kaikki toiminnot.

Tästä on aiempaa keskustelua, mutta en päässyt kiinni, mikä tähän on auttanut. Vai onko mikään auttanut?

Tähän on tosiaan softapäivitys.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Rakkaudestalajiin

Lainaus käyttäjältä: tanu - 27.11.23 - klo:10:25Voi olla, mutta hieman on oudolta tuntuisi, että valikkoon jätetään ikoni ja toiminto, jota autossa ei ole. Kyseessä on farmari malli.
Nykyään VAG vehkeis tuntunut lisääntyvän noi et kaikki näyttää samalt mut toimii varusteista riippuen eri tavalla. Mut sulla on vaa yks pumppu mikä pumppaa taakse vettä ja sama menee lasille ja peruutuskameralle. Liftback missä ei oo takapyyhkijää toimii siitä peruutuskameran valikosta. Jos liftbackis takapyyhkijä nii siinäki toimii pesu vaan viiksestä.

Dumppi

Onkos kenellekään tuttu juttu, jonkinnäköinen nopea vinkaisu kuuluu autosta säännöllisesti? Kuuluu kun nostaa jalan kaasulta, kuuluu myös alkaa polkemaan kaasua, yleensä taajamanopeuksissa tuohon kiinnittää huomiota. Ei kuulu hiljaisessa vauhdissa, eikä auton liikkeelle lähtötilanteessa.

tanu

Lainaus käyttäjältä: samifr - 27.11.23 - klo:14:52Minulla oli samaa vikaa joka esiintyi hyvin harvoin. Mainitsin tästä viedessäni autoa toisen vian korjaukseen ja korjaus mittariston vilkummiseen oli ohjelmistopäivitys. Sen jälkeen ei ole esiintynyt kertaakaan.

Okei, pitääpä pyytää sitten huollosta. Menee maahantuojan/valmistajan lukuun?

tanu

Lainaus käyttäjältä: Rakkaudestalajiin - 27.11.23 - klo:21:08Nykyään VAG vehkeis tuntunut lisääntyvän noi et kaikki näyttää samalt mut toimii varusteista riippuen eri tavalla. Mut sulla on vaa yks pumppu mikä pumppaa taakse vettä ja sama menee lasille ja peruutuskameralle. Liftback missä ei oo takapyyhkijää toimii siitä peruutuskameran valikosta. Jos liftbackis takapyyhkijä nii siinäki toimii pesu vaan viiksestä.

Jees, näin se sitten vain on. Maahantuoja vahvisti, ominaisuus on vain autoihin ilman takalasin pesuria, vaikka näkyykin valikossa myös muissa malleissa.

tanu

Lainaus käyttäjältä: tanu - 29.11.23 - klo:13:21Okei, pitääpä pyytää sitten huollosta. Menee maahantuojan/valmistajan lukuun?

Vastaus on, että meni näköjään vaikka itsellä takuu on jo ummessa.


Sittten olisi yksi lisäkysymys renkaanvaihtoon liittyen, ei siis ongelma, mutta kysyn nyt kumminkin täällä. Uskaltaako autoa tunkata yksi kulma kerrallaan? Kunnollisella hallitunkilla toki, mutta lähinnä, että mitä akkupaketti tykkää(?) Vai onko vaan parempi viedä liikkeeseen renkaiden vaihtoon?


heller

Lainaus käyttäjältä: tanu - 30.11.23 - klo:10:19Vastaus on, että meni näköjään vaikka itsellä takuu on jo ummessa.


Sittten olisi yksi lisäkysymys renkaanvaihtoon liittyen, ei siis ongelma, mutta kysyn nyt kumminkin täällä. Uskaltaako autoa tunkata yksi kulma kerrallaan? Kunnollisella hallitunkilla toki, mutta lähinnä, että mitä akkupaketti tykkää(?) Vai onko vaan parempi viedä liikkeeseen renkaiden vaihtoon?
Anna mennä vaan, kunhan katsot että nostopaikka on oikea.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Possu

Lainaus käyttäjältä: Dumppi - 29.11.23 - klo:13:12Onkos kenellekään tuttu juttu, jonkinnäköinen nopea vinkaisu kuuluu autosta säännöllisesti? Kuuluu kun nostaa jalan kaasulta, kuuluu myös alkaa polkemaan kaasua, yleensä taajamanopeuksissa tuohon kiinnittää huomiota. Ei kuulu hiljaisessa vauhdissa, eikä auton liikkeelle lähtötilanteessa.

On tuttu. Sinulla on ilmeisesti e-tec-kevythybridi niin kuin minullakin. Tuo ääni tulee siitä, kun sähkömoottori sammuu tai käynnistyy.

Kysäisin asiaa huollosta toisen asian yhteydessä. Tunsin itseni tyhmäksi saatuani vastauksen. Lohduttaa, etten ole ainoa, joka asiaa on miettinyt!  :)

Supermies

Maaliskuussa käyttöönotettu.
1. Kesällä infotainment alkoi kaatuilemaan, ei ihan joka päivä mutta useimpina. Kesken puhelun hf-kautta tai muuten vaan. Kävi ohjelmistopäivityksessä ja on sittemmin toiminut ok.

2. Satunnaisesti ilmoittaa vikaa hätäpuhelujörjestelmässä - hakeudu korjaamolle. Kuulemma softavika kaikissa VAGeissa. Korjaus tulossa.
3. Reissussa kadotti tehot, kaksi sylinteriä pois pelistä ja sitten loputkin->hinaamalla korjaamolle. Auto kolme viikkoa pajalla, maahantuoja korvasi vuokra-auton. Oma piti korjauksen jälkeen hakea sieltä 450km suuntaansa Paluumatkalla tuli vika-pysäköintitunnistin.
4. Edellämainittu vika on sittemmin ilmestynyt satunnaisesti.
5.Ovien lukitus kahvasta Kessyllä ei toiminut moneen päivään. Vaihdoin patterit avaimeen-ei apua. Alkoi sitten toimimaan uudelleen itsekseen.
6. Tänään taas ilmoitus: vika moottorijärjestelmä-hakeudu korjaamolle. Tällä kertaa tehot eivät hävinneet mutta oli kaksi muutakin vikaa, start/stop järjestelmä ja tietty mukautuva vakkari vaikka ei satanut lunta/tunnistin oli puhdas.

No nyt sitten mietityttää voiko tuolla itsenäisyyspäivänä tehdä reissun 500km peräkärry perässä. Perjantaina vasta pääsee pajalle tutkimaan mitä se varoitteli. Myyjäliike totesi että jos hajoaa niin ajoturva korvaa hinauksen ja vuokra-auton.
Ei houkuttele ajatus että auto hajoaa 15asteen pakkasessa ja jää jonnekin, samalla jää peräkärry ja moottoripyörä.

Semmosta, tämä on viides Skoda peräkkäin, lieneekö laatu laskenut kun aiemmat on ollut ongelmattomia. Kaikki ostettu 1500-7000km ajettuna.
Tämä ensimmäinen ja näin jatkuu niin viimeinen uusi Skoda.

Supermies

Onkos muilla ilmennyt sisällä sellainen ääni ikään kuin puristaisi muovipullon kasaan ja antaa sen jälkeen palautua muotoonsa? Ilmenee n. 10min ajon jälkeen yleensä.

samifr

Lainaus käyttäjältä: Supermies - 04.12.23 - klo:20:50Onkos muilla ilmennyt sisällä sellainen ääni ikään kuin puristaisi muovipullon kasaan ja antaa sen jälkeen palautua muotoonsa? Ilmenee n. 10min ajon jälkeen yleensä.
Viime lauantaina kaksi kertaa juuri tuollainen pullon muotoonsa palautuva ääni. Ei mitään käsitystä mistä se tuli.

Occux

Eikös tästä ole jo pitkään keskusteltu. SOS-puhelimen 3G-verkosta johtuva pätkäisy saa tuollaisen POKSahduksen. Tyypillisesti hetki POKSin jälkeen infonäyttö käynnistyy uudelleen. Muistaakseni ohjelmistopäivityksellä ongelmaan on saatu korjausta, mutta pian 3G-verkon poistuttua kokonaan ongelmaa ei pitäisi ilmetä.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

heller

Tuo SOS "poks" tosiaan johtuu siitä että auto tipahtaa verkosta. Tätä tapahtuu selkeästi tietyssä paikassa, esim kehä kolmosta ajaessa. Samalla tosiaan näytöllä se maapallon kuvake menee ruksiksi.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Tunumppi

Mites se tuo sähköllä ajaminen kovilla pakkasilla. Autohan lähtee hybridillä liikenteeseen vaikka miten olisit webastolla lämmitellyt. Olen kyllä huomannut sen, että ei kovin hanakasti hybridillä vaihda sähkölle näillä pakkasilla, mutta jos rämpyttelet modesta E-modea päälle niin jonkinmoisen ajon jälkeen se onnistuu ja sit ajetaan sähköllä. Tylsää tuossa on se, että joudut itse rämpyttämään E-modea päälle kun auto ei tee sitä puolesta, vai enkö osaa  :)
Skoda Octavia IV 2023
Volkswagen Golf 1.5 eTSI 2020
ex. Volvo XC60 T8 2019
ex. Skoda Superb sedan 1.8 TSI 2016
ex. Skoda Octavia sedan 2.0 TDI 2018
ex. Skoda Octavia sedan 1.8 TSI 2008
ex. Skoda Octavia 1.6 FSI 2006

1000

Lainaus käyttäjältä: Tunumppi - 06.12.23 - klo:09:37Mites se tuo sähköllä ajaminen kovilla pakkasilla. Autohan lähtee hybridillä liikenteeseen vaikka miten olisit webastolla lämmitellyt. Olen kyllä huomannut sen, että ei kovin hanakasti hybridillä vaihda sähkölle näillä pakkasilla, mutta jos rämpyttelet modesta E-modea päälle niin jonkinmoisen ajon jälkeen se onnistuu ja sit ajetaan sähköllä. Tylsää tuossa on se, että joudut itse rämpyttämään E-modea päälle kun auto ei tee sitä puolesta, vai enkö osaa  :)

Itse olen ymmärtänyt sen niin, että kun polttomoottori on tarpeeksi lämmin, sitten se antaa käyttää pelkkää sähköä.
Octavia combi 2021 1,4 phev
Kamiq 2022 1,0 tsi dsg (vaimon auto)
ex. Fabia Liftback 2019 1.0 (vaimon auto)
ex. Honda Civic 1,4 GL aut. 1988
ex. Ford Mondeo 2,5 duratech 1997
ex. Honda Civic 1,8 2007
ex. Octavia combi 2010 1,8 tsi
ex. Octavia sedan 2011 1,4 tsi (vaimon auto)
ex. Octavia combi 2014 1,4 tsi
ex. Octavia combi 2018 1,5 tsi

tonttuj

Olen tässä sähköllä pelkästään ajellut lähiviikkoina ja pakkasta on ollut -6 - -14 välillä.

1000

Lainaus käyttäjältä: tonttuj - 07.12.23 - klo:16:55Olen tässä sähköllä pelkästään ajellut lähiviikkoina ja pakkasta on ollut -6 - -14 välillä.

Niin minäkin aikalailla samoilla pakkaslukemilla. Mutta, jos se polttomoottori jostain syystä lähtee käyntiin, niin se ei taida antaa ajaa sähköllä ennenkuin se on tarpeeksi lämmin ja suostuu sammumaan.
Octavia combi 2021 1,4 phev
Kamiq 2022 1,0 tsi dsg (vaimon auto)
ex. Fabia Liftback 2019 1.0 (vaimon auto)
ex. Honda Civic 1,4 GL aut. 1988
ex. Ford Mondeo 2,5 duratech 1997
ex. Honda Civic 1,8 2007
ex. Octavia combi 2010 1,8 tsi
ex. Octavia sedan 2011 1,4 tsi (vaimon auto)
ex. Octavia combi 2014 1,4 tsi
ex. Octavia combi 2018 1,5 tsi

Dumppi

Lainaus käyttäjältä: Possu - 30.11.23 - klo:12:42On tuttu. Sinulla on ilmeisesti e-tec-kevythybridi niin kuin minullakin. Tuo ääni tulee siitä, kun sähkömoottori sammuu tai käynnistyy.

Kysäisin asiaa huollosta toisen asian yhteydessä. Tunsin itseni tyhmäksi saatuani vastauksen. Lohduttaa, etten ole ainoa, joka asiaa on miettinyt!  :)

Okei, eli on ominaisuus, eipähän sitten viitsi tuohon enempää perehtyä, kiitos vastauksesta  :)

R-N

Tänään syttyi keltainen moottorin varoitusvalo, mutta auto ei näytä mitään virheilmoituksia ja "Auto --> Tila" -näyttö on OK. Ajoin 400 km ja pidin useamman tauon, varoitusvalo syttyi sitkeästi jokaisella käynnistyksellä ja paloi taulussa koko matkan kotiin.

Ajattelin vielä viedä lämpimään talliin pariksi tunniksi sulamaan, ja jos ei tällä tokene, niin huoltokäynti edessä. Moottorina 1.0 eTec.

lavablue

Mulla 1,5 etec ja valo syttyi elokuussa. Ei vaikuttanut moottorin toimintaan eikä näytöllä ollut mitään lisäinfoa vikavalon syystä. Vaihdettiin pa puolelle joku yhdysletku (näitä letkuja on korjaamon mukaan vaihdeltu) ja vika korjaantui kunnes marraskuussa syttyi uudelleen. Nyt vaihdettiin aktiivihiilisäiliö, joka on yhteydessä tuohon yhdysletkuun. Nyt ei vikavaloja. Ja molempiin sain ainakin omasta mielestäni hyvät gw:t vaikka takuu loppunut jo 1/23.

Tos®

Golffin 1.5eTSI vaihdettiin kesällä EVAP venttiili ja letkusarja.
Nyt syksyllä pakkasten tultua vikavalo alkoi loistaa uudelleen - tammikuulla ehtivät tarkastaa

 Trouble codes:
        P24D600 - EVAP System Pressure Sensor/Switch "B" Circuit Range/Performance
            Intermittent
                Date: 2023-10-28 15:36:30
                Mileage: 40858 km
                Priority: 2
                Malfunction frequency counter: 13
                Unlearning counter: 40
                Engine speed: 0.00 1/min
                Normed load value: 0.0 %
                Vehicle speed: 0 km/h
                Coolant temperature: 69 °C
                Intake air temperature: 3 °C
                Ambient air pressure: 980 mbar
                Voltage terminal 30: 13.100 V
                Dynamic environmental data: 209628F446FFF40B621010000024FC018611991000082B00432100
        P044100 - EVAP Emission Contr.Sys.Incorrect Purge Flow
            Intermittent
                Date: 2023-11-06 15:59:42
                Mileage: 41284 km
                Priority: 2
                Malfunction frequency counter: 1
                Unlearning counter: 18
                Engine speed: 1769.50 1/min
                Normed load value: 36.1 %
                Vehicle speed: 46 km/h
                Coolant temperature: 50 °C
                Intake air temperature: 10 °C
                Ambient air pressure: 980 mbar
                Voltage terminal 30: 14.860 V
                Dynamic environmental data: 209612F4462CF40B491010039224FC01B811991000082B00432100
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

pujoli

Mielenkiintoinen tapahtuma eilen omalla -21 e-tec octavialla. Himasta lähtiessä auto aivan normaali. Pysähdyin tankille muutaman kilometrin ajon jälkeen, niin auto ei sitten tankkauksen jälkeen käynnistynytkään enää. Käynnistystä kun yritti, niin ovet vaan naksahteli ja mittaristoon ilmestyi varoitusvalo toisensa perään. Virrat kokonaan pois ja ovet lukkoon, niin ajovalot ja näyttö jäivät päälle. Ei muuta sitten kun soitto ajoturvaan. Siinä sitten odotellessa apua kokeilin välillä käynnistellä autoa, niin ehkä viidennellä kerralla auto hurahtikin käyntiin eikä mitään varoitusvaloja enää missään. Samalla sitten soitti hinausauto mistä pitäisi tulla hinaamaan... :D
Tuon jälkeen autossa ei mitään ongelmia ollut. Joku sähkövika vai mikä lie tuo ollut?

Tos®

Käynnistysakku taitaa piiputtaa?

Itse käytän defan ylläpitolaturia vähän väliä, se lataa tuota apukuskin penkin alla olevaa akkua myös samalla kun 12V akku lataantuu.
Tämä tieto Golffin SSP opetusohjeesta.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Tunumppi

Dodih, 3 viikkoa auton kanssa takana ja eihän tämä ihan saumatonta ole ollut.

1. Pakko mainita kun en tätä älynnyt autoa koeajettuani n. 19kk sitten. Peräkontin kassikoukut ovat suoranainen vitsi IV-mallissa. Yksi pieni, mutta niin nerokas ominaisuus pilattu IV octaviasta kun tuotannollisen tehokkuuden takia kassikoukkujen paikkaa ei ole siirretty.

2. Webasto oli pakollinen omalla kohdalla. Toinen asia on se, että ajoprofiilini sisältää paljon lyhyttä ajoa (max. 20km suunta per päivä). Todella harvakseltaan tulee reissuja, jossa tulee pidempiä siivuja ajettua.

Noh, mitäs ongelmia edellä mainittuihin asioihin liittyy... Webaston käytön jälkeen auton istuinlämmitykset ovat aina päällä ja ilmastoinnin lämpöasetus on muuttunut kun käynnistät auton. Tämä aina vaikka olet asetuksista mm. poistanut istuinlämmitysten. Ei järin suuri asia, mutta monesti ne pienet asiat alkavat ärsyttää  :)

Sitten päästään moottorin käynnissä pitämiseen. Viimeisen viikon aikana en ole pystynyt ajamaan yhtään matkaa ilman, että auto sanoo "moottori pidettävä käynnissä pitkään" tms. Luin joltain foorumilta, että liittyisi hiukkassuodattimeen ja sen kökköjen polttamiseen. Luin myös, että välttämättä edes 40min yhtäjaksoinen matka ei välttämättä riitä poistamaan ominaisuutta. Minä kun ajan paljon lyhyttä ajoa, on käytäntö se, että ajelen bensalla matkoja vaikka ajoakku olisi täysi. Auto tuntuu nostavan myös kierroksia tässä ajossa, joten kulutus on myös suurempaa. Jokseenkin jopa vetuttaa asia, sillä tähän saakka edellinen Golf eTSI olisi ollut taloudellisempi ja huomattavasti halvempi pitää kuin mitä tämä Octavia. Toki tiedän, että tämä ongelma on suuresti ajokäyttäytymisestä johtuva, mutta olisin jättänyt koko auton tilaamatta 19kk sitten, jos olisin tiennyt tämän. Voi toki olla, että myyjä ei tätä tuolloin tiennyt vaikka kerroin minkälaista ajoa ajan.

Autossa on paljon hyviä ominaisuuksia, mutta valitettavasti odotukset vs käytäntö on ollut pahasti mollivoittoinen. Erityisesti ehkä siksi, että kaikki edelliset Octaviat ovat olleet loistavia.
Skoda Octavia IV 2023
Volkswagen Golf 1.5 eTSI 2020
ex. Volvo XC60 T8 2019
ex. Skoda Superb sedan 1.8 TSI 2016
ex. Skoda Octavia sedan 2.0 TDI 2018
ex. Skoda Octavia sedan 1.8 TSI 2008
ex. Skoda Octavia 1.6 FSI 2006

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Tunumppi - 17.12.23 - klo:08:39Dodih, 3 viikkoa auton kanssa takana ja eihän tämä ihan saumatonta ole ollut.


2. Webasto oli pakollinen omalla kohdalla. Toinen asia on se, että ajoprofiilini sisältää paljon lyhyttä ajoa (max. 20km suunta per päivä). Todella harvakseltaan tulee reissuja, jossa tulee pidempiä siivuja ajettua.

Noh, mitäs ongelmia edellä mainittuihin asioihin liittyy... Webaston käytön jälkeen auton istuinlämmitykset ovat aina päällä ja ilmastoinnin lämpöasetus on muuttunut kun käynnistät auton. Tämä aina vaikka olet asetuksista mm. poistanut istuinlämmitysten. Ei järin suuri asia, mutta monesti ne pienet asiat alkavat ärsyttää


Koitappa aktivoida vieras-profiili ja muuttaa sinne ilmastoinnin asetukset samaksi mitä käytät itse.
Golffissa Webasto kaivaa sieltä asetukset ja ottaa ne käyttöön, jos lähdet ajamaan kun webasto vielä tohottaa, nuo vieras-profiilin asetukset on silloin käytössä.
Kun olet muuttanut asetukset vieras-profiiliin, vaihda pääkäyttäjä takaisin
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

ToyoCorolla

Tämä ei ole mikään vika, mutta millä saa tuon kaistaohjauksen pois päältä muuten, kuin manuaalisesti liikkeelle lähtiessä. Tämä vie keskittymisen ajamisesta minulta ja on ärsyttävä, joten on vaarallinen lisävaruste. Onko joku valikko mistä sen saa pois päältä, ettei tarvitse joka kerta tehdä manuaalisesti.
Skoda Octavia VRS Combi 1,4 Phev 2024
Toyota Corolla Touring Sports Style Hybrid 2019
Toyota Auris Touring Sports Active edition 2014
Skoda Octavia Vrs TDI 2007
Toyota Avensis Linea Terra 1999

minom

Lainaus käyttäjältä: ToyoCorolla - 17.12.23 - klo:13:33Tämä ei ole mikään vika, mutta millä saa tuon kaistaohjauksen pois päältä muuten, kuin manuaalisesti liikkeelle lähtiessä. Tämä vie keskittymisen ajamisesta minulta ja on ärsyttävä, joten on vaarallinen lisävaruste. Onko joku valikko mistä sen saa pois päältä, ettei tarvitse joka kerta tehdä manuaalisesti.
Seatissa piti ainakin ODB:n kautta säätää, että kaistaohjaus on oletuksena pois. Autosta ei löytynyt mahdollisuutta sitä tehdä.

Eekolffi

Jep. Ei saa mistään valikosta. Todella ärsyttävää. Ihan sama juttu Golf 8

Tunumppi

Lainaus käyttäjältä: ToyoCorolla - 17.12.23 - klo:13:33Tämä ei ole mikään vika, mutta millä saa tuon kaistaohjauksen pois päältä muuten, kuin manuaalisesti liikkeelle lähtiessä. Tämä vie keskittymisen ajamisesta minulta ja on ärsyttävä, joten on vaarallinen lisävaruste. Onko joku valikko mistä sen saa pois päältä, ettei tarvitse joka kerta tehdä manuaalisesti.

Mulle myyjä sanoi, että olisi uusissa autoissa pakollinen (laki?). Talvella käyttökelvoton ja mielestäni jopa vaarallinen.
Skoda Octavia IV 2023
Volkswagen Golf 1.5 eTSI 2020
ex. Volvo XC60 T8 2019
ex. Skoda Superb sedan 1.8 TSI 2016
ex. Skoda Octavia sedan 2.0 TDI 2018
ex. Skoda Octavia sedan 1.8 TSI 2008
ex. Skoda Octavia 1.6 FSI 2006

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy