Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

Olbo

Mulla ei myöskään toiminut pariin päivään, mutta oli uusi päivitys tullut ja sen ladattua rupesi heti toimimaan. Kannattaa katsoa onko uusin päivitys ladattuna

ECOisti

Lainaus käyttäjältä: Olbo - 18.11.22 - klo:14:12
Mulla ei myöskään toiminut pariin päivään, mutta oli uusi päivitys tullut ja sen ladattua rupesi heti toimimaan. Kannattaa katsoa onko uusin päivitys ladattuna

No just, tästä samasta se oli näköjään itsellänikin kiinni. Päivitys auttoi.
Kaksi ihmetystä: Mitä niin erikoista voi päivityksessä tulla, ettei vanha versio toimi? Miksei puhelimeni ole päivittänyt itse ohjelmaa?
Luulin, että nämä androidit ymmärtävät päivittää aina ohjelmistot, jos uusi versio on saatavilla...

Wiiseli

Mulla vaati 2 päivitystä et alkoi toimimaan.
PASSAT GTE VM. 2020

Herr K

Mulla ei myöskään aamulla toiminut WeConnect, mutta päivityksen jälkeen toimi taas normaalisti. Omassa Android-puhelimessa olen huomannut, että sovellukset päivittyvät kyllä automaattisesti, mutta eivät välttämättä aivan heti, kun uusi versio tulee saataville Play-kauppaan. Joskus Play-kauppaan mennessä näyttää, että useisiin sovelluksiin on päivityksiä saatavilla ja joskus taas näkyy, että kaikki ovat ajan tasalla.
VW Passat Variant GTE

Herr K

Lainaus käyttäjältä: Mitorah - 17.11.22 - klo:09:41


Tuossa on eilisen ajotulos täyteen ladatulla akulla. Näytti 38km lähdöstä. Jäljelle jäi alle 10km ja uskon että se riittäis puoleen. Pitääköhän huolestua akun kunnosta, kun tuntuu muilla olevan huomattavasti parempia tuloksia? Tuntuu että muilla on kuitenkin pidempi kantama.

Aika lailla samanlaisia kulutuslukemia itsellä eilisiltana, kun kävin parissa kaupassa pyörähtämässä ja lämpötila oli nollassa. Omassa facelift-mallissa range on näillä keleillä reilut 30 kilsaa, etenkin jos on pysähdyksiä välissä. Jos ajaa tasaisesti maantietä ilman taukoja, niin saattaa päästä vähän päälle 40 km.
VW Passat Variant GTE

Immunity

Olenko nyt ihan väärässä, mutta eikö hybridin voi ladata suoraan voimavirtapistorasiasta, kunhan on vain adapteri väliin, millä se auton type2 johto saadaan kiinni siihen voimavirtapistorasiaan? Ei kai se mitään väliin tarvitse, kun itse laturihan on autossa ja se säätää, mitä vastaanotetaan? Shukolaturissa se palikka välissä kai vain rajoittaa ettei sieltä otetaan 8A enempää esim.

???

T.P.

Lainaus käyttäjältä: makelja - 18.11.22 - klo:11:48
Siellä on taas jotain isompaa häikkää. En pääse minäkään kirjautumaan. Eilen huomasin.

Olin yhteydessä VW supportiin ja he vastasivat nopeasti meiliin. Ainakin Android app oli päivittynyt, ja minulla ei ollut automaattiset påivitykset päällä. Päivitin appin ja heti alkoi toimia.

Edit: kappas luin järjestyksessä ja monilla jo sama vastaus

T.P.

Näissä noin nollakeleissä esilämmitetyllä facelift passatilla kulutus n. 21-25kWh/100km luokkaa. Jos esilämmittää, niin näyttäis olevan melkein kesäkulutus, loogista.

-1 lämpötilasta otettu auto, lämmitys täysille, istuin ja rattilämmöt ja nopea kauppareissu niin sain ennätyslukeman 30kWh/100.

Range elää sähköauton tapaan. Siltikin mutulla ajotyyli vaikuttaa enemmän kuin kabiinin lämmitys yms.

T.P.

Lainaus käyttäjältä: IKH-72 - 09.11.22 - klo:13:21
Kellää muulla kokemusta natinasta jossain matkustajan puolen etuoven suunnasta (Passat GTE Variant -21) ? Nyt syksyn viileillä alkanut kuulua aika jatkuva natina jostain sieltä oven yläkulman kaiuttimen (ihan peruspopit autossa) suunnilta mutta ihan tarkaa kohtaa hankala paikallistaa. Eli jos jollain olisi jotain korjausehdotusta niin olisin kiitollinen. Kokemukseni mukaan huollot eivät kovin mielellään näitä natinoita selvittele jos ei ole ihan todella yleinen tyyppivika.

Hauska sattuma. Poika auttoi paikallistamaan, kun mulla natisi takapenkin pikkukaiuttimet. Hän painoi sormella kajareita ja napina lakkasi. Täytyy keksiä joku muu ratkaisu ettei sormet puudu. Niitä on tosiaan vaikea sanoa aina mistä tarkalleen kuuluu.

VG

Lainaus käyttäjältä: Immunity - 18.11.22 - klo:16:57
Olenko nyt ihan väärässä,

Olet. Siellä pitää olla myös pieni määrä älyä kertomassa maksimi latausvirtoja jnpp.


Carl0s

Lainaus käyttäjältä: Herr K - 18.11.22 - klo:15:59
Aika lailla samanlaisia kulutuslukemia itsellä eilisiltana, kun kävin parissa kaupassa pyörähtämässä ja lämpötila oli nollassa. Omassa facelift-mallissa range on näillä keleillä reilut 30 kilsaa, etenkin jos on pysähdyksiä välissä. Jos ajaa tasaisesti maantietä ilman taukoja, niin saattaa päästä vähän päälle 40 km.

Piti käydä tossa kurkkaamassa weConnectista onia kulutuksia: Duunimatka ~11km (keskari 40km/h, hitaasti kehä vetää 😅) ajelen ecolla ja lämmöt säädetty 25c. Kulutukset seilas siinä 28-30kwh/100km

akk

^ Aika kova tuo lämpötilapyynti, itsellä 21,5 C ja apukuskin puolella "eco". Jos haluaa pihistellä tuossa voisi olla säästön paikka  :D
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

Carl0s

Lainaus käyttäjältä: akk - 19.11.22 - klo:05:58
^ Aika kova tuo lämpötilapyynti, itsellä 21,5 C ja apukuskin puolella "eco". Jos haluaa pihistellä tuossa voisi olla säästön paikka  :D

Joo, mutta kun lämpösessä on niin mukavaa :) Kuitenkin duunimatka on sen 10km ja välissä mahdollisuus ladata niin ei sinäänsä haittaa. Aluksi koitin ajella lämmöt pois mutta ei musta vaan siihen ole 😅

Passat GTE 2018

Lainaus käyttäjältä: ajay - 12.11.22 - klo:19:09
Uskaltaako Passat GTE:tä ostaa? Tätä palstaa luettuani en ole oikein saanut kysymykseeni vastausta.

Vuosia olen ajellut erilaisilla bemareilla, joissa on ollut vaihtelevasti erilaisia vikoja. Isoja rahanmenoja ei ole itselleni tullut mutta pelkästään korjailun vaivakin ärsyttää.
Puolitoista vuotta takana 30 000 ajetulla gte farkulla, sitä ennen 30v bemareita. Hyvin on gte toiminut mutta ei anna mitään fiiliksiä vaikka on kaikki varusteet jne. Viime talvena koeajossa 320 ja 330 nelikkona ja takapotkuna. Saatan vaihtaa takaisin bemariin, jään kaipaamaan webastoa, en muuta. Autohan on sitten pitkä parkkihalleihin ja muihin ahtaisiin paikkoihin, pornstartterin luokkaa. Huolloista sen verran että marmorilla yrittivät myydä jo tehtyjä huoltoja 2 kertaan. Kun asiasta mainitsin niin "yhtäkkiä" niitä ei tarvinnutkaan tehdä. Terveiset airporttiin......

Banned

Lainaus käyttäjältä: Passat GTE 2018 - 20.11.22 - klo:07:06
Puolitoista vuotta takana 30 000 ajetulla gte farkulla, sitä ennen 30v bemareita. Hyvin on gte toiminut mutta ei anna mitään fiiliksiä
Joo ei näistä kyllä fiiliksiä saa. Varmaan itsellänikin paluu bemariin tämän jälkeen. Vähän vielä turhan tyyriitä uudet ja vanhemmissa liian pieni range.
Passat GTE

TWBE

Näköjään tommosen puolen tunnin ajon jälkeen -2 asteen pakkasella sisätilojen lämmityksen vähentäminen 22 asteesta 20 asteeseen pudottaa 3kwh/h -> 1.5kwh/h ja rangenäyttö nostaa muutamalla kilometrillä rangea. Pienillä teoilla saa kyllä vähän rangea lisää. Kovat "kaasuttelut" syö kanssa rangea pakkasilla yllättävänkin paljon. Mutta AIDOISTA kilometrimääristä +20 ja -5 lämpötilojen välillä hyvin lähtee GTE passatista 20km pois. Enkä puhu rangenäytöstä vaan siitä miten oikeasti pääsee kulkemaan.

Täälläkin moni todennut että rangenäytöstä ei kannata päätellä mitään "lopullista" vaan kokeilla paljonko sillä GTE:llä oikeasti pääsee ajamaan. Ja joskus jos epäilyttää niin ajelee saman reitin samantyylisellä ajolla uudestaan läpi ja siitä vetää johtopäätöksiä "akun kunnosta".

Sitä kannattanee ehkä ajaa niin jos on pidempi matka ja PAKKASET, että lämmittää = ajaa bensakoneen lämpöihin ja käyttää lämpöisenä vasta sähkömoottoria. Vaikka matkan loppuajasta sähköt täydestä-tyhjäksi. Valtava kulutusero ainakin kulutusmittarin mukaan.

Jos range riittää ajaa sähköllä koko matkan ja saat ladattua uudet sähköt paluumatkaan, niin sillon toi ohje ei tietenkään päde.

akk

^ Kyllä se todellinen range vaihtelee matka-ajossa, oman  muistin mukaan 20-60 km välillä. Lyhin luonnollisesti ”kovilla” pakkasilla eli siellä -10 C paikkeilla, pisin taas kesäolosuhteissa +25 C.
Jos vaan kabiinin saa esilämmitettyä talvella, niin aina parempi.
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

Carl0s

Jep ja näin kylmällä kannattaa muuten vähän vilkuilla sitä mittariston hybridinäyttöä.

Siinä moottori - rengas - akku kuvan alla on se harmaa palkki, joka muuttuu siniseksi käytetyn tehon mukaan. Mikä tuossa on mielenkiintoista on tuo palkin paksuus: paksu harmaa palkki osoittaa sen maksimitehon mitä akku voi antaa ulos:




Itsellä 10km työmatka kehä 3 pitkin, ja työpaikan pihalla ei akku kauheasti ollu lämmenny:



m4x1mu5

Mitä GTE omistajat on maksaneet DSG-huolloista?  Olin lentään perseelleni positiivisessa mielessä kun tilasin juuri ajan 120tkm DSG-huoltoon ja kysyin hintaa, 170 euroa! Korjaamon edustaja sanoi ettei siihen mene kuin tunti töitä ja 7 litraa öljyä.
Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

Banned

K-Autossa 2019

DSG-kaksoiskytkinvaihteiston öljynvaihto   357,64 ,
Passat GTE

duke7

Lainaus käyttäjältä: m4x1mu5 - 25.11.22 - klo:09:57
Mitä GTE omistajat on maksaneet DSG-huolloista?  Olin lentään perseelleni positiivisessa mielessä kun tilasin juuri ajan 120tkm DSG-huoltoon ja kysyin hintaa, 170 euroa! Korjaamon edustaja sanoi ettei siihen mene kuin tunti töitä ja 7 litraa öljyä.
Mikä korjaamo?
Luokkaa 300, se on ollut tyyliin aina. Jostain 2010 alkaen ainakin.

tet

Lainaus käyttäjältä: Immunity - 18.11.22 - klo:16:57
Olenko nyt ihan väärässä, mutta eikö hybridin voi ladata suoraan voimavirtapistorasiasta, kunhan on vain adapteri väliin, millä se auton type2 johto saadaan kiinni siihen voimavirtapistorasiaan? Ei kai se mitään väliin tarvitse, kun itse laturihan on autossa ja se säätää, mitä vastaanotetaan? Shukolaturissa se palikka välissä kai vain rajoittaa ettei sieltä otetaan 8A enempää esim.

???

Nimim. VG jo vastasi lyhyesti, tässä vähän monisanaisemmin. Myös voimavirtapistorasiaan tarvitaan sukojohdon kaltainen latauslaite, vain pistoke on sukon sijaan CEE. Tai on myös laitteita, joissa saa vaihdettua sellaisen pistokkeen jonka kulloinkin tarvitsee. Pelkällä Type2-johdolla ei voi ladata, vaikka sen toisen pään jollain virityksellä johonkin pistorasiaan saisi kiinni. Auto ei tunnista sitä ilman latauslaitetta toisessa päässä. Tai tunnistaa se sen verran, että osaa olla lähtemättä liikkeelle, kun johto on kiinni. Mutta ei se lataamaan ala ikinä, jos CP-pinnistä ei tule oikeanlaista signaalia autoon päin.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

jaripetteri

Lainaus käyttäjältä: m4x1mu5 - 25.11.22 - klo:09:57
Mitä GTE omistajat on maksaneet DSG-huolloista?  Olin lentään perseelleni positiivisessa mielessä kun tilasin juuri ajan 120tkm DSG-huoltoon ja kysyin hintaa, 170 euroa! Korjaamon edustaja sanoi ettei siihen mene kuin tunti töitä ja 7 litraa öljyä.

Just alkusyksystä kävi DSG huollossa paikallisessa ei-merkkiliikeessä. Öljynvaihtotyö 85e, oli omat VAG-öljyt mutta tarvike öljyt olisi ollut 125e/7l. Samalla vaihtoi DSG suodattimen, mikä ei kuulu huolto-ohjelmaan näissä mutta mielestäni kannattaa 180tkm kohdalla vaihtaa kun alkuperäinen. Suodatin 35e ja vaihtotyö 79e. Toisen vetoakselin irroittamalla pääsee kuulemma suodattimeen käsiksi. Merkkiliikkeen ohje pudottaa laatikko alas ja hinta hieman toinen.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

Immunity

Lainaus käyttäjältä: tet - 25.11.22 - klo:14:50
Nimim. VG jo vastasi lyhyesti, tässä vähän monisanaisemmin.

...

Auto ei tunnista sitä ilman latauslaitetta toisessa päässä. Tai tunnistaa se sen verran, että osaa olla lähtemättä liikkeelle, kun johto on kiinni. Mutta ei se lataamaan ala ikinä, jos CP-pinnistä ei tule oikeanlaista signaalia autoon päin.

Loistavaa,  kiitos tarkennuksesta. Toki VG:n vastauksesta jo ymmärsi unohtaa tämän vaihtoehdon, kun mietti mahdollisuuksia, mutta tarkennus avasi vähän latausprosessin toimintaperiaatetta ja syitä tähän.

Eli on ostettava tuollainen "palikallinen älyjohto" siis joka tapauksessa.

Santtuli

Helou!

Onko porukalla miten paljon ajettuja GTE malleja alla? Mietin että kuinka paljon ajetun uskaltaa ostaa. Vaihtoehtoina on jotain +200tkm ajettuja, joihin on akusto vaihdettu jo kertaalleen (140tkm kohdalla). Ja sitten on myös niitä, joilla ajettu 150-200tkm joissa ei ole vaihdettu ajoakustoa.

skuzeri

Lainaus käyttäjältä: Santtuli - 10.12.22 - klo:17:24
Helou!

Onko porukalla miten paljon ajettuja GTE malleja alla? Mietin että kuinka paljon ajetun uskaltaa ostaa. Vaihtoehtoina on jotain +200tkm ajettuja, joihin on akusto vaihdettu jo kertaalleen (140tkm kohdalla). Ja sitten on myös niitä, joilla ajettu 150-200tkm joissa ei ole vaihdettu ajoakustoa.

Oma GTE tuli ostettua 200tkm ajettuna ja nyt mittarissa 249tkm eikä ole mitään probleemia ollut  :)

Pena86

Osaako joku neuvoa miten saan passat gte koko latauksen ajastettua yölle esim alkamaan 02.00?

Wiiseli

Aina olisi hyvä kertoa minkä vuoden malli kyseessä, kun tuntuu olevan hieman eroja järjestelmän asetuksissa. Uudemmassa kun laittaa we connectista heti latauksen 0% niin ei aloita latausta heti.




upload multiple pictures to facebook from iphone
Sitten asettaa ajastetusta latauksesta edullinen tariffi päälle, aika rajan milloin lataa ja lähtöajan aktiiviseksi.
Kannattaa sitten muistaa laittaa latausaikaa sen verran, että kerkiää ladata koko akun lähtöön valmiiksi.
Minulla on siis we connect plus- palvelu käytössä.
Meniskö näin?
PASSAT GTE VM. 2020

makelja

Taas on Weconnect yhteys ollut poikki 4.12 alkaen.
Mikä keino se oli että sai sen resetoitua auton päästä, vai oliko se niin että siinä oli joku aika minkä jälkeen joku resetoitui automaagisesti auton päästä.
Ei muista enää kun on toiminut pitkään ilman ongelmia.

Pena86

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 11.12.22 - klo:16:25
Aina olisi hyvä kertoa minkä vuoden malli kyseessä, kun tuntuu olevan hieman eroja järjestelmän asetuksissa. Uudemmassa kun laittaa we connectista heti latauksen 0% niin ei aloita latausta heti.                           




upload multiple pictures to facebook from iphone
Sitten asettaa ajastetusta latauksesta edullinen tariffi päälle, aika rajan milloin lataa ja lähtöajan aktiiviseksi.
Kannattaa sitten muistaa laittaa latausaikaa sen verran, että kerkiää ladata koko akun lähtöön valmiiksi.
Minulla on siis we connect plus- palvelu käytössä.
Meniskö näin?
.                    Jos haluan että auto lähtisi vaikka ensi yönä 02.00 lataan, niin miten laitan noi lähtöajat ym❔ auton vuosimalli on 2017

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy