e-Golf -keskustelua

Aloittaja JKK, 29.08.17 - klo:17:14

« edellinen - seuraava »

rampas

Lainaus käyttäjältä: DSGOK - 15.01.24 - klo:18:10WTF. Ovet ei aukea kaukosta eikä edes avaimella! Voiko 12V-akun hyytyminen aiheuttaa tuon? Mitään varoituksia ei ole tullut...nyt ei vaan pääse autoon. Pitäisikö itkeä vai nauraa, akullahan on ikää jo melkein neljä vuotta. Ilmeisesti ainoa vaihtoehto on hinausauto?
Patteri loppu kaukosäätimestä ja lukkopesä jumissa käyttämättömyydestä? Tai kaukosäädin ollut kylmässä ulkona ja patteri loppunut äkillisesti sen vuoksi.

M1k4

Lainaus käyttäjältä: DSGOK - 15.01.24 - klo:18:10WTF. Ovet ei aukea kaukosta eikä edes avaimella! Voiko 12V-akun hyytyminen aiheuttaa tuon? Mitään varoituksia ei ole tullut...nyt ei vaan pääse autoon. Pitäisikö itkeä vai nauraa, akullahan on ikää jo melkein neljä vuotta. Ilmeisesti ainoa vaihtoehto on hinausauto?

Jos avain kääntyy tai lukko pitää ääntä kakella avatessa ni lukko on vaan jäässä...nimim kokemusta on ja saman ikänen kulkine. Mulla aukes kun rumppas kakella ja nyhti kahvasta, avaimella ei tapahtunu mitään vaikka avain kääntyi ihan normaalisti. Vokkeloiden tyyppivika jo vuodesta -96 (oma muisti ei riitä pidemmälle).
Exät:
1 x Audi
1 x BMW
1 x Buick
2 x Citroen
9 x Datsun/Nissan
1 x Fiat
2 x Ford
1 x Honda
3 x MB
1 x Mitsubishi
14 x Opel
3 x Peugeot
1 x Seat
1 x Skoda
1 x Toyota
2 x Volvo
1 x Zastava
11 x VW

Daatta

Lainaus käyttäjältä: DSGOK - 15.01.24 - klo:18:10WTF. Ovet ei aukea kaukosta eikä edes avaimella! Voiko 12V-akun hyytyminen aiheuttaa tuon? Mitään varoituksia ei ole tullut...nyt ei vaan pääse autoon. Pitäisikö itkeä vai nauraa, akullahan on ikää jo melkein neljä vuotta. Ilmeisesti ainoa vaihtoehto on hinausauto?

Voi aiheuttaa. Saatko autoa lataukseen? Toki jos 12V akku on dööd edes lataustapahtuma ei käynnisty. Jos auto ei reagoi kaukosäätimeen ja etäyhteys ei toimi, eikai tuossa muuta vaihtoehtoa edes ole. Oven lukkopesä ei tietääkseni ole mekaanisesti yhteydessä lukkoon, lukkomuduulissa on mikrokytkimet tarkkailemassa avaimen kääntymistä ja moottori hoitaa lukkopesän auki/kiinni toiminnot. Mutta ehkä olen väärässä ja lukko aukeaa normaalisti avainpesästä käyttämällä kaukosäätimeen piilotettua vara-avainta.

Hinausautolta haiskahtaa, nyt ei pakkasten lauhtumistakaan ole tiedossa. Toki jos saa ovet ja etupellin niin sitten voi käynnistää auton apuvirralla, hinausauton kuljettajalla on yleensä tähän välineet ja taito. Sitten lataa 12V akkua ajamalla, mutta tarkistaahan tuo pitää ja vaihtaa tarvittaessa. 12V akku on sähköautoissa kovilla.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

DSGOK

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 16.01.24 - klo:08:48Voi aiheuttaa. Saatko autoa lataukseen? Toki jos 12V akku on dööd edes lataustapahtuma ei käynnisty. Jos auto ei reagoi kaukosäätimeen ja etäyhteys ei toimi, eikai tuossa muuta vaihtoehtoa edes ole. Oven lukkopesä ei tietääkseni ole mekaanisesti yhteydessä lukkoon, lukkomuduulissa on mikrokytkimet tarkkailemassa avaimen kääntymistä ja moottori hoitaa lukkopesän auki/kiinni toiminnot. Mutta ehkä olen väärässä ja lukko aukeaa normaalisti avainpesästä käyttämällä kaukosäätimeen piilotettua vara-avainta.

Hinausautolta haiskahtaa, nyt ei pakkasten lauhtumistakaan ole tiedossa. Toki jos saa ovet ja etupellin niin sitten voi käynnistää auton apuvirralla, hinausauton kuljettajalla on yleensä tähän välineet ja taito. Sitten lataa 12V akkua ajamalla, mutta tarkistaahan tuo pitää ja vaihtaa tarvittaessa. 12V akku on sähköautoissa kovilla.

Sain kuin sainkin oven auki avainta renkkaamalla. Auto on täysin mykkä, joten akku taitaa olla tyhjä. 2kk sitten huollossa todettiin olevan aivan iskussa... Tekisi mieli vaihtaa akku, mutta huoltokirjan mukaan se vaatii "erityistä ammattitaitoa". En tosin ymmärrä mitä ihmeellistä siinä voi olla? Jos vain tilaisi hinausauton viemään korjaamolle.

Daatta

Lainaus käyttäjältä: DSGOK - 16.01.24 - klo:13:50Sain kuin sainkin oven auki avainta renkkaamalla. Auto on täysin mykkä, joten akku taitaa olla tyhjä. 2kk sitten huollossa todettiin olevan aivan iskussa... Tekisi mieli vaihtaa akku, mutta huoltokirjan mukaan se vaatii "erityistä ammattitaitoa". En tosin ymmärrä mitä ihmeellistä siinä voi olla? Jos vain tilaisi hinausauton viemään korjaamolle.

Akun varaus on varmaankin vähissä, pitäisi saada ylläpitolaturi kiinni tai sitten varavirtalähdettä näyttää sen verran että auto käynnistyy. Akun vaihto ei ole ameriikan homma, mutta uusi akku pitää koodata auton järjestelmiin jotta lataushallinta toimii. Kannattaa varmistaa että korjaamossa onnistuu 12V akkuhommat myös sähköautolle, jos siihen päädyt.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

DSGOK

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 16.01.24 - klo:14:24Akun varaus on varmaankin vähissä, pitäisi saada ylläpitolaturi kiinni tai sitten varavirtalähdettä näyttää sen verran että auto käynnistyy. Akun vaihto ei ole ameriikan homma, mutta uusi akku pitää koodata auton järjestelmiin jotta lataushallinta toimii. Kannattaa varmistaa että korjaamossa onnistuu 12V akkuhommat myös sähköautolle, jos siihen päädyt.

OK, kiitos. Olisin vaihtanut itse...parempi ettei koske.

Daatta

Lainaus käyttäjältä: DSGOK - 16.01.24 - klo:14:27OK, kiitos. Olisin vaihtanut itse...parempi ettei koske.

Voihan tuon niinkin tehdä, että vaihtaa akun itse ja käy sitten liikkeessä (tai VCDS/ODBeleven harrastajalla) koodauttamassa uuden akun.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

DSGOK

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 16.01.24 - klo:14:59Voihan tuon niinkin tehdä, että vaihtaa akun itse ja käy sitten liikkeessä (tai VCDS/ODBeleven harrastajalla) koodauttamassa uuden akun.

OBDeleven löytyy kyllä, osaamista ei.

Daatta

Lainaus käyttäjältä: DSGOK - 16.01.24 - klo:15:13OBDeleven löytyy kyllä, osaamista ei.

Google on kaveri, esim. https://forum.obdeleven.com/thread/2041/battery-replacement

Käytännössä riittää, että vaihtaa sarjanumeron toiseksi. Olettaen että akkukemia, kapasitetti yms. pysyy samana.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

DSGOK

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 16.01.24 - klo:15:41Google on kaveri, esim. https://forum.obdeleven.com/thread/2041/battery-replacement

Käytännössä riittää, että vaihtaa sarjanumeron toiseksi. Olettaen että akkukemia, kapasitetti yms. pysyy samana.

Juu löysinkin ohjeet ja akku vaihdettu & sopeutettu onnistuneesti.

Bondator

Miten teillä toimii sisätilan lämmitys ajon aikana?

Minulla on 2018 eGolf. Mitään virheilmoitusta ei ole, mutta tuntuu ettei tuo voi toimia oikein. Edes kun lämpötila-asetus on maksimissa, automaattiasennossa auto ei tunnu lämpenevän sitten millään. Varsinkin keskipuhaltimista tuntuu tulevan jopa viileätä ilmaa. Kuitenkin kun painaa sitä "nuoli syliin" -painiketta, keskeltäkin saa tulemaan lämmintä ilmaa, ettei se ainakaan täysin hajalla ole.

Saman vuoden Passatissa automaatti päällä lämpöä tulee ihan eri tavalla. Kun on talvivaatteet päällä, niin joku 22 astettakin tuntuu siellä helposti liian kuumalta.

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Bondator - 19.01.24 - klo:13:40Miten teillä toimii sisätilan lämmitys ajon aikana?

Ilmastoinnin asetuksista/setup-painikkeesta pitäisi päästä säätämään puhalluksen voimakkuutta. Oli sama ongelma Cuprassa aikanaan, puhalsi liian hiljaa kun asetus oli minimissä.

Eipä tuo nykyinen ID.3 mikään hurrikaani ole puhalluksen kanssa, mutta ihmeesti vaan pitää ikkunat auki ja sisätilat lämpöisinä. 5kW lämmitysteho auttaa...
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

rampas

Lainaus käyttäjältä: Bondator - 19.01.24 - klo:13:40Miten teillä toimii sisätilan lämmitys ajon aikana?

Minulla on 2018 eGolf. Mitään virheilmoitusta ei ole, mutta tuntuu ettei tuo voi toimia oikein. Edes kun lämpötila-asetus on maksimissa, automaattiasennossa auto ei tunnu lämpenevän sitten millään. Varsinkin keskipuhaltimista tuntuu tulevan jopa viileätä ilmaa. Kuitenkin kun painaa sitä "nuoli syliin" -painiketta, keskeltäkin saa tulemaan lämmintä ilmaa, ettei se ainakaan täysin hajalla ole.

Saman vuoden Passatissa automaatti päällä lämpöä tulee ihan eri tavalla. Kun on talvivaatteet päällä, niin joku 22 astettakin tuntuu siellä helposti liian kuumalta.
kannattaa lukea/luetuttaa vikakoodit, voi olla lämmönsäätöläppien moottoreissa/kalibroinnissa vikaa.  Ellet sitten ole jo tän hoitanutkin, vialliset läppämoottorit eivät mittaristoon anna herjoja. Nyt kun kelit lämpeni noin -20 asteeseen ja otin 16A asetuksen latausjohdosta sekä esilämmityksen sillä peliin, vm16 e-golf ILP:llä tuntuu ihan lämpimältä ajopeliltä. Puhallinnopeus on sillä keskimmäisellä asetuksissa ja pyynti 22 astetta.

-Markus-

Olen itsekin pannut joskus merkille, että ei anna lämmintä kunnolla. Toistaiseksi ollu muutaman kerran vaan tilapäinen juttu ja seuraavalla ajokerralla taas toiminut normaalisti. Ilm näistä jonkun verran noita lämppärin servoja jouduttu vaihtaa..

f080421

Lainaus käyttäjältä: Bondator - 19.01.24 - klo:13:40Miten teillä toimii sisätilan lämmitys ajon aikana?

Minulla on 2018 eGolf. Mitään virheilmoitusta ei ole, mutta tuntuu ettei tuo voi toimia oikein. Edes kun lämpötila-asetus on maksimissa, automaattiasennossa auto ei tunnu lämpenevän sitten millään. Varsinkin keskipuhaltimista tuntuu tulevan jopa viileätä ilmaa. Kuitenkin kun painaa sitä "nuoli syliin" -painiketta, keskeltäkin saa tulemaan lämmintä ilmaa, ettei se ainakaan täysin hajalla ole.

Minulla toimii ID.3:ssa juuri noin ja jo viime talvena sitä ihmettelin. Eli keskeltä ei tunnu automaattiasennossa tulevan oikein mitään kovin lämmintä, mutta kyllä sieltä sitten tulee kun laittaa syliin tulemaan kuvaamallasi tavalla. En vienyt sen takia huoltoon kun en enää muista kuinka se toimi uutena. Auto myös lämpenee esilämmityksessä ihan normaalisti. Tulin siihen tulokseen, että auto vain painottaa automaattilämmityksessä sivulaseja ellei erikseen muuta pyydä.
ID.3 Pro Performance Business 2021

-Markus-

Sepä halvaantu pari päivää sit golffi kyläreissulla ystävien pihaan. Mittaristo joulukuusena ja kaiken maailman virheilmoo anto. Kävin parin päivän jälkee yrittämässä ja leudomnalla kelillä niin valitti enää 12 V akun latausongelmaa. Törkkäsin boosterin kiinni ja ajelin auton kotia ilman ongelmia. Ja nyt näyttää kaikki toimivan ok. Lataa 14,9v.

iqo

Tulipa itsekin hankittua tällainen e-Golffi talouteen Joulun alla. Kyseessä MY2019, eli facelift isommalla akulla. Lämmityslaitteen toiminta näyttää täälläkin herättävän keskustelua, joten kannanpa itsekin korteni kekoon. Lämpöpumpun sielunelämää olen nmimittäin selvitellyt ja ajattelin jakaa löydöksiäni. Varoituksena tosin, että tieto saattaa lisätä tuskaa. ;) Käännöksessä auttaa Google Kääntäjä.

https://autoac.no/volkswagen-air-condition/e-golf-varmepumpe-og-air-condition/

https://elbilforum.no/index.php?topic=55543.0


kayttajanimi

Minulle tupsahti semmoinen vanhempi eli pienemmällä akulla varustettu egolffi ja tässä hetken aikaa lueskellut näitä keskusteluja ja tutustuillut autoon.

Tuo lataus ei oikein ole ihan vielä itselleni auennut siltä osin että tavallisestä töpselistä lataaminen tapahtuu sillä nopeudella kun auton valikosta on valinnut maksimi virraksi, mutta mitens se type-2 lataus? Onko niin että sekin tapahtuu ainoastaan yhdellä vaiheella ja samalla asetusvalikon nopeudella? Ainakaan en ole onnistunut saada kaupan latureita sanomaan latausnopeudeksi muuta kuin sen hieman yli 3 kW vaikka muihin autoihin meneekin vauhdikkaammin.

K-latauksen kanssa täällä jotkut muutkin on tuskaillut ja minun läheisellä citymarketilla CCS lataaminen ei kertakaikkiaan onnistu. Se latausmööpeli kyllä jo tunnistaa auton akun varaustason oikein mutta sitten sanoo vaan että "virhe" ja homma loppuu siihen. Olen soittanut sinne asiakaspalveluun mutta siitä ei oikein ollut sitten apua. Ohjeistettiin vaan pistämään johto ensin kiinni ja sitten hoitaa tunnistautuminen minuutin sisällä. Sen verran kuitenkin koittelin että muilla läheisillä k-latauksilla CCS lataus onnistuu kyllä mutta niissä on myös erilainen laturi. Mahtaako kyseessä olla vain yhteensopivuusongelma sen siemens sicharge aseman kanssa?

rampas

Jep, type2 onnistuu vain yhdellä vaiheella ja autosta asetettu rajaus voi rajoittaa sitäkin, kuten kirjoititkin.

Itse olen törmännyt yhteen latausasemaan myös, missä kävi kuvailemallasi tavalla. Tervolassa Mäkipeuran asemalla jokin ihka uusi latausasema, missä maksun voisi suorittaa kortilla. Yhteensopivuusongelmaksi itse sen tulkitsin, kun muualla tätä ei ole esiintynyt.

-Markus-

Kiva kuulla että muillakin ongelmia niin en ole yksin.

Mulla 2014 puolella rekattu ja tekee k latauksen siemenssin ccs laturissa juuri kuten kuvailit.


Lainaus käyttäjältä: kayttajanimi - 29.01.24 - klo:21:06Minulle tupsahti semmoinen vanhempi eli pienemmällä akulla varustettu egolffi ja tässä hetken aikaa lueskellut näitä keskusteluja ja tutustuillut autoon.

Tuo lataus ei oikein ole ihan vielä itselleni auennut siltä osin että tavallisestä töpselistä lataaminen tapahtuu sillä nopeudella kun auton valikosta on valinnut maksimi virraksi, mutta mitens se type-2 lataus? Onko niin että sekin tapahtuu ainoastaan yhdellä vaiheella ja samalla asetusvalikon nopeudella? Ainakaan en ole onnistunut saada kaupan latureita sanomaan latausnopeudeksi muuta kuin sen hieman yli 3 kW vaikka muihin autoihin meneekin vauhdikkaammin.

K-latauksen kanssa täällä jotkut muutkin on tuskaillut ja minun läheisellä citymarketilla CCS lataaminen ei kertakaikkiaan onnistu. Se latausmööpeli kyllä jo tunnistaa auton akun varaustason oikein mutta sitten sanoo vaan että "virhe" ja homma loppuu siihen. Olen soittanut sinne asiakaspalveluun mutta siitä ei oikein ollut sitten apua. Ohjeistettiin vaan pistämään johto ensin kiinni ja sitten hoitaa tunnistautuminen minuutin sisällä. Sen verran kuitenkin koittelin että muilla läheisillä k-latauksilla CCS lataus onnistuu kyllä mutta niissä on myös erilainen laturi. Mahtaako kyseessä olla vain yhteensopivuusongelma sen siemens sicharge aseman kanssa?

iqo

Onko täällä muita, joilla olisi käytössä "älykäs" latauslaite ja sen kautta ajastetut lataukset? Minulla on siis isompiakkuinen e-Golf ja go-e Charger Flex -latauslaite. Tällä kombolla on käynyt jo useamman kerran niin, että auto on jättänyt latautumatta go-e:n ajastuksen mukaisesti. Auto on luonnollisesti ollut tällöin "välitön lataus" -tilassa odottamassa latauslaitteen vapauttavan latauksen. Mielessä pyörii tietysti kysymys, että onko vika autossa vai latauslaitteessa, vai onko kyse vain ominaisuudesta. Nyt testaan auton kautta ajastusta, jos se sujuisi luotettavammin.

Autoon on tullut em. tilanteissa vikakoodi "P33E300 - Charge socket A Communication error" (BD Battery Charger) ja viimeisimmän kerran jälkeen myös "P31EA00 - Battery charger Charging module 2 faulty" (C6 Battery Charger). Vikakoodit pystyy poistamaan, eivätkä ne uusiudu seuraavilla onnistuneilla latauskerroilla.

Latauskaapelin lukituksen servo pitää normaalin äänen, kun kaapelin kytkee. En siis usko, että vika olisi siinä. Toki se olisi varmasti helpoin ja halvin vaihtoehto. Seuraavat vaihtoehdot lienee latausportti johtosarjoineen ja viimeisenä auton sisäinen laturi.

rampas

Lainaus käyttäjältä: iqo - 08.02.24 - klo:10:50Onko täällä muita, joilla olisi käytössä "älykäs" latauslaite ja sen kautta ajastetut lataukset? Minulla on siis isompiakkuinen e-Golf ja go-e Charger Flex -latauslaite. Tällä kombolla on käynyt jo useamman kerran niin, että auto on jättänyt latautumatta go-e:n ajastuksen mukaisesti. Auto on luonnollisesti ollut tällöin "välitön lataus" -tilassa odottamassa latauslaitteen vapauttavan latauksen. Mielessä pyörii tietysti kysymys, että onko vika autossa vai latauslaitteessa, vai onko kyse vain ominaisuudesta. Nyt testaan auton kautta ajastusta, jos se sujuisi luotettavammin.

Autoon on tullut em. tilanteissa vikakoodi "P33E300 - Charge socket A Communication error" (BD Battery Charger) ja viimeisimmän kerran jälkeen myös "P31EA00 - Battery charger Charging module 2 faulty" (C6 Battery Charger). Vikakoodit pystyy poistamaan, eivätkä ne uusiudu seuraavilla onnistuneilla latauskerroilla.

Latauskaapelin lukituksen servo pitää normaalin äänen, kun kaapelin kytkee. En siis usko, että vika olisi siinä. Toki se olisi varmasti helpoin ja halvin vaihtoehto. Seuraavat vaihtoehdot lienee latausportti johtosarjoineen ja viimeisenä auton sisäinen laturi.
Onko sinulla käytössä auton asetuksissa se akun minimilatausmäärä? Vai millä nimellä se nyt onkaan, siis se, että ajastettunakin lataus käynnistyy välittömästi ja lataa esim 30% asti heti ja ajastettuna loput? Minulla tämä toiminta ei toiminut e-golfissa eikä GTE passatissa muiden, kuin VW oman alkuperäisen matkalaturin kanssa, mikä Telewellin tuen mukaan on hyvinkin yksinkertaisempi laite verrattuna after market -versioihin.

-Markus-

Varmaan kannattaa nyt poissulkee se ajastuksen aiheuttama ongelma, eli toimiiko lataus aina varmasti normaalisti ladattaessa..?


Lainaus käyttäjältä: iqo - 08.02.24 - klo:10:50Onko täällä muita, joilla olisi käytössä "älykäs" latauslaite ja sen kautta ajastetut lataukset? Minulla on siis isompiakkuinen e-Golf ja go-e Charger Flex -latauslaite. Tällä kombolla on käynyt jo useamman kerran niin, että auto on jättänyt latautumatta go-e:n ajastuksen mukaisesti. Auto on luonnollisesti ollut tällöin "välitön lataus" -tilassa odottamassa latauslaitteen vapauttavan latauksen. Mielessä pyörii tietysti kysymys, että onko vika autossa vai latauslaitteessa, vai onko kyse vain ominaisuudesta. Nyt testaan auton kautta ajastusta, jos se sujuisi luotettavammin.

Autoon on tullut em. tilanteissa vikakoodi "P33E300 - Charge socket A Communication error" (BD Battery Charger) ja viimeisimmän kerran jälkeen myös "P31EA00 - Battery charger Charging module 2 faulty" (C6 Battery Charger). Vikakoodit pystyy poistamaan, eivätkä ne uusiudu seuraavilla onnistuneilla latauskerroilla.

Latauskaapelin lukituksen servo pitää normaalin äänen, kun kaapelin kytkee. En siis usko, että vika olisi siinä. Toki se olisi varmasti helpoin ja halvin vaihtoehto. Seuraavat vaihtoehdot lienee latausportti johtosarjoineen ja viimeisenä auton sisäinen laturi.

iqo

Kiitokset vinkeistä tähän asti!

"Minimilataus" on käsittääkseni käytössä vain autosta tehtyjen ajastusten ollessa aktiivisena. Se ei siis vaikuta mihinkään silloin, kun auto on välittömän latauksen tilassa ja jää vain odottelemaan että latauslaite vapauttaa latauksen. On hyvinkin mahdollista, että siitä voi seurata joku satunnainen virhetila, kun auto tunnistaa olevansa latauksessa mutta virtaa ei tulekaan. Ihmettelen vain, miksi tällainen ulkoa päin ajastettu lataus onnistuu kuitenkin noin 90% yrityksistä.

Tarkoistus on tosiaan nyt testata auton omalla ajastuksella jonkin aikaa, että tuleeko ongelmia tai vikakoodeja. Ajastaminen on vaan niin paljon mukavampaa kotisohvalta kännykällä, kuin lähteä autoon tekemään sitä erikseen. Pyrin siis lataamaan yöllä halvimpien tuntien aikaan. En osannut aavistaa ennakkoon, että tästä tulisi ongelmia, mutta opettelua ja testailuahan tämä sähköautoilun alkutaival on varmaan kaikille.

Jote

Lainaus käyttäjältä: iqo - 08.02.24 - klo:10:50Onko täällä muita, joilla olisi käytössä "älykäs" latauslaite ja sen kautta ajastetut lataukset? Minulla on siis isompiakkuinen e-Golf ja go-e Charger Flex -latauslaite.

Sama auto, sama laturi, sama ongelma. Ehkä kerran kahdessa viikossa auto ei ole halunnut latautua, vaikka johto kunnolla lukittuna paikalleen ja "pakotettu" lataus onnistuu. En ole enempää jaksanut tutkia, kun vika niin satunnaista, mutta jos jostain tähän löydät ratkaisun niin jaa toki.

iqo

Lainaus käyttäjältä: Jote - 09.02.24 - klo:15:12Sama auto, sama laturi, sama ongelma.
Huh, olipa hyvä että löytyi kohtalontoveri! Lisää kummasti uskoa siihen, että vika ei ole varsinaisesti autossa. Ehdottomasti kerron täällä, jos ja kun tämä selviää.

Kysyin asiaa jo valmistajan supportistakin. Vastaus oli, että voisi kokeilla Asetuksista "Irtikytkennän simulointia". En ole vielä kokeillut, joten en tiedä mitä se käytännössä edes tekee. Lainaus supportin vastauksesta:
Lainaa"Please check if you activate the "simulate unplugging" in the app at "car" so the car will charge also when it is in "stany-by mode".

iqo

Lisätietoa ym. Go-e Charger ongelmaan:
Kokeilin laittaa asetuksista päälle "Irtikytkennän simulointi". Se voi hyvinkin auttaa ongelmaan, eli ainakin apin mukaan se kytkee laturin "irti" juuri ennen kuin ajastimen mukainen lataus käynnistyy. Veikkaan, että tuo irtikytkennän simulointi vastaa auton näkökulmasta aika pitkälle kaukosäätimen avauspainikkeen painamista. Se juuri onkin riittänyt virhetilanteen laukaisemiseksi, eli auto on lähtenyt lataamaan. Toivottavasti autoon ei tule enää vikakoodeja, kun latauksen aloittamista ei edes yritetä ilman tuota irtikytkentää. Aika näyttää.

Eekolffi

Hyvä jos tuo toimii. Kerro sitten tulos. Keväällä pitää ostaa laturi omaan ja ongelmat ei ole toivottuja.

kayttajanimi

Nyt näyttää saavan suhteellisen halvalla latausasemia: https://vw.elli.eco/fi-FI/shop/id-charger
Mahtaako olla mistään kotoisin kun latausaseman lähtöhinta on 169e? Tietenkin vaatii vielä sähkömiehen paikalle mutta eikös nuo laturit yleensä ole lähempänä tuhatta euroa?

Eekolffi

Tilasin pro mallin. Saas nähdä kun saan sen ja käyttöön.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy