Passat B8, kokemusperäistä faktaa

Aloittaja Mr Vice, 22.01.15 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

Len

siima ja lämpöpuhallin auttaa merkkien irroittamisessa ja kliinerillä loput tarran jämät pois.

Ammunta Jarru & Wanha Nafta Pasuuna lehmännahkapenkeillä

Sakari62

Terve,

1.8tsi DSG volkkarin eco-mode tuntuu oikein sopivalta ainakin rauhalliseen kaupunkiajoon. Sivistyneesti kulkee ja kepeästi rullaa... Mutta onkos kenelläkään kokemusta siitä, kuinka paljon eco-moden käyttö säästää polttoainetta?. En ole vielä itse ehtinyt tehdä vertailevia tutkimuksia :)

miksu123

Pitääkö huolestua: 1.6 TDI DSG täristää kun tyhjäkäynnillä kierrokset on korkeammalla ilmastoinnin käynnistyessä näin helteellä. Vaikuttaa tapahtuvan n. 1000/min kierroksilla ja vain silloin kun ilmastointi ottaa enemmän tehoa.

a_jaba

Täällä Passat B8 1.6TDI DSG ei täristä yhtään jos ilmastointi nostaa kierrokset 1000rpm kohdalle.

Sen sijaan jos vaihde P- tai N-asennolla ja nostat kierroksia kaasupolkimella n. 50-100rpm ylöspäin normaalilta tyhjäkäynniltä niin alkaa sellainen hassu nytkähtely, ihan kuin kaksoismassavauhtipyörän ominaisvärähtelytaajuus (tai millä nimellä sitä nyt pitäisi kutsua) osuisi juuri siihen kohtaan ja se aiheuttaa tuota nytkytystä. Ei kuitenkaan kuulu mitään epänormaaleita ääniä mistään eikä ajossa tai liikkeellelähdössä ole mitään outoa niin itse en ole tosta huolissani. Kyllä se räjähtää jos siellä jotain on rikki menossa...
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

pekii

Onko kellään kokemusta passattien kääntölaakereista ja niiden kestosta? Rutina kuuluu kääntäessä rattia, mutta ei tule mielestäni alustan suunnalta.

ophaa

Lainaus käyttäjältä: ophaa - 14.06.21 - klo:20:28
Linkki oli tuolla ylempänä eli täältä https://www.amazon.com/nextzett-91480615-Gummi-Pflege-Rubber/dp/B004B8GTQG

Samoilla posteilla olisi melkein pitänyt pari pulloa tilata kerralla, jos ainetta saa tosiaan läträtä reilusti  ;D

Palaan vielä tähän sen verran, että tuntui ainakin muutaman päivän kokemuksen perusteella auttavan narinoihin.

ptrs57

Lainaus käyttäjältä: pekii - 26.06.21 - klo:21:20
Onko kellään kokemusta passattien kääntölaakereista ja niiden kestosta? Rutina kuuluu kääntäessä rattia, mutta ei tule mielestäni alustan suunnalta.

ei ole 136tkm ajetussa vikaa vastaavaa vikaa saatu ajettua ulos. olisiko etupään jousilautasissa kiviä tai muuta likaa?
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

miksu123

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 23.06.21 - klo:15:23
Täällä Passat B8 1.6TDI DSG ei täristä yhtään jos ilmastointi nostaa kierrokset 1000rpm kohdalle.

Sen sijaan jos vaihde P- tai N-asennolla ja nostat kierroksia kaasupolkimella n. 50-100rpm ylöspäin normaalilta tyhjäkäynniltä niin alkaa sellainen hassu nytkähtely, ihan kuin kaksoismassavauhtipyörän ominaisvärähtelytaajuus (tai millä nimellä sitä nyt pitäisi kutsua) osuisi juuri siihen kohtaan ja se aiheuttaa tuota nytkytystä. Ei kuitenkaan kuulu mitään epänormaaleita ääniä mistään eikä ajossa tai liikkeellelähdössä ole mitään outoa niin itse en ole tosta huolissani. Kyllä se räjähtää jos siellä jotain on rikki menossa...
Tästähän tuo taitaa olla kyse, ei tuo ihan 1000rpm tullutkaan vaan hieman pienemmillä kierroksilla. Kiitos vastauksesta!

pekii

Onko tietoa saako kaukosäätimen takaluukun aukaisun otettua pois päältä jostain? Autotallissa mukavia yllätyksiä kun vahinkonäppäys taskussa puskee takaluukun seinää vasten.

Janija

Lainaus käyttäjältä: ophaa - 19.05.21 - klo:14:26
Kuivat helteiset kelit saapuivat ja sitä myöten alkoi taas Passatissa takaovien tiivisteiden narinat.  >:(

Onko kukaan keksinyt edelleenkään mitään ihmerasvaa, tai löytyykö jostain tiivisteisiin liimattavaksi ohutta nukka/huopatarraa, jolla tiivisteen pinnan saisi samanlaiseksi kuin B7:ssa ja B8:n myöhemmissä vuosimalleissa? Silikoni, saippua ja Wurthin kuminhoitoaine on testattu, mutta apuja ei juurikaan ole.

Apteekista saa pienessä lasipullossa glykolia. Se on aika paksua tavaraa ja sitä on suositeltu ovien tiivisteisiin estämään mm jäätymistä.

jesaja

Hei! Tässä vuoden 2016 2.0 TDI (110kW) manuaali Passat Variantin perään haikailevana tuli mieleen tiedustella, onko näissä uudemmissa edelleen samanlaisia ongelmia kuin vanhemmissa ns. päästöhuijausautoissa?

Autolla on päästelty viidessä vuodessa vain 120tkm, MUTTA huoltohistoria on puutteellinen ja viimeisin 3v. huolto (öljynvaihto, jarrunesteet ja mitä siihen kuuluukin) tehty 80tkm kohdalla eli 2v/30tkm öljynvaihtohuoltoväli on ylitetty reippaasti. Autolla on myös vedetty jonkinlaista asuntovaunua. Aikaisemmat huollot (noin 30 tkm, 60tkm ja 80tkm) on kuitenkin tehty ajallaan öljynvaihtoineen merkkiliikkeessä ja koeajolla auto tuntui käyttäytyvän samanlailla kuin vastaava autoliikkeessä.

En tunne varsinkaan dieselautoja, mutta kiinnostaisi tietää kokeneemmilta autoilijoilta, mitä yllätyksiä koneremontin osalta tms. tässä voisi tulla? Ymmärtääkseni jopa tuota 30tkm lyhyemmät öljynvaihtovälit olisivat suositeltavia dieselkoneiden tapauksessa. Luin myös että EGR-ongelmat ovat vaivanneet näitä moottoreita - joutuuko tässä vaihdattamaan karstoittuneet imusarjat ja EGR-venttiilin vaihdattaminen tässä tapauksessa enemmän kuin todennäköisesti ennen 200tkm taivalta?

Lienee sanomattakin selvää, että tässä tapauksessa houkutteleva momentti olisi vastaaviin verrattuna edullinen hinta, joka tosin johtuu kaiketi enemmän takapuskurin ja takaluukun vaurioista kuin huoltamattomuudesta (2v/30tkm oikea tulkinta tuli myyjälle yllätyksenä).


MSivanen

Hieman hassumpi pieni "oire" tuli omasta 2018 vm. Variantista havaittua. Autoa yritetty aina pitää puhtaana ja pestä aktiivisesti helläkätisesti, mutta jostain syystä oikeaan takaumpioon ilmaantunut moneen kohtaan reunoihin "nirhaumaa" / "halkeamaa". Ajattelin ensin, että tämä on vahaa mutta kun myöhemmin pesin niin tämä "kuluma" näyttäisi olevan umpion sisällä? Mikähän tämän voisi aiheuttaa? Vesi? Ei näytä tosin siltäkään läheltä.


Iro

#1363
Allekirjoituksen auto,
kun kylmänä/suht kylmänä kiihdyttää niin n.2000rpm kohdalla tulee melko voimakas pärähdys/resonointi koneen suunnalta.

Lämpöisenä en ole huomannut moista.

Hyviä arvauksia syystä?

Oisko se tämä?:
https://www.motor-talk.de/forum/ueber-2000-u-min-heizungsrohrvibration-eine-neue-idee-t6678605.html
Passat Variant 2.0Tdi manuaali -15 

MSivanen

Näyttäisi seuraavassa huollossa olevan perus raitisilma + ilmansuodattimen vaihto.

Onko nämä miten vaikea vaihtaa itse? 140 â,¬ on hinta noin Pirkanmaalla ja mietin, että tokkopa itse materiaalit kovin paljoa kustantavat.

Iro

Lainaus käyttäjältä: MSivanen - 23.09.21 - klo:14:17
Näyttäisi seuraavassa huollossa olevan perus raitisilma + ilmansuodattimen vaihto.

Onko nämä miten vaikea vaihtaa itse? 140 â,¬ on hinta noin Pirkanmaalla ja mietin, että tokkopa itse materiaalit kovin paljoa kustantavat.

Ovat erittäin helppoja vaihtaa.
https://catalog.mann-filter.com/EU/eng

Tuolta haet oikean filtterin ja työohjeen.
Passat Variant 2.0Tdi manuaali -15 

miksu123

Nyt kun kelit ovat hieman kylmentyneet niin olen huomannut että start-stop ei ole käytössä, atuo ilmoittaa syyksi että virrankulutus on suurta. Tämä siis huolimatta siitä että olen ajanut autolla pääasiassa maantieajoa ja +100km matkaa. Webastoa en ole juuri käyttänyt ja se automaattinen lisälämmityskin on pois käytöstä. Eikös tuo ilmoitus liity akun jännitteeseen.
Tuo start-stopin toimimattomuus on toki lähinnä positiivinen juttu :D Pohdin vain tässä että onkohan tämä varhainen merkki akun vaihtokunnossa olemisesta? Muilla vastaavia kokemuksia? 

o.b.

Start/Stop järjestelmällä on omanlainen sielunelämä. Sitä ei voi kukaan kuolevainen ymmärtää ;D

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: miksu123 - 22.10.21 - klo:20:58
Nyt kun kelit ovat hieman kylmentyneet niin olen huomannut että start-stop ei ole käytössä, atuo ilmoittaa syyksi että virrankulutus on suurta. Tämä siis huolimatta siitä että olen ajanut autolla pääasiassa maantieajoa ja +100km matkaa. Webastoa en ole juuri käyttänyt ja se automaattinen lisälämmityskin on pois käytöstä. Eikös tuo ilmoitus liity akun jännitteeseen.
Tuo start-stopin toimimattomuus on toki lähinnä positiivinen juttu :D Pohdin vain tässä että onkohan tämä varhainen merkki akun vaihtokunnossa olemisesta? Muilla vastaavia kokemuksia?

Itsellä oli Golf 7:ssa samat oireet, akun vaihdolla ja uuden akun koodauksella korjaantui. Silloin ei ollut vielä pakkaskelejä ja auto tuntui käynnistyvän ihan normaalisti mutta piti ajaa noin 2h ennen kuin "Power consumption is high" ilmoitus poistui ja start/stop aktivoitui, silloinkin start/stop sammutti moottorin tyyliin alle 10sek ajaksi ja käynnisti heti uudestaan "Power consumption is high" ilmoituksen kanssa.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Joelm

Kuuluuko edessä sivulla sijaitsevista ilmasuulakkeista tulla aina ilmaa? Tuli huomattua että molemminpuolin tulee ilmaa vaikka säätäisi manuaalisesti kaiken ilman tuulilasille tai jalkatilaan. Kahdesta keskisuuttimesta tulee ilmaa vain kun säätö on asetettu keskiosaan.

ak83

Tuli hommattua tämän vuotinen Passat sähköpenkeillä sekä Keyless Accessilla. Olisiko kellään antaa vinkkejä tuohon personointiin. Käsittääkseni tuon kuljettajan penkin pitäisi siirtyä automaattisesti oikeaan asentoon riippuen kummalla avaimilla autoon tulee. Myöskään auton käyttäjäprofiili ei vaihdu vaikka käyttäisi eri avaimia. Autoon on siis luotu kaksi eri profiilia ja näiden asetuksia yritetty tallentaa lukitsemalla ovet kaukosäätimen nappulasta, mutta ei vain tunnu tallentuvan.

Hombre85

Lainaus käyttäjältä: ak83 - 16.11.21 - klo:20:14
Tuli hommattua tämän vuotinen Passat sähköpenkeillä sekä Keyless Accessilla. Olisiko kellään antaa vinkkejä tuohon personointiin. Käsittääkseni tuon kuljettajan penkin pitäisi siirtyä automaattisesti oikeaan asentoon riippuen kummalla avaimilla autoon tulee. Myöskään auton käyttäjäprofiili ei vaihdu vaikka käyttäisi eri avaimia. Autoon on siis luotu kaksi eri profiilia ja näiden asetuksia yritetty tallentaa lukitsemalla ovet kaukosäätimen nappulasta, mutta ei vain tunnu tallentuvan.

Onko käytetty auto?
Itsellä oli pari vuotta vanhassa Passatissa samaa ongelmaa että profiilia ei voinut tallentaa ja aina kun lähdit ajamaan kirjautui "VIERAS" tiliin. Tämän sain korjattua sillä että tein tehdasasetusten palautuksen. Sen jälkeen lähti toimimaan kaikki. Olettaisin että bitti vinossa ja nollaamisella korjaantui, tämän siis neuvoivat tekemään ihan huollossa.

Mustalaa

Lainaus käyttäjältä: ak83 - 16.11.21 - klo:20:14
Tuli hommattua tämän vuotinen Passat sähköpenkeillä sekä Keyless Accessilla. Olisiko kellään antaa vinkkejä tuohon personointiin. Käsittääkseni tuon kuljettajan penkin pitäisi siirtyä automaattisesti oikeaan asentoon riippuen kummalla avaimilla autoon tulee. Myöskään auton käyttäjäprofiili ei vaihdu vaikka käyttäisi eri avaimia. Autoon on siis luotu kaksi eri profiilia ja näiden asetuksia yritetty tallentaa lukitsemalla ovet kaukosäätimen nappulasta, mutta ei vain tunnu tallentuvan.
Ei tunnista meilläkään avaimia ja vaihda profiilia automaattisesti, toki murhe on pienempi kun ei ole sähköpenkkejä. Hombren viestissä ehdotettu asetusten palautus on tehtynä juuri ennen profiilien luontia, joten ei pitäisi olla siitäkään kiinni :(.
2019 Passat GTE variant , 2012 A5 Sportback 2.0 TFSI Quattro S-Tronic

ak83

Lainaus käyttäjältä: Hombre85 - 17.11.21 - klo:07:37
Onko käytetty auto?
Itsellä oli pari vuotta vanhassa Passatissa samaa ongelmaa että profiilia ei voinut tallentaa ja aina kun lähdit ajamaan kirjautui "VIERAS" tiliin. Tämän sain korjattua sillä että tein tehdasasetusten palautuksen. Sen jälkeen lähti toimimaan kaikki. Olettaisin että bitti vinossa ja nollaamisella korjaantui, tämän siis neuvoivat tekemään ihan huollossa.

Uusi auto kyseessä, joten vanhoja profiileja ei ollut. Alussa vaimon avain oli jossain vaiheessa vahingossa linkittynyt Vieras tiliin ja tällöin penkki siirtyi. Kun yritimme linkittää avaimen hänen tiliinsä niin tuo penkin automaattinen siirtyminen loppui. Minun avaimella penkki ei ole siirtynyt ikinä.

jaripetteri

#1374
Lainaus käyttäjältä: Iro - 10.09.21 - klo:14:58
Allekirjoituksen auto,
kun kylmänä/suht kylmänä kiihdyttää niin n.2000rpm kohdalla tulee melko voimakas pärähdys/resonointi koneen suunnalta.

Lämpöisenä en ole huomannut moista.

Hyviä arvauksia syystä?

Oisko se tämä?:
https://www.motor-talk.de/forum/ueber-2000-u-min-heizungsrohrvibration-eine-neue-idee-t6678605.html

En nyt jaksanut kirjautua tuonne että olisin nähnyt keskustelun mutta tarkistappa turbon hukkaportin solenoidin. Omasta vaihdoin kesällä kun tuo hajosi. Oireena juurikin resonointi parin tonnin kieppeillä. Koitan kaivaa tuohon ohjeet, ihan perus kauraa 1.4TSi:n kanssa, ei pelkästään GTE:n juttu.

Edit: tuolla juttua https://www.golfmk7.com/forums/index.php?threads%2Fhow-to-fix-the-turbo-wastegate-rattle-on-the-mk7-golf-1-4lt-tsi-140-150ps.340805%2F
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

Nahkamajava

Lainaus käyttäjältä: ak83 - 18.11.21 - klo:21:15
Uusi auto kyseessä, joten vanhoja profiileja ei ollut. Alussa vaimon avain oli jossain vaiheessa vahingossa linkittynyt Vieras tiliin ja tällöin penkki siirtyi. Kun yritimme linkittää avaimen hänen tiliinsä niin tuo penkin automaattinen siirtyminen loppui. Minun avaimella penkki ei ole siirtynyt ikinä.

Meidän talouden vaggineissa avaimien linkitys profiiliin on toiminut moitteettomasti ja passatin sähköpenkin automaattinen istuinapu on mainio ominaisuus. Useammalla käyttäjällä sähköpenkkien idea katoaa, jos automaattinen säätö ei toimi.

Pari asiaa tulee mielee, mitä pitää huomioida: Pidä vain yksiä autonavaimia autossa kun teet konfigurointia. Ja kun tallennat penkin asetuksen, niin onhan oikean avaimen profiili aktivoitunut.
-23 Cupra Born e-Boost 170kw 58kwh
-18 Passat alltrack 2.0 tdi DSG 4x4
ex vaggineet:
-19 Superb combi 1.5 tsi DSG Style
-16 Superb combi 1.6 tdi DSG Style (0-122 tkm)
-11 Yeti 1.2 tsi DSG Experiense (104-135 tkm)
-11 Ibiza ST 1.2 tsi DSG Sport (22 - 66 tkm)
-10 Octavia combi 1.6 tdi 4x4 Elegance (0 - 177 tkm)
-05 Octavia combi 2.0 tdi DSG Elegance (50 - 160 tkm)

Nahkamajava

Lainaus käyttäjältä: ak83 - 16.11.21 - klo:20:14
Tuli hommattua tämän vuotinen Passat sähköpenkeillä sekä Keyless Accessilla. Olisiko kellään antaa vinkkejä tuohon personointiin. Käsittääkseni tuon kuljettajan penkin pitäisi siirtyä automaattisesti oikeaan asentoon riippuen kummalla avaimilla autoon tulee. Myöskään auton käyttäjäprofiili ei vaihdu vaikka käyttäisi eri avaimia. Autoon on siis luotu kaksi eri profiilia ja näiden asetuksia yritetty tallentaa lukitsemalla ovet kaukosäätimen nappulasta, mutta ei vain tunnu tallentuvan.

Ovien lukitus ei vaikuta millään tavalla asetusten tallentumiseen.
-23 Cupra Born e-Boost 170kw 58kwh
-18 Passat alltrack 2.0 tdi DSG 4x4
ex vaggineet:
-19 Superb combi 1.5 tsi DSG Style
-16 Superb combi 1.6 tdi DSG Style (0-122 tkm)
-11 Yeti 1.2 tsi DSG Experiense (104-135 tkm)
-11 Ibiza ST 1.2 tsi DSG Sport (22 - 66 tkm)
-10 Octavia combi 1.6 tdi 4x4 Elegance (0 - 177 tkm)
-05 Octavia combi 2.0 tdi DSG Elegance (50 - 160 tkm)

ak83

Lainaus käyttäjältä: Nahkamajava - 20.11.21 - klo:20:57
Ovien lukitus ei vaikuta millään tavalla asetusten tallentumiseen.
Vain yksi avain on kerrallaan autossa ja oikea profiili valittu. Ilmeisesti vanhemmissa(ennen faceliftiä) pystyi avaimiin kohdistuvat asetukset tallentaa myös manuaalisesti, mutta facelift malleissa on vain tuo automaattinen tallennus, mikä ei ainakaan tässä tapauksessa tunnu toimivan.

Ohjekirjan mukaan asetusten tallennus kohdistuu auton avaimeen kun auto lukitaan kyseisellä avaimella.


Nahkamajava

Saksalainen insinööri on lähtenyt keksimään pyörää uudestaan...

Miksihän yksinkertainen ja toimiva systeemi on pitänyt päivittää???
-23 Cupra Born e-Boost 170kw 58kwh
-18 Passat alltrack 2.0 tdi DSG 4x4
ex vaggineet:
-19 Superb combi 1.5 tsi DSG Style
-16 Superb combi 1.6 tdi DSG Style (0-122 tkm)
-11 Yeti 1.2 tsi DSG Experiense (104-135 tkm)
-11 Ibiza ST 1.2 tsi DSG Sport (22 - 66 tkm)
-10 Octavia combi 1.6 tdi 4x4 Elegance (0 - 177 tkm)
-05 Octavia combi 2.0 tdi DSG Elegance (50 - 160 tkm)

Banned

Takakontin jalkaheilautus herkesi toimimasta. Olisiko vinkkiä millä korjaantuu?
Passat GTE

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy