Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Guido

#1
Uutta maailmalla / Vs: Volkswagen ID2
08.01.24 - klo:15:49
Lainaus käyttäjältä: Zarhan - 16.12.23 - klo:17:04Toki pitää myös katsoa onko Skodan logolla sama auto paljonkin edullisempi.

Tämä on nykyisin ainakin sähköautoissa toisin päin eli sama auto Skodan logolla on paitsi laadukkaampi myös kalliimpi, esim Enyaq vs ID.4.
#2
Lisätään puutelistalle täysin käsittämätön SSL-salauksen puuttuminen vuonna 2023. Muutamat selaimet siis eivät päästä käyttäjää tälle sivulle lainkaan.
#3
Onhan sähkösäätöinen kuskin penkki? Ilman sitä tuo ei toimi. Kuulemma OBD11:llä saa koodattua toimimaan myös käsisäätöisen jakkaran kanssa.
#4
Lainaus käyttäjältä: Patteria pehvanalle - 17.09.23 - klo:11:25
... mitä tarkoittaa tuo peilien maavalojen "räjähtäminen" on lukenu jossain keskustelu sivustolla

Maavalojen kuvio muodostetaan peilin sisällä olevalla paperi(?)levyllä, joka kastuessaan menettää muotonsa ja kuvio muuttuu surrealistisen taideteoksen näköiseksi (monet näkemäni ovat itse asiassa näyttäneet paremmilta kuin alkuperäinen kuvio). Omassani maavalot ovat vielä 17 tkm jälkeen alkuperäisessä kunnossa, autoa ei ole myöskään pesty automaattipesussa eikä suihkutettu painepesurilla suoraan peileihin.
#5
Enyaq iV / Vs: Enyaq iV
11.09.23 - klo:11:04
Lainaus käyttäjältä: Hamis - 05.09.23 - klo:19:57
Enyaqia ostamassa ja kiinnostaisi tietää toimiiko uudet softaversiot yhtään paremmin? Onko talvilataus pidemmällä reissulla edelleen hidasta,vai onko parannusta tullut? Pari kertaa vuodessa pitäisi lappiin päästä.

Meillä on tammikuussa 2023 käyttöön otettu iV 60, jossa on softaversio 3.2. Autolla on ajettu vähän yli 15 tkm eikä ole tullut kriittisiä softavikoja vastaan. Pari kertaa on keskinäyttö pimentynyt ja on pitänyt bootata (virtanappi pohjassa puolisen minuuttia) ja suomalaisten 3G-matkapuhelinverkkojen alasajosta johtuva virheilmoitus hätäpuhelutoiminnosta on tullut muutaman kerran. Uudempien version paremmasta toimivuudesta en osaa sanoa, vm 2024 tulee ilmeisesti uudella käyttöliittymällä, mutta toiminnoissa ei tietääkseni suurta eroa tule olemaan.

Enyaqin talvilataamisen ongelmia liioitellaan netissä suuresti, auto on aina saanut riittävästi sähköä lounastauon aikana eikä mitään ongelmia ole ollut matkanteon suhteen. Toki talvella saa joskus syödä rauhassa loppuun saakka, kesällä pitää yleensä lähteä siirtämään auto pois latauksesta kesken ruokailun.

Useimmiten tosin ladataan kotona ja AC-lataukseenhan akun esilämmityksellä tai sen puuttumisella ei ole mitään vaikutusta.
#6
Otettiin Enyaq iV 60 käyttöön tammikuussa 2023 eli keskellä talvea. Tätä ennen olin ajanut noin 25 vuotta etuvetoisilla. Mitään ongelmia ei ainakaan Etelä-Suomen talvessa takavetoisen Enyaqin kanssa ollut. Liikkeellelähdöt sujuivat vähintään yhtä hyvin kuin etuvetoisilla polttomoottoriautoilla, ellei jopa paremmin. Vain pari kertaa liukkaissa liikenneympyröissä ym. erikoistilanteissa takavetoisuuden huomasi, mutta silloinkaan sen kanssa ei ollut mitään ongelmia.

Niin ja kertaakaan en viime talvena kaivannut nelivetoa. Ylipäätään sen lähes 40 vuoden aikana mitä mulla on ajokortti ollut niin ehkä kaksi kertaa on eteen osunut tilanne, jossa nelivedolle olisi ollut tarvetta, mutta niistäkin selvittiin lopulta, joten omalta osaltani en näe mitään tarvetta nelivetoiselle autolle. Toki käyttötarpeet vaihtelevat, jollekin toiselle se on varmasti hyvin tärkeä ominaisuus.
#7
Enyaq iV / Vs: Enyaq iV
22.06.23 - klo:14:17
Lainaus käyttäjältä: dwntime - 21.06.23 - klo:18:31
Mistäs tämmönen mutu kumpuaa? Jos nyt jotain bisneksen teosta ymmärtää niin ei se vuosien jonokaan kovin hyvä homma ole kun rahaa ei tule sisään. Kyllä valmistajan tahtotila on myydä ja toimittaa tavaraa niin paljon kun vaan linjalta ulos saadaan.

Totta kai, siinä tapauksessa tuotantoprosessi pitää saada toimimaan niin, että tavaraa lähtee tuotannosta asiakkaille nopeammin. Miten kuluttajahintojen alentaminen tuota prosessia tehostaisi jäi minulle hieman epäselväksi.

Sen sijaan sellaisessa tapauksessa jossa on ylituotantoa (tai varautumista kysynnän tulevaan kasvuun, riippuu keneltä kysyy) kuluttajahintoja alentamalla saadaan varastossa oleva tavara kiertoon nopeammin.
#8
Enyaq iV / Vs: Enyaq iV
21.06.23 - klo:17:53
Lainaus käyttäjältä: Jonttu Tonttu - 16.06.23 - klo:23:55
Pakko nyt ilmeisesti seurata Teslan esimerkkiä, jos haluaa, että kauppa käy... ?

Taitaa kuitenkin olla Tesla, jolla on varastot täynnä myymättömiä autoja ympäri maailmaa. Enyaqista on tehtaalla tilauksia yli vuodeksi, joten mikään pakko ei Skodan olisi hintoja pudottaa. Kiva tietenkin kuluttajan kannalta jos näin on tapahtunut, en ole hintoja seurannut sen jälkeen kun omani tammikuussa sain.
#9
Skoda / Vs: Skoda Enyaq iV 60 Style
02.05.23 - klo:12:33
Kesätassut alla


#10
Lainaus käyttäjältä: BLUP! - 05.04.23 - klo:10:24
appi pitää joka tapauksessa avata puhelimella. Nesteen kylmäsemilla joita välillä käytän kaasuauton pikkutankin täyttöön on lähimaksulukija jolloin ei tarvi kuin kelloa siihen vilauttaa ja alkaa tankkaamaan. Tuon helpommaksi sitä ei voi tehdä ...

Jos äärimmäistä helppoutta haetaan niin Plug & Charge on ylivoimaisesti helpoin vaihtoehto jahka vaan yleistyy riittävästi muillekin merkeille kuin Teslalle. VAG:in MEB-alustaisten uusimmat softaversiot tukevat Plug & Chargea, mutta valitettavasti latausasemaverkoston puolella on hiljaisempaa ja lisäksi vaatii kalliin Powerpass-sopimuksen tekemistä joten en ole ottanut käyttöön edes testausmielessä.
#11
Lainaus käyttäjältä: Zarhan - 23.03.23 - klo:08:06
Hyvä tietää, ettei ole yksin sen kanssa että julkisten latauspisteiden maksutapahelvetti on syvältä

https://www.is.fi/autot/art-2000009465103.html

Kaikesta voi tietenkin tehdä suunnattoman vaikeaa, mutta minusta latauksen maksaminen tagia vilauttamalla on - alkujärkytyksen jälkeen -  helpompaa kuin maksaminen pankkikortilla. Mulla on autossa varmaan puolen tusinan toimijan tagit, mutta käytännössä käytän vain kolmea.

Sovellusta tarvitsee maksamiseen vain ABC-latauksen asemilla eikä senkään käyttö kovin hankalaa ole, varsinkin kun sovelluksen voi avata ja latauksen aloittaa autosta käsin eikä tarvitse käydä ulkona kuin tökkäämässä johto kiinni.
#12
Enyaq iV / Vs: Enyaq iV
20.03.23 - klo:10:00
Lainaus käyttäjältä: tasalaa - 08.03.23 - klo:20:05
Toimiiko käyttäjäprofiilit hyvin? Mitä asetuksia se muistaa?
Saako MySkoda äpillä ohjattua esim. etälämmitystä joku muu kuin pääkäyttäjä? (Eli toisella kännykällä eri spostiin luodun käyttäjätilin takaa)

Saako avaimet linkitettyä profiiliin?

En ole saanut käyttäjäprofiileja toimimaan 3.1 softan kanssa, en avaimeen linkitettynä enkä sovelluksen kautta. Vain pääkäyttäjä voi ohjata etälämmitystä ym. toimintoja, mutta pääkäyttäjän tunnuksella voi kirjautua ainakin kolmeen puhelimeen yhtä aikaa (enempää en ole testannut, tuskin tuossa mitään ylärajaa on).
#13
Enyaq iV / Vs: Enyaq iV
08.03.23 - klo:18:12
Lainaus käyttäjältä: qsla - 08.03.23 - klo:17:23
Kuinka kauan olette joutuneet Enyaq odottamaan tehtaalta? Uusi 3.0 softa taitaa olla selkeästi parempi?

Kesäkuussa 2022 tilattu Enyaq iV 60 luovutettiin tammikuussa 2023, noin 7 kk tilauksen jälkeen. Softaversio autossa on 3.1, joka on ainakin käytön suhteen parempi kuin kesällä koeajamassani autossa ollut softa, jonka versionumeroa en tarkistanut. Muuten en osaa softaversioiden ominaisuuksia vertailla, 3.1 on ainakin toiminut ongelmitta.
#14
Enyaq iV / Vs: Enyaq iV
07.03.23 - klo:08:52
Lainaus käyttäjältä: Jodl - 06.03.23 - klo:18:42
Miten hyvin Enyaqia on saatu latailtua 25A pääroppujen kanssa?
Onko käynyt "vahinkoja" että pääroppu sulaa?

Ei mitään ongelmaa. Tosin yleensä ladataan kotona puoliteholla (5,5kW / 3 x 8A) kun akku tulee silläkin teholla yön aikana riittävän täyteen. Pari kertaa on ollut tarve saada kotona nopeammin sähköä akkuun ja on paahdettu 11kW (3 x 16A) teholla, ei ongelmia silloinkaan vaikka ei ole kuormanhallintaa käytössä. Sen verran pitää toki katsoa, ettei ole sähkösauna ja muita voimavirtalaitteita samaan aikaan käytössä, mutta terve järki auttaa paljon. Varsinkin kun meillä aika harvoin kotona saunotaan tai laitetaan ruokaa klo 22-06 välisenä aikana, jolloin auton lataukset pääasiassa tapahtuvat. Lämminvesivaraaja toki on yösähköllä, mutta sen suhtene ei ole ollut mitään ongelmia etteikö sulakkeet kestäisi yhtä aikaa veden lämmittämistä ja auton lataamista.
#15
Enyaq iV / Vs: Enyaq iV
28.02.23 - klo:16:37
Lainaus käyttäjältä: tasalaa - 28.02.23 - klo:15:28
Onko jollain jo tullut 3.1 tai jopa 3.2 OTA päivityksenä?

Kiinnostaisi tietää miten muilla on sujunut käyttäjäprofiilien luominen ja onko tosiaan niin ettei enää voi tehdä avainkohtaisia käyttäjäprofiileita?
Edellisessä Kodiaqissa meni hienosti aina penkki, radio, ambientit, lämpötila ym kaikki kohdilleen ja käytimme perheessä aina omia avaimia.

Ulkomaisia foorumeita lukeneena ymmärsin, että se toimi vielä avainkohtaisesti 2.X versioissa, mutta 3.0 version myötä toiminto on poistettu ja 3.1 taas tyrkkää käyttäjäprofiileita joka pitää valita joka ikinen kerta kun lähtee liikkeelle.

Pitääkö meidän luoda siis kaksi eri MySkoda tunnusta ja rekisteröidä auto molempiin erikseen?
Ja eikö avaimet siltikään tunnista käyttäjää vaan silti aina pitää valita käyttäjä ennen ajoa.

Pääsen itse vasta viikon päästä takaisin tutustumaan lisää autoon, mutta rouvalla palaa käpy kotona.
Jossain foorumilla myös sanottiin, että on kiinni siitä avaako ovet avaimen napista vai käyttääkö pelkästään kahvaa eli KESSYä.

Miten onnistuu poistamaan täysin toimivan toiminnon ja luomaan tilalle tuollaisen kasan pskaa...  :-\

Meidän Enyaq tuli tehtaalta 3.1 softan kanssa enkä ole ainakaan vielä saanut käyttäjäkohtaisia profiileja toimimaan millään tavalla. Eipä se penkin asennon säätäminen muistipaikan nappia painamalla iso vaiva ole, mutta enemmän häiritsee se, että kun vaimo on käyttänyt autoa on radioon aina vaihdettu Iskelmäkanava.

Karoqissa totuttiin siihen, että penkki, radio, ilmastointi ym. olivat omissa asetuksissa kun autoon meni oikea avain taskussa joten tuntuuhan se aika oudolta, että yli 10 kilorahaa kalliimpaan autoon ei tällaista asiaa saada toimimaan.
#16
Enyaq iV / Vs: Enyaq iV
28.02.23 - klo:14:38
Lainaus käyttäjältä: Ape2 - 26.02.23 - klo:20:04
Mites tuo esilämmitys toimii, sovelluksesta kun laittaa lähtöajan niin kuinka kauan ennen sitä auto alkaa lämmittämään? Eilen laitoin että lähden esim 18.00 ja kun autoon menee 17.45 niin on jo ihan valmis.

Muistan jostain lukeneeni, että noin 30 min ennen lähtöaikaa alkaa lämmitys. Se on tosiaan melkoisen pitkä aika sillä jo 10 min lämmityksellä sisätiloissa on mukavan lämmintä.
#17
Enyaq iV / Vs: Enyaq iV
23.02.23 - klo:10:27
Lainaus käyttäjältä: jöö - 22.02.23 - klo:20:57
Voisiko joku kertoa mitä latauskaapeleita/-adaptereita Enyaqissa tulee vakiona mukana?

Vain 6 m pitkä Type2-kaapeli tulee vakiona mukana, sitä tarvitaan esim. julkisissa AC-latauspisteissä.
#18
Lainaus käyttäjältä: idke - 22.01.23 - klo:18:56
Tässä klonkswagenin WeConnectID softassa ei ole aikaa sille. Vain lämpötila ja käynnistä nappi. Todella kälyinen softa, uskomatonta että tänkin aikaa markkinoilla olleessa vehkeessä noin alkeellinen softa.

Ihan yhtä "monipuoliset" asetukset on MySkoda -appissa. Ilmastointi / lämmitys on etänä käynnistettäessä päällä 30 minuuttia ellei sitä autosta sammuteta.
#19
Skoda / Vs: Skoda Enyaq iV 60 Style
17.01.23 - klo:14:29
Lainaus käyttäjältä: tsimiz - 17.01.23 - klo:10:41
Komean näköinen peli ja onpas tullut vauhdilla. Onnea uudesta autosta. :)

Kiitos. Myyjän arvio toimitusajaksi tilausta tehtäessä oli 12-15 kk joten se alittui aika reippaasti.
#20
Skoda / Vs: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Style
17.01.23 - klo:14:27
Auto meni siis vaihtoon 13.1.2023 ja tänään (17.1.) katsoin uteliaisuudesta joko on ehditty hinnoitella ja laittaa myyntiin. Olihan se ja oli jo löytänyt jo uuden omistajankin. Joku sai tuosta hienon ja melkoisen kattavasti varustellun auton suht. pienillä kilometreillä varsin edullisesti.
#21
Skoda / Skoda Enyaq iV 60 Style
15.01.23 - klo:18:58
Skoda Enyaq iV 60 Style

Tilattu: 16.6.2022
Tuotannossa: vko 49/2022
Luovutettu: 13.1.2023

Talvirenkaat: Nokian Hakkapeliitta 10 SUV 235/55R19, Vanteet: Skoda Crystal
Kesärenkaat: Pirelli Scorpion, 235/55R19, Vanteet: Skoda Proteus

Style-varusteluun kuuluvat varustepaketit:

Plus-paketti
* Sähkötoiminen takaluukku virtual pedal -toiminnolla
* Matrix LED -ajovalot + pesurit
* LED-takavalot saattoanimaatiolla
* Mukautuva kaista-avustin (Travel Assist)

Max-paketti
* HUD-tuulilasinäyttö
* 230V liitin + 2 x USB-C takaistuimella
* Mekaaniset takasivuikkunoiden verhot
* Lämmitettävät takaistuimen reunapaikat
* Lämmitettävä tuulilasi
* Crystal Face - valaistu etumaski
* Canton Sound System
* ACC:n ennakointitoiminto (jonka saa onneksi pois päältä)

Lisävarusteet:

  • Metalliväri: Arctic Silver
  • Transport-paketti (tavaratilan välipohja, takapenkkien kaataminen kontin puolelta, tavaraverkot)
  • Sähköisesti vapautettava vetokoukku
  • Tunnelmavalaistus - Lisävärit ja lisätoiminnot
  • Ultra-paketti:
    * Sähkösäätöiset etuistuimet muistipaikoilla
    * Kuljettajan istuimen hierontatoiminto
    * Dynamic Chassis Control - Mukautuva alustan säätöjärjestelmä (DCC)
    * Progressiivinen ohjaus
    * Area View 360 -kamerajärjestelmä
    * Lämmitettävä, nahkainen monitoimiohjauspyörä, 3-puolainen (sis. jarrutusenergian talteenottotehon säätimet)
    * Opetettu pysäköinti
    * Automatic Parking Assistant 3.0 - Automaattinen pysäköintiavustin

Kotilatauslaitteeksi olen hankkinut voimavirtapistokkeeseen kytkettävän go-eCharger:in.



#22
Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 04.01.23 - klo:10:03
Se on nimenomaan liftback isolla takaluukkua. Tässä sivuprofiili. VW on muotoillut auton ilmanvastuksen mukaan, mutta on siinä myös hyvät takatilat. Sen näkee jo kuvasta. Kori on tarpeeksi korkea ja on sitä takaistuintenkin kohdalta. Iso tavaratila. Hyvä suoritus VW:ltä. Kulutuskin on ennakkotietojen mukaan pieni.

Ei liene vielä tietoja akun koosta, mutta jos WLTP on tosiaan 700+ km niin kulutuksen on oltava todella pieni vaikka akku todennäköisesti on isompi kuin ID.4/ID.5/Enyaq -mallien isoakkuisissa versioissa.
#23
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 29.12.22 - klo:20:30
Tottakai jätit mainitsematta kaiken muun, kuin polttomoottorin ja sen jälkeen vielä värität tarinaa, että ajelet webasto päällä  ;D.

Minä väitän, että sinun octavia kulutus ei ole työmatkalla kaksinkertainen vaikka, kuinka käytät värikynää!

Webastolla esilämmitettynä ei tarkoita, että ajaisin jatkuvasti webasto päällä, tosin yli 20 asteen pakkasessa oli joskus pakko ajaa Webaston kanssa, jotta autossa pystyi sen melkein 20km istumaan. Eikä se kulutus tosiaankaan ollut kaksinkertainen, se oli enemmän kuin kaksinkertainen samojen ajojen kesäkulutukseen verrattuna kun tarkistin tammikuun 2016 ja kesäkuun 2016 kulutuslukemat kyseisen auton osalta, jota en ole omistanut enää kolmeen vuoteen. Hieno ja ongelmaton auto se massiivisesta talvikulutuksesta huolimatta oli, nykyiseen verrattuna myös kiitettävän tilava. Ehkä dieselin talvikulutus ei tuollaisessa ajossa olisi niin reippaasti kasvanut kuin 1.8 bensaturbon. Onneksi ei ole ollut tuollaisia pakkasjaksoja sen jälkeen ja kyseinen työmatkakin on taakse jäänyttä elämää.
#24
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 24.12.22 - klo:14:51
Range lyhenee sähköautolla (Toisin kuin polttomoottoreilla),

Sullahan varsinainen ihme on alla. Ainakin minun polttomoottoriautoni range lyhenee talvikeleissä n. 700 km -> n. 500 km ja tuo taitaa olla silti prosenteissa vähemmän kuin millään aikaisemmin omistamallani polttomoottoriautolla. Esim. Octavia III:n kulutus reilun 20:n asteen pakkasessa (webastolla esilämmitettynä) oli hieman alle 20 km työmatkalla kaksinkertainen verrattuna samaa matkaan kesäkelissä.
#25
Karoq (17-) / Vs: Karoq FL 21/22
27.12.22 - klo:17:02
Lainaus käyttäjältä: Karoq - 22.12.22 - klo:19:04
Näin se on. Moni on ostanut autoja velkarahalla, ja kohta alkaa rahat olla monelta loppu. Mitä katselee niitten käytettyjen eunukkien hintoja niin porukalla on aika ruusuiset kuvat laitteen hinnasta. Taitaa mini pyytää enemmän mitä on itse maksanut, jotenkin en näe tätä kestävänä yhtälönä.

Ei varmasti ole millään muotoa kestävä tilanne, mutta fakta on myös se, että moni on saanut vähän ajetusta Enyaqista (tai muista sähköautoista) käytettynä reilusti enemmän kuin on uutena maksanut. Sitä toki edesauttaa jatkuva hintojen nousu, omankin Enyaqin hinta on odotusaikana noussut jo viitisen tonnia ja rahoituskorot ovat nousseet vähintään kolminkertaisiksi, joten omilleni pääsisin ainakin jos pistäisin auton myyntiin heti kun on rekisterikilvet ruuvattu paikalleen, mutta taitaa uuden auton tuoksu vedota enemmän kuin setelien tuoksu.
#26
Enyaq iV / Vs: Enyaq iV
20.12.22 - klo:10:53
Lainaus käyttäjältä: JMTL - 20.12.22 - klo:09:36
Joo tuon online version löysin, mutta saako sitä ladattua pdf muodossa? Tuota on aika tuskastuttavaa käyttää varsinkin puhelimella.

En ole uusinta versiota vielä löytänyt pdf-tiedostona, hieman vanhempi versio kyllä löytyy, mutta en enää muista mistä sen olen ladannut (saattoi olla skoda.fi, mutta nyt en sieltä löydä enää tuota vanhempaakaan versiota pdf:nä). Itsekin tykkäisin enemmän pdf:stä.
#27
Enyaq iV / Vs: Enyaq iV
20.12.22 - klo:09:01
Lainaus käyttäjältä: JMTL - 19.12.22 - klo:15:34
Saako jostain ladattua uusimman (2022/11) käyttöohjeen pdf:n vai onko enää mahdollista selailla tuota online versiota?

Linkittäminen ei näköjään onnistu, mutta tuolla on uusimmat käyttöohjeet online-muodossa:

https://manual.skoda-auto.com/004/en-com/Models
#28
Enyaq iV / Vs: Enyaq Coupe
02.12.22 - klo:12:41
Onnellista odotusaikaa :-)

Lainaus käyttäjältä: Kugahan - 01.12.22 - klo:18:12
En todellakaan ala käyttää pankkitunnuksia yhteenkään keskustelupalstaan rekisteröitymiseen.

Syystä että? Vahva tunnistautuminen (pankkitunnukset tai mobiilivarmenne) on ainoa luotettava tapa rekisteröityä yhtään mihinkään. Tuo rekisteröityminen ei todellakaan anna palvelun tarjoajalle pääsyä pankkitilillesi, mutta se varmistaa, että olet se joka väität olevasi. Vaikka täällä nimimerkeillä esiinnytäänkin.

Tämän foorumin ylläpitäjästä ei muuten taida olla yhtään havaintoa muutamaan vuoteen?
#29
Elektroniikka / Vs: Obdeleven
28.11.22 - klo:11:19
Lainaus käyttäjältä: Tippi - 19.09.22 - klo:18:43
Pari kysymystä liittyen Passatin sähköiseen takaluukkuun.
1. Saako jotenkin poistettua käytöstä kontin avautuessa kuuluvan summerin/piipityksen?
2. Nettiä tutkittuani totesin jo että tämä ei liene mahdollista mutta: Saako jostain aktivoitua kontin sulkemisen avaimesta/kuskin ovessa olevasta napista?

Ainakin vm. 2014 Octaviaan molemmat onnistui. Samoin vm. 2020 Karoqista poistin sen piipityksen OBD 11:llä, Karoqissa tuo kontin sulkeminen napista ja avaimella onnistuu tehtaan jäljiltä, joten siihen ei tarvinnut tehdä muutoksia.

Ohjeet löysin tältä foorumilta hakemalla.

Enabling boot closing from the keyfob and interior button on Combi models with the powered tailgate

Controller 6D - Trunk Electrics

16 - Security Access - enter 12345
10 - Adaptations

(4)-Activation using rear lid opening button in remote key-Tap function for closing - set to active
(4)-Activation using rear lid remote unlocking switch-Tap function for closing - set to active


Takaluukun piippaus pois (OBD11)
•   Control unit 6D (Deck Lid control unit)
•   Security access: 12345
•   Adaptation
•   Warning signal when closing with button -> ”not active” niihin joiden ei halua piippaavan
•   Warning signal when opening with button
•   SAVE
#30
Golf VIII (20-) / Vs: Webasto
10.11.22 - klo:11:56
Lainaus käyttäjältä: Sped - 10.11.22 - klo:10:19
Mitenkäs kesällä, eikös tuuletus lähde käyntiin (samasta napista)? Vai olenko väärässä? Mitenköhän ajastuksen kanssa...

Tuuletuksen saa toki kesällä päälle, mutta se ei käytä Webastoa, vaan vain auton omaa puhallinta. Tuuletuksen ajastamisesta en osaa sanoa.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy