VAGCOM auttajaa tarvitaan

Aloittaja HenTo, 13.02.12 - klo:09:36

« edellinen - seuraava »

Dirti

Lainaus käyttäjältä: jaska74 - 21.08.13 - klo:14:42
Löytyiskö apuja pk seutu, lohja, vihti nurkilta.
Allekirjoituksen kulkineeseen pitäs koodailla sumarit päivävaloiks

Pohjois-Espoossa olis laitteet :)
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

Jaskamad

Osaiskos joku jelpata tässä probleemassa, pitäisi saada piuhan päähän. Mielellään Espoo/Kauniainen alueella, koska autolla on kiusallinen ajaa hyytymisten vuoksi.

Ongelman kuvaus: (a3 1,9 tdi dpf vm. 2010 veto häviää):

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=16856.0

Toki korvausta vastaan, yhteys yv.

rob-s

Laitoin sinulle yv asiasta.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Jaskamad

^Kiitos avusta, homma hoitui sukkelaan.

ConD

Jatkoa pukkaa, älkää hukatko puhelinnumeroitanne ;)
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

dragono

Saako vm 2008 (pre-fl) Octaviaan saattovalot ja kaarrevalot (vilkku + ratti). Löytyykö Turun seudulta "ohjelmoijaa" rahallista korvausta vastaan?

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: dragono - 05.09.13 - klo:00:06
Saako vm 2008 (pre-fl) Octaviaan saattovalot ja kaarrevalot (vilkku + ratti). Löytyykö Turun seudulta "ohjelmoijaa" rahallista korvausta vastaan?
Saattovalot saa, ja saat itsekin jos sulla on tupakka-askin kokoinen monitoiminäyttö mittaristossa, jos tikkuaskin kokoinen niin sitten tarvitset ohjelmointia. Kaarrevaloja tietääkseni ei saa.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

smb

2010 Octavia 4x4 - tarvitsisin ESP:n pois.

Netistä löytyy ohjeita joiden avulla tämä mahdollisesti onnistuu?
http://carsareweapons.com/golfR.html
http://www.goapr.com/support/esp-defeat.html

Paikkakunta Vantaa. Laita yv jos löytyy laite ja ymmärrät ohjeista :) Korvausta vastaan.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: smb - 09.09.13 - klo:09:23
2010 Octavia 4x4 - tarvitsisin ESP:n pois.

Netistä löytyy ohjeita joiden avulla tämä mahdollisesti onnistuu?
http://carsareweapons.com/golfR.html
http://www.goapr.com/support/esp-defeat.html

Paikkakunta Vantaa. Laita yv jos löytyy laite ja ymmärrät ohjeista :) Korvausta vastaan.

Nyt on pakko varmistaa, että eikö sulla todella lähde ESP pitkällä napin painalluksella kokonaan pois? Ei ole nimittäin yhtään konserniautoa tullut vastaan, jossa tätä toiminnallisuutta ei olisi. Ensin siis luistonesto lähtee pois, sitten kokonaan. Samanikäisestä Suburbista lähti ainakin noin.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

tet

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 09.09.13 - klo:22:43
Nyt on pakko varmistaa, että eikö sulla todella lähde ESP pitkällä napin painalluksella kokonaan pois? Ei ole nimittäin yhtään konserniautoa tullut vastaan, jossa tätä toiminnallisuutta ei olisi. Ensin siis luistonesto lähtee pois, sitten kokonaan. Samanikäisestä Suburbista lähti ainakin noin.

Minulla on kokemusta vain kahdesta konserniautosta, kummassakaan ei lähde ESP millään pois, siis ainakaan ilman koodauksien muutoksia. Golfissa kutoskopassa ei saanut enää pois, eikä saa tuossa 2011 Ocu Scoutissakaan.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: tet - 10.09.13 - klo:12:35
Minulla on kokemusta vain kahdesta konserniautosta, kummassakaan ei lähde ESP millään pois, siis ainakaan ilman koodauksien muutoksia. Golfissa kutoskopassa ei saanut enää pois, eikä saa tuossa 2011 Ocu Scoutissakaan.
Onko tuo sitten 4motionin ominaisuus? Golf VI:llä olen itsekin mennyt käsijarrulinkussa ESP poiskytkettynä, mutta se oli etuvetoinen.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

tet

#71
Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 10.09.13 - klo:18:09
Onko tuo sitten 4motionin ominaisuus? Golf VI:llä olen itsekin mennyt käsijarrulinkussa ESP poiskytkettynä, mutta se oli etuvetoinen.

Ei ole, omani oli etuvetoinen myös. Ilmeisesti noissa tehomalleissa, GTI:t sun muut, on saanut vielä näihin päiviin asti ESP:n pois päältä. En tiedä saako enää niissäkään. Tavis-VAGeissa vuosimallista 2008 eteenpäin ilmeisesti alkoi ilmaantumaan näitä joista ESP:tä ei saa pois. Mikä mahtoi olla tuo mainitsemasi VI-Golf, oliko GTI/GTD? Tavis-kutosella ei pitäisi onnistua.

edit: Tämmöisen jutun löysin, päiväys helmikuulta 2011:

LainaaVolkswagen is set to introduce a revised two-staged ESP system to its MY2012 Golf GTI, Golf R and Scirocco models. The changes mean it will be possible to first switch off the traction control (TCS) and then, by holding the ESP button down for more than 3 seconds, the ESP system can also be deactivated. Until now it has only been possible to turn off TCS on Mk6 Golfs and Sciroccos fitted with ESP.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Kennedy

Saako tuosta uudesta passatista muutettua tuulettimen asetuksia? Helvetin rasittavaa kun laittaa esim. 3 pykälälle puhaltaa niin se on kohta joko täysillä tai 1 pykälässä.
Penarissa oli hyvin. Itse säädit millä puhaltaa ja pysyi siinä. Samaa haluaisin tässä. Audissa jo tuo ominaisuus ärsytti.
300ZX
Passat Variant 2013

smb

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 09.09.13 - klo:22:43
Nyt on pakko varmistaa, että eikö sulla todella lähde ESP pitkällä napin painalluksella kokonaan pois? Ei ole nimittäin yhtään konserniautoa tullut vastaan, jossa tätä toiminnallisuutta ei olisi. Ensin siis luistonesto lähtee pois, sitten kokonaan. Samanikäisestä Suburbista lähti ainakin noin.

Ei lähde. Vaikka nappia pitää viikon pohjassa lähtee vaan sutimisen esto. Espi on ja pysyy. Videoiden perusteella napin saisi kaksi toimiseksi noiden ohjeiden mukaan eli pitkä painallus poistaisi sutimisen eston ja ajovakaudenhallinan.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: tet - 10.09.13 - klo:18:33
Ei ole, omani oli etuvetoinen myös. Ilmeisesti noissa tehomalleissa, GTI:t sun muut, on saanut vielä näihin päiviin asti ESP:n pois päältä. En tiedä saako enää niissäkään. Tavis-VAGeissa vuosimallista 2008 eteenpäin ilmeisesti alkoi ilmaantumaan näitä joista ESP:tä ei saa pois. Mikä mahtoi olla tuo mainitsemasi VI-Golf, oliko GTI/GTD? Tavis-kutosella ei pitäisi onnistua.

edit: Tämmöisen jutun löysin, päiväys helmikuulta 2011:

Ihan normi 1.4TSI tuo oli, ja viimeksi testasin Golf VII:ssä, perusauto sekin ja samoin toimi.

Lainaus käyttäjältä: Kennedy - 10.09.13 - klo:19:00
Saako tuosta uudesta passatista muutettua tuulettimen asetuksia? Helvetin rasittavaa kun laittaa esim. 3 pykälälle puhaltaa niin se on kohta joko täysillä tai 1 pykälässä.
Penarissa oli hyvin. Itse säädit millä puhaltaa ja pysyi siinä. Samaa haluaisin tässä. Audissa jo tuo ominaisuus ärsytti.
Ilmastoinnin nopeussäätö on ns. alarajasäätö VAG-konsernilla, eli jos säädät nopeudeksi 2 pykälää, sen pienemmälle ei mene mutta jos lämpötilapyynti on 22 ja autossa 50 niin nostaa silti nopeuden vaikka täysille. Autosta riippuen, ilmastointipaneelin auto-napissa on 2 lediä nopeampi tai hitaampi reagointi, vaihtuu auto-nappia painelemalla, tai sitten ko. asetus tehdään radion näytöstä kuten esim. Golf VII:stä löytyy vaihtoehdot low, medium ja high, vai oliko mild, medium ja strong mutta kuitenkin.

Suosittelen pitämään ilmastoinnin 22 asteessa ja auto-asento päällä vaikka sitten rauhallisemmalla auto:lla, niin se on suunniteltu toimimaan.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

tet

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 11.09.13 - klo:00:02
Suosittelen pitämään ilmastoinnin 22 asteessa ja auto-asento päällä vaikka sitten rauhallisemmalla auto:lla, niin se on suunniteltu toimimaan.

Kesällä ihan hyvä, mutta talvella on pakko poiketa tuosta kun ei tee mieli riisuutua kalsarisilleen autossa. ;D Ocussa minimiasetus 18 astetta joka on välillä liian lämmin, pakko laittaa minimilämpö ja käsipelillä puhallus pienelle. Kesällä yleensä säätöalue on riittänyt.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Kennedy

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 11.09.13 - klo:00:02
Ilmastoinnin nopeussäätö on ns. alarajasäätö VAG-konsernilla, eli jos säädät nopeudeksi 2 pykälää, sen pienemmälle ei mene mutta jos lämpötilapyynti on 22 ja autossa 50 niin nostaa silti nopeuden vaikka täysille. Autosta riippuen, ilmastointipaneelin auto-napissa on 2 lediä nopeampi tai hitaampi reagointi, vaihtuu auto-nappia painelemalla, tai sitten ko. asetus tehdään radion näytöstä kuten esim. Golf VII:stä löytyy vaihtoehdot low, medium ja high, vai oliko mild, medium ja strong mutta kuitenkin.

Suosittelen pitämään ilmastoinnin 22 asteessa ja auto-asento päällä vaikka sitten rauhallisemmalla auto:lla, niin se on suunniteltu toimimaan.

Itse säädän sen aina oikeastaan kolmoselle koska haluan, että happi liikkuu autossa. En halua, että se viilentää täysillä vaikka olisi 90c sisällä. Aina se myös säätää pienimmälle nopeudelle kun sisälämpötila on sopiva.
Itse yrittänyt pitää auto napista valon pois päältä.
Suurimman osan ajasta en myöskään aja AC päällä.
300ZX
Passat Variant 2013

tet

Lainaus käyttäjältä: Kennedy - 11.09.13 - klo:08:19
Suurimman osan ajasta en myöskään aja AC päällä.

Tähän lienee syynä enemmän tottumus kuin todellinen tarve? Automaatti-ilmastoinnin idea kuitenkin on että sillä pääsee aika vähillä säädöillä ja rassaamisilla. Polttoaineenkulutuskin on minimaalinen jos jäähdytystarvetta ei ole, johtuen portaattomasti säätyvästä kompressorista. Eli mitään varsinaista syytä ajaa "AC pois päältä" en pysty näkemään, muuta kuin sen että näin tehdään vanhasta tottumuksesta.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Kennedy

Lainaus käyttäjältä: tet - 11.09.13 - klo:11:00
Tähän lienee syynä enemmän tottumus kuin todellinen tarve? Automaatti-ilmastoinnin idea kuitenkin on että sillä pääsee aika vähillä säädöillä ja rassaamisilla. Polttoaineenkulutuskin on minimaalinen jos jäähdytystarvetta ei ole, johtuen portaattomasti säätyvästä kompressorista. Eli mitään varsinaista syytä ajaa "AC pois päältä" en pysty näkemään, muuta kuin sen että näin tehdään vanhasta tottumuksesta.

Itse pidän sitä päällä silloin kun on tarvetta.
Kaikissa omissa autoissa ollut ilmastointi enkä koskaan ole pitänyt päällä muuta kuin sen aikaa mitä tarttee. Viimeiset 6v ollut automaatti-ilmastointi.
En näe mitään syytä miksi pitäisi pitää päällä kokoajan. Ilmanliikkuvuus on se mitä haluan autossa olevan. En kylmyyttä välttämärrä.
Enkä myöskään maksaisi extraa, että saisin automaatti-ilmastoinnin.
300ZX
Passat Variant 2013

tet

Lainaus käyttäjältä: Kennedy - 11.09.13 - klo:12:12
En näe mitään syytä miksi pitäisi pitää päällä kokoajan. Ilmanliikkuvuus on se mitä haluan autossa olevan. En kylmyyttä välttämärrä.

Ei se automaatti kylmennä jos ei ole kylmennystarvetta, siitä lämmönsäätönapista vaan vääntää sopivat lukemat. Mutta se minkä se tekee, on säätö esim. auringonpaiste huomioiden, eli auringon alkaessa paistaa säätyy tuloilma viileämmäksi kompensoimaan auringonsäteilyn lämpövaikutusta.

Automaatilla lämpötila pysyy halutussa, jos laitat AC:n pois niin välttämättä näin ei käy vaan lämpötila voi vaellella enemmän omineen tilanteen mukaan. Ei se että ilmastointi on päällä tarkoita, että se puhaltaisi jääkaappikylmää tupaan kaiken aikaa.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Kennedy

No nyt on AC päällä jos se niin häiritsee teitä.
Joko nyt osaa joku kertoa saako VCDS:stä säädettyä tuo automaattinen tuulettiminen nopeuden säätäminen pois?
Haluan, että se on ja pysyy siinä asetuksessa mitä itse haluan. En kaipaa hiustenkuivaajaa ja haluan ilman liikkuvan joten 1 pykälä ei käy koskaan.
300ZX
Passat Variant 2013

JPN_V70D3OR

Lainaus käyttäjältä: tet - 11.09.13 - klo:11:00
... Polttoaineenkulutuskin on minimaalinen jos jäähdytystarvetta ei ole, johtuen portaattomasti säätyvästä kompressorista. Eli mitään varsinaista syytä ajaa "AC pois päältä" en pysty näkemään, muuta kuin sen että näin tehdään vanhasta tottumuksesta.

Missä autossa on portaattomasti säätyvä kompressori???
Yleensä kopura pitää jäähdytinkennon +5C tienoilla (on/off) ja automaagi-ilmastointi sekoittaa kennon kautta tulevaan ilmaan tarvittavan määrän lämmintä ilmaa. Kylmemmällä ilmalla kompura luonnollisesti käy harvemmin, joten +10C polttoainetta kuluu vähemmän, kuin +30C:ssä

Itse kannata AC:n pitämään aktiivisena aina. (Polttoaineen kulutuksen lisäys on pienempi, kuin ikkunoiden auki pitäminen ja alle +5 ei kompura käynnisty kuitenkaan.) Olennaista on, että kompura pääseen käynnistymään myös talvella parkkihalleissa tms. tällöin tiivisteet saavat voitelua, eikä mehut pääse karkuun.
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

jjj84

Muuttuvatilavuuksiset kompurat olleet käytössä vajaat 10 vuotta...

Manuaali-ilmastointi...hrr, edes rahalla huolisi moista :)

tet

Lainaus käyttäjältä: JPN_V70D3OR - 12.09.13 - klo:21:46
Missä autossa on portaattomasti säätyvä kompressori???

Näissä VAG-tuotteissa, tietääkseni myös manuaali-ilmastoiduissa (ainakin "puoliautomaattisessa" climaticissa). Niissä sitä vaan ei taideta säätää muuta kuin täysille/minimille. Climatronicissa säätyy portaattomasti.

http://macsworldwide.wordpress.com/2013/05/29/variable-displacement-ac-compressor/
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Kovski

Olisiko Jyväskylän alueella vcds velhoa joka pystyisi koodaamaan -09 octaviaan CH/LH valot toimimaan sumuvalojen kautta?

octaavius

Löytyykö Pähkinärinteen nurkilta ketään joka voisi katsoa vikakoodit  -99 Octaviasta, vai onnistuuko se edes noin vanhasta kulkineesta?
Kyseessä 1,6 55kw AEE kone. viestiä voi laittaa yv:llä.

Miktoy

Löytyiskö tekijää korvausta vastaan tämän viikonlopun aikana Tampereen alueelta?

Kohteena olisi Skoda Superb ja työlistalla olisi:
-saattovalot xenoneista sumareihin
-päiväajovalojen kanssa myös takavalot palamaan samalla jos mahdollista edes
-Kytkeä soittimen koodeista media player 3 (2E) sekä puhelin (77) nämä tulevan handsfree järjestelmän takia

Ilmoitukset mielellään sähköpostiin taikka YV:nä.
Ajossa: Audi A4 avant B9 Quattro 2.0 TDI dsg.
Ajossa: Octavia III FL MY18 Combi Style 1.0 TSI man.
Ex: Superb III FL iV Combi -20 L&K 1.4 TSI phev dsg.
Ex:Audi A6 avant -98 2.4 V6 AGA aut.
Ex: Audi A6 avant -10 2.0 TDIe S-Line man.
Ex: VW Transport T5 -05 2.5TDI man.
Ex: Octavia RS combi -14 2.0 TDI man.
Ex: Superb combi -11 1.6 TDI Greenline man.

JOMAME

Löytyykö tekijää Tre-Hml akselilta,listalla huollon kuittaus,vikakoodien kyttääminen ja erinäisten anturien arvojen vertailu,kyyläys ja kyttäys kun kulutuslukemat ihmeellisiä..kohtuullista korvausta vastaan....http://www.vagarena.fi/index.php?topic=17874.0

YV TAVOITTAA TAHI 0405602222

Passat -03  1,9Tdi  AVB

Jonny

Kymenlaakson alueelta koodaajaa, että saa uudesta A6:sta kaikki featuret päälle? Korvaus tulee tietenkin. Yv:llä tai tänne viestin jatkoksi.
Audi A6 2.0 TFSI Multitronic Sedan Business S/S MY14

kseenon

Itse vaikutan Espoon Leppävaarassa, joten löytyykö lähialueilta koodaajaa?
Työkohteena Audi A4 B7 2007, johon pitäisi ainakin koodata AUX-kaapeli käyttöön sekä mahdollisesti muita "featureita" mitä kohteeseen voi muuttaa.

YV:llä ja maililla tavoittaa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy