Parhaat halogeenipolttimot..?

Aloittaja konga, 29.09.12 - klo:11:36

« edellinen - seuraava »

konga

en ainakaan nopeasti löytänyt juttua tästä, eli mitkä on parhaat polttimot mitä olette löytäneet/käyttäneet jos ei xenoneja autossa ole.. toi perus keltainen valo on vaan niin surkean näköinen ja tietty se itse näkyvyyskin on mitä on ihan perus polttimoissa jotka autoon on tehtaalta lyöty..

Edit. Korjattu otaikko -Jyri
Nykyinen Auto: 2014 cupra leon
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=19632.0

Kuvia viimevuosien Autoista joita omistanut:
http://www.flickr.com/photos/100144176@N05/

Emil Eagle

Olen kokeillut muutamia pareja Osram Night breakereitä ja GE Megalight Ultra +90%:ä. Ovat ne jonkun verran kirkkaampia kuin perusvalot, mutta kestävyys on ollut niin surkeata (muutama tuhat km) että usko loppui. Nyt kun käytössä on päivävalot, voisin taas harkita.

Ei nuo Xenoneilta missään tapauksessa näytä.
Kiitokset mukavasta foorumista.

Mikko

#2
Mulla on ollut Osramin Night Breaker plussat vuoden verran ihan ajovaloissa, hyvin ovat kestäneet päivittäistä käyttöä. Ero Sciroccon vakiopolttimoihin oli ihan merkittävä, sekä sävyssä, että valotehossa. Eihän nuo toki mitkään Xenonit ole väriltään... Nyt on alkanut taas houkuttamaan polttimoiden tilaus UK:sta, kun päivät pimenevät. Scirocco-ketjussa oli aikaisemmin keskustelua aiheesta.


Björn


Tuolla kanssa keskustelua aiheesta. Eli ainakin Motonetin White Hammereita kehuttu ja vissiin jossain testeissäkin pärjänneet.

watson

Vaihdon 85tkm kestäneet H7 polttimot (toinen bosch ja toinen merkitön, voiko nää olla alkuperäiset?) -> PHILIPS H7 X-TREME POWER +80% ja ero on kyllä uskomaton, ihan hiton kirkkaat verrattuna noihin ilmeisesti alkuperäsiin lamppuihin, tarvi varmaan vaihtaa uudet pitkienkin polttimot ennen talvea...
VW Golf Variant 1,4TSI 110 kW DSG -17

Jalopeno

Lainaus käyttäjältä: Björn - 29.09.12 - klo:15:54
Tuolla kanssa keskustelua aiheesta. Eli ainakin Motonetin White Hammereita kehuttu ja vissiin jossain testeissäkin pärjänneet.

White Hammerit kesti itselläni 3C Passatissa 14kk ja toinen 15kk ( 37tkm & 41tkm) lamput valoteholtaan erinomaiset, mutta kärähtäessään päästivät kaasunsa umpioon, joten lähivalojen linssi meni aivan sameaksi... joten en voi suositella niitä ainakaan linssi umpiollisiin. Halvalla ei saa hyvää,vaihdoin  Night Break +  tilalle
SKODA SuperbII 2,0 TDI CR DPF -09
ex VAG:t
VW Passat 3C Variant 1.9 TDI -08
Octavia II Combi 1.9 TDI -05

Mikko

#6
Olisin Whitehammereita kokeillut, mutta ei ollut enää Motonetin valikoimissa. Tuli ostettua jotkut Xtec-halpikset kun ei tyhjin käsin voinut tuolta pois lähteä. :) Varsinaisesti menin Solmasterin AS40 -pulloa hakemaan, mutta sitäkään eivät enää myy.

Edit: Sävy ainakin noissa Xteceissä on ihan hyvä, pitää seurata miten muuten toimivat ja miten on valotehon laita. :)

Mikko

Tässä kuvat noista Xtec-halpiksista (4,90e/kpl, Motonetistä). Ajovaloissa siis nuo Xtecit ja kulmavaloissa sekä sumareissa orkkikset. :)
Umpiot (kuten muukin auto) on kuran peitossa ja katoksen valojen värisekametelissä oli vähän vaikea löytää oikeaa valkotasapainoa, mutta kyllä tuosta ainakin sävyeron suuruuden näkee. Nyt pitäisi noille muillekin valoille keksiä jotakin...


konga

xtec-halpikset näyttää oikeen hyvälle kun normi "keltaseen" vertaa  ;D täytyy käydä itsellekkin varmaan tollaset hakemassa..
Nykyinen Auto: 2014 cupra leon
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=19632.0

Kuvia viimevuosien Autoista joita omistanut:
http://www.flickr.com/photos/100144176@N05/

Mikko

Ero oli myös ihan merkittävä Night Breaker plussiin verrattuna. Ne kun olivat taas orkkiksiin verrattuna huomattavasti valkoisemmat.

monster

Jos on tarpeita niin voin 12.10 Tallinnasta käydessä ostaa ison kasan Osramin Nightbreaker+:ia. Tallinnassa maksaa Prismassa 7,90eur/kpl ja taitaa maksaa täällä Motonet:ssä 17-18eur. Shellillä näytti tässä Larussa maksavan samat 23,50eur :=)

Itselle olen jo noita ostamassa niin tulee samalla helposti... Nouto Lauttasaaresta.
ex:t: F31, B9, B8 TDIq, A3 8V 2.0TDIq, B7 DTM, B7 3.0TDIq, A6 4F, A3 8p, B6 1.8Tq+1.9TDIq, Audi Coupe Quattro 2.8, Skoda Yeti 4X4, Ocu II 4X4 TDI, VW Golf II+IV+V GTI // Subaru Forester XT, Dacia Duster 1.5dci 4wd, Alfa 159 Q4 2.4JTDm, Clio Sport RS III, Peugeot 205 GTI

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 30.09.12 - klo:11:07
Ero oli myös ihan merkittävä Night Breaker plussiin verrattuna. Ne kun olivat taas orkkiksiin verrattuna huomattavasti valkoisemmat.

Mites valoteho?
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Mikko

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 30.09.12 - klo:11:25
Mites valoteho?

Siitä ei osaa vielä sanoa juuta eikä jaata. Luulisin, että NB plussiin verrattuna otettiin takapakkia, mutta orkkiksiin tuskin. Alkuperäiset polttimot kun olivat onnettomat. Eiköhän noilla täällä katuvaloilla valaistussa taajamassa pärjää. Pitkissä pidän edelleen NB plussat.

Väpä

Itsellä on Philips Diamond Vision 5000k H7 lyhkäsissä, näyttää ihan xenon valoilta joten tuo 5000k värilämpötila lienee totta. Ja heijastaa maahan valkoista valoa. Valoteho ei tietysti ole mikään huippu, halogeenista kun on kyse mutta tuskin häviää vakio polttimoille.

Björn

Lainaus käyttäjältä: Jalopeno - 29.09.12 - klo:18:03
White Hammerit kesti itselläni 3C Passatissa 14kk ja toinen 15kk ( 37tkm & 41tkm) lamput valoteholtaan erinomaiset, mutta kärähtäessään päästivät kaasunsa umpioon, joten lähivalojen linssi meni aivan sameaksi... joten en voi suositella niitä ainakaan linssi umpiollisiin. Halvalla ei saa hyvää,vaihdoin  Night Break +  tilalle

Siis molemmat yksilöt tekivät tuon? Miten tuo on edes mahdollista? No täytyy varmaan vaihtaa jokatapuksessa jotain muuta tilalle, kun tuon linssin putsaaminen tuskin on mikään mukava operaatio.

konga

Philips Diamond Vision 5000k H7 ei vaan taida oikeen suomesta saada?  >:(
Nykyinen Auto: 2014 cupra leon
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=19632.0

Kuvia viimevuosien Autoista joita omistanut:
http://www.flickr.com/photos/100144176@N05/

Paha71

Lainaus käyttäjältä: watson - 29.09.12 - klo:17:04PHILIPS H7 X-TREME POWER +80%

"Päivitetty" versio ko. polttimosta on Philips X-tremeVision +100% ( allekirjoittaneella ostoslistalla, kunhan nykyisistä polttimoista jompikumpi kärähtää... )  ::)

Lainaus käyttäjältä: Väpä - 30.09.12 - klo:12:38Itsellä on Philips Diamond Vision 5000k H7 lyhkäsissä, näyttää ihan xenon valoilta joten tuo 5000k värilämpötila lienee totta. Ja heijastaa maahan valkoista valoa. Valoteho ei tietysti ole mikään huippu, halogeenista kun on kyse mutta tuskin häviää vakio polttimoille.

Samanlaiset minullakin tällä hetkellä Rellussa. Onhan ne hienon näköiset  ;D mutta älkää vaan hyvät ihmiset valotehon takia moisia hankkiko.  ::)

Lainaus käyttäjältä: konga - 30.09.12 - klo:17:38Philips Diamond Vision 5000k H7 ei vaan taida oikeen suomesta saada?  >:(

Ei saa, ei. Itse tilasin aikoinaan tuolta: http://www.autobulbsonline.co.uk
Ex-VAG: Golf IV Variant 1.9 TDI A & Touran 2.0 TDI DSG

Markku

Meillä on molemmissa autoissa Philips EcoVision -polttimot.
Kovasti on niihin oltu tyytyväisiä. Valotehoa niille ei luvata kuin 10% enemmän mutta kestävyys on parempi.
Vanhemman H4-parista toinen paloi tänä syksynä 3 vuoden ja n. 80000 km jälkeen, toinen vielä toimii.
Uudemman H7:t ovat nyt olleet pari vuotta paikallaan.
Suurempi valoteho ei ole meille niin tärkeää. Yleisin matka on 5-tietä Kuopioon tai Leppävirralle. Tie on valaistu koko matkalta... ;D
Valaistus jatkuu pohjoisessa Iisalmeen ja etelässä Joroisiin.
Octavia 1,9 tdi 2008
Rouvalla Skoda Rapid 1,6 tdi dsg -14
Pojalla Jetta V 2,0 tfsi -07

Väpä

Lainaus käyttäjältä: konga - 30.09.12 - klo:17:38
Philips Diamond Vision 5000k H7 ei vaan taida oikeen suomesta saada?  >:(

Juu ei saa, mutta ~13â,¬ hinta ja ilmainen toimitus niin onko sillä väliä mistä ne tulee. Dealextreme.com.

konga

itelle ainakin on pieni ongelma ulkomailta tilaaminen kun se yleensä vaatii joko luottokorttia tai esim paypal tiliä ja minä maksan ostokseni käteisellä tai suoraan nettipankista niin eipä ole tullut ikinä ulkomailta tilattua mitään.. harmi sinänsä esim vanteet saisi aika paljon huokeampaan hintaan ulkomailta.. joten on tässä tota paypal hommaa harkittu jo monesti :)
Nykyinen Auto: 2014 cupra leon
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=19632.0

Kuvia viimevuosien Autoista joita omistanut:
http://www.flickr.com/photos/100144176@N05/

Mikko

Luottokortti paljon parempi ja turvallisempi noissa ulkomailta tilaamisissa.

Mikko

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 29.09.12 - klo:22:43
Tässä kuvat noista Xtec-halpiksista (4,90e/kpl, Motonetistä). Ajovaloissa siis nuo Xtecit ja kulmavaloissa sekä sumareissa orkkikset. :)
Umpiot (kuten muukin auto) on kuran peitossa ja katoksen valojen värisekametelissä oli vähän vaikea löytää oikeaa valkotasapainoa, mutta kyllä tuosta ainakin sävyeron suuruuden näkee. Nyt pitäisi noille muillekin valoille keksiä jotakin...



Onko kenelläkään heittää vinkkiä, että mistä lähtisi etsimään noiden Xtecien kanssa samansävyisiä HB4 -polttimoita? Sumareihin pitäisi moiset löytää ja ovat jo yleensäkin tosi harvassa, saati sitten puhtaamman valkoisina.

Paha71

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 27.10.12 - klo:23:41
Onko kenelläkään heittää vinkkiä, että mistä lähtisi etsimään noiden Xtecien kanssa samansävyisiä HB4 -polttimoita? Sumareihin pitäisi moiset löytää ja ovat jo yleensäkin tosi harvassa, saati sitten puhtaamman valkoisina.

Ihan kotimaasta löytyy ainakin Osram Cool Blue'ta HB4:nä ( värilämpötila 4000-4200K tietolähteestä riippuen ), ja ulkomaisista nettikaupoista myös Philipsin BlueVision Ultraa ( värilämpötila 4000K ). Auttaisiko alkuun?  :)
Ex-VAG: Golf IV Variant 1.9 TDI A & Touran 2.0 TDI DSG

Erkka

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 27.10.12 - klo:23:41
Onko kenelläkään heittää vinkkiä, että mistä lähtisi etsimään noiden Xtecien kanssa samansävyisiä HB4 -polttimoita? Sumareihin pitäisi moiset löytää ja ovat jo yleensäkin tosi harvassa, saati sitten puhtaamman valkoisina.

Täältä olen itse tilannut useaan kertaan ja vieläpä ilman postikuluja Suomeen toimitettuna. Nopea ja varma toimitus. Kaupanpäälle tilaukseen olen aina saanut samaa sävyä olevat parkkipolttimot.

http://www.autobulbsonline.co.uk/
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Mikko

#24
Lainaus käyttäjältä: Paha71 - 28.10.12 - klo:17:35
Ihan kotimaasta löytyy ainakin Osram Cool Blue'ta HB4:nä ( värilämpötila 4000-4200K tietolähteestä riippuen ), ja ulkomaisista nettikaupoista myös Philipsin BlueVision Ultraa ( värilämpötila 4000K ). Auttaisiko alkuun?  :)

Cool Bluet minulla on nykyään parkeissa (ei siis tuossa kuvassa), joten ne ainakin kävisi. Nyt vaan pitää löytää joku kauppa joka noita myy.

Briteistä jos lähden tilaamaan niin tilaan Sciroccocentralin Fluxilta koko setin. Erittäin hyviä polttimoita kauppaa, joissa tietääkseni vielä kunnolla "valovoimaakin". Hieman tyyriitä tosin ovat tänne toimitettuina.

Paha71

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 28.10.12 - klo:18:02
Täältä olen itse tilannut useaan kertaan ja vieläpä ilman postikuluja Suomeen toimitettuna. Nopea ja varma toimitus. Kaupanpäälle tilaukseen olen aina saanut samaa sävyä olevat parkkipolttimot.

http://www.autobulbsonline.co.uk/

Kuten ylempänä viestiketjussa käy ilmi  ;D olen myös itse tilannut polttimot ko. puljusta. Tosin, toimitus kesti ( muistaakseni ) reilun viikon verran, eli nopeudesta olen hieman eri mieltä... Mutta, kyllä, kaupan päälle tuli jotkin sinertävällä lasilla varustetut W5W-parkkipolttimot.  :)
Ex-VAG: Golf IV Variant 1.9 TDI A & Touran 2.0 TDI DSG

Paha71

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 28.10.12 - klo:18:09
Cool Bluet minulla on nykyään parkeissa (ei siis tuossa kuvassa), joten ne ainakin kävisi. Nyt vaan pitää löytää joku kauppa joka noita myy.

Tuon kuukkeli-haku antoi heti kärkeen.  :)
Ex-VAG: Golf IV Variant 1.9 TDI A & Touran 2.0 TDI DSG

Mikko

Lainaus käyttäjältä: Paha71 - 28.10.12 - klo:18:15
Tuon kuukkeli-haku antoi heti kärkeen.  :)

Tuohon hintaan saa kyllä jäädä alkuperäiset polttimot. Enhän mä edes koskaan käytä sumareita. :D

Paha71

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 28.10.12 - klo:18:29
Tuohon hintaan saa kyllä jäädä alkuperäiset polttimot. Enhän mä edes koskaan käytä sumareita. :D

Juuh, suolainen on hinta, mutta kai siitä ( polttimotyypin ) harvinaisuudesta joutuu pulittamaankin.  ;D Ulkomaisia nettikauppoja pläräämällä löytynee hyvinkin edullisesti.  ::)

Kun tuota Dealextremea aiemmin kehuttiin, niin löytyi tämmöttiset:o  :)

Ex-VAG: Golf IV Variant 1.9 TDI A & Touran 2.0 TDI DSG

sambolo

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 29.09.12 - klo:22:43
Tässä kuvat noista Xtec-halpiksista (4,90e/kpl, Motonetistä). Ajovaloissa siis nuo Xtecit ja kulmavaloissa sekä sumareissa orkkikset. :)
Umpiot (kuten muukin auto) on kuran peitossa ja katoksen valojen värisekametelissä oli vähän vaikea löytää oikeaa valkotasapainoa, mutta kyllä tuosta ainakin sävyeron suuruuden näkee. Nyt pitäisi noille muillekin valoille keksiä jotakin...


itellä nuo Xtec h1 on aika lailla samanväriset kun night braker plussatkin :/ ehkä tuo polttimon linssi saa aikaa keltasen valon :/ pitää vissii ostaa ties monennet polttimot tänä syksynä ja tilata ne diamond visionit..
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy