Audi A4 Avant 2.0 TFSI Q S-Tronic -12 (B8)

Aloittaja Tomppis, 20.05.12 - klo:19:37

« edellinen - seuraava »

Tomppis

Eli otsikon mukainen auto löytyis omasta tallista, löytynyt jo viimeiset pari kuukautta, mutta nyt vasta sain aikaseksi tänne kirjoittaa siitä pienen esittelyn. ;)

•   Väri: Teak Brown

•  
    •   Business-paketti
      -  Xenon Plus-kaasupurkausvalot
      -  Informaatiojärjestelmä FIS värinäytöllä, ajotietokone ja "Auto-Check"-järjestelmä
      -  Vakionopeudensäädin
      -  Keskikyynärnoja etuistuinten välissä
      -  Paikallaanpitoavustin
      -  Alastaitettava jaettu takaselkänoja, vakiona
      -  4-Puolainen ratti korvattu 3-puolaisella monitoimi-urheiluohjauspyörällä

•   Mainitsemisen arvoisia vakiovarusteita
        - Servotronic
        - Sumuvalot

•   Lisävarusteet
        - S-Line ulkonäköpaketti
        - S-Line Sport-paketti (Urheilujakkarat, urheilullinen alusta S-Line alustan sijaan)
        - Audi Sound System
        - Kolmialueilmastointi
        - Bluetooth HF (Business pakettiin kuuluva?)
        - Ikkunatummennukset tuulilasista taakse päin
        - Musta sisäkaton verhoilu
        - Irroitettava vetokoukku
        - Kirkkaat kattokaiteet

•   Vanteet/renkaat
        - Kesällä "peelerit" OEM A5/S5 9x19 ET 33, renkaana 235/35R19 Minerva
        - Talvella 5-puolainen "Star"-design 8"x18" ET 47 OEM, renkaana 225/45R18

•   Itse tehtyä muokkailua
        -RS-Style maski ilman rinkuloita
        -Plastidipattu vakiomaski (ei kiinni tällä hetkellä) , sumarin ritilät ja takadiffuusori
        -Sumuvaloissa H11 Osram 850 lumen -LED-polttimot
        -Kaikki sisävalot päivitetty LED-valoihin
        -Lamin-x kalvotetut takavalot
        -VAG-COM koodailua
        -Muut merkit paitsi rinkulat on poistettu takaa.
        -RS5 poljinpinnat

Siinäpä varuste-esittely.

Kesällä 2013 saisi vielä ruuvailtua jonkun alustasarjan autoon niin alkaisi jo kelpaamaan. Talvivanteet pitäis myös päivitellä, mutta katsellaan..

Nyt sitten vain ruusut ja risut ihan rohkeasti autosta, kehitysideoita / linkkejä erilaisiin hyviin tarvikekauppasivustoihin otetaan ilomielin vastaan!

Muutama hätänen kuva vielä loppuun

Lisää kuvia
täältä

Ikkunat on kuvanmuokkauksesta johtuen äärimmäisen paljon tummemmat tässä kuvassa, kuin mitä oikeasti ovat. Kalvo on minun käsityksen mukaan 50% joka nurkassa.

[/list]

TeBsu

Täydellinen, melkein, panoraamakatto, aktiivivakkari niin sit se ois siinä. Mut kelpais jo tommosenaan  ;)
lord of the rings

Markku J

Upea auto, hieno väri, käypäset varusteet ja tyyliin sopivat vanteet, joiden koon kanssa ei ole menty överiksi.

nemos

Tämä on hieno, pörhötarra vain pois perästä.
Volvo XC60 T8 Inscription

Levjsa

Todella hienosti varusteltu ja upean värinen auto! Tällä varmasti kelpaa ajella. Tuo idea, että maskin kromireunat on teipattu mustiksi, mutta muut kromihilppeet löytyy, näyttää todella onnistuneelta. Komppaan nemos:ia sen verran, että pörhön tarra pois vaan ;)

VAG!

Papukaijamerkki hienosta ulkoväristä ja muutenkin edustavasta paketista toimivalla voimalinjalla!

Sääli, että näin tyylikkäässä autossa on aivan karsean näköinen autoliikkeen mainostarra takaluukussa...

Tomppis

Nohnoh, pojat, ei oo kerenny vielä. ;) Kaikki mallimerkinnät olisi tarkotus ottaa poies, unohtu sanoa autoa tilatessa..
Vannekoosta voisin melkeen yhtyä, kaaret on vaan hieman isot niin toisaalta kaipaisivat täydennystä. Renkaista voidaanki sitte olla montaa mieltä.. :D

Maski on kyllä hyvä, itsekkin tykkään, mutta mielessä kyllä olisi ei teipattu ja musta, mutta ku ovat niin hintavia.. Tietysti kun vähän edes taitoa löytyy niin jos ite maalailis. Nooo saa nähdä, tietty jos löytyis halvalla käytetty niin seki passais.

demios

Tämä on loistavan tasapainoinen kokonaisuus, josta ei nyt heikkoa aluetta löydä hakemallakaan. Auto on samaan aikaan lähestyttävä ja hieman aggressiivinen. Mulla oli laina-autona hetken aikaa samanvärinen ja korinen, niin yllättävän hyvin ihmiset suhtautuivat siihen.

-Takaluukun merkeistä samaa mieltä kuin kaikki muutkin
-Itse jättäisin tämän kohdalla spacerit kauppaan. Toimii orkkis Q:na hyvin. Jos autoa madalletaan ja laitettaisiin kapeeta kumia, niin sitten tuumisin levikkeitä uudelleen
-Musta sisäkaton verhoilu <3

Hyvä näinkin, mutta jos pitäisi jotakin muutosta väkisin miettiä:
-Etusumarimaskit, takadiffuusori ja etumaski kiiltomustaksi
-Ei EU-kilvet
-Valkoistavaloa sumareihin, LED-rekkaripolttimot
-Kahden vaiheilla: Taakse: Lamin-x, tint

Levjsa

Lainaus käyttäjältä: demios - 03.06.12 - klo:02:08
-Ei EU-kilvet

Hyvä idea, tosin nyt tuo Pörhön tarra ja EU-kilpi täydentää toisiaan ;)

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: demios - 03.06.12 - klo:02:08

Hyvä näinkin, mutta jos pitäisi jotakin muutosta väkisin miettiä:
-Ei EU-kilvet

Tämä EU-lätkien sininen korpeaa itseänikin - pöhlö kun en hokannut tilatessani ottaa ilman EU-kenttää.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Tomppis

Heikot alueet on itselle ainoastaan tuo alusta ja vanteet. :D Tuossa olen katsellut niin jää ne spacerit kauppaan, saattaisi tulla vähän hölmön näkönen, kun loppuunsa tuo alusta on niin korkea, niin menkööt nyt toistaiseksi tällä set upilla..

Takaluukun merkit on kyllä lähöllään, pohdin tässä että pitäisikö jopa poistaa nuo audin rinkulat takaa..

Maalaus olisi tarkoitus suorittaa, kunhan rahatilanne antaa myöten, ellen itse mene maalaamaan. Ja valkoista valoakin on tulossa, kunhan löytäisi kohtuu hinnalla ledit, jotka toimii ja mielellään Suomesta.

Aikani olen etsinyt, vanteiksi on suurella todennäköisyydellä jossakin vaiheessa tulossa Vertini Magic Concave koossa 9,5"x19" ET40. Renkaaksi 255/35R19

Takavalojen tummennusta Lamixilla olen harkinnut, voisi tulla ihan tyylikäs, kun ikkunatkin on hämyisän tummat ja väri on varmasti eduksi. Pitääpä melkeen laitella tilaukseen..

Muutaman hassun tarran olen vasta saanut tähän autoon hommattua, en kyllä tiedä liimaanko mitään kiinni, ehkä Hand Wash Only-Tarran jos ei muuta.. Niin ja jos jollain on gekkotarroja niin voisin muutaman ostaa.

Sitten jos joku asioista tietävä sattuu lukemaan niin alustan kanssa voisi auttaa. Tarkoitus olisi tehdä suht hillitty madallus, tämän hetkisestä korkeudesta n. 2-3 cm edestä ja takaa. Tällä hetkellä on tosiaan nuo 10 mm madaltavat jouset, niin kannattaako koko alusta pakettia ostaa vai esimerkiksi jotkut 30-40 mm mdaltavat jouset? Autolla mittarissa karvan alle 8k joten sinänsä turhahan olisi vaihtaa tolppia, kun ne hyvässä iskussa ovat. Lähinnä vaan pelottaa, että tulee turhan kova alusta..

Niin ja tuo EU-kilpi, niin olkoon noin, ulkomaille tulee tällä autolla vielä lähdettyä niin epiähän tarvi mitään erillisiä tarroja. :)

ram1

Lainaus käyttäjältä: Tomppis - 03.06.12 - klo:13:22
Heikot alueet on itselle ainoastaan tuo alusta ja vanteet. :D Tuossa olen katsellut niin jää ne spacerit kauppaan, saattaisi tulla vähän hölmön näkönen, kun loppuunsa tuo alusta on niin korkea, niin menkööt nyt toistaiseksi tällä set upilla..

Takaluukun merkit on kyllä lähöllään, pohdin tässä että pitäisikö jopa poistaa nuo audin rinkulat takaa..

Maalaus olisi tarkoitus suorittaa, kunhan rahatilanne antaa myöten, ellen itse mene maalaamaan. Ja valkoista valoakin on tulossa, kunhan löytäisi kohtuu hinnalla ledit, jotka toimii ja mielellään Suomesta.

Aikani olen etsinyt, vanteiksi on suurella todennäköisyydellä jossakin vaiheessa tulossa Vertini Magic Concave koossa 9,5"x19" ET40. Renkaaksi 255/35R19

Takavalojen tummennusta Lamixilla olen harkinnut, voisi tulla ihan tyylikäs, kun ikkunatkin on hämyisän tummat ja väri on varmasti eduksi. Pitääpä melkeen laitella tilaukseen..

Muutaman hassun tarran olen vasta saanut tähän autoon hommattua, en kyllä tiedä liimaanko mitään kiinni, ehkä Hand Wash Only-Tarran jos ei muuta.. Niin ja jos jollain on gekkotarroja niin voisin muutaman ostaa.

Sitten jos joku asioista tietävä sattuu lukemaan niin alustan kanssa voisi auttaa. Tarkoitus olisi tehdä suht hillitty madallus, tämän hetkisestä korkeudesta n. 2-3 cm edestä ja takaa. Tällä hetkellä on tosiaan nuo 10 mm madaltavat jouset, niin kannattaako koko alusta pakettia ostaa vai esimerkiksi jotkut 30-40 mm mdaltavat jouset? Autolla mittarissa karvan alle 8k joten sinänsä turhahan olisi vaihtaa tolppia, kun ne hyvässä iskussa ovat. Lähinnä vaan pelottaa, että tulee turhan kova alusta..

Niin ja tuo EU-kilpi, niin olkoon noin, ulkomaille tulee tällä autolla vielä lähdettyä niin epiähän tarvi mitään erillisiä tarroja. :)
On tuossa ihan kohtuulliset iskarit alunperinkin, etenkin noin uudeksi, että pelkät jousetkin voi alkuun olla ihan paikallaan.Itse muista poiketen petyin kerran pahasti, kun eka ostin jouset ja vuoden päästä koko alustasarjan.Mitään eroa ei juurikaan ollut.Jopa iskarit oli sarjassa samanlaiset kuin auton orkkiksetkin.Tosin varman päälle jos pelaa niin KW comfort tai Eibach- kit aina varma valinta.Autossa muuten kiva väri mun mielestä.Harvinaisempi ja täten kiva piristys.Itse jättäisin suurimmat kikkailut tuuningista pois.Parhaiten onnistuu juurikin alusta/vanteet osiolla.Ja pikku valomuutokset nyt ihan ok.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Tomppis

Pitääpä ottaa vähän mittoja ja alkaa katselemaan, että josko ainakin kokeilis pelkkiä jousia..

Tuossa aiemmin katselin ikkunasta ja pohdin noita tulevia vanteita, niin mieleen tuli, että jos tästä tekisi "Dark & Glossy"-mallisen. Vanteet tilaisi kiiltävänä, mielestäni ikkunalista/kattokaiteet ym pienet kiilto-osat ei näytä yhtään pahalta tässä Teak Brownissa (vs. musta tai valk./kromilistat). Silti voisi toteuttaa esimerkiksi maskin maalaamista ym, kun maalaisi ne kiiltävän mustaksi. Sisälle hommaisi ehkäpä piano black listat, maalaisi mittarin ympäryksen mustalla. Se taas olisi vähän poikkeavuutta kaikkien black&black tai B&W tyylisiin viritelmiin.

Itse olen erityisen tyytyväinen väriin ja oli jo pitkään varmuus siitä, kun aloin audeja katsomaan, että melko ehdottomasti väri tulee olemaan Teak Brown. Täällä meillä päin, kun olen nähnyt ehkä kolme ko. väristä autoa niin sai silläkin jo massasta poikkeavuutta mitä haen..

Tarkoitus ei olekkaan tehdä mitään hirveitä muutoksia. Tykkään kliinistä ulkokuoresta, silläkin mietin kaikkien mahd. ulkoisten merkkien poistoa/ eri osien häivytystä auton tummaan väriin maalaamalla.. Mutta eiköhän tässä puolen vuoden sisällä tule muutoksia pikku hiljaa, kunhan aina saa hieman budjettia kerättyä. Ja jos joltakin löytyy ylimääräistä diffua, maskia, sumarin ympäryksiä/sisälistoja niin PM:a mulle päin niin katsotaan jos ostais nurkkaan pyörimään.

Tomppis

Päivitelläänpäs tätäkin hieman, lookki on hieman muuttunut viime kesästä, tullut kaikkea pientä kivaa mukaan ja tulossa vielä lisää. Tietoja päivitelty aloitusviestiin mitä kaikkea on tehty, mutta kuvathan ne kertoo tunnetusti enemmän kuin tuhat sanaa niin tässäpä ois tämän hetkisestä vähän makua. Tosin dipattua diffua näissä kuvissa ei ole:

Nurmikkomadallus toimii aina! ;)

Pitänee lisäillä sitten taas vähän päivitettyä ilmettä, kun maskin saa ja jouset hommattua. Alkaa varmaan oleekin auto jo siinä vaiheessa valmis. Harkinnassa on vielä S-tyyliset peilit, eli matta-alumiini ja sisätilan listoille pitäisi keksiä kans jokin viritelmä..

Kuvia!

Levjsa

Omaan silmään mustat eturinkulat ei passaa, mutta sen sijaan Tiikinruskea väri enemmän kuin hyvin. Samoin vanteet on hyvännäköiset!

konga

On kyllä todella upea laite! Ja väristä 10+  :D
Nykyinen Auto: 2014 cupra leon
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=19632.0

Kuvia viimevuosien Autoista joita omistanut:
http://www.flickr.com/photos/100144176@N05/

RoccoScientist

Pienin muutoksin komistunut vuoden takaisesta huomattavasti.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Tomppis

Kiitoksia vain, kunhan nyt saa jostain kaivettua ainakin alkuun nuo h&rn -35 nii ois ees vähän matalampi. Ja rs maski nii alkaa olee paketti kasassa. Katotaan sitten ku on taas "ylimäärästä raha" nii sitä säädettävää. Jos sille on tarve.. :)

nikob

Komia Audi, pienillä modauksilla saatu hienosti parannettua ilmettä ja tuo väri näyttää upealta.  :)
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

Tomppis

Mitäs se matkahuolto käskikään tänään noutaa? No tämähän se vihdoin:

Huomenna pääseeki sitte asentelemaan. :)

Tomppis

Pitäskö se tännekki laittaa pitkästä aikaa päivitystä kuin on auto muuttunut "sitten viime näkemän" .. Vanteina Rotiform IND 10x19 ET35 joka nurkka, alustana Eibach Prostreet-S ja ruuvattu melkeen riittävän alas. (Napakaari mitta jotain 30 cm kiekurassa)

kai75

Hyvännäköinen kiesi, väri ihan mahtava ja poikkeaa valtavirrasta  8)

Voiko tuolla madalluksella ajella normiajelua, esim. kuinka hidastuskanttarit pitää ajaa hitaasti?
Exät: Audi A6 3.0TDI Avant Quattro tiptronic -05, Volvo V70 D5 Aut -02, Volvo V70 TDI Aut -97

Tomppis

Pitää ajaa. :D käytännössä kaikki töyssyt mitä Oulun alueella oon ajanut nii menee sen kummemmin ässäilemättä. Matalin kohta pohjassa ku tulee onneksi etuakseli kohdalle niin se helpottaa. Tarkotus ois vielä napsu ottaa alemmas eri renkailla..

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy