Ford

Aloittaja ram1, 09.01.10 - klo:14:09

« edellinen - seuraava »

765turbo

Juuu..ennen oli öljypohjat rautaa ja kesti vähän rytinää eikä tarvinu mittareilla kysellä onko sytkä viturallaan. Onhan se nykyään ihana ajella liisari Sotkalla jonka ESP- härpäköi heti jos jostain nurkasta nakki sutii ku haldex miettii et kenen vuoro.

Ford tekis mieli kyllä hommatta harrastuspelix ...mut pitäs olla original Sierra Cossu 1987 tai sedan -92 4x4, hyvä olla tavoitteita.

JakeS

Lainaus käyttäjältä: skriko - 02.04.15 - klo:23:57
Joo, oikeassa olit. Hyvä kun huomasit. Itse kun en autoista ymmärrä mitään, niin varmaan ostin 140 heppaisen Editionin kolme sylkkäsellä koneella vahingossa. Olivat varmaan laittaneet ne Recaron penkit siihen jostain ja maalanneet Fiesta St:n erikoisvärillä.
Kovalta ainakin minusta tuo 5,6 litran keskikulutus vaikuttaa tuollaiselle kipolle, kun Scirocco vei 5,9 vaikka tehtaan ilmoituksen mukaan kuluttaa huomattavasti enemmän kuin St. Toivottavasti laskee jakka kilometrejä karttuu.
Kunhan nyt ajattelin koska olet ostanut vajaa 34 000 â,¬ fiestan alle 21 000 â,¬. Ja värinäkin on tuikiharvinainen molten orange. Itse asiassa ostat ST-mallin samaan hintaan kuin normaalikuluttaja 100 hv litraisen power shift laatikolla.
Meillä olisi firmassa pätevän niin ostajan kuin myyjän paikkakin avoin.
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

bustedi

Itse olen jo aika päivät sitten jättänyt "skriko lisän" verran pelivaraa näihin juttuihin. Jutut on kuitenkin välillä niin levottomia, että joskus jo suoraan valheista bustatun käyttäjän jutut on hyvä lukea läpi suodattimen kanssa!
Skoda Kodiaq 1.5tsi dsg 4x4 ambition (vm. 2019)

skriko

Lainaus käyttäjältä: JakeS - 03.04.15 - klo:15:56
Kunhan nyt ajattelin koska olet ostanut vajaa 34 000 â,¬ fiestan alle 21 000 â,¬. Ja värinäkin on tuikiharvinainen molten orange. Itse asiassa ostat ST-mallin samaan hintaan kuin normaalikuluttaja 100 hv litraisen power shift laatikolla.
Meillä olisi firmassa pätevän niin ostajan kuin myyjän paikkakin avoin.

Et sinä näemmä tuohon ikään ole paljoa autokaupoista perillä. Siinä olet oikeassa, että autoni ovh kaikilla varusteilla oli 34 000, mutta jos olisin saanut sen 21 000 olisin silloin saanut alennusta 60.32%. En siis saanut autoa 21 000, enkä 60,32% alennuksella, vaan kuten kerroin alennus oli 38,1%.
Normikuluttaja ostaa 100 heppaisen fiestan power shift laatikolla siis 21 000. Itse hommasin serkun tytölle juuri viime viikolla 100 heppaisen fiestan tosin manuaalivaihteisena, metallivärillä, lämmitettävällä tuulilasilla ja automaatti-ilmastoinnilla 15 490.
Kiitän JakeS työtarjouksesta. Mutta ehkä sanon niin kuin isäni aikoinaan kun pyysivät aina häneltä rahaa lainaksi että, olemme sopineet pankin kanssa, että he eivät myy autoja enkä minä lainaa rahaa.
Emmeköhän mekin voi sopia, että älä sinä puutu minun autokauppoihini kun et niistä näytä mitään ymmärtävänkään, enkä minä puutu sinun hommiisi, kun en minäkään varmaan ymmärrä niistä mitään. Kiitän kauniisti työtarjouksesta, mutta tienaan ihan riittävästi tästä kotituolista pörssiosakkeita ostamalla ja myymällä.

skriko

Lainaus käyttäjältä: bustedi - 03.04.15 - klo:16:49
Itse olen jo aika päivät sitten jättänyt "skriko lisän" verran pelivaraa näihin juttuihin. Jutut on kuitenkin välillä niin levottomia, että joskus jo suoraan valheista bustatun käyttäjän jutut on hyvä lukea läpi suodattimen kanssa!
Sun kannattaakin jättää pelivaraa henkilön juttuihin, joka oli tienannut satoja tuhansia autoja myymällä jo kun kuljit vielä isäsi edellä. Onko se äiti tosiaankin hukassa ja tarvitsisi tulla pyyhkiin.
Muistatko muuten silloin 1988 kun tuli se uusi Honda Prelude 4 WS. Vaihtelin Tampereen Veholta sellaisen uuden ja tein sillä tavallisen palkansaajan kolmen kuukauden tilin. Ai niin sinähän tulit silloin laitokselta.

skriko

Etkö sinä tiedä, että jos ihminen on kärsinyt rangaistuksensa, siihen ei enää palata. Oli muuten kloppi viimeinen vittuilu sinulta minun nimimerkkiini kohdistuen, koska tämä oli viimeinen kirjoitukseni tällä palstalla.

JakeS

Lainaus käyttäjältä: skriko - 03.04.15 - klo:22:51
Et sinä näemmä tuohon ikään ole paljoa autokaupoista perillä. Siinä olet oikeassa, että autoni ovh kaikilla varusteilla oli 34 000, mutta jos olisin saanut sen 21 000 olisin silloin saanut alennusta 60.32%. En siis saanut autoa 21 000, enkä 60,32% alennuksella, vaan kuten kerroin alennus oli 38,1%.
Normikuluttaja ostaa 100 heppaisen fiestan power shift laatikolla siis 21 000. Itse hommasin serkun tytölle juuri viime viikolla 100 heppaisen fiestan tosin manuaalivaihteisena, metallivärillä, lämmitettävällä tuulilasilla ja automaatti-ilmastoinnilla 15 490.
Kiitän JakeS työtarjouksesta. Mutta ehkä sanon niin kuin isäni aikoinaan kun pyysivät aina häneltä rahaa lainaksi että, olemme sopineet pankin kanssa, että he eivät myy autoja enkä minä lainaa rahaa.
Emmeköhän mekin voi sopia, että älä sinä puutu minun autokauppoihini kun et niistä näytä mitään ymmärtävänkään, enkä minä puutu sinun hommiisi, kun en minäkään varmaan ymmärrä niistä mitään. Kiitän kauniisti työtarjouksesta, mutta tienaan ihan riittävästi tästä kotituolista pörssiosakkeita ostamalla ja myymällä.
Ihan lukiomatematiikan pohjalta laskettua. Kuinka paljon on 38.1 % luvusta 34000.
Vanhan kaavan mukaan 34000/100*38,1 = 12954. Tämä siis vaatimaton alennusmääräsi. Tämän kun vähentää alkuperäisestä 34000 â,¬ niin jäljelle jää 21406 â,¬.

Tarkistuslaskelma. Kuinka monta prosenttia 21406 on luvusta 34000.
21406*100/34000= 62,95 %

Cyclic Stig

Mulla on ollut jo pitkään täällä tällainen suodatin:

LainaaVs: Ford
« Vastaus #963 : tänään kello 22:51 »
Lainaus
Tämä käyttäjä on hylkäyslistallasi. Näytä viesti

Ei vaan riitä aika eikä mielenkiinto lukea viestejä jotka ovat ihan täyttä p**kaa kerrasta toiseen. Tuumasin, että parempi on pakottaa itsensä olla lukematta moista huttua. Vielä ei ainakaan ole kaduttanut.

Sairaanloiselle valehtelulle oli joskus ainakin ihan diagnoosikin. Muistan sen siitä kun 15v sitten eräs, jota lapsuudessa pidin ystävänäni, päätyi lopulta mielisairaalaan kehitettyään ja kertoiltuaan aikansa tarinoita olemattomista rahoistaan ja julkkistutuistaan.

En ollut kovin kateellinen, liekö heppu pääsi ikinä tolpilleen... :-\

Aiheeseen palatakseni; Focus RS:n hinta uupuu vielä täällä "riteissä", muuten sain jo jälleenmyyjältä aika lailla kattavan listan vakivarusteista. Vakio vanteen malli on vielä yllättäen "hakusessa"... >:(
Mercedes AMG A45 4Matic 2016 (FL) Cirrus White

765turbo

Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa...ja siksi oli vika kirjoitus Skrikolta. Taudin nimi on narsismi. Diagnoosia en Skrikolle anna, kun en ole  lääkäri. Vastaavan tyypin kanssa luulin olevani kaveri monet vuodet kunnes totuus selvisi, en ole enää. Koitetaan silti pärjäillä kaikkien kanssa vaikkei se helppoa aina olekkaan.

Nykäne

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 03.04.15 - klo:23:58
Mulla on ollut jo pitkään täällä tällainen suodatin:

Ei vaan riitä aika eikä mielenkiinto lukea viestejä jotka ovat ihan täyttä p**kaa kerrasta toiseen. Tuumasin, että parempi on pakottaa itsensä olla lukematta moista huttua. Vielä ei ainakaan ole kaduttanut.

Ja suodattimen laitolle ohje oli siis:

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1243.msg461032#msg461032
Glf V TSI 90kW -09

M1kke

Lainaus käyttäjältä: JakeS - 03.04.15 - klo:23:53
Ihan lukiomatematiikan pohjalta laskettua. Kuinka paljon on 38.1 % luvusta 34000.
Vanhan kaavan mukaan 34000/100*38,1 = 12954. Tämä siis vaatimaton alennusmääräsi. Tämän kun vähentää alkuperäisestä 34000 â,¬ niin jäljelle jää 21406 â,¬.

Tarkistuslaskelma. Kuinka monta prosenttia 21406 on luvusta 34000.
21406*100/34000= 62,95 %

No nyt minulle vihdoin selvisi näiden skrikon alennusprosenttien taustat. Käyttää vain kaavaa jolla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa niin aina saa hyvät prosentit..  ;D

sylinteri

Tervehdys kaikille. Olen ammattini puolesta seurannut palstaanne viiden vuoden ajan. Toimin automyyjänä merkkiliikkeessä, joka myy erästä konsernin merkkiä ja myös uutta Fordia. Olen kerran aikaisemminkin puuttunut näihin kirjoitteluihin, kun syy tämän palstan seuraamiseen, on tämä mielenkiintoinen nimimerkki Skriko.
Hän kun on ainoa henkilö, joka ymmärtää autokaupasta tällä foorumilla. Sen sijaan että kyseenalaistatte Skrikon uskottavuuden, itse kyseenalaistaisin nimimerkki JakeS uskottavuuden.
Hän ilmeisesti omistaa jonkinlaisen yrityksen, koska ilmoittaa, että heillä on työpaikka vapaana. Ihmettelen miten henkilö joka omistaa yrityksen, ei osaa laskea yksinkertaista auton alennusprosenttia.
Saakohan JakeS ostaessaan tavaraa yritykseensä alennuksen myös arvonlisäverosta ja kaikista muistakin veroista.
Eli Skirikohan osti tuon Ford Fiesta ST jonka ohjehinta on 21 550 + 6178.81 autovero.
Siitä hän sai alennusta ilmoittamansa 38,10%, joka on tuosta verottomasta hinnasta 8210.55
Päälle tuli lisävarusteet renkaineen ja vanteineen sisältäen toimituskulut 6274.03.
Joten auton kokonaishinnaksi jäi 25 792.29 sisältäen varusteet, rengaspaketin ja toimituskulut, sekä 38.10 prosentin alennuksen, joka aina lasketaan verottomasta auton hinnasta ilman lisävarusteita.
Aika erokoinen autonostaja tämä Skriko, kun oli saanut selvitettyä kaikki Suomen jälleenmyyjillä olevat maksetut Ford Fiesta ST autot. Maahantuojillahan niitä ei enää ole mutta tilaustavarana.
Tuossa alennuksessa ei ole mitään ihmeellistä, koska nuo autot ovat olleet liikkeiden varastossa melkein kaksi vuotta ja varmaankin pienet jälleenmyyjät haluavat rahan kiertoon. Itse asiassa tuo auto meni pienellä tappiolla myyjäliikkeelle.
Ymmärrän Skriko, että et jatka enää kirjoittelua tällä foorumilla, mutta jos luet vielä tämän, niin tervetuloa kahville siihen liikkeeseen josta meillä jäi 1000 euron "riita".

M1kke

Ei perhana, kuolen nauruun..  ;D ;D ;D ;D

Ei se eri nimimerkillä kirjoittelu ole "viimeinen kirjoitus" palstalla..  ::)

kolli

Pitkästä aikaa tuli luettua tätä palstaa ja hiukan taas ihmetyttää kirjoittelut.Tämä skriko on kyllä mielenkiintoinen persoona.Olin saanut häneltä yksityisviestin 26.3, jossa hän ilmoitti ajavansa eri merkkisellä autolla, kuin tämä st fiesta.Enpä viitsi yksityisviestiin vastata, kun 3 päivää myöhemmin
(29.3) hän olikin voortin omistaja.

JakeS

Lainaus käyttäjältä: sylinteri - 04.04.15 - klo:16:12
Tervehdys kaikille. Olen ammattini puolesta seurannut palstaanne viiden vuoden ajan. Toimin automyyjänä merkkiliikkeessä, joka myy erästä konsernin merkkiä ja myös uutta Fordia. Olen kerran aikaisemminkin puuttunut näihin kirjoitteluihin, kun syy tämän palstan seuraamiseen, on tämä mielenkiintoinen nimimerkki Skriko.
Hän kun on ainoa henkilö, joka ymmärtää autokaupasta tällä foorumilla. Sen sijaan että kyseenalaistatte Skrikon uskottavuuden, itse kyseenalaistaisin nimimerkki JakeS uskottavuuden.
Hän ilmeisesti omistaa jonkinlaisen yrityksen, koska ilmoittaa, että heillä on työpaikka vapaana. Ihmettelen miten henkilö joka omistaa yrityksen, ei osaa laskea yksinkertaista auton alennusprosenttia.
Saakohan JakeS ostaessaan tavaraa yritykseensä alennuksen myös arvonlisäverosta ja kaikista muistakin veroista.
Eli Skirikohan osti tuon Ford Fiesta ST jonka ohjehinta on 21 550 + 6178.81 autovero.
Siitä hän sai alennusta ilmoittamansa 38,10%, joka on tuosta verottomasta hinnasta 8210.55
Päälle tuli lisävarusteet renkaineen ja vanteineen sisältäen toimituskulut 6274.03.
Joten auton kokonaishinnaksi jäi 25 792.29 sisältäen varusteet, rengaspaketin ja toimituskulut, sekä 38.10 prosentin alennuksen, joka aina lasketaan verottomasta auton hinnasta ilman lisävarusteita.
Aika erokoinen autonostaja tämä Skriko, kun oli saanut selvitettyä kaikki Suomen jälleenmyyjillä olevat maksetut Ford Fiesta ST autot. Maahantuojillahan niitä ei enää ole mutta tilaustavarana.
Tuossa alennuksessa ei ole mitään ihmeellistä, koska nuo autot ovat olleet liikkeiden varastossa melkein kaksi vuotta ja varmaankin pienet jälleenmyyjät haluavat rahan kiertoon. Itse asiassa tuo auto meni pienellä tappiolla myyjäliikkeelle.
Ymmärrän Skriko, että et jatka enää kirjoittelua tällä foorumilla, mutta jos luet vielä tämän, niin tervetuloa kahville siihen liikkeeseen josta meillä jäi 1000 euron "riita".

Heipä hei "syltty". Jep, olen paria pientä yritystä pyörittävä yrittäjä. Kun ostan jotakin itselleni jolloin en voi arvonlisäveroa vähentää lasken kaiken verollisesta hinnasta + verolliset lisävarusteet toimituskuluineen.  Yritykselleni ostaessa puhun verottomista hinnoista. Mainitsemasi muistakin veroista ei taida autoverosta saada alennusta koska päästöt tuskin pienenee vaikka "skriko" puoleen hintaan kaikki ostaakin.
Näin lahjakkaalle kauppamiehelle/naiselle löytyy minulta välittömästi hyvällä provikalla olevaa myyntityötä. Koskeehan kone-/autoyrittäjää kovastikin ostajan/myyjän ammattitaito. Minä ostan aina uudet kalliilla ja vanhat myyn halvalla. Aivan sama tulenko sinulta ostamaan tai joltakin muulta ford-myyjältä. Ehkä minihame auttaa asiaan ?
Lisäksi kaksoisnimimerkit ovat käsittääkseni tälläkin palstalla kiellettyjä ?

V-O

Tuli tänään vastaan uusi Mondeo tuossa lähikadulla. Hieno oli!!

Piti oikein keskittyä katsomaan ja kääntyä perään ihastelemaan, oli oikein mukavan näköinen kokonaisuus. Värinä metallin punainen ja ovia oli 5 tai 4, en ole ihan varma.

Freeze

Siirryin reilu viikko sitten 2005 Octavia 1,9 TDi Elegancesta tuliterään Focus 1,0 125 hp EcoBoost Titaniumiin muutamalla lisävarusteella  ja täytyy sanoa, että moottorin pirteys yllätti. Ensimmäisen tankin kulutus 6,2 litraa sadalla, nyt ollaan 5,9 lukemissa nätillä maantieajolla.

Kuva juuri pestystä kaunokaisesta alla:

Skoda Kamiq Style 1.5 TSi manuaali, 2024

V-O

On kyllä komia väri.

Nyt sopii kehua Fordin värimaailmaa, todella hieno!

Taky

Lainaus käyttäjältä: Freeze - 07.05.15 - klo:19:28
Focus 1,0 125 hp EcoBoost Titaniumiin
Ensimmäisen tankin kulutus 6,2 litraa sadalla, nyt ollaan 5,9 lukemissa nätillä maantieajolla.

Hyvin olet haarukassa heti alkuun.

Linkistä...
http://www.spritmonitor.de/en/detail/560455.html
....sen mitä itse tuli vastaavalla bensaa polteltua 60 000km matkalla.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Ranssi

Olipa yllättävän heikko suoritus uudelta Mondeolta TM 10/15 ylemmän keskiluokan kaksilitraisten dieselautomaattifarmareiden vertailussa. Täyden arvosanan ero vertailun voittaneeseen Passatiin kertoo Fordin epäonnistuneen pahemman kerran.

Aikaisemmin on tullut pidettyä Opeleja (ja Volvoja) pahimmin ylipainoisina, mutta Ford veti nyt pohjat Mondeon painaessa vielä Insigniaakin enemmän eli lähes 1800 kg. Auto on melkoinen järkäle verrattuna esim. 1565 kg kellottaneeseen Passatiin.

Kun Fordilla ei ole esittää mitään ihmeitä voimalinjaosastolla (toisin kuin Volvolla), niin tuollaisilla kiloilla jää suorituskyky- ja kulutusosiossa auttamattomasti hännille. Kaupunkikulutus oli Mondeossa peräti 3 litraa eli lähes 50% Passatia korkeampi, käsittämätöntä.

janti

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 20.05.15 - klo:11:26
Olipa yllättävän heikko suoritus uudelta Mondeolta TM 10/15 ylemmän keskiluokan kaksilitraisten dieselautomaattifarmareiden vertailussa. Täyden arvosanan ero vertailun voittaneeseen Passatiin kertoo Fordin epäonnistuneen pahemman kerran.

Hyvän vertailukohdan antaa lähes saman verran painanut Peugeot 508 jossa oli käytännössä sama kone kuin Mondeossakin, kuitenkin eri tehoversiona. Peugeotissa oli perinteinen automaatti, kun Mondeossa oli kaksoiskytkin Powersift. Jostain syystä Mondeo tuolla kaksoiskytkimellä kulutti enemmän kuin Peugeot perinteisellä automaatilla. Mistä tuo voisi johtua?

Muiden eroa kulutuslukemissa Passattiin selittää painon lisäksi se että Passatissa oli "ekorenkaat" 215/60R16, kun muissa oli 50-55 profiiliset 17 tuumaiset renkaat alla.

Kyllä ainakin minun 1.6 TDCi:llä manuaalilla pääsee Mondeollakin ihan kohtuu kulutuslukemiin normaalissa ajossa. Omapainoa on tässä 1494 kg eli noin 100 kg vähemmän kuin tuossa testissä olleessa 2.0 TDCi farkkuautomaatissa, jonka omapaino on 1601 kg. https://media.ford.com/content/dam/fordmedia/Europe/fi/2014/10/FordMondeo_TechnicalSpecifications_FI.pdf

janti

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 20.05.15 - klo:11:26
Aikaisemmin on tullut pidettyä Opeleja (ja Volvoja) pahimmin ylipainoisina, mutta Ford veti nyt pohjat Mondeon painaessa vielä Insigniaakin enemmän eli lähes 1800 kg. Auto on melkoinen järkäle verrattuna esim. 1565 kg kellottaneeseen Passatiin.

Ruotsissa olikin jo aiemmin juttua tästä Fordin ja Mersun "ylipainosta" eli autot painavat paremmin varusteltuina huomattavasti enemmän kuin perusvarustelulla.
http://www.autoblog.com/2014/12/18/swedish-car-mag-says-ford-mondeo-is-dangerously-illegally-overw/

Ilmeisesti tuossa TM-testissä tuo Modeo oli kuitenkin "vain" noin 170 kg ylipainoinen. Mitenköhän ruotsalaiset saivat saman auton 279 kg ylipainoiseksi?  ::)

Ranssi

Ford on kyllä ainakin Euroopassa aikalailla kusessa tuon uuden Mondeon kanssa, kun vasta lanseerattu malli on tuollainen läski, ja sillä pitäisi mennä seuraavat 7-8 vuotta. Kilpailijat kevenevät, jopa Opel ainakin tulossa olevan Astran kohdalla, joten hiekolta näyttää Fordilla. Ylipainon vaikutusta kun vaan ei eliminoi mitenkään. Kaiken huippu oli TM:n koeajossa ollut 1,5-litran Ecoboost, joka söi automaatin parina kaupungissa bensaa 11 litraa.

Surkea esitys, Ford!

ram1

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 21.05.15 - klo:22:11
Ford on kyllä ainakin Euroopassa aikalailla kusessa tuon uuden Mondeon kanssa, kun vasta lanseerattu malli on tuollainen läski, ja sillä pitäisi mennä seuraavat 7-8 vuotta. Kilpailijat kevenevät, jopa Opel ainakin tulossa olevan Astran kohdalla, joten hiekolta näyttää Fordilla. Ylipainon vaikutusta kun vaan ei eliminoi mitenkään. Kaiken huippu oli TM:n koeajossa ollut 1,5-litran Ecoboost, joka söi automaatin parina kaupungissa bensaa 11 litraa.

Surkea esitys, Ford!
Onneksi on vähäkulutuksiset ja kauniit Vagit, jotka kestää isältä pojalle.Kaupan päälle vielä jouhee Dsg, millä kiva ryömitellä ruuhkissa.Nam
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 22.05.15 - klo:00:42
Onneksi on vähäkulutuksiset ja kauniit Vagit, jotka kestää isältä pojalle.Kaupan päälle vielä jouhee Dsg, millä kiva ryömitellä ruuhkissa.Nam
:D :D

Kun on kerran ajanut vaikkapa uusinta Bemarin eli ZF:n (sport)tomaatilla varustettua kulkinetta niin väkisinkin puski mieleen ajatus, että miten VAG nyt aikoo tähän ylivoimaan vastata… Kun ei tuon loistavan ZF:n laatikon lisähinta Bemarissa edes juuri eroa Volkkareiden DSG:n lisähinnasta.

Volkkarilla "valittu tie" näköjään aiotaan pitää hinnalla millä hyvänsä.
Mercedes AMG A45 4Matic 2016 (FL) Cirrus White

MMV

No jaa, jatketaan offaria. Minulla oli vaihtoehtona Bitbo Pasuunalle BMW 520dA xDrive ja eipä noilla automaateilla ole juuri eroa. Kummatkin aika kamalia näin manuaalimiehen näkökulmasta. Taitaa olla kuintenkin trendi sellainen ettei ainakaan isompiin autoihin manuaalia kohta saa.

Mondeo on melkoinen läski, mutta työkaverillani olevan uusi Econetic menee kuulemma tarvittaessa alle neljän litran kulutuksella ja koskaan ei ole saanut yli kutosen kulutuslukemia. Toki kyse on varsin rauhallisesta kaverista, joten minun ajossa varmaan menisi litran enemmän. Mondeohan ei ole varsinaisesti uusi malli, vaan käytännössä facelift-iässä...

janti

Lainaus käyttäjältä: MMV - 22.05.15 - klo:07:41
Mondeo on melkoinen läski, mutta työkaverillani olevan uusi Econetic menee kuulemma tarvittaessa alle neljän litran kulutuksella ja koskaan ei ole saanut yli kutosen kulutuslukemia.

Minulla menee työmatka-ajossa Hyvinkää-Espoo väliä tuo uusi Mondeo -15 ECOnetic 4,7 l/100km (tankkausväleistä mitattuna). Siinä on vielä sisäänajo tosiaan kesken, kohta 10 tkm mittarissa. ;)

Ja ei tuo ECOnetic 1.6 TDCi mielestäni mikään läski ole, omapaino siinä on 1494 kg. Ne on nuo automaatit ja paremmin varustellut mallit. Tietysti jos vertailee pahimpiin kilpailijoihin uusi Suberb Greenline 1395 kg tai Passat 1.6TDI 88 kW 1444 kg, niin hieman on ylipainoa ECOneticissakin.  :)

Onko missään ollut uusi Mondeo manuaalilla testississä bensa tai diesel?

V-O

Uudessa Mondeossahan on hauskat etuvilkut  :)

Tänään motarilla huomasin komiat vilkkut kun takaatulija ohitti.

Taky

Lainaus käyttäjältä: V-O - 24.05.15 - klo:22:18
Uudessa Mondeossahan on hauskat etuvilkut  :)

Juokseva LED lista - ihan tyylikäs.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

janti

Lainaus käyttäjältä: janti - 22.05.15 - klo:10:05
Minulla menee työmatka-ajossa Hyvinkää-Espoo väliä tuo uusi Mondeo -15 ECOnetic 4,7 l/100km (tankkausväleistä mitattuna). Siinä on vielä sisäänajo tosiaan kesken, kohta 10 tkm mittarissa. ;)

Mittarissa nyt 18 tkm ja alkaa sisäänajo olla ohi.

Kesäajeluja tuli yhteensä 4845 km ja tankattu 207,43 litraa (keskinopeus 70 km/h) => keskikulutus kesällä 4,3 litraa/100 km  8)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy