Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

1.8 "APR" Q

Tulee sitten huomenna vuosi täyteen nykyisellä Audilla. Jotkut joskus taisi kysellä,mitä auto kuluttaa softattuna. Eli itsellä on uudesta saakka ollut MTM:än softa autossa (205 hv,305 nm). Kokonaiskulutus nyt kun on mittarissa hiukan vajaat 27000 kilometriä.....7.9 litraa satasella. Ajosta noin 70% maantiellä ja loput kaupungissa. 98:sia olen käyttänyt menovetenä.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Markku J

Tukholmalainen Audi -kauppias Audi Center Järva Krog'sta lupasi ystävällisesti pitää minulle kampanjatarjouksen varattuna, vaikka hinnat nousevat siellä 20.1. Saan sitten aikaa paperitöille. Tosin kauaa ei paranisi viivytellä, kun nytkin toimitusaikaennuste on maaliskuun loppu - turhan pitkät jonot perusautoilla, ja näinkin vanhalla mallilla.

Se on kuitenkin tuo quattro edition -tarjouspaketti sen verran houkutteleva, että se pelastaa tämän koko "karvalakkiprojektin" aikalailla siedettäväksi. Kaipaamaan jään sähköistä takaluukkua ja ehkäpä B&O:ta hieman. Niin, ja tietty beigeä sisustaa, kun sitä ei kankaisten sporttipenkkien kanssa saa. (Ja kuutoskonetta ja sporttidiffiä ja MMI:tä ja....)

Vmatti

Lainaus käyttäjältä: Newman - 14.01.11 - klo:14:36
Auton paras puoli on napakkuus. Se tuntuu olevan yhdestä puusta veistetty. Junamainen ajettavuus kelillä kuin kelillä ei sekään harmita yhtään. Ihan sama onko auto täynnä vai tuuleeko 25 metriä sekunnissa ja jäätä alla.

Ja yks mikä on aivan huippuluokkaa on toi "kumipuslamaisuus" - ei kolise eikä natise vaikka tiet on tälläkin hetkellä kuin perunapellossa ajelisi.
Tää on laadun mittari, ei oo montaa vastaavanlaista tullu vielä vastaan, ainakaan tässä hintaluokassa eikä edes vähän kalliimmassakaan. Oleellinen ero myös aikaisempiin A4 malleihin.

Trust your instincts, be yourself!
BMW 520D xDrive Business Exclusive Edition Aut. -15
ex-vagit:
A4 (B8) 2.0 TFSI quattro S tronic -10
CC 2.0 TDI 125kW DSG -09
A4 (B6) 1.8T quattro -05
Audi 80 (B3) 1.8S -

Qrmu

Pitääkö tässä nyt vaihtaa avatar. Taitaa kaikista A4:n yksityiskohdista olla kuva jo käytössä jollakin. ::)
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

Newman

Lainaus käyttäjältä: Qrmu - 14.01.11 - klo:18:29
Pitääkö tässä nyt vaihtaa avatar. Taitaa kaikista A4:n yksityiskohdista olla kuva jo käytössä jollakin. ::)

Teitkö kaupat? Sigusta päätellen onnittelut lienevät paikallaan. Onpas paljon uusia A4:n ostaneita. Eikös sinulla ollut joku GTI aikaisemmin?

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: Newman - 14.01.11 - klo:18:54
Eikös sinulla ollut joku GTI aikaisemmin?

Oli, 2009 GTI DSG vaihtui A4 Avant Le Mans 2.0 TFSI quattro S troniciin. Lisävarusteina tuli lava gray, kiiltolistat, kiiltävät kattokaiteet, bluetooth ja takaparkkitutka.

Markku J

Onnittelut Qrmu kaupasta ja loistavasta voimalinjan valinnasta erityisesti ! Heno väri myös, ja tuohon kiiltolistatkin sopivat. Luksuslookia kiiltävien kattokaiteiden kanssa.

Flat

LainaaJa yks mikä on aivan huippuluokkaa on toi "kumipuslamaisuus" - ei kolise eikä natise vaikka tiet on tälläkin hetkellä kuin perunapellossa ajelisi.

Tuon olen pistänyt merkille tänä talvena. Välillä tie on aivan kammottava, mutta jopa tälläisellä matalallakin alustalla mennään vakaasti yli, jopa miellyttävämmin kuin vakioalustalla ( se heilui kuin laiva). Ilman nitinöitä ja natinoita.

Lainaa
Oli, 2009 GTI DSG vaihtui A4 Avant Le Mans 2.0 TFSI quattro S troniciin. Lisävarusteina tuli lava gray, kiiltolistat, kiiltävät kattokaiteet, bluetooth ja takaparkkitutka.

Kas ! onnea qrmu:lle ! Kiiltoa, yes ! Kerrankin jokin ymmärtää hyvän päälle. Ja mainio värikin valittu ! Autotalli kutsuu.....
ja sitten tuunaamaan/parantelemaan...se on autoilun suola !

Quality

Lainaus käyttäjältä: 2.0 DSG - 14.01.11 - klo:16:36
Tulee sitten huomenna vuosi täyteen nykyisellä Audilla. Jotkut joskus taisi kysellä,mitä auto kuluttaa softattuna. Eli itsellä on uudesta saakka ollut MTM:än softa autossa (205 hv,305 nm). Kokonaiskulutus nyt kun on mittarissa hiukan vajaat 27000 kilometriä.....7.9 litraa satasella. Ajosta noin 70% maantiellä ja loput kaupungissa. 98:sia olen käyttänyt menovetenä.

Hyvin on kehittynyt Audin moottoritekniikka. Litraa vähemmällä menee tuo 1.8 TFSI kuin vanhempi 1.8 T. Vai oliko sinulla manuaali tämä nykyinen? Se selittäisi puolisen litraa.

Ja onnittelut Qrmulle hienosta valinnasta! [mehän ollaan melkein sukulaisia, kun nickimme alkaa tuolla harvinaisella kirjaimella ;)]
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Markku J

Minkälaisia toimitusaikoja ovat kotimaiset kauppiaat lupailleet A4:lle nyt ? Minulle tuo maaliskuun loppu oli kuukauden verran pettymys, ja jos paperitöihin vielä menee pari viikkoa lisää liisarin hyväksyttämiseksi, niin aina vaan viivästyy.

Vmatti

Lainaus käyttäjältä: Qrmu - 14.01.11 - klo:19:30

Onneks olkoon hienosta kulkineesta, taas on uus q-kuski syntynyt  ;D
Pitäiskö toivoa "älä tule paha kakku, tule vähäöljyinen kakku"
no jaa aika sarkastista, myönnetään, myönnetään...

PS: hieno kone jokatapauksessa, yks parhaita

Trust your instincts, be yourself!
BMW 520D xDrive Business Exclusive Edition Aut. -15
ex-vagit:
A4 (B8) 2.0 TFSI quattro S tronic -10
CC 2.0 TDI 125kW DSG -09
A4 (B6) 1.8T quattro -05
Audi 80 (B3) 1.8S -

Tikka

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 14.01.11 - klo:17:55
Se on kuitenkin tuo quattro edition -tarjouspaketti sen verran houkutteleva, että se pelastaa tämän koko "karvalakkiprojektin" aikalailla siedettäväksi. Kaipaamaan jään sähköistä takaluukkua ja ehkäpä B&O:ta hieman. Niin, ja tietty beigeä sisustaa, kun sitä ei kankaisten sporttipenkkien kanssa saa. (Ja kuutoskonetta ja sporttidiffiä ja MMI:tä ja....)
Mitä... eikös beiget sporttipenkit ole saatavilla, ainakin sellaisia olen nähnyt. Vai eikö Ruotsista saa sitten sellaisia?

Ktk

Jaahans. Taitaapi kevät tuoda viinalla toimivan porrasperä nelivedon käsihämmentimellä. Pappakausi TDI multsikka farkulla saa nyt loppua...

Pertsa

Onneksi olkoon Qrmu uudesta kulkineesta, hieno paketti tulossa. Lava Grey on upea väri, Deep Sea Bluen ohella paras metalliväri (Kaikki muut metallivärit on liian räikeitä ;) )

Ktk

Beiget Sporttipenkit saa nahalla, mutta ei kankaalla tai nahka-alcantaralla.

Tomppis

Onnittelut vain Qrmulle, hieno valinta ja laittelehan sitten autotalliin kuvia ! Vähän jäänyt auki miltä tuo Lava grey näyttää ihan luonnossa / luonnollisessa valossa! :)

Tikka

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 14.01.11 - klo:20:07
Beiget Sporttipenkit saa nahalla, mutta ei kankaalla tai nahka-alcantaralla.
Mutta miten ihmeessä olen voinut nähdä (muistaakseni esim. autotalli.comista) vaaleat kankaiset sport-penkit (ne ruudulliset)?? En kai nyt niin harhoja pysty näkemään/kuvittelemaan  :-\

Ktk

Olet nähnyt ne vaaleanharmaana.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Tikka - 14.01.11 - klo:20:09
Mutta miten ihmeessä olen voinut nähdä (muistaakseni esim. autotalli.comista) vaaleat kankaiset sport-penkit (ne ruudulliset)?? En kai nyt niin harhoja pysty näkemään/kuvittelemaan  :-\
Niitä ruudullisia sportpenkkejä on kahta väriä, musta (vai onko se tummanharmaa) ja toinen on vaaleanharmaa. Beigeä ei ole minunkaan tietääkseni. Lienet nähnyt sen vaaleanharmaan?

EDIT: Mrk ehti ensin

Tikka

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 14.01.11 - klo:20:11
Olet nähnyt ne vaaleanharmaana.
No tämä selittääkin kaiken, vaaleanharmaa=beige=vaalea minulle  ;D

Mutta mites olisi sellaiset Markku J:lle??

Tomppis

Lainaus käyttäjältä: Tikka - 14.01.11 - klo:20:09
Mutta miten ihmeessä olen voinut nähdä (muistaakseni esim. autotalli.comista) vaaleat kankaiset sport-penkit (ne ruudulliset)?? En kai nyt niin harhoja pysty näkemään/kuvittelemaan  :-\

Onkos ne harmahtavan vaaleat? Taitavat olla nimellä Pale Grey tuolla confissa jos käy kattomassa..

a-o

Lainaus käyttäjältä: Tomppis - 14.01.11 - klo:20:08
Onnittelut vain Qrmulle, hieno valinta ja laittelehan sitten autotalliin kuvia ! Vähän jäänyt auki miltä tuo Lava grey näyttää ihan luonnossa / luonnollisessa valossa! :)

Tuossa vasemmalla pikkukuvassa näkyy ;D

Flat

noista sport penkeistä: aikoinaan oli kovaa polemiikkia sport penkkien kuosin vaihdosta. Olen edelleen sitä mieltä että takapakkia mentiin, vanha oli/on hienompi.

ot: näyttää siltä, että skoda & vw kuskit viettää normaalia elämää ja audi kuskit nysvää netissä !

Pertsa

^Kyllä mun mielestä ne vanhat raidalliset (jotka mullakin on) alkaa näyttää jo...no, vanhoilta. Kyllä se ruutukuosi -mikäsenniminytolikaan- on livenä aika jees. Tuostahan oli kova polemiikki tosiaan silloin kun se tuli B8:iin.

Markku J

Joo, minä jo laitoin varaukseeni nuo vaaleat sporttipenkit. Kojelauta ja ratti vaan jäävät harmaiksi verrattuna aika mukavaan beigenruskeaan, jonka saa vakiopenkkien yhteyteen Arkana -kankaalla, kuten minulla oli. Kuvat siitä Arkanasta, joka oli todella laadukkaasti viimeisteltyä.

K70

LainaaTelakalla varustettu turvakaukalo vie takana niin paljon tilaa, että sen eteen ei etupenkille mahtune kunnolla aikuinen enää.
Saako kysyä, mikä kaukalo on noin iso kooltaan? Itsellä oli aikoinaan Recaron kaukalo isofix-telakalla, eikä sen kanssa ollut ahdasta A4:ssa. Ongelmat alkoivat sitten kasvot menosuuntaan istuimen kanssa. Silloin oli A6:sta ikävä. Onneksi se istuin jäi nopeasti pieneksi ja nyt taas mahtuu, kun on naama menosuuntaan istuin.

Qrmu

Kiitos, kiitos.

Lava gray on aika jännä väri. Välillä se näyttää ihan mustalta, välillä tumman harmaalta, välillä kiiltävän harmaalta ja välillä jopa vähän ruskealta. Netistä löytyvien kuvien perusteella myös ihan mahdoton saada kuvaan niin, ettei väri näytä vähän tylsältä.

Satuin kuitenkin parkkeeramaan tänään työpaikan parkkihallissa mustan, valkoisen ja meteor gray A4:sten lähelle. Siinä vertailussa lava gray näytti jotenkin arvokkaalta. Toisaalta voi olla että autoni oli ainoa joka ei ollut kurakerroksen peittämä.

Luovutukseen en muistanut ottaa kameraa. Kuvia siis joskus kun auto on puhdas, on valoisaa ja olen muistanut ottaa kameran mukaan.

Kokemusta voimalinjasta on vasta noin 300km takana. Pari koeajoa aikaisemmin ja vajaa 100km tänään. Paremmalta tuntuu kuin GTI, ja se on aika paljon.

Markku J

K70:

Meillä on Maxi-Cosi Pebble telakalla. Se nousee ainakin viitosbemussa (F10) sen verran ylös, että ala-asennossa oleva etupenkki koskettaa sitä etupenkin selkänojan ylimmäisestä osasta, joka tietty on reilusti taaempana, kuin penkin keskiosa tms. X5:ssä ei ole mitään ongelmaa tietenkään tilojen suhteen. Kai se A4:ään menee etupenkin korkeutta säätämällä, ja aika pian se poistuu jo käytöstä meillä A4:n pitkän toimitusajan johdosta.

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 14.01.11 - klo:20:00
Minkälaisia toimitusaikoja ovat kotimaiset kauppiaat lupailleet A4:lle nyt ?

Kuulin tänään ohimennen audi centerissä myyjän sanovan toiselle asiakkaalle 3 kk.

Markku J

Qrmu:

Sinun auto tuli siis jo tänään luovutukseen - upeeta ja onnittelut uudesta ! Laita kuvia, kun ehdit. Varmasti on kivat fiilikset - hieno auto kertakaikkiaan !

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy