Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

Pertsa

Löytäiskö joku jostain Avantin S-line takapuskurin osanumerot, siinähän lienee kolme erillistä osaa, vai? Eli itse puskuri, diffuusori ja diffuusorissa oleva ritilä. 2.0T malliin, eli savupiiput molemmin puolin autoa.

Nudde

LainaaLöytäiskö joku jostain Avantin S-line takapuskurin osanumerot, siinähän lienee kolme erillistä osaa, vai? Eli itse puskuri, diffuusori ja diffuusorissa oleva ritilä. 2.0T malliin, eli savupiiput molemmin puolin autoa.

Mulla taitaa olla ne jossain kotimailissa ym. Täytyy katsoa, mihin tarvitset niitä?

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 14.01.11 - klo:09:48
Mulla taitaa olla ne jossain kotimailissa ym. Täytyy katsoa, mihin tarvitset niitä?
Vähän tässä harkinta-asteella josko tuota takapuskuria vähän päivittäis......
Laita osanumerot jos löydät ne.

Nudde

LainaaVähän tässä harkinta-asteella josko tuota takapuskuria vähän päivittäis......
Laita osanumerot jos löydät ne.

kuulostaa hyvältä, kannattaa päivittää. Mistä meinasit puskurin hankkia? Ja siinä todellakin on 3 osaa, itse puskuri, diffuusori ja ritilä. maksaa esim. slamitilla 509 eeroa koko paketti. Aika helppo homma vaihtaa.

Pertsa

^No, tässä kävi semmoinen juttu että eilen tökkäsi yks pösö takapuskuriin kun pysähdyin suojatien eteen antamaan tietä jalankulkijoille. Vauriot on pienet, eli naarmuja, hankaumia ja painaumia puskurissa, mikään paikka ei näy olevan yhtään vinksallaan edes. Kävin näyttämässä autoa korikorjaamolla ja puskuri pitää kuitenkin kuulemma vaihtaa, niitä pieniä painaumia ei saa muuten välttämättä pois. Pyysin heitä jo selvittämään hintaeron perus- ja S-linepuskurin välillä, ottavat yhteyttä jossain vaiheessa. Halusin vaan varmistaa nuo osanumerot varmuuden vuoksi.
Olin kyllä yllättynyt että puskurista ei välttämättä huomaa mitään ellei läheltä katso, tömäys oli kuitenkin melko kovan tuntuinen, sisätilanlämppärikin tipahti telineestään. Olin varman että auto lyheni parikymmentä senttiä mutta onneksi vahingot jäi pieneksi. Onneksi Pösön vauhti oli pieni.

Pertsa

Nudde

LainaaPyysin heitä jo selvittämään hintaeron perus- ja S-linepuskurin välillä, ottavat yhteyttä jossain vaiheessa.

Muistaakseni niissä ei ollut paljon hintaeroa. Vaihda ihmeessä siihen S-linen puskuriin. Missä teetät korjauksen?

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 14.01.11 - klo:10:17
Muistaakseni niissä ei ollut paljon hintaeroa. Vaihda ihmeessä siihen S-linen puskuriin. Missä teetät korjauksen?
Volkkaricenterissä Espoossa.

Nudde

LainaaVolkkaricenterissä Espoossa.

Heh, kerro sitten kokemuksia, mulla meni helpon asian kanssa 2 viikkoa siellä.......mulla olisi ollut parempi paikka tiedossa.

Pertsa

^Mulla taas on tuosta paikasta toistaiseksi OK kokemukset, siis korikorjaamopuolelta. Joskus aikoinaan Volkkareiden kanssa saman paikan huollossa asioineena, en siitä puolesta ihan samaa voi sanoa, mutta siitä on jo aikaa.

Mutta kerro toki se toinenkin paikka (vaikka privalla) jos joutuu/tarvii joskus vielä jotain korihommia/maalauksia joskus teettämään.

Pertsa

^^Mullekinhan siis vaihdettiin nuo etuloksut kuten sullekin, siis tuolla samassa paikassa, enkä löytänyt huomautettavaa työn jäljestä.

Nudde

Lainaa^^Mullekinhan siis vaihdettiin nuo etuloksut kuten sullekin, siis tuolla samassa paikassa, enkä löytänyt huomautettavaa työn jäljestä.

Näinhän se olikin, no mulla kai vaan huonoa tuuria. Miten kauan sulla meni vaihdossa? Laitan privana muista paikoista.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 14.01.11 - klo:11:02
Näinhän se olikin, no mulla kai vaan huonoa tuuria. Miten kauan sulla meni vaihdossa? Laitan privana muista paikoista.
Mulla oli muistaakseni jotain 4 työpäivää pajalla silloin kun lokarit vaihdettiin.
Sain juuri hinnat S-linepuskurille.
Puskuri on samanhintainen kuin normipuskuri, diffuusori ja ritilä maksaa vähän lisää, eli:
Diffuusori 54,40â,¬  ja ritilä 73,20â,¬
eli kyllä se S-linepuskuri nyt tulee tuohon.

Enää pitäis keksiä millaiseksi mustaksi diffuusorin maalauttaa. Kiiltävän mustaksi, vaiko joksikin satiininmustaksi. Mattamustaa en halua. Peilithän mulla on kiiltävän mustat ja maskin kehys myös (itse maskiritilä mattamusta).

Nudde

LainaaEnää pitäis keksiä millaiseksi mustaksi diffuusorin maalauttaa. Kiiltävän mustaksi, vaiko joksikin satiininmustaksi. Mattamustaa en halua. Peilithän mulla on kiiltävän mustat ja maskin kehys myös (itse maskiritilä mattamusta).

Mulla se on jotain siitä välistä, enemmän kyllä matta. Laita privana jos haluat sen nähdä, täällä pääkaupunkiseudulla liikun.

Flat

LainaaEnää pitäis keksiä millaiseksi mustaksi diffuusorin maalauttaa. Kiiltävän mustaksi, vaiko joksikin satiininmustaksi. Mattamustaa en halua. Peilithän mulla on kiiltävän mustat ja maskin kehys myös (itse maskiritilä mattamusta).

Kiiltävän mustaksi vaan, peilithän on jo. Tämä tietysti johtaa siihen, että maski pitää vaihtaa kiiltäväksi. Ja sehän vasta hyvä juttu on, että taas pääset puuhastelemaan. Melkein saat kiittää perään ajajaa!

K70

LainaaOlin kyllä yllättynyt että puskurista ei välttämättä huomaa mitään ellei läheltä katso, tömäys oli kuitenkin melko kovan tuntuinen, sisätilanlämppärikin tipahti telineestään.
Puskuri (maalausta myöten) kestää aika hyvin kun osuma tulee suoraan taakse, eikä kulmaan. Tässä B7:n puskuritestiä, eiköhän B8:ssa liene samankaltainen rakenne.
Crash Test 2007 Audi A4 (Full Bumper Test)

Markku J

Nyt selvisi tukholmalaisen tarjouksen sisältö. Tällainen just mahtuisi budjettiin:

A4 Avant 2.0 TFSI quattro S tronic

-briljantinpunainen mustin listoin ja kattokaitein

-quattro edition:
    -xenonit ja LED -takavalot
    -urheiluistuimet sähköisellä ristiseläntuen säädöllä
    -lukkopultit
    -3-puolainen monitoimiratti
    -17" PRE -vanteet (6 -puolaiset) ja 225/50-17 -renkaat
    -urheilualusta

-Proline -paketti:
    -ajotietokone värinäytöllä
    -keskikyynärnoja
    -varashälytin
    -Concert -audio
    -vakionopeussäädin

-pysäköintitutka "plus" (eteen ja taakse)
-Audi Sound System

-Servotronic (vakiovaruste)
-valopaketti (vakiovaruste)
-Audi hold assist (vakiovaruste)
-sadetunnistin (vakiovaruste)

Nettohinta tälle on noin 38 500 Eur

Nyt pitää katsoa taipuuko firman hyväksyntäpolitiikka näin nopeaan tilausprosessiin, kun hinta nousee 1% 20.1.2011 ja sen jälkeen tämä menee jo yli budjettilimiitin, eikä siitä mitään voi poiskaan jättää.

Nudde

LainaaNyt selvisi tukholmalaisen tarjouksen sisältö. Tällainen just mahtuisi budjettiin:

Eikun tilaukseen vaan, päset taas AUTON rattiin :)

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: K70 - 14.01.11 - klo:12:14
Puskuri (maalausta myöten) kestää aika hyvin kun osuma tulee suoraan taakse, eikä kulmaan. Tässä B7:n puskuritestiä, eiköhän B8:ssa liene samankaltainen rakenne.
Jep, aika hyvin tuosta videosta kyllä näki miten puskuri joustaa törmäystilanteessa. Osuma mulla ei ollut ihan suoraa taakse vaan takapuskurin keskilinjan oikealle puolelle, ei kuitenkaan kulmaan.

Pertsa

Pientä takapakkia. Kysyin myös tuon diffuusorin ja ritilän maalautusta mustaksi niin sain tällaisen vastauksen
"Spoilerin ja ritilän maalaus on kohtuullisen haastavaa (ritilässä ei välttämättä pysy maali) ja näin ollen maalaustyölle ei voi antaa takuuta. Laskin että  maalauskustannukset ovat n.350â,¬." Aika kallista.........

EDIT: Onko diffuusori helppo irrottaa puskurista jos sen joskus jälkeenpäin maalauttaisi jossain muualla ellei homma onnistu tuolla VW centerissä?

Nudde

LainaaEDIT: Onko diffuusori helppo irrottaa puskurista jos sen joskus jälkeenpäin maalauttaisi jossain muualla ellei homma onnistu tuolla VW centerissä?

Diffuusorin irroitus ei todellakaan ole helppoa, sen laittaminen oli jo täyden tuskan takana. Meni hermit ja kahdn miehen sormet eivät meinanneet riittää siihen hommaan vaikka puskuri oli pöydällä, tai sitten oli vaan huono sopivuus minun osissa. Maalauta diffuusori etukäteen jossain muualla, vie se siten takaisin sinne VV-autoon kasattavaksi, voin kyllä kysellä hintaa maalauksesta.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 14.01.11 - klo:13:22
....Maalauta diffuusori etukäteen jossain muualla, vie se siten takaisin sinne VV-autoon kasattavaksi, voin kyllä kysellä hintaa maalauksesta.
Tuli just tuo sama itsellekin mieleen. Laitatko mulle privalla infoa maalaushinnasta.

Flat

LainaaOnko diffuusori helppo irrottaa puskurista jos sen joskus jälkeenpäin maalauttaisi jossain muualla ellei homma onnistu tuolla VW centerissä?

mikäli ajattelit itse irroitella niin tuossa ohje:

http://flataudi.webs.com/downloads/rear%20diffuser%20assembly%20instructions.pdf

LainaaLaskin että  maalauskustannukset ovat n.350â,¬."

Kysy jostain pienemmästä pajasta, siellä on tinkausvaraa ja jälkikin ihan yhtä hyvää ellei parempaa.
omassa pelissä on itse asiassa kolmen eri maalaamon pajan maalauksia ja mitään eroa en tehdasjälkeen erota.

Newman

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 14.01.11 - klo:12:18
Nyt selvisi tukholmalaisen tarjouksen sisältö. Tällainen just mahtuisi budjettiin:

Nyt pitää katsoa taipuuko firman hyväksyntäpolitiikka näin nopeaan tilausprosessiin, kun hinta nousee 1% 20.1.2011 ja sen jälkeen tämä menee jo yli budjettilimiitin, eikä siitä mitään voi poiskaan jättää.

Kyllä kuulostaa hyvältä. Kun kerran hyvin tiedät tuon paketin ainoan huonon puolen (bensankulutus, öljynsyönti), se tarjoaa rahalle aikas kivasti vastinetta. Mitään muuta huonoa A4-nelivedossa ei mielestäni sitten olekaan. Oman vaatimattoman näkemykseni mukaan se on itse asiassa vaatimattomasti luokkansa paras.

Markku J

Samaa mieltä Newmanin kanssa tuon paketin kyvyistä. Bensankulutus ei minua sureta. Omilla ajomäärilläni on lopulta ihan sama meneekö litra-pari enemmän, vaikka jatkossa joudunkin työsuhdeautonkin bensat itse maksamaan. Teho ja ajonautinto korvaa tuon. Ja vaikka öljyä saisi lisätä litran per 5 tkm, niin pieni vaiva se on, kun pitää öljypullon matkassa, ettei tilanne pääse yllättämään. Outoahan se toki on, että näin uusi ja teknisesti hieno moottori omaa kaksi tuollaista ei-toivottavaa ominaisuutta.

A4:n suurin puute on ahdas takapenkki ja pienehkö tavaratila, mutta kolmen hengen perheautona sen pitäisi meille riittää. Telakalla varustettu turvakaukalo vie takana niin paljon tilaa, että sen eteen ei etupenkille mahtune kunnolla aikuinen enää. Viitosbemarissakin tämä on meillä ongelma.

edit: tämän tilaongelman takiahan minä aikanaan ostin tämän äksän sedanviitosen kaveriksi.

Hevosmies

^Outoa...sillon kun meidän poika "telakkaiässä", niin telakka ja istuin mahtui RS Ocun kuskin penkin taakse ja minä itse vielä ajamaankin (179 cm). Istuinsysteeminä juniorilla Brio...ilmeisesti telakan koko vaikuttaa eniten.

Kohtapa näkee, miten kaksi junioria menee A4 Avantin takapenkillä, telakalla ja ilman...laskettuun aikaan 6 viikkoa.
Audi A4 Avant 2.0 TFSI quattro man. 2009 //ex-vag: Skoda Octavia RS HB 2.0 TFSI 2006

Newman

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 14.01.11 - klo:14:11
Teho ja ajonautinto korvaa tuon. Ja vaikka öljyä saisi lisätä litran per 5 tkm, niin pieni vaiva se on, kun pitää öljypullon matkassa, ettei tilanne pääse yllättämään. Outoahan se toki on, että näin uusi ja teknisesti hieno moottori omaa kaksi tuollaista ei-toivottavaa ominaisuutta.

A4:n suurin puute on ahdas takapenkki ja pienehkö tavaratila, mutta kolmen hengen perheautona sen pitäisi meille riittää.

Meillä on A4 Sedan perheautona (minä, yksi pieni lapsi ja vaimo). Hyvin mahtuvat kaikki. Ennen mahduttiin koko perhe mannaryynifiudeen (siis silloin kun olin itse pieni poika).

Auton paras puoli on napakkuus. Se tuntuu olevan yhdestä puusta veistetty. Junamainen ajettavuus kelillä kuin kelillä ei sekään harmita yhtään. Ihan sama onko auto täynnä vai tuuleeko 25 metriä sekunnissa ja jäätä alla.

Hevosmiehelle onnea!!!  :D

Markku J

Telakan ja kaukalon tulisi olla matalia ahtaassa autossa. Meidän on niin korkealla, että kaukalon etureuna ottaa kiinni etuselkänojan kallistettuun yläosaan. Asiaa auttaisi, jos etupenkin säätäisi yläasentoonsa. Mutta tuota murhetta ei kauaa kestäisi, kun mahdollinen A4 olisi ajossa minulla vasta joskus 4-5/2011.

Flat

LainaaKohtapa näkee, miten kaksi junioria menee A4 Avantin takapenkillä, telakalla ja ilman...laskettuun aikaan 6 viikkoa.

hyvin menee, meillä on takapenkillä kolme istuinta, joista yksi on kaukalo

ja edessäkin mahtuu istumaan mukavasti ainakin 180 cm pituiset.

Markku J

Laskin tuon ruotsalaisen konfiguraationi Suomen nettohintaa ja sain tulokseksi 53 400 eur laskien arviolta -4% alennuksen Alpine Pro -malliin. Hintaeroa jää noin 28% nykyisen vahvan kruunun kurssilla laskien. Tosin ruotsalaisessa Proline -paketissa on sellainen turhakevaruste kuin varashälytin, joka nostaa tuota laskennallista eroa 1,7%.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy