Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

Jyllis

Lainaus käyttäjältä: Flat - 08.04.10 - klo:15:04
no onpa entistä halvempi ! Sinänsä huvittavaa, että pelkkä etuspoilerin suomessa maksaa 450 EUR ja tuo koko setti 500£. Kyllä suomi hinnoissa hieman ilmaa on välissä.

Onkohan nuo ihan "orginaaleja" vai kopiota ? Sinänsä ei sillä ole mitään väliä, mutta hieman ihmetyttää miten myyvät noin halvalla, myyjää saa kuitenkin tuostakin katetta.

Ihan orggis setti on, tuli tilattua kyseiseltä myyjältä. Postikulut olivat n. 150£ ja saapuivat viikossa Suomeen... Takadiffuussorissa on kuvasta poiketen pakoputken paikat vasemmassa reunassa. Varaosanumerot kuitenkin listattu oikein, joten niillä sai tarkistettua.

Flat

Kyllähän noilla muovinpaloilla katetta on. Hyvä esimerkki on takapuskurin sivuhelmat, kokoa osilla on noin 10 cm x 30 cm ja setissä 2 kpl tällaisia osia. Osien valmistuskustannus lienee jotain 5 EUR ja pohjamaalaus päälle. Puhutaan varmaan 10 EUR / kpl hinnasta. Marmorilla setistä huudetaan 265 EUR.

Olisi kiva tietää mistä nämä ebay kauppiaat niitä hommaavat, tuotantolinjan "yövuorosta"?

Markku J

Samaa ihmettelin oman korisarjani kanssa - mistä näitä tulee ? Ihan alkuperäinen se oli, ja laatikoissa. Hinta vaan jotain neljännes kotimaamme ovh:sta. Suosittelen todella kaikkia A4 sedan -kuskeja tuon setin tilaamaan, jos niitä 500 punnalla vielä saa. Muuttaa autoa aikalailla (minun ex-autoni kuvia on autotallissa).

Pertsa

Mites nu onkaan kiinni nuo pakoputkenpäät? Miten ne saa irti? Kiertämälläkö ensin johonkin suuntaan ja sitten vetämällä. Pitäis varmaan hiukka maalailla noita omia taas kun näyttäis että on maalit hiukan lähteneet sieltä täältä.

Flat

tarkoitatko audin kromisia putkenpäitä?

jos niitä, niin senkun vedät vaan, ovat "kitkalla" kiinni, ei tarvitse kiertää mitenkään.

Oma pakoputkimissio jatkuu lähiaikoina, saa nähdä löydänkö hieman isommat tilalle ( kenties ovaalit)

Pertsa

jep juuri noita kromipäitä (jotka mulla on mustat)

Flat

miten niistä on  kromit lähteneet, vai onko vaan mustuneet? vai mistä on kyse?

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Flat - 09.04.10 - klo:20:54
miten niistä on  kromit lähteneet, vai onko vaan mustuneet? vai mistä on kyse?
Noi ovat kylläkin RST pakoputkenpäät, tai ainakin Audi mainostaa näin.
Säännöllinen pesu autonpesun yhteydessä pitää ne kunnossa.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Pertsa

eikun ne siis on olleet kiiltävät/kromisett whatever, mutta ne on maalattu puolikiiltävän mustiksi. Se musta maali on hiukan niistä karissut parista paikasta jotenka niitä pitää ehostaa hiukan...

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Flat - 09.04.10 - klo:20:11
tarkoitatko audin kromisia putkenpäitä?

jos niitä, niin senkun vedät vaan, ovat "kitkalla" kiinni, ei tarvitse kiertää mitenkään.

Oma pakoputkimissio jatkuu lähiaikoina, saa nähdä löydänkö hieman isommat tilalle ( kenties ovaalit)
Noista putkenpäistä vielä. Kun ei ole oikein vieläkään selvää miltä nuo kromipäät näyttää 2010 mallin 2.0T avantissa, niissä kun on suurempihalkaisijaiset putkenpäät, en tiedä oliko jo 2009 mallissakin. Olisko jollain noista kuvaa? Niin ja varmaan sama juttu on V6:ssa, varmaan samat putkenpäät.
Mietin tuossa myös että mahtaakohan enää irrota putkenpäät kun ne on pari talvea tuolla suolaloskassa lilluneet, vai meneekö vaihtoon vasta sitten kun pakoputkikin.

EDIT: otin nuo just irti, helposti lähti

clima

LainaaNoi ovat kylläkin RST pakoputkenpäät, tai ainakin Audi mainostaa näin.
Säännöllinen pesu autonpesun yhteydessä pitää ne kunnossa.

Oletteko pesun lisäksi puhdistaneet noita putkenpäitä jolloin aineella? Itsellä ei 4 vuoden jälkeen pesulla kaikki noki enää irtoa. Ehdotuksia/kokemuksia puhdistukseksi kaipailisin.

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: clima - 10.04.10 - klo:07:44
Oletteko pesun lisäksi puhdistaneet noita putkenpäitä jolloin aineella? Itsellä ei 4 vuoden jälkeen pesulla kaikki noki enää irtoa. Ehdotuksia/kokemuksia puhdistukseksi kaipailisin.
Eiköhän vahaus auta pitämään ne kunnossa. Mutta eihän näitä nyt yli neljää vuotta pidetä.  ;)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Karvis

Lainaus käyttäjältä: clima - 10.04.10 - klo:07:44

Talvella käytin Ocun vahauksessa ja operaation jälkeen putkenpää kiilsi kuin uusi, kyselin mitä siihen oli käytetty kun itse en ollut saanut sitä yrityksistä huolimatta puhtaaksi. Fiksari sanoi putsanneensa se rasvanpoistoaineella, ja vaha päälle :)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Jii74

Livenä Pertsan mustaksi maalatut kromi putkenpäät nähneenä harkitsen vakavasti tulevaan valkoiseen avanttiin samaa 8)
Audi A4 Allroad Quattro 2.0 TDI -18

clima

LainaaMutta eihän näitä nyt yli neljää vuotta pidetä.

Juu, kysymys olisi sopinutkin paremmin mobilistipalstalle.  ;)

Ei tuo säännöllinen pesu ja vahaus tunnu riittävän, mustaa on vaikka kuinka hinkkaisi. Kiitokset Karvis tuosta rasvanpoistoainevinkistä, täytyy kokeilla!

Pertsa

Tuossa autonpesun ja renkaidenvahdon lomassa poistelin maalinpoistoaineella putkenpäistä maalit ja kokeilin sitten miltä näyttäis kromipäät. Ihan jees, mutta liian blingbling minun makuuni. Täytyy karhentaa niitä varmaan hiukan lisää ja maalata uudelleen.

Alkoi sen verran kiinnostamaan tuo putkenpääpolitiikka noihin jossa on putket sekä vasemmalla että oikealla, että kaivelin hiukan osanumeroita sieltä täältä:
Omissani on tämmöinen osanumero : 8K0 253 825 D. Sama numero löytyi mm. täältä ja tuossa kuvassa putket kuitenkin siis molemmat vasemmalla.

Flatin autossa näkyy olevan tällainen : 8K0 071 761, joka näyttäis audi.fi varusteselaimen mukaan kuitenkin olisi tarkoitettu niihin joissa tuplaputket vasemmassa reunassa...

Varusteselaimen mukaan 8K0 071 762 olisi tarkoitettu niihin joissa putket molemmin puolin, ja sopisi tuon sivun mukaan vuosimalleihin 2008, 2009, 2010 ... ja uudemmissahan on kuitenkin suuremmat putket  ???

Onkohan nuo kaikki samanlaisia mutta osanumeroita on useita?

Flat

LainaaFlatin autossa näkyy olevan tällainen : 8K0 071 761, joka näyttäis audi.fi varusteselaimen mukaan kuitenkin olisi tarkoitettu niihin joissa tuplaputket vasemmassa reunassa...

Jos muistatte kun avantit tuli, ja nimenomaan tällä uudella koneella, niin silloin ei kenelläkään oikein ollut tietoa putkien sijainnista, ei myyjillä eikä ostajilla. Aluksi oletus oli että putken ovat vasenmassa reunassa. Mitä lienevät myyneet noihin. Ja sitten ne olivatkin vas & oik laidassa.

Joku uuden auton omistaja voisi mitata kromi/rst putken pään ulkohalkaisijan ?
Tulisi tämäkin myytti murrettua vihdoin !

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Flat - 10.04.10 - klo:19:20
Joku uuden auton omistaja voisi mitata kromi/rst putken pään ulkohalkaisijan ?
Tulisi tämäkin myytti murrettua vihdoin !
Jep ja kuvakin olis kiva nähdä miltä näyttää.

a-o

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 06.04.10 - klo:14:48
Samalla tavalla se tehtiin kuin muissakin kulmissa, eikä niiden kanssa ollut ongelmia.

Pertsa, avasin tänään oman kattotelineen, kun vaihdoin rikkoutuneen jalan suojamuovin uuteen (sen, jossa on se luukku kiinni). Tutkin samalla sitä mainitsemaasi jumittumista ja tulin siihen tulokseen, että kiertämällä avaimella ruuvia kiinnipäin sen pitäisi lähteä auki.

Siinä on ihan tavallisen näköinen pultti, jonka päässä on mutteri rajoittimena. Mutteri on lyöty lyttyyn siten, että se ei pääse aukeamaan loppuun asti. Jos ruuvia on kierretty liikaa auki, niin se jumittaa kiinni.

Tuota kannattaa ainakin kokeilla. Ei siellä ole oikein muuta liikkuvaa, jos ei sitten ole mennyt kierteet siitä pultista.

a-o

Lainaus käyttäjältä: kokken - 08.04.10 - klo:11:53
Auton luovutuksessa kysyin samaa ja myyjä sanoi että tästä kuljettajan paikalta sen voi todeta niin, että äänisäätöjen Gala-asetuksen asteikko ulottuu pidemmälle (1-7) vakioradion 1-5 sijasta. Sainko oikeaa tietoa ja pitääkö paikkansa että perusradiossa on tuollainen säätöasteikko? Mulla ASS muistaakseni kyllä toimii seiskaan saakka.

Minulla ei ole audi sound systemiä, mutta silti Gala säätimessä on arvot 1-7.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: a-o - 10.04.10 - klo:19:54
Pertsa, avasin tänään oman kattotelineen, kun vaihdoin rikkoutuneen jalan suojamuovin uuteen (sen, jossa on se luukku kiinni). Tutkin samalla sitä mainitsemaasi jumittumista ja tulin siihen tulokseen, että kiertämällä avaimella ruuvia kiinnipäin sen pitäisi lähteä auki.

Siinä on ihan tavallisen näköinen pultti, jonka päässä on mutteri rajoittimena. Mutteri on lyöty lyttyyn siten, että se ei pääse aukeamaan loppuun asti. Jos ruuvia on kierretty liikaa auki, niin se jumittaa kiinni.

Tuota kannattaa ainakin kokeilla. Ei siellä ole oikein muuta liikkuvaa, jos ei sitten ole mennyt kierteet siitä pultista.

Joo kyllä itsekin purin sen koko hässäkän silloin ja tuo konstruktio on tiedossa. Minusta näyttää että sen mutterin kierre mennyt?
Minulla siis jumittaa se kiinni kiristysvaiheessa liian aikasin, eli se ei kiristy tarpeeksi kattokaiteeseen.
Sitä en oikein ymmärä mikä tekee sen että kun ruuvaa sitä pulttia aluksi aukipäin hiukan niin siihen tulee hiukan vastusta?
Mulla on siis se koko pultti kokonaan irti siitä systeemistä. Se lähti kyllä mulla irti muistaakseni yhdestä tai kahdesta muustakin kulmasta kun vahingossa kiersin liika auki, mutta ei niiden kanssa ollut ongelmia, ne sai takaisin kiristettyä kiinni normaalisti.

a-o

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 10.04.10 - klo:20:29
Joo kyllä itsekin purin sen koko hässäkän silloin ja tuo konstruktio on tiedossa. Minusta näyttää että sen mutterin kierre mennyt?
Minulla siis jumittaa se kiinni kiristysvaiheessa liian aikasin, eli se ei kiristy tarpeeksi kattokaiteeseen.
Sitä en oikein ymmärä mikä tekee sen että kun ruuvaa sitä pulttia aluksi aukipäin hiukan niin siihen tulee hiukan vastusta?
Mulla on siis se koko pultti kokonaan irti siitä systeemistä. Se lähti kyllä mulla irti muistaakseni yhdestä tai kahdesta muustakin kulmasta kun vahingossa kiersin liika auki, mutta ei niiden kanssa ollut ongelmia, ne sai takaisin kiristettyä kiinni normaalisti.

Ok, tulipa vain mieleen, kun tuota aukaisin.

Oliskohan niin, että nuo ebay kauppiaat laittaa asiakkaiden palauttamat toimimattomat / rikkinäiset tavarat ebayhin myyntiin ja toivoo, että nettiostaja nielee tappionsa.

Minulle sattui kyllä hyvä tuuri (vaikka olikin huono tuuri) että sain uudet osat kuljetuksessa vaurioituneiden osien tilalle. Ostin omani Audi Dortmundin kautta.

Pertsa

^ihan virallisesta Audiliikkeestä nuo minunkin on hommattu, UK:sta Norwichista.

a-o

Tuossa olisi tuontiautoja karsastamattomille mukavasti varusteltu paketti kohtuulliseen hintaan:

http://www.bytbil.com/bilar/begagnade/audi/a4/bvw9rzdg/?criterias=F2QBEAYdLrSDcS.swwA4FAA_!

Flat

Pikaiset huomiot sport penkeistä niiden asentamisen jälkeen. Säädöt mainiot, mutta penkki yllättävän kapea. Omalle takalistolle tuo penkki sopii kuin valettu (181cm / 83 kg), mutta epäilempä että jos talalistoni olisi hiemankin leveämpi, niin penkissä istuminen saattaisi olla hieman epämukavaa. Ihmeen kapeaksi penkki on tehty. Eli sport penkkejä ei kannata todellakana sokkona ostaa, tunnin parin ajelu kannataa niillä penkeillä tehdä ennen ostopäätöstä. Varsinkaan jos epäilee, että oma takalisto ja vyötärö ovat hiemankaan pullistuneet.

Istuintunuma perus jakkaroiden jälkeen on kyllä totaaalisen erinlainen. Peruspenkeillä istuskelu oli mukavaa sohvailla makoilua, jossa pystyi hieman asentoakin vaihtelemaan ja penkissä kiehnäämään mukavasti. Sport penkki ottaa kyllä kuskin syleilyynsä ja pitää tiukassa otteessaan, penkissä ei paljoa kiemurrella. Tämän takia varauksetonta kiitosta sport penkeille en kyllä anna. Jotkut ovat sport penkkejä kehuneet maasta taivaisiin, mutta näin kun samassa autossa pystyy kokeilemana molempia perätysten ( istuinhavaintoja ei ole muut häiriötekijät sekoittamassa, kuten erinlainen auto, moottori, vaihteistto yms.) , niin penkit on  "pilattu" liiallisella tiukkuudella. Hieman väljempi penkki tietysti vähentäisi sivuttaistukea, mutat lisäsi mukavuutta.

Voi olla että tämä "ahdistava" tunne katoaa ajan myötä ja kun sitten istuu peruspenkille, niin voi tuntua siltä että siitä luiskahtaa kaarteissa pois.

Sitten se toinen asia penkeistä. Nyt kun asentaessa vertaili perus ja sport penkkiä rinnatusten, niin en millään pysty käsittämään sport penkkin lisähintaa ( +1100 EUR) verrattuna perusjakkaroihin. Säätömekanismeissä ei nyt sellaista "high tecciä" ole, että lisähinta olisi perusteltua. Silmämääräisesti peruspenkin ja sport penkin istuinosan reunat ovat meilkein yhtä syviä, eli peruspenkkin istuinosa antaa melko hyvin sivuttaistukea, peruspenkin istuinosa on myös hitusen leveämpi. Suurempi ero tulee selkänojan sivuttaistuessa, sport penkissä sitä on selvästi enemmän.

Pertsa

Minäkään en mikään kyllä mikään kaikkein hoikin ihminen ole läheskään, mutta ei mulla ole ollut noiden penkkien "ahdistavuuden" kanssa ongelmia. Ei nuo minusta lian tiukat ole.

Markku J

Urheiluistuimet ovat minulle liian kapeat. Sellaiset siltikin tilasin cabrioon, vaikka tiedän tuon mukavuushaitan. Ulkonäkösyillä tein tuon valinnan, kun halusin nahka-alcantarat. Eiköhän niillä jotenkin pärjää.

Olen Flat'in kanssa samaa mieltä tuosta "sohvatunnelmasta" vakiopenkeillä. Niillä pystyy asentoa hieman vaihtamaan välillä. Ovat mukavammat hieman "kukkakeppilinjaa" kookkaammalle henkilölle arkiajoon. Kannattaa vertailla ennen tilausta.

Vmatti

Oli tuossa sijaisautossa vakiopenkit ja oudoltahan noi kyllä taas tuntui.
Penkin saa laskettua matalammalle kuin sporttipenkin, mutta reisituki on onneton (= penkki on lyhyt)  ja toi aiheuttaa jalanpuutumista itselläni pitempää ajaessa.
Lisäksi kaltevuussäätö tais puuttua kokonaan.

Itsekkään en ole ihan sieltä kukkakeppipäästä ja hyvin oon sekä mahtunut penkkiin että saanut säädettyä hyvän ajoasennon.
Trust your instincts, be yourself!
BMW 520D xDrive Business Exclusive Edition Aut. -15
ex-vagit:
A4 (B8) 2.0 TFSI quattro S tronic -10
CC 2.0 TDI 125kW DSG -09
A4 (B6) 1.8T quattro -05
Audi 80 (B3) 1.8S -

MacVolsu

Autoa odotellessa olen miettinyt vanteita tai ennemminkin kokoa minkä valitsisi. Mukana tulevat 16" aluvanteet aion siirtää talvirenkaille mutta kesää varten on nyt hankittava omat.

Olen aiemminkin tätä pähkäillyt tällä palstalla ja kysynyt muiden mielipiteitä mutta kysytään nyt onko porukka vielä samaa mieltä. Auto on tulossa normaalilla alustalla ja suunnitelmissa ei ole madaltaa sitä jälkeenkään.

Eräät olivat sitä mieltä että voin huoletta valita 17 " tai 18" tuuman vanteet normialustaan mutta mene ja tiedä.

Ensiasennusrenkaat menevät jokatapauksessa myyntiin jos kasvatan vannekokoa, 17" rengaskoko olisi varmaan 225/45R17 mutta 18" pitäisi varmaan olla 245/40R18 (225 varmaan liian matala). Renkaiksi aion hankkia tod.näk. Continental Sport Contact 2 tai 3, Contia kun on ollut viimeiset 8-9 vuotta enkä ole merkkiin pettynyt kertaakaan.

Vanteissa miellyttää OZ Racingin mallit, aikaisemmin kyseistä merkkiä omistaneena voin sanoa sen olevan huippuluokkaa, myös pintakäsittelyltään. Myös Borbet sekä mahdollisesti BBS kiinnostaa, jälkimmäinen on tietysti kovin hinnakas.

Aina parempi jos tuumaatte että 16" riittää normialustaan niin se on meitsille huomattavasti halvempi ratkaisu :D

Docw

Kannattaa olla tarkkana tuon vannekoon ja ET:n kanssa. Minulla oli aiemmin alla A3:sta periytyneet 17" OZ:n vanteet yhdistettynä normialustaan. Renkaatkin vielä alikokoa eli 225/45R17.

Toista kertaa ei kyllä tuollaisia tule laitettua  :-[

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy