Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

P.Alikka

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 14.10.12 - klo:20:25
Mikä olisi syynä tuon hintaeron kuoleentumiselle ? Itse en usko siihen. Perinteisesti "paljon" ajettu diesel on mielestäni ollut bensakonetta kalliimpi ja halutumpi auto vaihtoautomarkkinoilla.
Näin varmasti, mutta itse olen alkanut vierastamaan uusia paljon ajettuja dieseleitä. Tekniikka alkaa monimutkaistua siihen tahtiin, että köyhää alkaa hirvittämään mahdolliset korjauskulut.. Mitenkä sitten muut tämän näkevät? Vanha kunnon 1,9 TDI tuntuisi jo järkipeliltä  ;D
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

Skula

Lainaus käyttäjältä: P.Alikka - 14.10.12 - klo:20:49
Näin varmasti, mutta itse olen alkanut vierastamaan uusia paljon ajettuja dieseleitä. Tekniikka alkaa monimutkaistua siihen tahtiin, että köyhää alkaa hirvittämään mahdolliset korjauskulut.. Mitenkä sitten muut tämän näkevät? Vanha kunnon 1,9 TDI tuntuisi jo järkipeliltä  ;D

Niin no.. Minua hirvittää myös nämä bensapelien ongelmat joita täällä on raportoitu.. Öljynsyöntiä ja nokkaketjuongelmia ja ties mitä vielä..

Taitaa olla fiksuinta kun hommaa itsellekin seuraavaksi vaan jonkun alkaen mallin TDI koneen ja "pyyhkii" DPF kanisterit tyhjäksi, kuten nykyisessä  ;D Saa ajaa melko rauhallisin mielin 60-80tkm..

En jaksa uskoa että TFSI ja TDI olis hinnaltaan samalla viivalla 150tkm ajettuina.. Liekö sitten että olen kalkkis  :)
Romurautaa ja paalivehkeitä.

msvahn

Tankattu äsken vaimon B8 seka-ajosta.. 720km/47l dieseliä eli karkeasti 6,5l/100km. Entinen 1.4tsi bensa-Octavia vei puoli litraa vähemmän bensaa, mutta toisaalta Audissa on myös takapyörille toiset 120hp käytettävissä ja reilusti painoa korissa ja renkaissa.

Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

RHead

Lainaus käyttäjältä: msvahn - 14.10.12 - klo:22:03
Tankattu äsken vaimon B8 seka-ajosta.. 720km/47l dieseliä eli karkeasti 6,5l/100km. Entinen 1.4tsi bensa-Octavia vei puoli litraa vähemmän bensaa, mutta toisaalta Audissa on myös takapyörille toiset 120hp käytettävissä ja reilusti painoa korissa ja renkaissa.

Täällä taasen 45km/h keskinopeudella tod. kulutus 8.3l muuten sama vehje mutta tomaatilla.
Passat

Audi

qmckone

Dieseleitä ennätettiin myydä tässä hiljattain melkoisia määriä ja myydään edelleen, joten aikanaan niistä on ylitarjontaa vaihtoautomarkkinoilla, ja tämä ei voi olla vaikuttamatta dieseleiden jälleenmyyntiarvoon.
A4 2.0Tq

Tomppis

Osaako kukaan kertoa mahdollisimman tarkkaan mikä värilämpötila beekasin xenoneissa/drl:ssa on? 5000k? Tarkoitus olisi päivittää myös sumarit ledeihin niin totta kai samaa sävyä kuin muutkin.
Ja osaako kukaan kertoa mahdollisimman kirkasta ledisettiä, suomalaiselta jälleenmyyjältä? Tilasin yhdet, oli sinertävät vaikka piti olla valkeat ja liian himmeät. Taii ei välttämättä mutta todennäköisesti ei aja riittävästi asiaansa sumussa..

clima

Lainaus käyttäjältä: Tomppis - 17.10.12 - klo:20:19
Osaako kukaan kertoa mahdollisimman tarkkaan mikä värilämpötila beekasin xenoneissa/drl:ssa on? 5000k? Tarkoitus olisi päivittää myös sumarit ledeihin niin totta kai samaa sävyä kuin muutkin.

Laitoin loppukesästä Mtec H11 polttimot (4750k) jotka ovat näyttävät samoilta värisävyn suhteen kuin ledinauhat. Aivan tarkkaa värilämpötilalukua en siis tiedä mutta noita ainakin voi värinsä puolesta suositella. Tehoa varmaan sen minkä orkkiksissakin, itse en sumareita polta kuin coming home tilassa. 

Vaihto-ohjeet löytyy tuosta Flat:n hyvästä tuunausoppaasta: http://flataudi.webs.com/tuning%20tips%2022.htm#_Toc236099797

Pertsa

Mulla myös MTEC polttimot, mallia MT-484. Ovat kyllä nekin ihan samaa sävyä kuin ledit. Googlella selaamalla näyttäis että noiden värilämpötila on 4350K.

Tomppis

No tässäpä se on, kumpi oikeampi sävy/lähempänä. :D Nämä on siis normaaleita hehkupolttimoita? En tiedä mikä mieltymys ledeihin on, semmoiset haluaisin mutta eipä taida riittävän tehokasta löytyä. Tuntuu että mitä tehokkaammaksi menee, sen paksummaksi poltin_osan_kanta menee, jolloin ei mahdu enää polttimon reiästä läpi.
Itsellä ei muutoin käytettyä ku illan hämärässä, jolloin mielestäni xenoneita ei vielä tarvita mutta pelkillä nauhoilla ei viitsi ajaa.. Tuo perinteinen valojen päivittely kun on käynnissä niin haluaisi keulan samaan sävyyn ja sisätilat samaan. Rekkari jos menis ulko tai sisäpuolen kans niin ois riittävä..

Pertsa

^Liekö tuo ihan noin tarkkaa että Kelvinilleen pitäis olla sama? Pääasia että saa valkoisempaa valoa. Itse en huomaa kyllä sävyissä mitään ihmeempiä eroja. Sumarit mulla siis lankapolttimot ja 4350K, rekkariledit 5000K, sisävalojen ja takaluukun ledien värilämpötilaa en muista/tiedä, todennäköisesti jotain 5000K nekin. Ihan samalta nuo kaikki näyttää. Sisävalot ja rekkariledit hypercolor.de:stä. Noita sumaripolttimoita en muista mistä ne on.

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: Tomppis - 17.10.12 - klo:20:19
Osaako kukaan kertoa mahdollisimman tarkkaan mikä värilämpötila beekasin xenoneissa/drl:ssa on? 5000k?

Tietääkseni 4100K. Nuo edellämainitut 4350K ovat ainakin todella lähellä.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

Ranssi

Kylläpä tuli muutosta auton ominaisuuksiin, kun alla olleet Pirellin Cinturato P7 245/45R17 kesäkumit vaihtuivat uusiin Contin VikingContact5 205/60R16 kitkoihin: vetelyt urissa loistavat poissaolollaan hiljaisuudesta puhumattakaan. Kyyti on pehmeämpää niin hyvässä kuin vähän pahassakin.

Onneksi ei tarvitse enää ensi keväänäkään Pirellejä alle laittaa, sillä tuli hankitua samassa rytäkässä myös Contin 225/50R17 EcoContact kesärenkaat. Täytyy sanoa, että tuo alkuperäinen rengaskoko on kyllä järjetön tai en itse ainakaan näe siinä mitään hyvää.

Ohikulkija

LainaaOnneksi ei tarvitse enää ensi keväänäkään Pirellejä alle laittaa, sillä tuli hankitua samassa rytäkässä myös Contin 225/50R17 EcoContact kesärenkaat. Täytyy sanoa, että tuo alkuperäinen rengaskoko on kyllä järjetön tai en itse ainakaan näe siinä mitään hyvää.

Vaihdoin hiljattain alle samanlaiset EcoContact kesärenkaat. Vierintävastus on edellisiin nokialaisiin huomattava Contin hyväksi.

RHead

Itelläkin parit contit ollut ja ainakin kesärenkaissa , kun ne alkaa olla lopuillaa niin pitävät aikamoista mekkalaa. Hyvä merkki siitä milloin tarttee vaihtaa :P
Passat

Audi

jkko

Tänään oli aika erikoinen näky, eli A4 jossa oli peltivanteet pölykapseleilla. Ei vissiin ole kovin yleistä Suomessa. Sitä en huomannut katsoa oliko ne talvirenkaat vai kesärenkaat.
audi a4 avant 1.8tfsi quattro

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: jkko - 18.10.12 - klo:19:57
Tänään oli aika erikoinen näky, eli A4 jossa oli peltivanteet pölykapseleilla. Ei vissiin ole kovin yleistä Suomessa. Sitä en huomannut katsoa oliko ne talvirenkaat vai kesärenkaat.
Minkälaiset pölykaplselit olivat kyseessä? Audissahan on vakiona aina alumiinivanteet, joten kuulostaa melko uskomattomalla, jos kyseessä oli Suomen rekisterissä oleva auto?
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Levjsa

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 18.10.12 - klo:21:23
Minkälaiset pölykaplselit olivat kyseessä? Audissahan on vakiona aina alumiinivanteet, joten kuulostaa melko uskomattomalla, jos kyseessä oli Suomen rekisterissä oleva auto?

Muutamia nelkkuja olen nähnyt tällaisilla pölykapseleilla varustettuna.
http://is11.snstatic.fi/img/468/1288331900958.jpg

Tomppis

Niin, Suomen kilvethän ei poista sitä vaihtoehtoa että on tuontiauto. :) Tietääkseni Saksassa ainakin saa peltivanteilla, koska esimerkiksi audin esitteessähän on peltivanteet vaihtoehtona, joskin perässä teksti ei Suomen tuontiohjelmassa. Ja miksipäs ei voisi ostaa moisia, jos ei tykkää aluvanteista..

jkko

Se oli ihan vastaavan oloinen kun tuossa Levjsan linkissä, mutta väri vaan oli hopea.
audi a4 avant 1.8tfsi quattro

Nudde

LainaaAudissahan on vakiona aina alumiinivanteet, joten kuulostaa melko uskomattomalla, jos kyseessä oli Suomen rekisterissä oleva auto?

Suomessa on businessmallissa alut, jos ei ole business ei ole aluja. Näin ainakin oli alussa kun B8 tuli. Ja kai niitä ei businessmalleja myytiin joku kappale.

Stinger

Miten ootte putsannu sen kaukalon moottoritilan takaosasta? Availin sen tänään ja oli ämpärillinen lehtiä ja mönjää siellä. Sitä on aika hankala saada kunnolla putsattua pelkillä käsillä. Putsasin sen minkä sormin sai ja huuhtelin vedellä, mut paljon sinne jäi sitä töhnää.

Viisaammat vinkit ovat hyvin tervetulleita.
Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Tronic 2009

Mazda CX-5 2.0 AWD Touring Offroad at 2012

Ktk

TDI e-versiossa oli alkujaan peltivanteet 205 kumilla vaikka oli Business-malli, tuossa kuvassa juuri tuollainen. Muuttui sitten jossain vaiheessa sekin aluvanteiseksi.

jusba31

Lainaus käyttäjältä: Stinger - 18.10.12 - klo:22:55
Miten ootte putsannu sen kaukalon moottoritilan takaosasta? Availin sen tänään ja oli ämpärillinen lehtiä ja mönjää siellä. Sitä on aika hankala saada kunnolla putsattua pelkillä käsillä. Putsasin sen minkä sormin sai ja huuhtelin vedellä, mut paljon sinne jäi sitä töhnää.

Ite oon putsannu imuroimalla ja paineilmalla, hyvin lähtee roskat pois.

Stinger

Pitää ootella kuivempia kelejä, että uskaltaa Voltalla alkaa imuroimaan.. Nyt se oli melkosta muhjua.

Kiitos vinkistä!
Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Tronic 2009

Mazda CX-5 2.0 AWD Touring Offroad at 2012

urkki

LainaaJa miksipäs ei voisi ostaa moisia, jos ei tykkää aluvanteista..

Lisäksi ovat vanteina kevyemmät....
0.662 MW Audi quattro power, 4:n Quattron loukussa

AP

Turussakin eilen bongattu punainen B8 sedan peltivanteilla ja pöläreillä, rivo näky..

Jos tehtaalta auto aina tulisikin aluilla, niin eihän se ketään estä ostamasta talveksi peltisiä..  ;)
A4 2.0TdiQ avant 2018

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: AP - 20.10.12 - klo:14:22
Turussakin eilen bongattu punainen B8 sedan peltivanteilla ja pöläreillä, rivo näky..

Jos tehtaalta auto aina tulisikin aluilla, niin eihän se ketään estä ostamasta talveksi peltisiä..  ;)
Samaa mieltä, sillä bongasin varmasti saman punaisen paholaisen?  ;D
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

makelja

Lainaus käyttäjältä: AP - 20.10.12 - klo:14:22

Espoon Bauhausin pihassa oli yksi hopeinen farkku peltivanteilla. Näyttävät paljon A3:n aluvanteilta, mutta kyllä ne pelivanteet olivat. Näkyi niistä raoista. Teki hopeisen auton aneemisen näköiseksi.

Tomppis

Lainaus käyttäjältä: Stinger - 18.10.12 - klo:22:55

Ihan vaan pesemällä? Miel. painepesuri tai sitte normi letkusuuttimella kovemmalla paineella. Painepesurillahan on esimerkiksi helppo pestä tarkasti (itse pesen aina ovien alaosta ja kynnykset) jos vaan vähän viitsii järkeä käyttää. :)

vincent

Lainaus käyttäjältä: Levjsa - 18.10.12 - klo:21:28
Muutamia nelkkuja olen nähnyt tällaisilla pölykapseleilla varustettuna.
http://is11.snstatic.fi/img/468/1288331900958.jpg
Mutta eikös nuo tuossa esimerkkikuvassasi olevat ole kuitenkin aluvanteet?
Siis minun silmiini näyttäisivät aika lailla samoilta kuin tässä yksilössä:
( tosin vanhempi malli kyseessä )
http://www.nettiauto.com/audi/a4/5080917

Tuossakin kyllä erehdyttävästi tuovat peltivanteet + pölykapselit mieleen, mutta teksti väittää toista.
Ex-VAG : Kupla, Golf, Jetta, Golf, Passat, Passat, Golf

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy