Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

Jeenyus

Lainaus käyttäjältä: Flat - 18.06.11 - klo:22:11

Hmm.... mulla tuon akun varausnäyttö näytää keskimäärin 50 % lukemia, välillä jossain 70% ja välillä 40%. Mites muilla, onko munakku finaalissa ?

Ja hmm... täälläkin. Mitenkäs tuo akun varaus katsotaan ja mistä? Omalta MMI:ltä en ainakaan ole löytänyt muuta, kuin ne öljyn tarkastatukset, valot, keskuslukko/ikkunat, huolto intervalli, ID yms. Apua?
Audi A4 1.8TFSI

Skula

Se akkunäyttö pitää koodata erikseen näkymiin..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Jeenyus

Lainaus käyttäjältä: skula - 19.06.11 - klo:21:13
Se akkunäyttö pitää koodata erikseen näkymiin..

Okei, eli se pitää koodata. Ei onnistu sillä CAR and SETUP näppäinyhdistelmällä? Tuo ominaisuus olisi talvea ajatellen oikein "viehkeä".
Audi A4 1.8TFSI

Flat

Elkee naurako, mutta tälläistä tämä uusavuttomuus teettää. Pystynkös jollain mittarilla tarkistamaan tuon akun varaustason luotettavasti, ja mitä sen pitäis näyttää, sillä jollain mittarilla katsottuna ?

Eipä ole koskaan tarvinnut akun kunnosta olla huolissaan ( öljynkulutuksen lisäksi) , on se ihme peli tämä Audi. Kaikkea sitä autoilusta oppii tämän kanssa.
Olen jotenkin vaan tottunut siihen ,että öljyjen ja akkujen kanssa ei tarvitse pelehtiä ollenkaan. Eipä tuo latausnäyttö olut moksiskaan 200km ajelusta, luulisi että olisi lataantunut?

LainaaPariin kertaan tuota mulkaisin, jotta onkos Flat(kin) kesäseonnut, kunnes oivalsin ilmauksen syvimmän olemuksen

Kesäsekoilusta ei ole kyse, sekoilen vaan taas näppiksen kanssa. Liikaa liikkuvia osia siinä. Kieltämättä hieman hassusti tuli kirjoiteltua.

Skula

Lainaus käyttäjältä: Flat - 20.06.11 - klo:07:20
Eipä ole koskaan tarvinnut akun kunnosta olla huolissaan ( öljynkulutuksen lisäksi) , on se ihme peli tämä Audi.

Ihme peli on Audi tosiaan jos akkukin syö öljyä.
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Jeenyus

Lainaus käyttäjältä: Jeenyus - 19.06.11 - klo:20:49
Ja hmm... täälläkin. Mitenkäs tuo akun varaus katsotaan ja mistä? Omalta MMI:ltä en ainakaan ole löytänyt muuta, kuin ne öljyn tarkastatukset, valot, keskuslukko/ikkunat, huolto intervalli, ID yms. Apua?

Okei, ehkä vähän turhaan huutelen apua täällä. Kokeilemallahan se aina selviää ja tuloksena nyt, että ei tapahdu näppäinyhdistelmällä ei tapahdu mitään. Minkälaisesta prosessista on kyse tässä koodauksessa eli pitäisikö minun viedä AudiCenterille auto, onko se kenties varmin tapa saada homma toimimaan sekä päivitettyä MMI?
Audi A4 1.8TFSI

Nudde

LainaaOkei, ehkä vähän turhaan huutelen apua täällä. Kokeilemallahan se aina selviää ja tuloksena nyt, että ei tapahdu näppäinyhdistelmällä ei tapahdu mitään. Minkälaisesta prosessista on kyse tässä koodauksessa eli pitäisikö minun viedä AudiCenterille auto, onko se kenties varmin tapa saada homma toimimaan sekä päivitettyä MMI?

Jos haluat sen akkunäytön toimimaan veikkaan että Audicentteri ei ole oikea paikka siihen. Jos olen pääkaupunkiseudulta tiedän missä se onnistuu. Samoin kuin kaikki muutkin koodaukset. Onko kellään muilla kuin minulla se valojuttu käytössä, että saa jalkatilavalot toimimaan ajossa kanssa. Ilmestyy MMI:hen. Ihen turha juttu mutta hieno näyttä, saa säätää brightnesiä ja ruudussa sellainen virtuaalinuppi :) Kaikkea ne kaksii kanssa. Rupee olemaan mulla niin monta koodausta että ei oikein enää itse muista........Niin siis tarvitset jonkun joka omistaa VAG comin koodaamaan sen sinulle.

Jukes

tuo jalkatila valo jutska ajossa kuulostaa loistavalle jutulle just mietin omassa et saiskohan palaa ne. Pahus ku niin kaukana sielt eteläisestä suomesta.
Audi A4 avant quattro 2.0tdi

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 20.06.11 - klo:21:28
Onko kellään muilla kuin minulla se valojuttu käytössä, että saa jalkatilavalot toimimaan ajossa kanssa. Ilmestyy MMI:hen. Ihen turha juttu mutta hieno näyttä, saa säätää brightnesiä ja ruudussa sellainen virtuaalinuppi :)

Muistatko mistä modulista tuo ominaisuus löytyy? Eihän sitä tiedä jos se vaikka löytyisi pirkkamalleistakin...

Nudde

LainaaMuistatko mistä modulista tuo ominaisuus löytyy? Eihän sitä tiedä jos se vaikka löytyisi pirkkamalleistakin...

En muista koska mun hovikoodaaja oli sen jostain löytänyt, mutta hän tietää, saadaan varmaan jossain vaiheessa tietoa.

Nudde

Lainaatuo jalkatila valo jutska ajossa kuulostaa loistavalle jutulle just mietin omassa et saiskohan palaa ne. Pahus ku niin kaukana sielt eteläisestä suomesta.

Koita löytää koodaajaa sieltä omasta läheisyydestä, kai niitä nyt löytyy joka paikasta?

lortti

1.8 "APR" Q

Tänään tuli sitten eka vika ;) kytkinpoljin alkoi "naksahtelemaan". Ei kun Audi centteriin ja yllätys yllätys vaivaan olikin ihan yleinen korjausohje. Osat tilattiin (jokin pultti ja "special" voiteluaine) ja ens tiistaina olis toimenpideaika varattu.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

fleetwood

Kertokaapa jos saatte tuon ambient lightning homman koodattua concerttiin. Itse tuota joskus kokeilin, mutta ei onnistunut. Olisikohan ollut niin, että valinta ilmestyi valikkoon, mutta jäi 'harmaaksi' eli sitä ei voinut valita.

Passat GTE Variant

Nudde

LainaaKertokaapa jos saatte tuon ambient lightning homman koodattua concerttiin. Itse tuota joskus kokeilin, mutta ei onnistunut. Olisikohan ollut niin, että valinta ilmestyi valikkoon, mutta jäi 'harmaaksi' eli sitä ei voinut valita.

Jotenkin näin se ekaksi meni mutta sitten lähti toimimaan jollakin tapaa, en nyt muista miten, ehkä Roba kommentoi asiaa kun tietää enemmän siitä.

lortti

Ambient lightning toimii minulla. Ohjeen step 1 oli vähän hämärä mutta 6. bitti lasketaan oikealta vasemmalle alottaen nollasta, eli oikea koko rimpsu on: 01001111

Stept 2 taisi olla ihan vain rasti ruutuun.

fleetwood

Ok, kiitos. Pitää kokeilla tuota vielä uudemman kerran.
Passat GTE Variant

VAG!

fleetwood

Lainaus käyttäjältä: lortti - 21.06.11 - klo:10:23
Ambient lightning toimii minulla. Ohjeen step 1 oli vähän hämärä mutta 6. bitti lasketaan oikealta vasemmalle alottaen nollasta, eli oikea koko rimpsu on: 01001111

Jo alkoi toimimaan. Vaikeus tuossa oli näköjään se, että joko laskin tuon 6. bitin vasemmalta oikealta tai sitten se mikä nytkin eli VCDS ei millään halunnut vastaanottaa tuon 6. bitin muutosta, vaan palautti sen aina ykkösestä takaisin nollaksi. Mutta tarpeeksi monta kertaa kun yritti, niin se lopulta sen hyväksyi. Uusi kiva valintamahdollisuus valikkoon  :)
Passat GTE Variant

Nudde

LainaaUusi kiva valintamahdollisuus valikkoon

Jep, onko sulla mitä muuta koodattua omaan autoosi?

fleetwood

Pitää ihan hetki miettiä, mutta lista on suunnilleen tällainen:
-rengaspainevalvonta
-oikean sivupeilin alaskääntö peruutettaessa
-akun varaustilan näyttö
-needle sweep
ja nyt tuo ambient lightning juttu. Muistaakseni ei ollut muuta. Lisäksi ajotietokoneen kulutusmittaria piti säätää vähän vähemmän optimistikseksi. Nämä koodausjutut olivat kyllä kiva yllätys B7:sta siirtyneelle.

Passat GTE Variant

lortti

Ehdottomasti tärkein koodaus arkiajelua varten on kierrosaikalaskuri ja moottoriöljyn lämpötila.

xp9

Mistäs B8:iin sopiva VAG-COM kaapeli kannattaisi hommata?
ross-techin 340â,¬ on vähän suolanen hinta, jos käyttö on luokkaa needle sweepin aktivointi :)
B7:n kaapeli makso muistaakseni (kiinalainen) noin 16â,¬ ja toimi hienosti. B8 juttelee jo CAN-väylään tai jotain joka sitten onkin vähän kalliimpi ja ymmärtääkseni herkempi noiden kiinakopioiden suhteen?

Flat

LainaaEhdottomasti tärkein koodaus arkiajelua varten on kierrosaikalaskuri

Kun tuollainen tärkeä oiminaisuus on tuonne koodattu, niin olen monesti ihmetellyt miksi siellä ei ole 0-100km/h kellotuskonetta. Ja samalla muutkin kiihtyvyysmittaus testit.

Varmaan jokin DIN standardi estää koodaamasta niitä autoon....liian vaarallista.....mutta niin näppärää ja hyödyllistä....

rob-s

LainaaAmbient lightning toimii minulla. Ohjeen step 1 oli vähän hämärä mutta 6. bitti lasketaan oikealta vasemmalle alottaen nollasta, eli oikea koko rimpsu on: 01001111

No näinhän se menee.

Olen ollut vähän poissa täältä vauvamme syntymän takia:)
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Nudde

LainaaOlen ollut vähän poissa täältä vauvamme syntymän takia:)

jeps, ja onnittelut vielä kerran. Oletko mihin aikaan huomenna aamulla paikalla?

Jeenyus

Iltaa,

Onko noissa koodaushommissa mitään vaaraa? Minulla toi käytetty B8 ja siihen ei ole tehty MMI päivitystä niin jos nyt koodaa jotain siihen "nollaantuuko" sitten ne koodatut ominaisuudet jos sen joskus päivittää? Onko tommosissa perus business-paketilla olevissa paljon ominaisuuksia mitä voi unlockata eli esim. toi peilinkääntö, toimiiko se ilman taittuvia sivupeilejä? Ja vielä viimeinen kysymys, onko Vantaalla ketään jolla kokemusta ja vehkeet näihin koodauksiin, ja mikä mahdollisesti olisi "tuntihinta" ?  ;)
Audi A4 1.8TFSI

Nudde

LainaaIltaa,

Onko noissa koodaushommissa mitään vaaraa? Minulla toi käytetty B8 ja siihen ei ole tehty MMI päivitystä niin jos nyt koodaa jotain siihen "nollaantuuko" sitten ne koodatut ominaisuudet jos sen joskus päivittää? Onko tommosissa perus business-paketilla olevissa paljon ominaisuuksia mitä voi unlockata eli esim. toi peilinkääntö, toimiiko se ilman taittuvia sivupeilejä? Ja vielä viimeinen kysymys, onko Vantaalla ketään jolla kokemusta ja vehkeet näihin koodauksiin, ja mikä mahdollisesti olisi "tuntihinta" ?

Jos päivität sen softan noi kyllä yleensä nollaantuu siinä samalla. Peilinkäänt toimii ilman että on taittuvat peilit, itse otin sen pois käytöstä koska se ei taittanut peiliä tarpeeksi eli ei mitään hyötyä. Mutta sen saa toimimaan ja paljon muutakin. Vantaalla onnistuu koodaus, mulla ei ole läppäriä mutta toisella tutulla on, laita vaikka yv. hänelle, tai voi olla että hän vastaa tännekin kunhän vauvapuuhilta ehtii, eli Roba. Saat hoidettua koodaukset sopuhintaan.

Mullahän on koodattua aika  paljon (tässä mitä muistele):
- needle sweep
- timeri oli, ei taida olla enää
- turvavyön piipitys (ei saisi ei, mutta minkäs teet kun ei jaksa sitä piipitystä kuunnella. Ajossa mulla on aina turvavyö päällä, mutta esim. töihin kun tulee ja joutuu portteja avaamaan ym. niin ei vaan jaksa sitä piipitystä kuunnelle kun ajaa seuraavlle portille ym.)
- akkutsekki
- sisäjalkatilavalo, mistä oli tässä aikaisemmin puhetta
- takalasinpyyhinautomatiikka otettu pois
- kääntyvä sivupeili, oli
- lampunpyyhkijöiden viivettä lisätty (ei toimi minun mielestä niin kuin pitäisi)
- sumuvalot syttyy kun hiljaisessa vauhdissa kääntyy, oliko se joku kääntyvät huomiovalot nimeltään.
- sivupeilien ledilamput, siis ne jälkiasennetut valot. (olenko ainoa kenellä sellaiset on, koko Suomassako? En ole kuullut että muilla olisi)

Tässä nyt mitä noin nopeasti muistui mieleen.

Jeenyus

Joo, tämähän ei ole akuutti asia. Auto näyttää, että olisi seuraavaan öljyn vaihtoon 9000km ja huoltoon reilu 10000km joten varmaan käytän tossa Audin huollossa pirssiä ennen, kuin mitään koodausta siihen haluaisin. Olettaen, että AudiCenterillä tarkastetaan päivitykset tai ainakin päivitettään pyynnöstä. Autoa on huollettu Raskoneella ja siellä eivät ainakaan MMI:tä tai radiota ole päivitelty.

Ilmeisesti noissa jalkatilavaloissa on se aihio valmiina valolle eli lamppu riittää eli ei tartte asentaa niinku hansikaslokeron valoa?
Audi A4 1.8TFSI

lortti

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 22.06.11 - klo:00:32
- sivupeilien ledilamput, siis ne jälkiasennetut valot. (olenko ainoa kenellä sellaiset on, koko Suomassako? En ole kuullut että muilla olisi)

Mulla on peililedit.

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=4786.0

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy