Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

slash

Olikohan muutamalla torxruuvilla kiinni siitä keskeltä? No ei se ainakaan monimutkainen ollut kun itse sen vaihdoin. Mulla on yks takapenkki irti, mutta en ehdi katsoa sitä kiinnitystä ennen perjantaita.
Audi 4A 3.0tdiaLang ex. vag. 411E, T2, OcuII 2.0tfsi Rs, B7 2.0 tdi q avant, B8 2.0tfsi q avant, B8 2.0tfsi q Stronic avant

Flat

ongelma on siinä, että se saranamekanismi on piilossa penkin sisällä ja en oiken ymmärrä miten siihen päästään käsiksi. Ohjeissa menanismi on näyttävästi esillä, mutta todeliisuus on hieman erinlainen.

ensin pitäis suojus irroittaa
http://flataudi.webs.com/downloads/Keskilaakerin%20suojuksen%20irrotus%20ja%20kiinnitys.pdf

ja sitten selkänoja
http://flataudi.webs.com/downloads/Jaetun%20selk%C3%83%C2%A4nojan%20irrotus%20ja%20kiinnitys.pdf

vika vaan taas taitaa ola miehessä....

Jusa-

Onko ideoita mistä sais halvalla nuita S-Line puskimia molempiin päihin, Slamitista irtoaa vähän reilulla tonnilla. Käyjö tuo vakio säleikkö tuohon etupuskuriin?

Flat

LainaaKäyjö tuo vakio säleikkö tuohon etupuskuriin?

kayhän se

xp9

Alkaa muksu (8kk) oleen kohta vailla uutta turvaistuinta, mallia 9kg+
Onko mitään kokemusta "Audin" turvaistuimista, kuten esim tuo:
http://cgi.ebay.de/Audi-Kindersitz-isofix-Romer-Baby-signalorange-schwarz-/220754339671?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item3365fbe757
Toki tuo istuin on melki enempi vaimon golfissa, mutta ei sen niin väliä :)

PS: Harisointiin aika varattuna...

xp9

Ei tätä vissiin kukaan lue?  ???

Nudde

LainaaEi tätä vissiin kukaan lue?

Kyllä luetaan, nyt vaan näköjään on ollut hieman hiljaisempaa......

Skula

Kaveri jolle kauppasin oman A4:n pisti viestiä että katossa on kohta jossa ei ole lakkaa.. Pisti miettimään etten itse tätä huomannut ja olisi varmaan Rob-s huomannut moisen autoa aikanaan käsitelleenä.. Mutta on kuulemma visiin ihan parin neliösentin alueelta melko selvästi näkyvissä..

Asiahan ei minua enää kummosesti kiinnosta - perävalotakuu. Mutta onko muilla näkynyt moista laatuvauriota?
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Nudde

LainaaAsiahan ei minua enää kummosesti kiinnosta - perävalotakuu. Mutta onko muilla näkynyt moista laatuvauriota?

En ole huomannut, mutta jos sinä ja Roba että ole huomannut minäkin ehkä olen ollut sokea...... :)

Flat

LainaaAsiahan ei minua enää kummosesti kiinnosta - perävalotakuu.
eikös sillä ole vielä tehdastakuu......

oiskos jäänny pinnoite laittamati tuolle alueelle ja nyt näyttäis siltä että ei oo lakkaa.....

Skula

Lainaus käyttäjältä: Flat - 13.06.11 - klo:20:48
eikös sillä ole vielä tehdastakuu......

oiskos jäänny pinnoite laittamati tuolle alueelle ja nyt näyttäis siltä että ei oo lakkaa.....

Kyllähän siinä takuuta on.. Ja ohjeistinkin ottamaan "aina" yhteys huoltoon  8)

Käsittelemättä - Robalta vai  ;D

En jaksa uskoa.. Mutta kaikki on mahdollista.. En tiedä kuulenka asiasta enempää.. Katsotaan..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Markku J

Ei se vahapinnoite tuollaista efektiä tee. Kattoa vahatessa ei ole helppo nähdä jokaista pilkkua katossa. Kumma homma silti, jos Audin maalausprosessissa moinen on mahdollista.

lortti

Noniin, Riegerin diffuusori saapui tänään. Sääli että vasta heinäkuussa on aikaa asennella.  :'(

rob-s

LainaaPisti miettimään etten itse tätä huomannut ja olisi varmaan Rob-s huomannut moisen autoa aikanaan käsitelleenä.. Mutta on kuulemma visiin ihan parin neliösentin alueelta melko selvästi näkyvissä..

Pakko todeta etten huomannut mitään "virheitä" kyseisen auton maalipinnassa. Yleisesti ottaen huomaan kyllä kaikki maalivirheet kun käyn auton perusteellisesti läpi.

Ensimmäiseksi itselle tulee mieleen että lokin uloste on ollut maalipinnassa aurinkopaisteessa (muutama tunti riittää). Tätä ilmiötä vastaan ei ole pinnoitteita eikä vahoja kun puhutaan tummista/tummahkoista autoista.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

eGetin

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 14.06.11 - klo:20:06
Ensimmäiseksi itselle tulee mieleen että lokin uloste on ollut maalipinnassa aurinkopaisteessa (muutama tunti riittää). Tätä ilmiötä vastaan ei ole pinnoitteita eikä vahoja kun puhutaan tummista/tummahkoista autoista.
Syövyttää muuten saatanan nopeasti. Nimim. kokemusta on kun heti pesun jälkeen oli lokin jätteet pinnassa viikon, ja pois pestäessä alta paljastui hieno kraateri >:( Jatkossa täytyy muistaa hinkata pois heti.

Nudde

LainaaSyövyttää muuten saatanan nopeasti. Nimim. kokemusta on kun heti pesun jälkeen oli lokin jätteet pinnassa viikon, ja pois pestäessä alta paljastui hieno kraateri  Jatkossa täytyy muistaa hinkata pois heti.

juu, aina tehdään näin, tänään joku lintu oli tehnyt sellaisen 7-8 cm hienon läiskän muuten puhtaaseen autoon, pelkääjään oven ylälaitaan. nopsasti putsasin sen pois ennen töihin menoa ja ......nyt siinä on pieni 15 cm naarmu tilalla, mikä sitten parempi. Roba! Sulle on töitä, kai sä saat sen pois? Näkyy hieman vaaleeta pohjaväriäkin, kai se helv.... lintu oli syönyt pienen kiven (niinhän ne tekee ruuansulatusta varten) jolla sitten siihen tein naarmun, ei vituta ollenkaan...........

Roba, tulen joku päivä näyttämään sen, meillähän oli mutakin juttua meneillään.

rob-s

LainaaRoba, tulen joku päivä näyttämään sen, meillähän oli mutakin juttua meneillään.

No nyt on sitten 2 syytä tuoda autoa. Esim. huomenna eli to voin sen linnun aikaansaannokset poistaa jos ehdit tulla auton kanssa.

Nudde

LainaaEsim. huomenna eli to voin sen linnun aikaansaannokset poistaa jos ehdit tulla auton kanssa.

Niin siis mun aikaansaannokset :) Huomenna ehdin vasta kello 16 jälkeen, perjantaina joskus kello 14 jälkeen. Tuskin olet silloin paikalla? Mennee ensi viikolle.

kamu

Mikähän nykyään on B8:n tutina- ja tärinästatus ?

Aikoinaanhan tässä topicissa ei paljon muusta jauhettukaan, mutta pitkään aikaan aiheesta ei ole ollut pienintäkään pihausta. Ehkä uusimpiin vuosimalleihin on tehty alustaan teknisiä muutoksia ? Ja onkohan ensimmäisten vuosimallien ongelmatapauksille laajemmassa mittakaavassa tehty jotain oikeita korjaustoimenpiteitä, muitakin kuin rengas/vannekikkailuja ?

Puhtaan mielenkiinnon lisäksi asia kiinnostaa siinä mielessä, että jossain välissä olisi kiva päivitellä moottorikokoa isommaksi, mutta budjetti pakottanee katselemaan 08-09 vuosimalleja.

rob-s

Lainaaperjantaina joskus kello 14 jälkeen. Tuskin olet silloin paikalla? Mennee ensi viikolle.

Silloin kotinurkilla jonne sopii tulla.

LainaaMikähän nykyään on B8:n tutina- ja tärinästatus ?

Kaikki olla totutt u siihen tai vaihdettu merkkiä;) no vitsi vitsi..en osaa uusista sanoa mutta omassa auttoi kulmien huolellinen säätö sekä rengaspaineiden tarkistus. Vähän turhan herkäksi ovat Audin insinöörit tämän suunnitelleet.

Flat

LainaaMikähän nykyään on B8:n tutina- ja tärinästatus ?

Kai tuo on nykään vähenemään päin. Vanhat väpättä jos on väpättääkseen. Ei harvassa noi kuitenkin ovat olleet jos on roban mainitsemat asiat kunnossa.

Marapetsu

Mikähän nykyään on B8:n tutina- ja tärinästatus ?

Tulikin tuossa eilen sattumalta mieleen ettei "tärinää" tänä kesänä ole ilmennyt,samat kesäkummit kuin viime vuonna.Oisko sopivasti kuluneet kesärenkaat auttamassa asiaa.
Marapetsu.

Flat

Pekka T

Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

rob-s

Kuvan setti on hieman "sekasikiö" eli RS5 lepotuki + kaasupoljin ja RS4 jarru + kytkinpoljin

Pertsa

Tässä muutama setti, jossa kaikki pedaalit samaa sarjaa (RS4)
Ei ole paha hinta setillä.

1, 2 ja 3

Flat

LainaaTässä muutama setti, jossa kaikki pedaalit samaa sarjaa (RS4)
Ei ole paha hinta setillä.

kiitos, polkimet matkalla kotiin....

Hmm.... mulla tuon akun varausnäyttö näytää keskimäärin 50 % lukemia, välillä jossain 70% ja välillä 40%. Mites muilla, onko munakku finaalissa ?

VWonderman

Lainaus käyttäjältä: Flat - 18.06.11 - klo:22:11Hmm.... mulla tuon akun varausnäyttö näytää keskimäärin 50 % lukemia, välillä jossain 70% ja välillä 40%. Mites muilla, onko munakku finaalissa ?
Lataa se. :P
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Flat - 18.06.11 - klo:22:11
.....Hmm.... mulla tuon akun varausnäyttö näytää keskimäärin 50 % lukemia, välillä jossain 70% ja välillä 40%. Mites muilla, onko munakku finaalissa ?
Mulla se ei ole kyllä vielä 100%:sta liikahtanut mihinkään. Tosin melko harvoin tuota tulee edes katsottua..

Quality

Lainaaonko munakku finaalissa ?

Pariin kertaan tuota mulkaisin, jotta onkos Flat(kin) kesäseonnut, kunnes oivalsin ilmauksen syvimmän olemuksen ;)

sorry ot
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy