Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

Pertsa

Kuitenkin tuo ruotsalainen oli vm. 2010 (31.3.2010 liikenteeseen otettu) eli ei varmaan kovin esisarjaa?

Mikko

Pienellä Googlettelulla noita vasemmalla vain olevia putkia näytti löytyvän 2009 ja 2010 mallisista.

Flat

LainaaPienellä Googlettelulla noita vasemmalla vain olevia putkia näytti löytyvän 2009 ja 2010 mallisista.

Mikähän tuossa on logiikka, "naapurilla" oli 2,7 TDI sedan vuosimalli 2007/2008, putket molemilla puolilla, ja nyt 3.0 TDI sedan vm 2009/2010 putket molemmilla puolilla.

Mutta Moffe, keräilyharvinaisuus siis, bisnesmies iske siihen kiinni. Todellinen arvo NIMELLISRVOA SUUREMPI !

Ehkä Mrk, tietää historian/selityksen ?

Pertsa

Kieltämättä vähän kummallista. Onkohan tässä vielä joku parametri mitä ei ole huomattu, joka vaikuttaa putkenpäiden sijoitteluun, vaihteisto...automaatti/manuaali :)
Tästä B8 korin putkenpäistä ja putkenpäiden sijoittelusta eri malleissa ja moottorivaihtoehdoissa on kyllä riittänyt keskustelua ja ihmettelyä koko mallin elinkaaren ajan. Taas löytyi yksi erikoisuus :D

Jusa-

Nyt kun tässä on päästy putkia ihmettelemään niin tietääkö joku tai osaako arvata että miksi tuossa minun 105kW sedan quattrossa tuli kromiset putkenpäät tehtaalta, käsittääkseni yleensä autot tulee ilman niitä ja Pörhön koeajoautotkin ovat ilman noita kromipäitä vaikka varusteet melko pitkälle samat ovatkin. Vaikuttaako joku varuste putkenpäihin, ainakaan hinnastosta ei noita putkia edes saa tilattua.

rob-s

Ainakin joillakin markkinoilla kromiset putkenpäät vasemmalle tulee s-line (ulko) paketin myötä.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

a-o

Lainaus käyttäjältä: Jusa- - 08.09.11 - klo:22:00
Nyt kun tässä on päästy putkia ihmettelemään niin tietääkö joku tai osaako arvata että miksi tuossa minun 105kW sedan quattrossa tuli kromiset putkenpäät tehtaalta, käsittääkseni yleensä autot tulee ilman niitä ja Pörhön koeajoautotkin ovat ilman noita kromipäitä vaikka varusteet melko pitkälle samat ovatkin. Vaikuttaako joku varuste putkenpäihin, ainakaan hinnastosta ei noita putkia edes saa tilattua.

s-line ulkopaketti ainakin sisältää kromatut putkenpäät.

Jusa-

juu totta, s-line paketissahan moiset on mutta kun minulla ei moista ole :) . Tuolta galleriasta löytyy pari kuvaa, ihan peruspeli sport-paketilla ja optio-vanteilla

Flat

LainaaLainaus
juu totta, s-line paketissahan moiset on mutta kun minulla ei moista ole

Olisikohan tuo sitten vaan puhdas "kokoonpanovirhe" ? Kannataa ottaa välittömästi yhteys myyjään ja valittaa asiasta  ;D

Jusa-

Suattaapi olla ;) . No olkoon nyt tämän kerran nuo putkenpäät paikoillaan :D:D

Wilburi

Vaadi hinnan alennusta putken päiden verran, kun et ole sellaisia kerran tilannut.  ;D
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Jukes

Jos ei muisti ihan pahasti petä tuo flat linkkaamaa kuva missä putket toisella puolella oli, 3.0 tdi clean diesel versio. Muistelen lukeneeni että silloon putken on vain toisella puolen. ;)
Audi A4 avant quattro 2.0tdi

Nudde

Lainaa^Kyllä, tuo kattovalohärdelli on yksi sirinän aiheuttaja. Ennen kuin keksin mistä se tulee, oli ihan kuin tuo sirinä olis kuulunut jostain auton oikealta puolelta, ovesta tms. Etupenkillä istuva taas väitti että se kuuluu kuskin puolelta Hymyilee Tuohan ääni loppuu kun kevyesti painaa sitä ritilää joka on siinä kattovalomokkulassa. Pitäis irrottaa se ja laittaa jotain väliin.
Mutta se etuvasemmalta kuuluva sirinä on eri asia. Se ääni on muistaakseni hiukan erilainen.

Täältä se tulee....noi harmaana olevat rinkulat ovat liimaa jota laitettiin väliin, johän hiljeni. Kaverit kiitteli kun tossa vieressä on bluetooth mikrofoni, kuulemma hieman häiritsi toi ritinä.
Helppohän toi on irroittaa, on jopa yhdellä ruuvilla kiinni.

rob-s

Meneehän nämä A4 B8:iinkin:)
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6718.0

eli aidot RS4 vanteet: 19" x 9"
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

volkkari

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 10.09.11 - klo:12:48
...Helppohän toi on irroittaa, on jopa yhdellä ruuvilla kiinni....

Kerropas missä tuo ruuvi on ja miten irtoaa. Itseänikin vit***aa tuo siritys...
-15 A4 Allroad LoQ

Pertsa

^avaa aurinkolasikotelo, siellä ylhäällä on yks ruuvi.

Nudde

LainaaKerropas missä tuo ruuvi on ja miten irtoaa. Itseänikin vit***aa tuo siritys...

Juuri aurinkolasikotelossa se sijaitsee!

Flat

kas, turvavyön pimputin antaa periksi kun tarpeekis kauan ajaa (kauppakassi apparin penkillä). Ihan hyvä noin....

LainaaJuuri aurinkolasikotelossa se sijaitsee!
tarkistakaa että itse aurinkolasit ei sirise.....itselleni pääsi tuokin tapahtumaan. Auto hakuttiin suohon ja vika oli kuskin vitosen arskoissa.....

Pekka T

^ Myös oma korvien väli kannattaa tarkastaa silloin tällöin, voihan sielläkin olla kaiken maailman surinoita ja sirinöitä.  :)
Varsinkin kun on Audin valinnut autokseen, niin eihän sitä nyt ihan normaali voi olla.  :D
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Flat

Lainaa^ Myös oma korvien väli kannattaa tarkastaa silloin tällöin, voihan sielläkin olla kaiken maailman surinoita ja sirinöitä. 
Varsinkin kun on Audin valinnut autokseen, niin eihän sitä nyt ihan normaali voi olla. 

Ainakin minulla Audin oston yhteydessä korvat herkistettiin/uudellenkalibroitiin maahantuoijan toimesta. Erottaa kuulemma häiriöäänet paremmin.....lupasivat palautta vanhat asetukset kun vaihdan merkkiä. Mutta eipä tuosta haitaa ole, auto on edellen nitinätön.

jotpee

Lainaus käyttäjältä: Flat - 13.09.11 - klo:07:02
Ainakin minulla Audin oston yhteydessä korvat herkistettiin/uudellenkalibroitiin maahantuoijan toimesta. Erottaa kuulemma häiriöäänet paremmin.....lupasivat palautta vanhat asetukset kun vaihdan merkkiä. Mutta eipä tuosta haitaa ole, auto on edellen nitinätön.
Minulla taas korvat kalibroituvat automaattisesti herkemmiksi siinä vaiheessa kun siirsin katseen kauppasopimuksen "kokonaishinta"-sarakkeeseen. Nitinöitä tai muita häiriöääniä ei ole vielä ilmennyt  a-pilarin ajoittaista sirinää lukuunottamatta.
Ex: A4 Avant 2,0 TFSI 155 kW quattro s-tronic -11

Macvolsu

Erittäin mainiosti palvellut 1,8 TFSI, vm 10, ajettu 35 tkm, A4 vaihtuu tänään uuteen A4 Avant 2,0 dieseliin  :D

Hevosmies

Nouseeko ajokilometrit, vai miksi vaihdat?
Audi A4 Avant 2.0 TFSI quattro man. 2009 //ex-vag: Skoda Octavia RS HB 2.0 TFSI 2006

lortti

Niin. Mielestäni 1.8 TFSI kone on käyttöominaisuuksiltaan miellyttävämpi kuin 2.0 TDI.

Macvolsu

Kilometrejä ajatellen ei kannata vaihtaa mutta pidän enemmän dieselillä ajamisesta. Kallis harrastus kuitenkin.
Lainaus käyttäjältä: lortti - 13.09.11 - klo:15:41
Niin. Mielestäni 1.8 TFSI kone on käyttöominaisuuksiltaan miellyttävämpi kuin 2.0 TDI.
Minä olen taas toisella kannalla ;)

lortti

No jos tykkää vatkata vaihdekeppiä kuin hullu mulk*** niin miksei  ;D

Vai onko kyseessä multitronic?

Nudde

Lainaatarkistakaa että itse aurinkolasit ei sirise.....itselleni pääsi tuokin tapahtumaan. Auto hakuttiin suohon ja vika oli kuskin vitosen arskoissa.....

Itse en ole vielä koskaan pystynyt pitämään mitään siellä, aina sirisee ja kolisee jos siellä vaan on jotain.....

MoFFe

LainaaNo jos tykkää vatkata vaihdekeppiä kuin hullu mulk*** niin miksei

Vai onko kyseessä multitronic?

Mun mielestä vaikka ois manuska dieselissä niin ei sitä keppiä tarvii vatkata. Toisaalta en osaa kertoa tuosta 2.0tdistä.
3.0tdissä ei oikeastaan tarvii muuta vaihdetta kun 2 ja 6  ;D. Tai noh, kyllä mä yleensä ykkös vaihteesta lähdin mutta yhtä hyvin se kakkosesta lähti.
Sitten vaan suoraan kutoseen.  8)

Nudde

LainaaAinakin minulla Audin oston yhteydessä korvat herkistettiin/uudellenkalibroitiin maahantuoijan toimesta. Erottaa kuulemma häiriöäänet paremmin.....lupasivat palautta vanhat asetukset kun vaihdan merkkiä. Mutta eipä tuosta haitaa ole, auto on edellen nitinätön.

Mikä oli maahantuojan toimenpide tälle ? :)

eGetin

2.0TDI ei kyllä mitään nautintoa tarjoa ajamiselle, käytännön voimaa kun ei alakierroksilla ole tasan tippaakaan. Sitä saa oikeasti kepittää jatkuvasti jos sillä haluaa johonkin päästä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy