Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

Arcca

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 13.09.11 - klo:16:17
2.0TDI ei kyllä mitään nautintoa tarjoa ajamiselle, käytännön voimaa kun ei alakierroksilla ole tasan tippaakaan. Sitä saa oikeasti kepittää jatkuvasti jos sillä haluaa johonkin päästä.

Onko kokemuksesi CR koneesta ja mitä tarkoitat alakierroksilla?
Itse saan joskus sen kuolemaan jos risteyksessä 2:lla polkaisen yhtäkkiä kaasun pohjaan, silloin se miettii hieman ennenkuin ahdot nousee ja sitten mennään. Kovissa kiihdytyksessä voi mainiosti hyppiä vaihteiden yli. Onhan 1.8 toki notkeempi, muttei tuo 2.0TDI mikään onneton ole manuaalinakaan, hyvin bensamainen kone ja hiljainen. Ja tasaisilla nopeuksilla vääntö antaa mukavuutta. Ei silti, periaatteessa olen samaa mieltä, tuskin itsekään 1.8:ia vaihtaisin dieseliin jos pelkästään ominaisuuksista olisi kyse, halusin vaan sanoa ettei tuo 2.0TDI ole ollenkaan noin huono mitä täällä yritetään esittää.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

mi16

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 13.09.11 - klo:18:40
Onko kokemuksesi CR koneesta ja mitä tarkoitat alakierroksilla?
Itse saan joskus sen kuolemaan jos risteyksessä 2:lla polkaisen yhtäkkiä kaasun pohjaan, silloin se miettii hieman ennenkuin ahdot nousee ja sitten mennään. Kovissa kiihdytyksessä voi mainiosti hyppiä vaihteiden yli. Onhan 1.8 toki notkeempi, muttei tuo 2.0TDI mikään onneton ole manuaalinakaan, hyvin bensamainen kone ja hiljainen. Ja tasaisilla nopeuksilla vääntö antaa mukavuutta. Ei silti, periaatteessa olen samaa mieltä, tuskin itsekään 1.8:ia vaihtaisin dieseliin jos pelkästään ominaisuuksista olisi kyse, halusin vaan sanoa ettei tuo 2.0TDI ole ollenkaan noin huono mitä täällä yritetään esittää.

Riittää kun on yli 1400 kierrosta, niin on ihan sama mikä vaihde on päällä, niin kulkee riittävästi ja ei sitä normi rivakassa ajossa tarvi ikinä kierrättää yli 3000 kierroksen missä bensakone alkaa vasta heräilemään :)

Macvolsu

Lainaus käyttäjältä: lortti - 13.09.11 - klo:15:48
No jos tykkää vatkata vaihdekeppiä kuin hullu mulk*** niin miksei  ;D

Vai onko kyseessä multitronic?

Ei ole multi mutta ei tarvitse vatkatakaan (paitsi mulk*** ;D)

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 13.09.11 - klo:16:17
2.0TDI ei kyllä mitään nautintoa tarjoa ajamiselle, käytännön voimaa kun ei alakierroksilla ole tasan tippaakaan. Sitä saa oikeasti kepittää jatkuvasti jos sillä haluaa johonkin päästä.

100 km:n jälkeen tuo 2,0 TDI sopii mulle kuin nakutettu. Olen hitaasti kiiruhtavaa sorttia joten verkkaisempi meno on minun makuuni. Ei se 1,8 TFSI huono ollut mutta sitä minä mielestäni kepittelin aivan tarpeeksi. Onko sinulla eGetin ollut molemmat versiot?

Markku J

Minulla oli Passat CC:ssä 140 hv common rail -kone. Se oli minusta oikein sopiva siihen autoon, erityisesti DSG:n kanssa. Riittävän tehokas ja vääntävä & hiljainen. Ja tosi pienellä kulutuksella meni. Pintakaasulla tehontunne oli varsin täyteläinen, mutta eihän 140 hv sitten moottoritienopeuksissa enää tarjoa kovin runsasta kiihtyvyyttä. Riittävästi kuitenkin.

Macvolsu

Eipä isoa eroa ollut moottoriäänien kantautumisessa kabiiniin vs 1,8 TFSI, enemmän häiritsee rengasmelu, molemmissa on ollut ensirenkaina Michelinit.

Flat

LainaaMikä oli maahantuojan toimenpide tälle ?

vanupuikot, siis tiivistivät vaikut korvissa jotta sirinät ei häiritse.

Lainaa2.0TDI ei kyllä mitään nautintoa tarjoa ajamiselle, käytännön voimaa kun ei alakierroksilla ole tasan tippaakaan.

iki ihana , vanha kunon bensa vs diisel vääntö !

Eihän sille mitään voi, että dieselin käyttöalue on paljon kapeampi kuin bensan , mutta ei sitä keppiä mitenkään ihmeellisesti tarvitse hämmentää manuaalinakaan, vaikka diesel olisikin. Manuaalin tottuneena ja parkkiintuneena on ihan sama kuinka usein vatkaa, mutta bensalla vähemmän.

Hieman sivuten, koska diesel koneessa on kapeampi työalue, niin onko välitykset lyhyemmät diiselissä ? vai juurikin pidemmät, jolla kompensoidaan kapeaa työaluetta ? Miten 2.0TDi:llä esim 0-100kmh vetäisy tapahtuu, mennäänkö kolmoselle vai pärjätäänkö kakkosella ?

Nudde

Lainaavanupuikot, siis tiivistivät vaikut korvissa jotta sirinät ei häiritse.

Heh, minä sain taas hieman auton oston jälkeen kaverilta Audio-spray, joku puhdistus-spray korville (nini oli jotain juuri tollaista, en muista tarkkaan). En ole käyttänyt mutta aika makee lahja.... :)

Nudde

Lainaaiki ihana , vanha kunon bensa vs diisel vääntö !

jep, tää on hauskaa luettavaa.......jatkakaa. Mulla on ollut molempia, kylläkin nokifööni oli jo 10 vuotta sitten, pumppusuutindieseli, olihän se mukava, varsinkin se vääntö, mutta tänä päivänä kun bensassa on sama vääntö isommalla alueella niin sekään ei ole enää syy siirtyä kiisseliin, ja mun kilsoilla ajelan mielummin bansalla. Mutta se on hyvä että joku haluaa vaihtelua, olisihän tama maailma hieno ja hyvä (lukekaa tylsä ym.) jos kaikki olisivat samalla linjalla. Erilaisuus tuo sen pienen lisukkeen hommaan kun homman.

eGetin

Lainaus käyttäjältä: Macvolsu - 13.09.11 - klo:19:39
100 km:n jälkeen tuo 2,0 TDI sopii mulle kuin nakutettu. Olen hitaasti kiiruhtavaa sorttia joten verkkaisempi meno on minun makuuni. Ei se 1,8 TFSI huono ollut mutta sitä minä mielestäni kepittelin aivan tarpeeksi. Onko sinulla eGetin ollut molemmat versiot?

Ei ole, Audikin on isäni, vaan kyllä se aika nuhaiselta tuntuu tuohon jakajapumpulliseen TDI:hin verrattuna, tilanteessa kuin tilanteessa :) Nimenomaan siitä tulee se fiilis että kepittää täytyy, kun jos haluaa 2.0TDIe:llä kiihdyttää 80->100 lievässä ylämäessä, joutuu vaihtamaan vähintäänkin kutoselta vitoselle, ja käytännössä neloselle jos haluaa sen tapahtuvan nyt eikä vasta viikon kuluttua. Sama on oikeastaan jokaisessa käytännön tilanteessa, jos kutosvaihteella ajaessa haluaa nostaa nopeutta muutenkin kuin rynkyttäen moottoria ja odottaen pari päivää, pitää siihen vaihdekeppiin koskea. 1.8 TFSI:stä ei siis ole mitään havaintoa, vaan enpä jaksa uskoa että se ainakaan huonompi olisi.

Kyllä sillä 2.0 TDI:lläkin ehtii, vaan kyllä se sitä kepittämistä vaatii. Itse miellän alakierrokset alta 2k rpm. Ja itsekin skippaan vaihteita, kolmosella kiihdyttelen 80km/h asti, ja jos kovempaa ei tarvitse päästä, laitan suoraan kutosen silmään. Eihän se 0-80 tai 0-100 kiihdytys ongelma ole, vaan se kun tasavauhtia ajellessa pitäisi lisätä vauhtia.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 13.09.11 - klo:20:49
Heh, minä sain taas hieman auton oston jälkeen kaverilta Audio-spray, joku puhdistus-spray korville (nini oli jotain juuri tollaista, en muista tarkkaan). En ole käyttänyt mutta aika makee lahja.... :)
Taitaa olla nimenomaan Audispray
http://www.apteekkituotteet.fi/Audispray-45-ml

Nudde

LainaaTaitaa olla nimenomaan Audispray

Juuri näin oli, mun mielestä aika hyvä juttu, kun vielä sitä silloin telkkarissa 3 vuotta sitten (joo, joo, mull aon vanha auto) mainostettiin samaan aikaan ja siitä oli jo huulta heitetty, ja sitten mulle lahjoitettiin pullo.

Macvolsu

Niinpä, erilaisuudessa se elämän suola. Enhän minä olisi nokivasaraa ostanut ellen tarkalleen ( tai siis noin suurinpiirtein) tietäisi mitä olen hankkimassa. Voipi olla että vaihdan taas bensiiniin kun autolle tulee 30-40 tkm täyteen, mene ja tiedä.

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 13.09.11 - klo:21:02
kun jos haluaa 2.0TDIe:llä kiihdyttää 80->100 lievässä ylämäessä, joutuu vaihtamaan vähintäänkin kutoselta vitoselle, ja käytännössä neloselle jos haluaa sen tapahtuvan nyt eikä vasta viikon kuluttua. Sama on oikeastaan jokaisessa käytännön tilanteessa, jos kutosvaihteella ajaessa haluaa nostaa nopeutta muutenkin kuin rynkyttäen moottoria ja odottaen pari päivää, pitää siihen vaihdekeppiin koskea. 1.8 TFSI:stä ei siis ole mitään havaintoa, vaan enpä jaksa uskoa että se ainakaan huonompi olisi.

Kyllä sillä 2.0 TDI:lläkin ehtii, vaan kyllä se sitä kepittämistä vaatii. Itse miellän alakierrokset alta 2k rpm. Ja itsekin skippaan vaihteita, kolmosella kiihdyttelen 80km/h asti, ja jos kovempaa ei tarvitse päästä, laitan suoraan kutosen silmään. Eihän se 0-80 tai 0-100 kiihdytys ongelma ole, vaan se kun tasavauhtia ajellessa pitäisi lisätä vauhtia.

Kummallista, itse tein tuossa kasikympistä sataseen saman ruljanssin 1,8 TFSI:llä, se ei tullut mainituksi että moottorina oli se 88 kilowattinen, jos se sitten selittäisi sen kepityksen.

eGetin

IRC:n puolella tuli vaihdettua myös pari sanaa, eron kokemuksissa selittänee tuo e-kirjain TDI:n perässä. Siinä missä 105kW TDI on ilmeisesti ihan ajettava mosa, on tuo 100kW ekoversio aivan luuska. Oudolta sinänsä kuulostaa, vaan liekö Audin insinöörit ovat optimoineet moottorinohjauksen niin ketuilleen että kaikki käytännön teho on hukattu.

Jusa-

Itellä on kanssa tuo 2.0 TDI, 105kW versiona ja joka kulmasta vetävänä. Ihan ok kone tuo on, vääntöä löytyy mukavasti jostain 1400 kierroksesta lähtien MUTTA tätä pienemmillä kierroksilla se on melko hengetön. Melkein aina on vaihdettava ykköselle vähänkin hiljempaa ajettaessa, muuten sammuu varmasti  :-\ no onneksi se lähtee käyntiin kun kytkimen polkasee pohjaan  ;D

Jusa-

Lainaus käyttäjältä: Flat - 13.09.11 - klo:20:46
Hieman sivuten, koska diesel koneessa on kapeampi työalue, niin onko välitykset lyhyemmät diiselissä ? vai juurikin pidemmät, jolla kompensoidaan kapeaa työaluetta ? Miten 2.0TDi:llä esim 0-100kmh vetäisy tapahtuu, mennäänkö kolmoselle vai pärjätäänkö kakkosella ?

Kyllä joutuu kolmoselle heittämään jos tahtoo satasta mennä

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Jusa- - 13.09.11 - klo:21:42
Itellä on kanssa tuo 2.0 TDI, 105kW versiona ja joka kulmasta vetävänä. Ihan ok kone tuo on, vääntöä löytyy mukavasti jostain 1400 kierroksesta lähtien MUTTA tätä pienemmillä kierroksilla se on melko hengetön. Melkein aina on vaihdettava ykköselle vähänkin hiljempaa ajettaessa, muuten sammuu varmasti  :-\ no onneksi se lähtee käyntiin kun kytkimen polkasee pohjaan  ;D

Tässä suhteessa bensaturbo on paljon mukavampi ajaa. Ainakin oma autoni ehdottaa esim. taajama-ajossa, että vaihda 4. vaihteelta 5.vaihteelle, kun kierrokset nousevat yli 1400 rpm:n. Bensassa on siis huomattavasti enemmän käytännön vääntöä. Reilusta 1000 rpm:stä alkaa jo vetämään ja vetoa jatkuu sitten rajoittajalle asti. Kyllä diesel-tekniikka on jäänyt auttamattomasti jälkeen nykykoneissa. Uusi Audin V6-diesel voi tehdä parannuksen, kun siinä on 313 hv/650 Nm ja ovat vielä muokanneet äänimaailmankin kuntoon?

Manuaalina dieseliä ei kyllä voi missään tapauksessa ostaa. Automaattina taasen menettelee, jos sietää traktorin pörinää. Paljon ajettaessa (kuten taksi käytössä) joten kuten puolustaa asemaansa bensaan verrattuna.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

BeeKasi

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 13.09.11 - klo:22:06

Manuaalina dieseliä ei kyllä voi missään tapauksessa ostaa. Automaattina taasen menettelee, jos sietää traktorin pörinää. Paljon ajettaessa (kuten taksi käytössä) joten kuten puolustaa asemaansa bensaan verrattuna.

Oukki  ::)
B8 3.0 TDIq S-Tronic -10 // C5 2.4 kuminauhaAvant-02

ram1

Tässä suhteessa bensaturbo on paljon mukavampi ajaa. Ainakin oma autoni ehdottaa esim. taajama-ajossa, että vaihda 4. vaihteelta 5.vaihteelle, kun kierrokset nousevat yli 1400 rpm:n. Bensassa on siis huomattavasti enemmän käytännön vääntöä. Reilusta 1000 rpm:stä alkaa jo vetämään ja vetoa jatkuu sitten rajoittajalle asti. Kyllä diesel-tekniikka on jäänyt auttamattomasti jälkeen nykykoneissa. Uusi Audin V6-diesel voi tehdä parannuksen, kun siinä on 313 hv/650 Nm ja ovat vielä muokanneet äänimaailmankin kuntoon?

Täysin samaa mieltä parin bensaturbon jälkeen disuun vaihtaneena.Bensaturbolla ei tarvitse keppiä vaivata juuri ollenkaan.Risteykset ja hidastukset menee kolmosella ja siitähän voi viskata suoraan kuutoselle, vaikka vauhtia reilu 60.Disun ongelma nimenomaan alue 1000-1500rp/m.Ja toisaalta taas vedon loppuminen nopeasti.Kaikki bensaturbot ei kyllä vielä ole sillä asteella, että kilpailisi dieselin kanssa, mutta VAGilla tämä puoli kunnossa.Dieselin etu on moottoritie ja taajama-ajo, jossa kulutus pysyy edelleen järkevissä lukemissa, mutta kulkupuolella se jää joka osa-alueella nykybensaturboon.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

eGetin

jos sietää traktorin pörinää.
Eihän CR TDI mitään traktorin kolinaa enää päästä. Kaveri oli Audin kyydissä ja ennen kuin vilkaisi mittaristoon kysäisi pienen matkanteon jälkeen jo että onko tämä bensakoneella? Varsin sivistynyttä ja hiljaista ja tasaista äänimaailmaa, ei missään nimessä perinteinen diesel sillä saralla.

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 13.09.11 - klo:22:37
Eihän CR TDI mitään traktorin kolinaa enää päästä. Kaveri oli Audin kyydissä ja ennen kuin vilkaisi mittaristoon kysäisi pienen matkanteon jälkeen jo että onko tämä bensakoneella? Varsin sivistynyttä ja hiljaista ja tasaista äänimaailmaa, ei missään nimessä perinteinen diesel sillä saralla.

Kehitystä on tosiaan tapahtunut viime vuosi todella paljon, mutta ainakin B8:n TDI:n äänimaailma ei ole järin mieltä ylentävä. Sen verran on tullut kaverin dieselillä ajettua, että kyllä se kuitenkin vielä aika kamalalta kuulostaa verrattuna bensaan...ja tätä mieltä kaverinkin on. V6-malleissa asia on hieman paremmalla tolalla, mutta vaatii kyllä Miltekin tai vastaavan putkistoa, jotta ääni miellyttäisi korvaa.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Wilburi

Unohtui kommentoida tuota vääntöaluetta. Ã,,änen kanssakin voi jotenkin tulla toimeen, koska monesti puhun ajon aikana puhelimella tai kuuntelen musiikkia, mutta tuo kapea vääntöalue on se mikä manuaalilaatikolla varustetulla dieselillä tekee ajosta tuskaista. Kaverilla on Multi, joten sillä diesel jotenkin menettelee. Toki V8/V10-diesel onkin sitten eri maata. Työkaverilla oli ennen Mersun GL 400 CDI, jossa lähemmäs 1 000 Nm(?) ja siinä ei paljon äänimaailmaan tullut kiinnitettyä huomiota.  ;D

eGetin

Eikös nuo 2.0 TFSI:t raksuttele ihan yhtälailla mm. tyhjäkäynnillä?

rob-s

LainaaManuaalina dieseliä ei kyllä voi missään tapauksessa ostaa.

Vaikken mikään dieselfani olekaan, niin olen hyvin tyytyväinen että ostin dieselini manuaalilaatikolla vaikka siinä ei ole yllämainittua 1000Nm..vain 600Nm ja reilut 300Hv (3.0TDI)..ei ole ongelmia löytää sopivia vaihteita jotta olisi riittävästi vääntöä:)

Ã,,änienkin kanssa tulee kohtuullisesti toimeen kun putkiston laittoi kuntoon..mukava V6 ääni alakierrosten murinan kera.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

lortti

Eikai täällä kukaan tuota 3.0 TDI pataa morkkaakaan, hieno peli se on ja ottaisin koska vain vaikka ilman vaihteita tuon. Mutta ainakin 170 heppanen 2.0 TDI ei mielestäni ole hintansa väärti 1.8 TFSI pataan verrattuna, ellei tosiaan säästömielellä ole hankittu. Sillä 4 tonnin erotuksella saa aika paljon bensaa ja vielä virisoftan jolloin ero vasta repsahtaakin.. Tilannehan menee vielä "oudommaksi" faceliftin ja "ihmemoottorin" myötä ellei tuo 2.0 TDI uudistu sitten kans.

ram1

Ja jos verrokiksi otetaan V6 bensaturbo Audilta ja siihen vielä softa, joka roballakin on, niin siinä sitten 400/550.Tuo 211 nelosturbokin softalla pesee 3 litrasen vakiodisun ja kaupan päälle alavääntö.No usein nämä makukysymyksiä, mutta pitänee aina verrata saman hintaluokan autoja.Tuo nelosturbo 10 tonnia halvempi ja siihen hintaan auto on vain hitusen hitaampi kuin 3.0 disu.Usein diisselien kannattajat puhuu nimenomaan alaväännöstä, mitä niissä ei juurikaan ole.Tiedän että tuo 3 litranen naku on hieno kone, mutta ei se tarjoa mitään ihmeellistä verrattuna samanlaiseen bensaan, paitsi käytännön kulutuksessa.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08

BeeKasi

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 14.09.11 - klo:00:01
Ja jos verrokiksi otetaan V6 bensaturbo Audilta ja siihen vielä softa, joka roballakin on, niin siinä sitten 400/550.Tuo 211 nelosturbokin softalla pesee 3 litrasen vakiodisun ja kaupan päälle alavääntö.No usein nämä makukysymyksiä, mutta pitänee aina verrata saman hintaluokan autoja.Tuo nelosturbo 10 tonnia halvempi ja siihen hintaan auto on vain hitusen hitaampi kuin 3.0 disu.Usein diisselien kannattajat puhuu nimenomaan alaväännöstä, mitä niissä ei juurikaan ole.Tiedän että tuo 3 litranen naku on hieno kone, mutta ei se tarjoa mitään ihmeellistä verrattuna samanlaiseen bensaan, paitsi käytännön kulutuksessa.

Minua ei hirveästi kiinnosta arvostella ihmisten valintoja, mieltymyksiä saati arvotuksia. Mutta - pakko tarttua lainaamaani ja siinä boldattuun osaan, jota edeltää vertailussa toisen konetyypin vertailu ainoastaan softattuna, toinen vakiona. Niin - koskiko tuo boldattu nyt dieselin vertausta naturel-versioon vai biteillä päivitettyyn? Ja miten se menisi jos se nokivasara olisikin crackattu ja se ysikasia imevä naturel?

Eri ihmisillä on erilaiset tarpeet autoilulle. Toinen vaeltaa kauempaa, mihin vaeltaa. Toiselle riittää se, että ajaa uudesta ylivelkaisesta Hyvinkään pirtistään viisi kertaa viikossa Pitskuun koodaamaan nätin näköisellä autolla. Nokivasaraa ei kannataa ostaa mutta hei -onhan tässä turbo...?

Get real!

ram1

Pointti.V6 bensaturbo  333/440,diesel 240/500, molemmat vakioita, tai nelosbensaturbo kymppitonnin halvempana ja softattuna 270/440.Mitä järkeä on verrata täysin eri hintaluokan moottoreita keskenään.Ja jos lukee tuon edellisen viestini tarkkaan, niin voi löytää jotain.
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

BeeKasi

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 14.09.11 - klo:01:00
Pointti.V6 bensaturbo  333/440,diesel 240/500, molemmat vakioita, tai nelosbensaturbo kymppitonnin halvempana ja softattuna 270/440.Mitä järkeä on verrata täysin eri hintaluokan moottoreita keskenään.Ja jos lukee tuon edellisen viestini tarkkaan, niin voi löytää jotain.

No äläpä...?

Flat

Tästähän kehkeyti juuri sitä mitä ounasltelin, varsin herkullinen vääntö.

Olen sitä mieltä että 2 litran konetta pitää verrata kahden litran koneeseen. Totta hemmetissä 3 litran diiseli on muhkeampi kuin 2 litran bensa. Kuten tuolla aikaisemmin mainittiin, niin 3 litran diiselille on oikea verrokki komlen litran bensa. Mutta tuo kolmen litran bensa taas on kallis paketti (tietysti mukana tulee paljon muutakin kilkettä)

LainaaEikös nuo 2.0 TFSI:t raksuttele ihan yhtälailla mm. tyhjäkäynnillä?
Tässä asiassa diisel ja bensa ovat samasssa samalla viivalla. Karseata kuuneltava etenkin bensan osalta, diiselissä tuon antaa anteeksi.

Mielenkiinnolla odotan sita bimmerin parinlitran nelosturboa, oliko siinä jotain 250 ponia ja vääntöäkin pirusti ja max vääntökin lähti todella alhaalta ,1200 rpm. On siinä vagilla vielä tekemistä.
Tosin taitaa ola kaksoisahdettu? Koskahan konserni saa tälläisen kaksoisahdetun parilitrasen aikaiseksi?

rob-s

Itse en ole edes käynyt koeajamassa 3.0 bensakompressorikonetta (kuten ei moni muukaan täällä) mutta voin myöntää että vaihtaisin omaani sellaiseen koeajamatta:)

Varmasti hinnallisesti pitää (tai pitäisi) verrata 2.0TDI -> 2.0TFSI / 3.0TDI -> 3.2 vapari / 3.0TFSI -> 4.2 vapari
jotenkin näin..
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy