Asiaa autovideokameroista

Aloittaja Raimo Miettinen jr., 30.04.12 - klo:17:29

« edellinen - seuraava »

Teppo

Alkoi kiinnostamaan kameran hankinta ja asennus, yksi pieni kysymys tosin olisi asiantuntijoille. Ajattelin kytkeä kameran virrat kiinteästi typakansytyttimen johtoihin jotta tupakansytytin olisi vapaa esim. kännyn lataamiselle. Mutta mikäli tupakansytkään on kytketty kamera eikös sen antama ampeeri määrä silloin pienene ja kännykän lataamisen tarvittava aika pitene, sama kuin jos olisi sytkässä jakaja, ja kaksi laitetta kiinni?

Sähköistä en juuri mitään tiedä joten korjatkaa jos olen väärässä. Entä jos kytkisi kameran virrat jostain muualta, mikä olisi sellainen joka antaa sen 12v vain kun virrat päällä ja josta se 12v olisi otettavissa mahdollisimman vähällä vaivalla ja purkamisella.

Kiitos avusta!

jarppis

Lainaus käyttäjältä: Teppo - 27.08.12 - klo:02:27
Alkoi kiinnostamaan kameran hankinta ja asennus, yksi pieni kysymys tosin olisi asiantuntijoille. Ajattelin kytkeä kameran virrat kiinteästi typakansytyttimen johtoihin jotta tupakansytytin olisi vapaa esim. kännyn lataamiselle. Mutta mikäli tupakansytkään on kytketty kamera eikös sen antama ampeeri määrä silloin pienene ja kännykän lataamisen tarvittava aika pitene, sama kuin jos olisi sytkässä jakaja, ja kaksi laitetta kiinni?

Sähköistä en juuri mitään tiedä joten korjatkaa jos olen väärässä. Entä jos kytkisi kameran virrat jostain muualta, mikä olisi sellainen joka antaa sen 12v vain kun virrat päällä ja josta se 12v olisi otettavissa mahdollisimman vähällä vaivalla ja purkamisella.

Kiitos avusta!

12 voltin ulostulossa on yleensä 15 amppeerin (vanhemmissa saattaa olla 10) sulake, joten ei tuota ongelma käyttää kameraa ja ladata puhelinta yhtäaikaa, koska nuo laitteet ei niin paljoa tehoa tarvi.

pokkus

Yhdistin "Mustalaatikko autoon" -ketjun tämän jatkoksi, koska niin samasta asiasta puhutaan.

Guest-261991

Mä olen nyt ajellut autolla siten, että puhelimen (HTC Desire HD) ohjelma "Dailyroads Voyager" tallentaa ajelut muistiin. Testasin tuota ohjelmaa aiemmin 720p resoluutiolla vanhan muistikortin kanssa ja ihmettelin pientä nykimistä, jonka syyksi paljastui "class 2" muistikortti. Nyt on class 10 kortti, ja homma sujuu paljon näppärämmin.

Eihän tuohon mitään paikkatietoa layerinä saa päälle, mutta video on varsin mallikasta eikä tuo puhelimen omassa autotelineessä tärisekkään. Nopeuden saisi näkyville, mutta ongelma lie minun puhelimessa kun tallennus päällä tuo ei suostu GPS:ään tarttumaan. Jos tallennuksen lopettaa löytyy satelliitit melkeen heti. Liekö sitten loppuu paukku luurista tai sitten tuossa on jokin muu ongelma.

1101

Onkos kokemuksia GS1000B HD 1080P-mallin päivityksistä?
Esim.
http://www.texet.ru/dvr/dvr1gp.htm löytyy uutta ohjelmaversiota, itäsuomi vaan kääntyy itsellä heikohkosti.

Rauska

On siellä Englantikin

http://www.texet.ru/eng/

Edit: vain pääsivulla ;-(
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

pokkus

Lainaus käyttäjältä: malfean - 27.08.12 - klo:17:03
Nyt ois hinta kohdallaan.

Hmm... onkohan tuo ihan sama malli kuin itsekin aiemmin ostin. Hintaa olisi puolet siitä mitä itse maksoin. Ulkoisesti näyttäisi aivan samalta ja mallimerkinnänkin mukaan sama.

Peräkylän Pertti

Lainaus käyttäjältä: malfean - 27.08.12 - klo:17:03
Nyt ois hinta kohdallaan.

Ilmeisesti sama kuin tämä, jonka äsken bongasin (itse tykkään enemmän tuosta suomenkielisestä eBaysta, on selkeämmän näköinen)... ainakin näyttäisi paketissa tulevan vähemmän tilpehööriä:
LainaaPackage Includes
* Driver Recorder
* Car Charger
* USB Cable
* Stand
* Manual

Siinä kalliimmassahan oli HDMI-johtoa mukana jne. Nyt on kyllä sellainen hinta, että voisi pian harkitakin, minulle tuollainen varustelu olisi riittävä.

Apaju

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 27.08.12 - klo:17:15
Hmm... onkohan tuo ihan sama malli kuin itsekin aiemmin ostin. Hintaa olisi puolet siitä mitä itse maksoin. Ulkoisesti näyttäisi aivan samalta ja mallimerkinnänkin mukaan sama.

Taitaa sisäänrakennettu gps tuosta puuttua, vaikka mallimerkintä on sama. Mutta taitaa kyllä itselle riittää tuokin, kun hinta on alle 45 euroa ei mene edes tullimaksuakaan

EDIT
Tilaus tehty ja hinnaksi tuli 44,98 eli alle 45 euroa ;)
VW ID.3 Life

Rauska

Joo, tuo halpa versio tallentaa AVI-muodossa eli ei pakkaa kuvaa.
Ja kun ei ole GPS:ää ei näy nopeus kuvassa ;-)
G-anturista puhutaan, mutta ....

Uusimmassa versiossa on jopa G-kalibrointi, mutta on jo yli 100 taalaa ;-(

EDIT

Tässä uusin versio:
http://www.ebay.com/itm/GS1000VS-GPS-G-Sensor-5-0MP-H-264-Full-HD-1920x1080-30FPS-Car-DVR-Camcorder-/200756997099?pt=Car_Audio_Video&hash=item2ebe0cabeb&vxp=mtr
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX Audi e Tron GT 2021

Dirti

Lainaus käyttäjältä: Peräkylän Pertti - 27.08.12 - klo:17:41
Ilmeisesti sama kuin tämä, jonka äsken bongasin (itse tykkään enemmän tuosta suomenkielisestä eBaysta, on selkeämmän näköinen)... ainakin näyttäisi paketissa tulevan vähemmän tilpehööriä:
Siinä kalliimmassahan oli HDMI-johtoa mukana jne. Nyt on kyllä sellainen hinta, että voisi pian harkitakin, minulle tuollainen varustelu olisi riittävä.

Mitenköhän tuossa toimii tuo automaattinen käynnistys ja sammutus? Ja kuinkakohan kauan akku kestää yhdellä latauksella?
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

1101

Rauska

Lainaus käyttäjältä: 1101 - 27.08.12 - klo:20:56
Tämmöstä käytän kameran tietojen "purussa".

http://registratorviewer.narod.ru/download_en.html
Näyttääkö se myös GPS datan googlemapissa ja G-voimat?

NYX RS E-Tron Gt 2022
EX Audi e Tron GT 2021

1101

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 27.08.12 - klo:21:26
Näyttääkö se myös GPS datan googlemapissa ja G-voimat?

Toista päivää käytössä...Opetteluvaihe.

http://registratorviewer.narod.ru/features_en.html

Rauska

Joo, latasin ja näytti kyllä, mutta kartan StreetMapissa ja G-voimat hieman hankalasti, mutta ok.
Nopeusnäyttö oli kyllä _hieman_ sinnepäin siinä grafiikassa ;-)
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX Audi e Tron GT 2021

pokkus

Mikähän on omassa kamerassa tai sen asetuksissa vikana kun mulla ei noilla millään softalla suostu näyttää Google Mapsissa ajettua reittiä tai nopeutta ???
Kamera kyllä puskee jokaista videota varten erikseen myös samannimisen .map-tiedoston mutta ne ei jostain syystä näytä toimivan. Voiko siis kamera olla osittain rikki tai joku asetus väärin?

Rauska

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 28.08.12 - klo:15:01
Mikähän on omassa kamerassa tai sen asetuksissa vikana kun mulla ei noilla millään softalla suostu näyttää Google Mapsissa ajettua reittiä tai nopeutta ???
Kamera kyllä puskee jokaista videota varten erikseen myös samannimisen .map-tiedoston mutta ne ei jostain syystä näytä toimivan. Voiko siis kamera olla osittain rikki tai joku asetus väärin?
Tuleeko joku virheilmo?
Mun piti vaihtaa PC:n maa-asetuskohdasta (Suomi) desimaalierottimeksi piste. Oli ennen pilkku suomi tapaan...
Ja molemmilla toimii originaalilla ja tuolla mainitulla.
Tuolla Registratorviewerillä vaan ei saa sitä Googlen Satelliittiversiota kartalle ;-( originaalilla tuokin pelaa.
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX Audi e Tron GT 2021

MVA

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 28.08.12 - klo:15:01
Minulla on sama ongelma. Laitoin myyjälle postia asiasta ja aikoivat lähettää uuden päivitetyn ohjelman sähköpostiin.

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 28.08.12 - klo:15:22
Tuleeko joku virheilmo?
Mun piti vaihtaa PC:n maa-asetuskohdasta (Suomi) desimaalierottimeksi piste. Oli ennen pilkku suomi tapaan...
Tuolla Registratorviewerillä vaan ei saa sitä Googlen Satelliittiversiota kartalle ;-( originaalilla tuokin pelaa.

Ei tule mitään virheilmoitusta. Lukee kyllä filen, mutta mitään ei tapahdu. Tuo desimaalierotin voikin olla syynä. Pitää sitä kokeilla kotona. Kiitos vinkistä!

Lainaus käyttäjältä: MVA - 28.08.12 - klo:15:31
Minulla on sama ongelma. Laitoin myyjälle postia asiasta ja aikoivat lähettää uuden päivitetyn ohjelman sähköpostiin.

Voisitko laittaa tuon minullekin kun saat sen?

Kasis

Lainaus käyttäjältä: DeletedUser - 27.08.12 - klo:08:30
Mä olen nyt ajellut autolla siten, että puhelimen (HTC Desire HD) ohjelma "Dailyroads Voyager" tallentaa ajelut muistiin. Testasin tuota ohjelmaa aiemmin 720p resoluutiolla vanhan muistikortin kanssa ja ihmettelin pientä nykimistä, jonka syyksi paljastui "class 2" muistikortti. Nyt on class 10 kortti, ja homma sujuu paljon näppärämmin.

Eihän tuohon mitään paikkatietoa layerinä saa päälle, mutta video on varsin mallikasta eikä tuo puhelimen omassa autotelineessä tärisekkään. Nopeuden saisi näkyville, mutta ongelma lie minun puhelimessa kun tallennus päällä tuo ei suostu GPS:ään tarttumaan. Jos tallennuksen lopettaa löytyy satelliitit melkeen heti. Liekö sitten loppuu paukku luurista tai sitten tuossa on jokin muu ongelma.
Mulla on SonyEricsson ARC ja siinä DR(ei täys versio) ja välillä on päiviä, ettei gps:ää löydä, lisäksi kuva jää välillä pariksi sekunniksi, kunnes päivittyy(class6 kortti) Toinen "ongelma" yhteyteen liittyen on nopeuden "seilailu", eli välillä näyttää
+-10km/h, vaikka vakkari päällä mennään. Muuten ihan ok softa.
Täydessä versiossa taitaa tulla gps-koordinaatit, uploadit sun muut.
Scirocco & VI Golf Variant

1101

Kattava infopaketti tästä yleisestä GS1000-kamerasta.

http://dashcamtalk.com/gs1000/

MVA

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 28.08.12 - klo:15:22
Tuleeko joku virheilmo?
Tuolla Registratorviewerillä toimii Bingin kartta ja näytti olevan ok, mutta eihän se pärjää googlelle.

Rauska

NYX RS E-Tron Gt 2022
EX Audi e Tron GT 2021

pokkus

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 28.08.12 - klo:16:11
Ei tule mitään virheilmoitusta. Lukee kyllä filen, mutta mitään ei tapahdu. Tuo desimaalierotin voikin olla syynä. Pitää sitä kokeilla kotona. Kiitos vinkistä!

Eipä auttanut desimaalierottimen vaihtaminen mitään. Ei edelleenkään toimi kartat kameran mukana tulleessa videoplayerissa eikä myöskään tuolla Registratorviewerillä. GPS kyllä pitäisi toimia ihan ok, koska nopeuden se näyttää videoissa oikein. Onkohan nyt kyseessä maanantaikappale tai muuten eBay kusetus...

Firmiksen pitäisi olla versiota v2.0.4G1KB eli jopa uudempi kuin tuolla aiemmin linkissä mainitut firmikset.

MVA

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 29.08.12 - klo:01:30
Eipä auttanut desimaalierottimen vaihtaminen mitään. Ei edelleenkään toimi kartat kameran mukana tulleessa videoplayerissa. eikä myöskään tuolla Registratorviewerillä. GPS kyllä pitäisi toimia ihan ok, koska nopeuden se näyttää videoissa oikein. Onkohan nyt kyseessä maanantaikappale tai muuten eBay kusetus...

Firmiksen pitäisi olla versiota v2.0.4G1KB eli jopa uudempi kuin tuolla aiemmin linkissä mainitut firmikset.
Samoin, ei mitään hyötyä desimaalierottimen vaihtamisesta. Minulla toimii tuo Registratorviewer ihan ok. Kameran mukana tulleen ohjelman yritin asentaa toiseen koneeseen niin ei alkanut ohjelma siinä toimia lainkaan, vaikka kummassakin koneessa sama käyttis Win 7 64B. Se kone mihin asennus epäonnistui herjaili jotain rekisteriarvoista tms.

Peräkylän Pertti

Eilen Lidlin pihasta lähti Venäjän kilvissä oleva katumaasturi, jossa oli tuulilasissa kamera. Se näytti tavalliselta kapealta videokameralta, mutta en tiedä sitten oliko sellainen vai ihan autokäyttöön suunnattu. Oli asetettu navigaattorin viereen tuulilasin alareunaan.

Raimo Miettinen jr.

Se määrä mitä kaikenmaailman kolari/onnettomuusvideoita netissä tänä päivänä näkyy Venäjältä viittaisi vahvasti kyseessä olleen tällainen ajotallennin. Venäjällä meininki on kait se, että pitää osoittaa syyttömyytesi ja siihen tuollainen videokamera on hyvä. Onnettomuuksia siellä kuitenkin tapahtuu autokannan huikean kasvun myötä todella paljon.

Peeveli

Lähetättekö te vaikkapa ylinopeutta ajaneista videokuvat poliisille?

MVA

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 29.08.12 - klo:19:56
Lähetättekö te vaikkapa ylinopeutta ajaneista videokuvat poliisille?
Tietenkin, ja pitää vielä hankkia autoon tutka että saa tutkata toisten nopeudet.  ;D
Tarkistin, ja eBayssa on tutkia myynnissä USA:ssa, http://www.ebay.com/itm/CMI-Inc-Police-SPEEDGUN-MAGNUM-Radar-Speed-Gun-Type-JF-100-/180958236885?pt=BI_Security_Fire_Protection&hash=item2a21f390d5

Mitähän Poliisi sanoisi kun huomaisi että siviilillä on tutka autossa???  ;D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy