Golf VI Chat

Aloittaja Kiviharju, 06.01.10 - klo:22:02

« edellinen - seuraava »

vehkis1983

Lainaus käyttäjältä: wiljo - 15.04.11 - klo:00:12
Samat kokemukset taalla. 528iA vaihtu golf vi 1.6 tdi:hin. Tosin Bimmeri kulki 8l keskikulutuksella ja tuo pallo 5l keskikulutuksella. Ajo on enimmakseen matka-ajoa vakkarilla. Melu on aika infernaalinen nastoilla ja ilman. Ehka melu helpottaa kun tiet tasottuu.

Itsellä on vielä jotkit halppiskumet alla(BFGOODRIDE tms...), jotka on ihan h***vetin äänekkäät.. Jos sitä sitte seuraaviin kesärenkaisiin hieman panostais, ja ostais jotkut merkkikumit, jotka vois olla hieman hiljaisemmat..

Peeveli

En tiedä, onko Golfiini eksynyt Siperiaan tarkoitettu lämmityslaite...pakkasilla lämmön asteluku piti (climatronic) pitää max 21 asteessa, muuten tuli vähänkin pidemmällä matkalla kuuma/hiki. No, nyt taas aurinko porottaa ja autossa on hiki. Asteluku oli jo +19 mutta kovin lämpöistä ilmaa puhkuu auto-asennossa ac päällä, ja päällä ohuet vaatteet. Ei viilennä mielestäni autoa kuten pitäisi; Avensis ja Golf V toimivat tuon osalta huomaamattoman hyvin. Liekkö säädöt pielessä. Jos auto säilyisi minulla, pitäisi kiikuttaa korjaamolle tutkittavaksi. Onko muilla ilmennyt samaa?

Kiviharju

Lainaus käyttäjältä: vehkis1983 - 16.04.11 - klo:18:22
Itsellä on vielä jotkit halppiskumet alla(BFGOODRIDE tms...), jotka on ihan h***vetin äänekkäät.. Jos sitä seuraaviin kesärenkaisiin hieman panostais, ja ostais jotkut merkkikumit, jotka saattais olla hieman hiljaisemmat..
BF Goodricht ja Goodride ovat vähän eri planeetalta ;) Toiset ovat Michelinin tekeleet, ja toiset aidot kiinalaiset, kumpia tarkoitat?
Itse olen ainakin tyytyväinen noihin BF Goodrichteihin.
Meluisiahan tuon kokoluokan renkaat on järjestään, tai sitten sulavat alle kun on pehmeämpää seosta(esim. Sunny)

Ei ole mitään ongelmia ollut lämmityslaitteen tai AC:n kanssa. Kun kääntää nupin kylmälle niin tulee kylmää ja lämpimällä lämmintä, myös talvipakkasilla.
Audi A4 Allroad quattro -17

Sean80

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 17.04.11 - klo:19:05
En tiedä, onko Golfiini eksynyt Siperiaan tarkoitettu lämmityslaite...pakkasilla lämmön asteluku piti (climatronic) pitää max 21 asteessa, muuten tuli vähänkin pidemmällä matkalla kuuma/hiki. No, nyt taas aurinko porottaa ja autossa on hiki. Asteluku oli jo +19 mutta kovin lämpöistä ilmaa puhkuu auto-asennossa ac päällä, ja päällä ohuet vaatteet. Ei viilennä mielestäni autoa kuten pitäisi; Avensis ja Golf V toimivat tuon osalta huomaamattoman hyvin. Liekkö säädöt pielessä. Jos auto säilyisi minulla, pitäisi kiikuttaa korjaamolle tutkittavaksi. Onko muilla ilmennyt samaa?
Mulla on ollut vähän samaa nyt tänä keväänä. Aiemmin ei ole kyllä ongelmia ollut, mutta nyt on. Tai sitten on joku psykologinen juttu. Tai sitten vaan tuntuu kylmän talven jälkeen hieman lämpimältä nämä kelit.

tsiih

Hieman ihmettelin minäkin viime viikolla useamman kerran kun aurinko jo paisteli ja vaikka pyynti oli 16 astetta kuumaa puhalsi... Ulkona oli just sen verran kylmä et ilmastointi ei lupaa saanut. Eiku ikkunaa auki vaan kun ei viitsinyt laittaa ihan lo:takaan, sillä kyllä kylmeni. Sama vaikka nappas auto:n pois. En muista viime ja edelliskeväiltä moista ongelmaa. Piti kaivaa climatronicin kooditkin et vois tarkkailla antureita mut ikkuna aukee niin kevyesti napista...
Ei tämän golfin ilmastointikaan ole ollut koskaan mikään erityisen tehokas, jossain autoissa kun tulee melkein lumihiutaleita suuttimista jos haluaa... Täytynee tarkistaa taas kylmäaineet ennen kuin enemmän lämpenee.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

vehkis1983

Lainaus käyttäjältä: Kiviharju - 17.04.11 - klo:19:18
BF Goodricht ja Goodride ovat vähän eri planeetalta ;) Toiset ovat Michelinin tekeleet, ja toiset aidot kiinalaiset, kumpia tarkoitat?
Itse olen ainakin tyytyväinen noihin BF Goodrichteihin.
Meluisiahan tuon kokoluokan renkaat on järjestään, tai sitten sulavat alle kun on pehmeämpää seosta(esim. Sunny)

Ei ole mitään ongelmia ollut lämmityslaitteen tai AC:n kanssa. Kun kääntää nupin kylmälle niin tulee kylmää ja lämpimällä lämmintä, myös talvipakkasilla.

Nuo Michelinin tekeleet mulla pitäis olla. Ainakin niin se myyjä kovasti väitti, että melkein saman renkaat pitäs Michelinien kans olla. Toisaalta nythän tuohon rengasmeluun on jo alkanut tottua, kun nuo on tuossa alla taas muutaman päivän pyörineet.. :)

Make49

Sen huomasin heti kun -07 Jetan jälkeen sain Golfin että pitää 2-3 astetta laittaa lämpötila pienemmälle niin tuntuu
suunnilleen samalle sisälämpötila.Jetassa oli 21-22 lukema nyt Golfissa 19 astetta.

ML1

Lainaus käyttäjältä: ML1 - 01.04.11 - klo:14:26
Tuli tänään tilattua emännälle uusi kulkine  ;D
Golf VI 1,4 TSI 90 kw, Highline DSG
Ulkoväri: Musta
Sisältä: Dropmag alcantara Corn silk beige.
Tehdas lisävarusteet:
Paketti 1
Peilpaketti
Parkpilot
Climatronic
Orlando 17" vanteet sport alustalla

Dealerilta:
Sima talvivanteet Contin kitkoilla.

Koneen antama valmistusviikko vk 18  ;D

Auto on valmistunut tälläviikolla joten muutaman viikon vielä joutuu odottelemaan.  ;D
Emäntä palautti tänään entisen työantajan etuusauton ja alle haettiin myyjäliikkeestä Polo odotusautoksi. Peruskauraa 1,4 vapaastihönkivä ja manuaali.  :-[ Kyl täytyy todeta että on tommonen perus Polo aika ankee kikotin  :-\, mutta hoitaa varmaan asiansa jos työn ja kodin väliä ajelee eikä tarvii pitempiä reissuja tehdä.  ::)
Passat Variant Highline 2,0 TDI DSG (B8)
Ex:
Volvo V40 D2 Aut Ocean Race
Golf VI 1,4 TSI DSG Highline (2011)
Golf IV GTI Exclusive (2003), Passat 2,0 TDI DSG Highline Variant 103 kw, B7(2011)
Audi A4 2,0 TDI Avant Quattro (Karala), B7 (2008), Vovlo V70 2,4D Aut Classic (Rica), VW Passat 3BG 1,8 T Tiptronic (Karala)

Peeveli

Nyt on vihdoin ex-autoni ilmaantunut liikkeen sivuille:

http://www.ppauto.fi/vaihtoautot

Ihmeen alhainen hintapyyntö; ei juuri suurempi mitä minulle hyvitettiin. Siitä saa joku halavalla hyvinvarustellun Golfin.

Kauanpas ne sitä ilmoitusta panttasivat; autoa ei ainakaan ole tarvinnut fiksata ja siivota viikkotolkulla. Luulin jo että se meni suoraan jollekin etsijälle ilman ilmoittelurumbaa...

Peeveli

^

ääh, tuo linkki muuttuukin näköjään perusvalikoksi, pitää syöttää automerkin tiedot...onpas huono linkki. :(

Filixon

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 03.05.11 - klo:08:18
Nyt on vihdoin ex-autoni ilmaantunut liikkeen sivuille - -. Siitä saa joku halavalla hyvinvarustellun Golfin.

Aina ei käytetyn ostajalla ole tilaisuutta kysyä edelliseltä omistajalta vaihdokin ominaisuuksista. Nyt taitaisi olla. Mitä vastaisit kysyjälle, joka tiedustelisi, miksi noin uusi, siisti ja hyväkuntoinen auto on mennyt vaihtoon? Onko siinä jotain sellaista, joka ostajan olisi hyvä tietää ennen kaupan tekoa?
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

tn62634

Lainaus käyttäjältä: Filixon - 03.05.11 - klo:11:01
Mitä vastaisit kysyjälle, joka tiedustelisi, miksi noin uusi, siisti ja hyväkuntoinen auto on mennyt vaihtoon? Onko siinä jotain sellaista, joka ostajan olisi hyvä tietää ennen kaupan tekoa?

No eikös vastaus ole selvä: "Halusin saada pelimiehen enkä eläkeläisen imagon." :)

VAG!

Onko siinä jotain sellaista, joka ostajan olisi hyvä tietää ennen kaupan tekoa?

Jos itse olisin tuollaista ostamassa, niin hakisin heti pois. Foorumin lukijat kun tietävät, että ainoa syy autosta luopumiseen on Peevelin parantumaton 24H/365 autokuume :D

mabe

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 03.05.11 - klo:08:18
Nyt on vihdoin ex-autoni ilmaantunut liikkeen sivuille:

http://www.ppauto.fi/vaihtoautot

Ihmeen alhainen hintapyyntö; ei juuri suurempi mitä minulle hyvitettiin. Siitä saa joku halavalla hyvinvarustellun Golfin.

Kauanpas ne sitä ilmoitusta panttasivat; autoa ei ainakaan ole tarvinnut fiksata ja siivota viikkotolkulla. Luulin jo että se meni suoraan jollekin etsijälle ilman ilmoittelurumbaa...

Aika suppea oli tuo auton kuvaus tuolla. Ei mainintaa monitoimirateista tai mistään muustakaan.
Ehjäsin linkin:
http://crf.autovista.eu/carFinderFi/directDetail.shtml?pid=PP-AUTO&regNo=VVR-248&companyLoginId=PP-LOHJA

VAG!

Lainaus käyttäjältä: mabe - 03.05.11 - klo:11:29
Aika suppea oli tuo auton kuvaus tuolla. Ei mainintaa monitoimirateista tai mistään muustakaan.

On kyllä surkea ilmoitus ja kuvat. Tekstiä on vähän ja sekin tällaista: bi-xsenon ;D

Peeveli

Aina ei käytetyn ostajalla ole tilaisuutta kysyä edelliseltä omistajalta vaihdokin ominaisuuksista. Nyt taitaisi olla. Mitä vastaisit kysyjälle, joka tiedustelisi, miksi noin uusi, siisti ja hyväkuntoinen auto on mennyt vaihtoon? Onko siinä jotain sellaista, joka ostajan olisi hyvä tietää ennen kaupan tekoa?

Jaa että miksi vaihtoon? Et ole tainnut lukea viime aikoina palstaa? :D Autokuume ja fiilikset sen teki. ;)

Nyt näkyy olevan myös Nettiautossa ilmoitus, vaan ei Autotallissa. Ja tuossakin päin mäntyä varusteet, esim. autossa EI ole erikoisvanteita vaan ne muotovaletut peltivanteet ja kapselit. Ja taas monet lisävarusteet on mainitsematta. Pieni juttu, mutta joillekin auton etsijöille voisi merkitä ja nopeuttaa kaupantekoa.

Filixon

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 03.05.11 - klo:12:40
Jaa että miksi vaihtoon? Et ole tainnut lukea viime aikoina palstaa?

Olen toki lukenut, mutta kysymykseni taustalla on oma ongelmani: Minulla on siisti, hyvin pidetty ja suhteellisen vähän ajettu Golf, jossa kuitenkin ilmenee toistuvia, hinausta vaativia moottorihäiriöitä, joiden syy ei toistaiseksi ole selvinnyt:

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=3299.msg123083#msg123083

Luultavasti autollani on edelleen kohtuullista rahallista arvoa, mutta mahdollisessa myynti- tai vaihtotilanteessa minulla ei olisi pokkaa olla mainitsematta moottorihäiriöstä, ellei vikaa olisi siihen mennessä saatu korjatuksi. Se olisi jokseenkin sama kuin myisi ongelman tietäen homeista taloa...
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

Kale

Ã,,h linkki olikin jo tuossa ylmpänä

pulttiboi

Toinen huolto lähestyy. Mitä kaikkea tarkalleen sisältyy 60 tkm huoltoon? Paikallisen huoltoneuvojan sönkötyksestä ei saanut muuta selvää kuin että öljyn, polttoaineen ja raitisilman suodattimet vaihdetaan sekä jarrut tarkastetaan. Ei sanonut edes itse öljyn vaihdosta mitään. Hienoa. Niin ja hinnaksi kertoi huimat 380 euroa.. Muistaakseni 30 tkm huolto kustansi noin 180 euroa omilla öljyillä. Mihin hintaan olette itse saaneet vai pitäisikö vaihtaa puljua? No ainakin omat öljyt aion viedä sinne niinkuin viimeeksi pienen säästön vuoksi.
Koneena 2.0 tdi, manuaali.

Kiviharju

Lainaus käyttäjältä: pulttiboi - 06.05.11 - klo:12:35
Muistaakseni 30 tkm huolto kustansi noin 180 euroa omilla öljyillä. Mihin hintaan olette itse saaneet vai pitäisikö vaihtaa puljua? No ainakin omat öljyt aion viedä sinne niinkuin viimeeksi pienen säästön vuoksi.
Koneena 2.0 tdi, manuaali.
Aika kalliin kuuloinen tuo 30tkm huolto ollut. Vai onko dieseleissä jotain erikoisempia huoltokohteita kun bensakoneisissa?
Itselläni maksoi 30tkm huolto omilla öljyilla 80â,¬

Erkka

Vertailuksi diesel.

Polo 1.4 TDI 30 t/km huolto Keravan Laakkosella omilla öljyillä 149 euroa.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

ML1

Vaimon uusi Golf on tuloillaan tän kuun lopulla  ;D
Haluan poistaa siitä takalasin naarmutustoiminnon  :) Eli en halua että takalasin pyyhin menee päälle kun laittaa pakin päälle ja etulasin pyyhkiät sattuu olemaan päällä.
Tarviin tietää mihin pitää lisätä/poistaa täppä / koodi, jotta saan sen tehtyä.
Voisko joku joka tietää ystävällisesti kertoa tietämättömälle  ;D . Ja vähän silleen niinku rautalanngasta vääntäen nämä säätö ohjelmat eivät ole oikein tuttuja mulle  ::)
Kiitos etukäteen  ;D
Ex:
Golf IV GTI Exclusive (2003), Passat 2,0 TDI DSG Highline Variant 103 kw, B7(2011)
Audi A4 2,0 TDI Avant Quattro (Karala), B7 (2008), Vovlo V70 2,4D Aut Classic (Rica), VW Passat 3BG 1,8 T Tiptronic (Karala)

Make49

Lainaus käyttäjältä: ML1 - 06.05.11 - klo:23:26
Vaimon uusi Golf on tuloillaan tän kuun lopulla  ;D
Haluan poistaa siitä takalasin naarmutustoiminnon  :) Eli en halua että takalasin pyyhin menee päälle kun laittaa pakin päälle ja etulasin pyyhkiät sattuu olemaan päällä.
Tarviin tietää mihin pitää lisätä/poistaa täppä / koodi, jotta saan sen tehtyä.
Voisko joku joka tietää ystävällisesti kertoa tietämättömälle  ;D . Ja vähän silleen niinku rautalanngasta vääntäen nämä säätö ohjelmat eivät ole oikein tuttuja mulle  ::)
Kiitos etukäteen  ;D

Kyllä ne sen pyytäessä luovutushuollossa tekee jos ei halua itse kikkailla.

Erkka

Lainaus käyttäjältä: Make49 - 07.05.11 - klo:12:17
Kyllä ne sen pyytäessä luovutushuollossa tekee jos ei halua itse kikkailla.

Näin on. Keravan Laakkosella ohjelmoivat pyytäessä luovutushuollon yhteydessä.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

ML1

Pitää kysästä.  ???
Ex:

jormaliisa

GTI Edition 35,

Kiviharju

Täältä vielä englannin kielellä tietojakin, ja pari pientä sisäkuvaa joita ei nyt näköjään saa suurennettua.

http://carscoop.blogspot.com/2011/05/new-volkswagen-golf-gti-edition-35.html

Kyllähän tuollaisella kelpaisi ajella  :)

Edit: toiselta sivustolta sisäkuvaakin isompana.

ML1

Lainaus käyttäjältä: ML1 - 30.04.11 - klo:00:26
Auto on valmistunut tälläviikolla joten muutaman viikon vielä joutuu odottelemaan.  ;D
Emäntä palautti tänään entisen työantajan etuusauton ja alle haettiin myyjäliikkeestä Polo odotusautoksi. Peruskauraa 1,4 vapaastihönkivä ja manuaali.  :-[ Kyl täytyy todeta että on tommonen perus Polo aika ankee kikotin  :-\, mutta hoitaa varmaan asiansa jos työn ja kodin väliä ajelee eikä tarvii pitempiä reissuja tehdä.  ::)
Uuis auto haettiin eilen alle  ;D.
Ex:

Newman

Seuraavassa saldoa reilun kolmen kuukauden ja 10 000 kilometrin matkalta. Unohdan listauksessa hyvät puolet ja lukuisat nitinät / natinat, sirinät ja muut pikkujutut. Auto on siis vuoden 2011 Golf VI Comfortline 1.4 TSI manuaali (90kW).

*Turbo hajosi (VAIHDETTU).
*Voimansiirto pitää vinkuvaa / viheltävää mekkalaa etenkin kolmosvaihteella (OMINAISUUS)
*Ovet vääntyilevät talvioloissa (LAASTARIKORJAUS), vaikutus jää nähtäväksi
*Tuulilasinpyyhkimet jättävät aina kolmanneksen lasista pyyhkimättä (OSIA VAIHDETTU), ei korjaantunut
*Tuulilasi hajonnut kaksi kertaa itsestään (KERRAN VAIHDETTU TAKUUSEEN)
*Osa niskanojista eivät lukittuneet paikoilleen (VAIHDETTU), yksi takanoja bugaa edelleen
*Tuulettimen moottori hajosi, vain nelosvoimakkuus toimi (VAIHDETTU), toimii
*Jarrut laahaavat (SÃ,,Ã,,DETTY) mutta laahavat edelleen tai sitten voimansiirto pitää laahustavaa ääntä
*Sähkövikoja nollakeleissä, vikavaloja syttyi ja sammui (OSIA VAIHDETTU), asia taisi korjaantua
*Xenon-valot särisevät / värisevät (EI VIELÃ,, KÃ,,YTETTY HUOLLOSSA)

Muuten auto on kyllä vastannut odotuksia asiallisesta käyttöautosta.

Ton-1

^ Kuvastaneekohan tuo lista tyytyväisyyttä tuotteeseen?  :o

Taidat haaveilla ajavasi vielä tätä edeltävällä vekottimellasi?
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy