Golf VI Chat

Aloittaja Kiviharju, 06.01.10 - klo:22:02

« edellinen - seuraava »

kyhmy

Pistetääs yksi tyhmä kysymys:
Autoni tuli käyttöön talvirenkailla ja peltivanteilla. Samat rengaspultit eivät taida käydä kesävanteisiin mitkä on VW orkkisalut? Pitänee ostaa uudet pultit ja helpointa hakea marmotiskiltä että saa sopivat? Olenko oikeassa?

Newman

Lainaus käyttäjältä: kyhmy - 09.03.11 - klo:11:06
Pistetääs yksi tyhmä kysymys:
Autoni tuli käyttöön talvirenkailla ja peltivanteilla. Samat rengaspultit eivät taida käydä kesävanteisiin mitkä on VW orkkisalut? Pitänee ostaa uudet pultit ja helpointa hakea marmotiskiltä että saa sopivat? Olenko oikeassa?

Jos sait auton kaksilla renkailla, mukana pitää tulla tarvittavat kiinnityspultit molempiin. Jos ei tullut, saat ne ilmaiseksi.

Late

Kyllä OEM alumiini vanteisiin samat pultit jotka sinulla peltivanteissa.

WHT 001 812  M14x1,5x27
WHT 003 319 A "varkaus-suojalla" M14x1,5x27,5  


Peltzi

Lainaus käyttäjältä: Janne81 - 09.03.11 - klo:15:55
Takavalot ja spoileri vihdoinki kiinni.

http://mps3.kuvat.fi/kuvat/Golf+tdi/09032011309.jpg

http://mps3.kuvat.fi/kuvat/Golf+tdi/09032011310.jpg

http://mps3.kuvat.fi/kuvat/Golf+tdi/09032011311.jpg

Oon vissiin nähnyt  tän Golffin joskus lähdit pois ilmeisesti UGM:ltä kun itse menin sinne.  :D Siistin näköinen tosta perästä tuli.

Janne81

Lainaus käyttäjältä: Peltzi - 09.03.11 - klo:16:38
Oon vissiin nähnyt  tän Golffin joskus lähdit pois ilmeisesti UGM:ltä kun itse menin sinne.  :D Siistin näköinen tosta perästä tuli.


Joo kyl varmasti aika monta kertaa nyt käyny tuola ugm. Milläs pelillä itse ajelit.

Seuraavaks ehkä etu spoileria tai hiilikuitu teippaus.

Janne81

Valot pimeällä omast mielest kyl tosi hauskat.

http://mps3.kuvat.fi/kuvat/Golf+tdi/09032011313.jpg

Newman

Ilmeisesti siis kenelläkään muulla ei kuulu turbon vihellys ohjaamoon saakka? Kyse on siis 1.4 TSI 90 kW caxa -moottorista. Ongelma ilmenee pintakaasulla ja kovemmalla kiihdytyksellä 1500-2000 kierroksen tuntumassa, ja samainen pieni vislaus kuuluu parhaiten kolmosvaihteella noin neljänkympin vauhdeissa.  ??? Edellisessä Golfissa ei moista kuulunut.

RoccoScientist

Olen omasta autosta vähän yrittänyt tuota ääntä saada esiin, mutta toistaiseksi en ole onnistunut. Tänään voisi yrittää uudestaan.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Peeveli

Ihmettelen edelleen niitä foorumilaisten 900 km:n ja jopa yli tonnin toimintasäteitä tälle 90 kw tsiipalle...siis miten ihmeessä te sitä autoa ajatte? Onko teillä aina lohkis/säteilijä päällä ennen starttausta? Ajatteko normaaliin päiväsaikaan arkena lainkaan? Ja ennen kaikkea; ajatteko Helsingin ydinkeskustan alueella työmatkaruuhkissa, kymmenissä punaisissa valoissa seisten? Omassani tosiaan osa (noin puolet) tällaista taajama-ajoa, loppuosa motaria ja kehäteitä aika tasan, ja aina kotoa kylmästarttaus (edelleen kotihallissa -1 astetta pakkasella). Nyt muutin tarkoituksella ajotyyliä vanhan joogamestarin tyyneyttä vastaavaksi ekoiluajoksi enkä saa rangea tankkauksen jälkeen nousemaan kuin 635 km:iin. Omituista, perin omituista....

RoccoScientist

Peeveli, nyt kun itse olen jättänyt kehätiesompailut työmatkalta pois lähes kokonaan ja siirtynyt suorimman reitin metodiin, joudun monesti tankkaamaan siinä 600 km kohdalla tai vähän ennen. Kulutus on näin talvella pyörinyt seiskalla ja kasilla alkavissa lukemissa varsin säännöllisesti ja ranget tankkauksen jälkeen luokkaa 650 km. Kylmäkäynnistykset ja pätkäajo rokottavat ihan kivasti. Parhaimmillaan se range on minullakin pyörinyt 900 km:n lukemissa, mutta silloin on ollut lämmintä ja ajosta huomattavasti suurempi osuus maantieajoa.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Janne81

Oma kulutus ollu siin 4.8 yhdistetty pienillä pakkasilla.

Newman

#1182
Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 10.03.11 - klo:13:01
Ihmettelen edelleen niitä foorumilaisten 900 km:n ja jopa yli tonnin toimintasäteitä tälle 90 kw tsiipalle...siis miten ihmeessä te sitä autoa ajatte? Onko teillä aina lohkis/säteilijä päällä ennen starttausta? Ajatteko normaaliin päiväsaikaan arkena lainkaan? Ja ennen kaikkea; ajatteko Helsingin ydinkeskustan alueella työmatkaruuhkissa, kymmenissä punaisissa valoissa seisten? Omassani tosiaan osa (noin puolet) tällaista taajama-ajoa, loppuosa motaria ja kehäteitä aika tasan, ja aina kotoa kylmästarttaus (edelleen kotihallissa -1 astetta pakkasella). Nyt muutin tarkoituksella ajotyyliä vanhan joogamestarin tyyneyttä vastaavaksi ekoiluajoksi enkä saa rangea tankkauksen jälkeen nousemaan kuin 635 km:iin. Omituista, perin omituista....

Heh. Just äsken katsoin trippimittaria töihin tullessani. Se on nollattu viimeisimmän tankkauksen yhteydessä. Trippimittari näyttää nyt 840 kilometriä, ja bensavalo ei ole vielä syttynyt. Itse asiassa taisi olla yksi valkoinen palkki vielä matkaa. Toisin sanoen, pääsen 900 kilometriä, taas. Ilman ihmeempää kituuttelua.  

Minä starttaan aina omasta tallista (lämpötila 12-14 astetta), mutta töissä auto jää ulkoparkkiin. Vältän ruuhka-ajoa ja kuten olen jo moneen kertaan todennut, valtaosa kilometreistä tulee maantieltä (80 - 100 km/h). Taajamissa kulutuslukemat ovat varmasti erilaiset, mutta kyllähän Golfilla pitäisi kaupungissakin päästä huomattavasti ilmoittamaasi pidemmälle. Epäilen kyllä, että ajotavoissakin on eroa. Listasin aiemmin tärkeimmät niksit.  

EDIT: motarilla kulutus on aina maantietä suurempi vaikka ei olisi mäkiä jne. Heti kun kierrokset menevät selkeästi yli 2000:n, vesi rupeaa maistumaan.

Newman

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 10.03.11 - klo:13:10
Peeveli, nyt kun itse olen jättänyt kehätiesompailut työmatkalta pois lähes kokonaan ja siirtynyt suorimman reitin metodiin, joudun monesti tankkaamaan siinä 600 km kohdalla tai vähän ennen. Kulutus on näin talvella pyörinyt seiskalla ja kasilla alkavissa lukemissa varsin säännöllisesti ja ranget tankkauksen jälkeen luokkaa 650 km. Kylmäkäynnistykset ja pätkäajo rokottavat ihan kivasti. Parhaimmillaan se range on minullakin pyörinyt 900 km:n lukemissa, mutta silloin on ollut lämmintä ja ajosta huomattavasti suurempi osuus maantieajoa.

Oma enkkani ajotietokoneelta on tänä vuonna 5,4. Aiemmalla Golfilla pääsin tieskarin mukaan 4,9. Se tosin valehteli kolmella desilla mitatun kulutuksen mukaan. Nykyinen näyttää suht' oikein. Mutta 1000 kilometrin rangea en ole saanut koskaan näkyviin.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Newman - 10.03.11 - klo:13:23
Oma enkkani ajotietokoneelta on tänä vuonna 5,4.

Siis tankilliselle? Itse olen kerran tai kaksi päässyt tankkauksen perusteella laskettuna reiluun 5,9:ään. Yhdellä tai kahdella yksittäisellä kehäpyrähdyksellä olen tuurilla ja pienellä alinopeudella saanut ajotietokoneen ilmoittamaksi lukemaksi 4,9. Omassa autossa tuo ajotietokone ei tunnu hirveästi huijaavan.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

NcP

Lainaus käyttäjältä: Newman - 10.03.11 - klo:13:22
Heh. Just äsken katsoin trippimittaria töihin tullessani. Se on nollattu viimeisimmän tankkauksen yhteydessä. Trippimittari näyttää nyt 840 kilometriä, ja bensavalo ei ole vielä syttynyt. Itse asiassa taisi olla yksi valkoinen palkki vielä matkaa. Toisin sanoen, pääsen 900 kilometriä, taas. Ilman ihmeempää kituuttelua.  

Minä starttaan aina omasta tallista (lämpötila 12-14 astetta), mutta töissä auto jää ulkoparkkiin. Vältän ruuhka-ajoa ja kuten olen jo moneen kertaan todennut, valtaosa kilometreistä tulee maantieltä (80 - 100 km/h). Taajamissa kulutuslukemat ovat varmasti erilaiset, mutta kyllähän Golfilla pitäisi kaupungissakin päästä huomattavasti ilmoittamaasi pidemmälle. Epäilen kyllä, että ajotavoissakin on eroa. Listasin aiemmin tärkeimmät niksit.  

EDIT: motarilla kulutus on aina maantietä suurempi vaikka ei olisi mäkiä jne. Heti kun kierrokset menevät selkeästi yli 2000:n, vesi rupeaa maistumaan.

Kuinka pitkä työmatka sinulla on?  Lyhyellä työmatkalla (esim. 7km) kulutus on suurempaa koska kone käy varsinkin talvella suurimman osan matkasta vajaalämpöisenä.

Skula

Lainaus käyttäjältä: Newman - 10.03.11 - klo:13:22
EDIT: motarilla kulutus on aina maantietä suurempi vaikka ei olisi mäkiä jne. Heti kun kierrokset menevät selkeästi yli 2000:n, vesi rupeaa maistumaan.

Hauska 'väite'.

Mikään ei pakota motarilla ajamaan suurinta sallittua nopeutta.

Itse tässä mietin että pitäiskin ottaa kokeeksi oma työmatka motarin ja Kehä III:n kautta. Sais ajaa tasaisesti 80-100km/h, jolloin kulutus olisi varmasti pienempi kuin pari kilsaa lyhyempi matka pikkuteitä joissa nopeudet vaihtelee jatkuvasti 0-70km/h.
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Peeveli

Tuo Roccoscientistin range alkaa olla aika samaa luokkaa, samoissa olosuhteissa. Tervetuloa Newman tekemään kulutustesti toimintasäteen osalta tsadin ydinkeskustaan, neljän ruuhkiin. Voi rangeksi tulla erilainen lukema. ;)

Sitä minäkin ettei tässä nyt voi olla niin täysi revittelijä ja bensatuhlari että range poikkeaa kaikista muista. Ne ajo-olosuhteet, ne olosuhteet...

RoccoScientist

#1188
Newmanin antamista pihistelyvinkeistä tämä vähän mietitytti:

Lainaus käyttäjältä: Newman - 05.03.11 - klo:20:32
3) Matkanteossa pintakaasua, vain pintakaasua. Kierrokset kannattaa toki pitää alhaalla, mutta ei mielestäni alle 1500-1600 kierroksen. Siellä siis missä motin hyötysuhde on lähellä ideaalia.

Ideaalisen hyötysuhteen lähellä pyöriminen ei ainakaan ajotietokoneen hetkellisen kulutuksen mukaan riitä kompensoimaan suuremman kierrosluvun tuomaa kulutuslisää. Tärkeintä taitaa olla kierrosten pitäminen sellaisissa lukemissa, että moottori ei protestoi vastaan, jolloin pintakaasu ei enää riitä vauhdin ylläpitoon. Tällä 90kW:n 1,4 TSI:llä 1200 rpm tuntuisi olevan ihan sopiva lukema tasaiseen kulkuun. Eikös DSG yritä myös pitää kierrokset tuolla vähän päälle tonnissa?
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Newman

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 10.03.11 - klo:13:31
Siis tankilliselle? Itse olen kerran tai kaksi päässyt tankkauksen perusteella laskettuna reiluun 5,9:ään. Yhdellä tai kahdella yksittäisellä kehäpyrähdyksellä olen tuurilla ja pienellä alinopeudella saanut ajotietokoneen ilmoittamaksi lukemaksi 4,9. Omassa autossa tuo ajotietokone ei tunnu hirveästi huijaavan.

No ei. Vaan ihan reissun ennätys. Täysin epävirallinen lukema tuo.

Newman

#1190
Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 10.03.11 - klo:13:50
Newmanin antamista pihistelyvinkeistä tämä vähän mietitytti:

Ideaalisen hyötysuhteen lähellä pyöriminen ei ainakaan ajotietokoneen hetkellisen kulutuksen mukaan riitä kompensoimaan suuremman kierrosluvun tuomaa kulutuslisää. Tärkeintä taitaa olla kierrosten pitäminen sellaisissa lukemissa, että moottori ei protestoi vastaan, jolloin pintakaasu ei enää riitä vauhdin ylläpitoon. Tällä 90kW:n 1,4 TSI:llä 1200 rpm tuntuisi olevan ihan sopiva lukema tasaiseen kulkuun. Eikös DSG yritä myös pitää tuolla vähän päälle tonnissa?

Olen eri mieltä tuosta 1200 kierroksesta. Pikemminkin 1500 kierrosta. Ja minulla ei ole DSG-vaihteistoa.

Newman

#1191
Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 10.03.11 - klo:13:49
Tuo Roccoscientistin range alkaa olla aika samaa luokkaa, samoissa olosuhteissa. Tervetuloa Newman tekemään kulutustesti toimintasäteen osalta tsadin ydinkeskustaan, neljän ruuhkiin. Voi rangeksi tulla erilainen lukema. ;)

Sitä minäkin ettei tässä nyt voi olla niin täysi revittelijä ja bensatuhlari että range poikkeaa kaikista muista. Ne ajo-olosuhteet, ne olosuhteet...

En tule ydinkeskustaan kuin bussilla tai raitiovaunulla, ehkä taksilla. Sieltä haluaa myös mahdollisimman pian pois. Joten, ei kiitos. Jos tosiaan haluaa kaupungissa päästä vähällä, kannattaa käyttää julkisia tai sijoittaa hybridiin. Eikös ne mene pienellä myös nykivässä ajossa. En missään vaiheessa väittänytkään ajavani keskustassa tai edes taajamassa, vaan korostin koko ajan maantieajoa.

EDIT: ei kai tosissaan kannata odottaa, että 1300 kiloinen auto (?) liikkuisi pyhällä hengellä kaupungissa, jossa meno on tunnetusti pelkkää töksähtelyä. Tuskinpa TSI 90 kW on siltikään mikään tuhlari muihin verrattuna.

Ja Skula: mikään tai kukaan ei pakota ajamaan moottoritiellä suurinta nopeutta. Minä nyt vaan ajan motarilla yleensä suurinta sallittua mittarin mukaan, mikä yleensä on siis semmoiset nelisen kilometriä alle. Näin ei tarvitse ohitella hermostuneesti koko ajan ja kulutus pysyy tasaisen ajon ansiosta siedettävänä.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Newman - 10.03.11 - klo:14:11
Olen eri mieltä tuosta 1200 kierroksesta. Pikemminkin 1500 kierrosta.

Tämä on siis toinen asia, mitä pitää seuraavalla kotimatkalla hieman tutkia lisää. ;)
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Newman

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 10.03.11 - klo:14:15
Tämä on siis toinen asia, mitä pitää seuraavalla kotimatkalla hieman tutkia lisää. ;)

Muista myös, että tuohon kierroslukuun vaikuttaa olennaisesti myös se, millaisessa maastossa nuo lukemat ovat ajossa. Eli 1500 kierrosta on sopiva vaikkapa mäkiselle maantielle jne. Mikään ei ole niin yksioikoista. Ajotietokoneen lukemia en liiaksi tuijottelisi vaan tekisin johtopäätökset aina todellisen kulutuksen perusteella. Paikoinhan se näyttää ihan kummia lukemia.

wolf6

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 10.03.11 - klo:13:01
Ihmettelen edelleen niitä foorumilaisten 900 km:n ja jopa yli tonnin toimintasäteitä tälle 90 kw tsiipalle...siis miten ihmeessä te sitä autoa ajatte? Onko teillä aina lohkis/säteilijä päällä ennen starttausta? Ajatteko normaaliin päiväsaikaan arkena lainkaan? Ja ennen kaikkea; ajatteko Helsingin ydinkeskustan alueella työmatkaruuhkissa, kymmenissä punaisissa valoissa seisten? Omassani tosiaan osa (noin puolet) tällaista taajama-ajoa, loppuosa motaria ja kehäteitä aika tasan, ja aina kotoa kylmästarttaus (edelleen kotihallissa -1 astetta pakkasella). Nyt muutin tarkoituksella ajotyyliä vanhan joogamestarin tyyneyttä vastaavaksi ekoiluajoksi enkä saa rangea tankkauksen jälkeen nousemaan kuin 635 km:iin. Omituista, perin omituista....
Aina pakkasilla on säteilijä päällä ennen starttia noin 1,5-2,5 tuntia.

Asun pohjois-pohjanmaalla pienessä kaupungissa,joten täälläpäin ei paljoa ole ruuhkaa ja lähimmät liikennevalotkin on 40 kilometrin päässä. Yritän ajaa aina taloudellisesti.

Viime tankillinenkin meni 5,8l/100km kulutuksella.Rupeaa jo lämpymämmät ilmat vaikuttamaan...
A3 Premium

kotka

Jos tuo kulutus on yhtään ratkaiseva tekijä, niin olisi varmaan kannattanut kääntää katseet ja ajatukset pois koko Vag-ryhmästä ja siirtyä ihan muihin autonvalmistajiin. Kaikki menee, mitä tankkiin laittaa. Ja vielä tuota tankattavaa näyttää piisaavan. Otattehan myös huomioon, että tuota 95E10 kuluu huomattavasti enemmän kuin esim. 98 bensaa.
VW Passat 3C, 2,0 TDI DSG,highline. Maxboom Sm4
GolfIII,maxboom SM2

Tollo Peloton

Lainaus käyttäjältä: kotka - 10.03.11 - klo:15:24
Jos tuo kulutus on yhtään ratkaiseva tekijä, niin olisi varmaan kannattanut kääntää katseet ja ajatukset pois koko Vag-ryhmästä ja siirtyä ihan muihin autonvalmistajiin. Kaikki menee, mitä tankkiin laittaa. Ja vielä tuota tankattavaa näyttää piisaavan. Otattehan myös huomioon, että tuota 95E10 kuluu huomattavasti enemmän kuin esim. 98 bensaa.

VW:hän pitäisi olla testien ja autovalmistajien mukaan yksi piheimpiä automerkkejä tällä planeetalla. Tämä koskee myös bensiikäyttöisiä malleja. Ehkä me vaan vaadimme kohtuutomia, emmekä ymmärrä vallitsevia keliolosuhteita tai tarkkaile tarpeeksi omaa ajotapaamme onko se taloudellinen vaiko ei.

tsiih

Lainaus käyttäjältä: Newman - 10.03.11 - klo:12:52
Ilmeisesti siis kenelläkään muulla ei kuulu turbon vihellys ohjaamoon saakka? Kyse on siis 1.4 TSI 90 kW caxa -moottorista. Ongelma ilmenee pintakaasulla ja kovemmalla kiihdytyksellä 1500-2000 kierroksen tuntumassa, ja samainen pieni vislaus kuuluu parhaiten kolmosvaihteella noin neljänkympin vauhdeissa.  ??? Edellisessä Golfissa ei moista kuulunut.
No nyt oikein kysyit niin ihan kuin olisi silloin tällöin kuulunut, hyvin vaimeaa. Mutta sitä ei ole ollut montaa viikkoa. Mun autossahan on sellainen toinen ulina ja muutenkin karkea käyntiääni kuuluu tosin hyvin sisälle ( korvia raastaa kun on yli 2000 rpm), nämä vähän peittävät muita vihellyksiä. Mä yritän kuulostella, jos sä puolestasi kerrot kuuluuko sun autosta tyhjäkäynnillä ulina/jurina sisälle kun painaa hiukan kaasua ja taas hellittää. DSG:n kanssa kuuluu hyvin kun autoa ryömittää ja stoppaa.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

tsiih

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 10.03.11 - klo:13:01
Ihmettelen edelleen niitä foorumilaisten 900 km:n ja jopa yli tonnin toimintasäteitä tälle 90 kw tsiipalle...siis miten ihmeessä te sitä autoa ajatte? Onko teillä aina lohkis/säteilijä päällä ennen starttausta? Ajatteko normaaliin päiväsaikaan arkena lainkaan? Ja ennen kaikkea; ajatteko Helsingin ydinkeskustan alueella työmatkaruuhkissa, kymmenissä punaisissa valoissa seisten? Omassani tosiaan osa (noin puolet) tällaista taajama-ajoa, loppuosa motaria ja kehäteitä aika tasan, ja aina kotoa kylmästarttaus (edelleen kotihallissa -1 astetta pakkasella). Nyt muutin tarkoituksella ajotyyliä vanhan joogamestarin tyyneyttä vastaavaksi ekoiluajoksi enkä saa rangea tankkauksen jälkeen nousemaan kuin 635 km:iin. Omituista, perin omituista....
On, on ja ei  :D
Joogaa vähän kauemmin, kyllähän sä vanhana golfistina tiedät ettei se ennuste ihan heti muutu.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Newman

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 10.03.11 - klo:18:26
Mä yritän kuulostella, jos sä puolestasi kerrot kuuluuko sun autosta tyhjäkäynnillä ulina/jurina sisälle kun painaa hiukan kaasua ja taas hellittää. DSG:n kanssa kuuluu hyvin kun autoa ryömittää ja stoppaa.

Ei taida kuulua. Voitko kuitenkin vielä tarkentaa, millaisesta ulinasta/jurinasta on tarkalleen kysymys? Tuleeko se esiin heti käynnistyksen yhteydessä vai ihan muutenkin?

EDIT: pääsin juuri kolmannella tankillisella uuden ennätyksen, 930 kilometriä. Ties vaikka vielä pienenisi tuostakin tuo maantiekulutus, kun vaihtaa Contin EcoContactit alle ja moottori on lopullisesti hiotunut muotoonsa. Ellei sitten turbo laukea ennen sitä.  :D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy