Golf VI Chat

Aloittaja Kiviharju, 06.01.10 - klo:22:02

« edellinen - seuraava »

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 20.12.10 - klo:09:31
Varmaa ehkä, mutta niin kovin tylsää. Lippahattumiesten auto siinä missä Korolla tai Tiidakin.

Siihen juuri viittasinkin että sitä saa mitä on tilannut. Ei perusGolffia tilatessa voi ymmärtää että toimitustilanteessa saa jotain valtavirrasta poikkeavaa.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Pennypacker

Lainaus käyttäjältä: makelja - 20.12.10 - klo:08:40
Ei mahtunut muita kuin vakkari, Golf paketti1 ja säilytyspaketti. On virkapirssi niin rajattu autoraha.  :'( Olisin kyllä halunnut DSG:llä, mutta kun ei niin ei. Nykyinen Jetta on DSG:llä ja tykkään tosi paljon.

Jep. Minäkin tykkään DSG:stä pikku nikotteluista huolimatta - siksi omaa tulee automaattina. Se esmes GTD:ssä on erityisen hienoa, että kulkine ei kiinnitä mitään sen suurempaa huomiota. Saa itse ajella kaikessa rauhassa asiallisella ja ripeällä menopelillä, jossa kaikki on just kohdallaan. Mikään muu auto ei istu omiin kätösiini ja persuuksilleni yhtä hyvin kuin Golf GTD. Kakkoseksi jäivät muun muassa A3 quattro (villinä korttina A4), BMW 3 xDrive, Golf GTI ja Golf R sekä Mini Cooper S. Taitavin kompromissi vei siis voiton. 

Laitahan makelja tuntumia sitten kun auto on ollut alla muutamia päiviä!!!

makelja

Pennypacker.
Ensiviikolla tulee kertomusta. Kuvia laittelen autotalliin jo heti torstaina.

Kale

Mä kun hetken jo luulin, että Peeveli on vihdoin löytänyt sisäisen rauhan mutta päivävälojen puuttuminen pistää miehen ihan sekaisin. Pitäisi varmaan asentaa joku kikotin kännykkään, että saisi reaaliajassa tiedot miehen käänteistä. Hauskahan tätä on seurata kun ei yhtään tiedä mitä seuraavaksi tapahtuu mutta vähän käy miestä sääliksi kun elämä on noin rankkaa.

Oikeasti kyllä ottaisin tuon tilatun golffin käyttöön ja ajaisin sillä tyytyväisenä puolivuotta ja nauttisin hyvistä kyydeistä. Jos päivävalot vielä kesällä ahdistaisivat niin hankkisin ne jälkiasennettuna.

Make49

http://www.slamit.net/product/5961/golf-vi-etupuskurin-keskiritila-highline

Onko kukaan vaihtanut 6 Golffiin puskurin alaritilää,joutuuko irroittaan puskurin? (epäilen että joutuu).

PEEVELI

Lainaus käyttäjältä: Make49 - 20.12.10 - klo:21:10
http://www.slamit.net/product/5961/golf-vi-etupuskurin-keskiritila-highline

Onko kukaan vaihtanut 6 Golffiin puskurin alaritilää,joutuuko irroittaan puskurin? (epäilen että joutuu).

Minulle tulee uuteeen Golpero comfortlineen juuri tuo highlinen OEM-alaritilä, laittavat autoliikkeessä sen paikalleen juuri ennen luovutusta. Kysäisin varaosapuolelta syksyllä tuosta; kuulemma lähtee irti ilman puskurin irrotusta, ei olisi edes ruuveja vaan klipsit väännetään auki.

PEEVELI

Lainaus käyttäjältä: Kale - 20.12.10 - klo:13:19
Mä kun hetken jo luulin, että Peeveli on vihdoin löytänyt sisäisen rauhan mutta päivävälojen puuttuminen pistää miehen ihan sekaisin. Pitäisi varmaan asentaa joku kikotin kännykkään, että saisi reaaliajassa tiedot miehen käänteistä. Hauskahan tätä on seurata kun ei yhtään tiedä mitä seuraavaksi tapahtuu mutta vähän käy miestä sääliksi kun elämä on noin rankkaa.

Oikeasti kyllä ottaisin tuon tilatun golffin käyttöön ja ajaisin sillä tyytyväisenä puolivuotta ja nauttisin hyvistä kyydeistä. Jos päivävalot vielä kesällä ahdistaisivat niin hankkisin ne jälkiasennettuna.

Heh...tämä mies menettää yöunensa aika helposti. :D Eilen tässä kuulin että saan parkkihallipaikoituksen edelleen ensi vuoden alusta lukienkin työpaikallani, joten työmatkat edelleen autolla. Näin ollen Golfin DSG on ihan mukava varuste ruuhkissa joten kyllä se nyt alle joka tapauksessa otetaan (elleivät nyt onnistu tyrimään sitä sovittua luovutusajankohtaa siksi että auto vaurioituisi metrisen lumikasan poistossa kuljetusautoon laitettaesssa tms.). Ja jos/kun auto on alla, koetan oppia pitämään siitä muutenkin ja estämään jatkossa hetkittäiset äkilliset vaihtamismietteet. ;)

Make49

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 21.12.10 - klo:08:09
Minulle tulee uuteeen Golpero comfortlineen juuri tuo highlinen OEM-alaritilä, laittavat autoliikkeessä sen paikalleen juuri ennen luovutusta. Kysäisin varaosapuolelta syksyllä tuosta; kuulemma lähtee irti ilman puskurin irrotusta, ei olisi edes ruuveja vaan klipsit väännetään auki.

Kiitos tuosta tiedosta. Eiköhän Slamit saa yhden kaupan meikäläiselle koska autokauppa pyytää
aika kovaa hintaa luovutushuollon yhteydessä vaihdosta.

PEEVELI

Minulla maksoi asennettuna 130 eurokolikkoa.

Make49

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 21.12.10 - klo:09:31
Minulla maksoi asennettuna 130 eurokolikkoa.

Pyysivät mokomat 250â,¬ josta saa parikymppiä takaisin "käytetystä".Luulivat kuulemma että puskuri pitää irrottaa!

JJ Virtanen

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 21.12.10 - klo:08:13
Heh...tämä mies menettää yöunensa aika helposti. :D

En mä olisi niinkään huolissani unista mutta saakutin varakas pitää olla jotta uusia autoja voi tolla vauhdilla vaihdella. Jos ittellä olisi hilloa noin paljon niin ostaisin mielummin suosista eemelin ja ajaisin sillä tyytyväisenä monta vuotta. Paljonko sä aina häviät vaihdossa? 5-10000 ekee per kierros? Ja pari kierrosta vuodessa?

tn62634

Lainaus käyttäjältä: JJ Virtanen - 21.12.10 - klo:15:14
saakutin varakas pitää olla jotta uusia autoja voi tolla vauhdilla vaihdella. Jos ittellä olisi hilloa noin paljon niin ostaisin mielummin suosista eemelin ja ajaisin sillä tyytyväisenä monta vuotta.

No juu. Minä olen sen verran pienituloinen, että joudun ostamaan käytetyn Eemelin ja ajamaan sillä tyytyväisenä monta vuotta. Jos rahaa olisi, ostaisin toki uuden tai uudehkon 212-korisen.

Uusi Golf VI on varmasti sekin hyvä farmariauto, muttei sitä kannata muutaman kuukauden välein vaihtaa, jos taloudellisesti ajattelee.

PEEVELI

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 21.12.10 - klo:15:21
No juu. Minä olen sen verran pienituloinen, että joudun ostamaan käytetyn Eemelin ja ajamaan sillä tyytyväisenä monta vuotta. Jos rahaa olisi, ostaisin toki uuden tai uudehkon 212-korisen.

Uusi Golf VI on varmasti sekin hyvä farmariauto, muttei sitä kannata muutaman kuukauden välein vaihtaa, jos taloudellisesti ajattelee.

Minulla oli vähän käytetty eemeli W210 ja se oli ns. maanpäällinen helvetti. Niin jäi kammottava muisto mesen nykylaadusta etten edes loton jättipotilla sitä hankkisi.

tn62634

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 22.12.10 - klo:08:01
Minulla oli vähän käytetty eemeli W210 ja se oli ns. maanpäällinen helvetti. Niin jäi kammottava muisto mesen nykylaadusta etten edes loton jättipotilla sitä hankkisi.

Vähän käytetty W210? E-mallistahan on tullut tämän jälkeen jo kaksi uudempaakin mallia eli ei ihan nykylaadusta siis ole kokemusta?

mol

Minulla oli -98-01 uutena ostettu Golf IV ja se oli kyllä huonoin auto mitä minulla on ikinä ollut. Pikkuvikaa toisen perään ja seassa sopivasti vähän isompaakin. Yhtälailla voin siis väittää että Golf VI on huonoin auto mitä olla voi...

Tollo Peloton

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 22.12.10 - klo:08:01

Kauhulla käyttökokemuksia ja tulevia raportteja Golf VI:stä odotellessa  :D Ei pahalla  :)

PEEVELI

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 22.12.10 - klo:08:11
Vähän käytetty W210? E-mallistahan on tullut tämän jälkeen jo kaksi uudempaakin mallia eli ei ihan nykylaadusta siis ole kokemusta?

Ei ole eikä tulekaan. :D

Newman

Ei kai Mersun nykylaatu ole ainakaan VAG-tasoa huonompaa... Edellisen Golffini (VI comfortline) DSG7 oikutteli uudesta pitäen tasan puolitoista vuotta. Meseistä ei tosin ole kokemuksia, mutta työkaverini on ajellut B- ja C-sarjalaisilla 10 vuotta ilman suurempia ongelmia. Vehon asiakaspalvelu on kuulemma mitä on, mutta muuten autot ovat vakuuttaneet.

Kiviharju

Lainaus käyttäjältä: Kiviharju - 20.12.10 - klo:09:26
Siirrytäänpäs sitten pohdiskelemaan noita autonvaihtoja oikeaan ketjuun.
Täytynee toistaa itseäni edelliseltä sivulta...

No vähän asiaakin tähän.

Näköjään pakkaset vinguttavat vieläkin Golfin puhallinta, tänään startatessa kuului samanlainen vikinä kuin työpaku Ducatosta >:(
Audi A4 Allroad quattro -17

wolf6

Ei muutako marmorille valittamaan joulun jälkeen,niin vaihtavat uuden puhaltimen tilalle.

Minunkin Golfiin vaihdettiin uusi kun vanha meinasi vinkua pakkasilla.

A3 Premium

Kiviharju

Täytynee käydä kunhan nyt kerkeää.
Ajattelin että pääsee joulun jälkeen lomailemaan, mutta toisaalta onneksi tuli yksi kiireellinen työmaa.
Audi A4 Allroad quattro -17

kotka

Lainaus käyttäjältä: wolf6 - 23.12.10 - klo:21:01
Ei muutako marmorille valittamaan joulun jälkeen,niin vaihtavat uuden puhaltimen tilalle.

Minunkin Golfiin vaihdettiin uusi kun vanha meinasi vinkua pakkasilla.

Näillä pakkasilla (-31 astetta) tuo puhaltimen vikinä on vielä suhteellisen pieni ääni kaikkiin muihin vikinöihin ja kolinoihin verrattuna. Eikä tuo moottorikaan mikään kaunisääninen ole, kun sen tuolta tulille starttaa. En taida edes viitsiä siitä valittaa, hyvä kun toimii.
Joskus ammoisina aikoina, eri maan autossa, puhallin ei edes jaksanut heti lähteä pyörimään. Kun hiukan moottorin vesi lämpeni, niin tuulettimen moottorikin jaksoi lähteä pyörimään. Eipä se kyllä sisälle muuta antanut kuin lämpimän lehmänhenkäyksen, eivätkä takasivu- ja takalasikaan sulaneet kuin kesän koittaessa. Silti tuota kyseistä KE-20 Corollaa kaiholla muistelen.. Prkleen rosvot minkä tekivät.
VW Passat 3C, 2,0 TDI DSG,highline. Maxboom Sm4
GolfIII,maxboom SM2

makelja

Climatronic kysymys. Autossa oli Tiguanin manuaali, joten oikea tulee postissa ensiviikolla.
Ongelma on seuraava: Miten saan sivuikkunat pysymään huurteettomina. Se myyjä sanoi jotain siitä sisäilman kiertonapista; pitääkö se olla siinä kohdassa että valo on A:n alla vai miten? Ja kannattaako asetuksia muutenkaan räplätä. Mutta kun auton ikkunat menee huuruun välillä mukaanlukien myös tuulilasi. Ei Jetassa ollut tällaista ongelmaa ollenkaan. Tulee olemaan vinkeetä kuskata hikisiä karatekoita treeneistä kun tammikuussa taas alkavat.

qwe

Lainaus käyttäjältä: makelja - 25.12.10 - klo:12:51
Climatronic kysymys. Autossa oli Tiguanin manuaali, joten oikea tulee postissa ensiviikolla.
Ongelma on seuraava: Miten saan sivuikkunat pysymään huurteettomina.

Napeista....
Kun merkkivalo palaa, niin toiminto on päällä. A kohta tarkoittaa automaattista sisäilmakiertoa,ja kytkeytyy sisäkierrolle automaattisesti vasta  jos joku anturi havaitsee pahoja hajuja tulevan sisälle tjsp.
Ja tämä Tigussa. Käytännössä turha toiminto, pakokaasut on jo sisällä kun automaatti toimii.  Onhan sivusuuttimien käsisäädöt auki ja suunnattu sivulasille?
Golf 4-motion
Tiguan 4-motion ex.
Q5

makelja

Eli sisäilmankierto pois A-kohdasta. Suuttimet on auki ja sivulle suunnattu.

Janne81

Gti/Gtd taka katto spoileri tietääks joku onko tää liimattava eli sopiiko tavalliseen golf 6.

Jos toi gti malli ei käy mikä olis sitten paras abt tai joku muu.

Lisäks katellu levikkeitä ja etu spoileria onko votex paras vai joku muu.

Ja kesäks pitäs hommaa jotku uudet vanteet vakio seatle tilalle varmaanki samaa kokoa 17" et voi käyttää samoja renkaita. Niin ja et säilyy se mukavuus.

Tos®

Eikö noita www.completos.fi sivuilta löydy ;)

Alkuperäistä laatua taas slamit, ahw-shop.de, tmtuning ym.
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

makelja

Lainaus käyttäjältä: Janne81 - 25.12.10 - klo:17:26
Gti/Gtd taka katto spoileri tietääks joku onko tää liimattava eli sopiiko tavalliseen golf 6.

Jos toi gti malli ei käy mikä olis sitten paras abt tai joku muu.

Lisäks katellu levikkeitä ja etu spoileria onko votex paras vai joku muu.

Ja kesäks pitäs hommaa jotku uudet vanteet vakio seatle tilalle varmaanki samaa kokoa 17" et voi käyttää samoja renkaita. Niin ja et säilyy se mukavuus.

Tuolla juttu sen vaihdosta.

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: makelja - 25.12.10 - klo:12:51
Ongelma on seuraava: Miten saan sivuikkunat pysymään huurteettomina. Se myyjä sanoi jotain siitä sisäilman kiertonapista; pitääkö se olla siinä kohdassa että valo on A:n alla vai miten?

Puhallus voimakkaammalla automaattiasetuksella ja sivusuuttimet sivuikkunoita kohti. Auto-napin oikeanpuolimmainen valo siis päälle. Tuulilasi jos meinaa huurtua niin silloin tuulilasin huurteenpoisto päälle.

Tuota automaattista sisäilmankiertoa olen käyttänyt vain keväällä. Toimii hyvin katupölyä vastaan.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

Janne81

Lainaus käyttäjältä: makelja - 25.12.10 - klo:19:14
Tuolla juttu sen vaihdosta.

Kiitti homma selkiinty Gti spoikka pakko saada sit tykkäsin myös noista tummista led taka valot ja lisäks tos on votex etu helma tosi hyvä ja votex levikkeet näyttää kyl hyvältä. Tommonen setti vaan eikä maksa paljoon.

Toi golf r etu puskuri oli kans hauska voi olla aika kallis asennettuna.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy