Kokemuksia Golf Variant VI:stä

Aloittaja Tuomari, 06.01.10 - klo:21:49

« edellinen - seuraava »

Kale

Aiemmissa volkkareissa on ollut sekä autoformin ja PEX:in kaukaloita ja nykyisessä on ilmeisesti joku tarvikemalli joka on lähempänä tuota autoformia mutta on vielä ohuempi ja reunat matalammat. PEX:issä on kait jotain hyviä puoliakin mutta jos kaukalo pitäisi ostaa niin ostaisin tuon autoformin. PEX:issä ollut liukueste oli mielestäni vitsi kun sen ulkopuollella oleva muovi oli taas liian liukasta ettei tavarat pysyneet paikoillaan. Loppujen lopuksi PEX:istä rupesi tuo liukueste irtoamaan kun lastenvaunuja tuli kuljeteltua kontissa. Autoformin kaukalo on semmoinen taipuisampi malli ja muistaakseni aika ohut sekin mutta samaa materiaalia koko pinta-alalta. Mulle ei kaukalon paksuudella tai jäykkyydellä ole väliä kunhan se suojaa kangasverhoilua.

Piki

Mulla omassa toi PEX matto, ja petyin kun näin sen. (kuului autokauppaan)
Vanhassa (4 koppa) mulla oli autoformin matto ja se oli todella hyvä...pysyi hyvin muodossaan eikä ole käppärällä niinkuin kun tämä nykyinen PEX.
Tossa malli autoform... http://www.volkswagen.fi/vv-auto/shop_products.nsf/WT/T9K045135?open&db=vw4.nsf

nolte

Tuo autoform näyttää kyllä kuvissa paremmalta kuin PEX. Onkohan se takaosasta (siis auton perän ja luukun puolelta) nätisti sen tavaratilan välipohjan tasalla vai onko siinäkin tuollainen erillinen reuna joka taittuu ja vääntyy sitten käytössä käppärälle eikä koskaan näytä siistiltä? Varmaan siinä kaatunut neste pysyy sitten nätimmin (jos kaataa 20 litran kanisterin eikä hoksaa sitä heti) mutta pärjäisin kyllä ilman reunaa aivan mainiosti.
Skoda Superb iV Combi L&K -22
ex Skoda Octavia Combi 1.0 TSI Style DSG -18
ex Golf Variant VII 1.6 TDI 4Motion -13
ex Golf Variant VI 1.4 TSI DSG -10

tsiih

Autoform on hyvä. Jos haluat, voin ottaa siitä kuvan autossa paikallaan. Materiaali on sopivan paksu ja kestävä, reunat sopivan korkeat.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

nolte

Joo, kuva ois kiva  ;D

Etenkin se luukun puoleisen reunan istuvuus kiinnostaa kun tuossa PEXissä se reuna tosiaan tuntuu taittuvan sinne luukun sisälle päin ja muutenkin matto on vähän sinnepäin.

Muoks: kohta voin sitten pistää PEX-maton myyntiin ja tietysti kehua sitä liukuestettä  ;)

Piki

tsiih, ota vaan se kuva.
Täältä ja PEX myyntiin ja voin myös kehua liukuestettä jolla automyyjä minua yritti lohduttaa..;)

tsiih

Niinkuin näkyy, matto on hiukan taittunut etureunasta. Sen yli on kuitenkin raahattu jos mitä painavaa Ikea-ostoksista lähtien...
Maton pinta on aika liukumaton. Huomatkaa kätevät s-koukut  ;D

[ylläpito on poistanut liitteen]
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Tuksuu

^ Mulla on samanlainen, tai ainakin saman näköinen matto jetassa.

Hyvä hankinta, sen päälle voi huoletta heittää saviset saappaat tms.. Ja sitten pesaista maton vaikkapa painepesurilla.

tsiih

Naarmut yms. meikkasin renkaiden kylkeen suihkutettavalla vaahdolla, tuli ihan siisti.

sika

Juu,autoformin hinkalo on mullakin-ihan ok...olen tarkkaillu nyt takasivuikkunoita kun oon käyttäny pesussa / kokeillu painepesurilla. ei vuotoa sivuikkunoissa mutta ihan kuin keskeltä takalasia tulis pieni tippanoro.

Piki

Tässä pikainen otos PEX matosta, kännykän salama ei oikein riittänyt....
Näyttää kuvassa paremmalta kuin todellisuudessa on...liukuu kaikkiin suuntiin paksissa.
Huomatkaa takareunan käppärä muoto...todella tyylikäs ;)

[ylläpito on poistanut liitteen]

Golffari

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 08.09.10 - klo:17:11
Niinkuin näkyy, matto on hiukan taittunut etureunasta. Sen yli on kuitenkin raahattu jos mitä painavaa Ikea-ostoksista lähtien...

Nuo koukut ovatkin hyvä oivallus, kas kun ei itselle ole tullut mieleen..?
Huomattavasti paremmin kassit pysyy paikallaan.
VW....?

Kale

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 08.09.10 - klo:17:11

Tuommoisia lisäkoukkuja olen itsekin miettinyt mutta ei ole vielä missään osunut silmiin. Nuo orkkis kassikoukut on aika surkeat. Normaali täysi kaupan muovikassi niissä just ja just pysyy mutta mitään muu vaihtoehto ei niissä kiinni pysy.

Mikä tuo valkoinen möykky keskellä kalteria on? Joku ilmanraikastin? Oudoksi on kalterien kiinnityskin mennyt neloskoppasesta jos tuonne alas pitää ruuvata kiinni.

Tos®

Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Golffari

Mihin tuollaisen koukun saa kiinnitettyä varianttiin.
Jetassa oli tuollaisia 2kpl.

S-koukkuja saa mm...
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/70011397
VW....?

Kale

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 09.09.10 - klo:08:50
http://www.slamit.net/product/4940/vag-kassikoukku-pari

Slamit:in koukkuja olen katsellut aiemmin mutta vähän karsastanut noiden ruuvaamista. Vähän oudon näköinen tuo koukkuosa joka ilmeisesti nousee tuosta lenkistä vetämällä? Kenelläkään kuvaa noista koukuista käytössä?

nolte

Joo juuri tuolta se PEXi näyttää minullakin. Onko vitos-Golffissa muuten samanlainen välipohja kuin kutosessa? Tuo mattohan olisi ihan järkevä jos pohja olisi luukun reunaa alempana.

tsiih

Eiköhän luukut ole samanlaiset. Eikös pohja ole muutaman sentin alempanakutosessakin? Mattoa on tosiaan helppo leikata matalammaksi, jos haluaa.
S-koukkuja on joka paikassa, Tarjoustalot, Prismat, rautakaupat...Löytyy tilpehööri-osastoilta, muiden koukkujen, ruuvien, ovenkahvojen ja nuppien seasta.
Väliverhon päällä hönkii otsonaattori (jääkaappiin tarkoitettu), koira hermoilee ja löyhkää enkä voi sietää pahanhajuista autoa  :)

nolte

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 09.09.10 - klo:11:44
Eiköhän luukut ole samanlaiset. Eikös pohja ole muutaman sentin alempanakutosessakin? Mattoa on tosiaan helppo leikata matalammaksi, jos haluaa.

Pitää ihan tarkistaa, muistini mukaan kutosen pohja on melko tarkkaan kynnyksen tasalla. Sen takia PEX-maton reuna jää niin naurettavasti törölleen. Hieno juttu, jos välipohjaa on korotettu mutta tarjolla on silti samat mattovaihtoehdot  ???

Muoks: on se pohja sittenkin muutaman sentin kynnystä alempana. PEXin reunakin menisi aika nätisti luukun reunaa pitkin, ellei se taipuisi luukun sisälle.

kotka

Itselläni on mattona ihan Etola:sta (Etra, TKa, tai mikä se nykyään taas onkaan) hankittua kumimattoa. Riisijyväkuviointista mustaa kumimattoa, jota myydään rullasta. Ei luista mihinkään ja kestää kulutusta. Reunoja tuossa ei tosin ole, mutta muuten on hyvä. Hinnasta on vaikea kommentoida, kun ostin jonkun isomman rullanjämän firman huoltoautoihin. Ei kuitenkaan pahanhintaista ja taitaa kestää isältä pojalle. Sama rulla ollut jo 7 vuotta, josta leikattu useampaan autoon. 3 vuotta säilyi ehjänä huoltoautossa, jossa kuljetetaan kaasupulloja, petkeleitä, sahoja, kermirullia, puutavaraa yms. rakennustarvikkeita.
VW Passat 3C, 2,0 TDI DSG,highline. Maxboom Sm4
GolfIII,maxboom SM2

tsiih

Lainaus käyttäjältä: nolte - 09.09.10 - klo:12:51
Pitää ihan tarkistaa, muistini mukaan kutosen pohja on melko tarkkaan kynnyksen tasalla. Sen takia PEX-maton reuna jää niin naurettavasti törölleen. Hieno juttu, jos välipohjaa on korotettu mutta tarjolla on silti samat mattovaihtoehdot  ???

Muoks: on se pohja sittenkin muutaman sentin kynnystä alempana. PEXin reunakin menisi aika nätisti luukun reunaa pitkin, ellei se taipuisi luukun sisälle.
Saisiko pexiäsi vähän lämmittämällä taipumaan oikeaan suuntaan?

nolte

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 10.09.10 - klo:05:42
Saisiko pexiäsi vähän lämmittämällä taipumaan oikeaan suuntaan?

Voi olla, mutta se pitäisi saada pysymään paikoillaan myös  ;)

Golffari

Lainaus käyttäjältä: nolte - 10.09.10 - klo:09:43
Voi olla, mutta se pitäisi saada pysymään paikoillaan myös  ;)

Laita tarranauhat pohjaan..
VW....?

nolte

Golffari

Nyt ei enää vuoda vettä sisälle.
( tänä aamuna kokeilin painepesurilla )
Ihan itse tiivistin silikonilla ne pikkuikkunoiden yläosat.
Ja silmälasikotelokin on vaihdettu ( meni takuun piikkiin )

VW....?

Ola

Lainaus käyttäjältä: Golffari - 10.09.10 - klo:10:08
Laita tarranauhat pohjaan..

Itse rakentelin Golf Variantiini ostoskassikoukkujen korvikkeeksi Ikeasta ostetusta (http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/60099178) hyllystä tuen ostoskasseille. Samanlaista tarranauhaa vain pohjaan (siis hyllyn seinää vastaan tulevaan osaan) kiinni, ja hylly auton takakonttiin. Kuva tulossa kunhan ehdin ottamaan...

sika

Eka "viileä" aamu 7c. ja kyllähän lämpijää 1,4 tsi hitaasti-taitaa olla kohta kärsän viimasuojan laitto. siis paaljon
hitaammin  kun avf 3-bg pasuuna...

Vaginaman

Joo ei ne TSI:t taida kovin äkkiä lämmitä. Harmi sinällään. Se onkin ainoa huono puoli VW:ssä. Tai no rengasmelu toki myös.

Markku J

Tuo lämpiämisongelma on aika kumma juttu, kun luulisi TSI:ssä (1.4 ja 1.2) myös uusi jäähdytysnestetoiminen välijäähdytin keräävän ahtimen kautta kulkevien kuumien pakokaasujen lämpöä talteen nestekiertoon erilailla, kuin perinteiset välijäähdyttimet, jotka sen ilmaan haaskasivat. Kovin huonoa arvosanaa ei TM:n talvitesti sentään antanut edes 1.2 TSI:lle, jos ei sentään kehujakaan.

Vaginaman

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 20.09.10 - klo:19:20
Tuo lämpiämisongelma on aika kumma juttu, kun luulisi TSI:ssä (1.4 ja 1.2) myös uusi jäähdytysnestetoiminen välijäähdytin keräävän ahtimen kautta kulkevien kuumien pakokaasujen lämpöä talteen nestekiertoon erilailla, kuin perinteiset välijäähdyttimet, jotka sen ilmaan haaskasivat. Kovin huonoa arvosanaa ei TM:n talvitesti sentään antanut edes 1.2 TSI:lle, jos ei sentään kehujakaan.

Vaan kun ei. Broidilla on Golf 1.4TSI 90 kilowattisena ja koko viimetalven jurputti kun on niin kylmä auto.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy