Vetokoukun asennus Roomsteriin

Aloittaja VodmarVortex, 01.01.10 - klo:15:40

« edellinen - seuraava »

VodmarVortex

Alkuperäislisävarusteita ruksaillessa tuli pihtailtua, ja vetokoukku jäi asentamatta omaan Roomsteriin. Hintaa oli mukamas niin hirvittävästi ja tarvetta niin vähän. Pari vuotta nyt harmitellut tätä päätöstä, ja mietiskellyt tuossa, että millaisilla kustannuksilla tuon voisi jälkiasennuksena saada.

Googlettelu kertoo, että itse kiinteä koukku ja sähkösarja ei nyt ihan hirveitä maksa, Moponetissä koukku ja johtosarja yhteensä alle 200e. Työn osuus mulle on kuitenkin arvoitus, mutta sellaisen käsityksen olen saanut että asennus ei olisi ihan helppo eikä varsinkaan halpa juttu. Vaatinee ilmeisesti ainakin puskurin irrottelua ja sopivan luukun porailua puskuriin?

Löytyisikö täältä lisäinfoa Roosterin jälkiasennuskoukuista? Vaikuttaako koukun merkki tai malli itse asennukseen? Kiinteän tai irroitettavan koukun asennus lienee ihan yhtä arvokasta? Vaatiiko asennus käyntiä merkkihuollossa tai jossain ajotietokoneen nollauksessa jälkikäteen? 

Tos®

Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Taky

Lainaus käyttäjältä: VodmarVortex - 01.01.10 - klo:15:40
Löytyisikö täältä lisäinfoa Roosterin jälkiasennuskoukuista?
Vaatiiko asennus käyntiä merkkihuollossa tai jossain ajotietokoneen nollauksessa jälkikäteen? 

Roomista tiedä, mutta oletan sen olevan samoilla kuvilla kuin Octaviaakin, niin vaatii huoltokeikan.

Kannatta kysäistä valmista asennusta www.koukkupaja.fi.

Heillä Octaviaan tehdaskoukkua asennettuna reilu parisataa edullisempi.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

VodmarVortex

Lainaus käyttäjältä: Taky - 01.01.10 - klo:20:49
Roomista tiedä, mutta oletan sen olevan samoilla kuvilla kuin Octaviaakin, niin vaatii huoltokeikan.

Kannatta kysäistä valmista asennusta www.koukkupaja.fi.

Heillä Octaviaan tehdaskoukkua asennettuna reilu parisataa edullisempi.

Kiitos linkistä, saamani hinta olikin hiukan eri planeetalta kuin merkkiliikkeen tarjoama "tonnista et paljon saa takaisin". Pitää oikeasti laskea roposet yhteen ja laittaa vakavaan harkintaan.

Koukuista vielä - jos nyt ajatellaan että asentaa autoon kiinteän koukun, niin onko noilla koukkumerkeillä ihan oikeasti jotain eroa? Varsinkaan kun Roomsterilla ei jarruttomana saa koukkuun edes laittaa juuri mitään pyörätelinettä painavampaa = 450kg... Ymmärrän kyllä, että irrotettavissa / taittuvissa koukuissa on mekanismit jotka puoltavat laatumerkkejä. Itse kuitenkin kallistumassa jo ihan hintapolitiikan vuoksi kiinteään, enkä näe kiinteän käytössä varsinaisia haittapuolia. Ainoa mitä mietin, on se mitä labbis tykkää hyppiessään auton taakse ja pois, mutta tuskin koukku sitäkään haittaa?

Taky

Lainaus käyttäjältä: VodmarVortex - 04.01.10 - klo:12:35

Kiitos linkistä,

Olen hyvä vaan, siksihän näitä palstoja on että "mistä näitä vinekkäjä satelee..." saadaan muidenkin tietoon.

Itse kuitenkin kallistumassa jo ihan hintapolitiikan vuoksi kiinteään, enkä näe kiinteän käytössä varsinaisia haittapuolia.

Omissa kulkineissa on jossain vaiheessa ollut irroitettava koukku, mutta hyvin nopeasti se on jäänyt paikoilleen, jos vähänkään enemää tarvitsee koukku, ei sitä viitsi irroitella, ja sitä paitsi rooitusvaiheessa se on niin ravassa ajon jälkeen että ei viitsi koskeakaan, siksi kiinteä ollut jo monessa  kulkineessa vuosia.

mitä labbis tykkää hyppiessään auton taakse ja pois, mutta tuskin koukku sitäkään haittaa?

Mitäs labbis sen enempää kuin Hovawartti meilläkään siitä välittää, ylihän se  menee heittämällä, ja sitä paitsi kuvä kiinnityspaikka koiran hihnalle taukopaikalla.
Kuulan suojakuppia olen käyttänyt ettei sotke mahdolliseen rasvaan itseään tai koira karvojaan. Monta vuotta olen pitänyt neoreenikumista tehtyä suojaa joka pehmeä niin omakaan sääri luu ei siihen osuessa ole ollut moksiskaan, mutta nyt joku nutipää oli sen pöllinyt ennen joulua jossain vaiheessa! ;-(

VodmarVortex

Roomster kävi tänään koukkupajalla, kiinteä Bosal tarttui persauksiin. Roomsterin koukkuasennus vaatii puskurin irrottelua ja sahailua, mutta mielestäni asennus on siisti. Voin joskus räpsäistä kuvaa, jos jotain asia kiinnostaa. Jos (ja kun) saan laskun kotiin sovitulla summalla niin uskallan suositella muillekin.

Taky

Lainaus käyttäjältä: VodmarVortex - 11.01.10 - klo:13:58
Jos (ja kun) saan laskun kotiin sovitulla summalla niin uskallan suositella muillekin.

Mitä hinnan piti olla?
Octaviaan 520,- lupasivat.

VodmarVortex

Hinnan 420e sain etukäteen sähköpostilla kysyessäni. Kai se ihan lopullinen hinta on, ei vaan tänään tullut puheeksi, koska maksuvälineenä ei käynyt kortti... siksi lasku tulee perässä.

P_Valtonen

Lisätääs oma roponen tähän keskusteluun.

Kyselin info@autonvaraosat.fi kautta vetokoukkua ja ilman asennus työtä setille jäis 265e hintaa
Ihan hyvälle vaikuttaa, kun alkuperäset maksaa 3-4 kertaa enemmän.

Noin puolentusinan sähköpostin jälkeen selvisi tämä
- Hintaan kuuluu kaikki tarvittava rauta ja sähköpuolen osat
- Lisättyä laitteistoa ei tarvia liittää auton CAN väylään (ei tarvia mennä asennuksen jälkeen tyrkyttää setelirahaa marmoritiskeille CAN väylän uudelleen konffaamisesta)
- Sähköjohto sarjassa on piuhat + ja - napoihin, kärrille tulevat piuhat liittimineen sekä takavaloihin liitettävät ryöstä zydeemit

Rautalangasta:
- Takavaloilta tulee tieto boksille mikä valo palaa, boksissa on joku (puolijohde rele etc) joka kytkee tehon kärrin valojen piuhaan ja itte teho kärrin valojen polttamiseen tulee suoraan akulta.

Tilaan ton ensiviikolla ja palaan tähän topikkiin kun koukku on paikallaan. Lähinnä itteä kiinnostaa miten hankala homma ja aikaa vievä toi asennus on.
Lisäksi kuittaan oliko sarjassa todellakin kaikki sähköiset liittimet joka irto johtimen päähän.

Tos®

Lainaa- Lisättyä laitteistoa ei tarvia liittää auton CAN väylään (ei tarvia mennä asennuksen jälkeen tyrkyttää setelirahaa marmoritiskeille CAN väylän uudelleen konffaamisesta)
- Sähköjohto sarjassa on piuhat + ja - napoihin, kärrille tulevat piuhat liittimineen sekä takavaloihin liitettävät ryöstä zydeemit
Ja sit esp ei toimi oikein kärryn kans yms ongelmia voi ilmetä  ::)

Alkuperäinen koukku saksasta ei maksa paljoa tuosta enempää.
http://www.bertelshofer.com/anhaengerkupplung-skoda-roomster-2845-3.html
+ sähkösatsi 99â,¬ ja toimitus 50â,¬

Koodaus onnistuu keneltä tahansa, jolla on vcds käytössä
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Taky

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 06.08.11 - klo:10:53

Ja homma toimii mm C-Max sai koukun ko firmasta tilattuna.

P_Valtonen

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 06.08.11 - klo:10:53
Ja sit esp ei toimi oikein kärryn kans yms ongelmia voi ilmetä  ::)

http://www.bertelshofer.com/anhaengerkupplung-skoda-roomster-2845-3.html
+ sähkösatsi 99â,¬ ja toimitus 50â,¬

Koodaus onnistuu keneltä tahansa, jolla on vcds käytössä

>:( Voihan kökkö !
Homma tuntukin liian helpolta.

Onko noissa CAn väylissä joku standarsi, että mikä tahansa vcds osaa konffata myös Scodan systeemiä?
Onko jollakin Lahti/Mikkeli alueella tommosta?

Tos®

Tuosta yks lista apureista
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=23.0

Käsittääkseni nämä ohjeet käyvät myös roomsteriin
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Trailer_Hitch_Retrofitting_(1K)

Ohjeet on näköjää muuttunu tyyliin: katso miten vcds opastaa, eli aivan vanhemmilla (piraatti) johdoilla tuo ei onnistu heh

Samalla purkamisen vaivalla; kun tarvikekoukun sähköjohdon vie akulle, vie alkuperäsen johdonkin.
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

P_Valtonen

Nyt on Roomsterissa Kovilin koukku ja hyvin rokkaa.

Hinta suomesta ostettuna 250e. Toi sisälti ALV'in, toim kulut matkiksella + kaikki sähkörensselit.

Asennus oli ilmanen, tai oikeastaan mä sain rahaa asennuksen aikana  ::)
(Olen amiskalla töissä, laitoin oppilaan töihin, saaden samalla palkkaa työnvalvomisesta)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy