A6 C7 vanteet

Aloittaja Pekka T, 27.02.12 - klo:20:09

« edellinen - seuraava »

Avant

Eikös nuo matalan profiilin renkaat ja isot vanteet ole epämiellyttäviä ajossa? Muutaman kerran on ollut koeajossa autoja, joissa on ollut isot vanteet ja matalaprofiiliset renkaat ja ajo on toisinaan ollut kovaa ja jopa epämiellyttävää. Itse kun ajelen mieluummin comfortit maksimilla ja korkean profiilin renkailla. Vai olenko ihan väärässä,kun painotan enempi mukavuutta kuin ulkonäköä renkaiden suhteen ja voiko iso vanne olla myös mukava ajossa?
A6 sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
A1 sportback 1,4 s-tronic -12

Waltsu83

Lainaus käyttäjältä: Avant - 30.09.12 - klo:10:59
Eikös nuo matalan profiilin renkaat ja isot vanteet ole epämiellyttäviä ajossa? Muutaman kerran on ollut koeajossa autoja, joissa on ollut isot vanteet ja matalaprofiiliset renkaat ja ajo on toisinaan ollut kovaa ja jopa epämiellyttävää. Itse kun ajelen mieluummin comfortit maksimilla ja korkean profiilin renkailla. Vai olenko ihan väärässä,kun painotan enempi mukavuutta kuin ulkonäköä renkaiden suhteen ja voiko iso vanne olla myös mukava ajossa?

Kyllä sinä oikeassa olet. Mutta voi isokin vanne olla mukava ajossa. Itsellä noita 20 " vanteita on ollut jo useita ja vasta edellisissä vanteissa menin pahasti harhaan. Oma A6:seni ei tietäänkään vastaa ilmajousitettua 225/55/17 rengastuksella olevaa autoa.

Omani vastaa nyt lähinnä sporttista autoa. Mutta omasta mielestäni tärkeimmät asiat on tullut vannetta valittaessa keveys, leveys, kokonaishalkaisija ja ET-luku. Ja 20 " vanne on täysin riippuvainen siihen asennettavista renkaista. Esim. yllä mainittu Dunlop Sport SP on älyttömän kivikova rengas niin pinnaltaan kuin rakenteeltaan.

Vaikea tuota on selittää ennen kuin kokee. Jos on ajanut 19 " vannetta ja pitänyt sitä ihan hyvänä niin ei siitä 20 ":sta tarvitse tulla yhtään huonompi. Ja 19 " vanteesta saa vähintäänkin yhtä huonon ajaa, jos valitsee liian leveät renkaat ja vanteet sekä rengasprofiiliksi kokoa oravan esinahan paksuus.
Yllä jo mainitsin kuinka hirveät edelliset 20 ":set olivat. Enkä hetkeäkään liioittele. Nämä taas ovat kuin toisesta maailmasta. Jos et usko niin tuu koeajamaan!  ;D


Audi A6 4G 2.0 TDI multi -11
Tulossa Seat Leon Cupra 280 DSG
Ex. Audi A1 185 hp S-line S-tronic -12
MAN TGL -99
MAN TGA -08
Fiat Ducato Multijet 130 -12

Avant

Mutta totta on, että iso vanne näyttää näinkin isossa autossa todella hyvältä. Kuin piste i:n päällä  :)
A6 sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
A1 sportback 1,4 s-tronic -12

Cayman

#213
Lainaus käyttäjältä: Avant - 30.09.12 - klo:11:57
Mutta totta on, että iso vanne näyttää näinkin isossa autossa todella hyvältä. Kuin piste i:n päällä  :)



Nyt näyttää vähän paremmalta kuin eilen,tosin tämäkään ei tule olemaan loppullinen kombinaatio ,mutta mennään näillä syksyn sateet.
ID.3 Business
Golf VIII

SKU

^hyvältähän nuo näyttää valkoisenkin kutosen alla.  ;) 
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

jusape

Muistaakseni aikanaan Start-ohjelmassa koeajoivat Avantin 20" pyörillä ja hämmästyksekseni kehuivat hiljaiseksi/mukavaksi jopa. Oliskohan viime syksynä ollut.

Jos itselläni on tämä auto vielä ensi huhtikuussa, niin laitan kyllä alustasarjan ja 20" alle, nyt näyttää menevän jo tälle kesälle nuo ensiasennusrenkaat slikseiksi... Kyllähän tässä menee hieno auto ulkonäöllisesti pilalle näillä kärrynpyörillä.

Pekka T

LainaaKyllähän tässä menee hieno auto ulkonäöllisesti pilalle näillä kärrynpyörillä.

Tässä meni nyt vertaus päälaelleen, sillä kärrynpyöräksi voisi kuvailla nimenomaan isoa vannetta jossa on ohut rengas päällä, varsinkin jos vanne on vielä sellainen missä on ohuet suorat puolat.  ;)

Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

SKU

Ehkä pitäisi tarkentaa...kottikärrynpyörät ;)
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Avant

#218
Mikä sulla on, Audis, rengaskoko tuossa vanteessa?
A6 sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
A1 sportback 1,4 s-tronic -12

Cayman

Lainaus käyttäjältä: Avant - 01.10.12 - klo:09:44
Mikä sulla on, Audis, rengaskoko tuossa vanteessa?

255/35/20
ID.3 Business
Golf VIII

jusape

Kottikärrynpyörätpä hyvinkin  :D


Waltsu83

Lainaus käyttäjältä: Audis - 01.10.12 - klo:10:10
255/35/20

Mitäs oot ollut mieltä ajo-ominaisuuksista? Onko liian katujyrä mielestäsi?

By the way... Näyttää erinomaiselta! Valkoinen sopii todella hyvin tuohon Avant malliin!  :)
Audi A6 4G 2.0 TDI multi -11
Tulossa Seat Leon Cupra 280 DSG
Ex. Audi A1 185 hp S-line S-tronic -12
MAN TGL -99
MAN TGA -08
Fiat Ducato Multijet 130 -12

Cayman

Lainaus käyttäjältä: Waltsu83 - 01.10.12 - klo:15:45
Mitäs oot ollut mieltä ajo-ominaisuuksista? Onko liian katujyrä mielestäsi?


Positiivisesti yllätti renkaat,eivät olleet epämukavat ja ajo-ominaisuudet jämäköity kummasti lullien kitkojen jälkeen.

Kumit on muuten Misukan Pilot Sportit ja vanteet 9*20 ja Et 29 joka tuo mukavasti vanteen kaariin,tehdaslaisissahan on tämän koon vanteissa et 45 :o
ID.3 Business
Golf VIII

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Audis - 01.10.12 - klo:17:35
Positiivisesti yllätti renkaat,eivät olleet epämukavat ja ajo-ominaisuudet jämäköity kummasti lullien kitkojen jälkeen.

Kumit on muuten Misukan Pilot Sportit ja vanteet 9*20 ja Et 29 joka tuo mukavasti vanteen kaariin,tehdaslaisissahan on tämän koon vanteissa et 45 :o

Tuosta minä kyllä haluaisin lähikuvan, noilla arvoilla luulisi että vanne/rengas tulisi reilusti ulos kaaresta.  :)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Cayman

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 01.10.12 - klo:17:56
Tuosta minä kyllä haluaisin lähikuvan, noilla arvoilla luulisi että vanne/rengas tulisi reilusti ulos kaaresta.  :)

Tähän hätään ei ole esittää lähikuvaa,mutta ainahan nämä tehtaan ET:t on ollut sitä luokkaa että 10-15 voi huoletta pienentää,jos haluaa vanteen olevan kaarien tasalla tahrimassa kylkiä  ;D

ID.3 Business
Golf VIII

Pekka T


Eipä tuon kuvan perusteella kuitenkaan niin hirveästi tule ulos kaaresta, tuossa eroa on kuitenkin 8,5" et 45 vanteeseen peräti 22 mm.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Cayman

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 01.10.12 - klo:18:37
Eipä tuon kuvan perusteella kuitenkaan niin hirveästi tule ulos kaaresta, tuossa eroa on kuitenkin 8,5" et 45 vanteeseen peräti 22 mm.

Jep nätisti jää sisäpuolelle,itsekkin aluksi epäilin,että miten mahtaa käydä,mutta rengasliikkeessäkin sanoivat,että ovat laittaneet näitä A5 spekseillä olevia vanteita myös A6 ilman ongelmia.
ID.3 Business
Golf VIII

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Audis - 01.10.12 - klo:18:47
Jep nätisti jää sisäpuolelle,itsekkin aluksi epäilin,että miten mahtaa käydä,mutta rengasliikkeessäkin sanoivat,että ovat laittaneet näitä A5 spekseillä olevia vanteita myös A6 ilman ongelmia.

Tuon perusteella esim. Markku J:n kesävanne etsintää helpottaa se tieto, että A7:n 9" et 37 arvoilla olevat vanteet kävisivät A6:een hienosti.

Täytyypä kokeilla syksymmällä renkaanvaihdon yhteydessä mitenkä A5:n vanne sopii alle.  ;)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Markku J

Minä olen vanhana ukkona hiukan allerginen pelaamaan vakiota reilusti enemmän ulos tulevien ET -lukujen kanssa. Tehtaan suunnitelmista poikkeava alustageometria, mahdolliset takuuasiat ja hiekkapuhallus mielessäni. Taidan pitäytyä kiltisti vakioissa.

Flat

Tuo Markun mainitsema asia on hyvä pitää mielessä. Mikäli vanteen speksit ovat eri kuin tehtaan, saattaa mahdolliset tuotevastuuasiat jäädä omistajan maksettavaksi. Esim nelosessahan lokariongelmia on korjailtu tuotevastuun piikkiin ja ainakin itselläni oli keskustelua vanteiden spekseistä ennen korvauspäätöstä. Olisi tullut hiton kallis maksu maksetavaksi jos olisi ollut väärät vanteet alla. Lokarien maalaus , sivuhelmapeltien maalaus , uudet sivuhelmat ja niiden maalaus.

Neppis

Minkälaisia nuo Slamitin "Audi replikat" ovat laadultaan? Ovatko painoltaan ja viimeistelyltään asiallisia?

http://www.slamit.net/category/1585/5-x-112
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

SKU

Minulla on nuo R8:t 19" versiona. Päällisin puolin laatu ihan ok, paino 12kg ja rapiat. Kesän pyörinyt alla ihan ok. Vanteiden mukana tuli tuo "kapseli", joka ei sopinut lainkaan mukana tulleiden pulttien kanssa. Orkkiskapselit meni heittämällä tuohon päälle, noilla mukana tulleilla voi heittää vesilintua.
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Quattroll nyt

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 01.10.12 - klo:19:52
Minä olen vanhana ukkona hiukan allerginen pelaamaan vakiota reilusti enemmän ulos tulevien ET -lukujen kanssa. Tehtaan suunnitelmista poikkeava alustageometria, mahdolliset takuuasiat ja hiekkapuhallus mielessäni. Taidan pitäytyä kiltisti vakioissa.


Kyllä tässä on jo merkittävä ero tehtaan suosittelemiin malleihin.
Tuotetakuun osalta voi tulla ongelmia.

Tuo muutos saattaa kuormittaa esim. pyöränlaakereita jo ihan eri malliin.
Onko sitten A5 kohdalla pyörännavat/akselit ym. mitoituksen osalta erilaiset kuin A6 en osaa sanoa.

No, jokainen taaplaa tyylillään.

Muutoin vanteet kyllä nätisti mielestäni istuvat autoon.




Mikko

Minulla on ET +21 mm verrattuna vakiovanteisiin ja Volkkarilla sanoivat, että ei tuolla ole oikeasti mitään merkitystä kuin lähinnä kylkien likaantumiseen. Ei ainakaan yhtään sen enempää kuin vaikka madalluksella, johon löytyy hyväksynnät ja tehdastakuut. Toki tuosta varmaan alkaisivat kitistä jos jotain menisi rikki, mutta eipä siellä muutenkaan mitään auliisti korjata, jos muu ei auta niin sitten keksitään vaikka asiakkaan kolauttaneen auton johonkin ja takuu ei taaskaan ole voimassa. Kiveniskemiähän takuu ei taas kata, mutta en ole huomannut, että niitä olisi tänä kesänä yhtään sen enempää tullut kuin viime vuonna kun ajelin vielä vakiovanteilla.

Cayman

#234
Lainaus käyttäjältä: Mikko - 02.10.12 - klo:10:09
Minulla on ET +21 mm verrattuna vakiovanteisiin ja Volkkarilla sanoivat, että ei tuolla ole oikeasti mitään merkitystä kuin lähinnä kylkien likaantumiseen.

Jälleen kerran olen samaa mieltä Mikon kanssa,oikea hengenheimolainen olet  8) Ei tuolla tämän auton vanteiden ET:llä ole oikeesti mitään vaikutusta mihinkään alustan osiin ym.
ID.3 Business
Golf VIII

Pumafi

A6 Avant quattro Edition 150 kw:tä olen koeajanut ja illat koneella speksannut. Vanteiksi olen ajatellut pyöräyttää mukana tulevat 17" vanteet talvirenkaille ja kesäksi hankkia 18" setin. Audin varusteselaimessa oli tällainen vannesetti. Onko tämä setti tarkoitettu ensisijaisesti talvirenkaille tuon kapeuden vuoksi? PRM on noista vakiovanteista ainut tämän lisäksi mieltä innostava.

18 " kevytmetallivanne 5-V-spoke design   361,92 â,¬
Osanumero   4G00714988Z8
Tuotetietoa   7,5J x 18" ET37, 225/50 R18 99H XL M+S
Sopivuus
- mallit   A6, A6 Avant
ex-VAG:t: Polo 6N -96, Golf IV -99, Passat 3BG -02, Golf GTI V -05

Markku J

Tämä kapea vanne on tarkoitettu talvirenkaille. Noita on Saksan ebayssä aika paljon myynnissä paikallisin kitkarenkain. Mutta sopiihan tuolle vanteelle Suomen teille ihan kaikkein sopivin kaponen kesärengaskin.

nemos

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 04.02.13 - klo:18:06
Tämä kapea vanne on tarkoitettu talvirenkaille. Noita on Saksan ebayssä aika paljon myynnissä paikallisin kitkarenkain. Mutta sopiihan tuolle vanteelle Suomen teille ihan kaikkein sopivin kaponen kesärengaskin.

Niin sopisi, kun tällaisia kesärenkaita vain olisi tarjolla laaturenkaana.
Volvo XC60 T8 Inscription

Nalle

Osaako joku sanoa mitkä vanteet kuvan autossa on alla?
Olisi passelit talvivanteiksi minun makuun, en vaan mistään audin varustelistoilta löydä kyseisiä vanteita A6:seen.

Markku J

Eikös tuo ole audi.fi varustesivulta A4:n kohdalta löytyvä vanne, jota saa 16"- ja 17" kokoisena.

Osanumero   8K0071497A8Z8
Tuotetietoa   Alkuperäinen Audi 5-Arm 17" kevytmetallivanne
Saatavuus   Jälleenmyyjä varmentaa tuotteen saatavuustilanteen
Sopivuus
- mallit   A4, A4 Avant


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy