Kirjoittaja Aihe: Air Suspension Fault valo syttyi  (Luettu 4860 kertaa)

Poissa Andy1975

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 116
    • Profiili
Air Suspension Fault valo syttyi
« : 28.02.17 - klo:18:10 »
Äsken syttyi "air suspension fault" varoitusvalo... Mitähän tuo nyt tarkoittaa? Uskaltaako vielä ajaa (siis huoltoon)? Auto on siis A6 C7 Avant 3.0tdi ja ajettu n. 145tkm. Ei kai ilmajousituksen näillä kilometreillä vielä tiensä päässä olla?

-Antti

Poissa Jultsu

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.956
    • Profiili
Vs: Air Suspension Fault valo syttyi
« Vastaus #1 : 28.02.17 - klo:18:17 »
Tarotkortit kertoivat minulle sen verran että jokin nurkka falskaa eikä nouse tarpeeksi ylös, siksi vikavalo taulussa. En näe mitään syytä miksei autolla voisi ajaa ihan normaalisti vaikka jokaikinen nurkka olisi ihan länässä. Useimmilla varmaan pysyy ilmapussit ehjinä pidempäänkin, mutta toki joukosta löytyy aina poikkeuksia.
« Viimeksi muokattu: 28.02.17 - klo:18:23 kirjoittanut Jultsu »

Poissa wille84

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 605
  • A6 3.0TDIg
    • Profiili
Vs: Air Suspension Fault valo syttyi
« Vastaus #2 : 28.02.17 - klo:21:22 »
Yleensä kun tuolla ilmajousituksella ajelee kassit tyhjänä niin ei se sillä ainakaan parane (iskarit makaa pohjassa ehjät pussit kärsii yli paineesta) etupäässä ainakin tapaa ottaa rattaat kiinni kaariin kääntyessä..

C7 näytti vaihtuneen takapussin varaosanumero, näytti parannetulta versiolta uusi.
Vanha numero 4g0616001k Vas. ja 4g0616k Oik. Uutta ei muista.

Toki tää sama vika valo syttyy jos on venttiilipöytä jäässä tai jumissa, kompura rikki tms.

Poissa Andy1975

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 116
    • Profiili
Vs: Air Suspension Fault valo syttyi
« Vastaus #3 : 28.02.17 - klo:21:46 »
Yleensä kun tuolla ilmajousituksella ajelee kassit tyhjänä niin ei se sillä ainakaan parane (iskarit makaa pohjassa ehjät pussit kärsii yli paineesta) etupäässä ainakin tapaa ottaa rattaat kiinni kaariin kääntyessä..

C7 näytti vaihtuneen takapussin varaosanumero, näytti parannetulta versiolta uusi.
Vanha numero 4g0616001k Vas. ja 4g0616k Oik. Uutta ei muista.

Toki tää sama vika valo syttyy jos on venttiilipöytä jäässä tai jumissa, kompura rikki tms.

Tuo ilmoitus tuli kun vaimo oli autolla liikkeellä. Kävin itse illalla kokeilemassa ja valo tosiaan syttyy heti kun on ajanut hetken. Auto ei kuitenkaan näytä olevan mitenkään matalalla, ja kompressorin (tai mikä se nyt on) ääni on ihan normaalin kuuloinen kun kuskin oven avaa. No, täytynee viedä auto Audi centeriin tarkistettavaksi... Mitään ilmajousituksiin erikoistunutta pajaa ei varmaan Espoon suunnalla ole?

Ai niin, en tiedä oliko hyvä idea, mutta kokeilin kuitenkin toimiiko jousituksen nosto ja lasku, ja tuntui toimivan ihan normaalisti.

-Antti

Poissa wille84

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 605
  • A6 3.0TDIg
    • Profiili
Vs: Air Suspension Fault valo syttyi
« Vastaus #4 : 28.02.17 - klo:22:09 »
Faultia pukatessa pitäis kyllä auton mennä renkaanvaihtotilaan ja kompuran ei pitäis käydä? Vikakoodeista on kuitenkin syytä aloittaa.

Poissa Akusti

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 51
    • Profiili
Vs: Air Suspension Fault valo syttyi
« Vastaus #5 : 01.03.17 - klo:20:14 »
Jotenkin muistelen että kuskin ovea avatessa kuuluva hurina olisi pa siirtopumpun ääni, ei välttämättä kompuran? minulla yleensä hurisee, vaikka lämpimään talliin ajetussa kuuluu pihaus kun säädetään alemmas kun ilma lämpiää. Olen myös kuullut että väärää polttoainetta tankatessa ei saisi edes sitä kuskin ovea avata juuri sen takia kun ovea avatessa pa-pumppu surraa.

Kvg tiesi että joko vuoto tai residual pressure valve jumissa. Jos nosto ja lasku toimii, ei pitäisi olla kompuran vika ja jos ei mene yön aikana tonttiin, niin ei ole vuotokaan. Tuleeko ilmoitusta "too low, adjusting" ?

Poissa Andy1975

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 116
    • Profiili
Vs: Air Suspension Fault valo syttyi
« Vastaus #6 : 01.03.17 - klo:20:27 »
Jotenkin muistelen että kuskin ovea avatessa kuuluva hurina olisi pa siirtopumpun ääni, ei välttämättä kompuran? minulla yleensä hurisee, vaikka lämpimään talliin ajetussa kuuluu pihaus kun säädetään alemmas kun ilma lämpiää. Olen myös kuullut että väärää polttoainetta tankatessa ei saisi edes sitä kuskin ovea avata juuri sen takia kun ovea avatessa pa-pumppu surraa.

Kvg tiesi että joko vuoto tai residual pressure valve jumissa. Jos nosto ja lasku toimii, ei pitäisi olla kompuran vika ja jos ei mene yön aikana tonttiin, niin ei ole vuotokaan. Tuleeko ilmoitusta "too low, adjusting" ?

OK, jotenkin ajattelin äänen liittyvän ilmajousitukseen koska en muista edellisen C7:n pitäneen tätä ääntä mutta varmaan sitten muistan väärin.

Tänään kävin vikakoodit lukemassa (kiitos avp!). Tuli koodia oikeasta eturenkaasta, tai siis jousituksesta. Vielä en ole ehtinyt googletella mitä koodi tarkoittaa, mutta alla copy&paste jos joku suoraan osaisi sanoa missä vika tai kuinka kallis korjata...

Huomasin myös tänään, että jousitus tuntuu todella kovalta; vähän kuin olisi sporttialusta asennettu yön aikana. Myöskin auto tuntuu ennemminkin olevan liian korkealla kuin matalalla.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 34: Level Control (J197)       Labels: 4G0-907-553.clb
   Part No SW: 4G0 907 553 E    HW: 4G0 907 553
   Component: LUFE-DAEMPFER H17 0781 
   Coding: 008001
   Shop #: WSC 02391 785 00200
   ASAM Dataset: EV_AirSuspe 003024
   ROD: EV_AirSuspe_VW51.rod
   VCID: 2D5107C07C1F362972-8078
3 Faults Found:
36619 - Valve for Damping Adjustment Front Right
          C1041 13 [009] - Open Circuit
          Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 8
                    Reset counter: 184
                    Mileage: 144690 km
                    Date: 2017.02.28
                    Time: 19:08:25
36635 - Valve for Damping Adjustment Front Right
          C1041 13 [008] - Open Circuit
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 3
                    Reset counter: 223
                    Mileage: 144689 km
                    Date: 2017.02.28
                    Time: 17:48:10
36617 - Valve for Damping Adjustment Front Right
          C1041 11 [008] - Short to Ground
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 2
                    Reset counter: 223
                    Mileage: 144696 km
                    Date: 2017.03.01
                    Time: 07:57:33

Kiitos kaikille vastauksista tähän mennessä.

-Antti

Poissa Jultsu

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.956
    • Profiili
Vs: Air Suspension Fault valo syttyi
« Vastaus #7 : 01.03.17 - klo:20:36 »
Ei ihmekään jos alusta tuntuu kovalta, tuo vikakoodi liittyy iskunvaimennuksen tehon säätöön. Voipi olla jämähtänyt ns. sporttitilaan.

Poissa Andy1975

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 116
    • Profiili
Vs: Air Suspension Fault valo syttyi
« Vastaus #8 : 01.03.17 - klo:20:59 »
Ei ihmekään jos alusta tuntuu kovalta, tuo vikakoodi liittyy iskunvaimennuksen tehon säätöön. Voipi olla jämähtänyt ns. sporttitilaan.

Onko mitään ajatusta mitä Audi centerissä todennäköisesti ehdottavat tehtäväksi? Auto on vielä juuri ja juuri alle 5v vanha joten tuleekohan good will jotenkin kyseeseen jos pitää jotain kalliimpaa tehdä?

-Antti

Poissa wille84

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 605
  • A6 3.0TDIg
    • Profiili
Vs: Air Suspension Fault valo syttyi
« Vastaus #9 : 02.03.17 - klo:06:07 »
Luulis että on johdot poikki pyöränkotelosta.

Poissa Andy1975

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 116
    • Profiili
Vs: Air Suspension Fault valo syttyi
« Vastaus #10 : 28.03.17 - klo:20:31 »
Luulis että on johdot poikki pyöränkotelosta.

Johtosarjahan sieltä oli poikki. Kerrankin korjaus oli halvempi kuin mitä pelkäsi etukäteen.

Poissa Andy1975

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 116
    • Profiili
Vs: Air Suspension Fault valo syttyi
« Vastaus #11 : 15.05.17 - klo:21:29 »
Kesärenkaita vaihtaessa tuli mieleen, että mitä tuo ilmajousituksen "renkaanvaihtotila" oikeastaan tekee? Se oli kyllä päällä renkaita vaihtaessa mutta silti ihmettelin miten korkealle auto piti nostaa, että rengas oli ilmassa. Tuo poikki mennyt johtosarjahan oli käsittääkseni ilmapussin sisällä ja tuli mieleen olisiko se voinut mennä poikki talvirenkaita alle laittaessa kun se joutui venymään. Vikailmoitus ei tosin tullut heti talvikumien vaihdon jälkeen vaan vasta kuukausien päästä. No, ei varmaankaan johtunut tästä mutta tosiaan ihmettelin kuinka korkealle autoa sai nostaa, että renkaat sai vaihdettua...

-Antti

 









Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi