A6 C7 vanteet

Aloittaja Pekka T, 27.02.12 - klo:20:09

« edellinen - seuraava »

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Audis - 21.09.12 - klo:16:32
Nyt löyty melko hyvät vannesivut,on hyviä kuvia autojen allakin;

Onko joku muuten tilannut tuolta?

Vanteita saksan ebaystä etsiessä ei voi olla törmäämättä noihin Ls-cardesignin ilmoituksiin. Ennemminkin ovat alkaneet ärsyttämään, johtuen siitä kun samaa vannetta pitää mainostaa sivutolkulla haitaten samalla muiden vaihtoehtojen etsimistä.
En ole vielä keksinyt mitenkä kyseisen firman tuotteet saisi rajattua hausta pois.  :D
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Markku J

Kun tuolla Saksan ebayssä surffaatte, niin laittakaahan linkkiä, jos löytyy nätti ja edullinen A6 C7:n alkuperäisvannesarja 18" tai mieluiten 19" koossa (esim. PRY, PQ2, PRM). Itsekin siellä silloin tällöin seikkailen, mutta jonkin verran aikaavievää se on, kuten Pekka T totesi. Kun hakee luotettavanoloista myyjää, joka toimittaisi Suomeen, ja settiä, jossa ei olisi ainakaan Euroopan kitkoja päällä.


Markku J

Nopeaa toimintaa, kiitokset ! Edullinen setti, mutta aika paljon on naarmuja noissa.

Pekka T


Noita 18" PRM vanteita löytyy virheettömiä 900-1000 â,¬ hintaluokassa, ne tuli käytyä läpi kun etsin kuutoseen talvivanteita, näin sitten ne A6:n alla ja etsintä loppui siihen, suorastaan sanoen olivat tylsän näköiset. Käyhän ne tietenkin talvivanteiksi, mutta en suosittele kesäkäyttöön.

19" PRY vannetta löytyy myös aika hyvin, mutta niistä tulee mieleen atraimet.  :)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Markku J

Tottahan tuo. Miten A7:n vanne sopisi A6:een - eri ET kai ? Minulla ex-A7:ssa olleet 10 -puolaiset PRT -vanteet olivat omaan makuuni aika OK nekin. Pitää kaivella nuo ET -luvut, mutta yleensä tämä meidän loistava areena on ollut helpompi ja nopeampi tietolähde.

Pekka T


Olen nähnyt kuvia A6:sta joihin on laitettu A7:n vanteet, mahtuu kyllä, mutta tulevat ihan lokarinreunan tasalle, jos se ei haittaa niin vaihtoehdot kasvavat mukavasti.

Ja siiten on vielä uuden A8:n vannevalikoima, mutta suurinosa niistä on 20":sia.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Cayman

ID.3 Business
Golf VIII

Germera

Lainaus käyttäjältä: Audis - 21.09.12 - klo:21:51
http://www.caricos.com/cars/a/audi/2012_audi_a6_avant/1024x768/22.html

oletteko näihin törmänneet ebayssä
Löytyy nytkin paritkin hakusanalla: Audi a6 Felgen 20 Zoll Original
itse olen tottunut lataamaan noita hakusanoja ebayhyn pitkän listan, karsii pois varmasti ihan hyviäkin ilmoituksia, mutta ei jaksa lukea useita satoja ilmoituksia peräjälkeen...

A7 vanteissa on varmasti joitain sopiviakin malleja, mutta ET keskimäärin 15 mm pienempi joka tuo reunat kaarelle, mielestäni hiukan rumasti. Just kattelin eilen airportin yläkerrassa sitä valkoista a6 avantia PRY vanteilla. Ihan täydellinen ulkonäkö minun silmään... Muutenkin se yksilö on hieno, kuten hintalappukin 99 tonttua.
Mitä näitä nyt onkaan ollu.... A6, Tiguan, Golf VI,
ajossa: the Beetle 2012 + BMW F11 2013

Cayman

Lainaus käyttäjältä: Germera - 21.09.12 - klo:23:49
Löytyy nytkin paritkin hakusanalla: Audi a6 Felgen 20 Zoll Original

Jep,löytyi hyvin,kiitos!
ID.3 Business
Golf VIII

Levjsa

Lainaus käyttäjältä: Germera - 21.09.12 - klo:23:49
Just kattelin eilen airportin yläkerrassa sitä valkoista a6 avantia PRY vanteilla. Ihan täydellinen ulkonäkö minun silmään... Muutenkin se yksilö on hieno, kuten hintalappukin 99 tonttua.

Siinä on kyllä ulkonäkö ja sisustakin todella upeat! Ne PRY vanteet on mielestäni ehkäpä parhaat, mitä tuohon saa, vaikka yleensä en niin monipuolaisista pidäkään.

jusape

Ihan sopuisasti saa jo tuota Q5:n 20" vannettakin, olikohan 799e hintaan tarjolla. Et33 leveydellä 8,5. Jos pienellä budjetilla liikkuu ja tyytyy vaikkapa 700e Kumhoon (255/35/20) niin on kyllä paketti edullinen.

Cayman

Mitkäs vanteet nämä on;



Lisävarusteluettelossa ei näitä näkynyt,tosin omaan silmään ei kovin hienot!
ID.3 Business
Golf VIII

Germera

Lainaus käyttäjältä: Audis - 22.09.12 - klo:15:18
Mitkäs vanteet nämä on;

Noitakin katselin eilen viimeksi Airportin valkeassa halliautossa...
Tuo on Audin oma tarvikevanne : 8,5J x 20" ET45, 5-tri-spoke design, hinta marmorilla 637,00 â,¬/kpl
Tuotenumero 4G00714904EE

Mitä näitä nyt onkaan ollu.... A6, Tiguan, Golf VI,
ajossa: the Beetle 2012 + BMW F11 2013

Markku J

Nuo ovat kyllä minusta todella rumat. En ottaisi kai ilmaiseksikaan oman autoni alle.

Kävin tänään AC Airportissa katsomassa sen PRY -vanteisen valkoisen Avantin, ja olihan se aivan mahtavan upea - myös vanteiden osalta. Tosin avopuoliso ei niistä tykännyt, kun on kuulemma liikaa kulmaa ja krumeluuria. Hän haluaisi selkeämmän designin. Katsellaan, mitä löytyy - kyllä tuo PRY sekin menisi läpi "hallituksen esittelyssä", jos niin itse päätän. Ja toistaiseksi se on A6:n vanteista oman makuni mukaan paras. Talvi menee PRQ:n kanssa kai jotenkuten.

AC:n takapihalla oli edelleen se tarjouksessa ollut A6 Avant (musta), jossa on keltaiset nahkapenkit. Nuo ovat minusta tosi makeat mustaan autoon - taas niitä ihailin.

Pekka T


Markku J:n puolisolla on hyvä maku, eipä noi PRY:t tunnu kelpaavan edes saksalaisille, kun niitä on aika runsas tarjonta ebayssa.  :)

Laitetaan kuva, jotta muutkin voivat ilmaista mielipiteensä.

Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Cayman

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 22.09.12 - klo:20:37

AC:n takapihalla oli edelleen se tarjouksessa ollut A6 Avant (musta), jossa on keltaiset nahkapenkit. Nuo ovat minusta tosi makeat mustaan autoon - taas niitä ihailin.

Löytyykö tästä kuvia mistään?
ID.3 Business
Golf VIII

Markku J

Noin erikseen kuvattuna se kieltämättä näyttää hieman kyseenalaiselta ollen turhan kulmikas ja monimuotoinen - auton alla näyttää paljon paremmalta. Mitä ihmettä minä sitten hankkisin sen sijaan ? Tarvikevanteita en halua, vaan pitää Audin originaalivarustelookissa. Ja 20" menee kokona yli mukavuustavoitteiden. Ja mustat / tummat ei kelpaa.

Pekka T


^ A4 b8:n valikoimasta joko rotorit niinkuin minulla on tai peräti rohkea veto eli hollow spoket,
silloin ainakaan samanlaista yhdistelmää ei tule vastaan.  ;)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 22.09.12 - klo:20:49
Markku J:n puolisolla on hyvä maku, eipä noi PRY:t tunnu kelpaavan edes saksalaisille, kun niitä on aika runsas tarjonta ebayssa.  :)

Laitetaan kuva, jotta muutkin voivat ilmaista mielipiteensä.


Tämä on ihan tyylikäs vanne ja voisin kuvitella, että omassani voisivat olla ainakin talvivanteina.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2015), VW Golf GTE (2016). ex: VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Markku J

Audis: ei ole minulla muuta kuvia kuin konfiguraattorin näkymä, mutta se valehtelee noiden penkkien värin todella paljon ruskeammaksi. Kyseessä on kalliimpi Valcona -nahka ja väri goa-beige. Käytännössä se on "tummahko kananpojankeltainen", mutta tuossa mustassa autossa se on minusta aivan upea. Auto on AC Airportin rakennuksen päädyssä parkissa siinä portista heti vasemmalle. Siellä sitä voi käydä katsomassa. Se oli aiemmin hallissa, ja hintaa oli alennettu usella tonnilla (en muista enää paljonko). Siinä on myös "venevanerilistat". Hieno sisältä, mutta voimalinja ei käy minulle (2.0 TDI Multi). Siinä on PRQ -vanteet alla.

Levjsa

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 22.09.12 - klo:21:04
tai peräti rohkea veto eli hollow spoket

Ikisuosikkini Hollow Spoket olisi varmaankin todella upeat! Voisin sellaiset omaani laittaa, jos A6 olisi :D

Markku J

Pekka T: miten Hollow Spoke sopisi tuohon ET:n puolesta ? A4:n versio ehkä menisi ja A5:n tulee liian ulos ?

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 22.09.12 - klo:21:09
Pekka T: miten Hollow Spoke sopisi tuohon ET:n puolesta ? A4:n versio ehkä menisi ja A5:n tulee liian ulos ?

Ihan samalla lailla kuin noi minun rotorit jotka olet livenä autoni alla nähnyt.
Kokoa niillä on 19 x 8,5" et 43.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Cayman

#174
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 22.09.12 - klo:21:07
Audis: ei ole minulla muuta kuvia kuin konfiguraattorin näkymä, Siinä on myös "venevanerilistat".

Okei.Omaani olisin kanssa halunnut nuo venevanerit,mutta vähän rapea hinta oli vanerista  :(

En tiedä onkohan tämä "lista" jo ollut täällä;

Audi A6  vuosimalli 11 -
Pulttijako (PCD):   5*112
Pultti/Mutteri kierre:   14x1,50B
Off Set (ET):   37
Keskireikä (CB):   66.5
Suositeltava rengaskoko:   225/60R16, 225/55R17, 225/50R18, 245/45R18, 235/45R19, 255/40R19, 255/35R20, 255/30R21 taidan hankkia tälläiset  :D
ID.3 Business
Golf VIII

Markku J

Kiitokset listasta ! Helpottaa arviointia vannevalinnassa.

Kvee

Olikos Markulle tulossa sama punainen kuin minulla? Ainakin omaan silmään Rotorit riittävän pienellä ET:llä (minulla 35) istuu mainiosti myös 18-tuumaisina. Alkuun ajelin OZ Vittorioilla, mutta ne olivat makuuni sitten kuitenkin liian tummat.

Markku J

Sama punainen on minulle tulossa. Väriskaala kun on niin suppea, niin valinta oli loppujen lopuksi aika helppo tämän ja Aviator -sinisen välillä. Ehkä työsuhdekuutoseen sitten se Aviator...

Kiitokset Rotor -vinkistä. Se pitää huomioida. Olisivat enemmän avopuolisonkin makuun, kuin PRY, josta taas itse pidän.

Waltsu83

Keskiviikkona RS-futurat on myyty... Nyt pitäisi vaan päättää otanko linkin takaiset vanteet 19"-20"? RS-futurat olivat 20 " mutta takana oleva 10,5 " leveä vanne oli AIVAN liian leveä A6:seen... Joten jos joku on hankkimassa yhtä leveitä kyseiseen autoon niin kannattaa unohtaa samantein... Kokeiltu on ja aivan helvetistä olivat...

Mutta mutta... Nuoruuteni ei anna periksi vaan ajattelin laittaa 20 " eteen ja taakse 8,5 leveät "hiljaisemmilla" renkailla.
Onkohan tuossa paljoakaan eroa että laitan 19" jotka näyttävät pienimmiltä mitä ovatkaan. Varsinkin jos nostaa rengaskorkeutta? Mielipiteitä kiitos?

Ja tälläiset tilaan keskiviikkona mikäli Futuroista on rahat kädessä!

http://www.kaneiusa.com/teamspeed/Convex_D704_Lexus_Hypersilver_Machined_Face_22_5.jpg
Audi A6 4G 2.0 TDI multi -11
Tulossa Seat Leon Cupra 280 DSG
Ex. Audi A1 185 hp S-line S-tronic -12
MAN TGL -99
MAN TGA -08
Fiat Ducato Multijet 130 -12

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 24.09.12 - klo:10:53
Sama punainen on minulle tulossa. Väriskaala kun on niin suppea, niin valinta oli loppujen lopuksi aika helppo tämän ja Aviator -sinisen välillä. Ehkä työsuhdekuutoseen sitten se Aviator...

Kiitokset Rotor -vinkistä. Se pitää huomioida. Olisivat enemmän avopuolisonkin makuun, kuin PRY, josta taas itse pidän.

Markku, älä anna minun mielipiteeni mitenkään vaikuttaa vanteidesi valintaan, jos pidät PRY vanteesta, niin silloin hankit ne sillä siisti.  ;)

Ole kuitenkin sen verran tarkkana PRY:n kanssa, että katsot kumpi versio siitä on kyseessä, ns. talviversio on kapeampi 7,5" et 32 ja normaalimpi versio on 8,5" et 45.
Tuolle kapeammalle 7,5" vanteelle pitäisi sitten löytää myös kapeampi rengas 225/45 tai 235/45, Bridgestone RE 050 taitaa olla ainoa järkevä vaihtoehto.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy