Octavia Scout 2.0TDI DSG 2012

Aloittaja PeHa, 28.01.12 - klo:12:09

« edellinen - seuraava »

PeHa

Ensirekisteröinti 25.1.2012. Haku Rovaniemeltä.
Scoutin perusvarusteilla + Plus-paketti, metalliväri Cappucino Beige.
LIsää kuvia myöhemmin.
Octavia Scout 2.0TDI 184 4x4 DSG 2017
VW Amarok Highline 4Motion 2.0BiTDI 2012

RSOCUstin

#1
Onnea uudesta hankinnasta. Nyt sitten ajokokemuksia ja kulutuskäppyrä näytille sekä tietysti kuvia :D
Minkälaisella kulutuksella kotimatka taittui vs. RS?
Hyviä kilometrejä varmasti tiedossa, on tuo vain peli.

Nipademu

Tervetuloa tyytyväisten ”partiolaisten” joukkoon!  ;D
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

PeHa

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 28.01.12 - klo:13:59
Onnea uudesta hankinnasta. Nyt sitten ajokokemuksia ja kulutuskäppyrä näytille sekä tietysti kuvia :D
Minkälaisella kulutuksella kotimatka taittui vs. RS?
Hyviä kilometrejä varmasti tiedossa, on tuo vain peli.
Kotimatka taittui 6,5 kulutuksella keskinopeuden ollessa n. 120km/h ensimmäiset vajaat 200km ja 100km/h loput reilut 300km. RS menomatkakulutus oli 5,8L, joka myös viimeisen 10 tkm kulutuslukema. Mut kaikki menee mitä tankkiin laittaa.  :D
1100km mittarissa, ajotuntuma erinomainen. Jousitus tuntuu jämäkältä, mutta paljon pehmeämpi kuin RS. Ohjaustuntuma herkempi kuin RS.
Hiljaisempi kuin RS maantieajossa, renkaina Goodyearin Ultragrip Ice+ 205/50-17 kokoisena, RS:ssä oli alla Nokian RSI 215/55-16 kokoisena. Täytyy kokeilla niitäkin Scoutin alla talven mittaan, saa paremmin vertailtua.
Ja mielenkiintoisena ilmiönä mainittakoon takalasin / perän lumettomuus verrattuna RS. Johtuneeko alustan korkeudesta ja / tai takaspoilerista, joka on RS paikoillaan.
Menomatkalla RS 2cm kerros lunta koko peräpeilissä, tulomatkalla Scoutin perä täysin puhdas, eikä lunta satanut kumpaankaan suuntaan.

Brilliant-maalipinnankäsittely seuraavana listalla, Eberin laitto helmikuussa.
OEM kattospoileri hankittuna, mietityttää vielä laitto viitaten edellisiin kokemuksiin. Lepuutustuki myös hankittuna, asennus kun ehtii. Takalasien tummennus myös listalla, häiritsee sunset-tummennusten vihreä sävy.

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 28.01.12 - klo:16:06
Tervetuloa tyytyväisten ”partiolaisten” joukkoon!  ;D

Kiitoksia!

Octavia Scout 2.0TDI 184 4x4 DSG 2017
VW Amarok Highline 4Motion 2.0BiTDI 2012

muusi

Kappas, ihan samanlainen kuin mulla, väriä ja vanteita myöten.  ;) ;D
Tuon scoutin kulutus laskee hieman kunhan kilsoja tulee lisää alle. Parhaimmillani tulin uutena vuotena 400km 5.1L kulutuksella puhdasta maantieajoa. Se on nelivedolle vähän.
Jarrut ovat vauhdin turma [8)]

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: muusi - 29.01.12 - klo:19:58
Kappas, ihan samanlainen kuin mulla, väriä ja vanteita myöten.  ;) ;D
Tuon scoutin kulutus laskee hieman kunhan kilsoja tulee lisää alle. Parhaimmillani tulin uutena vuotena 400km 5.1L kulutuksella puhdasta maantieajoa. Se on nelivedolle vähän.

Juurikin näin. Itselläni on vielä pumppusuutin kone (ei cr), tosin lastutettuna. Nyt ajettu 164 000 ja alimmillaan syksyllä maantiekulutuksen saanu menemään 4,7 litraan. (Todellista, kulutusmittari näyttää - 0,4)
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

PeHa

6,4L on ajotietokoneen mukaan 1500km keskikulutus, eiköhän se siitä laskene kun kone hioutuu ja pakkaset helpottaa.
Parit pikaiset kuvat lisää.
Octavia Scout 2.0TDI 184 4x4 DSG 2017
VW Amarok Highline 4Motion 2.0BiTDI 2012

PeHa

Päivityksiä autotalliin kuvien kanssa.
Eberi + kaukosäätö asennettu viime kuussa.
Finikorin Brilliant pinnoite laitatettu -> todella helppo pestävä, ei voi kuin kehua.
Takalaseja tummennettu hivenen lisää -> ei vihreä lasin väri vaivaa enää.
Bolerokin löytyi käytettynä, kehys vielä tulossa.
Kilometrejä kertyy mukavasti ja erittäin mieluisasti. Erittäin hyvä ajaa, hiljainen, ei nitinöitä eikä kitinöitä kovilla pakkasillakaan. Viime tankillisen laskettu kulutus 5,7L.
Kesävanteet mietinnässä, kaksiväriset Proteukset tai Yetin Dolomitet??
Octavia Scout 2.0TDI 184 4x4 DSG 2017
VW Amarok Highline 4Motion 2.0BiTDI 2012

RSOCUstin

#8
Ota toi Pörhön lätkä pois perästä :D
Hienolta näyttää...

jkvi

Ja vaihda, joku vaggineen polttimo ;)
CRDi & Collection

PeHa

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 31.03.12 - klo:21:58
Ota toi Pörhön lätkä pois perästä :D
Hienolta näyttää...

Kävi niin harmillisesti Brilliantin laiton yhteydessä, unohdin kertoa fixarille, että ottaa kaikki merkit perästä pois. Nyt jos poistaa, jää ikävän näköinen läikkä. Vuoden päästä ns. 2. käsittely, sit häviää merkit.

Lainaus käyttäjältä: jkvi - 31.03.12 - klo:22:05
Ja vaihda, joku vaggineen polttimo ;)

Kokeilin silloin JS-Tuningilta tilattuja rekkarikilven led-valoja, nätisti loistivat kuten heti toi merkkivalokin ???
Octavia Scout 2.0TDI 184 4x4 DSG 2017
VW Amarok Highline 4Motion 2.0BiTDI 2012

PeHa

Scoutti ehti olla vuoden ja 21 päivää. 40500km siinä ajassa, hyvin palveleva peli oli.
Joudutaan siirtymään kahden auton taktiikkaan ja seuraavanlaisia on tulossa ensiviikolla:

Volkswagen Golf Variant VI Highline+ 1.4TSI DSG ( 122hv ) vaimolle
- Deep Black metalliväri
- Golf Variant paketti II
- Golf Variant paketti III
- tehdas koukku
- radio- ja navigointi RNS 315
- tehdas Webasto kaukosäädöllä ja ajastimella
- 16" talvialut + Nokian HKPL7 nastat

ja itselle

-07 Toyota Hilux Extra Cab 2,5D-4D 120 4WD SR AC

- ilmastointi
- 2 x alut
- kromiputkea edessä ja takana
- yms.
Octavia Scout 2.0TDI 184 4x4 DSG 2017
VW Amarok Highline 4Motion 2.0BiTDI 2012

RSOCUstin

No johan on laitteet :D
Joko SCOUT myyty vai menikö vaihossa?

PeHa

Scout menee vaihdossa noihin molempiin autoihin. Sattuivat löytymään sopivasti samasta liikeestä.
Ensiviikon loppupuolella tulee Pohjanmaalle hyvä Scoutti myyntiin.
Octavia Scout 2.0TDI 184 4x4 DSG 2017
VW Amarok Highline 4Motion 2.0BiTDI 2012

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy