Volvo V60 D5 AWD Summum (2012)

Aloittaja MoFFe, 25.01.12 - klo:23:06

« edellinen - seuraava »

V-O

Kiitos jousisarjatiedoista.

Tuo R ei minua kiinnostanut, kun se on mielestäni semmoinen tingel-tangel-bling-bling-malli, liikaa jonninjoutavaa tilpehööriä minun makuuni. Ainoa pieni plussa olisi ollut tosiaan tuo -15 mm alusta.

Mutta Heicoa tulee minullekin, jousisarja ~400 eur ja siihen päälle suuntaukset ja asennukset, pääseekö alle 800 eur?

MoFFe

Kyllä mä luulen että jossain siinä liikutaan.  :)

Aanold

MoFFe

MoFFe

Tälläinen tuunaus tuli tehtyä... kun ei volvoon saa jalkatukea piti ostaa golfin jalkatuki ja hieman muokata se.  ;D
Ihan ok siitä tuli (omasta mielestä)

MoFFe

Aamulla napsin hieman lisää kuvia...  8)
Tuohon tulee vielä kesällä Heicon etuspoileri, subbarin asennus, tummenetut lasit ympäri ja polestar viritys. *Jos vaan lompakko kestää*  ;D

Rekisterikilven "pidike/taustalevy" vaihdettu. Ei ole mitään tekstiä tai muuta roskaa.  8)

Jere#18

Hieno auto! Hillityt muutokset ja varsinkin vanteet sopii autoon hienosti.

MoFFe

Nonni... nyt on hyvä fiilis  ;D
Eli vein auton tänään huoltoon kun Sensus softassa oli jotain pientä "bugia".
Joskus peruutus tai etukamera ei näkynyt ruudussa. Toivon että saisin Sensus 3.0 kun se on saatavana.
Ja näin kävi...päivitivät siihen:
Tämä on yksi esimerkki mitä Sensus 3.0 tuo mukanaan:

Mielestäni systeemi toimii huomattavasti nopeammin mitä vanhassa softassa.

Ja eikä siinä vielä kaikki, menin samalla tilamaan Polestar virityksen   :P heh.
En ole paljoa kerennyt testata mutta vaikka papereissa ei se paljoa tehoja tai vääntöjä nosta
215->230hp ja 440->470nm, niin kyllä se silti huomattavasti tuntuu. Tuntuu selvästi "isomalta" koneelta, vetoa piisaa ja tuntuu vetävän melkeen rajoittajalle asti.

Ainii ja uusi karttakin saapui jokunen päivä sitten postilaatikkoon.  8)

MoFFe

Quality

Hienoja lisäpalikoita olet hankkinut, lycka till! Aika hauskankuuloinen tuo softan ruotsinnos "mjukvaru" :D.

Polestar rules. Pientä myötätuntoa tulee D3-kuskeille, jotka eivät tuota virallista "mjukvarua" saa. Tulee mieleen mielestäni epäoikeudenmukainen Raamatun kohta, "jolla on sille annetaan" ;). Mitä muuten maksoi siellä?
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

MoFFe

Se maksoi 8810kr... aika paljon mutta oli sen arvoista kun toisiaan pysyy takuu ja auto on lailinen kun vien sen vaan sinne katsastukseen näytille.

MoFFe

kävin eilen pesulla ja ottamassa "parit" kuvat  ::)
Ihan vaan pokkarikameralla otettu...

Ihan btw. kävin tummentamassa ikkunat Suomessa(kuvat ovat kumminkin Ruotsissa otettuja)
20% taakakontti(taka ja sivu), takaikkunat taas 35%. Ei ihan niin tummat mitä ajattelin... vaalea sisusta vaalentaa kalvotusta selvästi. Ois pitänyt pistää 20% kaikki ikkunat. Noh, mutta parmpi näin kun ilman.  :)

-Velmu-

Lainaus käyttäjältä: Quality - 08.07.12 - klo:14:04
Hienoja lisäpalikoita olet hankkinut, lycka till! Aika hauskankuuloinen tuo softan ruotsinnos "mjukvaru" :D.

Polestar rules. Pientä myötätuntoa tulee D3-kuskeille, jotka eivät tuota virallista "mjukvarua" saa. Tulee mieleen mielestäni epäoikeudenmukainen Raamatun kohta, "jolla on sille annetaan" ;). Mitä muuten maksoi siellä?

Joo hiukan se kismittää ettei mukamas suomessa saa D3:seen polestarin softaa ja ruotsissa saa.  >:( Olen kyllä pohtinut et jos kysäseisi ruottin puolelta et suostuvatko suomi biiliin softan laittamaan. Toki saahan sitä suomestakin monenlaista softaa  :P

Timpe85

Ã,,lyttömän hieno 60:nen  8) Oletko ollut tyytyväinen autoosi ? Meillä on S60 emännän käytössä ja tykkää kyllä paljon, eikä ole mitään ylimääräisiä häröjä ollut. Ainoastaan iso kääntösäde ja automaattivaihteiston puute hieman rassaa, varsinkin naisihmistä  ;D
Audi A3 8Y 40TFSIe

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: -Velmu- - 28.08.12 - klo:11:49
Joo hiukan se kismittää ettei mukamas suomessa saa D3:seen polestarin softaa ja ruotsissa saa.  >:( Olen kyllä pohtinut et jos kysäseisi ruottin puolelta et suostuvatko suomi biiliin softan laittamaan. Toki saahan sitä suomestakin monenlaista softaa  :P

Ei kai ne ruotsalaiselta siniseltä ketään käännytä sen takia, että olisi vääränlaiset rekisterikilvet?

Ei muuta kuin lauttalippuja varailemaan..

MoFFe

Lainaus käyttäjältä: Timpe85 - 28.08.12 - klo:12:00
Ã,,lyttömän hieno 60:nen  8) Oletko ollut tyytyväinen autoosi ? Meillä on S60 emännän käytössä ja tykkää kyllä paljon, eikä ole mitään ylimääräisiä häröjä ollut. Ainoastaan iso kääntösäde ja automaattivaihteiston puute hieman rassaa, varsinkin naisihmistä  ;D

Joo, kääntösäde on hieman "huono" toisaalta yleensä on kun on nelivedosta kyse. About samanlainen kun A4 mitä omistin aikoinaan. Mutta joo muuten olen kyllä ollut tyytyväinen. Pientä softavikaa ollut mutta sekin on pävitetty.

Lainaus käyttäjältä: -Velmu- - 28.08.12 - klo:11:49

Ei siinä mitään ongelmaa pitäis olla... ainakin pari tuttua on käynnyt päivittämässä polestariin volvoon kun ei Suomessa ole saanut juuri siihen koneeseen.

MoFFe

Ishvan

MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

MoFFe

;D oli varmaan vaikeaa arvata... Onhan se ollut suunitelmassa pitkään jo.
Mutta en ole vaan saanu osia maalattua, nyt vihdoin sekin on hoidettu.
Pitää nyt hieman katsoa milloin ois sopiva aika ruuvata ja liimata kiinni... kunhan keli pysyy kuivana.

batman14

Hieno Volvo kertakaikkiaan!

Millainen äänentoistosysteemi on tämä Volvon Premium Sound? Oletko ollut tyytyväinen? Onko eroa esim. Audin B&O systeemiin jos sinulla on kokemuksia siitä?

MoFFe

Hieman kirkkaampi(ehkäpä) ääni oli B&Ossa mutta PS systeemissä on huomattavasti parempi basson toisto.
Jos omistat MY2012 mallin xc60 tai v60, jos ei Sensus ole päivitetty niin kannattaa ehdottomasti viedä päivitykseen.
Kuulema vanhassa softassa en muista mikä versio niin oli vikaa ja se on sitten korjattu uudemissa.
Itse en ole kokeillut autoa missä löytyy tuo vanha softa mutta mitä forumeilla olen lueksellut niin monet ovat valittaneet että äänentoisto on todella surkea.

Eli olen kyllä todella tyytyväinen Premium Soundiin... en näe mitään järkeä esim. vaihtaa kaiuttimia uusiin tai jotain sellaista. Itse asensin subbari, toisaalta ei sitä oikeasti edes tarvitse.  :)

batman14

Juu itse olen vähän pettynyt B&O Bassontoistoon. Todella kirkas ja upea ääni muuten, mutta kun soittaa oikein kovaa ja huudattaa stereoita niin basso hiipuu pahasti kyllä. Mielestäni Sedanissa basso on parempi ehkäpä siksi että subwoofer on ''lähempänä'' kun se on hattuhyllyllä? Pitäisi joskus varmaan miettiä ton subwooferin päivittämistä kyllä...

ultimate70

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 12.06.12 - klo:00:15
Tälläinen tuunaus tuli tehtyä... kun ei volvoon saa jalkatukea piti ostaa golfin jalkatuki ja hieman muokata se.  ;D
Ihan ok siitä tuli (omasta mielestä)

Sama projekti edessä, olisiko "asennusohjeita"  :)
ex 530i -01,
ex Subaru Legacy 3.0 R ZK Sedan Aut. -04,
ex Volvo S60 T5 -06,
ex VW Golf 1.4 TSI 118kW -08,
ex VW Golf GTI -09,
ex Mitsubishi Outlander 2.4 CVT,
ex Ford Mondeo 2.0 203hv PS,
ex X3 2.0dA,
ex XC60 D5 AWD Aut. -11,
ex XC60 T6 AWD Aut. -10,
ex Skoda Octavia 1.8TSI 4x4 -13

MoFFe

LainaaSama projekti edessä, olisiko "asennusohjeita"

Polkimille ei nyt tarvitse mitään muuta kun päälle vaan  ;D
Jalkatuelle, niin mittaa orkkistuen korkeus ja missä vaiheessa se menee vinoksi ja merkitse se sitten tuohon tulevaan VAGin jalkatukeen.
Sitten vaan sahalla poikki  :-[ Ja toivot parasta että siitä tulee hyvä.
Sen jälkeen poraat pari reikää johon voit sitten pistää ruuveilla kiinni. *voit pistää pari tippaa liimaa ruuveihin niin pysyy paremmin kiinni.

MUISTA ELÃ,, KÃ,,YTÃ,, LIIAN PITKIÃ,, RUUVEJA, et haluu ruuvata mihinkään kaapeliin. Joku 4cm pitkä on varmaan ok.

MoFFe

MoFFe

Alkaa olemaan viimesiä projektikuvia. Olen meinaan hankkinut melkeen kaiken mitä volvoon saa asenettua jälkikäteen.
*Tai ainakin mitä itse siihen haluan*
Mikä puuttu on kiskot takakonttiin ja suksiboxi  :D
Noh, ehkäpä vielä hienommat talvivanteen...  ::) Vieläkö jotain muuta?

ja yks uusi cockpit kuva...

Fedder

Kanon bra! Varteenotettava vaihtoehto seuraavalla vaihtokierroksella!
Immer wieder Golf.

Erkka

Oolalaa! Upea sisäkuva Volvosta. Kade täällä.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Markku J

Todella hieno, ja tuo etuhelma tekee aika paljon positiivista ulkonäölle.

MoFFe

Thanx! Jotain se tarvitsi...
Heico to the rescue  8)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy