Volvo V60 D5 AWD Summum (2012)

Aloittaja MoFFe, 25.01.12 - klo:23:06

« edellinen - seuraava »

MoFFe

Ei se kangas ole...ihan muovia vaan. En oikeen tiedä... Jos on niin haluan  ::)

MoFFe

R-Design takapuskuri vaihdettu... Pitää nuo putken päät vaihtaa isompiin.  ::)
Nuo putken päät ovat kokoa 75mm ja R-design vakio putkeen päät ovat 90mm.
Eli 90mm päät tai 100mm.

Parempia kuvia tulee myöhemmin.

pokkus

Hiukan on kyllä pienet putket ja isommalla halkaisijalla olevat näyttäisi aika paljon paremmalta :) Tästä tykkäsin nimenomaan Edgessäkin, että siinä oli jo vakiona tarpeeksi isot putkenpäät.
Toinen mikä hiukan pistää noissa putkissa silmään, niin on se, että miksi se "oikea" pakoputki on noin pitkä, että se on samalla tasolla ympärillä olevan koristeosan kanssa. Jos putki olisi vaikka reilu 5cm lyhempi niin se ei noin näkyisi tuolta koristeen sisältä. Ei nyt mikään iso juttu, mutta voisihan sen samalla laittaa kuntoon, jos muutenkin olet putkenpäitä vaihtamassa ;)

Niin joo, itse uusi puskuri näyttää hyvältä :)

MoFFe

Pokkus totta puhut  :) Noh tuon mä kyllä korjaan yhdellä tai toisella tavalla.
On vaan melko vaikeeta löytää mitään sopivaa.

Putkenpää pitäisi ainakin täyttää nämä mitat:
90mm tai 100mm, ovaalina ehkäpä 90x120mm (voi olla että on liian iso) pituus pitäisi olla ainakin 120-150mm.
Ja pitäisi sitten käydä 2.25" putken päälle. Toisaalta kun mittasin niin näytti olevan 53-55mm.

Tässä pari kuvaa autosta, hieman parempi. (kännykällä otettu)

Levjsa

Ensimmäisten kuvien jälkeen ajattelin, että taisi olla hieman mauton muutos, mutta sitten näiden uusien kuvien jälkeen mielipide muuttui. Hieno muutos! :)

MoFFe

;D hehe...joo mä pelkäsin ettei sopis niin hyvin mun väriin.
Mutta kun nyt tuo usein näyttää mustalta niin kyllä se sopii ihan hyvin.
Noh kunhan tuo kokonaisuus on valmis niin toivon että siitä tulee hyvä. Pääsiäsen jälkeen pitäis olla kesävanteet alla 19" ja 35mm madallus.
Samoin toivon löytäväni jotkut sopivat putkenpäät.  :-\

MoFFe

Tälläinen tästä nytten tuli...Siis uudet putkenpäät tuohon R-designiin. Päätin sittenkin ottaa pöyreät kun ei oikeen löytänyt sopivaa ovaalia.

Toivon vaan että putki pysyy paikalla kun joudun käyttämään adapteria joka muuntan pakoputkeen pään sopivuutta 63->54mm.
Jotenkin tuntuu että ne tuosta vielä lähtee irti. Pitäis varmaan viedä hitsattavaksi.  :-\

MoFFe

Nonni... kannati käydä Suomessa. Pitää tulla usein...  ;D
Eli madallus alla ja uudet vanteet ja putken päitä hieman korjattu.

Markku J

Hienot vanteet, ja putkenpäät just sopivan räyhäkkäät - ei liikaa, mutta näyttävät.

Kvee

Hienot on röörit  ;)...ja auto tietty muutenkin.

40046132

Peukku ylös! Paranee vanhetessaan.
Vw Transporter 4-motion R-line
Ex. Volvo XC60 D3 AWD, R-Design -11
A4 B7 1.8 Tq S-line -08 & Bmw 320d E91 M-Sport -07,
A4 B6 1.8 Tq -04 & A3 1.6 -07

Quattroll nyt

Kyllä tuon takahelman muutoksen myötä kaipasi putkenpäitä. Sopivat tyyliin nyt hyvin.
Vanteet on myös hyvät. Helppo pitää puhtaana.

MoFFe

Joo samaa mieltä. Onneks tuli hyvä. Nyt vielä ne pari asiaa niin sitten se on siinä. Ikkunan tummennus, heicon etuspoileri ja polestar viritys.

::)

automaattori

Hyvältä näyttää :) Jarrulevyt ruosteessa, menikö tuunaukseen noin pitkä aika ;D
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Erkka

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 12.04.12 - klo:11:41
Hyvältä näyttää :) Jarrulevyt ruosteessa, menikö tuunaukseen noin pitkä aika ;D

Taitaa Volvo olla pesun jäljiltä ja ruoste siitä johtuvaa?  ;)
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

MoFFe

Joo ihan pesusta tuli. Pesin renkaiten vaihdon jälkeen.  :)

Quattroll nyt

Oletkos jo tummennusta miettinyt, millaiset kalvot ja vahvuudet?
Ajatteliko laittaa myös etuovet esim. 55%?

Tuon moottorisoftan jälkeen taitaa tehdastakuu jatkua normaalisti?

AP

Nyt alkaa näyttää jo autolta  ;) Paljonko tuo nyt tippui noilla jousilla? Näyttäisi olevan vieläkin varaa ottaa lähemmäs maata, mutta suunta on silti oikea  :) Vanteet passaa myös kivasti..
A4 2.0TdiQ avant 2018

MoFFe

Quattroll nyt:
LainaaLainaus
Oletkos jo tummennusta miettinyt, millaiset kalvot ja vahvuudet?
Ajatteliko laittaa myös etuovet esim. 55%?

Tuon moottorisoftan jälkeen taitaa tehdastakuu jatkua normaalisti?
Jo taku pysyy kun volvo(bilia) sen virisoftan pistää siihen =)
Kalvoista en ole vielä ihan päättänyt, just jost pistän etu ikkunoihin myös.

AP:
LainaaNyt alkaa näyttää jo autolta   Paljonko tuo nyt tippui noilla jousilla? Näyttäisi olevan vieläkin varaa ottaa lähemmäs maata, mutta suunta on silti oikea   Vanteet passaa myös kivasti..
Noilla Heicon jousilla tippuu sen 30mm muistaakseni. Mun mielestä juuri sopivasti, haluan kumminkin että autolla voi ajaa  ;)
Vanteet ovat OEM henkisiä, XC replikat.

JeanC

Nyt näyttääpi hyvältä  8)

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 12.04.12 - klo:14:54
Quattroll nyt:Jo taku pysyy kun volvo(bilia) sen virisoftan pistää siihen =)
Kalvoista en ole vielä ihan päättänyt, just jost pistän etu ikkunoihin myös.

AP:Noilla Heicon jousilla tippuu sen 30mm muistaakseni. Mun mielestä juuri sopivasti, haluan kumminkin että autolla voi ajaa  ;)
Vanteet ovat OEM henkisiä, XC replikat.

Hyvältä näyttää! Kyllä se mustakin vaan on Volvossa komia väri. Tummennuksia tosiaan vähän kaipaa, nehän olisi saanut jo edukkaasti tehtaalta ;)

Mitäs mieltä olet ajettavuudesta Heicon jousien vaihdon jälkeen, itse ainakin kovasti tykkään.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

MoFFe

LainaaHyvältä näyttää! Kyllä se mustakin vaan on Volvossa komia väri. Tummennuksia tosiaan vähän kaipaa, nehän olisi saanut jo edukkaasti tehtaalta

Mitäs mieltä olet ajettavuudesta Heicon jousien vaihdon jälkeen, itse ainakin kovasti tykkään.
Ei muuten tummennuksia saa kun on laminoidut ikkunat. Jälkikäteen kylläkin mutta ei tehtaalta  :)
Joo Heicon jouset ovat kyllä mainiot! Eikä mikään kivireki mutta ei mikään laivakaan eli just sopivan "kovat".
Hyvä hankinta!!  :P

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 12.04.12 - klo:23:42
Ei muuten tummennuksia saa kun on laminoidut ikkunat. Jälkikäteen kylläkin mutta ei tehtaalta  :)
Joo Heicon jouset ovat kyllä mainiot! Eikä mikään kivireki mutta ei mikään laivakaan eli just sopivan "kovat".
Hyvä hankinta!!  :P

Katsos...en huomannutkaan että sinullä oli laminoidut lasit  ::)
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Levjsa

Osaa se vaan olla hieno! Putkenpäät aikalailla hyvännäköistä kokoa ja vanteet oikeassa hengessä valitut :) Tuo Heicon etuspoileri kuulostaa oivallisesta lisältä. Lisää siis vaan työstämään :D

V-O

Moi Moffe,
hieno peli. Itselle on tulossa likipitäen samanlainen mutta "karvahattuna", ilman automaattia ja nelikkoa :)

Olisin kysynyt tuosta Heicon sarjasta: otitko sekä jouset että iskarit (alustasarja) vaiko pelkästään jouset (jousisarja)? Minun pitää myös madalluttaa autoani hiukan. Minusta se on liian korkea ja olin todella  :( hämmästynyt ettei tehtaalta voinut tilata lainkaan madalletulla alustalla (kuten edrive-mallit on vakiona)...

MoFFe

R-design on madallettu -15mm. Tuo madallus mikä minulla on, on pelkat jouset. Toimii tosi hyvin, mun mielestä.
Samoin Ishvanin v60 on pelkillä jousilla madallettu.

Quattroll nyt

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 15.04.12 - klo:21:46
R-design on madallettu -15mm. Tuo madallus mikä minulla on, on pelkat jouset. Toimii tosi hyvin, mun mielestä.
Samoin Ishvanin v60 on pelkillä jousilla madallettu.

Taisi vakiot alustansäädöt sopia vai kävikö vielä nelipyöräsuuntauksessa?
Onkohan tuossa tehtaan R-mallissa eri arvot alustan säädöissä?

MoFFe

R-Designista en tiedä... mutta kun alustaa muutta niin kyllä kannattaa tehdä aina nelipyöräsuuntauksen.

Quattroll nyt

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 16.04.12 - klo:09:04
R-Designista en tiedä... mutta kun alustaa muutta niin kyllä kannattaa tehdä aina nelipyöräsuuntauksen.

Näinhän se menee...

Oletko jo moottorin ohjelmoinnin tilannut?

MoFFe

En vielä... tässä kesällä varmasti. Nyt ei ole ihan sitä rahaa pistää siihen  ;)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy