Paskat 3C ei käynnisty

Aloittaja Pesola, 25.01.12 - klo:08:34

« edellinen - seuraava »

Pesola

Tervehdys foorumilaisille tuoreelta kasvolta. Lähestyisin porukkaa heti ikävällä postilla. Eli viime keväänä ostin 140 hv farmari-paskatin, vuosimallia -06, riisselinä tietenkin. Kilsoja kärssyssä noin 116 tkm ja satkussa otin ajopelin itse käyttöön. Parit suuttimenvaihdot on jo takana ja koko ajoajan autossa on häirinnyt ikävä piirre. Tasaisin väliajoin startatessa avain sisään työnnettäessä, auto ei reagoi mitenkään. Ei naksausta, eikä mitään muutakaan reaktiota. Tämä esiintyy aika ajoin, viime aikoina tiheämmin. Kerran auto jätti emännän tien päälle jo - ja useita kertoja olen saanut suorittaa noin 10 yritystä ennen kuin startti on onnistunut. Merkkihuollossa autoa on käytetty 2 krt vian paikantamiseksi, mutta mitään ei ole selvinnyt. Onko muilla vastaavia kokemuksia / vinkkiä tilanteeseen?

Tämä on ensimmäinen Volkkarini ja pian alkaa tuntua, että ehkä myös viimeinen, jos tämä ongelma ei ratkea. Työkavereilta on kyllä kuulunut myös paljon porua erityisesti näistä diesel-vageista. Lähimmällä työkaverilla diesel-Jetta sammahteli sateella, eikä käynnistynyt enää ennen kelin kuivumista. Tässäkään huolto ei osannut auttaa ja kaverin piti myydä auto pois alta. Eikä tämä tarina ole ainoa. Tämä loppu oli toki hieman turhaa avautumista, mutta toivoisin tuohon ongelmaani jotain vinkkiä...

Edit. Toinen ongelma kärrysä on ollut, että öljyä on saanut lisäillä nyt jo 2 krt tuon 15 tkm ajoni aikana, molemmilla kerroilla noin litran verran. Onko moinen lipitys ihan normaalia? Edelliseen 13 v vanhaan Bemariini en lisännyt kolmen vuoden aikana öljyä ollenkaan, koska öljyn pinta oli aina koneessa käytännössä liikahtamaton. Sitä peliä onkin Paskatin kanssa tapellessa tullut jo ikävä...  :-\

mla

Onko akku tarkastettu. Heikko akku saa tuota aikaan, ettei edes yritä käynnistyä. Virrat toki menee päälle tuolloin.
Jos virrat ei mene päälle niin sitten veikkaisi virtalukkoa syylliseksi tai avain reistaa. Selityksesi 10 yrityksestä viittaisi tähän jälkimmäiseen ongelmaan.

Tuo ei ole normaalia, eikä omien kokemuksien perusteella kovin yleistäkään. Itse olen 3C Passatilla huristanut yhteensä jo reilut 400tkm kahdella eri yksilöllä ja ei moista ole tullut vastaan virtalukon kanssa.

1-2l 30tkm välillä ei ole vielä VAGineelle paljoa, mutta 15tkm välillä jos menee jo 2l lisäyksiin niin ei sitä enää voi pitää normaalina.
Kannattaa kuitenkin lisätä sitä öljyä vasta kun auto sitä pyytää lisäämään - keltainen öljyvalo on sitä varten ja se ei ole sama kuin punainen öljynpainevalo.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

axe

sammuuko kojetaulussa mittarin merkkivalot kun yrittää startata?

Raid

Lainaus käyttäjältä: Pesola - 25.01.12 - klo:08:34
Tervehdys foorumilaisille tuoreelta kasvolta. Lähestyisin porukkaa heti ikävällä postilla. Eli viime keväänä ostin 140 hv farmari-paskatin, vuosimallia -06, riisselinä tietenkin. Kilsoja kärssyssä noin 116 tkm ja satkussa otin ajopelin itse käyttöön. Parit suuttimenvaihdot on jo takana ja koko ajoajan autossa on häirinnyt ikävä piirre. Tasaisin väliajoin startatessa avain sisään työnnettäessä, auto ei reagoi mitenkään. Ei naksausta, eikä mitään muutakaan reaktiota. Tämä esiintyy aika ajoin, viime aikoina tiheämmin. Kerran auto jätti emännän tien päälle jo - ja useita kertoja olen saanut suorittaa noin 10 yritystä ennen kuin startti on onnistunut. Merkkihuollossa autoa on käytetty 2 krt vian paikantamiseksi, mutta mitään ei ole selvinnyt. Onko muilla vastaavia kokemuksia / vinkkiä tilanteeseen?

Tämä on ensimmäinen Volkkarini ja pian alkaa tuntua, että ehkä myös viimeinen, jos tämä ongelma ei ratkea. Työkavereilta on kyllä kuulunut myös paljon porua erityisesti näistä diesel-vageista. Lähimmällä työkaverilla diesel-Jetta sammahteli sateella, eikä käynnistynyt enää ennen kelin kuivumista. Tässäkään huolto ei osannut auttaa ja kaverin piti myydä auto pois alta. Eikä tämä tarina ole ainoa. Tämä loppu oli toki hieman turhaa avautumista, mutta toivoisin tuohon ongelmaani jotain vinkkiä...

Edit. Toinen ongelma kärrysä on ollut, että öljyä on saanut lisäillä nyt jo 2 krt tuon 15 tkm ajoni aikana, molemmilla kerroilla noin litran verran. Onko moinen lipitys ihan normaalia? Edelliseen 13 v vanhaan Bemariini en lisännyt kolmen vuoden aikana öljyä ollenkaan, koska öljyn pinta oli aina koneessa käytännössä liikahtamaton. Sitä peliä onkin Paskatin kanssa tapellessa tullut jo ikävä...  :-\
Melkoinen hotko öljyn suhteen , ed autoni 210thkm ajettu volle ei vienyt 30thkm vaihtovälin aikana kuin n.1L  ja sitäkään ei olis ollut pakko lisätä mutta kun on tarkka niin aina pitkälle reissulle lähtiessä tein pienen tarkistuksen. Nykyinen autoni ei 5thkm aika ole öljyä syönyt yhtään ja ovat vielä melko puhtaatkin.

Pesola

Lainaus käyttäjältä: axe - 25.01.12 - klo:14:04
sammuuko kojetaulussa mittarin merkkivalot kun yrittää startata?

Ei sammu valot starttiyrityksillä.

Akusta ei voi olla kyse, sillä se on uusittu orkkikseen edellisen omistajan toimesta loppukeväällä  2011 ja ajelen pääosin pidempää pätkää. Lisäksi auto on lämmityksessä aina alle +5ssä, joten akun ei pitäisi kyllä kuormittua ylimäärin. Muutenkin olisi aika mystistä, jos akusta olisi virta loppu 10:n startin ajan, mutta 11nnellä startilla puhtia yht'äkkä tulisi lisää... eikö totta?  ;)

Avaimen en usko olevan vikaantunut, sillä käytössä on avaimista parempikuntoinen (vähemmän kuluneet lovet) ja huonompikuntoisellakin starttaa yhtä lailla (kun on startatakseen). Virtalukkoa, tai jotain kosketushäiriötä olen itsekin miettinyt, mutta ihmettelen vain suuresti, ettei merkkihuolto osaa auttaa asiassa ollenkaan... Sikäli vika on kiusallinen, että se ei esiinny joka startilla ja huoltomiehet eivät vikaa ole kohdanneetkaan - luonnollisesti. Eivät täten ole päässeet vikaa ehkä selvittämään sitten. Outoa kyllä, jos kenelläkään muulla ei ole samaa vikaa ilmennyt.

Vankka

Virrat menee normaalisti päälle? Voisko kytkimen polkimen tunnistimessa olla häikkää? Autohan ei starttaa ellei kytkin ole pohjassa. Asiasta kukkaruukkuun onko muuten kaikki Passatin avaimien rungot samanlaisia ja ero voin ajoneston tsipissä/ mulla avaimen elektroniikassa?
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Pesola - 28.01.12 - klo:12:40
Lisäksi auto on lämmityksessä aina alle +5ssä,
Koitappa piruuttas ilman esilämmitystä
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Pesola

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 28.01.12 - klo:13:06
Koitappa piruuttas ilman esilämmitystä

Ongelmaa on esiintynty viime keväästä asti ja läpi kesän, joten tuossa lämmityksessä tuskin vika on. Viime viikolla kerran tuli äkkilähtö lämmittämättömällä autolla +7:ssä ja useamman yrityksen jälkeen hädin tuskin kiesi käynnistyi...

Pesola

Lainaus käyttäjältä: Vankka - 28.01.12 - klo:12:53
Virrat menee normaalisti päälle? Voisko kytkimen polkimen tunnistimessa olla häikkää? Autohan ei starttaa ellei kytkin ole pohjassa.

Virrat menee ihan normaalisti päälle ja ainoa ero on, että loppuun työnnettäessä mitään ei tapahdu - siihen asti kaikki toimii normaalisti.

Hyvä tietää tuo kytkimestä, oli nimittäin uutta tietoa. Joskus olenkin ilman kytkintäkin muutaman yrityksen tehnyt, kun olen kyllästynyt/turtunut 2-3 minuuttia vasenta nilkkaa ojentamaan käynnitysyrityksissä. Joka tapauksessa normaalisti toki ensimmäiset yritykset varsinkin olen aina kytkin pohjassa tehnyt...

jtni

Kuullostaa hirmu tutulta ongelmalta. Ilmeisesti juuri noissa ensimmäisissä 3C Passateissa oli enemmänkin vikaa ohjauspylvään lukituksen kanssa. Itselläni oli aivan alkupään 3C Passatteja (-05), jossa tuo laitettiin kuntoon vähän takuuajan jälkeen -07. Jos oikein muistan niin tällöin vaihdettiin koko ohjauspylväs vaikka ongelma olikin vain ohjausboxeissa. Ilmeisesti nykyään saa jo pelkät ohjausboxin vaihdettua niin pääsee vähän pienemmällä kustannuksella.
Skoda Suberb 2.0TDI -11, Mazda 6 2.0TD -08
Ex Skoda Octavia 2.0TDI -06, Audi A3 1.9TDI -03, VW Golf 1.9TDI -99
VW Passat 2.0FSI -05, Mazda 626 1.8 -00

Killer

Yleensä kyllä tuon ohjauspylvään ohjainlaitteen vian kans tulee näyttöön teksti STEERING COLUMN  LOCK DEFECTIVE.
Tuossa viassa ainakin oma passatti kyllä starttasi, mutta ei lähteny käyntiin.

Ns. virtalukko eli avaimenlukija voisi ehkä aiheuttaa tuollaista vikaa.

Kaikki on siistiä minkä itse tekee.....
Skoda Superb lb L&K 2.0T 4x4 -18
ex: Skoda Octavia RS 4x4 -18 hb

axe

tutkisin kyllä nyt ensimmäisenä tuon kytkinpolkimen anturin kunnolla .Olikahan niin että jos yrittää startata ilman polkimen käyttöö niin siihen tuli joku herja "depress clutch....tai jotain...

Arcca

Juu, ja helposti käy niinkin ettei sitä kytkintä vaan paina tarpeeksi syvälle.

VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

duke7

Voi mennä nyt ihan huti mutta ei maksa mitään kokeilla. Jos vika on tuossa rattilukossa niin ns. hidas käynnistys voi auttaa. Eli odotetaan rattilukon symbolin sammumista ennen avaimen pohjaan asti painamista.
Tässä ketjussa keskustelua aiheesta http://www.vagarena.fi/index.php?topic=7448.msg172499#msg172499
Sinänsä kytkinpolkimen anturi voisi olla syyllinen, itsellä on joskus tullut vastaava ihmettely eteen kun olen vahingossa yrittänyt käynnistää vaihde päällä. Auto siis ihan oikein estänyt käynnistyksen mutta ei muistaakseni herjaa mitään ja siinä tulee ensimmäisenä mieleen, että taas tämä hajosi..

Vankka

Jos vika on tuossa rattilukossa niin sen kyllä näkee ja kuulee, ja auto käynnistyy hetkeksi ja sammuu. Ainakin mitä itse olen kokenut.
Helpointa ois varmaan ottaa VCDS kaveriki ja kattoa mitä siellä tapahtuu.

VW Golf Variant CL

teholopa

Mä oon joskus kaahaillu portterilla missä oli samaa vikaa. Käynnisty ihan miten sattu, yleensä kun avaimesta käänti niin mitään ei tapahtunu. Kun jakso vaan yrittää niin sit yhtäkkii starttas niinkuin mitään ongelmaa ei olis ollukaa. Syyksi paljastui ajoneston temppuileminen, en tiedä mitä vaihtoivat...

jtni

Lainaus käyttäjältä: Killer - 30.01.12 - klo:09:13
Yleensä kyllä tuon ohjauspylvään ohjainlaitteen vian kans tulee näyttöön teksti STEERING COLUMN  LOCK DEFECTIVE.
Tuossa viassa ainakin oma passatti kyllä starttasi, mutta ei lähteny käyntiin.

Ns. virtalukko eli avaimenlukija voisi ehkä aiheuttaa tuollaista vikaa.

Tuo teksti näyttää tutulta, joten taisi omassakin passatissa tuo teksti silloin tulla ruudulle mutta koskaan se ei oireileissa kyllä startannut. Kun alkoi uudelleen oireilemaan muutama vuosi korjauksesta, ei mitään virhettä kyllä ruudulle tulostunut. Voi olla, että oli jokin uusi vika, niitä tuohon autoon mahtui loputtomiin.
Skoda Suberb 2.0TDI -11, Mazda 6 2.0TD -08
Ex Skoda Octavia 2.0TDI -06, Audi A3 1.9TDI -03, VW Golf 1.9TDI -99
VW Passat 2.0FSI -05, Mazda 626 1.8 -00

Killer

Toinen mikä esti itellä käynnistymisen myöhemmin oli rattilukon ohjainlaite, mutta silloinkin auto starttasi, mutta ei lähteny käyntiin.
Kaikki on siistiä minkä itse tekee.....
Skoda Superb lb L&K 2.0T 4x4 -18
ex: Skoda Octavia RS 4x4 -18 hb

JeeJee

Hmm..siihen käynnistys juttuun en osaa sano mitään..varmaan mulla vielä edessä...mut öljyä kyllä menee mullakin aika lailla auto paskatti 2007 2.0 diiseli 140hv. ja 10t vaihtovälillä pitää 1l lisätä..ja on myös minusta aika lailla. Ja näillänäkymin  ensinmäinen ja viimeinen vokkari.

Tos®

Eihä litra oo vielä paljo mitään.
Parempihan se on että öljyä kuluu, kuin sitä tulis lisää; palamattoman polttoaineen yms muodossa.

Sivulta 20 alkaen
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Pesola

Ja ei muuta kuin paranee tämä elo Volsun ratin takana. Eilen illalla syttyi öljynpaineen merkkivalot ja pian oli koko kojelauta punaisena ja sireenit päällä "Stop Engine!" ja muuta sälää infosi kovasti. Kilsan verran kotiin nilkutin pintakaasulla ja kuulostelin kolinaa konehuoneen puolelta perillä konepellin aukaistuani. Jotain isompaa taitaa olla. Se tais olla sitten jo ihan periaatteesta ensimmäinen ja viimeinen vag-ina tässä taloudessa. Ensimmäinen auto, josta on mulle tosissaan harmia ollut, vaikka Volkkariin päädyin nimenomaan "järkisyistä" ja ajattelin, että tuoreella (-06) ja vähän ajetulla (nyt < 120 tkm, ostaessa <100 tkm) Volsulla polkee huolettomia kilsoja muutaman vuoden, vaikka ajettavuus ja menohalut ei ihan Bemarin tasolla olisikaan... väärin. 9 kk yhteiseloa takana ja ylimääräisiin huoltoihin on uponnut jo ennen tätä 2300 â,¬ - ja nyt lienee tulossa vähän isompi kakku. :-[ Nyt ei tarvi miettiä enää koska auto vaihtuu, vaan mihin - luultavasti takaisin Bemariin. Eniten harmittaa se, että viime viikolla jo lähes kauppasin auton pois, mutta viime hetkellä päätin "järkisyistä" olla vaihtamatta tuota mihinkään "täyteen kysymysmerkkiin", kun ostajakin alkoi viime hetkellä jänistää. Nyt kaduttaa... Edelleen muistelen lämmöllä vuosi sitten pois vaihtamaani 14 v vanhaa Bemaria, jossa kolmen vuoden aikana (80 tkm) määräaikaishuoltojen lisäksi remonttia tuli yhden ilmamassamittarin verran, eli 80 â,¬ persnettoa / 3 v.

Vankka

Lainaus käyttäjältä: Pesola - 20.02.12 - klo:13:09
Ja ei muuta kuin paranee tämä elo Volsun ratin takana. Eilen illalla syttyi öljynpaineen merkkivalot ja pian oli koko kojelauta punaisena ja sireenit päällä "Stop Engine!" ja muuta sälää infosi kovasti. Kilsan verran kotiin nilkutin pintakaasulla ja kuulostelin kolinaa konehuoneen puolelta perillä konepellin aukaistuani. Jotain isompaa taitaa olla. Se tais olla sitten jo ihan periaatteesta ensimmäinen ja viimeinen vag-ina tässä taloudessa. Ensimmäinen auto, josta on mulle tosissaan harmia ollut, vaikka Volkkariin päädyin nimenomaan "järkisyistä" ja ajattelin, että tuoreella (-06) ja vähän ajetulla (nyt < 120 tkm, ostaessa <100 tkm) Volsulla polkee huolettomia kilsoja muutaman vuoden, vaikka ajettavuus ja menohalut ei ihan Bemarin tasolla olisikaan... väärin. 9 kk yhteiseloa takana ja ylimääräisiin huoltoihin on uponnut jo ennen tätä 2300 â,¬ - ja nyt lienee tulossa vähän isompi kakku. :-[ Nyt ei tarvi miettiä enää koska auto vaihtuu, vaan mihin - luultavasti takaisin Bemariin. Eniten harmittaa se, että viime viikolla jo lähes kauppasin auton pois, mutta viime hetkellä päätin "järkisyistä" olla vaihtamatta tuota mihinkään "täyteen kysymysmerkkiin", kun ostajakin alkoi viime hetkellä jänistää. Nyt kaduttaa... Edelleen muistelen lämmöllä vuosi sitten pois vaihtamaani 14 v vanhaa Bemaria, jossa kolmen vuoden aikana (80 tkm) määräaikaishuoltojen lisäksi remonttia tuli yhden ilmamassamittarin verran, eli 80 â,¬ persnettoa / 3 v.
Olisiko kuuluista öljypumpun akseli mennyt.

VW Golf Variant CL

Jonde

Lainaus käyttäjältä: Pesola - 20.02.12 - klo:13:09
Ja ei muuta kuin paranee tämä elo Volsun ratin takana. Eilen illalla syttyi öljynpaineen merkkivalot ja pian oli koko kojelauta punaisena ja sireenit päällä "Stop Engine!" ja muuta sälää infosi kovasti. Kilsan verran kotiin nilkutin pintakaasulla ja kuulostelin kolinaa konehuoneen puolelta perillä konepellin aukaistuani. Jotain isompaa taitaa olla.

Niin, tuossa saa kattoa kyllä vaan peiliin ja haukkua kuvasta näkyvää henkilöä. Itse rikoit sen kunnolla, kun et uskonut mitä auto sanoo. Tossa kohtaa on turha syyttää autoa kun se ilmotti että, nyt on joku iso vika.

Jalopeno

Lainaus käyttäjältä: Vankka - 28.01.12 - klo:12:53
Avaimen en usko olevan vikaantunut, sillä käytössä on avaimista parempikuntoinen (vähemmän kuluneet lovet)

Kannattanee vaihtaa kirjoituksen osastoa...
koska kuvauksestasi päätellen auto lienee malliltaan 3B eikä 3C jonka "avaimessa" ei noita kuluneita lovia esiinny.
SKODA SuperbII 2,0 TDI CR DPF -09
ex VAG:t
VW Passat 3C Variant 1.9 TDI -08
Octavia II Combi 1.9 TDI -05

Pesola

Lainaus käyttäjältä: Jalopeno - 21.02.12 - klo:07:41
Kannattanee vaihtaa kirjoituksen osastoa...
koska kuvauksestasi päätellen auto lienee malliltaan 3B eikä 3C jonka "avaimessa" ei noita kuluneita lovia esiinny.

Kyllähän tuossa kuluneet pienet "lovet" on ja nimenomaan #C:stä on kyse. Sisään työnnettävä avain, josta lovet löytyy...

Pesola

Lainaus käyttäjältä: Jonde - 20.02.12 - klo:13:35
Niin, tuossa saa kattoa kyllä vaan peiliin ja haukkua kuvasta näkyvää henkilöä. Itse rikoit sen kunnolla, kun et uskonut mitä auto sanoo. Tossa kohtaa on turha syyttää autoa kun se ilmotti että, nyt on joku iso vika.

Saa katsoa peiliinkin tämän remonti osalta, totta - ja kaduttaakin tuo ajaminen. Mulla vaan on harva se viikko palanut nuo öljynpainevalot taulussa, kone syönyt pirusti öljyä (jota on tosiaan lisäilty) ja huollossa käyttäessänikin viimeksi ilmoittivat vain, että "öljyt vähissä, ei muuta vikaa". Näin ollen en viitsi joka ****n kerta hinauttaa autoa huoltoon, kun öljynpaineen valo syttyy palamaan.

Ja 118 tkm ajettu, tuore auto jättänyt tien päälle 3 krt 9 kk aikana, joten peiliin katson eniten kuitenkin siltä osin, että riskeerasin rahani Volsuun, vaikka näistä oli monella tuttavalla jo huonoja kokemuksia. Pahoittelut, jos nyt vannoutuneen VAG-miehen sielua tuohtuneena kirjoituksillani olen loukannut. Voihan olla, että mulla on vain maanantaikappale ja se kirsikka kakun päälle mun päätöksessäni palata Bemariin onkin ollut, että merkkihuolto ei ole tullut tippaakaan vastaan näiden tyyppivikojen kanssa, vaikka puhutaan lähinnä juuri sisäänajetusta autosta - ainakin näin ex-Bemaristin silmin.

Tuntuu siltä, että Volkkarin ratin taakse pääseekin halvalla, mutta pitää olla vain varattuna se muutama satanen kuukautta kohden "sijoitettavaksi" VW-huoltoyhtiöiden rahastoon...

Pesola

Lainaus käyttäjältä: Vankka - 20.02.12 - klo:13:31
Olisiko kuuluista öljypumpun akseli mennyt.

Näinhän siinä on käynyt. Minkälaisia kokemuksia muilla on merkkihuollon suhtautumisesta aiheeseen? Mun osalta vastaus oli "öljyt näytti vanhalta, onkohan niitä vaihdettu ollenkaan", vaikka kirja leimattu säännöllisesti, joskin eri paikkakunnalla. Tarjosivat osapakettia noin 1900 â,¬:llä ka vaihtotyöstä arvio 4...6 tuntia á 120 â,¬. Onko linjassa muiden remontin kokeneiden kanssa?

Edit. Pahoittelen vielä tunteenpurkauksiani kaikille VAGisteille. Syö miestä tämä kikkailu ja rahanmeno, kun on aiemmin tottunut autoilla vain ajamaan. Alla ollut lähinnä 200 ++ tkm poljettua Orionia, Vectraa ja Bemaria - ja sitten tuoreen ja kalliin "järkiauton" kanssa on tapellut enemmän kuin naapurin pojan kanssa lapsena...  ::)

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Pesola - 28.02.12 - klo:14:44
Saa katsoa peiliinkin tämän remonti osalta, totta - ja kaduttaakin tuo ajaminen. Mulla vaan on harva se viikko palanut nuo öljynpainevalot taulussa, kone syönyt pirusti öljyä (jota on tosiaan lisäilty) ja huollossa käyttäessänikin viimeksi ilmoittivat vain, että "öljyt vähissä, ei muuta vikaa". Näin ollen en viitsi joka ****n kerta hinauttaa autoa huoltoon, kun öljynpaineen valo syttyy palamaan.

Siis ajoitko säännölliseen autolla vaikka siinä paloi punainen öljynpainevalo? Keltainen valo varoittaa vähistä öljyistä ja sen kanssa nyt voikin vähän ajella, mutta ei kai kukaan nyt punaisten varoistusvalojen kanssa aja metriäkään?

Pesola

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 28.02.12 - klo:14:50
Siis ajoitko säännölliseen autolla vaikka siinä paloi punainen öljynpainevalo? Keltaisen valo varoittaa vähistä öljyistä ja sen kanssa nyt voikin vähän ajella, mutta ei kai kukaan nyt punaisten varoistusvalojen kanssa aja metriäkään?

Ekalla kerralla hinautin auton huoltoon, josta huvittuneesti ilmoittivat "öljyt vähissä, muuten auto kunnossa". Sen jälkeen olen ajanut valon palaessa ölppää lisäillen tuo kommentti takaraivossani. Kai mussa jotain vikaa on, kun volkkarin huoltomiehen sanaan olen uskonut..?

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Pesola - 28.02.12 - klo:14:52
Ekalla kerralla hinautin auton huoltoon, josta huvittuneesti ilmoittivat "öljyt vähissä, muuten auto kunnossa".

Oliko tämä huoltoliike sattumalta sama liike joka auton sinulle myi?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy