Audi A4 2.0TDI Quattro, -07

Aloittaja Skula, 22.01.12 - klo:12:27

« edellinen - seuraava »

RSOCUstin

Hyvän hintaset jarrut kyl on.

jaris

Lainaus käyttäjältä: skula - 27.04.12 - klo:11:20

820e olisi maksimikustannus jos eteen ja taakse vaihdettaisiin levyt + palat..

...alkuperäistä vastaavat merkkiosat~250â,¬ + parituntia hypistelyä...kyllä tuossa tuntipalkoille pääsis, jos itse vaihtais :D
CX-5 awd

Skula

AD (siinä Airportin lähistöllä) 500e asennettuna kaikki...

Itse asiassa takaa tuskin tarvitsis levyjä vaihtaa...

Lainaus käyttäjältä: jaris - 27.04.12 - klo:18:34
...alkuperäistä vastaavat merkkiosat~250â,¬ + parituntia hypistelyä...kyllä tuossa tuntipalkoille pääsis, jos itse vaihtais :D

Mä en osaa, jaksa, viitsi, halua, uskalla, kehtaa enkä öö - niin no kun ei niin ei  ;D
Romurautaa ja paalivehkeitä.

jaris

Lainaus käyttäjältä: skula - 27.04.12 - klo:18:48
AD (siinä Airportin lähistöllä) 500e asennettuna kaikki...

Itse asiassa takaa tuskin tarvitsis levyjä vaihtaa...

Mä en osaa, jaksa, viitsi, halua, uskalla, kehtaa enkä öö - niin no kun ei niin ei  ;D
...okei, okei, uskotaan, uskotaan....jos viet muualle kun merkkihuoltoon, niin varmista, jotta käyttävät parempilaatuisia osia, eikä halvinta mitä sattuu löytymään, (jos et pyydä parempi laatuisia esim.ferodo,trw,bosch ym osia, niin laittavat halvinta mitä löytävät) muuten alkaa h*lvetinmoinen vinkuna ja kitinä....siis jarruista... ;)
CX-5 awd

Skula

Kyllä me keskustelua käytiin osista, ainakin niin että "mitään paskaa ei sinne laiteta."...

Otin takarenkaat irti ja katselin että taakse tosiaan ei tarvitse kuin vaihtaa palat, siellä on vain juuri näkyvä reuna levyissä.. Onnistuiskohan tuo kuitenkin ihan itseltänikin.. Toisaalta aika on jo varattu muutaman päivän päähän... Ja toisaalta mulla ei tietysti muuta olekaan kuin aikaa.. Wappu yksin kotona selvin päin.. Josko vaikka, tai sit ei.. Katsotaan..

Skula

Brembon osia kuulemma sovittelevat paikalleen.. Enpä osannut kieltääkään..

No iltapäivällä sen sitten näkee miten pysähtyy  ;D

Soittivat muuten peräänkin että mikäs tuolla konehuoneessa oikein säksättää.. Saako asentaja vilkaista, kysyivät..

Niin no, sanoin että merkkihuolto sitä syynäsi kun itsekin tuon äänen kuulin, ja heidän mielestään autossa ei ole mitään vikaa.. Annoin luvan vilkaista ja katsotaan josko he löytävät äänelle selityksen..

Skula

Jarruremppaa tehty ja auto noudettu.. Hätäinen muutaman kilometrin mittainen ajosuorite tehty.. Kyllä pysähtyy.. Mutta ihan kuin se paras tunto olis kadonnut  ???

Koitin reippaammin polkea ja vähän ehkä tuli sitä tuntoa takaisin..

Katsotaan miten kotimatka sujuu.. Ihan kuin levyt olis vaihtunu edessä isompiin.. Näyttää isommilta.. Pitänee tiedustella tarkemmin mitä sinne nyt meni  ;D

Pääasia on se että se ärsyttävä plimputus mittaristossa hävisi..

edit:ai niin sitä säksätystä eivät ehtineet tutkia.. ihmetteli sitä vielä kun lähdin pois, kyllä se selvästi kuuluu konehuoneesta...

Erkka

Uusien jarrulevyjen ja jarrupalojen kanssa menee jonkin aikaa, ennen kuin asettuvat täysin balanssiin. Kyllä ne siitä pikkuhiljaa asettuvat kohdilleen.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 03.05.12 - klo:15:31
Uusien jarrulevyjen ja jarrupalojen kanssa menee jonkin aikaa, ennen kuin asettuvat täysin balanssiin. Kyllä ne siitä pikkuhiljaa asettuvat kohdilleen.

Juuri näin, ja voimakkaita jarrutuksiakin tulisi välttää eli ikään kuin ajaa uudet hilut sisään.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Skula

Jostain syystä alkanu jurppii tää auto  ;D

Huomaan enemmän ja enemmän ajavani tolla vanhalla herralla..

Minulla pitää olla jokapäiväisessä ajossa automaatti.. Ajelin tuossa eräänä päivänä kauniina, A5:lla, 1.8TFSI Multilla.. Se oli ihanan valaiseva kokemus..

Oli miten oli, ensi viikolla alle menee uudet renkaat, nuo Hankookit 225/45-17" koossa.. Mielenkiintoista nähdä meluero ja mahdolliset erot ajettavuudessa.. Voip olla tokkiisa niin ettei mitään eroja löydä.. Se olis huono asia autoiluni kannalta  :D Jotenkin vastenmielistä kepittää tuota - taas.. Olis edes talvi, ni olis jotain kivaa.. Toisaalta kun tuli myös ajettua FL A4:sta ja FL A4 Allroadia niin, toisin kuin A4:ssa, Allroadissa sentään oli selvää mukavuutta aistittavissa, tosin ei niin paljon kuin A5:ssa(sporttialusta).. Ja tuota vähän jäin ihmettelemään.. Eli A5:n sporttialusta oli aivan selvästi mukavuuspainotteisempi kuin mitä A4:n sporttialusta..

Huoh..

Pitkä on odottavan aika... Sitä ei helpota se etten ole löytänyt oikein hyvää muutakaan autoa ostettavaksi.. Joku avokki varmaan jaksais innostaa - kesän verran ainakin  8)

edit:viimosin tankkaus 6l/100km, minusta aika "huono" tulos, kun kyseisessä ajossa paljon maantietä. Mut so what.

Skula

Pistetään nyt tämä tännekin kun vissiin tänne kuuluu enemmän kuin yleiseen kuvaukseen..

Kävin vähän motarille koittamassa mutta vajaaksihan tuokin reissu jäi.. Olen mykistynyt.. Taas..

Motarilla

Motarilla

Motarilla

Lasipalatsiin

Nyt on kruisattu hetki Wilburin mieleisellä 2011 vuotisella manuaaliaskisella yli kaksataaheppasella bee kasilla kakspistenolla teeäfäsii kuattro sedanilla.. Vielä ei ole auennut manuaalin hienoudet  ;D

Erzi

Miten monesti tuo on nyt jo jättänyt tien varteen? Uskomatonta...
Ex. Golf VI 1,4tsi Comfortline
Ex. Golf V 1,6fsi Sportline

RSOCUstin

Kyllä sulla on tuurissa tuon auton kanssa. Vaihda jo pois :D

Skula

Kaks kertaa jättäny tielle -> lavettikyytiä.. Kerran sain ite nilkutettua sen lasipalatsin hoivaan..

"Vasta" toinen suutin tais mennä, ehtiihän tuo vielä hinurin kyydissä siis olemaan  :D

Peli on tämän kanssa menetetty jo.. Kyse on vain enää periaattesta että en vaihda pois.. Kun nää ei maksa sinällään mulle mitään..

Se onkin sitten eri asia jos tää jättää perheen naisellisemman puolen joskus tielle, sitten on ihan varma että sadattelua ja ties mitä lentää niin että saattaa tulla "pakkovaihto" eteen.. Sitä kai tässä odotellaan  ::)

Skula

Nyt siis ajossa A4 155kW manuaali quattro..

vielä en sano mitään...

Ton-1

Sano ny et vaik noi vanteet on kaameet.  ;D
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Markku J

Manuaali ei kai ole se oikea vaihtoehto, kun automaatista pidät. Sama täällä myös. Muutenhan tuo olisi mitä mainioin auto.

Skula

En tykkää näistä tarroista jotka makaa molemmin puolin kylkeä:

(maahantuojan auto kuulemma, oisko "entinen" Quattro talviajokoulun tai "quattro"-tourin autoja?)

Tämä häiritsee ihan saateristi. Tämän auton sävyyn ei oikein sopis vaikka nuo sumarimaskit olis myös mustia. Tähän väriin ei muutenkaan minkään sortin mustaoptiikka iske.. Ruma!

Ja missä quattro-plätkä keulasta? Persiissä se kyllä on...

Ton-1

Luulenpa että kyseessä on alunperin kiiltolistoton auto johon on vaihdettu aftermarket-maski jossa sitä plätkää ei ole ollut ?

Qrmu

Tuo quattro-tarrahan on hyvin piilossa. Ei sitä näe noista kauempaa otetuista kuvista ollenkaan. Vanteetkin on mitä parhaat. Painoa löytyy kuin pienistä katujyristä. ;)

Sääli vain tuo manuaali.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

Skula

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 25.05.12 - klo:09:23
Luulenpa että kyseessä on alunperin kiiltolistoton auto johon on vaihdettu aftermarket-maski jossa sitä plätkää ei ole ollut ?

Maahahtuojakin harrastaisi tämmöistä?

BTW:auton mustasisäkatto tuntuu friikiltä.. En kyllä ole ihan vielä sinut tuon kanssa.. En varmaan ottaisi omaani..

Skula

Lainaus käyttäjältä: Qrmu - 25.05.12 - klo:10:40
Tuo quattro-tarrahan on hyvin piilossa. Ei sitä näe noista kauempaa otetuista kuvista ollenkaan. Vanteetkin on mitä parhaat. Painoa löytyy kuin pienistä katujyristä. ;)

Sääli vain tuo manuaali.

Vanteet on minusta ulkoisesti ihan jees, ei ne mua ärsytä, joskaan en niitä jää kuolaamaankaan.. Auto kun on muutenkin hyvin massaan sekoittuva niin ne sopii tähän ihan hyvin..

Manuaalista täytyy sanoa sen verran että - anteeksi pahat puheeni (Wilburin suuntaan nöyrästi kumartaen) - tässä on erittäin hyvä manuaalivaihteisto. Vaihteet menee melkein aina(95%) ajatuksellisesti loksahtaen paikalleen, välillä tuntuu että lyhyesti kanittaa niin kuin naisen korkokenkä paitaani tarttuen alkukiihkossa.. Mutta ei noista nyt ole vaivaa tuntunut olevan.. Totuus kyllä on se että lähdöt manuaalilla ovat takkusempia kuin automaatilla, ja koneen voimavarojen johdosta lähdöistä tulee melkein automaattisesti rivakempia kuin mitä tahtoisi, tai sitten on se toinen ääripää eli toooosi hitaat lähdöt..

Kulutusta taas jos tuijottaa niin enpä muista että likimainkaan Stronicilla olisi koskaan päässyt työmatkoilla samoihin lukemiin kuin tällä manuaalilla..

Eikä tuohon tottumiseen mennyt kuin hetki, kun jo käytin vaihteita suositusnäyttöäkin "nopeammin", siis tarkoitan että isompi vaihde on sisällä melkein aina ennen kuin tuo näyttö sitä ehtii ehdottaa.. Toisaalta välillä se ehdottaa ylämäissä jotain aivan typerää.. Mutta sehän tiedetään että tuo mäkiä tajua  ::)

On tää vaikee laji tämä authulluilu..

Ripaus omistamisenhalua esiintyy tässäkin yksilössä.. Manuaalista huolimatta..

Muutenkin täytyy tästä yksilöstä sanoa yksi ISO asia..  Miksi minun A4 Avantti ei mennyt lähellekkään näin upeasti maantiellä? Tämä on kuin luotijuna? Tuikkaa suoraan ku jorma kosteikon syvyyksiin, epäröimättä ja täysin vailla mitään ohjaustarvetta????????????????????????????????????????????????????????????????

Alla on minunkin (Passatinalta) kehumat Cinturatot P7.. 245/45-17". Aivan jumalaisen upeasti junastaa eteenpäin.. Mutkissa pientä sortumista (profiilille kiitos), mutta tajuttoman upea vaunu kiidättää pitkin maantietä, ja lievästi mutkaista pätkääkin tälle voi tarjota, siisi ennen sitä sortumista..

En nyt muista mutta olikohan ne minun Avantissa olleet Bridget kulmikkaammat? Nämä Pirellit näyttää niin pyöreäolkaisilta.. Voisko tuo vaikuttaa asiaan???

Enyvei.. En voi moittia tuota leveää rengastusta, ainakaan näillä renkailla.. Enkä manuaalivaihteitakaan.. Tosiaan pahoittelut (Pokkus ja Wilburi) kun aikanaan tölväsin.. Mutta vaikkei manuaali Stronicin mukavuustasolle yllä, niin toisaalta manuaali on kyllä enemmän hands on..

Ainoat selvät ärsytyksen aiheet manuaalista kumpuavat(kuin rintavan naisen ylävartalosta):
a)radio vähänkään kovalla mottorin äänistä on melkein mahdoton kuulla auton kierroksia, ja vaihtaminen pitää tehdä intuitiolla, tai mulkkaamalla mittaristoa.
b)moottorijarru on käytännössä olematon!

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: skula - 25.05.12 - klo:11:23
Alla on minunkin (Passatinalta) kehumat Cinturatot P7.. 245/45-17". Aivan jumalaisen upeasti junastaa eteenpäin.. Mutkissa pientä sortumista (profiilille kiitos), mutta tajuttoman upea vaunu kiidättää pitkin maantietä, ja lievästi mutkaista pätkääkin tälle voi tarjota, siisi ennen sitä sortumista..

En nyt muista mutta olikohan ne minun Avantissa olleet Bridget kulmikkaammat? Nämä Pirellit näyttää niin pyöreäolkaisilta.. Voisko tuo vaikuttaa asiaan???

Oikeasti - onko mitään muuta seikkaa joka vaikuttaisi isommin auton ajotuntumaan kuin se itse rengas ? Tarkoitan siis tietyllä vaihteluvälillä ? Auton ajettavuus muuttuu YLLÃ,,TTÃ,,VÃ,,N paljon paskojen ja erinomaisten renkaiden välillä.

Ja 45-sarjalaisena, ja jos vielä on pyöreäolkainen niin 245 ei sinänsä ole vielä itse tartuntapinnaltaan hirveen leviä rengas.

eGetin

Voin skula kokemuksesta sanoa että ensin tuo olematon moottorijarru ärsyttää ja sen jälkeen sitä rakastaa niin paljon että ärsyttää liian voimakkaat moottorijarrut :D On meinaan ihan saakelin helppoa ajella pikkukulutuksella kun todella loivatkin alamäet voi ajaa käytännössä kaasu ylhäällä sekä risteyksiin voi alkaa hidastamaan kauempaa kuin toisilla autoilla.

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: skula - 25.05.12 - klo:11:23

Ensiasennus Bridgestone Potenzat on kyllä kulmikkaat. Ne reagoi lähes kaikkeen epätasaisuuteen mitä tiestä löytyy. Ei siis pelkästään uriin, kun pelkät tien saumatkin tuntuu ohjauksessa.

Ei ole tullut 155 kW TFSI quattroa kokeiltua manuaalina. TDI- ja mopobensaquattroja on tullut ajettua, ja ainakin niissä asia ärsytti. Tosin nyt kun ajattelee, niin vaikea sanoa oliko se ärsytyksen syy itse manuaali vai totutun tehon puute.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

Skula

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 25.05.12 - klo:11:46
Voin skula kokemuksesta sanoa että ensin tuo olematon moottorijarru ärsyttää ja sen jälkeen sitä rakastaa niin paljon että ärsyttää liian voimakkaat moottorijarrut :D On meinaan ihan saakelin helppoa ajella pikkukulutuksella kun todella loivatkin alamäet voi ajaa käytännössä kaasu ylhäällä sekä risteyksiin voi alkaa hidastamaan kauempaa kuin toisilla autoilla.

Erittäin hyvä pointti - yllättävältä suunnalta, sinusta eGetin kasvaa vielä fiksu mies, mutta älä anna kusen nousta päähän, tai joudut rienatuille teille tallomaan  ;D

Eiku oikeesti, olet ilmeisesti hajuilla, tuo mahdollistaa ns. jatkuvan mottorijarruttelun ja sitäkautta kulutuskin pienenee..

Jotenkin vain yhdistän tuota manuaaliaskin vatkaamista tuohon sporttisempaan etenemiseen ja sitäkautta hyvä mottorijarrutus antaa mahdollisuuden olla koskematta jarruun mutkissa, yms.. Mutta hetkinen, taidan keskustella rata-ajosta  ;D

Joo, no kuitenkin, olen tottunut käyttämään moottorijarrua dieseleideni kanssa.. Ilmankos minulla onkin vääristyneet ajatukset ja mielipiteet  :P Hit me!

Skula

Lainaus käyttäjältä: Qrmu - 25.05.12 - klo:12:02
Ensiasennus Bridgestone Potenzat on kyllä kulmikkaat. Ne reagoi lähes kaikkeen epätasaisuuteen mitä tiestä löytyy. Ei siis pelkästään uriin, kun pelkät tien saumatkin tuntuu ohjauksessa.

Tämä on varmasti ratkaiseva asia... Oletin vain että kun tuo Bridge oli kuitenkin ns.useissa yhteyksissä kehuttu rengas, jotta se olisi hyvä.. Mutta asiahan ei taas ole niin päivän selvä..

Lainaus käyttäjältä: Qrmu - 25.05.12 - klo:12:02
Ei ole tullut 155 kW TFSI quattroa kokeiltua manuaalina. TDI- ja mopobensaquattroja on tullut ajettua, ja ainakin niissä asia ärsytti. Tosin nyt kun ajattelee, niin vaikea sanoa oliko se ärsytyksen syy itse manuaali vai totutun tehon puute.

Uskoakseni voimanpuutetta sinä olet eniten harmitellut  ;)

Se on niiiiiiin erilaista ajaa manuaalina tuota moottoria.. Toisaalta ihan "hauska", ja toisaalta vähemmän "hauska"..

Jos ajattelen käytännön ajon kannalta, niin manuaali ja Stronic ovat nyt vaa'allani hyvin tasoissa.. Mutta saattaapi olla että Stronic menee heittämällä ohi kun aletaan mittailemaan arjen herkkuja.. Enkä nyt mene vannomaan, mutta saiko manuaalin yhteyteen ylipäätään tuota a-vakkariakaan.. No.. We'll see..

Skula

Luovutuspesuputsi tehty..

-HC Prime AsS Liuottimet pintaan ja paineella pois
-Pesu UX-washer(ultimate sh-remover) jotta saa rasvat pois
-Clay Barnsilla auto läpi, vähän Bobby Juicee mukana
-Pesu HD Hobon shampoolla
-Kuivaus ja auto varjoon lepäämään tunniksi
-vielä yksi pesu HD Hobolla
-kuivaus Cottoneye.Joe Villakankaalla
-Gogon LimeCut Tuborgin Cyclolaseri suojaa pohjan
-Collin F:llä miesmäinen kiilto pintaan naisia koukuttamaan.

::)

Erzi

Siis ostit itsellesi? :)
Muussa tapauksessa kannattaa hankkiutua hoitoon... ;)
Ex. Golf VI 1,4tsi Comfortline
Ex. Golf V 1,6fsi Sportline

Minä

Heh heh  :) .

Taitaa olla Erzi ironiaa, kun katsot jo ihan aineiden nimiä, niin ei kuulosta oikeilta. Pientä ivaa näitä auton himohinkkaajia kohtaan. Painepesurilla se on sen saattanut huuhtoa.
Fabia 1.4 Elegance ´08

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy