Polo GTI ja öljynkulutus

Aloittaja Chaniri, 19.01.12 - klo:12:41

« edellinen - seuraava »

jusba31

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 18.06.12 - klo:21:56
erWinissä on erikseen huoltohistoria -välilehti ja noihin dokumentteihin oli siellä linkit, enää ei ole. Jokaisessa vikalistassa on minun autoni sarjanumero tuskin vahingossa, plus että havaitsen nuo samat viat ihan itsekkin rallatirallati mennään menemään :)

Autosi sarjanumero näkyy noissa siksi, että haku tehtaantietokannasta on tehty autosi sarjanumerolla.
Jos haku olisi tehty minun auton tiedoilla niin vastaavasti noissa lapuissa lukis mun auton tiedot.
Vastaavanlaisia tiedotteita löytyy autosi tiedoilla (ja kaikkien muidenkin autojen) useita kymmeniä. Eikä se tarkoita että kyseissä autossa on nämä kaikki viat.



Keni1

Lainaus käyttäjältä: jusba31 - 18.06.12 - klo:22:01
Autosi sarjanumero näkyy noissa siksi, että haku tehtaantietokannasta on tehty autosi sarjanumerolla.
Jos haku olisi tehty minun auton tiedoilla niin vastaavasti noissa lapuissa lukis mun auton tiedot.
Vastaavanlaisia tiedotteita löytyy autosi tiedoilla (ja kaikkien muidenkin autojen) useita kymmeniä. Eikä se tarkoita että kyseissä autossa on nämä kaikki viat.

No et tätä sitten aiemmin ole maininnut missään yhteydessä, tuo erWin nimittäin on mainittu jo monesti ja olet ollut mukana niissä keskusteluissa. Nyt kyllä alkaa vaikuttamaan siltä, että VW konsernilla on selitys joka vitun asiaaan, mikä siellä sitten pitää kutinsa jos jokin?

Katotaan nyt vielä mitä huolto asiasta on mieltä ja laitetaan tälle asialle piste kun sen aika on. Mutta tosiaan hyvä Jusba kun olet kytiksellä ja oikaiset väärinkäsityksiä, kiitos.

Keni1

Lainaus käyttäjältä: jusba31 - 18.06.12 - klo:22:01

Vastaavanlaisia tiedotteita löytyy autosi tiedoilla (ja kaikkien muidenkin autojen) useita kymmeniä. Eikä se tarkoita että kyseissä autossa on nämä kaikki viat.


Mainittakoon vielä että lista on tällä hetkellä tyhjä eikä siellä noita kolmea vikaa lukuunottamatta ole ollut linkkejä muihin dokkareihin.

Keni1

Kun kerran kaiken VW infon tiedät niin paatko jusba tästä lisäinfoa kun maahantuoja ei halua selittää noita Update tekstejä ja päivämääriä, tietoja pyydettiin sekä 11.6 että 13.6, vastaus tuli noiden kuvien muodossa 13.6. Tuo Carport on VW tietokanta, tehdäänkö sinne päivitys samalla kun tulostetaan historia vai mikä juttu tämä on?

----
Tässä vielä kuvat kun maahantuoja kävi päivittämässä Carport tietokantaa, huomioikaa että tiedot on päivitty viime viikolla ja eri päivinä, vastaus jossa nuo toimitettiin tuli 13.6

http://www.kolumbus.fi/keni1/motti.jpg
http://www.kolumbus.fi/keni1/lodju.jpg

Esitin kuvista lisäkysymyksen siihen ei vastattu...
---

Ja sitten alkaa piisaan tämä juttu, täytyy alkaa viettää kesälomaa...

jusba31

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 18.06.12 - klo:22:54
Kun kerran kaiken VW infon tiedät niin paatko jusba tästä lisäinfoa kun maahantuoja ei halua selittää noita Update tekstejä ja päivämääriä, tietoja pyydettiin sekä 11.6 että 13.6, vastaus tuli noiden kuvien muodossa 13.6. Tuo Carport on VW tietokanta, tehdäänkö sinne päivitys samalla kun tulostetaan historia vai mikä juttu tämä on?

----
Tässä vielä kuvat kun maahantuoja kävi päivittämässä Carport tietokantaa, huomioikaa että tiedot on päivitty viime viikolla ja eri päivinä, vastaus jossa nuo toimitettiin tuli 13.6

http://www.kolumbus.fi/keni1/motti.jpg
http://www.kolumbus.fi/keni1/lodju.jpg

Esitin kuvista lisäkysymyksen siihen ei vastattu...
---

Ja sitten alkaa piisaan tämä juttu, täytyy alkaa viettää kesälomaa...

Noh noh eipäs nyt aleta liioittelemaan. Aika vähäistä tämä oma vw tietämys on moneen muuhun verrattuna.

Carportalia en ole ikinä nähnytkään, mutta cd400 pohjalla se kaiketi pyörii (siltä tuo ainakin näyttää) ja silloin tuo päivämäärä ja kellon aika on vain kyseisen ajankohdan päivämäärä ja kellon aika. Ei mikään viimeisin muokkaus aika. Eli tuo aika mikä noissa näkyy olisi ajankohta jolloin nuo screenshotit on otettu.

Tämä siis pelkkää mutua.

Keni1

#215
Lainaus käyttäjältä: jusba31 - 18.06.12 - klo:23:13
Noh noh eipäs nyt aleta liioittelemaan. Aika vähäistä tämä oma vw tietämys on moneen muuhun verrattuna.

Carportalia en ole ikinä nähnytkään, mutta cd400 pohjalla se kaiketi pyörii (siltä tuo ainakin näyttää) ja silloin tuo päivämäärä ja kellon aika on vain kyseisen ajankohdan päivämäärä ja kellon aika. Ei mikään viimeisin muokkaus aika. Eli tuo aika mikä noissa näkyy olisi ajankohta jolloin nuo screenshotit on otettu.

Tämä siis pelkkää mutua.

Kiitti.

Edit: ja tosiaan niin nyt kun auto on todettu olevan ok niin ei sitä tarvikkaan myydä...Takuuta jäljellä 8 kuukautta ja sitten on vielä se goodwill, jos jakopää olisi pitänyt korjata juuri nyt niin tuskin se 8 kuukautta kestää...katellaan, mistään hinnasta en autoa toistaiseksi myy.

Chaniri

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 18.06.12 - klo:23:26
Edit: ja tosiaan niin nyt kun auto on todettu olevan ok niin ei sitä tarvikkaan myydä...Takuuta jäljellä 8 kuukautta ja sitten on vielä se goodwill, jos jakopää olisi pitänyt korjata juuri nyt niin tuskin se 8 kuukautta kestää...katellaan, mistään hinnasta en autoa toistaiseksi myy.

Jos auton on todettu olevan ok niin loppuiko turha öljyn ryyppääminen? Mitä huolto ylipäätään teki autollesi rajoittaakseen sitä?
Auto: A1 1.4 TFSI S-line (2011)
ex-kulkine: VW Golf GTD (2012)

qsla

Tässä kun kävin paikalliselta marmoritiskiltä tuttavaani(huoltomekaanikko) ajankuluksi jututtamassa ja nortti paheilla ,niin keskustelua hieman ohimennen vieritin poloon ja gti:n öljynkulutukseen. On kuulemanmukaan yhdenkäden sormella laskettavissa täälläpäin gti:n öljynkulutuksesta moittivat asiakkaat. Ja korjaustoimenpide on että eikun moottoritielle ja hanaa ,että lähtee öljyrenkaat männissä liikkumaan ;D 

Ja ovat kuulema vaihtaneet joihinkin 90kw 1.4 tsi ja 77kw 1.2tsi moottoreihin turboja liittyen öljynkulutukseen. Mutta vain muutamassa tapauksessa. 

Ota näistäkin selvää. Edellinen oma 2.0 tdi pd kulutti öljyä about 1litran/3000km ja tämä nykyinen 2.0tdi CR ei kuluta kuin desin 15 000km ... kehitystä.
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: qsla - 20.06.12 - klo:01:56
Tässä kun kävin paikalliselta marmoritiskiltä tuttavaani(huoltomekaanikko) ajankuluksi jututtamassa ja nortti paheilla ,niin keskustelua hieman ohimennen vieritin poloon ja gti:n öljynkulutukseen. On kuulemanmukaan yhdenkäden sormella laskettavissa täälläpäin gti:n öljynkulutuksesta moittivat asiakkaat.

Monenkohan käden sormilla lasketaan kyseisen piirimyyjän toimittamat GTI:t?  ::)

Chaniri

Lainaus käyttäjältä: qsla - 20.06.12 - klo:01:56
Ja korjaustoimenpide on että eikun moottoritielle ja hanaa ,että lähtee öljyrenkaat männissä liikkumaan ;D 

Voi kun se ratkeaisikin tuolla. Kyllä laattaa on kengitty päivät yöt ja ajan motaria töihinkin mutta eipä tunnu auttavan sellainen..
Auto: A1 1.4 TFSI S-line (2011)
ex-kulkine: VW Golf GTD (2012)

qsla

Voi olla joo ettei kenkiminen muuta tee kuin korkeintaan pahenna tilannetta. Mutta eipä tunnu olevan tuohon ongelmaan suomenpäässä ratkaisua. Maahantuontikin ilmeisesti pelaa viivytyspeliä.
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

Chaniri

Lainaus käyttäjältä: qsla - 20.06.12 - klo:11:55
Voi olla joo ettei kenkiminen muuta tee kuin korkeintaan pahenna tilannetta. Mutta eipä tunnu olevan tuohon ongelmaan suomenpäässä ratkaisua. Maahantuontikin ilmeisesti pelaa viivytyspeliä.

Näinhän tuo on. He kun eivät saa tehtaalta mitään ohjeita niin ei voi mitään tehdäkään. Tämä ongelmahan on raportoitu ympäri maailmaa eri foorumeilla ja valmistaja on varmasti tietoinen ongelmasta kun ei pelkästään Suomessa esiinny. En vaan ymmärrä mistä se puristaa että ei voida korjaavia toimenpiteitä ohjeistaa..
Auto: A1 1.4 TFSI S-line (2011)
ex-kulkine: VW Golf GTD (2012)

malinmip

Lainaus käyttäjältä: Chaniri - 20.06.12 - klo:11:58
Näinhän tuo on. He kun eivät saa tehtaalta mitään ohjeita niin ei voi mitään tehdäkään. Tämä ongelmahan on raportoitu ympäri maailmaa eri foorumeilla ja valmistaja on varmasti tietoinen ongelmasta kun ei pelkästään Suomessa esiinny. En vaan ymmärrä mistä se puristaa että ei voida korjaavia toimenpiteitä ohjeistaa..

Eiköhän se ole se perus-setti näiden asioiden kanssa: Koetetaan venyttää kustannusten takia viimeiseen saakka ettei vahingossakaan tarvitsisi korjata pois.  :-\

Itsellä Polo GTI pelannut oikein hyvin nyt, tekivät ennakoivan korjauksen ja vaihtoivat nokkaketkun & kiristimen parannettuun malliin.

Seat Tarraco 2.0TSI 4Drive Excellence 2019
Volkswagen Golf R 2019

Pro Detailers Finland-yhteisö

Keni1

Lainaus käyttäjältä: malinmip - 20.06.12 - klo:13:05
Eiköhän se ole se perus-setti näiden asioiden kanssa: Koetetaan venyttää kustannusten takia viimeiseen saakka ettei vahingossakaan tarvitsisi korjata pois.  :-\

Itsellä Polo GTI pelannut oikein hyvin nyt, tekivät ennakoivan korjauksen ja vaihtoivat nokkaketkun & kiristimen parannettuun malliin.


Näin on.

1.4 TSI palkittu jälleen kerran ja eiku pulinat pois. Seuraavaksi varmaan tuulilasi julkaisee 30 tkm kestotestin Polo GTI:lle ja totta tosiaan kyllä se vei perkele 10 litraa öljyä mutta mahtuu kevyesti toleransseihin joten aivan passeli kone.

http://www.volkswagen.fi/VV-Auto/vw_news.nsf/0/AFE939F8165B2674C2257A2400296124?OpenDocument&db=VW5.nsf

Harmi että GTI Polosiin ei tuota palkittua moottoria voitu laittaa. Mottihan on ominaisuuksiltaan hieno ei siinä mitään, mutta miksi siinä ei ole 5-rivistä vahvaa nokkaketjua kuten 2.0 litrasessa sekun kestäisi paremmin :)

On se vaan kumma että vuosi vuoden jälkeen palkintoja rohmuava kone toimitetaan ostajille täysin yksilöllisellä öljynkulutuksella, ajotavat tuskin pahimmillaan 30 litran eroja selittävät mitenkään. Ne kenelle on vaihdettu männänrenkaat ovat varmasti saaneet auton jonka moottorin alakerta on käytetty, samoilla osilla ne kaikki kasataan vai kasataanko.

Ihmetystä aiheuttaa myös moottorien täällä julkaistut moottorinumerot jotka ovat aika pieniä kun otetaan huomioon että aikaan jolloin minun moottori on 'kasattu' noita oli tehty jo toista miljoonaa ja mun on numero 257404, ehkä siitä jäi ykkönen edestä vahingossa tai sitten mulla oli liian lyhyt matikka.

Mitä moottorinumeroita teidän muiden Polo GTI koneista löytyykään. osa jo julkaistu, muiden niitä ei tarvi enää piilotella koska maahantuoja 'tietää' ne :)

Keke vois kanssa laittaa Skodan motin numbon jos mahdollista, kiitos. Vaikka privana jos ei julkaista halua.

Myös DSG alkoi lyömään tyhjää tänään, hetkeen kone ei vastannut kaasuun, ei ole aiemmin tuon lodjun kanssa oireillut nuin, aivan tasasella loppu veto ykskaks vauhtia peräti 10 kmh. Aiemmassa Golfissa sama lodju teki tuon kerran ylämäessä, ei koskaan sen jälkeen, toivotaan että tässäkin vain tilap. häiriö. Tosin yksi uusi vika tuli viime viikolla kun huomasin koneen rallattavan kun kaasua höllää, ehkä en vain aiemmin ole kiinnittänyt huomiota ja on vain ominaisuus. Ja eiku korjaamolle takas.



Chaniri

Ei tietääkseni esimerkiksi tuo normaali 1.4tsi Polo syöpöttele sitä öljyä tankkerikaupalla joten aika ponnetonta lähteä survomaan itse moottoria maanrakoon...?

Perjantaina olisi autolle ensimmäisen 30tkm huolto ja sijaisautokin järjestyi näppärästi. Öljynkulutusongelmaan saisivat kyllä hakea ratkaisua, katsotaan millä mentaliteetilla ovat liikenteessä kun ohjeistin tutkimaan vielä sitä ongelmaa maahantuojan ohjeiden mukaan.
Auto: A1 1.4 TFSI S-line (2011)
ex-kulkine: VW Golf GTD (2012)

Wekotin

Saako Poloon myös jonkin muun 1.4 TSI -moottorin kuin GTI-version?

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 25.06.12 - klo:20:14
Saako Poloon myös jonkin muun 1.4 TSI -moottorin kuin GTI-version?
Naapurilla on uudehko saksasta muutto autona tuotu Polo. Perässä merkintä 1.4,Gti se ei ole ei myöskään Tsi.

Chaniri

Niin aivan, noita turbokoneitahan ei näemmä saanut mutta noita normaaleja 1.4 moottoreita oli markkinoilla, sekoitin golfin vastaavaan 1.4 TSI:n.
Auto: A1 1.4 TFSI S-line (2011)
ex-kulkine: VW Golf GTD (2012)

Keke78

Tänään sit otettiin öljyt ulos ja punnittiin. Virallista lappua en mukaani saanut mutta muistaakseni laskennallinen kulutus punnituksen jälkeen 0,46L/1000km. Eli mennään kahvilusikallisen verran toleranssien väärällä puolella jos jonkun sortin korjaavia toimenpiteitä haluais tuolle romulle tehtävän. Kehtas saatana vielä kysyä että laitetaanko täydennystä öljyihin 19e/litra kun alarajassahan nuo olivat, ettei vaan tule kotimatkalla moottoririkkoa perkele :-)

No aiko myyjäliikkeen edustaja sentään hienovaraisesti kysellä maahantuojalta että voitasko jotain tehdä kun ollaan kuitenkin hiirenkusen päässä virallisesta toimenpiderajasta. Jos mitään ei kuulu niin eikö tässä auta muu kuin niellä kohtalonsa vai kannattaako valitella jonnekkin kuluttajasuojavirastoon tai vastaavaan?
Fabia rs combi -11

Chaniri

Lainaus käyttäjältä: Keke78 - 26.06.12 - klo:17:03
Tänään sit otettiin öljyt ulos ja punnittiin. Virallista lappua en mukaani saanut mutta muistaakseni laskennallinen kulutus punnituksen jälkeen 0,46L/1000km. Eli mennään kahvilusikallisen verran toleranssien väärällä puolella jos jonkun sortin korjaavia toimenpiteitä haluais tuolle romulle tehtävän. Kehtas saatana vielä kysyä että laitetaanko täydennystä öljyihin 19e/litra kun alarajassahan nuo olivat, ettei vaan tule kotimatkalla moottoririkkoa perkele :-)

No aiko myyjäliikkeen edustaja sentään hienovaraisesti kysellä maahantuojalta että voitasko jotain tehdä kun ollaan kuitenkin hiirenkusen päässä virallisesta toimenpiderajasta. Jos mitään ei kuulu niin eikö tässä auta muu kuin niellä kohtalonsa vai kannattaako valitella jonnekkin kuluttajasuojavirastoon tai vastaavaan?

"Tällä hetkellä öljynkulutus on 0,35 l/tkm, joka alittaa valmistajan määrittämän 0,5 l/tkm maksimikulutuksen rajan." Sanottiin minulle reklamaatiooni. Kuitenkin öljyä kuluu reilusti enemmän. 1200-1500km välillä täytyy lisätä litra öljyä. Maahantuonnissa on asiakaspalvelupäällikkö Petri Ketonen joka on vastannut tuosta ja hän keroo että hakevat asiaan ratkaisua valmistajalta, koska ongelmaa on muissakin autoissa.

Minulle suositeltiin että voisin tehdä kuluttajariitalautakuntaan kanteen asiasta mutta koska muistakin syistä päädyin vaihtamaan autoa, en sitten tehnytkään. Tuo on kuitenkin se ainoa polku jolloin jotain voisi tapahtuakin jos tuo saksan tehdas ei nyt asiaa saa korjattua. Käsittely kestää noin vuoden ja kannattaa tietysti tehdä siinä selväksi se mitä haluaa vaatia. Kaupan purku voi olla vähän kivinen tie, sillä autollasi on varmaankin ajettu jo tietyn matkaa..?

Kyllä kuten tuossa ylhäällä totesin, korjauksen on tultava valmistajalta. Aktiivinen yhteydenpito myyjään on kuitenkin se ensisijainen juttu, mutta onhan myös olemassa esimerkiksi jonkinlainen joukkokanteen mahdollisuus vauhdittaakseen kuluttajalautakunnan päätöstä.

Auto: A1 1.4 TFSI S-line (2011)
ex-kulkine: VW Golf GTD (2012)

Chaniri

Tästä tulikin mieleeni, että eikös jou juuri vagarenalla tarjonnut noita lakimiespalveluitaan joissa voi kirjoittaa puolestasi kuluttajanriitalautakunnalle kanteen? Sitten vaan ne kasaan joilla tuota ongelmaa on ja ilmoitus sinne hänen kauttaan? Tulee varmaan suhteellisen edulliseksi per henkilö.
Auto: A1 1.4 TFSI S-line (2011)
ex-kulkine: VW Golf GTD (2012)

Keke78

Lainaus käyttäjältä: Chaniri - 27.06.12 - klo:10:11
"Tällä hetkellä öljynkulutus on 0,35 l/tkm, joka alittaa valmistajan määrittämän 0,5 l/tkm maksimikulutuksen rajan." Sanottiin minulle reklamaatiooni. Kuitenkin öljyä kuluu reilusti enemmän. 1200-1500km välillä täytyy lisätä litra öljyä. Maahantuonnissa on asiakaspalvelupäällikkö Petri Ketonen joka on vastannut tuosta ja hän keroo että hakevat asiaan ratkaisua valmistajalta, koska ongelmaa on muissakin autoissa.

Minulle suositeltiin että voisin tehdä kuluttajariitalautakuntaan kanteen asiasta mutta koska muistakin syistä päädyin vaihtamaan autoa, en sitten tehnytkään. Tuo on kuitenkin se ainoa polku jolloin jotain voisi tapahtuakin jos tuo saksan tehdas ei nyt asiaa saa korjattua. Käsittely kestää noin vuoden ja kannattaa tietysti tehdä siinä selväksi se mitä haluaa vaatia. Kaupan purku voi olla vähän kivinen tie, sillä autollasi on varmaankin ajettu jo tietyn matkaa..?

Kyllä kuten tuossa ylhäällä totesin, korjauksen on tultava valmistajalta. Aktiivinen yhteydenpito myyjään on kuitenkin se ensisijainen juttu, mutta onhan myös olemassa esimerkiksi jonkinlainen joukkokanteen mahdollisuus vauhdittaakseen kuluttajalautakunnan päätöstä.



En mä nyt mitään kaupanpurkua edes oo vailla. Mulle riittäis että ottaisivat koneen auki ja kattoisivat renkaat + sylinteriputkien pyöreyden ja laittasivat kuntoon jos noista jotain hässäkkää löytyis. Onhan se nyt melkein jo selviö että renkaita on paskana koska ekat karvaa vaille 20 tonnia meni 3 kertaa pienemmällä öljynkulutuksellä mitä tällä hetkellä mennään.

Jos oisin ite ajanut edes puolet tuosta seuranta-ajan kilometrimäärästä niin varmasti ois täyttyny tuo 0.5L/1000km vaan perkele ko sattu juhannus + loman alku juuri tuohon väliin ja vei ajokunnon. Eukko kun ajelee niin kone voi vai haaveilla yli 3 000 kierroksesta. Sehän ei pääse edes räsällä rekasta ohi kun ei perkele uskalla painaa kaasua pohjaan ja auto ei ymmärrä vaihtaa pienempää pykälää. 
Fabia rs combi -11

Chaniri

Lainaus käyttäjältä: Keke78 - 27.06.12 - klo:10:40
Jos oisin ite ajanut edes puolet tuosta seuranta-ajan kilometrimäärästä niin varmasti ois täyttyny tuo 0.5L/1000km vaan perkele ko sattu juhannus + loman alku juuri tuohon väliin ja vei ajokunnon. Eukko kun ajelee niin kone voi vai haaveilla yli 3 000 kierroksesta. Sehän ei pääse edes räsällä rekasta ohi kun ei perkele uskalla painaa kaasua pohjaan ja auto ei ymmärrä vaihtaa pienempää pykälää. 

Joo tämä on totta. Itsekin sain alhaiset kulutuslukemat tuohon omaan kun ajoin talvella hiljakseen. Sitten taas kun lumet suli ja kenkää vitsi antaa enemmän niin johan nousi öljyn kulutuskin. Ovat todenneet siellä että se on huohotinongelma, joten ihan selitettävissä on sillä että mitä kovempi liipasimen tallonta, sitä suurempi syöppö autosta tulee.
Auto: A1 1.4 TFSI S-line (2011)
ex-kulkine: VW Golf GTD (2012)

Punderz

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 26.05.12 - klo:14:33
Ja kekelle sori että mä taas vastasin mutku ei ole parempaakaan tekemistä mulla, kävin heittää fillarilenkin ja taas on luppoaikaa niin että jotta, onneks kohta alkaa F1 aika-ajot niin taas tekemistä riittää...sen jälkeen joutuu taas miettimään että mitähän sitten seuraavaksi tekisi, kyllä nää viikonloppuvapaat pitäisi lailla kieltää kun ihmisillä ei ole tarpeeksi järkevää tekemistä.

Mahtava lohkaisu, vieläkin naurattaa...   :D

Anyway omalla GTI:llä ajettu nyt 10.400km ja pyysi toisen kerran öljyä. (5500km kohdalla pyysi ekan kerran ja lisäsin 0.7 litraa, sitten jossain vaiheessa myöhemmin pullon loput 0.3 litraa.)

Kurkkasin moottorista tarran: CAV 347 020, päiväys 29-08-11.
Polo GTI 2012 Shadow Blue, Audi Q7 4.2 TDi V8 2008

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Keke78 - 27.06.12 - klo:10:40
En mä nyt mitään kaupanpurkua edes oo vailla. Mulle riittäis että ottaisivat koneen auki ja kattoisivat renkaat + sylinteriputkien pyöreyden ja laittasivat kuntoon jos noista jotain hässäkkää löytyis. Onhan se nyt melkein jo selviö että renkaita on paskana koska ekat karvaa vaille 20 tonnia meni 3 kertaa pienemmällä öljynkulutuksellä mitä tällä hetkellä mennään.

Mulla avasivat konetta sen verran että tulpat irrottivat ja kuvasivat sylinterit ja männänrenkaat, oli kuulemma vanhanmalliset renkaat mutta ei aleta vaihtaan koska öljynpaineet ja -kulutus heidän mielestään ok. Tossa mun motissa näyttäisi kaikki olevan vanhanmallista, toivottavasti seuraavassa uudessa autossa on kaikki uudenmallista ettei tarvi valittaa :)

Totesinkin jo Peevelille että samaan rahaan olisi saanut laadukkaamman käytetyn auton jonka öljynkulutus olisi varmasti pienempi ja kestävyys sekä luotettavuus testattu valmistajan toimesta.

No oli miten oli mutta kovin vähän näitä CAV moottoreita kuitenkin valmistetaan vaikka väittävät että jo 2 miljoonaa olisi tien päällä, kai sitä pitää aina vähän liiotella paitsi verottajalle :)

Jos moottorien numerointi on tehdaskohtaista niin olisi kiva tietää ne muut CAV 257404 autot koska ainakin 2 tai 3 muuta pitäisi löytyä...no eipäs saivarrella...

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 27.06.12 - klo:15:30
Totesinkin jo Peevelille että samaan rahaan olisi saanut laadukkaamman käytetyn auton jonka öljynkulutus olisi varmasti pienempi ja kestävyys sekä luotettavuus testattu valmistajan toimesta.

Mistäs voit olla varma?

Ettei vaan sinunkin autosi ilmestyisi tuotapikaa vaihtoautohalliin ja myydään helmenä.  ::)

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 27.06.12 - klo:15:45
Ettei vaan sinunkin autosi ilmestyisi tuotapikaa vaihtoautohalliin ja myydään helmenä.  ::)

No kun ei ilmesty, en myy mistään hinnasta, laitan saatana 2 litrasen koneen kun nykysen takuu päättyy ja tietty  DSG6 lodju :)

Polosta on onneksi tulossa se uusi GT malli piakkoin se on kyllä ykkösvaihtoehto seuraavaksi autoksi, siinä on takuulla uusi kone tosin ei taida olla vielä kestotestattu sekään :)

Korostetaan nyt vielä että onhan tuo Polo GTI aivan helvetin makea auto kun vertaa muihin kinnereihin, harmi vaan että noissa moottoreissa on tuollaisia ongelmia.

Chaniri

Noh kohtahan GTI:ssä on se uusi hieno CTHE-moottori! Sekin on kuulemma uusinta uutta.
Auto: A1 1.4 TFSI S-line (2011)
ex-kulkine: VW Golf GTD (2012)

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Chaniri - 27.06.12 - klo:17:17
Noh kohtahan GTI:ssä on se uusi hieno CTHE-moottori! Sekin on kuulemma uusinta uutta.

Polo GTI moottoriin näyttäisi sittenkin olevan korjaus, laitan tästä suomen maahantuojalle ilmoituksen saadaan motit vielä tänä kesänä kuntoon ja loppuu se paskanjauhanta huohottimesta.

---
You gotta load the motor at full throttle in 3rd and 4th gear from 2000-4000rpm and let the revs drop back down to 2000 rpm on its own without using brakes so the motor works against compression.

Used this method. I drive a 2012 polo 6R GTI. Engine build date is 12 Jan 2012. I've got 6000 km on the clock and the oil level is planted right where it was on day 1. The dealership said that the bottom end of the engine was updated in August 2011, that is..all car made after that date have the updated bottom end.
---

http://www.vwgticlub.co.za/forum/viewtopic.php?f=3&t=12898&start=90#p133953

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 27.06.12 - klo:15:30
...

No oli miten oli mutta kovin vähän näitä CAV moottoreita kuitenkin valmistetaan vaikka väittävät että jo 2 miljoonaa olisi tien päällä, kai sitä pitää aina vähän liiotella paitsi verottajalle :)

Jos moottorien numerointi on tehdaskohtaista niin olisi kiva tietää ne muut CAV 257404 autot koska ainakin 2 tai 3 muuta pitäisi löytyä...no eipäs saivarrella...

Kysyin samaa jo tuolla gallup-osiossasi, mutta olisko niin, että se aikaleimaa edeltävä kirjain voisi vaihtua aina kun tulee 999 999 täyteen? Sopisi vain hyvin tuohon kahteen miljoonaan valmistettuun moottoriin. Eli eka erä olisi ollut 1-999 999 (A) (tai ilman kirjainta), seuraavat 999 999 olisivat (B), jne?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy