Auton valinta ulkonäön perusteella (mukaan lukien sisusta)

Aloittaja Quality, 28.12.11 - klo:09:20

« edellinen - seuraava »

Quality

Usein autonvaihto-/valintapohdiskelussa nousee esille auton ulkonäön osuus valinnassa. Samalla pohdiskellaan myös sisustan materiaaleja ja sen onnistunutta muotoilua. Itsekin olen usein todennut, että en valitse mallia, joka ei istu omaan silmään (XC60n kohdalla taisi tulla poikkeus ;)).

-- Minkä mallin itse valitsisit puhtaasti ulkonäön - siis auton ulkoisen habituksen mukaan lukien sisustan ilme - perusteella unohtaen suorituskyvyn, luotettavuuden, tilat, moottorivaihtoehdot, taloudellisuuden jne. Valittavana ovat kaikki tällä hetkellä uutena saatavissa olevat ja pian tulossa olevat mallit, eivät siis menneiden vuosien kaunottaret.

Oma valinta ei vielä ole absoluuttisesti vakiintunut, joten kertokaapa muut omia näkemysiänne. Perustelut - miksei kuvatkin - ovat tietysti tärkeitä.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Skula

(ensinnäkin siis et kai quality nyt ostanut jotain mistä et esteettisesti juurikaan pidä itsekään?????)

(toivoisin myös että tässä topikissa ei kritisoitaisi toisten valintaa tai perusteluja, ts.Suomu24 tasoinen toisten valintojen mollaus/vertailu voisi jäädä pois, tätä varmaan Qualitykin arvostaisi, topikin arvokkaan avaajana? Pyydänkö liikoja?)

(quality poistannee tämän, jos kokee tarpeettomaksi, tai täydentää aloittamaansa topikkia, ja sitten poistaa tämän!)

(mielestäni myös pitäisi olla mukana jonkinlainen "järki" siis niin että ko kulkine olisi mahdollista ostaa, jollei nyt ihan just, mutta sillä normallilla etukäteis suunnittelulla, tai edes jollain määrätietoisemmalla ja pidemmällä suunnittelulla..)

Romurautaa ja paalivehkeitä.

Quality

skula: Loistava avaus! Hyvin luet "minua" :D.

1. En ostanut autoa, jonka ulkoasun/-muodon koen epämiellyttävänä. XC60n muotoilu on vaan siinä määrin "rohkea", että patakonservatiivi kokee sen jossain määrin "ravistelevana", mitä tässä iässä kipeästi koen tarvitsevani.

2. Erittäin arvostettava toive. Yritetään pitää siitä kiinni, eikö?

3. En aio poistaa skulan avausta, vaan odotan jännityksellä jatkoa ;).
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

HiTecci

Itse olen aika joustavan monimakuinen, sillä autohan on itselleni vain ihmisten ja tavaroiden liikutin, ei mikään nautintoväline. Mutta ainakaan tätä en varmasti ostaisi mistään hinnasta :o
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
BMW R 1200 ST -05

Cyclic Stig

Ferrari 458 Italia :-* :-* :-*. Tai klassisen kaunis uusi 911.

Vai oliko tässä leikissä joku budjettiraja?

Quality

Vähän hankalia nuo rajaukset silloin, kun liikutaan mielikuvamaailmassa. Itse pohtisin mieluiten malleja, joiden hankinta on edes teoriassa omien resurssieni rajoissa.

Leben und leben lassen.

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 28.12.11 - klo:09:36
Ferrari 458 Italia :-* :-* :-*. Tai klassisen kaunis uusi 911.

Vai oliko tässä leikissä joku budjettiraja?
Kyllä minäkin kallistuisin melkein Ferrarin tai Lamborghinin puoleen, jos pelkän ulkonäön perusteella voisi auton valita.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Peeveli

Jaa-a, vaikea sanoa koska hyvännäköisiä malleja on valtaisa määrä maailmassa.

Jos lähdetään liikkeelle alatasolta niin ainakin tämä nykyinen kulkine tuli ostettua pääosin ulkonäön (ja osaksi merkkiin liittyvän tunnelatauksen) takia. Auto koukuttaa edelleen ulkonäöllään vaikka suurin alkuajan huuma sen osalta onkin tasoittunut. Oikeasti rumaa autoa en kyllä ostaisi, luokkaa Lancia Ypsilon, Fiat Multipla, Nissan Tiida tai Micra, Renault Scenic, Lada jne.

Tupo

Porsche 911, kun säännöt rajaa Jaguar E-typen pois. ;)

P.Alikka

Jos pidetään todellisuus mielessä mihin rahat riittäisi, niin Lexus IS on kolahtanut ensiesittelystä (siis tämä uusin) lähtien minun makuuni, niin ulkoisesti kuin sisäisestikin ja semmoinen kyllä katokseen eksyisi, mutta ne tilat...
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

Anshjelm

Minä surffailen toisinaan suuntaan ja toiseen mielikuvieni kanssa. Susirumat mallitkin hetken pohdiskelun jälkeen näyttävät hyvältä. Ykköset kuitenkin yhä edelleen silmääni ovat kolme seuraavaa. Miten näihin eurot riittää, noh, Q7:aa vaille kaikki irtoaa jossain vaiheessa ihan normiauton hinnalla. Ja kyllähän alkupään Q7:n hinnat lähenee 3:lla alkavaa vääjäämättä.
-Mustang Fastback, vm. 1966
-Maserati 3200 GT, vm. 1999
-Audi Q7, vm. 2012

Se mikä viehättää on tietty maskuliinisuus ja silti "kurvikas" ulkomuoto. Sisätilojen suhteen olen aina tumman kannalla, siltä osin ehkä foorumilla vähemmistössä.

Markku J

Jos rahalimiittiä ei lasketa rajaukseksi, niin Aston Martin. DBS tai Volante.

Quality

Jos sitä omaa makumaailmaakin hiukan avaisi. Kieltämättä hienoja ovat Aston Martinit, Ferrarit, Porschet jne., mutta Lamborghini menee omissa arvioissa jo aika lailla yli.

Itse lähden ihan vakioautoista ja listaan suosikeikseni Audi A5:n ja Passat CC:n. Noihin olisivat jopa rahat riittäneet, jos muut speksit natsaisivat.

Leben und leben lassen.

Ton-1

Oma ja ei ihan niin utopistinen haave olisi ajaa Porsche Cayman S:llä,

edit:löyty verrokki joka todistaa että eo todellakaan utopistinen !

http://www.rinta-jouppi.com/vaihtoautot/auto/?regnumber=115657

sais olla punainen ja mustilla detaleilla ...... ja toki myös vanteet saisivat olla mustat.  ;D Mutta ehkä enempi käytännöllinen ratkaisu olisi kait seuraava (heh, tämä linnki ei kenties yllätä ketään  :D  ), ulkoinen habitus kohdallaan ja ei siinä kulkupuolessakaan valittamista olisi:

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=155257628&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=1900&makeModelVariant1.modelId=31&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&features=METALLIC&features=FOUR_WHEEL_DRIVE&negativeFeatures=EXPORT&colors=RED&categories=SportsCar&lang=de&pageNumber=1

Toisaalta vois se naama olla virneessä pidempään ihan siitäkin että nykyisen laitteeni konepellin alla lymyäisi se V8-moottori.

Eli olen loppujen lopuksi aika pieneen tyytyväinen.  ;)
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Skula

Minä näkisin että topikissa olisi kiva että joku järki "saatavuudessakin" olisi, eli mahdollisuus myös ostaa ko.auto, heti, tai pidemmän säästelyn ja pähkäilyn jälkeen..

Minulla on henkilökohtaisesti menossa tämmöinen pidempi projekti, joten mitään en sen tiimoilta paljasta tulevasta autosta..

Sen sijaan voin manita pari asiaa.. Taloudessa pitää olla yksi auto johon mahtuu 4 ihmistä sopivine matkatarvikkeineen.. Eli vähintään 4 ovinen sedan pitää löytyä talosta.. Sen kaverina voi sitten olla vaikka 2 ovinen (mutta myös 4-paikkainen) Coupe tms..

Voin kuitenkin unohtaa itse tuollaiset arvoautot(ferrarit yms), ja listaan pari nykyistä suosikkiani jotka voisin talliini ottaa(vaikka sitten tämän oman projektin loputtua)..

(uusi)MB C sarjalainen(kaikki korimallit sopii)
(uusi)BMW 3 sarjalainen uutuus (kaikki korimallit)
(uusi/käytetty)BMW 5 sarjalainen (kaikki korimallit)
(uusi)A5 Sportback
(uusi)VW Beetle  ::)
(uusi)Range Rover Evoque
(käytetty)Passat CC(FL ei vielä kiinnosta kun meni mielestäni huonompaan suuntaan, LIVE esitys voi muuttaa tilannetta)
(käytetty)Porsche Panamera
(käytetty)MB CLS

Tuossa siis pari suosikkiani.. Totuus on se että tuosta läjästä tod.näk jokin löytyy muutaman vuoden päästä itseltäni..(tai sitten ei :P )
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Filixon

Vähän arveluttaa tunnustaa, mutta olen jo hyvän aikaa katsellut suopein silmin pienen kokoluokan citymaastureita(!). Vähiten silmääni miellyttävät perinteiset sedanit, olipa niiden merkki, malli tai hinta mikä tahansa.
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

VAG!

Vastasin alkuperäiseen kysymykseen vähän harhaanjohtavasti, joten poistin koko vastauksen. Tässähän olikin kyse vain ulkonäöstä.

dosetti

Paljon olisi vaihtoehtoja, kuten joku Aston Martin DBS.
Edit luin huonosti ohjeet ja siis poistin kuvan.

Gigaa

Aloittajan toive taisi olla:

Lainaus käyttäjältä: Quality - 28.12.11 - klo:09:20
Valittavana ovat kaikki tällä hetkellä uutena saatavissa olevat ja pian tulossa olevat mallit, eivät siis menneiden vuosien kaunottaret.
Škoda Octavia Combi 1.6 TDI Style DSG 2018

Wilburi

LainaaMinä näkisin että topikissa olisi kiva että joku järki "saatavuudessakin" olisi, eli mahdollisuus myös ostaa ko.auto, heti, tai pidemmän säästelyn ja pähkäilyn jälkeen..

Mikäli noudatetaan tuota ehtoa, niin sitten sanoisin Audi S5 tai S4. RS5 olisi myös kiva, mutta ovat sen verran uusia ettei taida moneen vuoteen vielä olla mahdollisuutta ostaa sellaista. S4:sta voin perustella sen verran, että pidämme vaimon kanssa sedaneista ja tällä hetkellä A4 on hienoin markkinoilla oleva porrasperäinen auto. BMW:n uusi 5-sarja näyttää myös aika asialliselta, mutta ei ole tullut tutustuttua siihen vielä tarkemmin esim. liikkeessä. 
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Quality

Lainaus käyttäjältä: Filixon - 28.12.11 - klo:11:04
Vähän arveluttaa tunnustaa, mutta olen jo hyvän aikaa katsellut suopein silmin pienen kokoluokan citymaastureita(!). Vähiten silmääni miellyttävät perinteiset sedanit, olipa niiden merkki, malli tai hinta mikä tahansa.

Toivottavasti et Qashqaita ole "sillä silmällä" vilkuillut? VAG-perheestähän löytyy aika edustava valikoima: Audi Q3, VW Tiguan, Skoda Yeti. Ei yhtään hassumpi kuume ;).

Leben und leben lassen.

Filixon

Lainaus käyttäjältä: Quality - 28.12.11 - klo:14:57
Toivottavasti et Qashqaita ole "sillä silmällä" vilkuillut? VAG-perheestähän löytyy aika edustava valikoima: Audi Q3, VW Tiguan, Skoda Yeti. Ei yhtään hassumpi kuume ;).

No en Qashqaita, minusta se ei ole vähääkään kiinnostava. Eikä minun tapauksessani ole kyse mistään kuumeesta, vaan siitä, mikä näyttää silmään kiinnostavalta. Itse asiassa Golf Plussasta piti eräiden tietojen mukaan tulla jonkinlainen pienen "citymaasturin" tai tila-auton vastine VW:lle, ja minä hankin sen itselleni vakaasti harkiten ja ominaisuuksien puolesta täydeksi tyydytyksekseni (erinäisiä laatuongelmia lukuun ottamatta). Mutta sittemmin VAG joutui vastaamaan muiden merkkien haasteeseen Tiguanilla, Yetillä ym. Mutta kyllä Korean suunnaltakin tulee silmään sattuvia sovelluksia...
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

skriko

Ulkonäön perusteella ostaisin Honda CRZ:n. Hybridi ja huono jälleenmyyntiarvo rasitteena.

clacson

Alfa kiitos, ehkäpä 8C Spider, toki 159SW:kin menettelisi.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

XUE

tottakai sillä ulkonäöllä on merkitystä!

Se joka väittää että auton hankinta perustuu ainoastaan "järkivalintoihin"
puhuu bullshittiä  ;D Ainahan ei tietty voi valita ihan vapaasti mutta silti.

Itseasiassa olen jopa harkinnut että Toyota Prius voisi olla "järkihankinta"
mutta kun se on niin RUMA! Miksi siitä on tehty niin hirveän näköinen?

Tilausta voisi olisi hybrid-autoille joka näyttää hyvältä, jopa sporttiselta!
Tai missä olisi tilaa tarpeeksi ja edes kohtuullisen näköinen peli.
VW Passat Sedan 1.4TSI DSG R-line vm2013

VW Passat Variant 1.8TSI DSG R-line vm2010
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6097.0

XUE

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 28.12.11 - klo:10:11
Jos rahalimiittiä ei lasketa rajaukseksi, niin Aston Martin. DBS tai Volante.

Samoin, jos voisi valita niin Aston Martin V12 Vantage ehdottomasti!
Niitä ei meinaa Suomessa ihan joka kadun kulmassa tule vastaan  ;D

VW Passat Sedan 1.4TSI DSG R-line vm2013

VW Passat Variant 1.8TSI DSG R-line vm2010
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6097.0

Karvis

Jos rehelliset päiväunilaitteet jätetään pois laskuista ja keskitytään sellaisiin joihin rahkeet riittäisi, niin sitten se olisi Passat CC :) Tämänhetkisessä tilanteessa tosin joutuisi tyytymään käytettyyn, mutta ehkä tulevaisuudessa kynnet yltäisi raapimaan uudenkin oven kahvaa.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Raimo Miettinen jr.

Mini Coupe, jos meitä olisi vain kaksi.

Alfa Romeo 159 Ti-paketilla, jos meitä olisi max. neljä.

Alfa Romeo 8C Competizione, jos olisin ostanut Nokiaa 80-luvun lopulla.

-Matti-

Tämän hetkinen haave joka olisi mahdollista toteutua..

Uusikorinen TT Audi 3.2 Quattro,punaisella nahkasisustalla,mielellään valkoinen ulkoväri tai uusikorinen S3 samalla sisustalla/ulkovärillä..

Ja haaveena olisi seuraavassa autossa tuo punainen nahkasisusta  :D
Oem+

Nilkki

Itsellä auton valinnassa ulkonäkö (ja hinta tietysti) on se asia jonka perusteella valitaan vaihtoehdot ja sitten ruvetaan miettimään niitä muita ominaisuuksia, joten minulle tuo ulkonäkö on aika tärkeä.

Polossa sisustan laatuvaikutelma edelliseen (-06 Fiesta ST) verrattuna on huomattavasti parempi ja sitä osaa ehkä arvostaakin nyt enemmän kuin aiemmin. Kyllä seuraava auto saisi olla nahkajakkaroilla.

Mitä tuohon ulkonäön perusteella valittavaan autoon tulee, aiheutti uusi Kupla pienoisen autokuumeen. Se kun olisi melkein omaan budjettiin sopivakin.
Audi A3 1,4TFSI Sportback Business Sport -13 "Shiraz Red"

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy