Huolenpitosopimus

Aloittaja Passatti, 12.12.11 - klo:15:06

« edellinen - seuraava »

tpu

Lainaus käyttäjältä: nemos - 01.04.13 - klo:20:08
Useimmilla muilla merkeillä ei yleensä ole saanut palautusta ylimaksetusta osuudesta. Tämä parantaa VV-Auton huoltosopimusten kannattavuutta muihin verrattuna.

Kannattaa ottaa myöskin huomioon, mitkä ovat hallinnointikulut sopparissa (osana kuukausihintaa). Siinä vaiheessa kun sopimus päättyy, niin yli maksetusta osuudesta vähennetään ensin nuo hallinnointikulut pois ja vasta sen jälkeen loput saa palautuksena (jos jotain jää).

Olisi itsekin pitänyt tarkemmin lueskella paperit läpi, jälkeenpäin hieman harmitti, kun autolle ei oltu tehty yhtään ainoata huoltoa tuon sopimuksen puitteissa ja silti sain vain 64% maksetuista rahoista takaisin. Eli kuukausimaksuista 36% suli "hallinnointikuluihin".

jlindstrom

Itse ottaessani ko. sopparin audiin tsekkasin tuon varsin tarkasti. Ylläpitoja toki menee, mutta niistä tietoisena suhtaudun niihin "vakuutusmaksuna". Eli vähän kuten pankkilainassakin korkokatto maksaa jotain. Jos palvelun kokee tarpeelliseksi, niin jotain siitä pitää silloin maksaa.. ei täällä ilmaiseksi tai omakustannushintaan enää mitään saa.

Lisäksi tuo kulu on kiinteä, eli sen prosentuaalinen osuus on merkittävästi suurempi vähän ajavilla. Omassa sopparissa 3v/50tkm se on jo kohtuullisen pieni.

Lisäksi auto on minulle välttämätön työkalu, joten silläkin tuon voi itselleen perustella :)

//Juha

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: jlindstrom - 11.09.13 - klo:13:32
Itse ottaessani ko. sopparin audiin tsekkasin tuon varsin tarkasti. Ylläpitoja toki menee, mutta niistä tietoisena suhtaudun niihin "vakuutusmaksuna". Eli vähän kuten pankkilainassakin korkokatto maksaa jotain. Jos palvelun kokee tarpeelliseksi, niin jotain siitä pitää silloin maksaa.. ei täällä ilmaiseksi tai omakustannushintaan enää mitään saa.

Noinhan se menee, mutta korkokatto onkin silkkaa apinan koijaamista.

Saman, ellei paremmankin, suojan saa kiinteällä 10 vuoden korolla ja monin verroin halvemmalla. Tätähän myyntibonuksia janoava pankkitäti ei omasta aloitteestaan kerro, vaan tarjoaa vähän kuin tiskin alta vasta sitten, jos asiakas on tarpeeksi valveutunut. Bisnestä se pankkitoimintakin tietysti on siinä missä autokauppa.

jlindstrom

Korkokaton suhteen ollaan samassa linjassa. Jätin ottamatta ja huolehdin lainat sille tasolle, että lyhennyksistä selviää vaikka ansiosidonnaisella. Ja tosissaan hakeva löytää varmasti duunia siinä n. parissa vuodessa.

Korkokatto vaan tuntui sopivalta esimerkiltä noin ajatuksen tasolla :-)

Huoltosopparin osalta laskin sen myös tietyllä tapaa huoltomaksujen osamaksuna. Ei oikein innosta 300-700â,¬ sektorin lasku 1-2 kertaa vuodessa. Nyt se on "tasaerällä" ja toivottvasti myös palvelu rullaa entistä paremmin.

//Juha

skriko

Lainaus käyttäjältä: skriko - 06.10.12 - klo:22:17
Ei ainakaan minun kannattaisi ottaa huoltosopimusta. Näkyy nykyään maksavan 31â,¬/kk jos ajaa 10 000/v. Kolmen vuoden päästä olisi mittarissa 30 000 ja ainoa mitä autoon olisi tehty, olisi yksi LL-huolto noin 40â,¬ kun öljyt saan ilman. Suodatin 18â,¬. Huoltosopimuksen hinnaksi tulisi 1116â,¬.
Kauanko tuo liikkumisturva on voimassa?? Tarkoitan, että montako vuotta autonrekisteröintipäivästä.

Eilen auto täytti 3 vuotta. Nyt sitten huomasin, että jos olisin ottanut tuon huoltosopimuksen, olisi se tosiiaankin tähän päivään maksanut 1116â,¬ 10 000/v. Eilen mittarissa 30 131 ja huollot tulleet maksamaan 58â,¬.

jlindstrom

Näinhän se on. Olosuhteet ja tarpeet ovat erit. Se tärkein pointti mitä yritin tuossa valottaa, ehkä hyvinkin epäselvästi, oli että tarkka harkinta ja laskeminen on syytä tehdä. Sen jälkeen päätös on helppo. Toiselle hyvä, toiselle ei. Onneksi on vapaus valita.

//Juha

skriko

Lainaus käyttäjältä: skriko - 11.09.13 - klo:23:21
Eilen auto täytti 3 vuotta. Nyt sitten huomasin, että jos olisin ottanut tuon huoltosopimuksen, olisi se tosiiaankin tähän päivään maksanut 1116â,¬ 10 000/v. Eilen mittarissa 30 131 ja huollot tulleet maksamaan 58â,¬.

Nyt tuli lisää huoltokustannuksia. Jakoketjunvaihdon yhteydessä tehtiin ll-huolto. Nyt huoltokulut 108â,¬/5 vuotta. Kaksi vuotta tuli takuuta vaihtotyölle ja seuraava huolto 2015.

tapanixxx

Ihan hyvät hinnat on volkkarin huollossa kun noilla saa just nuo alkuperäiset suodattimet ja ei jää paljoa työlle osuutta.

Toisaalta minä voisin huoltaa vielä sinuakin edullisemmin ja alkuperäisillä osilla, kun en veloita itseltäni yhtään työstä :) No, kuppi kahvia a 20 cnt saattaisin ottaa vaivanpalkkaa Long Life huollosta :) Joku tosin saattaisi tehdä vielä minuakin edullisemmin...20cnt -> 0 cnt minkä uskoisin olevan absoluuttinen nollapiste huollon hinnalle, ellei joku keksi että ruvetaan maksamaan asiakkaalle LL huollosta  ;) ;)

Vaarivanhus

Näyttää menneen huolenpitosopimukseen puolessatoista vuodessa 145 euroa. Neljä kertaa olen reklamoinut, ettei suoraveloitus toimi, mutta ei vaan meinaa rahat tililtä lähteä. Olkoon, en jaksa enää narista.

23 vuotta olen maksanut vakuutusmaksujakin - tämänhetkisen hintatason mukaan 700 euroa vuodessa > x23 tekee 16100 euroa - ilman, etten ole muuta vastinetta saanut kuin kolme kertaa on korjattu tuulilasista kiveniskemää ja kerran se meni tyystin uusiksi. Kallista on tämä autonpito, mutta olkoon. Niin, mihinköhän ne hukkaan heitetyt rahat ovat menneet? Oliskohan menneet If:n osakkeenomistajien osinkoihin - ainakin osa?
Joutilas 76v

skriko

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 30.09.13 - klo:15:59
Ihan hyvät hinnat on volkkarin huollossa kun noilla saa just nuo alkuperäiset suodattimet ja ei jää paljoa työlle osuutta.

Eka ll-huolto merkkiliikkeessä 40â,¬+ öljynsuodatin ja proppu 18â,¬. Öljyjä saan kaupoissa ilman eli ESP mobil 0â,¬.
Toka huolto jakoketjunvaihdon yhteydessä. Suodatin tuli liikkeestä ja öljyt 0â,¬. Aika kovan hinnan kuitenkin ottivat pelkästä leimasta, kun öljyn ja suotimen vaihto kuului työhön. 15â,¬ maksoi tuo leima, kun ottivat huollosta jossa ei tehty eikä tarvinnut tehdä mitään, sen 15â,¬ enemmänkun mitä pikkuliike olisi ottanut koneen nollauksesta.
Jarrunesteitä en antanut vaihtaa. Lupasin luopua oikeudestani virhevastuun alaisiin korjaukseen, jotka johtuvat jarrunesteiden vaihdon laiminlyönnistä. Jos siis jarru truostuvat niin maksan iloisesti omasta pussistani, vaikka auto olisi 4 vuotta ja 40 000 ajettu. Huonoa tekoa olisi uudet volkkarit, kun Jetta meni samoilla nesteillä 24 vuotta läpi katsastuksesta jarrujen puolesta ja sitten vietiin paaliin. Eipä kiinnostanut hajottamon ukkoa oliko jäänyt ne 13 nesteenvaihtoa väliin.

skriko

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 30.09.13 - klo:15:59
Toisaalta minä voisin huoltaa vielä sinuakin edullisemmin ja alkuperäisillä osilla, kun en veloita itseltäni yhtään työstä :) No, kuppi kahvia a 20 cnt saattaisin ottaa vaivanpalkkaa Long Life huollosta :) Joku tosin saattaisi tehdä vielä minuakin edullisemmin...20cnt -> 0 cnt minkä uskoisin olevan absoluuttinen nollapiste huollon hinnalle, ellei joku keksi että ruvetaan maksamaan asiakkaalle LL huollosta  ;) ;)

Nollaisitko huoltokoneen, vaihtaisit öljyt ja suotimen ( itse toisin öljyt ja suodattimen ) antaisit merkkiliikkeen leiman, ( joka on tarpeellinen jos tulee virhevastuukorjauksia ), laittaisin VW ajoturvan ( jota tällä palstalla niin hehkutetaan ) 40â,¬:n hintaan ? Jos näin on niin tuon sinulle. Mutta nyt saa päästää taas kaksi vuotta, kun itse tekee 4 kertaa tuon huollon tuossa välissä. ilman öljyn ja suodattimen vaihtoa , niillähän pääsee 2v/30 000. Huonosti on täällä muuten ihmiset huollattaneet autojaan jos tosiaan tekevät vain tuon merkkiliikkeen ll-huollon esim. 30000/2v. Itse teen kyseisen huollon 4 kertaa tuon merkkiliikkeen kerran sijaan. Luulevatkohan merkkiliikkeet, että joku tosiaan olisi niin tyhmä, että katsoisi esim. jarrunesteet, jarrupalat, akun, renkaiden urasyvyyden,ilmanpaineet, vain kerran kahdessa vuodessa.

tapanixxx

Lainaus käyttäjältä: skriko - 30.09.13 - klo:16:58
Eka ll-huolto merkkiliikkeessä 40â,¬+ öljynsuodatin ja proppu 18â,¬. Öljyjä saan kaupoissa ilman eli ESP mobil 0â,¬.
Toka huolto jakoketjunvaihdon yhteydessä. Suodatin tuli liikkeestä ja öljyt 0â,¬. Aika kovan hinnan kuitenkin ottivat pelkästä leimasta, kun öljyn ja suotimen vaihto kuului työhön. 15â,¬ maksoi tuo leima, kun ottivat huollosta jossa ei tehty eikä tarvinnut tehdä mitään, sen 15â,¬ enemmänkun mitä pikkuliike olisi ottanut koneen nollauksesta.
Jarrunesteitä en antanut vaihtaa. Lupasin luopua oikeudestani virhevastuun alaisiin korjaukseen, jotka johtuvat jarrunesteiden vaihdon laiminlyönnistä. Jos siis jarru truostuvat niin maksan iloisesti omasta pussistani, vaikka auto olisi 4 vuotta ja 40 000 ajettu. Huonoa tekoa olisi uudet volkkarit, kun Jetta meni samoilla nesteillä 24 vuotta läpi katsastuksesta jarrujen puolesta ja sitten vietiin paaliin. Eipä kiinnostanut hajottamon ukkoa oliko jäänyt ne 13 nesteenvaihtoa väliin.

Tavallaan olet tehnyt hyvän ympäristöteon kun ei ole tarvinnut hävittää noita ylimääräisiä jarrunesteitä.

Tuosta leimasta sen verran että olisit sanonut että et tarvitse leimaa, pelkän merkinnän. Näin olisit säästänyt sen 15 euroa. Jos tähän eivät olisi suostuneet niin itselläni on aina kynä mukana -> olisin kirjannut tiedot vaikka itse kirjaan. Pääasia on että on dokumentoitu huoltokirjaan.

Koneen nollaus onnistunee kaikista volkkareista parin napin painalluksella. Tästäkään en olisi maksanut mitään -> viime kädessä vaikka itse nollannut huoltovälinäytön. Voi hyvin tehdä vaikka juuri ennen kun vie huoltoon, auton elektroniikka ei tästä välitä.

Kahvit olisin tarjonnut huollosta, en enempää. Ja senkin itse keitettynä ja termospullolla tuotuna huoltomiehelle. Säästö se pienikin säästö :)

skriko

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 30.09.13 - klo:17:14
Tavallaan olet tehnyt hyvän ympäristöteon kun ei ole tarvinnut hävittää noita ylimääräisiä jarrunesteitä.

Tuosta leimasta sen verran että olisit sanonut että et tarvitse leimaa, pelkän merkinnän. Näin olisit säästänyt sen 15 euroa. Jos tähän eivät olisi suostuneet niin itselläni on aina kynä mukana -> olisin kirjannut tiedot vaikka itse kirjaan. Pääasia on että on dokumentoitu huoltokirjaan.

Koneen nollaus onnistunee kaikista volkkareista parin napin painalluksella. Tästäkään en olisi maksanut mitään -> viime kädessä vaikka itse nollannut huoltovälinäytön. Voi hyvin tehdä vaikka juuri ennen kun vie huoltoon, auton elektroniikka ei tästä välitä.

Kahvit olisin tarjonnut huollosta, en enempää. Ja senkin itse keitettynä ja termospullolla tuotuna huoltomiehelle. Säästö se pienikin säästö :)

No, sitä ympäristöähän minäkin. ;) Minä en osaa nollata omasta autostani ll-huoltokonetta napin painalluksella. Osaan kyllä nollata 15 000/vuosi. Joten joudun maksamaan siitä, että haluan 30 000/2 v joustavan huoltovälin. Sitä kukaan ei minulle ilman tee. 30â,¬ kurjat pyytävät kyseisestä toimenpiteestä. Olenko tyhmä, vai miten olen aina luullut, että jos haluaa koneen nollauksen ll-huoltoväliin, sitä ei voi tehdä ilman jonkinlaista laitetta.
En minäkään siitä leimasta niin välitä muuten, mutta seuraava ostaja kun katsoo sitä huoltokirjaa, niin pitää sitä leimaa arvokkaana. Itse pidän tärkeämpänä, että merkkiliike kirjoittaa tietoihinsa, että auto on huollettu ll ohjelmalla ja muutenkin valmistajan ohjeiden mukaan. Miksi? No siksi, että sitähän ne kauheasti tarkastelivat maahantuojan koneilta, kun tekivät yli kolme vuotta vanhaan vaggineeseen korjauksen veloituksetta.

skriko

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 30.09.13 - klo:17:14
Good Will asiat ei enää toimisi, mutta ei taida sinullakaan olla maahantuojalta good williä.

No ehkä ne sitten korjasivat yli kolme vuotiaan auton vain pahalla tahdollaan. ;D

tapanixxx

Lainaus käyttäjältä: skriko - 30.09.13 - klo:17:25
No, sitä ympäristöähän minäkin. ;) Minä en osaa nollata omasta autostani ll-huoltokonetta napin painalluksella. Osaan kyllä nollata 15 000/vuosi. Joten joudun maksamaan siitä, että haluan 30 000/2 v joustavan huoltovälin. Sitä kukaan ei minulle ilman tee. 30â,¬ kurjat pyytävät kyseisestä toimenpiteestä. Olenko tyhmä, vai miten olen aina luullut, että jos haluaa koneen nollauksen ll-huoltoväliin, sitä ei voi tehdä ilman jonkinlaista laitetta.
En minäkään siitä leimasta niin välitä muuten, mutta seuraava ostaja kun katsoo sitä huoltokirjaa, niin pitää sitä leimaa arvokkaana. Itse pidän tärkeämpänä, että merkkiliike kirjoittaa tietoihinsa, että auto on huollettu ll ohjelmalla ja muutenkin valmistajan ohjeiden mukaan. Miksi? No siksi, että sitähän ne kauheasti tarkastelivat maahantuojan koneilta, kun tekivät yli kolme vuotta vanhaan vaggineeseen korjauksen veloituksetta.

Tuo nollaus on tosiaan 15tkm/vuosi mitä pidän itse parempana kuin LL huoltoväli max 2v/30tkm.

Tuo pelkkä öljyjen ja suodattimien vaihto ei kyllä täytä LL huollon sisältöä. Siellä on parikymmentä tarkistettavaa kohdetta, saranoiden voitelua, pakkasnesteen mittausta, korin tarkistus yms.

Jakoketjun kyllä vaihtavat koska kyseessä on virhevastuun/takuun alainen asia riippuen auton iästä. Goodwill ei tässä näin tuoreessa autossa vielä ole ajankohtainen.

No vakavasti puhuen edullisesti olet huoltosi teettänyt ja säästänyt selvää rahaa. Suurin osa maksaa maltaita ja ei edes kilpailuta ja tuo omia öljyjä mukanaan. Itse koitan mennä siinä keskitiessä, eli kilpailutan huollot ja pikkuasiat, kuten jarrupalat yms. laitan itse sopivaksi katsomaani ajankohtaan. 1000 euron jarruremontti muuttuu helposti 250 euroon kun itse tekee.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: skriko - 30.09.13 - klo:17:25

Mitä sillä on väliä mille huoltovälille se nollataan kun huolto on kuitenkin jätetty tekemättä? Voihan sen nollata uudelleen mittaristosta 15tkm jälkeen ja käyttää vasta toisen huoltovälin täytyttyä taas "huollossa" ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

skriko

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 30.09.13 - klo:17:35

Tuo pelkkä öljyjen ja suodattimien vaihto ei kyllä täytä LL huollon sisältöä. Siellä on parikymmentä tarkistettavaa kohdetta, saranoiden voitelua, pakkasnesteen mittausta, korin tarkistus yms.

Kädessä nyt huolto-ohjelma

Määräaikaishuolto.
Moottoriöljyn ja suodattimen vaihto
Renkaanpaikkauspullon päivämäärän tarkistus
Huoltokoneen nollaus
Jarrunestemäärän tarkistus
Jarrupalojen paksuuden tarkistus
Renkaat urasyvyys ja ilmanpaineet
Akun tarkistus
Jarrut, tiiveyden ja kunnon silmämääräinen tarkistus.

Muutahan tuossa ei ole.

Sitten laajassa määräaikaishuollossa on noita rasvanroiskimisia ja valojen suuntauksia ja pissapojan tarkistuksia.

Autoalalla kun on koko ikänsä ollut, niin se on hyvä, että huoltomiehet uskovat että osaa itse katsella pissapoikansa ja peräluukun sisävalojen toimivuuden eikä näin ollen laskuta näistä valohoidoista.

Vaginisti

Käytettyä ostaessa kannattaa muuten ostaa auto, jossa on ollut huoltosopimus, silloin voisi ainakin olettaa, että kaikki on tehty kunnolla, eikä joka ikisessä asiassa ole yritetty säästää sitä viimeisintä sentin kymmenystä tai jätetty jotain kokonaan tekemättä.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 30.09.13 - klo:17:47
Mitä sillä on väliä mille huoltovälille se nollataan kun huolto on kuitenkin jätetty tekemättä? Voihan sen nollata uudelleen mittaristosta 15tkm jälkeen ja käyttää vasta toisen huoltovälin täytyttyä taas "huollossa" ::)

Minun autossani ei ole jätetty mitään huoltoja tekemättä. Se on huollettu vähän liiankin tarkasti, kun long life öljytkin on vaihdettui 1 v/13 000 ja sitten 2 v/17 000. Ainoa huolto mikä tosiaan on jätetty tekemättä maahantuojan huolto-ohjelman mukaisesti on jarrunesteiden vaihto.
Siinä kun kieltäydyin siitä ja lupasin luopua oikeuksistani  virhevastuuseen jarrujen osalta, naureskelivat, että näyttää jarrunesteesi olevan millilleen ylärajassa ja ihan kullankeltaista. Ei siitä mitään hyötyä olisi, että ne vaihtaisimme, kun teemme sen imuvaihtona, jolloin mahdollinen paska jää kuitenkin jarruletkujen loppupäähän. Emme viitsi koskaan aukoa ruuveja ja muttereita jarrusylinterien päästä, kun voivat ruostuneet pian katkeilla ihmisten katiskoista ja urakka kusee.

Minä pidän vain tärkeänä, että autoa pidetään siinä kunnossa, että se toimii niin kuin valmistaja on tarkoittanut, vie polttonestettä 5,8 litraa/100 160 heppasella koneella. Ei syö öljyä desiä enempää/17 000. Lisäksi tykkään, että auto on aina puhdas päältä ja sisältä. Mieltäni tietysti vielä lämmittää, että vaihtaessani auton liikkeessä uudempaan on joka kerta netillä ilmossa lukenut,"autonhoidon esimerkki" tai kerran oli "omistajansa silmäterä".
Näistä ei nyt tällä kertaa Karvis enempää, kun kirjoitteluni voi " aiheuttaa turhaa väittelyä puolin ja toisin". Joku kun vielä keksii tuon kaksoinnimimerkin, niin banniahan siitä tulee taas kuukausi.

tapanixxx

Lainaus käyttäjältä: skriko - 30.09.13 - klo:18:12
Minun autossani ei ole jätetty mitään huoltoja tekemättä. Se on huollettu vähän liiankin tarkasti, kun long life öljytkin on vaihdettui 1 v/13 000 ja sitten 2 v/17 000. Ainoa huolto mikä tosiaan on jätetty tekemättä maahantuojan huolto-ohjelman mukaisesti on jarrunesteiden vaihto.
Siinä kun kieltäydyin siitä ja lupasin luopua oikeuksistani  virhevastuuseen jarrujen osalta, naureskelivat, että näyttää jarrunesteesi olevan millilleen ylärajassa ja ihan kullankeltaista. Ei siitä mitään hyötyä olisi, että ne vaihtaisimme, kun teemme sen imuvaihtona, jolloin mahdollinen paska jää kuitenkin jarruletkujen loppupäähän. Emme viitsi koskaan aukoa ruuveja ja muttereita jarrusylinterien päästä, kun voivat ruostuneet pian katkeilla ihmisten katiskoista ja urakka kusee.

Minä pidän vain tärkeänä, että autoa pidetään siinä kunnossa, että se toimii niin kuin valmistaja on tarkoittanut, vie polttonestettä 5,8 litraa/100 160 heppasella koneella. Ei syö öljyä desiä enempää/17 000. Lisäksi tykkään, että auto on aina puhdas päältä ja sisältä. Mieltäni tietysti vielä lämmittää, että vaihtaessani auton liikkeessä uudempaan on joka kerta netillä ilmossa lukenut,"autonhoidon esimerkki" tai kerran oli "omistajansa silmäterä".
Näistä ei nyt tällä kertaa Karvis enempää, kun kirjoitteluni voi " aiheuttaa turhaa väittelyä puolin ja toisin". Joku kun vielä keksii tuon kaksoinnimimerkin, niin banniahan siitä tulee taas kuukausi.

No jotakin huoltokohteita, noita tarkistuksia, olet tehnyt itse ja öljynvaihdot ja suodattimet teetättänyt ja saanut niistä LL leiman. Pakkasnesteetkin olet tarkistanut 'silmämääräisesti' vai oikein mitannut :)

Tuosta jarrunesteiden vaihdosta. Eli puhut VW merkkihuollosta mikä vaihtaa vain jarrunestesäiliön nesteen ja jättää vanhat nesteet kytkimeen ja jarruputkiin ja satuloihin. Tuon jos kerrot maahantuojalle mikä liike on kyseessä niin voi olla että kohta se ei enää olekkaan virallinen vw huolto. Tuohan on **setusta. Ei tule kytkinnesteetkään ikinä vaihdetuksi :)

Kunnon volkkarin huolto kyllä aukoo nuo ilmanipat ja jos katkeaa niin asiakas maksaa satulan korjauksen / uuden satulan. Ei siinä huollolla ole riskiä, riski on asiakkaalla että aukenevatko ne ilmanipat. En ymmärrä miksi urakka kusee tämän osalta?

Vaginisti

-87 Corollaan en ikinä vaihtanut jarrunesteitä ja yhtenä pakkasaamuna painoin jarrua, Corolla kääntyi 360 astetta ja matka jatkui...

skriko

Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 30.09.13 - klo:17:58
Käytettyä ostaessa kannattaa muuten ostaa auto, jossa on ollut huoltosopimus, silloin voisi ainakin olettaa, että kaikki on tehty kunnolla, eikä joka ikisessä asiassa ole yritetty säästää sitä viimeisintä sentin kymmenystä tai jätetty jotain kokonaan tekemättä.

Ei pidä laisinkaan paikkaansa. Itse en ostaisi tuollaista autoa jossa on vain tehty noita valohoitoja.
Ã,,itini osti kerran auton, jossa oli ollut huoltosopimus ja vielä lisänä renkaiden säilytys, vaihto ja pesu.
Vanteissa mutterit olivat niin ruvella ja reijät kolottu vaihtotyössä. Vanteet olivat niin likaiset, että sain pestä ne pihassa liuottimen kanssa. Sitten kun tein tarkistukset mitkä oli tehty viikko sitten huollossa niin.. ohjaustehostajanöljytikku ei kastunut lainkaan, renkaiden ilmanpaineet olivat mitä sattuu, vararenkaassa oli ilmaa 1,3, pissapoika tyhjä. Kaikissa oli huoltopaperissa merkintä ok. Olivat varmaan auton ollessa tuon viikon myynnissä vaihtohallissa käyneet ruikkimassa kaikki nesteet pihalle.
Oletko Vaginisti muuten tietoinen, miksi useassa merkkiliikkeen huoltohallissa on ovessa kielto, että halliin ei saa mennä kuin henkilökunnan luvalla ja miksi juuri yhdessäkään pienen huoltoliikkeen ovessa ei ole tällaista lappua?. Siinäpä kysymystä kaksi arvattavaksi.

Sitä kun pöhkö huoltopelle menee kysymään henkilökunnalta niin saa vastauksen " meillä on vakuutus, joka ei korvaa mahdoliisista tapaturmista huoltohallissa". On se kumma että pienillä liikkeillä on varaa ottaa vakuutus joka korvaa.
Niinpä, maksakoot huoltopellet puolestani ihan vapaasti merkkiliikkeiden valohoidoista, niin niillä on sitten varaa maksaa esim. minulle kallliita good will korjauksia.

tapanixxx

Nythän sinä voi saada nuo huollot tuolta ilmaiseksi kun kerrot että käännyt maahantuojan puoleen ja kerrot miten täällä jarru ja kytkinnesteet vaihdetaan elleivät tee ihan tasan tarkkaan sinun ohjeittesi ja määräämäsi hinnan mukaisesti huollot. Eli jos vieläkin halvemmalla haluat selvitä niin nyt sinulla on siihen tilaisuus..

Käräytä nuo epärehelliset rasvanäpit. Lähtee VW kilvet katolta alta aikayksikön ja paikka muuttuu tavalliseksi pärnäsen autohuolto oy:ksi.

Itse asiassa täältäkin voisi joku olla yhteydessä maahantuojaan ja kertoa näistä havainnoistasi ja miten leimoja lyödään vihkoon. Kyseessä on kuten kerroit pieni vw merkkikorjaamo...

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 30.09.13 - klo:18:24
Kunnon volkkarin huolto kyllä aukoo nuo ilmanipat ja jos katkeaa niin asiakas maksaa satulan korjauksen / uuden satulan. Ei siinä huollolla ole riskiä, riski on asiakkaalla että aukenevatko ne ilmanipat. En ymmärrä miksi urakka kusee tämän osalta?

Niin, jos ei nippoja aukaise, eihän siitä "imuvaihdosta" ole mitään hyötyä. Sama juttu on ohjaustehostimen nesteiden kanssa, monet omatoimikorjaajat imaisee säiliöstä likaista nestettä ja laittaa tuoretta tilalle. Sen jos toistaa useita kertoja niin vaihtuuhan se neste mutta kokonaan ei koskaan. Tämä piti kantapään kautta opiskella kun korjaamo ei vikaa löytänyt (vika oli äänekäs tehostin, korjaantui kun vaihdoin nesteet oikeaoppisesti). Mutta se oli 13v vanha auto ja nesteitä ei todennäköisesti oltu koskaan vaihdettu.

Lainaus käyttäjältä: skriko - 30.09.13 - klo:18:34
Oletko Vaginisti muuten tietoinen, miksi useassa merkkiliikkeen huoltohallissa on ovessa kielto, että halliin ei saa mennä kuin henkilökunnan luvalla ja miksi juuri yhdessäkään pienen huoltoliikkeen ovessa ei ole tällaista lappua?. Siinäpä kysymystä kaksi arvattavaksi.

En ole merkkiliikkeessä koskaan autoa huollattanut, mutta varmaan siellä moinen kyltti on, onhan sama käytäntö esim. tehtaissa, ei sinne haluta amatöörejä itseään telomaan. Tai mahdollisesta telomisesta ei haluta ottaa teoriassakaan vastuuta.

skriko

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 30.09.13 - klo:18:41
Nythän sinä voi saada nuo huollot tuolta ilmaiseksi kun kerrot että käännyt maahantuojan puoleen ja kerrot miten täällä jarru ja kytkinnesteet vaihdetaan elleivät tee ihan tasan tarkkaan sinun ohjeittesi ja määräämäsi hinnan mukaisesti huollot. Eli jos vieläkin halvemmalla haluat selvitä niin nyt sinulla on siihen tilaisuus..

Käräytä nuo epärehelliset rasvanäpit. Lähtee VW kilvet katolta alta aikayksikön ja paikka muuttuu tavalliseksi pärnäsen autohuolto oy:ksi.

Itse asiassa täältäkin voisi joku olla yhteydessä maahantuojaan ja kertoa näistä havainnoistasi ja miten leimoja lyödään vihkoon. Kyseessä on kuten kerroit pieni vw merkkikorjaamo...

Seuraava huolto kahden vuoden päästä, joten en tarvitse nyt minkäänlaista huoltoa. Eipä ole muuten ainoa merkkiliike joka vaihtaa jarrunesteen imuvaihtona. Niitä on niin Toyotalla kuin Hondallakin. Onhan kyseisestä asiasta ollut täällä aikaisemminkin puhetta.

tapanixxx

No joo, tämähän ei ole enää ns. valohoitoa vaan ns **setusta.

Mutta ei ole ensimmäinen kerta kun asiakas maksaa jostakin mitä ei oikeasti olla tehty.

Pitääpä vältää pieniä vw merkkihuoltoja :) Isossa vw merkkihuollossa olen omin silmin nähnyt että nipat avataan, myös sieltä kytkimen työsylinteristä.

nemos

Lainaus käyttäjältä: skriko - 11.09.13 - klo:23:21

Noinhan se ei ole. Hallinnointikulut 3 vuodessa 36 kk x 12 euroa eli 432 euroa.
Volvo XC60 T8 Inscription

skriko

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 30.09.13 - klo:18:59
No joo, tämähän ei ole enää ns. valohoitoa vaan ns **setusta.

Kyllä se valohoitokin on mielestäni kusetusta, koska asiakkaalta otetaan maksu valohoidosta, eikä kyseisiä tarkistuksia ole tehty.
Minultakin yritettiin kerran laskuttaa 3X uudet pyyhkijän sulat, koska olivat kuulemma pyyhkineet niin huonosti. Olin ostanut uudet sulat viikko sitten samaisesta merkkiliikkeestä ja en ollut kertaakaan pyyhkinyt niillä lasia.
Toki mainittuanai asiasta vähensivät sulat ja vaihtotyön laskusta.

skriko

Lainaus käyttäjältä: nemos - 30.09.13 - klo:19:07
Noinhan se ei ole. Hallinnointikulut 3 vuodessa 36 kk x 12 euroa eli 432 euroa.

Maksavathan ne kaksi long life huoltoa koneen nollauksineen ja 2X alkuperäinen öljynsuodatin ja 2X Mobil ESP 5W-30 öljykin jotain.

tapanixxx

Lainaus käyttäjältä: skriko - 30.09.13 - klo:19:20
Maksavathan ne kaksi long life huoltoa koneen nollauksineen ja 2X alkuperäinen öljynsuodatin ja 2X Mobil ESP 5W-30 öljykin jotain.

Niin, sinä olisit maksanut tuon 432 e huolenpitosopimuksen hallinnoinnista ja ehkä 250e ensimmäisestä LL huollosta kahden vuoden ikäisenä. Eli kokonaissumma n. 680â,¬. Loput olisit saanut takaisin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy