Vuosimalli ja mallivuosi

Aloittaja Mikko, 10.12.11 - klo:21:31

« edellinen - seuraava »

skriko

Lainaus käyttäjältä: Docw - 03.01.12 - klo:18:45
Täällä muuten tuota käytetään surutta hyödyksi, paikalliset valmistajat tuovat jo kilvan 2013 malleja markkinoille.

Mutta täällä tuo rekisteröintipäivä ei tunnu muutenkaan kiinnostavan. Autot myydään mallivuoden perusteella. Käytettyä ostaessa täytyykin olla tarkkana silloin kun takuu tai ilmaiset huollot alkavat loppua.

Oma Q5 on todellakin rekisteröity jo syyskuun alussa 2010 ja piti ihan tarkistaa että kaikissa papereissa vakuutusyhtiöltä tullutta korttia myöten sanotaan että auton vuosimalli on 2011.

Ostopuolen esimerkiksi käynee oma autokauppani parin vuoden takaa. Vuosimallin 2009 A4:stä sai lokakuun lopussa 2009 ihan mielettömän alennuksen koska auto oli jo "vanha". Ei varmaan suomalainen autokauppias lähde myymään uutta autoa minimikatteella koska saisi parin kuukauden päästä myydä auton yhtä vuotta uudempana koska perustoppahousut ei ymmärrä mitä vuosimalli tarkoittaa  ;D

Saksasta saa ylivuotisia tosi halvalla. Meiltä saa myös ylivuotisia moottoripyöriä jopa 27%:n alennuksella.

monster

Lainaus käyttäjältä: skriko - 03.01.12 - klo:20:32
Saksasta saa ylivuotisia tosi halvalla. Meiltä saa myös ylivuotisia moottoripyöriä jopa 27%:n alennuksella.

Tätä olen ihmetellyt että miksi suomipekka ei käytä näitä alennuksia hyväkseen uutta peliä ostaessa. Miksei siis suomipekka osta uutta ylivuotista Audiaan saksasta -25% alennuksella vaan ostaa sen nolla-alella täältä. Jos lisäksi mennään foorumin pääosan lukijoista mukaan niin noista ylivuotisista tuleekin tänne rekisteröitäessä "uudempia" = uutta vuosimallia :=)

Simsalabim - vanha muuttuu uudeksi  ::)
ex:t: F31, B9, B8 TDIq, A3 8V 2.0TDIq, B7 DTM, B7 3.0TDIq, A6 4F, A3 8p, B6 1.8Tq+1.9TDIq, Audi Coupe Quattro 2.8, Skoda Yeti 4X4, Ocu II 4X4 TDI, VW Golf II+IV+V GTI // Subaru Forester XT, Dacia Duster 1.5dci 4wd, Alfa 159 Q4 2.4JTDm, Clio Sport RS III, Peugeot 205 GTI

VAG!

Laitoin kyselyihin 3000km "ylimääräistä" kilsaa ja 500 euroa. Sen verran lasken arvoa rekisteröintivuodelle. Ei siis kovin paljon, mutta kuitenkin jotain. Toisaalta elän siinä uskossa, että jotkut ostajat arvostavat tammikuussa rekisteröityä paljon enemmänkin, joten itse kärvistelen joulukuussa muutaman viikon, jotta auto laitetaan kilpiin vasta tammikuussa.

Tämä tietysti sillä edellytyksellä, että vaihtohyvitykset, alennukset ja mahdolliset muut bonukset eivät riipu rekisteröintiajankohdasta. Esimerkiksi 1000 euron edestä Plussalippuja saisi todennäköisesti minut rekisteröimään auton jo joulukuussa.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: monster - 03.01.12 - klo:21:16
Tätä olen ihmetellyt että miksi suomipekka ei käytä näitä alennuksia hyväkseen uutta peliä ostaessa. Miksei siis suomipekka osta uutta ylivuotista Audiaan saksasta -25% alennuksella vaan ostaa sen nolla-alella täältä. Jos lisäksi mennään foorumin pääosan lukijoista mukaan niin noista ylivuotisista tuleekin tänne rekisteröitäessä "uudempia" = uutta vuosimallia :=)

Simsalabim - vanha muuttuu uudeksi  ::)

Koska suomipekka on tyhmä tai köyhä eli Audi on ostettava pätkällä.  ::)

Mutta kyllä, siinä auto muuttuisi vuotta tai jopa kahta uudemmaksi, kunhan ei vaan ole faceliftiä tullut välissä. Olen hakenut pari asuntoautoa tuolla tavalla Saksasta eli sikäläisen dealerin ylivuotisten varastosta ja kyllähän niistä uposuusia tuli kun suomalaisiin kilpiin saatiin.

Mulla on tallessa lehtileike, jossa AKL:n pomo ja suuri autokauppias Matti Pörhö kehuu Suomen hyvää sijaintia. On kuulemma autokaupan onni, että ylivuotiset autot saadaan dumpattua Venäjälle, jolloin ei tarvitse Suomessa myydä halvemmalla. Tosi hienoa suomalaisen kuluttajan kannalta. Pörhö on selvästikin isänmaallinen mies ja ajattelee suomalaisten parasta..

Mikko

Vielä yksi kysymys erityisesti skrikolle ja muillekin enemmän autokauppaa tehneille. :)

1) Ostat auton 12/2009, rekisteröit sen 12/2009 ja vaihdat sen uuteen joka rekisteröidään 12/2012
2) Ostat auton 12/2009, rekisteröit sen 01/2010 ja vaihdat sen uuteen joka rekisteröidään 01/2013

Onko vaihtohyvityksessä eroa tapauksien välillä? Vaihtoauto tuodaan liikkeeseen samana päivänä kun uusi auto sieltä haetaan.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 05.01.12 - klo:11:12
Onko vaihtohyvityksessä eroa tapauksien välillä?

Veikkaisin, että on. 01/10 ensirekisteröity on liikkeen mielestä parempi auto heille jälleenmyytäväksi. Liike siis laskee sille X euroa arvoa. Tämä siis ei ole asiakkaan maksama väliraha, vaan liikkeen oma sisäinen arvio sen arvosta. Vastaavasti liike laskee 12/09 rekisteröidylle autolla arvoksi Y euroa.

Jos jossain myyntiorganisaation portaassa tulee tarvetta saada autoja mahdollisimman paljon rekisteriin joulukuussa (2012 tässä esimerkissä), niin sitten joulukuussa autonsa rekisteröivät saavat jotain etua. Tämä etu voi olla pienempi väliraha, jotain bonuslippuja (esim. Plussaa) tai jotain pikkuhärpäkettä (kaukalomattoja, rengashotelli,...) Tärkeää on vain huomata se, että nämä edut tulevat myös käteisostajalle. Nämä edut eivät siis nosta vaihtoauton arvoa, vaan vain lisäävät uuden auton alennusta. Liikkeen laskema sisäinen "arvo" X tai Y pysyy koko ajan samana, vaikka ostajan silmissä väliraha pieneneekin.

Väliraha siis pienee aivan yhtä paljon, oli tarjolla sitten X tai Y. Tilanne ei voi olla sellainen, että vain 12/09 rekisteröidyn auton väliraha pienenisi ja 01/10 pysyisi samana. Tämä siis sillä oletuksella, että molemmissa tapauksissa autoista on laskettu yhtä "tiukat" hinnat.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 05.01.12 - klo:11:12
Vielä yksi kysymys erityisesti skrikolle ja muillekin enemmän autokauppaa tehneille. :)

1) Ostat auton 12
/2009, rekisteröit sen 12/2009 ja vaihdat sen uuteen joka rekisteröidään 12/2012
2) Ostat auton 12/2009, rekisteröit sen 01/2010 ja vaihdat sen uuteen joka rekisteröidään 01/2013

Onko vaihtohyvityksessä eroa tapauksien välillä? Vaihtoauto tuodaan liikkeeseen samana päivänä kun uusi auto sieltä haetaan.

Tapauksessa 2 väliraha on pienempi. Perustelut: Liikkeelle on sama tuotko vaihtoauton joulukuussa vai tammikuun alussa, koska he laskevat, että eivät todennäköisesti saa autoa myytyä vuoden 2012 puolella. Kun vaihtoauton oletettu myynti tapahtuu 2013 niin tapauksessa 1 vaihtoauto on 4 vuotta vanha ja tapauksessa 2, 3 vuotta vanha. Siten väliraha tapauksesa 2 noin 1500e pienempi.

skriko

Useimmat autonvaihtajat eivät " voita" tässä rekisteröinnin venyttämisessä joulukuulta tammikuulle mitään. Ainoa voittaja on ( rahallisesti ) henkilö jolla ei ole vaihtoautoa tai henkilö, joka voi tuoda vaihtoautonsa liikkeeseen hyvissä ajoin ennen vuodenvaihdetta ja olla ilman autoa tai ajaa jollakin toisella autolla tammikuulle. Jos tällaista mahdollisuutta ei ole niin rekisteröinnin lykkäämisestä ei ole mitään hyötyä. ( rahallisesti ).

VAG!

Do dii, tehdäänpäs pieni yhteenveto. Tämän äänestyksen mukaan 90 prosenttia ostajista ostaisi tammikuussa rekisteröidyn auton, vaikka joulukuussa rekisteröidyssä olisi ollut tankki täynnä. Tämän äänestyksen mukaan 71 prosenttia äänestäjistä ottaisi tammikuussa rekisteröidyn auton vaikka siinä olisi vähintään 5000km enemmän mittarissa. Tämän äänestyksen mukaan puolet ostajista olisi valmis maksamaan vähintään tonnin enemmän tammikuussa rekisteröidystä.

Ehkä minä olen jotenkin yksinkertainen, mutta näiden äänestysten perusteella voisi kuvitella, että auto kannattaa rekisteröidä vasta tammikuussa, jos kova autokuume on ainoa syy rekisteröidä se joulukuussa. Todettakoon jälleen, että tilanne on silloin täysin erilainen, jos joulukuussa rekisteröinti antaa jotain konkrettista etua ostajalla.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 08.01.12 - klo:17:55
Ehkä minä olen jotenkin yksinkertainen, mutta näiden äänestysten perusteella voisi kuvitella, että auto kannattaa rekisteröidä vasta tammikuussa, jos kova autokuume on ainoa syy rekisteröidä se joulukuussa. Todettakoon jälleen, että tilanne on silloin täysin erilainen, jos joulukuussa rekisteröinti antaa jotain konkrettista etua ostajalla.


Yleensä noi jutut" rekisteröitävä joulukuussa" ovat huijausta. Tiettyjen etujen saaminen, edellytyksenä rekisteröinti joulukuussa, ei kuitenkaan raukea, vaikka rekisteröisit tammikuussa. Myyjän yrittävät vain, että ostaja rek. auton joulukuussa, jotta merkille tulee hyvä loppukiri vuoden myyntitilastoihin. Kauppaa ei kukaan jätä tekemättä ja etuja antamatta, vaikka rek. tammikuussa. Kun ostin bmw loppuvuonna ja kauppaan kuului talvirenkaat vanteineen tai metalliväri. Sanoin etten osta jollei voi rek 2.1. Kaupat tehtiin, tuli renkaat vanteineen ja rek. 2.1. Ei kannata uskoa kaikkea mitä näkee tai kuulee.

monster

#130
Palstalla esitettyjen kommenttien pohjalta ei kannata rekisteröidä autoa kun vuoden ensimmäisellä viikolla - muuten se alkaa jo olla vanhaa "vuosimallia" ::)

Toisaalta ei niin väliä milloin auto on valmistettu. Vaikka rekisteröisi v.2009 tehtaalta ulostulleen auton nyt 01/2012 niin se olisi uutta "vuosimallia" ja näin ollen UUSI  ;D
ex:t: F31, B9, B8 TDIq, A3 8V 2.0TDIq, B7 DTM, B7 3.0TDIq, A6 4F, A3 8p, B6 1.8Tq+1.9TDIq, Audi Coupe Quattro 2.8, Skoda Yeti 4X4, Ocu II 4X4 TDI, VW Golf II+IV+V GTI // Subaru Forester XT, Dacia Duster 1.5dci 4wd, Alfa 159 Q4 2.4JTDm, Clio Sport RS III, Peugeot 205 GTI

skriko

Lainaus käyttäjältä: monster - 08.01.12 - klo:18:27
Palstalla esitettyjen kommenttien pohjalta ei kannata rekisteröidä autoa kun vuoden ensimmäisellä viikolla - muuten se alkaa jo olla vanhaa "vuosimallia" ::)

Toisaalta ei niin väliä milloin auto on valmistettu. Vaikka rekisteröisi v.2009 tehtaalta ulostulleen auton nyt 01/2012 niin se olisi uutta "vuosimallia" ja näin ollen UUSI  ;D

Niinpä, no 2009 valmistettu on 2009 tai 2010 vuosimalli. Rekisteröintiajankohdan ollessa myös käyttöönottoajankohta niin uusihan se on ja täysillä takuilla. Eikä siitä mihinkään pääse 12/2010 on jo 2 vuotta vanha ja 1/2011 vuoden vanha. Joka vuodenvaihteen jälkeen auton hinta putoaa kaikkein eniten. Onhan 4/20 vuotias tyttö 21 kesäinen, mutta 9/20 kakskytkesäinen ja siinähän on vinha ero.

VAG!

Tässä alkaa olemaan jo ameriikan meininkiä:



Ilmoituksen tekstiosassa sanotaan seuraavaa: Auto käyttöönotettu 4/2005, runkomalli 2006. Eli aivan selkeä nollakutonenhan tuo :D

Ja itse ilmoitus: http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/4230661

skriko

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 16.01.12 - klo:20:23
Tässä alkaa olemaan jo ameriikan meininkiä:



Ilmoituksen tekstiosassa sanotaan seuraavaa: Auto käyttöönotettu 4/2005, runkomalli 2006. Eli aivan selkeä nollakutonenhan tuo :D

Ja itse ilmoitus: http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/4230661

Samainen kaveri myi mulle uudehkon Astran. Kansipahvi paskana ja öljyt ja vedet sekaisin. Huijari mikä huijari. 18.4.2005 Suomeen rekisteröity auto 2006 malli, juuuuu.

vincent

Lainaus käyttäjältä: skriko - 16.01.12 - klo:21:31
Samainen kaveri myi mulle uudehkon Astran. Kansipahvi paskana ja öljyt ja vedet sekaisin. Huijari mikä huijari. 18.4.2005 Suomeen rekisteröity auto 2006 malli, juuuuu.
Onko tämä siis tulkittava siten, että tarjosit tuosta Astrasta liikaa myyjälle ?
Ex-VAG : Kupla, Golf, Jetta, Golf, Passat, Passat, Golf

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: monster - 08.01.12 - klo:18:27
Palstalla esitettyjen kommenttien pohjalta ei kannata rekisteröidä autoa kun vuoden ensimmäisellä viikolla - muuten se alkaa jo olla vanhaa "vuosimallia" ::)

Toisaalta ei niin väliä milloin auto on valmistettu. Vaikka rekisteröisi v.2009 tehtaalta ulostulleen auton nyt 01/2012 niin se olisi uutta "vuosimallia" ja näin ollen UUSI  ;D

Se on aivan sama koska se on rekisteröity. Itsestä se voi tuntua uudemmalta mutta todellisuudessa mitään väliä sillä ei ole onko se rekattu vaikka 11/11 tai 1/12. Rekisteröintipäivämäärää siinä katsotaan kun vaikkapa autokauppoja tehdään.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

skriko

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 17.01.12 - klo:18:52
Se on aivan sama koska se on rekisteröity. Itsestä se voi tuntua uudemmalta mutta todellisuudessa mitään väliä sillä ei ole onko se rekattu vaikka 11/11 tai 1/12. Rekisteröintipäivämäärää siinä katsotaan kun vaikkapa autokauppoja tehdään.

Eipä sillä auton jälleenmyyntiarvon kannalta mitään väliä olekkaan. Sama onko 2.1 vai 30.12, kun vaan menee saman vuoden puolelle.

Qristian

Sain juuri tietää, että parisen viikkoa sitten tilaamani uuden 140 TDI Superb Combi Ambitionin tuontantoviikko on näillä näkymin vko 50 ja voi olla mahdolista, että auto saadaan Suomessa rekisteröityä tämän vuoden puolella.

Rupesin miettimään, että mahtaako olla auton myöhemmän (n. 4 vuoden kuluttua) myynnin/vaihdon kannalta minulle edullisempaa, että se rekisteröitäisiin vasta tammikuun puolella. Auto sinänsä on valmistajan määrittämää ja ilmoittamaa vuosimallia 2013, mutta käyttöönottopäivä voikin nyt tulla edellisvuoden puolelle.

Vuoden vaihteessa tosin on tulossa alv-veronkorotus ja jos auto rekisteröidään tämän vuoden puolella ei veronkorotus vielä siihen iske toisin kuin ensi vuoden puolella syntyviin.

Mitä mieltä? Rekisteriin tänä vai ensi vuonna?
Superb Style PHEV -22, exät: Karoq 1.5 tsi Style -18, Superb TDI140 Combi Green Tec -13, Octavia RS TDI Combi -09.

MMV

Minulla auto on menossa tuotantoon viikolla 4 ja pari viikkoa siitä pitäisi olla luovutus. Myyjä kertoili, että auton ei tarvitse olla rekisteröity tälle vuodelle, mutta auto pitäisi olla maksettu vuoden loppuun mennessä. Itse ainakin olen sopinut tällaisesta menettelystä ja vältyn alvikorotukselta.

Quality

Täällä asiaa on pohdiskeltu runsaasti. Tässä esimerkki: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=7948.0 Yleisesti lienee vallalla käsitys, ettei yksityishenkilönä hankittua autoa kannata rekisteröidä "vanhan vuoden" puolella, koska tappiota tulee.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Wilburi

LainaaMitä mieltä? Rekisteriin tänä vai ensi vuonna

Ei ole mitään merkitystä kumman vuoden puolella auton rekisteröi. Se on myytäessä aivan yhtä vanha tai uusi ja onhan se mallivuodelta 2013, jolla on paljon suurempi merkitys. Ratkaisevampaa myyntihinnan kannalta on se, miten autoa on pidetty ja kuinkapaljon sillä on ajettu.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Markku J

Turha kai tästä on enää alkaa vääntää, mutta todistettu tosiasia on, että rekkariotteessa lukevalla käyttöönottopäivällä on merkitystä. Itse otan mieluummin riesaksi muutaman viikon ajelut vanhalla ja rekisteröin uuden 2013. Tämän kannan vahvisti AC Airport oikeaksi, vaikka heille olisi ollut helpompaa tehdä kauppa jo 2012 puolella, eikä kikkailla alv-korotuksen kanssa.

Jos olen ostajana käytetylle, niin varmasti katson tämän asian ja määrittelen auton vuosimallin rekisteriotteen perusteella jälleenmyyntiä ajatellen. Meitä on moneen lähtöön tämän suhteen, mutta useimmat "ei-autoharrastajat" katsovat vuosimallia auton papereista. Siinä on turha "tavalliselle" ostajalle selitellä, miten esim. VAGien mallivuodet vaihtuvat jo edellisen vuoden puolella. Menee selittelyn puolelle ostajan mielestä.

M1kke

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 29.11.12 - klo:19:39
Se on myytäessä aivan yhtä vanha tai uusi ja onhan se mallivuodelta 2013, jolla on paljon suurempi merkitys.

Keskivertoa käytetyn ostajaa ei kyllä mikään mallivuosi kiinnosta. Kun joskus laitat tuon syyskuussa 2009 rekisteröidyn "2010" Audisi Nettiautoon niin vuosimalli-kenttään kuuluu kirjoittaa 2009.  ;)
Itseäni ainakin sylettää selailla ilmoituksia kun klikkaan 2012 vuotiseksi ilmoitettua autoa ja auto on pahimmillaan rekisteröity 2011 alkukesällä.

Mikko

Lainaus käyttäjältä: M1kke - 29.11.12 - klo:19:55
Keskivertoa käytetyn ostajaa ei kyllä mikään mallivuosi kiinnosta. Kun joskus laitat tuon syyskuussa 2009 rekisteröidyn "2010" Audisi Nettiautoon niin vuosimalli-kenttään kuuluu kirjoittaa 2009.  ;)
Itseäni ainakin sylettää selailla ilmoituksia kun klikkaan 2012 vuotiseksi ilmoitettua autoa ja auto on pahimmillaan rekisteröity 2011 alkukesällä.

Vuosimallikenttään kuuluu kirjoittaa vuosimalli eli 2010, sitä rekisteröintipäivää varten on oma kenttänsä. ;)
Itseä taas ärsyttää nuo väärin ilmoitetut tiedot, rekisteröintipäivästä en olisi valmis maksamaan yhtään enempää, vuosimallista taas lähes poikkeuksetta olisin...

Sitä aina näissä jutuissa ihmettelen, että jos vaihtaa autoa aina vuoden alussa niin eikö se vaihtoautokin ole "vuoden vanhempi" ja hyvitys sen mukainen?

M1kke

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 29.11.12 - klo:20:07
Itseä taas ärsyttää nuo väärin ilmoitetut tiedot, rekisteröintipäivästä en olisi valmis maksamaan yhtään enempää, vuosimallista taas lähes poikkeuksetta olisin...

Rekisteröintipäivän mukaan määräytyy kuitenkin mm. takuu joten kun etsin takuun alaista autoa niin on aika iso ero siinä onko auto rekisteröity 1.6.2010 vai 1.8.2011 kun molempien autojen vuosimallina on ilmoituksessa sama vuosi. Koskee etenkin näitä VAG konsernin pelejä joissa on lyhyt takuu ja epävarma elämä sen loputtua. :)

Markku J

Varmasti tilanne on vaihtoauton kohdallakin noin, mutta liikkeen kannalta ei ole vaikutusta tuleeko vaihtari sisään joulukuun puolivälissä vai 1.1. seuraavana vuonna. Myyntiaikaa jää liian vähän.

monster

#146
Taitaa olla ihan suomikäsite tuo vuosimalli. Muualla maailmalla puhutaan mallivuodesta ja ensirekisteröinti päivämäärästä. Elän itse eurooppalaisittain ja ilmoitan ensirekisteröinnin ja mallivuoden. Suomipekat saa sitten lukea tuota ensirekisteröintiä vuosimalliksi jos osaavat.

www.mobile.de ja www.autoscout.de autonhakukoneet käyttävät vain tuota ensirekisteröintiä hakukriteerinä. Nettiautossa voi hakea vain vuosimallilla. Nettiauton haku pitäisi imho muuttaa samalle logiikalle niin rupeaisi suomipekkakin ehkä ajattelemaan samalla tavalla pikkuhiljaa...
ex:t: F31, B9, B8 TDIq, A3 8V 2.0TDIq, B7 DTM, B7 3.0TDIq, A6 4F, A3 8p, B6 1.8Tq+1.9TDIq, Audi Coupe Quattro 2.8, Skoda Yeti 4X4, Ocu II 4X4 TDI, VW Golf II+IV+V GTI // Subaru Forester XT, Dacia Duster 1.5dci 4wd, Alfa 159 Q4 2.4JTDm, Clio Sport RS III, Peugeot 205 GTI

nemos

Lainaus käyttäjältä: monster - 29.11.12 - klo:20:35
Taitaa olla ihan suomikäsite tuo vuosimalli. Muualla maailmalla puhutaan mallivuodesta ja ensirekisteröinti päivämäärästä. Elän itse eurooppalaisittain ja ilmoitan ensirekisteröinnin ja mallivuoden. Suomipekat saa sitten lukea tuota ensirekisteröintiä vuosimalliksi jos osaavat.

Vuosimalli = ensirekisteröintipäivä. Täysin yksiselitteinen käytäntö Suomessa. Mallivuosi on lisäinformaatio, joka kiinnostaa lähinnä syvällisemmin tiettyyn automalliimn perehtyneitä.
Volvo XC60 T8 Inscription

Markku J

"Suomipekat" lukee rekisteriotteessa olevaa päivää. Olen niin monta omaa autoa suoraan myynyt, että tuosta on jokunen havainto. Rekisteröintipäivällä on suuri merkitys "tavalliselle kansalle" (tarkoitan ei-autoharrastajia tällä).

Markku J

nemoksella on yksiselitteinen massojen tulkinta tälle asialle - näin se vaan on, vaikka joku nyt joulukuussa haluaakin itsensä aivopestä ja ottaa uuden auton ajoon samantien.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy