Webastolla lämmitys - ohjeita/neuvoja - ongelmia

Aloittaja TKe_, 22.12.09 - klo:20:03

« edellinen - seuraava »

Ocunen

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 30.12.19 - klo:17:58
^Tuo vois viitata siihen, että välijäähyn pohjalla on jäätä tukkeena.
Moottorivaurion riski, kun se lähtee liikkeelle

No mutta aikun kiva  :o Miten iso operaatio tuo on tarkistaa?
Skoda Kodiaq 2.0TDI 4x4 -18
EX: Skoda Octavia Scout 2.0TDI DSG -16
EX: Skoda Octavia Combi 1.6TDI 4x4 -14
EX: Skoda Octavia Combi 1.9TDI 4x4 -06

Tos®

Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Geoman

Lainaus käyttäjältä: Ocunen - 29.12.19 - klo:20:18
Ocu Scout 2.0TDI ja tehdaswebasto.

Talven ensimmäinen vähän reilumpi pakkaspäivä eilen (-12C), auto seisoi eilisen ja tänään aamusta (pakkasta enää  pari astetta) webasto päällä 30min. Lähti käyntiin todella nikottamalla. Sisällä muutama plusaste, tuulilasi ja etusivulasit melkein sulat mutta takasivulasit jäässä. En muista, että olisi viime talvena ollut noin tehoton. Liekö jotain vikaavikaa, kun etenkin tuo nihkeä käynnistyminen ihmetyttää.
Omassani Golf Plus 2.0 TDI DSGvm 2011  lämpeni myös hitaasti (ei noussut moottorin lämpömittarikaan niin kuin ennen). Vaihdatin viime syksynä termostaatit (moottorin termostaatti ja DSG-lauhduttimen termostaatin). Nyt lämpiää hyvin  - aikaisemmin lämmitti koko jäähdytysjärjestelmän nestettä, kun terrmostaatit valskasivat. Homma on kuitenkin melko hintava - työ 4...4,5 h ja osat noin 80...100 eur.

Ocunen

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 31.12.19 - klo:15:00
Viimasuoja käyttöön, se estää tuota.
Vanha keskustelu http://www.vagarena.fi/index.php?topic=322.0

Löytyykö siistiä kaupasta, vai meneekö askarteluksi?
Skoda Kodiaq 2.0TDI 4x4 -18
EX: Skoda Octavia Scout 2.0TDI DSG -16
EX: Skoda Octavia Combi 1.6TDI 4x4 -14
EX: Skoda Octavia Combi 1.9TDI 4x4 -06

apche

Ensimmäinen kylmä päivä ja webastoa 30min ja starttaa huonosti -> Ensimmäisenä itse epäilisin akkua.
Vikakoodit tietysti kannattaa lukea.

Hannes

Kun on kyseessä tehdas asennettu webasto niin onko akku erinlainen noissa autoissa missä webastoa ei ole. Eli nykyään kun on paljon parempiakin akkuja olemassa kuin normi akut, niin kuin esim. geeliakut??

b1mpo

Yleensä webastollisissa hiukan suurempi akku.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

apche

AGM -akkuja usein nykyään käytetään.
Tehdasasenteinen webasto jos on, niin akkuja voi olla kaksikin. Esim. Passat CC:ssä peräkontissa oma akku webastolle ja climantronicille.

Ocunen

Lainaus käyttäjältä: apche - 02.01.20 - klo:19:22
Ensimmäinen kylmä päivä ja webastoa 30min ja starttaa huonosti -> Ensimmäisenä itse epäilisin akkua.
Vikakoodit tietysti kannattaa lukea.

Auto huollettu lokakuun lopulla, akku ainakin silloin ok. Mutta saattaahan tuo äkkiäkin nuupahtaa jos niikseen tulee. Ylläpitolaturi käytössä,pari kertaa tälle "talvelle" ollut latauksessa.
Skoda Kodiaq 2.0TDI 4x4 -18
EX: Skoda Octavia Scout 2.0TDI DSG -16
EX: Skoda Octavia Combi 1.6TDI 4x4 -14
EX: Skoda Octavia Combi 1.9TDI 4x4 -06

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Ocunen - 12.01.20 - klo:21:58
Auto huollettu lokakuun lopulla, akku ainakin silloin ok. Mutta saattaahan tuo äkkiäkin nuupahtaa jos niikseen tulee. Ylläpitolaturi käytössä,pari kertaa tälle "talvelle" ollut latauksessa.

Miten tuo akku testattiin?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Ocunen

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 13.01.20 - klo:18:56
Miten tuo akku testattiin?

Miten ne nyt merkkiliikkeessä testaa, jännitteen mittaus vai mikä lie.
Skoda Kodiaq 2.0TDI 4x4 -18
EX: Skoda Octavia Scout 2.0TDI DSG -16
EX: Skoda Octavia Combi 1.6TDI 4x4 -14
EX: Skoda Octavia Combi 1.9TDI 4x4 -06

b1mpo

Eikö se joku kuormittava mittaus ole, jossa mitataan jännite pienen kuormituksen alla? Eikai sitä paljoa muuten voi testata. Hyvässä ja huonossa akussa kuitenkin lepojännite voi olla sama tai vajaassa parempikuntoisessa akussa lepojännite huonokuntoista pienempi.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Ocunen - 13.01.20 - klo:19:33
Miten ne nyt merkkiliikkeessä testaa, jännitteen mittaus vai mikä lie.

Ihan mielenkiinnosta, vain kysyn, koska tuo testi on aika turha.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

lobedogg

Haluaisin parittaa VW golf gtd 2016 telestart t100, kun satuin saamaan kyseisen kaukosäätimen halvalla. Autossa on tehdasasenteinen Webasto ja t91 kaukosäädin. Yritin ottaa climatronicin sulakkeen pois ja takaisin + off-painike, mutta ei suostunut pariutumaan. Olisiko vinkkejä, että vaatiiko mahdollisesti koodausta toimiakseen.

o.b.

Tehdasasenteisen kaukosäätimen vastaanotin juttelee vain alkuperäisten VAG kaukosäätimien kanssa.

Skodakuljettaja

Sisätilan puhaltimen kytkeminen Skoda octaviaan jossa on manuaali ilmastointi. Mihin se kannattaa kytkeä että saisi säädön pelaamaan kytkimestään?

Bowman69

Moikka toverit!
Apuja kyselen, kun Superb -16 2.0l 190Hv 4x4 Combi:n webasto temppuilee. Kaukosäädin vilkuttaa vihreää valoa eikä hyrähdä päälle ja sisältä nappia painamalla valo syttyy ja sammuu parin sekunnin päästä ilman että mitään tapahtuu. Auton akku on vaihdettu uuteen keväällä ja vikakoodeja tutkailtu parikin kertaa mutta mitään webastoon viittaavaa ei ole.

Kun oikein autossa sisällä kuuntelee painaessa päälle tuntuu että kuuluisi hiljainen sähkömoottorin ääni, mutta loppuu samalla kuin valokin sammuu. Oisko ajatuksia mistä voisi johtua? Webasto toimi kyllä joskus abt vuosi sitten kun viimeksi testasin, viime talvena kun ei kauheata tarvetta ollut.

M_M

Lainaus käyttäjältä: Bowman69 - 01.12.20 - klo:09:26
vikakoodeja tutkailtu parikin kertaa mutta mitään webastoon viittaavaa ei ole.

Kun ei taaskaan ole kerrottu, niin kysyn erikseen. Millä ne vikakoodit on etsitty? Jos työkalu oli VCDS tai Obdeleven, niin ok, sitten vikakoodeja ei ilmeisesti tosiaankaan ole. Jos työkalu oli joku muu, niin takaisin lähtöruutuun ja lukemaan vikakoodit uudestaan oikeilla välineillä.

M_M

Lainaus käyttäjältä: Skodakuljettaja - 30.11.20 - klo:10:54
Sisätilan puhaltimen kytkeminen Skoda octaviaan jossa on manuaali ilmastointi. Mihin se kannattaa kytkeä että saisi säädön pelaamaan kytkimestään?

Nyt en ihan ymmärrä kysymystä, mikä säätö pitää saada toimimaan ja mistä kytkimestä? Jos meinaat että puhaltimen kytkimen asento vaikuttaisi esilämmityksen aikaiseen puhallusnopeuteen, niin se ei taida olla mahdollista ollenkaan.

Jos jotain muuta, niin mitä?

patruuna22

Milloin käytetty viimeiksi?Tulisi käyttää noin kuukauden välein kesälläkin.
Webaston vanha bensiini ei syty.

Bowman69

Lainaus käyttäjältä: M_M - 01.12.20 - klo:09:29
Kun ei taaskaan ole kerrottu, niin kysyn erikseen. Millä ne vikakoodit on etsitty? Jos työkalu oli VCDS tai Obdeleven, niin ok, sitten vikakoodeja ei ilmeisesti tosiaankaan ole. Jos työkalu oli joku muu, niin takaisin lähtöruutuun ja lukemaan vikakoodit uudestaan oikeilla välineillä.

Moikka, kiitos kommentista! Myönnän etten tiedä ollenkaan miten ne on luettu, Fixus-autohuollossa käytin tuossa lähellä. Samalla lukivat myös muut koodit (millä lie) ja sieltä tuli esim. EGR:n virhekoodi hienosti (vaihdettava koska "Läpivirtaus liian suuri"). Onhan mulla tuosta printti:



M_M

Sitten etsimään lähintä harrastajaa jolla on VCDS, niin eiköhän ne webastonkin vikakoodit sieltä löydy.  :)

Julma.80

Kts:llä ei pääse väylässä olevaan lisälämmittimeen kiinni. VCDS tai OBDeleven.
Juuri koitin työkaverin Passatista tutkailla Boschilla toimimatonta lämppäriä, ei onnistunut. VCDS kiinni ja  vesipumppu mykkä.
Superb 2.0 TDI 2011
Fabia Monte Carlo 2017 1.0 TSI

Skodakuljettaja

Lainaus käyttäjältä: M_M - 01.12.20 - klo:09:30
Nyt en ihan ymmärrä kysymystä, mikä säätö pitää saada toimimaan ja mistä kytkimestä? Jos meinaat että puhaltimen kytkimen asento vaikuttaisi esilämmityksen aikaiseen puhallusnopeuteen, niin se ei taida olla mahdollista ollenkaan.

Jos jotain muuta, niin mitä?

Siis tarkoitin että puhaltimen kytkimestä toimii säätö kun Webasto pöhöttää. Että jos on säädetty 2 asentoon niin puhaltaa juuri sillä nopeudella

duke7

Lainaus käyttäjältä: Skodakuljettaja - 01.12.20 - klo:17:31
Siis tarkoitin että puhaltimen kytkimestä toimii säätö kun Webasto pöhöttää. Että jos on säädetty 2 asentoon niin puhaltaa juuri sillä nopeudella
Sellaista et saa. Sen ipcu-releen voi kyllä ohjelmoida haluamalleen puhallusnopeudelle.
Ja ennen auton sammutusta lämmöt täysillä tuulilasille niin on mahdollisimman tehokasta kabiinin lämmitys ja lasin sulatus. Läpät siis on siinä asennossa mihin ne jää niin siksi tuosta on hyötyä.

Skodakuljettaja

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 01.12.20 - klo:17:42
Sellaista et saa. Sen ipcu-releen voi kyllä ohjelmoida haluamalleen puhallusnopeudelle.
Ja ennen auton sammutusta lämmöt täysillä tuulilasille niin on mahdollisimman tehokasta kabiinin lämmitys ja lasin sulatus. Läpät siis on siinä asennossa mihin ne jää niin siksi tuosta on hyötyä.
[/quote/]
Tarvitseeko manuaali ilmastoidutkin en ipcu releen. Milla on auto siis Octavia 2  vuosimallia. 2004 ja tosiaan manuaali ilmastointi

Skodakuljettaja

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 01.12.20 - klo:17:42
Sellaista et saa. Sen ipcu-releen voi kyllä ohjelmoida haluamalleen puhallusnopeudelle.
Ja ennen auton sammutusta lämmöt täysillä tuulilasille niin on mahdollisimman tehokasta kabiinin lämmitys ja lasin sulatus. Läpät siis on siinä asennossa mihin ne jää niin siksi tuosta on hyötyä.
Tarvitseeko manuaali ilmastoidutkin en ipcu releen. Milla on auto siis Octavia 2  vuosimallia. 2004 ja tosiaan manuaali ilmastointi

o.b.

Releen malli riippuu siitä, onko puhaltimessa tehovastukset, joilla puhallinnopeus säätyy vai elektroninen yksikkö.

Kokeile löytää Webaston tai Eberin asennusohjeet autolle, siellä on selkeästi sanottu, mitkä rele sinne kuuluu ja mihin väliin se kytketään.

M_M

Lainaus käyttäjältä: Skodakuljettaja - 01.12.20 - klo:18:04

Tarvitseeko manuaali ilmastoidutkin en ipcu releen. Milla on auto siis Octavia 2  vuosimallia. 2004 ja tosiaan manuaali ilmastointi

Manuaali-ilmastoinnin kanssa se voisi tosiaan onnistua. Puhaltimen moottorin syöttö tulee puhallinnopeuden kytkimen vitospinniin jossa on puna-valkoinen johto. Kun siihen tuuppaa jännitettä, niin puhallin varmaankin pyörii silllä nopeudella joka on kytkimestä asetettu.

Skodakuljettaja

Lainaus käyttäjältä: M_M - 01.12.20 - klo:20:06
Manuaali-ilmastoinnin kanssa se voisi tosiaan onnistua. Puhaltimen moottorin syöttö tulee puhallinnopeuden kytkimen vitospinniin jossa on puna-valkoinen johto. Kun siihen tuuppaa jännitettä, niin puhallin varmaankin pyörii silllä nopeudella joka on kytkimestä asetettu.
Tätä minä juuri hain kiitos!. Huonosti kun näistä on tarjolla asennusohjeita tai kytkentäkaavioita

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy