Webastolla lämmitys - ohjeita/neuvoja - ongelmia

Aloittaja TKe_, 22.12.09 - klo:20:03

« edellinen - seuraava »

harri81

Tuo ei savuttanu oikeestaan normaalia enempää. Pitää vaihtaa tuon kympin tilalle se 20a sulake jos sillä on vaikutusta ja etsiä se liitin tarkistusta varten.
Miten tuon lukituksen saa pois vcds ei saa yhteyttä lämmittimeen. Ekaa kertaa anto vikakoodin tuosta lämmittimestä. Auton ostaessa webasto ei toiminu ku IPUC rele oli hajallaan. Sillon nollasin muistaakseni webaston pitämällä sulakkeen irti tunnin verran.

o.b.

Jos nykyinen 10A sulake on ehjä, ei taatusti auta vaikka vaihdat isomman sulakkeen.

Jos se on tosiaan tehdasasenteinen laite, ainoat liitimet löytyvät Webaston kyljestä. Niissä en ole törmännyt hapettumisongelmiin.

Lukituksen voi poistaa Webaston kaapelilla ja ohjelmistolla, mutta se ei korja tuota CAN-väylän toimimattomuutta. Webaston CAN-väylä on samassa kuin radionkin. Eihän sinne ole tehty mitään muutosta ja radio näkyy vielä VCDS:llä?

harri81

Nyt ku pääsin lämpimään talliin ni mittailin jännitteitä sulake boksilta.
10.2v tuli webaston nastaan ja kympin sulake oli napsahtanut. Löyty siis syy et ei saa yhteyttä webastoon.
Vaihdoin 20a sulakkeen mut silti webasto ei lähtenyt käyntiin.
Vasta kun putsailin noita nastoja mihin sulake tulee ni alko tulla oikeaa jännitettä sulakkeen läpi ja webasto lähti tulille.

Syy oli siis hapettuneet nastat minkä takia sulake oli sulanut. Ja lisäksi liian pieni sulake.
Ihmeen pitkään kestänyt kun auto ollu miulla vuodesta 2012.

Toivottavasti nyt toimii...

tet

Lainaus käyttäjältä: harri81 - 09.01.18 - klo:11:52
Ja lisäksi liian pieni sulake.
Ihmeen pitkään kestänyt kun auto ollu miulla vuodesta 2012.

Nyt kannattaa varmistaa tuo sulakkeen koko, lähinnä katsoa minkä paksuiset johtimet siellä on. Jos se 10 A oikeasti olikin se virallinen sulakekoko, niin johtimet voivat olla niin ohuet etteivät kestä 20 A virtaa -> mahdollisessa oikosulkutilanteessa auto syttyy palamaan!
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

harri81


Geoman

Itselläni oli Eberin käynnistymisvaikeuksia, jotka johtuivat jännitehäviöistä. Auton starttaukseen se riitti kyllä. Lopulta kävi ilmi, että akun kuormitustuskestävyys oli huono ja sen vuoksi jännite laski lämmitintä käynnistettäessä liian alas. Vanha akku oli Exide EA770 (2,5 vuotta vanha) ja uusi on nyt Yuasa 5096. Nyt käynnistyy hyvin. En raaskinut ostaa AGM-akkua.

Jatkossa olen ajatellut että käynnistän auton noin 15 min. lämmityksen jälkeen ja tapahtukoon loppulämmitys auton käydessä, niin tällöin lämmitin saa virran suoraan laturilta ja akun kestoaika pitenee. Ilman lisälämmitintä on VW 2.0 CR TDI-moottorin lämpiäminen ajossakin hidasta.

Raudo

Just vaihettiin perjantaina akku. Vanha oli alkuperäinen (2010 vuodelta) Vartan 92Ah AGM. Uus Vartan 95Ah AGM. Vanhalla akulla Webasto lähti käyntiin mutta auton sisätilan tuulettimen käynnistyessä webasto sammui ilmeisesti jännitteen laskiessa lisää. Auto käynnistyi kylmänäkin normaalisti. No toki ulkona pakkastakaan kuin 5 astetta... Nyt webasto toimii taas normaalisti.

Mutta jos uus akkukin kestäis tuon reilu 7 vuotta niin saa olla tyytväinen. Webasto on runsaassa käytössä ja kovimmilla pakkasilla akkua tulee välillä latailtua Defan 4A laturilla.
Ex Leon FR 2.0 TSI DSG
     Leon FR 2.0 TFSI

harri81

Aamulla webasto anto vikakoodin f61. Sammutin kellon ja laitoin uudestaan päälle, ja sit oli päällä kymmenisen minuuttia ja f02 koodi.
Mitä nuo koodit tarkoittaa?
Näkeekö jostain noiden koodien tarkoitusta?
Touran isäntänä ja tehdas asennettu webasto...

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Raudo - 15.01.18 - klo:17:49
Just vaihettiin perjantaina akku. Vanha oli alkuperäinen (2010 vuodelta) Vartan 92Ah AGM. Uus Vartan 95Ah AGM. Vanhalla akulla Webasto lähti käyntiin mutta auton sisätilan tuulettimen käynnistyessä webasto sammui ilmeisesti jännitteen laskiessa lisää. Auto käynnistyi kylmänäkin normaalisti. No toki ulkona pakkastakaan kuin 5 astetta... Nyt webasto toimii taas normaalisti.

Mutta jos uus akkukin kestäis tuon reilu 7 vuotta niin saa olla tyytväinen. Webasto on runsaassa käytössä ja kovimmilla pakkasilla akkua tulee välillä latailtua Defan 4A laturilla.
Tuo Defan laturi ei ole oikein hyvä AGM-akulle, latausjännitteen jäädessä 0.3V liian alhaiseksi. Toki tyhjää parempi mutta ei lataa akkua täyteen. Käyttää kannattaa tietysti säännöllisesti, ei pelkästään kovilla pakkasilla vaan kerran kuussa kesälläkin :).
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Transporter T5

Löytyykö täältä taitavaa asentajaa, ketä osais kertoa mikä Webastossa (tai jossain muualla) voi olla vikana?
Transporter T5 2008, uutena asennettu Webasto, minkä ohjauskello katossa.

Kun painaa päälle, lukee n. 2sek ”heeting”, minkä jälkeen palaa alkunäyttöön eikä mitään tapahdu.
Jos ajastaa kellon, sama homma, ajan saavutettua ”heeting” lukee n. 2sek ja häviää, eikä lähde päälle.
Oli VV-Autossa kiinni tietokoneessa, ei vikakoodeja, ja tietokoneen mukaan kaikki toimii.... mutta kun ei toimi.
Kun laittaa auton kylmänä käymään ja sammuttaa vähän ajan kuluttua, niin ei kuulu auton alta kohinaa niin kuin ennen.... ehkä jotain tietokonevinkunaa ihan hiljaa.

a4b8

Onko uusissa Volkswageneissa tehdasasennetuissa Webastoissa joku venttiili joka on aukaistava? jotta lämmittää myös moottorin? Tehdäänkö maahantuojan/jälleenmyyjän toimesta jos tarpeen? Miksi tuollainen mahdollinen venttiili?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Enhancer

Siksi venttiili, että ihminen on mukavuudenhaluinen ja valittaa kun autossa on sisällä kylmä 20min lämmityksen jälkeen. MQB-alustan autoissa ei ole tietääkseni venttiiliä enää käytetty, vaan ohjelmallisesti hoidetaan. Sisäpuhallus käynnistetään vasta kun nesteet on lämmenneet 50 asteeseen.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Julma.80

Kysellääs nyt täälläkin: Fabia my17 1.2TSI ja maahantuojan toimesta asennettu Webasto ja Thermo Call. Thermo Callin ajastus ei oikein toimi. Jos ajastaa esim.14.45 lähtöajaksi ja lämmitysajaksi 45min niin lämmitin lähtee päälle vasta 14.10 +-7min. Sama toistuu jos laittaa lämmitysajaksi 30min niin lämmitin herää kun lähtöaikaan on 15-20min.
Mitään logiikkaa tuossa ei ole. Sovellus näyttää että lämmitys on päällä mutta oikeasti ei ole. Mukavuustaso on 5 eli ymmärtääkseni täysillä. Thermo Callissa ei ole lämpötila-anturia joten tuolla ei käsittääkseni ole edes merkitystä?

Superb 2.0 TDI 2011
Fabia Monte Carlo 2017 1.0 TSI

arsik

Ainakin golfissa ajastetaan lähtöaika,eli koska aiot startata.Ilmeisesti osaa mitata ulkoilman lämpötilan ,jonka mukaan
käynnistää webaston ohittaen lämmityksen muistiin säädetyn kestoajan.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: jtmattila - 04.03.18 - klo:18:19
Kysellääs nyt täälläkin: Fabia my17 1.2TSI ja maahantuojan toimesta asennettu Webasto ja Thermo Call. Thermo Callin ajastus ei oikein toimi. Jos ajastaa esim.14.45 lähtöajaksi ja lämmitysajaksi 45min niin lämmitin lähtee päälle vasta 14.10 +-7min. Sama toistuu jos laittaa lämmitysajaksi 30min niin lämmitin herää kun lähtöaikaan on 15-20min.
Mitään logiikkaa tuossa ei ole. Sovellus näyttää että lämmitys on päällä mutta oikeasti ei ole. Mukavuustaso on 5 eli ymmärtääkseni täysillä. Thermo Callissa ei ole lämpötila-anturia joten tuolla ei käsittääkseni ole edes merkitystä?


Onkohan thermo call boxin sisäinen kello oikeassa? Thermo call:ssa boxin ja sovelluksen välinen "tietoliikenne" toimii tekstiviesteillä niin ei kannata olettaa sovelluksen päälläolotiedon pitävän oikeasti paikkaansa. Veikkaan että sovellus näyttää päälläolon vain itse tekemäsi ajastuksen mukaan eikä oikeasti saa autolta mitään kuittausta asiasta.
Volkswagen ID.3 Pro Performance Tech -21 39tkm -> (osamaksu)

Ex. Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm - 63tkm (työsuhdeauto)
Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Julma.80

Näinhän se on. Seuraavaksi kysynkin että miten tuon kellon asetuksen saa tarkastettua boksilta? Kyseessä on äitini auto.
Itselläni on käytössä Remuc Webaston kaverina ja tuo tekstiviesteillä toimiva ohjain tuntuu melko onnettomalta.
Ajatus siitä että väärä kellonaika aiheuttaisi viiveen on kyllä muuten hyvä mutta kun viive ei ole aina sama...
Superb 2.0 TDI 2011
Fabia Monte Carlo 2017 1.0 TSI

arsik

Eikös puhelut ohita muun verkkoliikenteen,joten ruuhkassa viestit hidastuvat.

Julma.80

Ei mielestäni selitä useiden minuuttien viivettä.
No huomenna täytyy soittaa Kahalle.
Superb 2.0 TDI 2011
Fabia Monte Carlo 2017 1.0 TSI

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: jtmattila - 04.03.18 - klo:20:59
Ei mielestäni selitä useiden minuuttien viivettä.
No huomenna täytyy soittaa Kahalle.
Miksi sen ajastuksen kanssa pitää ylipäätään kikkailla? Määrittää lämmittimelle käyntiajaksi 45min, ja soittaa / lähettää tekstarin lämmittimen käynnistämiseksi 30min ennen lähtöä? Lämmitin on sitten ajon aikana vielä 15min päällä, ja halutessaan voi autolle mennessä tai liikkeellelähdön jälkeen sammuttaa lämmittimen?
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Julma.80

No nythän nimenomaan tarvii kikkailla. Uusi laite kyseessä niin pitäisi toimia oikein ettei tarvitsisi kikkailla.
Superb 2.0 TDI 2011
Fabia Monte Carlo 2017 1.0 TSI

Geoman

Lainaus käyttäjältä: jtmattila - 04.03.18 - klo:20:59
Ei mielestäni selitä useiden minuuttien viivettä.
No huomenna täytyy soittaa Kahalle.
Ohjailen tekstiviesteillä kesäasunnon lämmitystä Espoosta 250 km pohjoiseen. Lähettäessani komennon saan vastauksen laitteelta 15...20 sek. eli voisi kuvitella viestin kulkuajaksi 7...10 sekunttia per suunta. Näin on ollut vuosien ajan ilman poikkeusta.

Itse käytän lämmittimessä pitkiä lämmitysaikoja niin että se käy vielä ajon aikana kunnossa jäähdytydneste on yli 70 astetta.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: arsik - 04.03.18 - klo:20:49
Eikös puhelut ohita muun verkkoliikenteen,joten ruuhkassa viestit hidastuvat.

Tuolla ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa. Tuo ruuhkautuminen vaatii oikeasti, jonkun festivaalin tai isomman tapahtuman yhden tukiaseman alueella, että verkkoliikenteessä ruvetaan priorisoimaan liikennettä.

Lainaus käyttäjältä: jtmattila - 04.03.18 - klo:20:59
Ei mielestäni selitä useiden minuuttien viivettä.
No huomenna täytyy soittaa Kahalle.

Oot sen verran kauan vääntänyt tuon kanssa, että totea vain valmistajalle/asentajalle, että hoitakaa kuntoon! Volvossa tuo artic toimi, että kellonaika mikä asetettiin, niin silloin auto on valmis ja lämmitetty. Sinun laitteessa se pitäisi olla aloitusaika +45 tai 30 minuuttia kumkpi valittu.

Ainoa mikä tulee mieleen onko akulla tunnistinta alijännitteelle ja akku täynnä (Kunhan vain varmistan)?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Julma.80

Mitäs -karppa- luulet :)
Lämmitys pöhisee muuten hyvin mutta tuo ajastus tökkii. Auton napista ja sovelluksen suorakäynnistyksellä lähtee heti tulille. Eli ohjain toimii muuten ok pl.ajastus.
Mutsilla ei vaan ole mahdollisuutta käyttää tuota suorakäynnistystä vaan tarvitsee ajastuksen.
Superb 2.0 TDI 2011
Fabia Monte Carlo 2017 1.0 TSI

Tos®

Olen vasta hiljattain vaihtanut androidiin, jossa tc sovellus pelaa paremmin.
Toki sekin lähettää perinteisiä tekstiviestejä.

Olen alkanut ajastamaan lämmityksen ja se toimii ihan ok.

Sovellus lähettää viestin START0715

Vastaus:
Message Executed: START0715
(Time is now 21:18. Strarting at 07:17.) Temperature: -2.0C

En ole koskaan ajastanut tai tarkistanut thermo calin aikaa.
Viestin saapumisaika oli minuutin myöhässä.

Pari kertaa on pitänyt boksi irroittaa, kun yhteys ulkomaailmaan on kadonnut

Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Vwhannes

Selittäkää joku lyhyesti tämmöiselle vanhan liiton miehelle että miten sen Webaston voi kännykällä ajastaa. Octavia tulossa enkä siihen mitään tuollaista ominaisuutta valinnut enkä sellaista mahdollisuutta huomannutkaan. Onko mahdollisuus siis menetetty kun en sitä lisävarusteeksi ottanut? Nykyisessä pisaramallinen kaukosäädin ja se toimii riittävän hyvin, mutta jos tuo uusi on lelu siihen verrattuna niin kännykkäajastus kiinnostaisi.


Tos®

Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Julma.80

Tuohan on vanha Remuc. Omassa Superbissa on Remuc ja 100x parempi kuin Thermo Call.

Kahalta tuli vastaus Thermo Callin ongelmaan:  ohjainlaitteen 1A sulake hetkeksi. Pitäisi päivittää käynistyessään oikea kellonaika gsm verkosta. Saas nähdä miten käy.
Superb 2.0 TDI 2011
Fabia Monte Carlo 2017 1.0 TSI

Enhancer

Eiköhän uudessa Octaviassa onnistu tehdaslämmittimen ohjaus ihan Skoda Connectin kautta, eikä tarvitse mitään lisäpalikkaa.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Julma.80

Tänään kokeiltu Thermo Callin nollaus ottamalla ohjainlaitteen 1A sulake hetkeksi pois. Ohjaimen kello on oikeassa ajassa, se on nyt varmaa. Ajastus ei vieläkään toimi.
Nyt alkaa kytemään ajatus että josko tuossa olisi kuitenkin jokin lämpotilaan perustuva lämmitysajan säätö.
Miten tuo HTM mukavuustason säätö toimii? 1 on ilmeisesti vähiten mukava ja 5 mukavin? Pitääkin kokeilla vielä laittaa mukavuustaso 0.

Tänään kokeilumielessä laitoin lämmitysajaksi 45min. Lämmitin lähti lämmittämään 20min ennen asetettua lähtöaikaa. Lämpötila 0°C.
Superb 2.0 TDI 2011
Fabia Monte Carlo 2017 1.0 TSI

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy