Diesel vs bensa vääntöä

Aloittaja TBA, 21.11.11 - klo:22:32

« edellinen - seuraava »

SKU

Heh, täällä huomattiin tuo hajuhaitta ensimmäisellä tankilla viikonloppuna. Saatanallinen katku jäi käsiin tietämättömälle. Täytyy muistaa vastaisuudessa  ;D
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Neppis

Aloin jotenkin vaistomaisesti käyttämään "tankkaushanskoja", kun siirryin dieselaikakauteen tän nykyisen auton myötä. Saisivat nuo autonvalmistajat laittaa hanskatelineet heti siihen korkin viereen jo tehtaalla, niin ei tarvitsisi aina kaivaa lapasia kontista.  ;D
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

Golfauto

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 24.11.11 - klo:22:47
Eka dieseli mulla ja muutamia kertoja on jo kädet ollu niissä mähmöissä kun on tankannut kädet paljaana. Itte en oo roiskinu niitä dieseleitä käsiini vaan kahva on ollu valmiiksi dieselissä. Ei tää mun juttu ollu mitään lasten satutunteja. Näin mulle on käyny ja se haju ärsyttää ainakin mua. Enkä viittinyt niitä käsiäni vaatteisiinkaan pyyhkiä kun on aina siistit vaatteet päällä. Siksi mulla onkin vahingosta viisastuneena hanskat takaloosterissa ja olempa nähnyt nyt muutaman muunkin dieselautoilijan virittävän hanskat käteen kun alkavat tankata. Hienostelua ehkä mutta so what.

Ehkä mä oon vaan liian tottunut venehommissa tohon. Siinä kun vaihtaa polttoaineen suodatinta yms, niin ei riitä että vähän vain kädet likaantuis :)

duke7

Lainaus käyttäjältä: Neppis - 24.11.11 - klo:23:17
Saisivat nuo autonvalmistajat laittaa hanskatelineet heti siihen korkin viereen jo tehtaalla, niin ei tarvitsisi aina kaivaa lapasia kontista.  ;D
Tankkaukseen riittää yksi vapaavalintaisen käden hanska. Olen pitänyt oikean käden hanskaa kuskin oven kotelossa eikä se sieltä haise mitenkään.

Kale

Ei helkkari, viimeiset 8 vuotta tankannut dieseliä kaikenmoisilla asemilla eikä kertaakaan ole kädet haissut. Kylmillä keleillä pakko tietty käyttää hanskoja jottei kädet jäädy mutta muuten en kyllä hanskoja käytä. Miten sitä dieseliä muuten saa turattua siihen kahvaan?

TBA

Samalla lailla kuin kusitipan housun etumukseen ;-)

anttito

Nyt ymmärrän miksi jotkut käyvät takakontilla ennen tankkausta. Tankkaushanskat. :D
Dieselissä sotkee kätensä ja bensa-autoa tankatessa on itsellä pahin ne bensasta höyrystyneet huurut. Ovat omaan hengityselimistööni semmosta myrkkyä, että pahaa tekee. Sähköautoa odotellessa, ainiin siitä saa varmaan sitten sähköiskun :D

Jos auto olisi minulle harrasteväline tai jumalasta seuraava, olisi se ehdottomasti kaksipistebensaturbo. Työkäyttöön paljon ajavalle ja/tai tonnin kärryä paljon vetävälle, diesel ehdottomasti.

dosetti

Lainaus käyttäjältä: Kale - 25.11.11 - klo:08:19Miten sitä dieseliä muuten saa turattua siihen kahvaan?

Tätä minäkin ihmettelen.. Ja siksi käytän hanskoja tankatessa. Saisi huoltoasemilla olla hanskapaketti dieselpistoolin vieressä.. Dieselillä siis mennään ja mennään vielä pitkään.

TBA

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 22.11.11 - klo:13:28
Olihan autoissa samat renkaat? Nyrkkisääntönä kun on, että keveys on tässä kategoriassa valttia ja 535i:n pitäisi siis periaatteessa olla 535d:tä karvan verran parempi. Toisaalta on todennäköistä, että bemari on jollain tavalla kompensoinut tuota dieselmotin tuomaa lisäpainoa keulalle. Ehkä siinä 535d:ssä on vain alustan säädöt saatu sitten paremmin kohdalleen?
Juu, alustan säädöt paremmin kohdalleen.
Molemmissa on samat kallistuksenvakaajat, mutta bensa-malli on kevyempinokkainen ja siinä etukallistuksenvakain on (enemmän) liian jäykkä.

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 24.11.11 - klo:21:16
Tämän takia minä päädyin dieseliin: 6-sylinterisen bensan vakuutusmaksut, huolto- ja korjauskulut sekä hankintahinta menivät niin paljon sen yli mihin minä pystyn. Kuusisylinteriset on myös vakiovarusteltu heikoimmin tässä merkissä eli jos ne varustelisi yhtä hyvin kuin tämän, olisi sen jälkeen pitänyt muuttuu jonnekin teollisuushallin päätyyn 30 neliön komeroon jotta pystyy jotenkin elämään. Pelkona oli myös se, että kuusisylinterisen bensan kulutus voi olla bensaturboja isompaa vaikka paperilla kulutusluvut näyttävätkin uskomattoman pieniltä. Halusin myös auton mikä raapii tarvittaessa joka nurkasta ja nelisylinteristen kohdalla diesel oli ainoa jossa on neliveto. Kilometrimäärien takia diesel ei kyllä meillä kannata. Tappiolle ei kyllä mene mutta voitollekaan ei taida päästä. Normaalikokoiset bensakoneet oli niin heikkoja esityksiä, että mieluummin sitten diesel.

Mihin autoon itse asiassa olet päätynyt? Pikaisella tsekkauksella en ainakaan autotalli-osiosta peliäsi löytänyt. Onko kyseessä mahdollisesti BMW 320Xd Limited Business Edition?

VAG!

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 24.11.11 - klo:21:16
Tämän takia minä päädyin dieseliin: 6-sylinterisen bensan vakuutusmaksut, huolto- ja korjauskulut sekä hankintahinta menivät niin paljon sen yli mihin minä pystyn.

Ã,,kkiseltään tulisi mieleen, että tilanne olisi juuri päinvastoin. Vai vertaatko 6-sylinteristä bensaa 4-pyttyseen dieseliin?

tommyt

Olarinluoman ST1:llä oli aina diesel-pistooli märkänä mutta Kirkkonummen Nesteen kylmäasemalla ei koskaan eli voi olla että jollekin tuo käsien sotkeentuminen on todellakin tuntematonta.

Itse kokeilin tuota diesel-autoilua mutta ei se sovi meikäläiselle. Pienitehoisessa dieselissä kuvittelee että onpas tehokas kun pienellä kaasunpainalluksella auto kulkee ja kiihtyy mukavasti muun liikenteen mukana. Mutta kun pitäisi se rekka sitten ohittaa niin alkaa se arpominen että millä vaihteella pitäisi yrittää ja aina se on väärä, joko kierrokset nousee liikaa tai sitten ei jaksa vääntää. Nyt kun on taas bensakone niin saa rauhassa kierrättää. Se oli kuitenkin mukavampaa ihan vapaastihengittävälläkin moottorilla kun ei ollut pelkoa vedon loppumisesta 4000 kierroksen yläpuolella. Sitten kun vääntölukemat ovat noita +300Nm niin taitaa olla sama millä se moottori käy.
Karoq FL 1.5 Style DSG 2022
Fabia 1.0 TSI 2017

M0gstis

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 24.11.11 - klo:23:27
Tankkaukseen riittää yksi vapaavalintaisen käden hanska. Olen pitänyt oikean käden hanskaa kuskin oven kotelossa eikä se sieltä haise mitenkään.

Täältäkin löytyy ovikotelosta työrukkaset joita tulee aina välillä pidettyä kädessä tankatessa, etenkin kylmillä keleillä. Kertaakaa en muista tankatessa sotkeneeni käsiä. Auton kylki likaantuun tankin luukun alta dieselillä aika herkästi, bensalla en muista olleen samaa ongelmaa. Liekkö tankkaustaito heikentynyt...

duke7

Lainaus käyttäjältä: M0gstis - 25.11.11 - klo:13:06
Auton kylki likaantuun tankin luukun alta dieselillä aika herkästi, bensalla en muista olleen samaa ongelmaa. Liekkö tankkaustaito heikentynyt...
Samoja havaintoja täällä. Pitää olla huolellisempi tankkauspistoolin kanssa että onnistuu auton kylkeä sotkematta. Ilmeisesti bensa on juoksevampaa kuin diesel eikä sitä jää niin helposti pistoolin sisälle.

repe59

Bensa vai diesel, puolensa molemmissa, enpä tiedä onko järkee vai ei kun kilsat n20tkm/v, eipähän tarttee kierroksia huuvattaa ja tankilla tarvii harvemmin käydä. Kallista on,kaik rahat männöö, johokii kuitekii ;)
Skoda Kodiaq 4x4 2.0 TDI -18
ex-Skoda Octavia 1,6 tdi dsg Elegance lb -13,
Brilliant Silver
ex-Mitsubishi Pajero 3,2 DID -01
ex-Skoda Octavia II 1,9 tdi hb ambiente -07

MTu

Diesel - Emäntä just veti Pasuunalla 1010km reissun, ja takaisin tullessa oli varttitankki jäljellä. :D Ja kyllä tuo meikäläisen tarpeisiin riittävän kiihkeesti kulkee. Kun se on vähän semmonenkin juttu että jos sille hevosvoimien haalimiselle antaa pikkusormen, niin siitä ei tuu sitte ikinä loppua. Konetta aattelin huudattaa kierroksilla seuraavan kerran kun täytän 80v.
Passat Variant Comfortline 2.0TDI DSG (08/2011)
ex-Tiguan T&F 2.0TDI (08/2008)

papparatsi

Siis häh? Vedättekö te käteen tankatessa? Olkoonkin sitten vaikka hanskoja mutta mutta ...

Jokaisella itseään kunnioittavalla huoltoasemalla/tankkauspisteellä on tarjolla paperia. Jos ei ole niin sitten kaivetaan talouspaperiarkki taskusta/kyynärnojasta/kontista ja tankkauksen jälkeen äänestetään jaloilla eli tankataan seuraavan kerran siellä missä paperia on tarjolla.
Nimittäin ne hanskat imaisevat myös sen hajun itseensä ja levittävät sen autoon/konttiin. Sen jälkeen ne hanskat pannaan pieneen suojapussiin ... joka myös alkaa haista ... ja sit se pieni suojapussi pannaan vähän isompaan suojapussiin ja ... you get the picture?

Hoitakaa se homma paperiarkilla ja pankaa se siihen viereiseen roskikseen ja soon siinä. Toimii.

Ja teille viisasteleville pensselinpesuaineenpolttofanaatikoille ihan vaan kohtelias kysymys: Tankkaatteko te "paljaalla"? Kun vastaatte tähän kysymykseen myöntävästi haluaisin kuulla kommenttinne (ja nähdä ilmeenne) siitä asiasta että olettehan sisäistäneet että siinä samaisella abcilla tankkasi juuri ennen teitä juuri sillä samalla pistoolilla se juuri vastaan kaahannut teinipenaristi joka kävi juuri siellä samaisen apsin vessan rukkasella eikä pessyt käsiään ennen tankkausta ... nuuhkikaa siitä!

8)

ram1

Itse tankannut nesteen kylmällä, eikä kertaakaan ole hanskoja tarvinnut.Ei mitään eroa bensan tankkaamiseen.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

skriko

Lainaus käyttäjältä: papparatsi - 25.11.11 - klo:19:38
Siis häh? Vedättekö te käteen tankatessa? Olkoonkin sitten vaikka hanskoja mutta mutta ...

Jokaisella itseään kunnioittavalla huoltoasemalla/tankkauspisteellä on tarjolla paperia. Jos ei ole niin sitten kaivetaan talouspaperiarkki taskusta/kyynärnojasta/kontista ja tankkauksen jälkeen äänestetään jaloilla eli tankataan seuraavan kerran siellä missä paperia on tarjolla.
Nimittäin ne hanskat imaisevat myös sen hajun itseensä ja levittävät sen autoon/konttiin. Sen jälkeen ne hanskat pannaan pieneen suojapussiin ... joka myös alkaa haista ... ja sit se pieni suojapussi pannaan vähän isompaan suojapussiin ja ... you get the picture?

Hoitakaa se homma paperiarkilla ja pankaa se siihen viereiseen roskikseen ja soon siinä. Toimii.

Ja teille viisasteleville pensselinpesuaineenpolttofanaatikoille ihan vaan kohtelias kysymys: Tankkaatteko te "paljaalla"? Kun vastaatte tähän kysymykseen myöntävästi haluaisin kuulla kommenttinne (ja nähdä ilmeenne) siitä asiasta että olettehan sisäistäneet että siinä samaisella abcilla tankkasi juuri ennen teitä juuri sillä samalla pistoolilla se juuri vastaan kaahannut teinipenaristi joka kävi juuri siellä samaisen apsin vessan rukkasella eikä pessyt käsiään ennen tankkausta ... nuuhkikaa siitä!

8)

Tuo samainen kaveri koski myös siihen ovenkahvaan, vessanoveen, hissinnappiin yms., uskaltaako ulos lähteä laisinkaan ;D

Newman

Lainaus käyttäjältä: skriko - 25.11.11 - klo:20:05
Tuo samainen kaveri koski myös siihen ovenkahvaan, vessanoveen, hissinnappiin yms., uskaltaako ulos lähteä laisinkaan ;D
Moni myös osaa pestä kätensä tarpeeksi usein. Olipa sitten miellyttänyt itseään ABC:n saniteettitiloissa tai tankattuaan tupaöljyä autoonsa pistoolilla, johon joku itseään hetki sitten miellyttänyt oli edellisen kerran koskenut.

papparatsi

LainaaMoni myös osaa pestä kätensä tarpeeksi usein. Olipa sitten miellyttänyt itseään ABC:n saniteettitiloissa tai tankattuaan tupaöljyä autoonsa pistoolilla, johon joku itseään hetki sitten miellyttänyt oli edellisen kerran koskenut.

Ei ole tullut vielä vastaan tankkauspaikkaa jossa voi pestä kätensä onsite eli pistoolin välittömässä läheisyydessä. Joutuu joko jättämään autonsa tukkimaan muiden tankkausta pesureissullaan tai vaihtoehtoisesti sotkemaan sen imeväistä sorttia olevan nahkaratin siirtäessään autonsa parkkiin.

Newman

Lainaus käyttäjältä: papparatsi - 25.11.11 - klo:21:22
Ei ole tullut vielä vastaan tankkauspaikkaa jossa voi pestä kätensä onsite eli pistoolin välittömässä läheisyydessä. Joutuu joko jättämään autonsa tukkimaan muiden tankkausta pesureissullaan tai vaihtoehtoisesti sotkemaan sen imeväistä sorttia olevan nahkaratin siirtäessään autonsa parkkiin.
Kaipa sitä voi pestä kätensä vaikka työpaikalla tai muualla, jossa on vesipiste. Vai häiritseekö se öljyn katku niin paljon, että välittömästi pitää saada käsiinsä söpöinen potpurin viehko tuoksu? Ei omiin dieseleihin ole koskaan tarttunut mitään hajua, ei rattiin eikä muuallekaan. Tai sitten en vaan haista.

EDIT: vauvojen pyllypyyhkeistä voisi olla apua. Nehän ovat sellaisessa kosteussuljetussa paketissa, josta saa aina tuoretta pyyhettä tuoksulla varustettuna yksi kerrallaan. Voisiko tässä olla ratkaisu länsimaalaisen ihmisen kenties viheliäisimpään ongelmaan?

papparatsi

Joitakin näköjään häiritsee. Itse en siihen tilanteeseen saakka joudu kun varustaudun varapaperilla.

papparatsi

Btw olen myös samaa mieltä että diesel nimenomaan tuoksuu;)

Markku J

Tankkaushanska omassa autossa on hyvä. Ei se haise havaittavasti - itse olen pitänyt takakontissa. Huoltsikan papereillakin kyllä pärjää.

duke7

Pöh, ei haju leviä siitä hanskasta mihinkään.
Ja tuo paperitollojen kanssa pelaaminen kuulostaa paljon enemmän mainitsemaltasi toiminnolta. Toki parempi kuin paljaalla.

eGetin

Lainaus käyttäjältä: Kale - 25.11.11 - klo:08:19
Ei helkkari, viimeiset 8 vuotta tankannut dieseliä kaikenmoisilla asemilla eikä kertaakaan ole kädet haissut. Kylmillä keleillä pakko tietty käyttää hanskoja jottei kädet jäädy mutta muuten en kyllä hanskoja käytä. Miten sitä dieseliä muuten saa turattua siihen kahvaan?
En tiedä, en itsekään hanskoja harrasta mutta kertaalleen kyllä kävin tankkaamassa samalla kun ajelin autolla kouluun, ja heti ensimmäisellä tunnilla vieressä istuva kaveri ihmetteli kun haisee diiselille ;D Harvoin niistä pistooleista löpöä löytyy, mutta silloin kun löytyy niin sen kyllä huomaa.

papparatsi

LainaaJa tuo paperitollojen kanssa pelaaminen kuulostaa paljon enemmän mainitsemaltasi toiminnolta. Toki parempi kuin paljaalla.

Ihan vaan varmuuden vuoksi: Paperiarkin kanssa pelaaminen on kertakäyttöistä juuri siksi ettei haise-tuoksu-tahraa.

Skula

8)

Ei siinä tarvita teinibemaristia, tämmöinen vanha volkkarikuski on ihan yhtä todennäköinen munapasillien levittäjä.. Mulla on ainakin tapana raapia niitä pieniä kulkusia ja mulkunvartta autoa ajellessani.. Pärskoloon ei ihan yllä istuvalteen, ehkä hyvä näin.
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Jukki

Ikinä en ole tankatessa hanskoja tarvinnut, liekkö oman ruumiin haju sitten löpöä väkevämpi...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy