Diesel vs bensa vääntöä

Aloittaja TBA, 21.11.11 - klo:22:32

« edellinen - seuraava »

ram1

Lainaus käyttäjältä: skula - 23.11.11 - klo:22:27

Niinhän se on että kun yksi kolmesta tienaa miljoonan niin niiden kahden muun siivojan palkka on 333te!
Pointti meni ehkä ohi.Mulla on ainakin peruspalkka.Lisät erikseen.Veikkaisin olevani surkeatuloisimpia koko palstalla, mutta elämä on valintoja.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 23.11.11 - klo:22:33
Pointti meni ehkä ohi.Mulla on ainakin peruspalkka.Lisät erikseen.Veikkaisin olevani surkeatuloisimpia koko palstalla, mutta elämä on valintoja.

No jaa. Tää kun nyt meni off topickiksi muutenkin niin minä ainakin kuulun ihan keskikastiin. Tietty meidän taloudessa kaikkea tasapainottaa helpottaa se, että rouva tienaa paremmin ja meillä ei ole lapsia. Jos olisi lapsia niin tuskin tämmöinen hulluttelu olis tullu kyseeseen.

ram1

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 23.11.11 - klo:22:40

No jaa. Tää kun nyt meni off topickiksi muutenkin niin minä ainakin kuulun ihan keskikastiin. Tietty meidän taloudessa kaikkea tasapainottaa helpottaa se, että rouva tienaa paremmin ja meillä ei ole lapsia. Jos olisi lapsia niin tuskin tämmöinen hulluttelu olis tullu kyseeseen.
Mulla vuokra ja elarit vie 60% tuloista.No joo, oliko täällä jossain säälipalsta :D
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08

skriko

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 23.11.11 - klo:22:43
Mulla vuokra ja elarit vie 60% tuloista.No joo, oliko täällä jossain säälipalsta :D

Ram1 tuskin olet huonotuloisin tällä palstalla, mulla verotus on oikeesti miinuksella vaikka eilen sakkoa kirjoittaessaan kytät sieltä jotain tuloja löysivät.

ram1

Lainaus käyttäjältä: skriko - 23.11.11 - klo:23:02
Ram1 tuskin olet huonotuloisin tällä palstalla, mulla verotus on oikeesti miinuksella vaikka eilen sakkoa kirjoittaessaan kytät sieltä jotain tuloja löysivät.
No joo.Ei nää kuulu tähän topicciin, mutta siksi sanonkin bensa.
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

skriko

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 23.11.11 - klo:23:06
No joo.Ei nää kuulu tähän topicciin, mutta siksi sanonkin bensa.

Leikki sijansa saakoon. Bensa tännekkin.

Totuuden Torvi

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 23.11.11 - klo:22:23
Kaikkihan saa peruspalkkaa.

Peruspalkka ja peruspalkka.

Ihan OT:nä.

Eikös keskiverto suomalainen palkansaaja aja 10 vuotiaalla autolla? Semmoisen keskihinta varmaan on max.10-14ke? Kaikki tuota arvokkaammalla kruisailevat ovat siis tavan tallaajaa varakkaampia?

Anteeeksi  :D

Kvee

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 23.11.11 - klo:22:25

Jonkun mielestä hommassa ei ole mitään järkeä, mutta paskat minä siitä. Homma lähti käsistä tällä kertaa.

Kyllä minä sitä vatvoin ja funtsin moneen kertaan tilatako se auto vaiko eikö ja meinasin jopa perua kaupat tai muuttaa kaupan kohdetta kun pidin sitä välillä järjettömänä ja välillä taas maailman fiksuimpana tempauksena. Monta unetonta yötä siinä meni ennenkuin uskalsin auton tilata ja funtsin koko homman järkevyyttä vielä senkin jälkeen. Itte kyllä olin välillä sitä mieltä, että ei tossa hommassa ollu mitään järkeä ja että olin ihan hullu.

Noinhan siinä on käynyt monen monituista kertaa itsekullekin, joten kiva lukea kohtalotovereiden kokemuksia  ;D. Mitä tulee topiikin aiheeseen, niin vaikka nyt on Dieselillä tullut ajeltua, ja ajetaan ainakin seuraava "stintti", niin sen jälkeen on kaikki taas auki, ja luultavasti uusia polttoaine-sähkömoottoriyhdistelmiäkin tulee lisää tarjolle ja järkevään hintaan.

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: Totuuden Torvi - 24.11.11 - klo:14:44

Eikös keskiverto suomalainen palkansaaja aja 10 vuotiaalla autolla?

Lisää OT:ia, korjaisin hieman yllä olevaa ajatuksenkulkua.

En usko että keskiverto palkansaaja ajaa 10v vanhalla autolla. Suomen autokanta on keskimäärin 10v (11-12?) vanhaa, mutta keskiverron palkansaajan "ykkösauto", eli auto jolla hän ajaa, lienee hieman tuota uudempi. Harrastepelit ja kakkosautot ja muut miinat ovat erikseen, mutta nostavat autokannan keski-ikää...
Octavia III RS TDI

Totuuden Torvi

Lainaus käyttäjältä: Gudmund - 24.11.11 - klo:15:41
Lisää OT:ia, korjaisin hieman yllä olevaa ajatuksenkulkua.

En usko että keskiverto palkansaaja ajaa 10v vanhalla autolla. Suomen autokanta on keskimäärin 10v (11-12?) vanhaa, mutta keskiverron palkansaajan "ykkösauto", eli auto jolla hän ajaa, lienee hieman tuota uudempi. Harrastepelit ja kakkosautot ja muut miinat ovat erikseen, mutta nostavat autokannan keski-ikää...

Turha korjailla fiktiivistä lausuntoa. Minun kuten myös sinun. Totuus tulee esiin vasta kun tiedetään montako autoa suomessa on kilvissä, moniko niistä on samassa taloudessa, samalla ihmisellä, jne.

Mikähän on suomen teillä liikkuvan kaluston keski-arvo?(hinta siis)  :)

Antaa olla. OT. Jatkakaa.

Bensa.

Pekka T

Jos vaihtaa bensa autonsa dieseliin, niin milläs sen estää ettei vahingossa tankkaa siihen bensaa?
Toisinpäin virhetankkaus ei taida onnistua, dieselpistooli taitaa olla isompi.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

duke7

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 24.11.11 - klo:16:42
Jos vaihtaa bensa autonsa dieseliin, niin milläs sen estää ettei vahingossa tankkaa siihen bensaa?
Järki. Ja korkissakin lukee diesel.
Olen nähnyt jossain myytävän auton oman tankinkorkin korvaavaa osaa joka ei aukena liian pienellä pistoolilla. Dieselpistoolilla aukeaa automaattisesti eli korkkia ei edes tarvitse avata.

Pekka T

Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Wilburi

Kyllähän diesel puolustaa paikkaansa esim. Takseissa, busseissa, kuorma-autoissa ja muissa vastaavissa työlaitteissa. Ja jos itsellekin tuli >50 000 km/vuosi, niin varmasti harkitsisin dieseliä. Näillä kilometreilläv.(20 000 km) sen hankinta vain ei ole millään tavalla perusteltua.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

papparatsi

Harrasteajoneuvot käyvät bensiinillä.
Ammattiliikenne kulkee dieselillä.

;D

ram1

Lainaus käyttäjältä: Totuuden Torvi - 24.11.11 - klo:14:44

Eikös keskiverto suomalainen palkansaaja aja 10 vuotiaalla autolla? Semmoisen keskihinta varmaan on max.10-14ke? Kaikki tuota arvokkaammalla kruisailevat ovat siis tavan tallaajaa varakkaampia?

Anteeeksi  :D
Peruspalkka oli aivan sanaleikki, joka pitäisi kyllä tajuta.Ainakin omissa töissä itselle maksetaan peruspalkkaa ja lisiä tulee jos on tullakseen.Lähes jokainen normaalipäiväisessä työssä käyvä Suomalainen pystyy ostamaan auton.Riippuu mihin rahansa laittaa.Itse omistan auton lisäksi vain telkkarin ja pleikan, ja asun vuokralla.Very simple.
Itse topicista vielä, että paljon kyllä riippuu automerkistäkin kumpi järkevämpi.Joillain automerkeillä niin surkeita bensakoneita, ettei mitään järkeä ostaa bensana.
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

Spacedude

Tuskin monikaan mun varallisuusasemassa oleva olis pannu niin paljon rahaa autoon. Mutta kun sen bensakasin halusi, niin se on sitten jostain muusta kulutuksesta pois.
Onhan suorituskyky tärkeää, mut kyllä itelle myös ulkonäöllä on merkitystä. Ja luvut lukuina, sillä kokonaisuus ratkaisee.

rob-s

Ei minun tarvitse "myydä" teille syytä miksi ajan diiselillä! Tykkään yksinkertaisesti siitä että kädet tankkauksen jälkeen haisee tupaöljylle! Se että moottori hieroo selkäni tyhjäkäyntitärinällä on vain plussaa:)

Lisäksi olen lähes pa jonka takia ei ole varaa tankata bensaa..

Totta puhuekseni, niin tykkään omasta traktoristani.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

pokkus

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 24.11.11 - klo:20:30
Se että moottori hieroo selkäni tyhjäkäyntitärinällä on vain plussaa:)

Ero V8 bensaan on se, että se rapsuttelee selkää vasta kun painetaan kaasua :)

autofanaatikko

Tämän takia minä päädyin dieseliin: 6-sylinterisen bensan vakuutusmaksut, huolto- ja korjauskulut sekä hankintahinta menivät niin paljon sen yli mihin minä pystyn. Kuusisylinteriset on myös vakiovarusteltu heikoimmin tässä merkissä eli jos ne varustelisi yhtä hyvin kuin tämän, olisi sen jälkeen pitänyt muuttuu jonnekin teollisuushallin päätyyn 30 neliön komeroon jotta pystyy jotenkin elämään. Pelkona oli myös se, että kuusisylinterisen bensan kulutus voi olla bensaturboja isompaa vaikka paperilla kulutusluvut näyttävätkin uskomattoman pieniltä. Halusin myös auton mikä raapii tarvittaessa joka nurkasta ja nelisylinteristen kohdalla diesel oli ainoa jossa on neliveto. Kilometrimäärien takia diesel ei kyllä meillä kannata. Tappiolle ei kyllä mene mutta voitollekaan ei taida päästä. Normaalikokoiset bensakoneet oli niin heikkoja esityksiä, että mieluummin sitten diesel.

Golfauto

Onks hybridi sellanen missä puolet sylintereistä käy bensalla ja toinen puolet dieselillä? En ole vielä patentoinut, joten nopein vie ;)

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 24.11.11 - klo:16:42

Korkissa lukee diesel ja mittaristossakin lukee diesel. Ainakin Fordilla ja BMW:llä on dieseleissä myös väärän tankkauksen esto eli ei onnistu kyllä mitenkään bensan tankkaaminen.

Dieselautoilussa ei ole vielä tullut esiin muuta vituttavaa tekijää kuin se, että tankilla pitää ruveta neiteilemään ja vetää hanskat käteen kun ne pistoolit on aina niissä dieselien liemissä. Se haju ja diesel tarttuu käsiin ja sen jälkeen rattiin, käsijarruun ja jokapaikkaan johon koskee jos ei "runkkaset" kädessä tankkaa. Eli se ärsyttää kun se diesel on niin kuohaavaa, sotkevaa ja juoksevaa.

Kapa

LainaaDieselautoilussa ei ole vielä tullut esiin muuta vituttavaa tekijää kuin se, että tankilla pitää ruveta neiteilemään ja vetää hanskat käteen kun ne pistoolit on aina niissä dieselien liemissä. Se haju ja diesel tarttuu käsiin ja sen jälkeen rattiin, käsijarruun ja jokapaikkaan johon koskee jos ei "runkkaset" kädessä tankkaa. Eli se ärsyttää kun se diesel on niin kuohaavaa, sotkevaa ja juoksevaa.

Enpä tuota ongelmaa ole viimeisenä 12 vuotena huomannut. Ilmeisesti osaan tankata dieseliä siististi. Viimeiset kuukaudet olen bensaa tankannut, eikä tuossa eroa ole,; hieman useammin vaan joutuu asemalla käymään, mikä sinällään ärsyttää henkilöä, joka ei tykkää jonottaa.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 24.11.11 - klo:21:45
Enpä tuota ongelmaa ole viimeisenä 12 vuotena huomannut. Ilmeisesti osaan tankata dieseliä siististi. Viimeiset kuukaudet olen bensaa tankannut, eikä tuossa eroa ole,; hieman useammin vaan joutuu asemalla käymään, mikä sinällään ärsyttää henkilöä, joka ei tykkää jonottaa.

Ne pa-pistoolien kahvat on vaan minusta aina siinä dieselissä melkein asemalla  kuin asemalla ja siksi on pakko tankata hanskat käsissä kun en halua niitä mahdolisesti dieselille haisevia sormia ja rattiakaan. Jotkut kun ei kai osaa tankata niin, että ei sotkis niitä pistooleja. Se haju on meinaan sellainen, että kädet lähtee mun mielestä kovemalla työllä puhtaaks kuin jos käsissä ois bensaa.

Golfauto

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 24.11.11 - klo:22:07
Ne pa-pistoolien kahvat on vaan minusta aina siinä dieselissä melkein asemalla  kuin asemalla ja siksi on pakko tankata hanskat käsissä kun en halua niitä mahdolisesti dieselille haisevia sormia ja rattiakaan. Jotkut kun ei kai osaa tankata niin, että ei sotkis niitä pistooleja. Se haju on meinaan sellainen, että kädet lähtee mun mielestä kovemalla työllä puhtaaks kuin jos käsissä ois bensaa.

Kieltämättä ihan uus ongelma mullekin, vaikka nyt onkin bensa alla. En edes olisi pystynyt keksimään moista juttu vaikka olisin miten koittanut. Joskus korpes kun kiisseliä lorahti auton kylkeen, mutta toi kahva juttu on kyllä mennyt ihan ohi.

rob-s

LainaaKorkissa lukee diesel ja mittaristossakin lukee diesel

Onneksi mittaristossa ei lue "diesel"..:)

Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Wilburi

Tästä on tullut varsin aktiivinen ketju, kun vähän heitettiin vettä kiukaalle. Molemmille löytyy tietysti kannattajansa ja niihän asian pitääkin olla. Jos tästä nyt hieman tekisi yhteenvetoa, niin intohimoisille rattimiehille bensa ja työkäyttöön auton hankkiville diisseli. Ja koska poikkeus vahvistaa säännön, niin sanoisin, että Rob-s ei mene tuohon diisselikategoriaan.  :)
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Golfauto - 24.11.11 - klo:22:11
Kieltämättä ihan uus ongelma mullekin, vaikka nyt onkin bensa alla. En edes olisi pystynyt keksimään moista juttu vaikka olisin miten koittanut. Joskus korpes kun kiisseliä lorahti auton kylkeen, mutta toi kahva juttu on kyllä mennyt ihan ohi.

Kyllä ne tiisselipistoolit on aina enemmän tai vähemmän mähmässä, yleensä enemmän. Silloin kun itse ajelin dieselillä niin peräkontissa oli aina tankkaushanskat mukana, nykyisin firman pakua tankatessa käytän yleensä reilua pätkää paperia kahvassa. Sitä dieselin katkua ei kertakaikkiaan viitsi haistella käsissään loppu päivää, se kun ei tahdo lähtä pesemälläkään pois :-\
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Golfauto - 24.11.11 - klo:22:11

Eka dieseli mulla ja muutamia kertoja on jo kädet ollu niissä mähmöissä kun on tankannut kädet paljaana. Itte en oo roiskinu niitä dieseleitä käsiini vaan kahva on ollu valmiiksi dieselissä. Ei tää mun juttu ollu mitään lasten satutunteja. Näin mulle on käyny ja se haju ärsyttää ainakin mua. Enkä viittinyt niitä käsiäni vaatteisiinkaan pyyhkiä kun on aina siistit vaatteet päällä. Siksi mulla onkin vahingosta viisastuneena hanskat takaloosterissa ja olempa nähnyt nyt muutaman muunkin dieselautoilijan virittävän hanskat käteen kun alkavat tankata. Hienostelua ehkä mutta so what.

VAG!

Tahmaiset dieselpyssyt johtuvat siitä, että diesel ei haihdu niin tehokkaasti kuin bensa. Kun joku kerran tankkaa yli ja pistoolin likaiseksi, kestää todella kauan ennen sen puhdistumista. Jos taas bensaa roiskuu pistooliin, niin se haihtuu siitä nopeasti pois ja parin tankkauksen jälkeen ei ole edes hajua jäljellä.

Nokivasaralla ajaessa en käyttänyt hanskoja tankatessa, mutta otin aina paperisoiron käteen ennen pistoolin tarttumista. Siihen ne suurimmat jämät aina jäi, jos pistooli oli likainen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy