Seat Exeo - miksei niitä näy liikenteessä?

Aloittaja Golf, 18.12.09 - klo:17:01

« edellinen - seuraava »

Pekka T

Peeveli, tuo tuleva 211hv Exeo tarvittavine lisävarusteineen taitaa maksaa lähes 40 t â,¬, ei sitä kaavailemaasi max 30 t â,¬.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Peeveli

^

Ei sentään! Liike antaa 7-8 % alennusta auton ovh:sta joka on 32.200 ja rapiat ja siihen noita vermeitä -no ainakin  se metallimusta väri ja ikkunakiiltolistat.

Maksavathan jotku mm. huippuvarustellusta 1,2 TSI Yetistä yli 30 donaa joten kyllä pidän uuden 211 heppaisen turpoauton hintana kohtuullisena.

clima

Käypäs kokeilemassa myös tuo 1.8 TSI, 6ke (!!!) kuitenkin halvempi.

Siihen moottoripäivitys n. 1ke ja a´vot!

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 06.08.10 - klo:20:42
Maksavathan jotku mm. huippuvarustellusta 1,2 TSI Yetistä yli 30 donaa joten kyllä pidän uuden 211 heppaisen turpoauton hintana kohtuullisena.

Puhut järkeviä! Kyllä 30 donaa turbo Exeosta on sellainen hinta, että alkaa hinta olemaan kohdallaan ominaisuuksiin nähden. En kuunaan maksaisi Yetistä samanlaisia hintoja.

preriasusi

kiitos Peeveli koeajoraportista! Olen koittanut väistellä autokuumetta. Jostain syystä Exeo kolahti kovasti, kun kävin sitä vuosi sitten katsomassa. Kyllä kai sitä huomenna on vietää koko perhe Exeota katsomaan. Jos Exeosta saa noin paljon alennusta, se voisi olla ajateltavissa.

Kesän aikana olen bongannut useamman Exeon. Vaikea niitä on ollut joskus B7:sta erottaa. Kaikkien näkemieni värit ovat olleet jotain tumman harmaita, minun silmään todella tylsiä värejä.
Seat Leon

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: clima - 06.08.10 - klo:21:07
Käypäs kokeilemassa myös tuo 1.8 TSI, 6ke (!!!) kuitenkin halvempi.

Siihen moottoripäivitys n. 1ke ja a´vot!

Kiitos vinkistä, mutta Exeossa en osta 1.8 TSI:tä. Haluan tehdaskunnossa olevan tarpeeksi tehokkaan auton ja kokea sitä ajamisen fiilistä, en takuuaikana laitattele virisoftia. Ja tuosta 2,0 TSI:stä saisi takuun jälkeen softalla varmaan tuollaiset 260 pollea ja hauskaa olisi. ;) Koska autot maksaa, niin jos Exeon valitsen haluan sen tehomallin, pulitan sen 6 tonnia siitä hauskuudesta. Ero ON merkittävä noiden koneiden välillä, ja nimenomaan maantienopeuksissa nopeissa nopeudenmuutoksissa ja se on minulle nyt tärkeä pointti. Ja uusi 211 hv 320 Nm versio on päästöiltään ja kulutuslukemiltaan ainakin EU-sykleillä taloudellisempikin kuin koeajamani 200 hv malli (mitä tosiaan luulin ekaksi 211 heppaiseksi ja myyjä vasta totesi koeajon jälkeen ettei ole vielä tullut maahamme uutta versiota).

Preriasusi: käykää koko perheen voimin koeajamassa, koet hienon ajoelämyksen. Yllätyt ohjaamon laadukkuudesta, tyylistä ja ajettavuudesta sekä hiljaisuudesta. :)

tsiih

Vähän ot mutta asuinpaikkakunnaltani lähti Seatin edustus. Kuulemma myynti on niin huonoa ettei edes huoltoa kannattanut enää ylläpitää. Lopun alkua...
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 07.08.10 - klo:10:16
Vähän ot mutta asuinpaikkakunnaltani lähti Seatin edustus. Kuulemma myynti on niin huonoa ettei edes huoltoa kannattanut enää ylläpitää. Lopun alkua...

Onko yllätys, kun myynnin eteen ei olla tehty yhtään mitään.

Ei Seat sentään sellainen merkki ole, että aamulla joutuisi ovien takaa hätistelemään innokkaimpia ostajia pois.

preriasusi

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 07.08.10 - klo:08:59
Preriasusi: käykää koko perheen voimin koeajamassa, koet hienon ajoelämyksen. Yllätyt ohjaamon laadukkuudesta, tyylistä ja ajettavuudesta sekä hiljaisuudesta. :)

Mä kävin jo vuosi sitten katsomassa Exeon sisustaa, ja olin aika myyty. Tosin myyjää ei silloin näkynyt että olisi päässyt silloin koeajolle, mutta koko liikkeessä käyntikin oli silloin hetken mielijohde ohiajaessa. Silloin pitkästä aikaa Exeo  nostatti autokuumetta harkittavassa hintaluokassa. Haluaisin Exeoni Sport -sisustallla, nuo urheilupenkit olivat justiin mun kankulle sopivat. Tosin oma kankku ei ole leveimmästä päästä, joten uskon noiden olevan monelle liian ahtaat.

Nyt tuli viime yönä idea käydä katsomassa autoa perheen voimin, ja niin tänään tehtiinkin. Koeajo oli toiveissa, mutta kun paikan ainoa myyjä ilmeisesti oli varattu toisiin kauppoihin, ja kolmivuotiaan pinna ei kestänyt kovin pitkää odotusta, jäi myyjä tavoittamatta ja koeajo tekemättä. Pihassa olisi kyllä yksi Exeo seissyt vapaana. Pitäisi oikein varata aika koeajolle erikseen.

Auton sisätilat nuuskittiin tarkkaan, koska nykyisen auton sisätilojen pienuus on muulle perheelle syy harkita uutta autoa. Varsinkin polvitilat takana oli kyllä pienet, mutta hyväksyttävät. Vastaavasti kun tuo kolmivuotias haluaa aina koeistua autoliikkeen joka ikisessä autossa, Ibizan farmista löytyi yllättäen yhtä ison oloinen - tai jopa isomman - peräluukku kuin Exeo -farmista. Sport sisusta miellytti edelleen, mutta olisin halunnut päästä istumaan Referense -sisustassakin. Siellä taisi olla yksi Reference -Exeo koeistuttavissa, mutta unohdin istahtaa siihen, kun tuo avustamassa ollut kolmivuotias sekoitti pään taukoamattomalla selostuksella. Tuon sisustan laatuvaikutelman otsa rypyssä tutkimisen pitäisi mennä tekemään uudestaan ihan yksin.

Exeon pahin kilpailija olisi Octavia, joka olisi isompi takatiloiltaan ja peräluukultaan, mutta kun se ei herätä minussa minkäänlaista omistamisen halua. Exeo sitä tekee. Vastaavasti VW -puolella kun katseli autoja liikkeestä pois lähtiessä, Folkkaritkin tuntuivat tylsiltä ja konservatiivisilta Passat CC:tä ja Sciroccoa lukuunottamatta. VW -osaston jokaisen auton värikin oli joko valkoinen, hopea, tummanharmaa tai musta. Exeota oli sentään näytillä punaisena ja sinisenä..

Kun tuo Leon on ollut meillä vasta ... monta, monta vuotta, ei sen vaihdolle ole vielä hätää. Exeon hankintaintoa rajoittaa se tosiasia, että ihan ei talous sallisi auton vaihtoa, ja pelko Exeon vanhenemisesta toden teolla kun uusi Leon/Altea/Octavia/Golf/A3 -paletti ilmestynee parin vuoden sisällä.

Jospa tämä autokuumeilu jäi tähän tältä syksyltä.
Seat Leon

Jumppanen

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 07.08.10 - klo:11:21
Onko yllätys, kun myynnin eteen ei olla tehty yhtään mitään.
Mitä sitten pitäisi tehdä? Paikkakuntamme lehdessä mainos viikottain toisinaan ollut telkkarissakin,nettisivut asialliset,näyttelyitä muiden liikkeiden kanssa samaan tahtiin!
Tarjous kaksi Exeota yhden hinnalla toisi varmasti ruuhkan Seat myymälän ovelle ;D

Saattaa vaan olla niin että Exeo ei kiinnosta auton ostajia :)  

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Reo - 07.08.10 - klo:14:47
Saattaa vaan olla niin että Exeo ei kiinnosta auton ostajia :) 

Vai voisiko syy löytyä tuosta preriasuden viestistä?

Lainaus käyttäjältä: preriasusi - 07.08.10 - klo:14:33
Tosin myyjää ei silloin näkynyt että olisi päässyt silloin koeajolle, mutta koko liikkeessä käyntikin oli silloin hetken mielijohde ohiajaessa.

Koeajo oli toiveissa, mutta kun paikan ainoa myyjä ilmeisesti oli varattu toisiin kauppoihin

Ja mites siinä sitten kävikään?

Jospa tämä autokuumeilu jäi tähän tältä syksyltä.

Nythän juuri sen myyjän olisi pitänyt olla aktiivinen ja höystää autokuume siihen pisteeseen, että kauppa olisi syntynyt tai ainakin polte olisi jäänyt sen verran kovaksi että nimi olisi paperissa ennen vuodenvaihdetta.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Jumppanen

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 07.08.10 - klo:14:52
Nythän juuri sen myyjän olisi pitänyt olla aktiivinen ja höystää autokuume siihen pisteeseen, että kauppa olisi syntynyt.
Varmasti korjattavaa myös myyjien asenteissa. Octavian oston aikoihin kävin paikallisessa VW-liikeessä pyytämässä koeajolle 1.4 90kwTSi Golffia.
Ylimielinen myyjä sanoi ettei meillä ole sellaista esittelyautona,vaikka siinä se oli lasin takana parkissa.Katsoi varmaan ettei minulla kuluneissa farkuissa ole taskun pohjalla mitään.
Vaihdoin muutaman sanan ulkona toisen myyjän kanssa ja hän haki avaimet!

preriasusi

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 07.08.10 - klo:14:52
Vai voisiko syy löytyä tuosta preriasuden viestistä?

Ja mites siinä sitten kävikään?

Nythän juuri sen myyjän olisi pitänyt olla aktiivinen ja höystää autokuume siihen pisteeseen, että kauppa olisi syntynyt tai ainakin polte olisi jäänyt sen verran kovaksi että nimi olisi paperissa ennen vuodenvaihdetta.

No tämän päivän käynnin puolusteluksi voi sanoa, että tämä taisi olla todella hiljainen lauantai autokaupoille. Meidän lisäksi liikkeessä ei montaa muuta asiakasta näkynyt. Ja myyjä taisi todella olla tekemisissä maksavan asiakkaan kanssa, oliko sitten luovutuspäivä tai tilaus kesken. Nykyistä Leonia etsiessä vuosia, vuosia sitten ostettaessa Tampereen Laakkoselta onnistuin saamaan hyvää palvelua Seat -myyjältä.

Exeon puolustukseksi voi sanoa, että pari muutakin ostajaehdokasta kävi katsomasa Exeota käyntimme aikana. Niin no, heitäkään ei kyllä taidettu häiritä myyjän toimesta.

Tosin joka kerta kun olen käynyt Skodaliikkeessä katsomassa autoja, on joku myyjä ystävällisesti kysynyt, tarvitsenko apua. Skodaliikkeissä olen vain käynyt aikaa kuluttamassa, kun oma auto on ollut lasin vaihdossa tms. mutta noista Skodakäynneistä on kuitenkin jäänyt hyvä fiilis Skodaliikkeistä ja -myyjistä. 

Tänäänkin olisin kyllä halunnut vaihtotarjouksen omasta autosta Exeoon. Tietäis hieman tarkemmin, olisko sitä jo varaa uuteen vai ei ...

Ensi keväänä on sitten jo aika ihan tosimielellä vaihtaa auto. Jos Exeo silloin on myynnissä kiinnostavalla moottorilla, ja mitään mullistavaa ei ole tullut tarjolle, niin sitten katsotaan kuinka ylivoimainen työ tuo Exeon osto on.
Seat Leon

Karvis

Lainaus käyttäjältä: preriasusi - 07.08.10 - klo:15:36
Exeon puolustukseksi voi sanoa, että pari muutakin ostajaehdokasta kävi katsomasa Exeota käyntimme aikana. Niin no, heitäkään ei kyllä taidettu häiritä myyjän toimesta.

Eli päivä ei tainnutkaan olla niin hiljainen, olisi ilmiselvästi pitänyt olla toinen myyjä töissä.

Lainaus käyttäjältä: preriasusi - 07.08.10 - klo:15:36Tosin joka kerta kun olen käynyt Skodaliikkeessä katsomassa autoja, on joku myyjä ystävällisesti kysynyt, tarvitsenko apua. Skodaliikkeissä olen vain käynyt aikaa kuluttamassa, kun oma auto on ollut lasin vaihdossa tms. mutta noista Skodakäynneistä on kuitenkin jäänyt hyvä fiilis Skodaliikkeistä ja -myyjistä. 

Saman voi varmasti todeta myyntitilastoistakin, toinen on hiukan ylempänä siellä listoilla ::)

Itse kävin töllistelemässä Exeota silloin kun se oli vasta tullut kauppoihin, ei sillä että olisin sillähetkellä ollut autoa ostamassa mutta ei siellä kyllä myyjät häirköinytkään katselua.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

preriasusi

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 07.08.10 - klo:15:50

Saman voi varmasti todeta myyntitilastoistakin, toinen on hiukan ylempänä siellä listoilla ::)

Onhan se selvä, että jos autonostajalla on muutama vaihtoehto, ja se viikonloppu kun liikkeitä kierretään, kaupat voittaa se kauppa jossa on hyvä myyjä. Jos kukaan ei kysy minulta mitään jos pällistelen autoa niin kiinnostuneen näköisenä kuin pystyn, tulee "pitäkööt tunkkinsa" -fiilis. En varmaan ole ainoa.

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 07.08.10 - klo:15:50
Eli päivä ei tainnutkaan olla niin hiljainen, olisi ilmiselvästi pitänyt olla toinen myyjä töissä.

Koko Folkkaripuolella oli yhtä paljon asiakkaita, kuin Exeo -osastolla. Eli pari - kolme asiakasta / pariskuntaa / perhettä.

Seat Leon

Peeveli

En tiedä pitäskö tää koeajoraportti laittaa audipalstalle vai tähän mutta menkööt. Soitin aamusella audicentteriin ja koeajoin emännän kanssa uuden A1-audin, 1,6 tdi manuaali. Ok peli toki ja isomman oloinen ja laadukas, mutta manuaali-ilmastointi oli surkea helteessä, kiroilin kun koko ajan sai säädellä lämpösäädintä! Kaikki lisävermeet suolaisia hinnaltaan joten nou thanks. Tsiikattiin sitten vaimokkeen kanssa pihalla myyjän ehdotuksesta valkoinen A3 sportback S-line joku mikä lie edition, kampanjamalli. No se oli nätti ja kun vakiona xenonit ja climatronicit ja nätit korisomisteet niin kävinpä kokeilemassa 1,8 TFSInä manuaalina, sattui vain olemaan quattro joten en tiedä söikö nelistäjä hivenen tehoa? Ei kait pitäisi kesäkelissä? Meinaan, se kulki ihan ok mutta motarilla halvaantui Exeon 2,0 TSI:hin verrattuna ja Leon FR tdi dsg:kin tuntui siellä voimallisemmin kiihtyvältä. Kulutus jäi ajotietskan mukaan 10,5 litraan, ehkä sitä quattro-lisää (vaikka kait tuo on se haldex jonka ei pitäisi kytkeä takapyörille kuivalla asfaltilla vetoa vai olenko väärässä? Hyvä ajaa, hiljainen, ainoastaan keskikyynärnoja natisi hieman, Exeoissa ei äännellyt mikään. Audiin saisi tuossa hertsikan liikkeessä vain 4% alennuksen, Exeoon 7%.

Vaikea päättää! Audi on tunnettu brandi, ja myyntiarvo lienee jkv parempi. Mutta onko se ratkaisevasti parempi, en tiedä. Mikä on sitten Seatin tulevaisuus? Tuleeko aikanaan Exeolle seuraajaa vai ei? Jääkö käteen jatkossa kuoleva mallisarjalainen?? ???

Tunne puhuu itselläni vahvasti Exeo 211 hv:n pulesta, ja nyt taitaisikin väri olla se valkonen, malli edelleen style vaalealla sisustuksella. Siinä olisi itselleni tarpeeksi voimaa ilman virityksiä, samoin varusteita eikä silmääni hassumman näköinenkään sedanina. Ja sisustuksen laatu, sen tunnusti vaimokin. ;)

Peeveli

Moni sanoo että ostappa poika kuules kerralla B7-Audi niin saat OIKEAN tuotemerkin keulaan ja sen agressiivisen keulamaskin. No kahlasinpa tässä muutamia beeseiskoja ja eihän niissä käytettynä mitään jos hinta olisi reippaasti alle Exeon 211 heppaisen stylen/sportin,mutta tässä esimerkkinä:

http://www.nettiauto.com/audi/a4/3412378

Ajettu 84 tkm ja 3 v vanha. Takuu ummessa, no tulisi siihen se 6 kk tuotevastuulain mukainen suoja. Silti. Ken haluaa mieluummin toisen käyttämän ja taustaa tuntemattoman pelin niin antaa palaa.

Tähän astisen autohistoriani aikana olen liikaa tuijotellut muiden mielipiteitä, ostanut sellaisen mikä kaverilla tai naapurilla on ja mm. jälleenmyyntiarvo ollut yksi pointti. Metsään olen mennyt ja autot menneet sitten pikapikaa vaihtoon.

Nyt alkaa Peevelillä uusi aikakausi. Enää en kysele keltään, en edes eukolta. Aivan sama. Ostan sen mikä itseäni kiinnostaa ja herättää intoa. En keksi uudesta autosta parempaa hinta-ominaisuus-suhteista peliä itselleni ja se saa luvan riittää.

En ole ekoloogishenkinen pisaralla pisimmälle pihistelijä enkä enää katso minkä farmarin tai muun kökön joku työkaveri tai naapuri ostaa, vaan ostan sen mistä tykkään. Ja woimasta humallun, ja sitä 2,0 tsi tarjoaa tarpeeksi minulle.Sedan on makuuni uossa mallissa ja ykkään muodoista. Joko valkoijen tai musta. Kesäalut 17-kossa.  Antaa juoda vaan minkä se juo, kun woima palkitsee. Jos olisin tylsä ekoloogismies ottaisin 1,2 tsi octaavian tai 1,6 tdi ekomoussonigolffin. Muttaminä olen Peeveli ja elän nyt omaa elämääni! 8)

DowNtimE

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 08.08.10 - klo:10:42
Nyt alkaa Peevelillä uusi aikakausi. Enää en kysele keltään, en edes eukolta. Aivan sama. Ostan sen mikä itseäni kiinnostaa ja herättää intoa. En keksi uudesta autosta parempaa hinta-ominaisuus-suhteista peliä itselleni ja se saa luvan riittää.

No näinhän sen pitääkin mennä. Jos annat naapurin, eukon, vanhempien tai kavereiden sanella sen millainen auto sulla pitäisi olla jotta saat respektiä heidän silmissään, johtaa se aivan varmasti tuohon autonvaihto-kierteeseen. Mihin oikeastaan tavallaan olet jo joutunutkin.

Kukaan muu, ja meinaan EI KUKAAN MUU, voi sulle kertoa millainen auto sulle käy, kuin sinä itse. Oli se sitten auto sitten Espanjasta, Saksasta tai vaikkapa Kalingradista, jos se tuntuu itsestä hyvältä niin siinähän se sitten on.
Naapurille voi näyttää vaikka persettä.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: DowNtimE - 08.08.10 - klo:11:27
No näinhän sen pitääkin mennä. Jos annat naapurin, eukon, vanhempien tai kavereiden sanella sen millainen auto sulla pitäisi olla jotta saat respektiä heidän silmissään, johtaa se aivan varmasti tuohon autonvaihto-kierteeseen. Mihin oikeastaan tavallaan olet jo joutunutkin.

Kukaan muu, ja meinaan EI KUKAAN MUU, voi sulle kertoa millainen auto sulle käy, kuin sinä itse. Oli se sitten auto sitten Espanjasta, Saksasta tai vaikkapa Kalingradista, jos se tuntuu itsestä hyvältä niin siinähän se sitten on.

Jep! Jos joku utelee jatkossa että miksi tuo tai tuo, taidan pyllistää! ;D

Keksimies

Hehe! Omassa tapauksessanikin kaikki ovat pitäneet hulluna, kun halusin varta vasten ostaa kaksiovisen mallin. Vaikkei mistään erikoisesta autosta olekaan kyse vaan päinvastoin niin tuo herättää joka kerta kummastelua. Kaupantekotilanteessa homma meni niin, että myyjän kanssa autoon itseensä liittyvistä asioista eniten puhuttiin ovien lukumäärästä. Hän oli sitä mieltä, että takaovet pitää ehdottomasti autossa olla. Pelasti lopuksi sitten tilanteen myyntimiehen ammattitaidolla, kun seuraavan kerran nähdessämme sanoi "...no tuossa juttelin vanhemman kollegan kanssa ja sanoi, että kyllä noille kaksiovisille aina on ne omat ottajansa käytettyinäkin..."  ;D

Seat Exeosta: on noissa hinnan ja tuotteen suhde minusta kohdallaan, jos nyt vertaa vaikka Volkswagenin hinnoitteluun. Kun Audi B7 ollut vajaa 10 vuotta sitten hyvä ajettavuudeltaan (B7 ja B8 lyhyesti ajaneena minusta B7 oli tunnokkaampi, mutta voi johtua yksilöiden välisistä eroista jne. muuttujista) niin ei se huonoksi ole siinä ajaessa muuttunut, vaikka uusia malleja tullut markkinoille. Eikä ne parannukset uusissa malleissa aina osu ajettavuuteen tai muihin avainasioihin, joskus jopa päinvastoin huonoimmissa tapauksissa. Olettettavasti heikon jälleenmyyntiarvon vuoksi tosin tuskin vakavasti harkitsisin Exeon ostamista, sen verran järkiperäinen kuluttaja olen ja tarkan markan mies. Toisaalta, 160 hv Exeon suurin mahdollinen arvonalenema on n. 24 keur... Sama summa sulaa 160 hv 40 keur premiumista joka tapauksessa 4-5 vuodessa viimeistään eli eli...  ::)

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 08.08.10 - klo:10:42
Nyt alkaa Peevelillä uusi aikakausi. Enää en kysele keltään, en edes eukolta. Aivan sama. Ostan sen mikä itseäni kiinnostaa ja herättää intoa.

En ole ekoloogishenkinen pisaralla pisimmälle pihistelijä enkä enää katso minkä farmarin tai muun kökön joku työkaveri tai naapuri ostaa, vaan ostan sen mistä tykkään. Ja woimasta humallun, ja sitä 2,0 tsi tarjoaa tarpeeksi minulle.Mutta minä olen Peeveli ja elän nyt omaa elämääni! 8)

Hitto kun on hienoa MIEHEN puhetta!

Millään ei voi ostaa kaikkia miellyttävää kiesiä, joten on syytä ostaa itseään miellyttävä peli!

Itse ajattelin ostaa Lada Nivan, heti kunhan näitä uudehkoja alkaa saamaan 5 tonnilla. Säntillisenä miehenä en kehtaa näyttää p**settä naapureille, mutta Nivaa ajaa saman asian. http://www.nettiauto.com/lada/niva/3412815

Saattaa jäädä Ladailut lyhyeksi, mutta onpahan ainakin tullut koettua sekin.

Markku J

Nyt kuulostaa miesten puheilta niin Peevelin kuin Urlaubin päätökset ! Noinhan sen just pitää päätöksenteon mennä.

OT: nätti kuosi verhoiluissa tuossa Urlaubin linkittämässä isolohko - Nivassa. Kehittyy se kehitys näköjään itäisillä maillakin.

Tos®

Näyttää siltä että Peevelin autovalinta on lyöty lukkoon  ::)
Ã,,kkiä tilaten, niin se voi ehtiä jo jouluksi  ;)
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

preriasusi

Kyllä joka sana on niin täyttä asiaa!

Hyvä Peeveli! onnittelut hyvästä valinnasta! Olen tullut omissa hankinnoissani kanssa siihen tulokseen, että parasta vastinetta rahalle saa kun ostaa sitä mitä itse haluaa, ja mistä itse tykkää.
Seat Leon

saq

Peevelin koeajo raporttien tiimoilta piti käydä tutkimassa Exeo ST:n teknisiä ominaisuuksia ja yllätyin suuresti, kun huomasin, että 1.8 TSI kuluttaa enemmän kuin 2.0 TSI.

Tässä vähän faktaa Seatin sivuilta

1.82.0
Teho118155
Vääntö250320
Huiput218239
Kiihtyvyys8,97,3
Kulutus
kaupunki10,49,7
maantie5,75,4
yhdistetty7,47,0

Onhan tuo 2.0 TSI hieno moottori, mutta on sillä hieno hintakin, yli 5500 lisähintaa 1.8 TSI:n verrattuna. Tämän tiimoilta piti mennä Saksan Seat sivuille ja huomasin, että taas joku kusettaa Suomalaisia. Saksassa lisähinta on vain 2200 â,¬.
ID.3 Pro Performance Business -21
Octavia Combi 1.4TSI DSG-7 Elegange -17

preriasusi

Lainaus käyttäjältä: saq - 11.08.10 - klo:14:45
Peevelin koeajo raporttien tiimoilta piti käydä tutkimassa Exeo ST:n teknisiä ominaisuuksia ja yllätyin suuresti, kun huomasin, että 1.8 TSI kuluttaa enemmän kuin 2.0 TSI.

Noita 1.8 TSI ja 2.0 TSI moottoreiden kulutuksista on paljon kokemusperäisiä kirjoituksia täälläkin. Vaikka Eurokulutuksessa 2.0 meneekin pienemmällä, toteutuneet kulutukset ovat olleet 1.8:lla pienemmät.

Täältäkin löytyy topikkeja joissa ihmetellään 2.0 TSI:n janoisuutta, mutta vastaavasti 1.8 TSI:n kulutuksiin taidetaan olla yleisesti tyytyväisiä.
Seat Leon

Peeveli

Ei tullut autokauppoja. Kaikki muu oli periaatteessa ok, mutta autossa tökki kaksi asiaa: Se että se on Seat ja harvinaisuus maame teillä ja muuallakin Euroopassa lie sama tilanne. Toinen oli koeajon aikana tänään huomioimani korin pikkujutut: en tiedä miten Audi B7:ssa on ovien alareunat kynnyspeltiin nähden, mutta Seatissa ne olivat ulompana ja kivet oli jo hakanneet maalia irti alareunataitteesta. Lisäksi ovien peltisaumat oli "juosten kustu" eli saumakitti puuttui alareunasta kulmista, ja muualla saumakitin virkaa toimitti korin väriin maalattu teipin tapainen saumasysteemi ja sen reuna oli jo kuskin etuovesta irti!!! :o Onneksi tutkin tuota koria tarkemmin tänään koeajolla. Jos tuo on Exeon yleinen systeemi niin olisi varsinkin valkoisessa värissä alkanut omistaja-asteella v...maan. Silmäilin autoa myös ennen korilöydöksiä joka puolelta läheltä ja kaukaa, ja jotenkin vaan nyt tuli se ristiriiitainen tunne; sekasiitos.

Nyt kiitän "etiäistä" joka esti tilauspaperiin nimen laiton.

Kyrsii kun lomapäivä meni hukkaan mutta mieluummin yksi lomapvä saldosta kuin pankkisaldon tyhjennys. :-\

Markku J

Kuulostavat yllättävän pahoilta alkuperämallia huonomman laadun indikaattoreilta nuo löydöksesi. Hyvä, että tutkit auton kunnolla ennen tilaamista. Ja olet kyllä tasan oikeassa tuosta ulkonäkövaikutelmasta myös.

Tos®

Meillä (b7) ainoat kivien kulutusjäljet on 40tkm jälkeen helmoissa; 40cm eturoiskeläpistä ja takana joku sentti takapyöränkaaresta eteenpäin... Mustassa nuo näkyy valkoisina pisteinä.
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

preriasusi

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 11.08.10 - klo:15:08
Toinen oli koeajon aikana tänään huomioimani korin pikkujutut: en tiedä miten Audi B7:ssa on ovien alareunat kynnyspeltiin nähden, mutta Seatissa ne olivat ulompana ja kivet oli jo hakanneet maalia irti alareunataitteesta. Lisäksi ovien peltisaumat oli "juosten kustu" eli saumakitti puuttui alareunasta kulmista, ja muualla saumakitin virkaa toimitti korin väriin maalattu teipin tapainen saumasysteemi ja sen reuna oli jo kuskin etuovesta irti!!! :o

Huppista keikkaa! Jopas siellä laatu kusee. Pari kertaa olen meinannut hakea tarjouksen tuosta. Yksi mikä mietityttää on juuri tuo harvinaisuus, sen uusita tyyppivioista ei kukaan kirjoittele minnekään, joten Exeon kanssa olisi hieman yksin.

Pitääkin nuuskia Exeo kunnolla, jos vielä Exeo -kuumetta nousee. Tampereen Laakkosella oli myynnissä käytetty valkoinen Exeo. Siitä olisi ollut hyvä pällistellä kynnysten kiveniskemiä. Oli vain vanhalla 20vt -koneella, joten en noteerannut autoa mitenkään.
Seat Leon

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy