Missä vika kun renkaat kuluvat

Aloittaja ahonekal, 23.10.11 - klo:21:09

« edellinen - seuraava »

Vankka

Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

ahonekal

Lainaus käyttäjältä: Vankka - 25.10.11 - klo:19:41
ahonekal: Onko sulla mahdollisuus laittaa ne suuntauksen arvot nähtäville? Voisin itsekkin kaivaa mittauspöytäkirjan esille voisi vertailla arvoja.

EDIT: Kaivoin tuon mittauslapun esiin. Minulla on mitattu maavaraksi 360mm ja tavoitetieto on 368mm +-10mm. Mallinkohdalle on kyllä merkitty Passat 2005-,etuveto ja sport Ripustus (G03 G08/1JC) <- ilmeisesti varustenumeroita?
Skannailen tuon lapun kunhan saan tuon skannerin toimimaan.

Joo toki voin laittaa, kunhan ennätän. Pitää viedä auto takas suuntaukseen kun nyt on ratti vinossa >:( Voi perk... eikö nykyään mitään voi tehdä kunnolla?

ahonekal

No nyt tähän jatkoa. Käytin autoa tänään oikeassa rengasliikkeessä ja tuloksena oli se että auton kulmat oli aivan sekaisin. Oikea etu ja vasen taka vaati korjausta. Auto on myös kulkenut kylkimyyryä. Näistä johtunee voimakas kuluminen kesärenkailla. Jännä ettei talvikumit normaalia enempää. :-\

Oli muuten viimeinen kerta kun laakkonen hoitaa meidän autojen rengastöitä.

Ghzeit

Tässä kuvasaastetaa omista Dunlopeista:

ko. renkaat olleet GTi Golfissa (vanteet samasta), jossa asennettuna lyhyemmät jouset. Noista kuuluu aivan HELVETILLINEN vollotus motarilla, hakkauttavat vähän jo 50km/h vauhdissa ja järkyttävä tärinä vaihtelevasti 80-110km/h vauhdeissa. Camskillista lähtee tilaukseen uudet gummit hetimiten.

Joo, ja nämähän on aivan merkissä asti muutenkin, mukavaa paahtaa kaatosateessa Viitostietä. Jos siel on valkoinen Ocu tientukkeena, se on olen minä. Koettakaa ymmärtää  ::)
Valakia Octavia RS TFSI BWA '07 - Hyviä kilometrejä, missä menetkään!
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=13852.0

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: Ghzeit - 08.08.12 - klo:13:27
Tässä kuvasaastetaa omista Dunlopeista:

ko. renkaat olleet GTi Golfissa (vanteet samasta), jossa asennettuna lyhyemmät jouset. Noista kuuluu aivan HELVETILLINEN vollotus motarilla, hakkauttavat vähän jo 50km/h vauhdissa ja järkyttävä tärinä vaihtelevasti 80-110km/h vauhdeissa. Camskillista lähtee tilaukseen uudet gummit hetimiten.

Joo, ja nämähän on aivan merkissä asti muutenkin, mukavaa paahtaa kaatosateessa Viitostietä. Jos siel on valkoinen Ocu tientukkeena, se on olen minä. Koettakaa ymmärtää  ::)

Kerran Dunlopit omistaneena voin sanoa että kesässä kuluu silosiksi, ovat niin pehmeää ainetta. Toista kertaa en hommaa.

Tuolla on kuvat oman ex-ocun kuluneista renkaista ja tuossa oli vähän kulmat persiillään ja osa syy oli kyllä renkaissakin.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=2944.60
Hakka H kulu nopeammin kuin Contit.

Kulmat kuntoon ja uutta nakkia alle. Suosittelen 195/65/15 mustilla peltivanteilla Ocuun  ;)

Ghzeit

Faijalla oli omassaan juurikin 195/65R15, vuosimalli '11 ja huonon tien paketti. Paremmat äänieristykset ja ajomukavuuden huomasi selvästi  :) Kaareominaisuudet olivat sitten ihan jotain muuta.

Pidän muuten noista nykyisistä vanteista huomattavasti:

Uusiksi kumeiksi tulee luultavimmin Hankookit, sitten tarkistetaan kulmat ja camberit ja myöhemmin huollossa puslat, sittenk onkin talvi :D

Edit. poistin Volvon rekkarin :D
Valakia Octavia RS TFSI BWA '07 - Hyviä kilometrejä, missä menetkään!
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=13852.0

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy