Bolero/Amundsen+/Columbus

Aloittaja Automaattori, 21.10.11 - klo:12:08

« edellinen - seuraava »

Automaattori

Tietääkö kukaan on näissä laitteissa (Bolero/Amudsen+/Columbus) äänentoistollisia eroja?

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: Automaattori - 21.10.11 - klo:12:08
Tietääkö kukaan on näissä laitteissa (Bolero/Amudsen+/Columbus) äänentoistollisia eroja?
Kaikissa näissä on Sound System taustalla. Ei eroja. Samaa p....
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Karvis

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 21.10.11 - klo:12:56
Kaikissa näissä on Sound System taustalla. Ei eroja. Samaa p....

Trollollol, ei noihin ole pakko ottaa Sound Systemiä.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 21.10.11 - klo:12:59
Trollollol, ei noihin ole pakko ottaa Sound Systemiä.
Eli kaikissa sama perusshetti kaiuttimia, ei vahvistinta. Ja alkup. kysymys "onko eroja?". No ei ole vieläkään. Trallallal.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Automaattori - 21.10.11 - klo:12:08
Tietääkö kukaan on näissä laitteissa (Bolero/Amudsen+/Columbus) äänentoistollisia eroja?

Kuuleman mukaan noissa naveissa on parempi äänentoisto kuin Bolerossa, kokeneemmat kertokoon lisää.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Automaattori

Vielä kiinnostais kokemukset tuosta Amundsen+ navista. Puhuuko Suomea? Saako poliisitolppavaroituksia Suomen karttaan? Ja miten karttapäivitykset hoidetaan?

Tos®

#6
Mitkään vag-navit eivät puhu suomea... (ja ehkä parempi niin, koska monen navin suomikäännös kuullostaa typerältä).
Ruotsi näkyy olevan tarjolla columbukseen/rns510:n mutta en tiedä puhuuko ne, vai vain tekstit käännetty.

Columbukseen saa kartalle näkymään kamerat. Varoitusta ei ainakaan toistaseks ole, pelkkä kuvake kartalla.


http://www.vagarena.fi/index.php?board=185.0
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Automaattori

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 23.10.11 - klo:14:37
Mitkään vag-navit eivät puhu suomea... (ja ehkä parempi niin, koska monen navin suomikäännös kuullostaa typerältä).
Ruotsi näkyy olevan tarjolla columbukseen/rns510:n mutta en tiedä puhuuko ne, vai vain tekstit käännetty.

Columbukseen saa kartalle näkymään kamerat. Varoitusta ei ainakaan toistaseks ole, pelkkä kuvake kartalla.


http://www.vagarena.fi/index.php?board=185.0

Kiitos, tuo suomikäännös ei ole tärkeä, mutta kartan päivittäminen on. iPhonessa homma toimii todella kätevästi, nää autolaitteet on kyllä jääneet kehityksessä jälkeen. Tuo Admundsen tulee mulle Yetin Function-paketin mukana, muuten mulle olisi Bolero riittänyt.

Tos®

Ainakin columbuksen kartta on varsin helppo päivittää.

Tältäkin sivulta löytää linkkejä uuteen karttaan.
Samasta osotteesta löytänee myös toiseen naviin karttalevyn.
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Automaattori

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 23.10.11 - klo:16:29
Ainakin columbuksen kartta on varsin helppo päivittää.

Tältäkin sivulta löytää linkkejä uuteen karttaan.
Samasta osotteesta löytänee myös toiseen naviin karttalevyn.

Linkki on mielestäni suora yhteys asiaan, eikä niin että on pakko lukea kilometri asiaa sivuavaa tekstiä. Kiitos kuitenkin vaivannäöstä! Kaipa huolto homman sitten ajallaan hoitaa.

Tos®

Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73


jni

Itselläni on kokemusta Bolerosta ja Amundsenista (ei plussasta) ilman sound systemiä. Boleron äänenlaatu on huono sellaisenaan, toki menettelee radiosta puhetta kuunnellessa.

Amundsenissa on taas aivan loistava äänenlaatu; musiikki soljuaa ja rytmiä löytyy, sävyjäkin. Radiokin toimii häiriöttä. En näe mitään järkeä lisätä sen kanssa sound systemiä.

Amundsen+:sta on vaikea sanoa. Olen jostain lukenut, että siinä on eri valmistaja. Näin ollen vahvistinaste voi olla eri?
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

skk

swing vs. columbus, äänenlaatu columbuksessa aivan eriplaneetalta

pajero

Laajennan hieman ja kysyn miten Zenec ZE-NC2010 pärjää äänenlaadullisesti, kun vastassa on Bolero/Amudsen+/Columbus?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy