Yleinen CC jutustelu..

Aloittaja skula, 14.12.09 - klo:13:44

« edellinen - seuraava »

Sniiki

Kuuden tunnin autonhyväilysessiot takana. Eilisen raudan- & pienpoiston jälkeen jatkui homma saippuapesulla, savetuksella, turtlen nano cleanerilla hinkkauksella ja lopuksi Collinite 476s:llä. Savetus tuntu kyllä turhalta. Mitään ei oikein mukaan tarttunut eli joko en vain osannut, Sonaxin savi oli paskaa tai sitten pinta oikeasti puhdistui suht hyvin tätä edeltäneissä liuotinkylvyissä. Vähän mielipuolisen hommaa tämmönen jynssääminen mutta tulipan nyt koitettua kun ensimmäinen valkoinen auto on. Jos suolapaska tarttuu talvella pintaan yhtä helposti ja vahat katoaa kuukaudessa niin jatkossa siirryn takas vanhoihin oikopolkumenetelmiin.


duuhannes

Kysymys kaikille CC:n pois vaihtaneille.
Miksi vaihdoit CC:n pois?

Itse olen juuri ostamassa 1.8TSI DSG7 CC:tä ajettu 100tkm ja siksi hyvin kiinnostunut kommenteista.
2008 Passat 2.0 TDI DSG Highline

Putkirunkkari

Onko kukaan vielä luopunut omastaan, toki olen saanut omani vasta viime kesänä!
Sellanen jäi askarruttamaan kun omani hain saksasta. Että onko passat cc.tä saanu ilman rattinamikkoja mistään päin eurooppaa? Kun omaani kattelin niin ne missä ei ollu rattunappeja, oli selvästi halvempia ja vähemmän ajettuja? "Tai siis mittarinlukema oli pienempi"
Seat cordoba 1.9sdi 2003
Seat leon 1.9tdi 2005
VW passat cc 2.0tdi 2011

Sniiki

Taisi olla napittomat autot yleisimmin Italiasta tai Itä-Euroopasta kun itse katselin, eli varmaan jotain Romanian special painoksia / taxeja tms. ?

Putkirunkkari

Tätä taksikorttia mäkin väläytin ittelleni!
Seat cordoba 1.9sdi 2003
Seat leon 1.9tdi 2005
VW passat cc 2.0tdi 2011

pete

#575
Kylläpäs täällä on ollut CC-palstalla hiljaista. Onko täällä enää aktiivisia CC:n omistajia?

Itselläni oli CC vm -09 (2009-2011) jonka jälkeen on ollut Golf -09 ja Tiguan -12. Huomenna vaihtuu Tiguan takaisin CC:ksi (-14) ja olo on kuin pikkupojalla... ja aika tuntuu matelevan luovutushetkeä odotellessa :)

Arcca

Lainaus käyttäjältä: pete - 29.12.14 - klo:22:09
Kylläpäs täällä on ollut CC-palstalla hiljaista. Onko täällä enää aktiivisia CC:n omistajia?


Toki, eihän tuosta ole pystynyt luopumaan  :)

Lainaus käyttäjältä: pete - 29.12.14 - klo:22:09
Huomenna vaihtuu Tiguan takaisin CC:ksi (-14) ja olo on kuin pikkupojalla... ja aika tuntuu matelevan luovutushetkeä odotellessa :)


Tuommoisella uudella CC:llä näkyy ajelevan TV elokuvissa Kurt Wallanderikin, hieno peli.

Bongausten perusteella VW on ilmeisesti muutenkin sponssannut kaikki autot noiden uusiin jaksoihin.
Audi A4 B9 2.0TFSI Stron Business Sport Sedan -16 & Subaru XV 2.0 CVT -15.
Ex: Passatteja...

peksinaattori

Päivää.

Tänään otan koeajoon 2.0 tdi pwd 125 kw dsg cc:n. Vuosimalli 2009 ja kilometrejä 133t.

Laittakaa äkkiä jotain infoa olenko hyppäämässä pää edellä suohon vai sandaalit jalassa turkoosin meren rannalle. Jotenkin tuo dsg-vaihtoisto ainakin kammoksuttaa, onko se turhaa? Kytkin ja vauhtipyörä justiinsa remontoitu.

duke7

Noissa on DSG6 jotka on huomattavasti paremmassa maineessa kuin pienten koneiden kanssa käytetty DSG7. Ei sitä kannata peletä. Vauhtipyörä toki jossain kohtaa menee noissakin mutta se onkin vaihdettu.

Ei toki kannata ostaa jos vaihteisto tuntuu pykivän ja/tai toimii lämpimänä huonommin kuin kylmänä. Yleisesti ottaen kunnossa oleva vaihteisto toimii premmin lämpimänä.

jawa59

Moi, mullakin oli 2008 103kW dsg ja ajettu 160000. Hyvin pelitti. Nyt on 2013 125kW dsg ja ei ku antaa mennä vaan. Talveksi kun muistaa vaan laittaa oven avauksen niin, että vain kuskin ovi aukeaa, niin pääsee vähemmällä skapaamisella. Asennutin webaston ja remucin siihen perään. Kyllä on helppoa auton esilämmittäminen. Ja koska on jälkiasenteinen, niin voi itse päättää, milloin webasto humisee.

Jape77

Hyvää ostosta olet tekemässä!! Ostin samanlaisen pirssin vajaa kolme vuotta sitten kuin sulla nyt koeajossa. Mittarissa silloin 57 tkm ja nyt 150 tkm. DSG toimii loistavasti vaikka on terästetty menoa lastulla kaksi ja puoli vuotta sitten. Takapyörän laakerit on nyt vaihtokunnossa mutta muuten on auto pelannut moitteettomasti.

peksinaattori

Kiitti tyypit, ajattelin että joku sanoisi jotain poikittaista eikä vaan yllyttäisi ostoksille  ;D

Onhan tuo aika nätti ajettava, enkä tuon laatikon toiminnassakaan huomannut mitään ihmeellisyyksiä. Tosin kokemustakaan ei noista dsg-vaihteistoista ole.
Tässä yksilössä ei ilmeisesti ole lohkolämmitintä, onko edes mahdollista. Piuhan paikkaa en ainakaan keulilta löytänyt, ellei ole jossain piilossa.
Webasto löytyy joten eräs arvelluttava tekijä tulee siitä että noinkohan akussa riittää virta minun ajamisillani koska työmatka on vain 15 minuuttia. Kyllä sitä välillä tulee tietty vähän pitempääkin ajoa. Noh, onhan ne akkulaturit keksitty. . .

CeeCee3.6

Kannattaa vielä tutustua otsikon "Kannattaako Passat CC" keskusteluun, jossa on pitkälti lueteltu mallin tyypillisimmät ongelmat. DSG:n kanssa ei minullakaan ole ollut mainittavia ongelmia, mutta muuten kyllä... Ainut varma tapa lienee se, että ostaa aina uuden ja vaihtaa viimeistään takuun umpeutuessa, eikä sekään ole aina varmaa..😉

peksinaattori

Pakkasongelmaa alkaa ilmenemään.
Punainen ratin kuva mittaristossa ja ohjauspyörä aivan jäykkä. Hävisi uudelleenkäynnistyksellä. Tulis jo kesä.

Ei kai tuo ratti kesken ajon voi jäykistyö??!?!?

Arcca

Muistelisin, että muutama vuosi sitten oli ex-CCsäni (2010) kampanja joka liittyi ohjauksen varoitukseen jotenkin. Teetin tietty kampanja korjauksen, vaikka itsellä ei kyllä koskaan mitenkään oireillut. Onkohan tuohon CC:hen se kampanja tehty....
Audi A4 B9 2.0TFSI Stron Business Sport Sedan -16 & Subaru XV 2.0 CVT -15.
Ex: Passatteja...

peksinaattori

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 07.01.16 - klo:20:47
Muistelisin, että muutama vuosi sitten oli ex-CCsäni (2010) kampanja joka liittyi ohjauksen varoitukseen jotenkin. Teetin tietty kampanja korjauksen, vaikka itsellä ei kyllä koskaan mitenkään oireillut. Onkohan tuohon CC:hen se kampanja tehty....

Eli se ei olekkaan pakkasiin liittyvää? Onkohan nuo kampanjat voimassa kokoaika vai loppuuko jossain vaiheessa? Pitää tuota muistaa kysellä kunhan seuraavan kerran tulee asiaa huoltohommiin.
Melkoseksi kivireeksi tuo muuttuu kolmenkympin pakkasilla, yksi iskarikin tuntui alkavan hakkaavan pohjaan moisten kelien aikaan.

Arcca

Voi se olla pakkasiinkin liittyvää, huomasin postaukseni jälkeen että täällä on muita ketjuja punainen ratti&pakkanen aiheesta muissa malleissa.

Mutta ei se silti haittaa kysellä kampanjastakin. Muistaakseni laittoivat (Laakkonen) huoltokirjan loppupuolelle leimoja tehdyistä kampanjoista, joten kannattaa tsekata sekin.
Audi A4 B9 2.0TFSI Stron Business Sport Sedan -16 & Subaru XV 2.0 CVT -15.
Ex: Passatteja...

CeeCee3.6

Lainaus käyttäjältä: peksinaattori - 08.01.16 - klo:12:37
Eli se ei olekkaan pakkasiin liittyvää? Onkohan nuo kampanjat voimassa kokoaika vai loppuuko jossain vaiheessa? Pitää tuota muistaa kysellä kunhan seuraavan kerran tulee asiaa huoltohommiin.
Melkoseksi kivireeksi tuo muuttuu kolmenkympin pakkasilla, yksi iskarikin tuntui alkavan hakkaavan pohjaan moisten kelien aikaan.
Uskaltaisin väittää, että kyse on nimenomaan pakkasesta ja alhaisesta akun varauksesta. Itselle tämä asia realisoitui tänä aamuna, kun poikkesin töistä tullessani kaupassa. Kaupan pihalta lähtiessäni merkkiääni rääkäsi ja punainen ohjauspyöräsymboli syttyi mittaristoon. Sen jälkeen rattia saikin vääntää tosissaan, joten tuli tehtyä habatreeni heti aamutuimaan..😃
Ilmeisesti CC:n "pakkasraja" kulkee tuossa -25asteen tietämissä, koska aikaisemmin en ole ongelmaan törmännyt. Akku sattuu sijaitsemaan takana, joten moottori ei pääse sitä lämmittämään. Lisäksi työmatkani on suht. lyhyt, joten lataustakaan ei ehdi tapahtua...

peksinaattori

Kiitoksia vastauksista. Tuolla huoltokirjan lopussa taisi yksi kampanjakoodi olla, pitänee tarkastaa se jos saisi netin syövereistä ongittua tietoa mitä on tehty.
Kyllä tuo aika raaka keli tuntuu olevan ko.automallille, tuntuu kuin diisselillä ajaisi vaikka on bensakone. Tänään joutaa vähän akkuakin latailemaan pitemmän ajolenkin muodossa eikä pakkastakaan ole enää kun 18, shortsikeli jo.

muusihuusi

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 15.12.09 - klo:14:17
Hyvä, tuo kromimaskin maalaaminen olisi eritäin mielenkiintoinen juttu, ainakin itseä kiinnostaisi miten/mitä pitää tehdä jotta maalin saa pysymään kromin päällä.

Ostin käytetyn CC:n ja siihen oli joku edellisistä omistajista laittanut mustan teipin tai sellaisen muovin päälle, myös merkin päälle. Olihan se ihan kivan näköinen, mutta otin sen pois koska oli vähän lohkeillut sieltä täältä. Lähti hyvin, ja alla ollut kromaus oli terve, onneksi. Parempi nyt.
Passat CC 2011 1,8TSI DSG

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy