Yleinen CC jutustelu..

Aloittaja skula, 14.12.09 - klo:13:44

« edellinen - seuraava »

duke7

Lainaus käyttäjältä: skula - 07.04.11 - klo:11:31
Eipä ole tullut vastaan näillä kotimaisilla foorumeilla yhtään CC:tä jossa alustaa olis madallettu. Ja ymmärrän sen hyvin koska suomessa olis ihan sama vetää se auto suoraan paaliin.
Tämmöinen tullut joskus vastaan netin kiemuroista  http://p2.foorumi.info/cclahti/viewtopic.php?t=414&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=
Kun kelaa eteenpäin niin näkyy CC matalana

pasuuna

Eilen tuli sit tehtyä vähän vanne kauppoja..... sain myytyä orkkis 17" ja kävin samoin tein hakemassa kesän ajetun 18" A8 replica setin tilalle ja jäi vielä itelle satanen ;) . Tossa kun niitä vähän mallaili niin skulan sanat pitää hyvin paikkansa... 18" on CC:ssä ihan jees mut 19" olis se paras :D . Tosin en tiedä onko 1,8 bensassa eri alusta kun muissa koska itse olen sitä mieltä että jos laittaa 19" niin pakko olis kyl tiputtaa muutama sentti koska aika traktoriksi taitais jäädä :( . Saman huomaa esim. vwvortexin sivuilla on muutamia kuvia joissa on 19" tai 20" niin aikamoisia "maastoautoja" ovat ennen kun on lyöty joko pelkät jouset tai sit koko alusta uusiksi. Mielenkiinnolla odottelen Guugan kuvia ;) täytyy itekkin laittaa varmaan muutama kuva tänne ku oon laittanu itte renkulat alle :) vielä ei viitti......

Pertsa

Guuga

Lainaus käyttäjältä: pasuuna - 08.04.11 - klo:09:32
18" on CC:ssä ihan jees mut 19" olis se paras :D . Tosin en tiedä onko 1,8 bensassa eri alusta kun muissa koska itse olen sitä mieltä että jos laittaa 19" niin pakko olis kyl tiputtaa muutama sentti koska aika traktoriksi taitais jäädä :( . Saman huomaa esim. vwvortexin sivuilla on muutamia kuvia joissa on 19" tai 20" niin aikamoisia "maastoautoja" ovat ennen kun on lyöty joko pelkät jouset tai sit koko alusta uusiksi. Mielenkiinnolla odottelen Guugan kuvia ;) täytyy itekkin laittaa varmaan muutama kuva tänne ku oon laittanu itte renkulat alle :) vielä ei viitti......

Ainakin VW:n esitteen mukaan kaikkien autojen ulkomitat Diesel ja Bensat 1,8-3,6 litraa ovat identtiset korkeuden osalta.

Tässä on linkin takana vakioalustainen 3,6 FSI 19" Luganoilla. Nähtävissä myös kuva suoraan sivusta ja pelkästä renkaasta/vanteesta. Vannekuvan perusteella pitäisi ehdottomasti tiputtaa, mutta kun katsoo muutaman metrin päästä otettu sivukuvaa - ei paha.

http://www.wrexhamvw.co.uk/vehicles-for-sale/vehicle-information.aspx?vehicle_id=4997

Näyttää hyvin paljon samalta sivuprofiili kuin Skulan valkoisessa CC:ssä eli ehkä tuo "traktori" riippuu hieman kuvakulmasta. Suoraan sivulta katsottaessa ei näytä yhtään pahalta, mutta alaviistosta taiteellisesti kuvattuna "väli" korostuu.
CC 1.8TSI Ex-Vag: VW Polo III 6N

Guuga

Lainaus käyttäjältä: pasuuna - 08.04.11 - klo:09:32
vwvortexin sivuilla on muutamia kuvia joissa on 19" tai 20" niin aikamoisia "maastoautoja" ovat ennen kun on lyöty joko pelkät jouset tai sit koko alusta uusiksi. Mielenkiinnolla odottelen Guugan kuvia ;) täytyy itekkin laittaa varmaan muutama kuva tänne ku oon laittanu itte renkulat alle :) vielä ei viitti......

Huomenna klo 15:00 on aika renkaiden vaihdolle eli lupaan laittaa sitten viimeistään illalla kuvan tai 2. Auto on taas yltä päältä kurassa (pesty viimeksi sunnuntaina) mutta eiköhän tässä vaihessa se sivuprofiili ollut kiinnostuksen kohteena.

pasuuna

Eilen laitoin suvikumit alle ja aika ristiriitaiset on tunteet..... kyllähän se tiputusta huutaa omaan makuun mutta kuten täällä on puhuttukkin niin sitten raapii joka paikassa kiinni :( Oma mökkitiekin on kohtuu hyvä mutta ei sinne millään kovin matalalla alustalla mennä. helppohan se noitten jenkkipoikien tiputtaa tonttiin ku tiet ja maastot on aivan eri luokkaa... täytyy yrittää laittaa sitä fotoo niin on sitten helpompi keskustella :)

Guuga

Lainaus käyttäjältä: pasuuna - 12.04.11 - klo:11:18
Eilen laitoin suvikumit alle ja aika ristiriitaiset on tunteet..... kyllähän se tiputusta huutaa omaan makuun mutta kuten täällä on puhuttukkin niin sitten raapii joka paikassa kiinni :( Oma mökkitiekin on kohtuu hyvä mutta ei sinne millään kovin matalalla alustalla mennä. helppohan se noitten jenkkipoikien tiputtaa tonttiin ku tiet ja maastot on aivan eri luokkaa... täytyy yrittää laittaa sitä fotoo niin on sitten helpompi keskustella :)

Onko se korkeus verrannollinen noihin minun autotallissani oleviin kuviin? Jos puhun vain noista omista kuvistani niin kyllähän se olisi parempi (ulkonäöllisesti) jos auto olisi hieman matalammalla, mutta ei tuo korkeus vielä minua häiritse.

pasuuna

tommonen se on :)

Skula

Ehkä turhan umpinainen(ja "suora", vaimitensennytsanois) vanne korostaa tuota ilmiötä..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

pasuuna

Näillä nyt mennään ainakin hetki..... 19" on "ehkä" tulossa jossain vaiheessa. Nää tuli tosiaan vastaan niin sopivasti ;) on tuo silti parempi kuin orkkis 17" omasta mielestäni :)

siinä on ruåttin pojalla hieno peli  8)  oma silmä lepää kyllä mutta ei tolla olis mökille kauheesti asiaa ilman että ottai kontaktia  :(
http://www.passatworld.com/forums/showthread.php?t=294625

Guuga

Lainaus käyttäjältä: pasuuna - 12.04.11 - klo:13:33
Näillä nyt mennään ainakin hetki..... 19" on "ehkä" tulossa jossain vaiheessa. Nää tuli tosiaan vastaan niin sopivasti ;) on tuo silti parempi kuin orkkis 17" omasta mielestäni :)

siinä on ruåttin pojalla hieno peli  8)  oma silmä lepää kyllä mutta ei tolla olis mökille kauheesti asiaa ilman että ottai kontaktia

Kuten aikaisemmin todettu, minun silmääni tuo korkeus ei näytä pahalta kun ei katso vain rengasta vaan muutamien metrien päästä kokonaisuutta.

Ja mitä tulee ruotsin autoon niin komeampi olisi ilman noita mustia vanteita.

Guuga

Nyt on kumit alla.

Nokia E71 ei ole mikään kamera, mutta idea selviää, parempia kuvia myöhemmin ja ei mielestäni ole traktori vaan miellyttää omaa silmää. Parempi olisi vähän matalammalla, mutta talvea (ja perhesopua) ajatelleen jää tälle korkeudelle.

Sivuhuomautuksena muodostaan johtuen nuo Pasuunan 18" vanteet näyttävät mielestäni suuremmilta kuin nämä 19" Interlagos -replicat.

pasuuna

En tiiä hämääkö kuva vai mitä mutta kyllä tuo sun auto näyttää paljon paremmalle  ;D kuvan perusteella itsellenikin riittäis toi mut oma nayttää kyl korkeemmalta...onks sulla 235/35/19 kumit? mulla on 225/40/18 jotka on kyl himpun verran pienemmät n.1cm halkaisialtaan. kävin äsken mittailemassa mielenkiinnosta niin mulla on kumin ja kaaren välinen rako siinä 6 ja 7cm välillä ja maasta kaaren reunaan n.69cm.... jos ei ole liikaa vaivaa niin olis kiva kuulla mitä sulla on vai hämääkö silmä ja kuvat vaan :)

Guuga

Lainaus käyttäjältä: pasuuna - 13.04.11 - klo:17:12
En tiiä hämääkö kuva vai mitä mutta kyllä tuo sun auto näyttää paljon paremmalle  ;D kuvan perusteella itsellenikin riittäis toi mut oma nayttää kyl korkeemmalta...onks sulla 235/35/19 kumit? mulla on 225/40/18 jotka on kyl himpun verran pienemmät n.1cm halkaisialtaan. kävin äsken mittailemassa mielenkiinnosta niin mulla on kumin ja kaaren välinen rako siinä 6 ja 7cm välillä ja maasta kaaren reunaan n.69cm.... jos ei ole liikaa vaivaa niin olis kiva kuulla mitä sulla on vai hämääkö silmä ja kuvat vaan :)

Rengas on 235/35/19" ja ns. XL reunuksella. Itse rengas on siis 1 cm leveämpi ja rengas halkaisijaltaan 1,54 cm suurempi (1 tuuma, 2,54 cm vähennettynä tuon profiilin vaikutuksella eli 1 cm). Mitä itse katselen niin rengas tulee hyvin lähelle ulkoreunaa. Jos harrastemieltä löytyy niin 225 leveällä renkaalla voisi laittaa "spacerin" ja pidemmät pultit, mutta varmaan turhaa rasitusta auton rakenteille.

Voin käydä mittailemassa kun käyn vielä illalla ruuvailemassa "sumuvalot" takaisin paikoilleen.

pasuuna

juu spacerit tois ulospäin mutta en oikeen lämpeä ajatukselle :) kävin tossa paikallisella huoltiksella niin siinä oli yks CC pihassa vakio 17":lla ja jotenkin vaan näytti että siinäkin oli huomattavasti matalempi alusta tai ainakin vähemmän ilmaa renkaan ja kaaren välissä ;) voihan se olla että tässä on tulossa vainoharhaiseksikin näitten juttujen kanssa  ;D

Guuga

Lainaus käyttäjältä: pasuuna - 13.04.11 - klo:21:11
juu spacerit tois ulospäin mutta en oikeen lämpeä ajatukselle :) kävin tossa paikallisella huoltiksella niin siinä oli yks CC pihassa vakio 17":lla ja jotenkin vaan näytti että siinäkin oli huomattavasti matalempi alusta tai ainakin vähemmän ilmaa renkaan ja kaaren välissä ;) voihan se olla että tässä on tulossa vainoharhaiseksikin näitten juttujen kanssa  ;D

Kävin mittailemassa samalla kun laitoin "sumuvalot" Katsastuksen jälkeen takaisin paikoilleen.

Yritin etsiä pihasta mahdollisimman tasaisen paikan. Maasta suora linja vanteen keskeltä kaareen on 68,5-69 cm. Kaaren reunasta renkaan tasaiseen pintaan on 4,5 - 5 cm ja renkaan sivuprofiilin kohtaan, josta rengas lähtee kaartumaan noin 6 cm; voi olla muutamia millejä alle, mutta ei 7 cm. Luulen, että alusta on kyllä ihan identtinen, mutta renkaan leveys ja suurempi läpimitta tekevät tuon eroa.

Sitä en kyllä osaa selittää miksi minulle korkeus maasta on identtinen tai 0,5 cm pienempi vaikka renkaan läpimitta suurempi ja näin minun autoni pitäisi olla korkeammalla maasta. Vakiojouset ja iskunvaimentimet autossa ja tämänpäiväiset katsastuksen mukaan täydessä iskussa eli 3 vuoden käytöllä ei suurempaa kulumista/painumaa.

pasuuna

Lainaus käyttäjältä: Guuga - 13.04.11 - klo:22:06
Kävin mittailemassa samalla kun laitoin "sumuvalot" Katsastuksen jälkeen takaisin paikoilleen.

Yritin etsiä pihasta mahdollisimman tasaisen paikan. Maasta suora linja vanteen keskeltä kaareen on 68,5-69 cm. Kaaren reunasta renkaan tasaiseen pintaan on 4,5 - 5 cm ja renkaan sivuprofiilin kohtaan, josta rengas lähtee kaartumaan noin 6 cm; voi olla muutamia millejä alle, mutta ei 7 cm. Luulen, että alusta on kyllä ihan identtinen, mutta renkaan leveys ja suurempi läpimitta tekevät tuon eroa.

Sitä en kyllä osaa selittää miksi minulle korkeus maasta on identtinen tai 0,5 cm pienempi vaikka renkaan läpimitta suurempi ja näin minun autoni pitäisi olla korkeammalla maasta. Vakiojouset ja iskunvaimentimet autossa ja tämänpäiväiset katsastuksen mukaan täydessä iskussa eli 3 vuoden käytöllä ei suurempaa kulumista/painumaa.
Aamulla otin autosta vielä uudet mittaukset tasaisella hallin lattialla ja tulos oli että edessä korkeus 68cm ja rako 6cm takana 69cm ja rako 7cm renkaan tasaiseen pintaan. tässä vielä pari kuvaa.....
http://i1207.photobucket.com/albums/bb466/pasuuna/pasuuna008.jpg

http://i1207.photobucket.com/albums/bb466/pasuuna/pasuuna009.jpg
olen kyllä nyt alkanut kallistumaan niitten madallusjousien puoleen...meni sit syteen tai saveen mutta kun ei toi vaan omaa silmää miellytä :(

Guuga

Lainaus käyttäjältä: SH - 23.03.11 - klo:23:47
Pitihän näitä kokeilla - vähän fiksattuina tosin. Maali tuskin pysyy ylemmässä rimassa ikuisesti - pohjatöistä huolimatta. Sitten pitääkin miettiä jotain teippiviristystä tms. Joka tapauksessa itse olen jo tottunut noihin Singaporen 35 euron ihmeisiin niin hyvin, että ilman niitä CC näyttäisi nyt jotenkin karulta. Mutta, makuasioistahan ei sovi kiistellä..

Tänään pääsi näitäkin koristeita ihmettelemään luonnossa kun kyseinen auto ajettiin LMS:lle huoltoon (vai jotain muuta?) samanaikaisesti oman CC:n kanssa. Mustaan sopii ihan hienosti mutta tuohon "metalliruskeaan" jää laittamatta. Jos haluat vielä viritellä niin jenkkifoorumeilla näkyneet kromiset peilinkuoret sopisivat hyvin mustaan.

Tarkoitin siis tätä: http://ra.fi/ERom Muutama kymmenen taalaa Ebaystä.

Guuga

Laitetaan vielä yksi kuva mustasta CC:stä hopeisilla/kiiltävillä peileillä. Melkein joutuisi tuon "tuunauksen" tekemään jos oma olisi musta, mutta kun ei ole ... ja hyvä niin... säästyy rahat.

qsla

uusi CC ilmeisesti julkistetaan Elokuussa. Näin ovat pikkulinnut viserrelleet.

(kuulopuhetta) : 1.8 TSI  poistuisi ja korvaava olisi 1.4TSI 180hp. Ehkä myös 122hp versio mahdollinen ;D
                       2.0 TSI  Saisi rinnalleen myös 4-motion vaihtoehdon(DSG)

2.0TDI 140hp malli säilyisi mutta  170hp:n  teho tulisi nousemaan 180hp ja olisi kaksoisahdettu? (eikös tämä ole ransportterissakin? )

Anyways kuulopuheita jotenka ei vielä noitten muutoksien osalta liikaa vielä innostuta:) Mutta aika varmana tietona pidetään tuota uuden CC:n tulemista.

Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

Arcca

Moottoripaletti kuulostaa kyllä uskottavalta.

Sen sijaan 122 hp versioon en usko, koska nykyisessäkään CC:ssä ei ollut ihan näitä kaikkein alimman pään koneita eikä ne CChen oikein sovikaan.

Mielenkiinnolla jään odottamaan miltä näyttää. Vain uteliaisuudesta, uuteen en aio tätä nykyistä vaihtaa.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: qsla - 07.06.11 - klo:15:14

1.8 TSI  poistuisi ja korvaava olisi 1.4TSI 180hp. Ehkä myös 122hp versio mahdollinen ;D

Varsinaisia mahdollisuuksia AUTOHARRASTAJALLE.  ;D
Member of a A(udi) & A(prilia) club

qsla

Tulipa jälleen huvittuneena seurattua tilannetta viikonlopun helteiden aikana kun ihmiset kävivät tuijottelemassa cc:tä aivan lähietäisyydeltä .  Tilanteen teki todella huvittavaksi se että autoni edessä oli pysäköitynä  MB:n CLS (vai mikä se nyt oli "wanna be coupe"  :D ) ja silti pasuuna keräsi huomattavasti enemmän porukkaa ympärilleen.   Itse pidän MB:n vastaavaa viritystä todella kauniina , mutta huomattavasti yleisempänä näkynä täällä eteläsuomen teillä kuin cc:tä. 

Anyways.  Alkaa autokuume polttelemaan jälleen. Vaarallinen tauti varsinkin näillä helteillä.  Omassa yksilössäni ei ole mitään vikaa ja tykkään siitä aivan mielettömästi , mutta silti vain tekee uutta pirssiä jo mieli :) Saisivat siis jo julkaista sen uuden CC:n

Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

Guuga

Tässä muutaman päivän vanhassa artikkelissa kuvia naamioidusta yksilöstä. Niin hyvin naamioitu että vaikea sanoa varmaa mutta jotenkin ei näytä hyvältä...

autoblog.com/2011/06/10/2012-volkswagen-cc-getting-new-corporate-face/

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Guuga - 13.06.11 - klo:16:45
Tässä muutaman päivän vanhassa artikkelissa kuvia naamioidusta yksilöstä. Niin hyvin naamioitu että vaikea sanoa varmaa mutta jotenkin ei näytä hyvältä...

Kaikki näkyvä näyttäisi olevan sama kuin nykyisessä CCssä. Oma veikkaus on että laittavat vaan naaman samantyyppiseksi kun muissakin VWssä nykyään on.
Ei käy kyllä kateeksi suunnittelijoita, epäonnistumisen vaara on suuri kun nykyinen CC on noinkin onnistunut.

Skula

Ulkoiset muutokset rajoittuvat valoihin (etu+taka) ja maskiin.
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Guuga

Saa nähdä onko feikki vai ei...

Arcca

Tuli haettua oma CC pois Finikorin StopSonic äänieristys- ja ruosteenestokäsittelystä (Ruosteenesto.eu).

Juttelin hieman käsittelyn tehneen kaverin kanssa (tunnisti muuten Vagarenan tarran ensimmäisenä ulkopuolisena ;)).
Pohjan kunto oli ollut ihan moitteeton (45tkm ja 1v8kk pahinta mahdollista suolateillä-ajoa), ja CCstä oli löytynyt aika hyvin omastakin takaa meluntorjuntaa.
Tämän perusteella sanoisin ettei ruosteensuojauskäsittely ole CChen mitenkään välttämätön, ainakin hyöty tulee menemään sille kenellä auto on 15v-20v:n päästä. Ei kyllä ollut mikään yllätys, mutta onpahan nyt kivempi ajella suola-autojen perässä tulevina talvina.

Lyhyen lenkin perusteella auto tuntui jonkin verran hiljaisemmalta, ei kuitenkaan mitään dramaattista. Ongelma vaan, että tuntemukset on aika subjektiivisia kun ei ole desibelimittaria ja vanha tilanne on muistin varassa. Pitää palailla asiaan jos aineiden kuivuessa (eristys kuulemma paranee hieman kuivuessa) ja pitempään ajaneena siltä tuntuu.

qsla

Huhuja "facelift" CC:stä lisää. 

Julkaisu tapahtuisi ennen Frankfurtin autonäyttelyä.

Moottoritarjonta pysyisi samanlaisena kuin nykyisessä, mutta bensiinipuolella 2.0tsi saisi nelivetomahdollisuuden.

btw jos tuo edellinen kuva pitää paikkaansa niin ajovalot on ihan ok ledien kanssa, mutta muuten jotenkin tuntuu tuo keula hieman väkisin väännetyltä.  >:(
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

qsla

Lisää kuultua "huhu/mutu tietoa" .

Osaan 4-motion malleja tulisi jarrutus energian talteenotto ( Kerssiäkö ne meinaa autoihin) :D?

Tarjolle tulisi uuteen cc:hen myös  DCC II ( Ilmajousitus säädettävällä maavaralla ja ns. active body control toiminnolla) Kai tuo sitten tarkoittaa sitä että auto ei mutkissa kallistele?
Ilmeisesti sitten semmoinen tulee Passattiinkin?

Climatronikkiin on ilmeisesti myös tulossa lisävarustepuolelle toiminto, jolla voidaan ilmalämpöpumpun tavoin lämmittää autonsisätiloja.  Noh tuohan on vain siis ilmastointi joka toimii "toisinpäin"  ;D ( Panoramakaton yhteydessä mahdollista käyttää aurinkokennoa auton "tuulettamiseen").  Kaippa tuo sitten tulee muihinkin malleihin.

Kuultu on myös huhuja "Night assist" varusteesta. Tarkoittaneekohan nytten sitten jotain pimeänäköavustinta ? Olisi kieltämättä ihan kätevä mutta hintaakin saattaa sitten olla yhden Polon verran lisää  ;D

Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy